Pomáz Város Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2019 (III.7.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2019. évi költségvetéséről

Hatályos: 2020. 07. 18- 2020. 07. 27

Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2019 (III.7.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2019. évi költségvetéséről

2020.07.18.

Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikke (1) bekezdés f) pontjában meghatározott hatáskörében eljárva, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény lll.§ (3) bekezdésében, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Kormányrendelet III. fejezetében szabályozottak szerint, a Magyarország 2019. évi költségvetéséről szóló 2018. évi L. törvényben előírtak betartásával az önkormányzat 2019. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:

A költségvetés bevételeinek és kiadásainak főösszege, költségvetési egyenleg

1. §1 (1) A Képviselő-testület a 2019. évi költségvetési mérleg főösszegének bevételi oldalát, illetve a tárgyévi költségvetési bevételek összegét 4 723 872 699 Ft-ban állapítja meg e Rendelet 1. számú melléklete szerint.

(2) A Képviselő-testület a 2019. évi költségvetési mérleg főösszegének kiadási oldalát, illetve a tárgyévi költségvetési kiadások összegét 4 723 872 699 Ft-ban állapítja meg e Rendelet 2. számú melléklete szerint.

Költségvetési bevételek

2. §2 (1) Az önkormányzat 2019. évi költségvetési bevételeinek forrásonkénti összetételét a Rendelet 1. számú melléklete határozza meg.

(2) A működési bevételek egyenlege: 2 214 766 019 Ft, a felhalmozási bevételek összege pedig 965 820 242 Ft, a finanszírozási bevételek összege: 1 543 286 438, melyből a központi, irányító szervi támogatás összege: 1 045 437 127 Ft.

(3) Az önkormányzatot megillető normatív állami támogatások, kötött felhasználású normatív hozzájárulások előirányzatait jogcímenként a 1. számú melléklet mutatja be, melyeknek összege: 926 607 656 Ft.

Költségvetési kiadások

3. §3 (1) Az önkormányzat 2019. évi működési, fenntartási kiadási előirányzatait a Képviselőtestület a következők szerint határozza meg:

Jogcím

Összeg (Ft-ban)

Személyi juttatások

824 479 193

Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

158 397 145

Dologi kiadások

1 368 807 542

Ellátottak pénzbeli juttatásai

35 420 400

Elvonások és befizetések

3 068 532

Működési célú pénzeszközátadások

65 258 240

Általános tartalék

77 970 061

Céltartalék

151 788 080

Összesen

2 685 189 193

4. § (1)4 Az önkormányzat felújítási és felhalmozási kiadásainak összege összesen 897 971 725 Ft.

Jogcím

Összeg (Ft-ban)

Beruházások

511 481 129

Felújítások

386 490 596

Összesen

897 971 725

(2) A képviselő-testület a beruházások és a felújítások előirányzatait feladatonként, címenként az 5. számú mellékletben foglaltak szerint állapítja meg

Támogatási célú pénzeszköz átadások

5. §5 (1) Az önkormányzat 2019. évi átadott pénzeszközeinek, és támogatásértékű működési kiadásainak összege: 68 326 772 Ft, melynek részletes összetételét a 6. számú melléklet mutatja be.

Általános és céltartalékok

6. §6 (1) Az önkormányzat 2019. évi tartalékainak összege: 229 758 141 Ft, melyeknek részletes összetételét a 4. számú melléklet mutatja be.

7. § (1) Az önkormányzat 2019. évi hiteltörlesztésének részletezését a 9. számú melléklet mutatja be.

(2) Az európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programok, projektek bevételeinek kiadásainak alakulását a 13. számú melléklet foglalja magába.

Költségvetési létszámkeret

8. §7 (1) Az önkormányzat összesített létszámkerete 199 fő.

(2) A képviselő-testület a létszámkeretet köztisztviselői, szakmai közalkalmazott, technikai közalkalmazott és közfoglalkoztatott jogcímenként a 8. számú melléklet szerint állapítja meg.

9. §8 A stabilitási tervet a képviselő-testület a 11-12. számú mellékletek szerint fogadja el.

10. § Az 1-2. számú melléklet a költségvetési intézmények bevételeit és kiadásait részletesen tartalmazza, mely a költségvetési rendelet módosításánál játszik fontos szerepet.

11.§9
Az egyéb nem intézményi ellátások (települési támogatások) összege: 35 420 000 Ft, melyet a képviselő-testület a 2-es és a 10. számú melléklet szerint hagy jóvá.

