Pomáz Város Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2019 (III.7.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2019. évi költségvetéséről
Hatályos: 2019. 11. 27- 2020. 01. 06Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2019 (III.7.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2019. évi költségvetéséről
Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikke (1) bekezdés f) pontjában meghatározott hatáskörében eljárva, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény lll.§ (3) bekezdésében, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Kormányrendelet III. fejezetében szabályozottak szerint, a Magyarország 2019. évi költségvetéséről szóló 2018. évi L. törvényben előírtak betartásával az önkormányzat 2019. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:
A költségvetés bevételeinek és kiadásainak főösszege, költségvetési egyenleg
1. § (1) A Képviselő-testület a 2019. évi költségvetési mérleg főösszegének bevételi oldalát, illetve a tárgyévi költségvetési bevételek összegét 14 456 515 421 Ft-ban állapítja meg. Ft-ban állapítja meg e Rendelet 1. számú melléklete szerint.
(2) A Képviselő-testület a 2019. évi költségvetési mérleg főösszegének kiadási oldalát, illetve a tárgyévi költségvetési kiadások összegét 24 456 515 421 Ft-ban állapítja meg e Rendelet 2. számú melléklete szerint.
Költségvetési bevételek
2. § (1) Az önkormányzat 2019. évi költségvetési bevételeinek forrásonkénti összetételét a Rendelet 1. és 15. számú melléklete határozza meg.
(2) A működési bevételek egyenlege: 2 012 541 449 Ft, a felhalmozási bevételek összege pedig 163 539 878 Ft, a központi, irányító szervi támogatás összege: 1 022 894 987 Ft, maradvány igénybevétele: 262 145 041 Ft, melyet a Rendelet 1. és 16. számú melléklete határoz meg.
(3) Az önkormányzatot megillető normatív állami támogatások, kötött felhasználású normatív hozzájárulások előirányzatait jogcímenként a 1. számú melléklet mutatja be, melyeknek összege: 804 263 559 Ft.
Költségvetési kiadások
3. § (1) Az önkormányzat 2019. évi működési, fenntartási kiadási előirányzatait a Képviselőtestület a következők szerint határozza meg:
Jogcím |
Összeg (Ft-ban) |
Személyi juttatás |
808 738 670 |
Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
158 246 469 |
Dologi kiadások |
829 667 252 |
Ellátottak pénzbeli ellátása |
36 000 000 |
Elvonások és befizetések |
2 449 185 |
Egyéb működési célú támogatások államháztartáson belülre |
2 000 000 |
Egyéb működési célú támogatások államháztartáson kívülre |
37 834 638 |
Tartalékok |
360 706 462 |
Működési kiadási előirányzat csoport |
2 235 642 676 |
4. §
(1) Az önkormányzat felújítási és felhalmozási kiadásainak összege összesen 202 583 602
Jogcím |
Összeg (Ft-ban) |
Felhalmozási kiadások |
165 701 373 |
Felújítás |
36 882 229 |
Összesen |
202 583 602 |
Támogatási célú pénzeszköz átadások
5. § (1) Az önkormányzat 2019. évi átadott pénzeszközeinek, és támogatásértékű működési kiadásainak összege: 37 834 638 Ft, melynek részletes összetételét a 6. számú melléklet mutatja be.
Általános és céltartalékok
6. § (1) Az önkormányzat 2019. évi tartalékainak összege: 360 706 462 Ft, melyeknek részletes összetételét a 4. számú melléklet mutatja be.
7. § (1) Az önkormányzat 2019. évi hiteltörlesztésének részletezését a 9. számú melléklet mutatja be.
(2) Az európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programok, projektek bevételeinek kiadásainak alakulását a 13. számú melléklet foglalja magába.
Költségvetési létszámkeret
8. § (1) Az önkormányzat összesített létszámkerete 208 fő.
(2) A képviselő-testület a létszámkeretet köztisztviselői, szakmai közalkalmazott, technikai közalkalmazott és közfoglalkoztatott jogcímenként a 8. számú melléklet szerint állapítja meg.
9. § A stabilitási tervet a képviselő-testület a 11-12. számú mellékletek szerint fogadja el.
10. § Az 1-2. számú melléklet a költségvetési intézmények bevételeit és kiadásait részletesen tartalmazza, mely a költségvetési rendelet módosításánál játszik fontos szerepet.
