Pomáz Város Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2020. (III. 05.) számú önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2020. évi költségvetéséről

Hatályos: 2021. 01. 16- 2021. 01. 19

Pomáz Város Önkormányzat Képviselő-testülete 1/2020. (III. 5.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2020. évi költségvetéséről

2021.01.16.

Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikke (1) bekezdés f) pontjában meghatározott hatáskörében eljárva, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 111. § (3) bekezdésében, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Kormányrendelet III. fejezetében szabályozottak szerint, a Magyarország 2020. évi költségvetéséről szóló 2019. évi LXXI. törvényben előírtak betartásával az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:

A költségvetés bevételeinek és kiadásainak főösszege, költségvetési egyenleg

1. §1 (1) A Képviselő-testület a 2020. évi költségvetési mérleg főösszegének bevételi oldalát, illetve a tárgyévi költségvetési bevételek összegét 3 911 570 925 Ft-ban állapítja meg e Rendelet 1. számú melléklete szerint.

(2) A Képviselő-testület a 2020. évi költségvetési mérleg főösszegének kiadási oldalát, illetve a tárgyévi költségvetési kiadások összegét 3 911 570 925 Ft-ban állapítja meg e Rendelet 2. számú melléklete szerint.

Költségvetési bevételek

2. §2 (1) Az önkormányzat 2020. évi költségvetési bevételeinek forrásonkénti összetételét a Rendelet 1. és 15. számú melléklete határozza meg.

(2) A működési bevételek egyenlege: 2 049 625 562 Ft, a felhalmozási bevételek összege pedig 435 105 678 Ft, a finanszírozási bevételek összege: 1 426 839 685, melyből a központi, irányító szervi támogatás összege: 1 082 024 388 Ft.

(3) Az önkormányzatot megillető normatív állami támogatások, kötött felhasználású normatív hozzájárulások előirányzatait jogcímenként a 7. számú melléklet mutatja be, melyeknek összege: 1 032 435 355 Ft.

Költségvetési kiadások

3. §3 (1) Az önkormányzat 2020. évi működési, fenntartási kiadási előirányzatait a Képviselőtestület a következők szerint határozza meg:

Jogcím

Összeg (Ft-ban)

Személyi juttatások

885 013 088

Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

162 631 504

Dologi kiadások

807 525 813

Ellátottak pénzbeli juttatásai

28 000 000

Elvonások és befizetések

351 533

Működési célú pénzeszközátadások

58 909 750

Általános tartalék

32 109

Céltartalék

84 033 024

Összesen

2 026 496 821

4. § (1)4 Az önkormányzat felújítási és felhalmozási kiadásainak összege összesen 568 661 524 Ft.

Jogcím

Összeg (Ft-ban)

Beruházások

356 932 053

Felújítások

211 729 471

Összesen

568 661 524

(2) A képviselő-testület a beruházások és a felújítások előirányzatait feladatonként, címenként az 5. számú mellékletben foglaltak szerint állapítja meg.

Támogatási célú pénzeszköz átadások

5. §5 (1) Az önkormányzat 2020. évi átadott pénzeszközeinek, és támogatásértékű működési kiadásainak összege: 58 909 750 Ft, melynek részletes összetételét a 6. számú melléklet mutatja be.

Általános és céltartalékok

6. §6 (1) Az önkormányzat 2020. évi tartalékainak összege: 84 065 133 Ft, melyeknek részletes összetételét a 4. számú melléklet mutatja be.

7. § (1) Az önkormányzat 2020. évi hiteltörlesztésének részletezését a 9. számú melléklet mutatja be.

(2) Az európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programok, projektek bevételeinek kiadásainak alakulását a 13. számú melléklet foglalja magába.

Költségvetési létszámkeret

8. §7 (1) Az önkormányzat összesített létszámkerete 226 fő.

(2) A képviselő-testület a létszámkeretet köztisztviselői, szakmai közalkalmazott, technikai közalkalmazott és közfoglalkoztatott jogcímenként a 8. számú melléklet szerint állapítja meg.

9. § A stabilitási tervet a képviselő-testület a 11-12. számú mellékletek szerint fogadja el.

10. § Az 1-2. számú melléklet a költségvetési intézmények bevételeit és kiadásait részletesen tartalmazza, mely a költségvetési rendelet módosításánál játszik fontos szerepet.

