Csobánka Község Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2017 (VI.26.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítése engedélyezésének szabályairól és díjairól
Hatályos: 2017. 06. 27- 2020. 10. 19Csobánka Község Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2017 (VI.26.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítése engedélyezésének szabályairól és díjairól
2017-06-27-tól 2020-10-19-ig
Csobánka Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. A rendelet hatálya
1. §
E rendelet hatálya Csobánka község közigazgatási területén belül a házasság megkötésével kapcsolatos anyakönyvvezetői közreműködést igénylő szolgáltatást igénybe vevőkre és ezen eljárásban közreműködő anyakönyvvezetőre terjed ki.
2. Értelmező rendelkezések
2. §
E rendelet alkalmazásában:
- anyakönyvi esemény: házasságkötés,
- kérelmezők: a hivatali helyiségen-, hivatali munkaidőn kívül tartandó házasságkötést az anyakönyvi jogszabályok szerint bejelentő ügyfelek,
- hivatali helyiség: Baross Péter Közösségi Ház és Könyvtár díszterme (2014 Csobánka,
Béke út 4.)
- hivatali munkaidő: a Csobánkai Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkaidő,
- hivatali munkaidőn kívüli időpont: a Csobánkai Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarendtől eltérő időpont.
3. Hivatali helyiségen kívüli és hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés
3. §
(1) A hivatali helyiségen kívüli történő házasságkötés létesítésének engedélyezését az elektronikus rendszer által előállított nyomtatványon kell kérni a bejelentési szándékkal egy időben, de legalább az anyakönyvi esemény tervezett időpontját megelőző 30. napig.
(2) A kérelemről a jegyző – az anyakönyvvezető javaslatának figyelembe vételével – dönt.
(3) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény esetén a kérelmezőknek kell gondoskodniuk a külső helyszínnek az anyakönyvi esemény megtartására alkalmas keretéről. A hivatali helyiségen kívüli helyszín akkor alkalmas az anyakönyvi esemény megtartására, ha az anyakönyvi iratok és kellékek sérülés és szennyeződésmentes elhelyezését biztosító asztal rendelkezésre áll.
(4) Az anyakönyvvezetőnek a külső helyszínre való utazására a 6. § (7) bekezdésében meghatározott díj nyújt fedezetet.
(5) A kérelmezők az anyakönyvvezető házasságkötés helyszínére való szállításáról és a hivatali helyiségbe történő visszaszállításáról a díj megfizetésével gondoskodnak.
4. §
(1) A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítésének engedélyezését az elektronikus rendszer által előállított nyomtatványon kell kérni a bejelentési szándékkal egy időben, de legalább az anyakönyvi esemény tervezett időpontját megelőző 30. napig.
(2) A kérelemről a jegyző – az anyakönyvvezető javaslatának figyelembe vételével – dönt.
5. §
(1) A közeli halállal fenyegető állapot esetén a hivatali helyiségen kívül történő házasság megkötésére irányuló eljárás során a felek a 3. § (1) bekezdésben meghatározott eljárási határidő alól mentesülnek.
(2) Az (1) bekezdésben foglalt feltételek fennállása esetén az eljáráshoz a felek által bemutatott igazolás szükséges.
4. A többletszolgáltatási díj megfizetésének mértéke, módja
6. §
(1) Hivatali munkaidőben a jegyző térítésmentesen biztosítja a házasságkötésre alkalmas hivatali helyiséget.
(2) Amennyiben a felek az anyakönyvi esemény lebonyolításához külső közreműködő, valamint nem az alapfelszerelés körébe tartozó kellékek bevonását igénylik, úgy azokat saját költségen kötelesek biztosítani.
(3)[1] A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés esetén hétfő-szombat közötti időszakban 25.000 Ft, vasárnap 50.000 Ft többletszolgáltatási díjat kell fizetni.
(4) A hivatali helyiségen kívüli házasságkötés esetén 10.000 Ft többletszolgáltatási díjat kell fizetni.
(5) Amennyiben az anyakönyvi esemény megtartására hivatali helyiségen kívül és hivatali munkaidőn kívül kerül sor, a kérelmezők a (3) és (4) bekezdésben meghatározott díjat is kötelesek megfizetni.
(6) [2]A többletszolgáltatás díját legkésőbb az anyakönyvi eseményt megelőző napon kell befizetni. A befizetés teljesíthető házipénztárban, készpénz átutalási megbízással, illetve a 11742087-15730978 számú bankszámlára történő átutalással.
(7)[3] Az anyakönyvvezetőt a hivatali munkaidőn kívüli házasságkötésért eseményenként bruttó 20.000 Ft díjazás illeti meg, mely az anyakönyvi eseményt követően kerül kifizetésre .
(8) Amennyiben a hivatalos helyiségen kívüli házasságkötésre közeli halállal fenyegető állapot miatt kerül sor, a házasulók mentesülnek a díjfizetési kötelezettség alól.
(9)[4] Az anyakönyvi esemény létesítésében közreműködő anyakönyvvezetőt évente egy alkalommal 150.000 Ft ruházati támogatás illeti meg.
5. Záró rendelkezések
7. §
(1) Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti családi és egyéb események megrendezésének térítési díjairól, valamint az anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól és díjáról szóló 11/2014. (IX.15.) önkormányzati rendelet.
Módosította: 12/2020 (IX.24.) önkormányzati rendelet 1. § (1) bek. Hatályos: 2020.09.25.
Módosította: 12/2020 (IX.24.) önkormányzati rendelet 1. § (2) bek. Hatályos: 2020.09.25.
Módosította: 12/2020 (IX.24.) önkormányzati rendelet 1. § (3) bek. Hatályos: 2020.09.25.
Létrehozta: 12/2020 (IX.24.) önkormányzati rendelet 1. § (4) bek. Hatályos: 2020.09.25.