12. § Az intézményfinanszírozás összege: 1 022 894 987 Ft, melyet a 3. számú melléklet részletesen taglal.
13. § A finanszírozási bevételek előirányzatát a képviselő-testület a 12. számú melléklet alapján fogadja el.
14. §
Egységes rovatrend
15. §
Támogatási célú pénzeszköz átvételek
A költségvetés készítésére, végrehajtására és módosítására vonatkozó szabályok
16. § (1) A költségvetési szerveknek a jóváhagyott éves költségvetés alapján, a vonatkozó jogszabályokban, valamint az alapító okiratunkban meghatározott követelmények, és feltételek érvényesítésével kell működniük és gazdálkodniuk a gazdaságosságra, a hatékonyságra és az eredményességre vonatkozó előírások, a gazdálkodási, számviteli szabályok maradéktalan betartása, és az ellenőrizhetőség szempontjainak biztosítása mellett.
(2) A képviselő-testület felhatalmazza költségvetési szerveket a költségvetésben előírt bevételek beszedésére és a jóváhagyott kiadások teljesítésére.
(3) A költségvetési szerveiméi a tervezett bevételek elmaradása nem vonja automatikusan maga után a költségvetési támogatás növekedését. Amennyiben a tervezett bevételek nem folynak be, a tervezett kiadási előirányzatok nem teljesíthetők.
17. § (1) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a B11. Önkormányzatok működési támogatásai rovaton megtervezett költségvetési bevételi előirányzat és a B21. Felhalmozási célú önkormányzati támogatás rovaton megtervezett költségvetési bevételi előirányzat módosítására a K513. Tartalékok rovaton megtervezett költségvetési kiadási előirányzattal szemben.
(2) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert az (1) bekezdésben megjelölt kivétellel a Bl. Működési célú támogatások államháztartáson belülről, a B2. Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről, a B6. Működési célú átvett pénzeszközök és a B7. Felhalmozási célú átvett pénzeszközök rovatain megtervezett költségvetési bevételi előirányzatok módosítására a bevételhez kapcsolódó célnak megfelelő költségvetési kiadási előirányzatok egyidejű módosításával.
(3) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a költségvetési kiadásai kiemelt előirányzatai közötti átcsoportosításra, valamint az általános és céltartalék terhére történő átcsoportosításra 50.000.000 Ft összeghatárig.”
18. § (1) A képviselő-testület felhatalmazza a költségvetési szerv vezetőjét, hogy az eredeti vagy a módosított előirányzatán felül teljesített költségvetési bevételét felhasználja a költségvetési bevételi és a költségvetési kiadási előirányzatok módosítását követően a polgármester engedélyével.
(2) A költségvetési szervek a költségvetésben jóváhagyott kiadási és bevételi előirányzataikat felügyeleti hatáskörben módosíthatják, a kiadási előirányzatokon belül átcsoportosítást hajthatnak végre a polgármester engedélyével.”
19. § A Képviselő-testület felhatalmazása alapján történt előirányzat módosításokról és előirányzat átcsoportosításokról és a költségvetési szervek saját hatáskör előirányzat módosításairól és átcsoportosításairól a polgármester a Képviselő-testületet a következő költségvetési rendeletmódosításkor tájékoztatja.
20. § (1) A költségvetési szerveiméi létszámnövekedést csak a képviselő-testület engedélyezhet. (2) A megüresedett álláshelyek betöltésére csak jegyzői ellenjegyzés mellett kerülhet sor, a köztisztviselők esetében a munkáltatói jogok gyakorlója a jegyző, a polgármester egyetértési jogot gyakorol. A jegyző, aljegyző felett a munkáltató jogokat a polgármester gyakorolja. Az átmenetileg betöltetlen álláshelyekre jutó személyi juttatások előirányzatával úgy kell gazdálkodni, hogy az álláshely az év bármely időpontjában betölthető legyen.
21. § (1) A költségvetési szervek feladatainak változását a képviselő-testület engedélyezi az alapító okirat egyidejű módosításával.
(2) A költségvetési szerveknél szakmai programok indításához, feladatmutatót érintő fejlesztéshez amennyiben az alapító okiratban szerepel- a képviselőtestület előzetes hozzájárulása szükséges. A döntést megelőzően vizsgálni kell annak rövid és hosszabb távú költségvetési hatását.