11. § Az egyéb nem intézményi ellátások (települési támogatások) összege: 36 000 000 Ft, melyet a képviselő-testület a 2-es és a 10. számú melléklet szerint hagy jóvá.

12. §8 Az intézményfinanszírozás összege: 1 082 024 388 Ft, melyet a 3. számú melléklet részletesen taglal.

13. §9 A finanszírozási bevételek előirányzatát a képviselő-testület a 7. számú melléklet alapján fogadja el.

13/A. §10 A Környezetvédelmi Alap bevételeit és kiadásait a 17. számú melléklet mutatja be.

13/B. §11 A Szolidaritási Alap bevételeit és kiadásait a 18. számú melléklet mutatja be.

13/C. §12 A Közbiztonsági Alap bevételeit és kiadásait a 19. számú melléklet mutatja be

14. §

Egységes rovatrend

Az államháztartás számviteléről szóló 4/2013.(I.11.) Korm. Rendeletnek megfelelő egységes rovatrendet a Rendelet 14. számú melléklete mutatja be.

15. §

Támogatási célú pénzeszköz átvételek

Az önkormányzat 2020. évi átvett pénzeszközeinek, és támogatásértékű működési bevételeinek részletes összetételét a 7. számú melléklet mutatja be.

A költségvetés készítésére, végrehajtására és módosítására vonatkozó szabályok

16. § (1) A költségvetési szerveknek a jóváhagyott éves költségvetés alapján, a vonatkozó jogszabályokban, valamint az alapító okiratunkban meghatározott követelmények, és feltételek érvényesítésével kell működniük és gazdálkodniuk a gazdaságosságra, a hatékonyságra és az eredményességre vonatkozó előírások, a gazdálkodási, számviteli szabályok maradéktalan betartása, és az ellenőrizhetőség szempontjainak biztosítása mellett.

(2) A képviselő-testület felhatalmazza költségvetési szerveket a költségvetésben előírt bevételek beszedésére és a jóváhagyott kiadások teljesítésére.

(3) A költségvetési szerveknél a tervezett bevételek elmaradása nem vonja automatikusan maga után a költségvetési támogatás növekedését. Amennyiben a tervezett bevételek nem folynak be, a tervezett kiadási előirányzatok nem teljesíthetők.

17. § (1) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a B11. Önkormányzatok működési támogatásai rovaton megtervezett költségvetési bevételi előirányzat és a B21. Felhalmozási célú önkormányzati támogatás rovaton megtervezett költségvetési bevételi előirányzat módosítására a K513. Tartalékok rovaton megtervezett költségvetési kiadási előirányzattal szemben.

(2) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert az (1) bekezdésben megjelölt kivétellel a B1. Működési célú támogatások államháztartáson belülről, a B2. Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről, a B6. Működési célú átvett pénzeszközök és a B7. Felhalmozási célú átvett pénzeszközök rovatain megtervezett költségvetési bevételi előirányzatok módosítására a bevételhez kapcsolódó célnak megfelelő költségvetési kiadási előirányzatok egyidejű módosításával.

(3) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a költségvetési kiadásai kiemelt előirányzatai közötti átcsoportosításra, valamint az általános és céltartalék terhére történő átcsoportosításra 50.000.000 Ft összeghatárig.”

18. § (1) A képviselő-testület felhatalmazza a költségvetési szerv vezetőjét, hogy az eredeti vagy a módosított előirányzatán felül teljesített költségvetési bevételét felhasználja a költségvetési bevételi és a költségvetési kiadási előirányzatok módosítását követően a polgármester engedélyével.

(2) A költségvetési szervek a költségvetésben jóváhagyott kiadási és bevételi előirányzataikat felügyeleti hatáskörben módosíthatják, a kiadási előirányzatokon belül átcsoportosítást hajthatnak végre a polgármester engedélyével.”

19. § A Képviselő-testület felhatalmazása alapján történt előirányzat módosításokról és előirányzat átcsoportosításokról és a költségvetési szervek saját hatáskör előirányzat módosításairól és átcsoportosításairól a polgármester a Képviselő-testületet a következő költségvetési rendeletmódosításkor tájékoztatja.

20. § (1) A költségvetési szerveknél létszámnövekedést csak a képviselő-testület engedélyezhet.