12. §10 Az intézményfinanszírozás összege: 1 045 437 127 Ft, melyet a 3. számú melléklet részletesen taglal.

13. §11 A finanszírozási bevételek előirányzatát a képviselő-testület a 9. számú melléklet alapján fogadja el.

14. §

Egységes rovatrend

Az államháztartás számviteléről szóló 4/2013.(1.11.) Komi. Rendeletnek megfelelő egységes rovatrendet a Rendelet 14. számú melléklete mutatja be.

15. §12

Támogatási célú pénzeszköz átvételek

Az önkormányzat 2019. évi átvett pénzeszközeinek, és támogatásértékű működési bevételeinek részletes összetételét a 7. számú melléklet mutatja be.

A költségvetés készítésére, végrehajtására és módosítására vonatkozó szabályok

16. § (1) A költségvetési szerveknek a jóváhagyott éves költségvetés alapján, a vonatkozó jogszabályokban, valamint az alapító okiratunkban meghatározott követelmények, és feltételek érvényesítésével kell működniük és gazdálkodniuk a gazdaságosságra, a hatékonyságra és az eredményességre vonatkozó előírások, a gazdálkodási, számviteli szabályok maradéktalan betartása, és az ellenőrizhetőség szempontjainak biztosítása mellett.

(2) A képviselő-testület felhatalmazza költségvetési szerveket a költségvetésben előírt bevételek beszedésére és a jóváhagyott kiadások teljesítésére.

(3) A költségvetési szerveiméi a tervezett bevételek elmaradása nem vonja automatikusan maga után a költségvetési támogatás növekedését. Amennyiben a tervezett bevételek nem folynak be, a tervezett kiadási előirányzatok nem teljesíthetők.

17. § (1) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a B11. Önkormányzatok működési támogatásai rovaton megtervezett költségvetési bevételi előirányzat és a B21. Felhalmozási célú önkormányzati támogatás rovaton megtervezett költségvetési bevételi előirányzat módosítására a K513. Tartalékok rovaton megtervezett költségvetési kiadási előirányzattal szemben.

(2) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert az (1) bekezdésben megjelölt kivétellel a Bl. Működési célú támogatások államháztartáson belülről, a B2. Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről, a B6. Működési célú átvett pénzeszközök és a B7. Felhalmozási célú átvett pénzeszközök rovatain megtervezett költségvetési bevételi előirányzatok módosítására a bevételhez kapcsolódó célnak megfelelő költségvetési kiadási előirányzatok egyidejű módosításával.

(3) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a költségvetési kiadásai kiemelt előirányzatai közötti átcsoportosításra, valamint az általános és céltartalék terhére történő átcsoportosításra 50.000.000 Ft összeghatárig.”

18. § (1) A képviselő-testület felhatalmazza a költségvetési szerv vezetőjét, hogy az eredeti vagy a módosított előirányzatán felül teljesített költségvetési bevételét felhasználja a költségvetési bevételi és a költségvetési kiadási előirányzatok módosítását követően a polgármester engedélyével.

(2) A költségvetési szervek a költségvetésben jóváhagyott kiadási és bevételi előirányzataikat felügyeleti hatáskörben módosíthatják, a kiadási előirányzatokon belül átcsoportosítást hajthatnak végre a polgármester engedélyével.”

19. § A Képviselő-testület felhatalmazása alapján történt előirányzat módosításokról és előirányzat átcsoportosításokról és a költségvetési szervek saját hatáskör előirányzat módosításairól és átcsoportosításairól a polgármester a Képviselő-testületet a következő költségvetési rendeletmódosításkor tájékoztatja.

20. § (1) A költségvetési szerveiméi létszámnövekedést csak a képviselő-testület engedélyezhet. (2) A megüresedett álláshelyek betöltésére csak jegyzői ellenjegyzés mellett kerülhet sor, a köztisztviselők esetében a munkáltatói jogok gyakorlója a jegyző, a polgármester egyetértési jogot gyakorol. A jegyző, aljegyző felett a munkáltató jogokat a polgármester gyakorolja. Az átmenetileg betöltetlen álláshelyekre jutó személyi juttatások előirányzatával úgy kell gazdálkodni, hogy az álláshely az év bármely időpontjában betölthető legyen.

21. § (1) A költségvetési szervek feladatainak változását a képviselő-testület engedélyezi az alapító okirat egyidejű módosításával.

(2) A költségvetési szerveknél szakmai programok indításához, feladatmutatót érintő fejlesztéshez amennyiben az alapító okiratban szerepel- a képviselőtestület előzetes hozzájárulása szükséges. A döntést megelőzően vizsgálni kell annak rövid és hosszabb távú költségvetési hatását.

(3) Amennyiben a (2) bekezdésben jelentkező feladatváltozást az intézmény vezető előirányzatain belül biztosítani tudja, illetve további évekre a feladatváltozás bizonyíthatóan nem jár kiadási többlettel, akkor is köteles azt előzetesen a polgármesternek bejelenteni, aki a fenntartó nevében azt engedélyezi.

(4) A normatív állami hozzájárulásokat megalapozó feladatmutatók évközi változásáról a költségvetési szerv vezetője köteles az igénylésért felelős a Pomázi Polgármesteri Hivatal gazdasági vezetője részére adatot szolgáltatni.

(5) A költségvetési szervek vezetői felelősek a feladatmutatóhoz kötött állami normatív hozzájárulások igénylését megalapozó mutatószámok (létszám, stb.) valóságtartalmáért, a normatív elszámolásokhoz szükséges dokumentumok helyességéért, valamint kötelesek a normatív támogatás alapját képező nyilvántartásokat naprakészen vezetni.

22. § (1) A Polgármester, Alpolgármester, Szociális és Egészségügyi Bizottság, Kulturális és Sport Bizottság a társadalmi önszerveződő közösségek, sportegyesületek, alapítványok, egyházi közösségek stb. részére pénzbeli támogatást nyújt e Rendelet 5. §-a szerint.

23. § (1) Az előző § szerinti támogatások folyósítására azt követően kerülhet sor, hogy a támogatott szervezetekkel/magánszemélyekkel az Önkormányzat nevében a polgármester „Megállapodás” -t köt a támogatási összeg rendeltetésszerű felhasználásáról, valamint annak elszámolásáról.

(2) A Megállapodás megkötésének feltétele, hogy a támogatott szervezet/ magánszemély írásban nyilatkozik arról, hogy köztartozás nem terheli, illetve gazdálkodó és egyéb szervezetek felé fennálló tartozása nincs, valamint, hogy megfelel a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvényben foglalt feltételeknek.

(3) Az alapítványi támogatásokat a Mötv. (2011. évi CLXXXIX.tv.) 42. §. (4). bekezdése alapján a képviselő-testület soron következő ülésén jóváhagyásra elő kell terjeszteni.

(4) A támogatott jogosult részben, vagy egészben lemondani a támogatásról, amennyiben az általa vállalt feladat objektív okból nem, vagy csak részben valósítható meg.

(5) Amennyiben a pénzeszköz átvevő az átvett támogatást vagy annak egy részét jogtalanul vette igénybe, azt nem a pályázatban megjelölt programra, feladatra használta fel, vagy a támogatások igényléséhez valótlan adatokat szolgáltatott, a támogatást az önkormányzat fizetési számlájára köteles egyösszegben visszafizetni.

(6) A támogatott szervek legkésőbb a támogatás évében december 15-ig kötelesek a támogatást megítélő részére írásbeli beszámolót készíteni, csatolva a felhasználást igazoló bizonylatok hitelesített másolatát. Amennyiben az elszámolási kötelezettségnek nem tesznek eleget, a továbbiakban önkormányzati támogatásban nem részesülhetnek.

A gazdálkodásra vonatkozó egyéb szabályok

24. § (1) Az intézmények részére jóváhagyott önkormányzati támogatás tartalmazza a Nekt-ben és a végrehajtási rendeletéiben meghatározott a közoktatási intézmények kötelezően ellátandó szakmai feladatainak, valamint az oktatási intézmények ingatlanjainak működtetésének költségeit.

25. § (1) Az önkormányzati támogatási igénnyel járó pályázatok benyújtásához a képviselőtestület előzetes engedélye szükséges. Az olyan pályázatok benyújtására, melyek saját fonást nem igényelnek, vagy a szükséges sajátforrás rendelkezésre áll, de a következő évekre költségvetési kihatással járnak, a polgármester előzetes engedélye alapján kerülhet sor.

(2) Az önkormányzati pályázatokról, és azok önrészének mértékéről a képviselő-testület határozattal dönt.

26. § (1) A képviselő-testület az önkormányzati költségvetésben szereplő felújítások, és beruházások lebonyolításával a Pomázi Polgármesteri Hivatalt bízza meg.

27. § (1) A Polgármesteri Hivatal közszolgálati alkalmazottai tekintetében - a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. Törvény 132. §-ában foglaltak alapján a 2019. évi költségvetési törvénynek megfelelően az illetményalap 2019. évben 38.650 Ft, Pomáz Város Önkormányzata.................... sz. Ök. Határozatával a Pomázi Polgármesteri Hivatal

köztisztviselői illetményalapját 2019. évben 52 000 Ft-ban állapítja meg, azzal, hogy a hivatal középfokú köztisztviselői vonatkozásában alapilletménye, illetménykiegészítése és pótléka - a garantált bérminimumra kiegészítést követően - a minimum 230.000.- Ft-ot el kell érje.
A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. Törvény 151. § (1) bekezdés szerinti Cafeteria- juttatás éves összege a költségvetésről szóló 2012. évi CCIV. Törvény 53. § (2) bekezdése szerint bruttó 200.000 Ft, amely összeg fedezetet biztosít a juttatásokhoz kapcsolódó közterhek megfizetésére is.
A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. Törvény 234. § (3) bekezdése szerinti illetménykiegészítés mértéke valamennyi felsőfokú iskolai végzettségű köztisztviselőnek tárgyévre a köztisztviselő alapilletményének 30 %-a, valamennyi középiskolai végzettségű köztisztviselőnek tárgyévre a köztisztviselő alap illetményének 20 %-a.
(2) A közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény 69. §.-ában foglalt illetménypótlék számítási alapja 2019. évben 20 000 Ft.
(3) A közoktatási intézmények konyhai álláshelyén lévő közalkalmazottak felett a munkáltatói jogokat a polgármester gyakorolja.
(4) A közalkalmazottak és a köztisztviselők részére bankszámlavezetés díjához a munkáltató havi: 1.000 Ft hozzájárulást biztosít.
(5) Munkabéren kívüli juttatásként a dolgozó választása szerint nettó 5 000 Ft/fő/hó bérként adózó juttatás vagy nettó 6000Ft/fő/hó kedvezményes adózású SZÉP kártya béren kívüli juttatás biztosítva lesz az intézményekben foglalkoztatott valamennyi közalkalmazott számára.
(6) A költségvetési szerveknél az egységes rovatrend KI 102 Normatív jutalmak és a KI 103 céljuttatás, projektprémium rovatai terhére a KI 101 Törvény szerinti alapilletmények, munkabérek rovat eredeti előirányzatának terhére a bérmaradvány erejéig.
(7) A Pomázi Művelődési Ház és Könyvtár közalkalmazottai részére 2015.01.01-től a pótlékalap 50 %-ának megfelelő eredményességi pótlékot biztosít az Önkormányzat.

28. § (1) Amennyiben a tulajdon védelme megfelelően biztosított és ellenőrzött, a Polgármesteri Hivatal az eszközökről és az azok állományában bekövetkezett változásokról folyamatosan részletező nyilvántartást vezet mennyiségben és értékben, akkor a költségvetési évről, december 31-i fordulónappal készített könyvviteli mérlegben kimutatott eszközöket és forrásokat alátámasztó leltározást évenként végrehajtani. A következő leltározást 2019. évben december 31-i fordulónappal el kell végezni.

(2) Kötelező a megszűnés napjával azonos fordulónappal a leltározást végrehajtani, amennyiben az intézmény átszervezés vagy jogutód nélküli megszűnés következtében megszűnik.

29. § (1) A polgármester az Alit. 87. és 91. §-aiban foglaltak szerint köteles az önkormányzat gazdálkodásának helyzetéről a képviselő-testületnek beszámolni.

(2) A képviselő-testület a költségvetési szervek költségvetési maradványát felülvizsgálja és a zárszámadási rendelettel egyidőben hagyja jóvá. A képviselőtestület a költségvetési szervei beszámolójának felülvizsgálata eredményétől függően a költségvetési szerv költségvetési maradványát módosíthatja.

(3) Az önkormányzat képviselő-testülete gazdasági szükséghelyzetben a költségvetési szervet megillető költségvetési maradvány felhasználását korlátozhatja.

Folyószámlahitel és bérhitel felvétele

30. §13 (1) A képviselő-testület átmeneti likviditási problémák kezelésére hozzájárul ahhoz, hogy az önkormányzat nevében a polgármester a 2019.12.02-át követően a 200 000 000 Ft összegű folyószámlahitelt a tárgyévre december 31-i visszafizetéssel vegye igénybe külön testületi döntéssel.

(2) A hitel és járulékai visszafizetésének biztosítékául az önkormányzat a költségvetési bevételeit jelöli meg.

A képviselő-testület kötelezettséget vállal arra, hogy a hitel-visszafizetés időtartama alatt a kért hitelt és ajándékait a költségvetésbe betervezi és jóváhagyja.

31. § A bevételek beszedésekor, kiadások teljesítésekor lehetőség szerint készpénzkímélő fizetési módokat kell alkalmazni. A kiadások közül csak a pénzkezelési szabályzatban meghatározott kiadások, társadalom- és szociálpolitikai juttatások, és az ellátottak pénzbeli juttatásai teljesíthetők készpénzben történő kifizetéssel.

Átmeneti rendelkezések

32. § (1) Az Áht. 25. §-ára hivatkozva a képviselő-testület tudomásul veszi, hogy a polgármester jogosult volt az önkormányzatot megillető bevételek beszedésére és az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítésére, 2019. január 1- jelen költségvetési rendelet hatálybalépéséig terjedő időszakra.

(2) Az átmeneti időszakban beszedett bevételek, teljesített kiadások a költségvetési rendeletbe beépültek.

Vegyes és záró rendelkezések

33. § (1) Ezen önkormányzati rendelet a kihirdetés napján lép hatályba, rendelkezéseit azonban 2019. január 1. napjától kell alkalmazni.

(2) Ezen önkormányzati rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.

1

Megállapította: 13/2020.(VII.17.) rendelete. Hatályos: 2020.VII.18-tól

2

Megállapította: 13/2020.(VII.17.) rendelete. Hatályos: 2020.VII.18-tól

3

Megállapította: 13/2020.(VII.17.) rendelete. Hatályos: 2020.VII.18-tól

4

Megállapította: 13/2020.(VII.17.) rendelete. Hatályos: 2020.VII.18-tól

5

Megállapította: 13/2020.(VII.17.) rendelete. Hatályos: 2020.VII.18-tól

6

Megállapította: 13/2020.(VII.17.) rendelete. Hatályos: 2020.VII.18-tól

7

Megállapította: 13/2020.(VII.17.) rendelete. Hatályos: 2020.VII.18-tól

8

Megállapította: 13/2020.(VII.17.) rendelete. Hatályos: 2020.VII.18-tól

9

Megállapította: 13/2020.(VII.17.) rendelete. Hatályos: 2020.VII.18-tól

10

Megállapította: 13/2020.(VII.17.) rendelete. Hatályos: 2020.VII.18-tól

11

Megállapította: 13/2020.(VII.17.) rendelete. Hatályos: 2020.VII.18-tól

12

Megállapította: 13/2020.(VII.17.) rendelete. Hatályos: 2020.VII.18-tól

13

Megállapította: 18/2019 (2020.I.06.) rendelete. Hatályos: 2020.I.07-től

14

Megállapította: 13/2020.(VII.17.) rendelete. Hatályos: 2020.VII.18-tól

15

Megállapította: 13/2020.(VII.17.) rendelete. Hatályos: 2020.VII.18-tól

16

Megállapította: 13/2020.(VII.17.) rendelete. Hatályos: 2020.VII.18-tól

17

Megállapította: 13/2020.(VII.17.) rendelete. Hatályos: 2020.VII.18-tól

18

Megállapította: 13/2020.(VII.17.) rendelete. Hatályos: 2020.VII.18-tól

19

Megállapította: 13/2020.(VII.17.) rendelete. Hatályos: 2020.VII.18-tól

20

Megállapította: 13/2020.(VII.17.) rendelete. Hatályos: 2020.VII.18-tól

21

Megállapította: 13/2020.(VII.17.) rendelete. Hatályos: 2020.VII.18-tól

22

Megállapította: 13/2020.(VII.17.) rendelete. Hatályos: 2020.VII.18-tól

23

Megállapította: 13/2020.(VII.17.) rendelete. Hatályos: 2020.VII.18-tól

24

Megállapította: 13/2020.(VII.17.) rendelete. Hatályos: 2020.VII.18-tól

25

Megállapította: 13/2020.(VII.17.) rendelete. Hatályos: 2020.VII.18-tól

26

Megállapította: 13/2020.(VII.17.) rendelete. Hatályos: 2020.VII.18-tól

27

Megállapította: 18/2019 (2020.I.06.) rendelete. Hatályos: 2020.I.07-től