(3) Amennyiben a (2) bekezdésben jelentkező feladatváltozást az intézmény vezető előirányzatain belül biztosítani tudja, illetve további évekre a feladatváltozás bizonyíthatóan nem jár kiadási többlettel, akkor is köteles azt előzetesen a polgármesternek bejelenteni, aki a fenntartó nevében azt engedélyezi.
(4) A normatív állami hozzájárulásokat megalapozó feladatmutatók évközi változásáról a költségvetési szerv vezetője köteles az igénylésért felelős a Pomázi Polgármesteri Hivatal gazdasági vezetője részére adatot szolgáltatni.
(5) A költségvetési szervek vezetői felelősek a feladatmutatóhoz kötött állami normatív hozzájárulások igénylését megalapozó mutatószámok (létszám, stb.) valóságtartalmáért, a normatív elszámolásokhoz szükséges dokumentumok helyességéért, valamint kötelesek a normatív támogatás alapját képező nyilvántartásokat naprakészen vezetni.
22. § (1) A Polgármester, Alpolgármester, Szociális és Egészségügyi Bizottság, Kulturális és Sport Bizottság a társadalmi önszerveződő közösségek, sportegyesületek, alapítványok, egyházi közösségek stb. részére pénzbeli támogatást nyújt e Rendelet 5. §-a szerint.
23. § (1) Az előző § szerinti támogatások folyósítására azt követően kerülhet sor, hogy a támogatott szervezetekkel/magánszemélyekkel az Önkormányzat nevében a polgármester „Megállapodás” -t köt a támogatási összeg rendeltetésszerű felhasználásáról, valamint annak elszámolásáról.
(2) A Megállapodás megkötésének feltétele, hogy a támogatott szervezet/ magánszemély írásban nyilatkozik arról, hogy köztartozás nem terheli, illetve gazdálkodó és egyéb szervezetek felé fennálló tartozása nincs, valamint, hogy megfelel a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvényben foglalt feltételeknek.
(3) Az alapítványi támogatásokat a Mötv. (2011. évi CLXXXIX.tv.) 42. §. (4). bekezdése alapján a képviselő-testület soron következő ülésén jóváhagyásra elő kell terjeszteni.
(4) A támogatott jogosult részben, vagy egészben lemondani a támogatásról, amennyiben az általa vállalt feladat objektív okból nem, vagy csak részben valósítható meg.
(5) Amennyiben a pénzeszköz átvevő az átvett támogatást vagy annak egy részét jogtalanul vette igénybe, azt nem a pályázatban megjelölt programra, feladatra használta fel, vagy a támogatások igényléséhez valótlan adatokat szolgáltatott, a támogatást az önkormányzat fizetési számlájára köteles egyösszegben visszafizetni.
(6) A támogatott szervek legkésőbb a támogatás évében december 15-ig kötelesek a támogatást megítélő részére írásbeli beszámolót készíteni, csatolva a felhasználást igazoló bizonylatok hitelesített másolatát. Amennyiben az elszámolási kötelezettségnek nem tesznek eleget, a továbbiakban önkormányzati támogatásban nem részesülhetnek.
A gazdálkodásra vonatkozó egyéb szabályok
24. § (1) Az intézmények részére jóváhagyott önkormányzati támogatás tartalmazza a Nekt-ben és a végrehajtási rendeletéiben meghatározott a közoktatási intézmények kötelezően ellátandó szakmai feladatainak, valamint az oktatási intézmények ingatlanjainak működtetésének költségeit.
25. § (1) Az önkormányzati támogatási igénnyel járó pályázatok benyújtásához a képviselőtestület előzetes engedélye szükséges. Az olyan pályázatok benyújtására, melyek saját fonást nem igényelnek, vagy a szükséges sajátforrás rendelkezésre áll, de a következő évekre költségvetési kihatással járnak, a polgármester előzetes engedélye alapján kerülhet sor.
(2) Az önkormányzati pályázatokról, és azok önrészének mértékéről a képviselő-testület határozattal dönt.
26. § (1) A képviselő-testület az önkormányzati költségvetésben szereplő felújítások, és beruházások lebonyolításával a Pomázi Polgármesteri Hivatalt bízza meg.
27. § (1) A Polgármesteri Hivatal közszolgálati alkalmazottai tekintetében - a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. Törvény 132. §-ában foglaltak alapján a 2019. évi költségvetési törvénynek megfelelően az illetményalap 2019. évben 38.650 Ft, Pomáz Város Önkormányzata.................... sz. Ök. Határozatával a Pomázi Polgármesteri Hivatal
28. § (1) Amennyiben a tulajdon védelme megfelelően biztosított és ellenőrzött, a Polgármesteri Hivatal az eszközökről és az azok állományában bekövetkezett változásokról folyamatosan részletező nyilvántartást vezet mennyiségben és értékben, akkor a költségvetési évről, december 31-i fordulónappal készített könyvviteli mérlegben kimutatott eszközöket és forrásokat alátámasztó leltározást évenként végrehajtani. A következő leltározást 2019. évben december 31-i fordulónappal el kell végezni.
(2) Kötelező a megszűnés napjával azonos fordulónappal a leltározást végrehajtani, amennyiben az intézmény átszervezés vagy jogutód nélküli megszűnés következtében megszűnik.
29. § (1) A polgármester az Alit. 87. és 91. §-aiban foglaltak szerint köteles az önkormányzat gazdálkodásának helyzetéről a képviselő-testületnek beszámolni.
(2) A képviselő-testület a költségvetési szervek költségvetési maradványát felülvizsgálja és a zárszámadási rendelettel egyidőben hagyja jóvá. A képviselőtestület a költségvetési szervei beszámolójának felülvizsgálata eredményétől függően a költségvetési szerv költségvetési maradványát módosíthatja.
(3) Az önkormányzat képviselő-testülete gazdasági szükséghelyzetben a költségvetési szervet megillető költségvetési maradvány felhasználását korlátozhatja.
Folyószámlahitel és bérhitel felvétele
30. § (1) A képviselő-testület átmeneti likviditási problémák kezelésére hozzájárul ahhoz, hogy az önkormányzat nevében a polgármester a 2019. évi költségvetési rendelet jóváhagyását követően a 33 000 000 Ft összegű munkabérhitelt a tárgyévre december 31-i visszafizetéssel vegye igénybe külön testületi döntéssel.
(2) A hitel és járulékai visszafizetésének biztosítékául az önkormányzat a költségvetési bevételeit jelöli meg.
31. § A bevételek beszedésekor, kiadások teljesítésekor lehetőség szerint készpénzkímélő fizetési módokat kell alkalmazni. A kiadások közül csak a pénzkezelési szabályzatban meghatározott kiadások, társadalom- és szociálpolitikai juttatások, és az ellátottak pénzbeli juttatásai teljesíthetők készpénzben történő kifizetéssel.
Átmeneti rendelkezések
32. § (1) Az Áht. 25. §-ára hivatkozva a képviselő-testület tudomásul veszi, hogy a polgármester jogosult volt az önkormányzatot megillető bevételek beszedésére és az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítésére, 2019. január 1- jelen költségvetési rendelet hatálybalépéséig terjedő időszakra.
(2) Az átmeneti időszakban beszedett bevételek, teljesített kiadások a költségvetési rendeletbe beépültek.
Vegyes és záró rendelkezések
33. § (1) Ezen önkormányzati rendelet a kihirdetés napján lép hatályba, rendelkezéseit azonban 2019. január 1. napjától kell alkalmazni.
(2) Ezen önkormányzati rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.
Módosította: 17/2019 (IX.26.) rendelet. Hatályos: 2019.XI.27-től
Módosította: 17/2019 (IX.26.) rendelet. Hatályos: 2019.XI.27-től
Megállapította: 17/2019 (IX.26.) rendelet. Hatályos: 2019.XI.27-től
Megállapította: 17/2019 (IX.26.) rendelet. Hatályos: 2019.XI.27-től
Megállapította: 17/2019 (IX.26.) rendelet. Hatályos: 2019.XI.27-től
Megállapította: 17/2019 (IX.26.) rendelet. Hatályos: 2019.XI.27-től
Megállapította: 17/2019 (IX.26.) rendelet. Hatályos: 2019.XI.27-től
Megállapította: 13/2019 (IX.19.) rendelet. Hatályos: 2019.IX.20-tól
Megállapította: 17/2019 (IX.26.) rendelet. Hatályos: 2019.XI.27-től