(2) A megüresedett álláshelyek betöltésére csak jegyzői ellenjegyzés mellett kerülhet sor, a köztisztviselők esetében a munkáltatói jogok gyakorlója a jegyző, a polgármester egyetértési jogot gyakorol. A jegyző, aljegyző felett a munkáltató jogokat a polgármester gyakorolja. Az átmenetileg betöltetlen álláshelyekre jutó személyi juttatások előirányzatával úgy kell gazdálkodni, hogy az álláshely az év bármely időpontjában betölthető legyen.

21. § (1) A költségvetési szervek feladatainak változását a képviselő-testület engedélyezi az alapító okirat egyidejű módosításával.

(2) A költségvetési szerveknél szakmai programok indításához, feladatmutatót érintő fejlesztéshez –amennyiben az alapító okiratban szerepel- a képviselőtestület előzetes hozzájárulása szükséges. A döntést megelőzően vizsgálni kell annak rövid és hosszabb távú költségvetési hatását.

(3) Amennyiben a (2) bekezdésben jelentkező feladatváltozást az intézményvezető előirányzatain belül biztosítani tudja, illetve további évekre a feladatváltozás bizonyíthatóan nem jár kiadási többlettel, akkor is köteles azt előzetesen a polgármesternek bejelenteni, aki a fenntartó nevében azt engedélyezi.

(4) A normatív állami hozzájárulásokat megalapozó feladatmutatók évközi változásáról a költségvetési szerv vezetője köteles az igénylésért felelős a Pomázi Polgármesteri Hivatal gazdasági vezetője részére adatot szolgáltatni.

(5) A költségvetési szervek vezetői felelősek a feladatmutatókhoz kötött állami normatív hozzájárulások igénylését megalapozó mutatószámok (létszám, stb.) valóságtartalmáért, a normatív elszámolásokhoz szükséges dokumentumok helyességéért, valamint kötelesek a normatív támogatás alapját képező nyilvántartásokat naprakészen vezetni.

22. § (1) A Polgármester, Alpolgármester, Szociális és Egészségügyi Bizottság, Kulturális, Oktatási és Sport Bizottság a társadalmi önszerveződő közösségek, sportegyesületek, alapítványok, egyházi közösségek stb. részére pénzbeli támogatást nyújt e Rendelet 5. §-a szerint.

23. § (1) Az előző § szerinti támogatások folyósítására azt követően kerülhet sor, hogy a támogatott szervezetekkel/magánszemélyekkel az Önkormányzat nevében a polgármester „Megállapodás”-t köt a támogatási összeg rendeltetésszerű felhasználásáról, valamint annak elszámolásáról.

(2) A Megállapodás megkötésének feltétele, hogy a támogatott szervezet/ magánszemély írásban nyilatkozik arról, hogy köztartozás nem terheli, illetve gazdálkodó és egyéb szervezetek felé fennálló tartozása nincs, valamint, hogy megfelel a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvényben foglalt feltételeknek.

(3) A támogatott jogosult részben, vagy egészben lemondani a támogatásról, amennyiben az általa vállalt feladat objektív okból nem vagy csak részben valósítható meg.

(4) Amennyiben a pénzeszközátvevő az átvett támogatást vagy annak egy részét jogtalanul vette igénybe, azt nem a pályázatban megjelölt programra, feladatra használta fel, vagy a támogatások igényléséhez valótlan adatokat szolgáltatott, a támogatást az önkormányzat fizetési számlájára köteles egyösszegben visszafizetni.

(5) A támogatott szervek legkésőbb a támogatás évében december 15-ig kötelesek a támogatást megítélő részére írásbeli beszámolót készíteni, csatolva a felhasználást igazoló bizonylatok hitelesített másolatát. Amennyiben az elszámolási kötelezettségnek nem tesznek eleget, a továbbiakban önkormányzati támogatásban nem részesülhetnek.

A gazdálkodásra vonatkozó egyéb szabályok

24. § (1) Az intézmények részére jóváhagyott önkormányzati támogatás tartalmazza a Nekt-ben és a végrehajtási rendeleteiben meghatározott a közoktatási intézmények kötelezően ellátandó szakmai feladatainak, valamint az oktatási intézmények ingatlanjainak működtetésének költségeit.

25. § (1) Az önkormányzati támogatási igénnyel járó pályázatok benyújtásához a képviselő-testület előzetes engedélye szükséges. Az olyan pályázatok benyújtására, melyek saját forrást nem igényelnek, vagy a szükséges sajátforrás rendelkezésre áll, de a következő évekre költségvetési kihatással járnak, a polgármester előzetes engedélye alapján kerülhet sor.

(2) Az önkormányzati pályázatokról, és azok önrészének mértékéről a képviselő-testület határozattal dönt.

26. § (1) A képviselő-testület az önkormányzati költségvetésben szereplő felújítások, és beruházások lebonyolításával a Pomázi Polgármesteri Hivatalt bízza meg.

27. § (1) A Polgármesteri Hivatal közszolgálati alkalmazottai tekintetében – a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. Törvény 132. §-ában foglaltak alapján a 2020. évi költségvetési törvénynek megfelelően az illetményalap 2020. évben 38.650 Ft, Pomáz Város Önkormányzata 11/2019. (I.23.) sz. Ök. Határozatával a Pomázi Polgármesteri Hivatal köztisztviselői illetményalapját 2020. évben 52 000 Ft-ban állapítja meg, azzal, hogy a hivatal középfokú köztisztviselői vonatkozásában alapilletménye, illetménykiegészítése és pótléka – a garantált bérminimumra kiegészítést követően – a minimum 230.000.- Ft-ot el kell érje.

A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. Törvény 151. § (1) bekezdés szerinti Cafeteria- juttatás éves összege a költségvetésről szóló 2019. évi LXXI. törvény 58. § (4) bekezdése szerint bruttó 200.000 Ft , amely összeg fedezetet biztosít a juttatásokhoz kapcsolódó közterhek megfizetésére is.
A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. Törvény 234. § (3) bekezdése szerinti illetménykiegészítés mértéke valamennyi felsőfokú iskolai végzettségű köztisztviselőnek tárgyévre a köztisztviselő alapilletményének 30 %-a, valamennyi középiskolai végzettségű köztisztviselőnek tárgyévre a köztisztviselő alapilletményének 20 %-a.
(2) A közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény 69. §.-ában foglalt illetménypótlék számítási alapja 2020. évben 20 000 Ft .
(3) A közoktatási intézmények konyhai álláshelyén lévő, valamint az önkormányzatnál közterület-fenntartó munkakört betöltő közalkalmazottak felett a munkáltatói jogokat a polgármester gyakorolja.
(4) A közalkalmazottak és a köztisztviselők részére bankszámlavezetés díjához a munkáltató havi: 1.000 Ft hozzájárulást biztosít.
(5) A Hétszínvirág Óvoda-Bölcsőde közalkalmazottai részére bruttó 200.000.-Ft béren kívüli juttatás (cafetéria) kerül megállapításra, amely összeg fedezetet biztosít a juttatásokhoz kapcsolódó közterhek megfizetésére is. A dolgozó részére járó nettó juttatás összege attól függ, hogy a dolgozó nyilatkozata szerint SZÉP kártyára vagy bérként adózó juttatásként igényli. Az önkormányzat többi intézményénél foglalkoztatott valamennyi közalkalmazott számára munkabéren kívüli juttatásként a dolgozó választása szerint nettó 5 000 Ft/fő/hó bérként adózó juttatás, vagy nettó 6 000Ft/fő/hó kedvezményes adózású SZÉP kártya béren kívüli juttatás biztosítva lesz.
(6) A költségvetési szerveknél az egységes rovatrend K1102 Normatív jutalmak és a K1103 céljuttatás, projektprémium rovatai terhére a K1101 Törvény szerinti alapilletmények, munkabérek rovat eredeti előirányzatának terhére a bérmaradvány erejéig.
(7) A Pomázi Művelődési Ház és Könyvtár közalkalmazottai részére 2015.01.01-től a pótlékalap 50 %-ának megfelelő eredményességi pótlékot biztosít az Önkormányzat.

28. § (1) Amennyiben a tulajdon védelme megfelelően biztosított és ellenőrzött, a Polgármesteri Hivatal az eszközökről és az azok állományában bekövetkezett változásokról folyamatosan részletező nyilvántartást vezet mennyiségben és értékben, akkor a költségvetési évről, december 31-i fordulónappal készített könyvviteli mérlegben kimutatott eszközöket és forrásokat alátámasztó leltározást évenként végrehajtani. A következő leltározást 2022. évben december 31-i fordulónappal el kell végezni.

(2) Kötelező a megszűnés napjával azonos fordulónappal a leltározást végrehajtani, amennyiben az intézmény átszervezés vagy jogutód nélküli megszűnés következtében megszűnik.

29. § (1) A polgármester az Áht. 87. és 91. §-aiban foglaltak szerint köteles az önkormányzat gazdálkodásának helyzetéről a képviselő-testületnek beszámolni.

(2) A képviselő-testület a költségvetési szervek költségvetési maradványát felülvizsgálja és a zárszámadási rendelettel egyidőben hagyja jóvá. A képviselőtestület a költségvetési szervei beszámolójának felülvizsgálata eredményétől függően a költségvetési szerv költségvetési maradványát módosíthatja.

(3) Az önkormányzat képviselő-testülete gazdasági szükséghelyzetben a költségvetési szervet megillető költségvetési maradvány felhasználását korlátozhatja.

Folyószámlahitel felvétele

30. § (1) A képviselő-testület átmeneti likviditási problémák kezelésére hozzájárul ahhoz, hogy az önkormányzat nevében a polgármester a 2020. évi költségvetési rendelet jóváhagyását követően a 200 000 000 Ft összegű folyószámlahitelt a tárgyévre december 31-i visszafizetéssel vegye igénybe külön testületi döntéssel. A képviselő-testület kötelezettséget vállal arra, hogy a hitel-visszafizetés időtartama alatt a kért hitelt és a járulékait a költségvetésbe betervezi és jóváhagyja.

(2) A hitel és járulékai visszafizetésének biztosítékául az önkormányzat a költségvetési bevételeit jelöli meg.

31. § A bevételek beszedésekor, kiadások teljesítésekor lehetőség szerint készpénzkímélő fizetési módokat kell alkalmazni. A kiadások közül csak a pénzkezelési szabályzatban meghatározott kiadások, társadalom- és szociálpolitikai juttatások, és az ellátottak pénzbeli juttatásai teljesíthetők készpénzben történő kifizetéssel.

Átmeneti rendelkezések

(1) Az Áht. 25. §-ára hivatkozva a képviselő-testület tudomásul veszi, hogy a polgármester jogosult volt az önkormányzatot megillető bevételek beszedésére és az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítésére, 2020. január 1- jelen költségvetési rendelet hatálybalépéséig terjedő időszakra.
(2) Az átmeneti időszakban beszedett bevételek, teljesített kiadások a költségvetési rendeletbe beépültek.

Vegyes és záró rendelkezések

33. § (1) Ezen önkormányzati rendelet a kihirdetés napján lép hatályba, rendelkezéseit azonban 2020. január 1. napjától kell alkalmazni.

(2) Ezen önkormányzati rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.

1

Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól

2

Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól

3

Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól

4

Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól

5

Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól

6

Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól

7

Megállapította: 23/2020 (X.20.) rendelet. Hatályos: 2020.X.21-től

8

Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól

9

Megállapította: 23/2020 (X.20.) rendelet. Hatályos: 2020.X.21-től

10

Kiegészítette: 23/2020 (X.20.) rendelet. Hatályos: 2020.X.21-től

11

Kiegészítette: 23/2020 (X.20.) rendelet. Hatályos: 2020.X.21-től

12

Kiegészítette: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól

13

Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól

14

Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól

15

Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól

16

Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól

17

Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól

18

Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól

19

Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól

20

Megállapította: 23/2020 (X.20.) rendelet. Hatályos: 2020.X.21-től

21

Megállapította: 23/2020 (X.20.) rendelet. Hatályos: 2020.X.21-től

22

Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól

23

Megállapította: 23/2020 (X.20.) rendelet. Hatályos: 2020.X.21-től

24

Megállapította: 23/2020 (X.20.) rendelet. Hatályos: 2020.X.21-től

25

Megállapította: 23/2020 (X.20.) rendelet. Hatályos: 2020.X.21-től

26

Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól

27

Beiktatta: 23/2020 (X.20.) rendelet. Hatályos: 2020.X.21-től

28

Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól

29

Beiktatta: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól