Pomáz Város Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2020. (III. 05.) számú önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2020. évi költségvetéséről
Hatályos: 2021. 01. 16- 2021. 01. 19Pomáz Város Önkormányzat Képviselő-testülete 1/2020. (III. 5.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2020. évi költségvetéséről
Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikke (1) bekezdés f) pontjában meghatározott hatáskörében eljárva, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 111. § (3) bekezdésében, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Kormányrendelet III. fejezetében szabályozottak szerint, a Magyarország 2020. évi költségvetéséről szóló 2019. évi LXXI. törvényben előírtak betartásával az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:
A költségvetés bevételeinek és kiadásainak főösszege, költségvetési egyenleg
1. §1 (1) A Képviselő-testület a 2020. évi költségvetési mérleg főösszegének bevételi oldalát, illetve a tárgyévi költségvetési bevételek összegét 3 911 570 925 Ft-ban állapítja meg e Rendelet 1. számú melléklete szerint.
(2) A Képviselő-testület a 2020. évi költségvetési mérleg főösszegének kiadási oldalát, illetve a tárgyévi költségvetési kiadások összegét 3 911 570 925 Ft-ban állapítja meg e Rendelet 2. számú melléklete szerint.
Költségvetési bevételek
2. §2 (1) Az önkormányzat 2020. évi költségvetési bevételeinek forrásonkénti összetételét a Rendelet 1. és 15. számú melléklete határozza meg.
(2) A működési bevételek egyenlege: 2 049 625 562 Ft, a felhalmozási bevételek összege pedig 435 105 678 Ft, a finanszírozási bevételek összege: 1 426 839 685, melyből a központi, irányító szervi támogatás összege: 1 082 024 388 Ft.
(3) Az önkormányzatot megillető normatív állami támogatások, kötött felhasználású normatív hozzájárulások előirányzatait jogcímenként a 7. számú melléklet mutatja be, melyeknek összege: 1 032 435 355 Ft.
Költségvetési kiadások
3. §3 (1) Az önkormányzat 2020. évi működési, fenntartási kiadási előirányzatait a Képviselőtestület a következők szerint határozza meg:
Jogcím |
Összeg (Ft-ban) |
|---|---|
Személyi juttatások |
885 013 088 |
Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
162 631 504 |
Dologi kiadások |
807 525 813 |
Ellátottak pénzbeli juttatásai |
28 000 000 |
Elvonások és befizetések |
351 533 |
Működési célú pénzeszközátadások |
58 909 750 |
Általános tartalék |
32 109 |
Céltartalék |
84 033 024 |
Összesen |
2 026 496 821 |
4. § (1)4 Az önkormányzat felújítási és felhalmozási kiadásainak összege összesen 568 661 524 Ft.
Jogcím |
Összeg (Ft-ban) |
|---|---|
Beruházások |
356 932 053 |
Felújítások |
211 729 471 |
Összesen |
568 661 524 |
Támogatási célú pénzeszköz átadások
5. §5 (1) Az önkormányzat 2020. évi átadott pénzeszközeinek, és támogatásértékű működési kiadásainak összege: 58 909 750 Ft, melynek részletes összetételét a 6. számú melléklet mutatja be.
Általános és céltartalékok
6. §6 (1) Az önkormányzat 2020. évi tartalékainak összege: 84 065 133 Ft, melyeknek részletes összetételét a 4. számú melléklet mutatja be.
7. § (1) Az önkormányzat 2020. évi hiteltörlesztésének részletezését a 9. számú melléklet mutatja be.
(2) Az európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programok, projektek bevételeinek kiadásainak alakulását a 13. számú melléklet foglalja magába.
Költségvetési létszámkeret
8. §7 (1) Az önkormányzat összesített létszámkerete 226 fő.
(2) A képviselő-testület a létszámkeretet köztisztviselői, szakmai közalkalmazott, technikai közalkalmazott és közfoglalkoztatott jogcímenként a 8. számú melléklet szerint állapítja meg.
9. § A stabilitási tervet a képviselő-testület a 11-12. számú mellékletek szerint fogadja el.
10. § Az 1-2. számú melléklet a költségvetési intézmények bevételeit és kiadásait részletesen tartalmazza, mely a költségvetési rendelet módosításánál játszik fontos szerepet.
11. § Az egyéb nem intézményi ellátások (települési támogatások) összege: 36 000 000 Ft, melyet a képviselő-testület a 2-es és a 10. számú melléklet szerint hagy jóvá.
12. §8 Az intézményfinanszírozás összege: 1 082 024 388 Ft, melyet a 3. számú melléklet részletesen taglal.
13. §9 A finanszírozási bevételek előirányzatát a képviselő-testület a 7. számú melléklet alapján fogadja el.
13/A. §10 A Környezetvédelmi Alap bevételeit és kiadásait a 17. számú melléklet mutatja be.
13/B. §11 A Szolidaritási Alap bevételeit és kiadásait a 18. számú melléklet mutatja be.
13/C. §12 A Közbiztonsági Alap bevételeit és kiadásait a 19. számú melléklet mutatja be
14. §
Egységes rovatrend
15. §
Támogatási célú pénzeszköz átvételek
A költségvetés készítésére, végrehajtására és módosítására vonatkozó szabályok
16. § (1) A költségvetési szerveknek a jóváhagyott éves költségvetés alapján, a vonatkozó jogszabályokban, valamint az alapító okiratunkban meghatározott követelmények, és feltételek érvényesítésével kell működniük és gazdálkodniuk a gazdaságosságra, a hatékonyságra és az eredményességre vonatkozó előírások, a gazdálkodási, számviteli szabályok maradéktalan betartása, és az ellenőrizhetőség szempontjainak biztosítása mellett.
(2) A képviselő-testület felhatalmazza költségvetési szerveket a költségvetésben előírt bevételek beszedésére és a jóváhagyott kiadások teljesítésére.
(3) A költségvetési szerveknél a tervezett bevételek elmaradása nem vonja automatikusan maga után a költségvetési támogatás növekedését. Amennyiben a tervezett bevételek nem folynak be, a tervezett kiadási előirányzatok nem teljesíthetők.
17. § (1) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a B11. Önkormányzatok működési támogatásai rovaton megtervezett költségvetési bevételi előirányzat és a B21. Felhalmozási célú önkormányzati támogatás rovaton megtervezett költségvetési bevételi előirányzat módosítására a K513. Tartalékok rovaton megtervezett költségvetési kiadási előirányzattal szemben.
(2) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert az (1) bekezdésben megjelölt kivétellel a B1. Működési célú támogatások államháztartáson belülről, a B2. Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről, a B6. Működési célú átvett pénzeszközök és a B7. Felhalmozási célú átvett pénzeszközök rovatain megtervezett költségvetési bevételi előirányzatok módosítására a bevételhez kapcsolódó célnak megfelelő költségvetési kiadási előirányzatok egyidejű módosításával.
(3) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a költségvetési kiadásai kiemelt előirányzatai közötti átcsoportosításra, valamint az általános és céltartalék terhére történő átcsoportosításra 50.000.000 Ft összeghatárig.”
18. § (1) A képviselő-testület felhatalmazza a költségvetési szerv vezetőjét, hogy az eredeti vagy a módosított előirányzatán felül teljesített költségvetési bevételét felhasználja a költségvetési bevételi és a költségvetési kiadási előirányzatok módosítását követően a polgármester engedélyével.
(2) A költségvetési szervek a költségvetésben jóváhagyott kiadási és bevételi előirányzataikat felügyeleti hatáskörben módosíthatják, a kiadási előirányzatokon belül átcsoportosítást hajthatnak végre a polgármester engedélyével.”
19. § A Képviselő-testület felhatalmazása alapján történt előirányzat módosításokról és előirányzat átcsoportosításokról és a költségvetési szervek saját hatáskör előirányzat módosításairól és átcsoportosításairól a polgármester a Képviselő-testületet a következő költségvetési rendeletmódosításkor tájékoztatja.
20. § (1) A költségvetési szerveknél létszámnövekedést csak a képviselő-testület engedélyezhet.
(2) A megüresedett álláshelyek betöltésére csak jegyzői ellenjegyzés mellett kerülhet sor, a köztisztviselők esetében a munkáltatói jogok gyakorlója a jegyző, a polgármester egyetértési jogot gyakorol. A jegyző, aljegyző felett a munkáltató jogokat a polgármester gyakorolja. Az átmenetileg betöltetlen álláshelyekre jutó személyi juttatások előirányzatával úgy kell gazdálkodni, hogy az álláshely az év bármely időpontjában betölthető legyen.
21. § (1) A költségvetési szervek feladatainak változását a képviselő-testület engedélyezi az alapító okirat egyidejű módosításával.
(2) A költségvetési szerveknél szakmai programok indításához, feladatmutatót érintő fejlesztéshez –amennyiben az alapító okiratban szerepel- a képviselőtestület előzetes hozzájárulása szükséges. A döntést megelőzően vizsgálni kell annak rövid és hosszabb távú költségvetési hatását.
(3) Amennyiben a (2) bekezdésben jelentkező feladatváltozást az intézményvezető előirányzatain belül biztosítani tudja, illetve további évekre a feladatváltozás bizonyíthatóan nem jár kiadási többlettel, akkor is köteles azt előzetesen a polgármesternek bejelenteni, aki a fenntartó nevében azt engedélyezi.
(4) A normatív állami hozzájárulásokat megalapozó feladatmutatók évközi változásáról a költségvetési szerv vezetője köteles az igénylésért felelős a Pomázi Polgármesteri Hivatal gazdasági vezetője részére adatot szolgáltatni.
(5) A költségvetési szervek vezetői felelősek a feladatmutatókhoz kötött állami normatív hozzájárulások igénylését megalapozó mutatószámok (létszám, stb.) valóságtartalmáért, a normatív elszámolásokhoz szükséges dokumentumok helyességéért, valamint kötelesek a normatív támogatás alapját képező nyilvántartásokat naprakészen vezetni.
22. § (1) A Polgármester, Alpolgármester, Szociális és Egészségügyi Bizottság, Kulturális, Oktatási és Sport Bizottság a társadalmi önszerveződő közösségek, sportegyesületek, alapítványok, egyházi közösségek stb. részére pénzbeli támogatást nyújt e Rendelet 5. §-a szerint.
23. § (1) Az előző § szerinti támogatások folyósítására azt követően kerülhet sor, hogy a támogatott szervezetekkel/magánszemélyekkel az Önkormányzat nevében a polgármester „Megállapodás”-t köt a támogatási összeg rendeltetésszerű felhasználásáról, valamint annak elszámolásáról.
(2) A Megállapodás megkötésének feltétele, hogy a támogatott szervezet/ magánszemély írásban nyilatkozik arról, hogy köztartozás nem terheli, illetve gazdálkodó és egyéb szervezetek felé fennálló tartozása nincs, valamint, hogy megfelel a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvényben foglalt feltételeknek.
(3) A támogatott jogosult részben, vagy egészben lemondani a támogatásról, amennyiben az általa vállalt feladat objektív okból nem vagy csak részben valósítható meg.
(4) Amennyiben a pénzeszközátvevő az átvett támogatást vagy annak egy részét jogtalanul vette igénybe, azt nem a pályázatban megjelölt programra, feladatra használta fel, vagy a támogatások igényléséhez valótlan adatokat szolgáltatott, a támogatást az önkormányzat fizetési számlájára köteles egyösszegben visszafizetni.
(5) A támogatott szervek legkésőbb a támogatás évében december 15-ig kötelesek a támogatást megítélő részére írásbeli beszámolót készíteni, csatolva a felhasználást igazoló bizonylatok hitelesített másolatát. Amennyiben az elszámolási kötelezettségnek nem tesznek eleget, a továbbiakban önkormányzati támogatásban nem részesülhetnek.
A gazdálkodásra vonatkozó egyéb szabályok
24. § (1) Az intézmények részére jóváhagyott önkormányzati támogatás tartalmazza a Nekt-ben és a végrehajtási rendeleteiben meghatározott a közoktatási intézmények kötelezően ellátandó szakmai feladatainak, valamint az oktatási intézmények ingatlanjainak működtetésének költségeit.
25. § (1) Az önkormányzati támogatási igénnyel járó pályázatok benyújtásához a képviselő-testület előzetes engedélye szükséges. Az olyan pályázatok benyújtására, melyek saját forrást nem igényelnek, vagy a szükséges sajátforrás rendelkezésre áll, de a következő évekre költségvetési kihatással járnak, a polgármester előzetes engedélye alapján kerülhet sor.
(2) Az önkormányzati pályázatokról, és azok önrészének mértékéről a képviselő-testület határozattal dönt.
26. § (1) A képviselő-testület az önkormányzati költségvetésben szereplő felújítások, és beruházások lebonyolításával a Pomázi Polgármesteri Hivatalt bízza meg.
27. § (1) A Polgármesteri Hivatal közszolgálati alkalmazottai tekintetében – a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. Törvény 132. §-ában foglaltak alapján a 2020. évi költségvetési törvénynek megfelelően az illetményalap 2020. évben 38.650 Ft, Pomáz Város Önkormányzata 11/2019. (I.23.) sz. Ök. Határozatával a Pomázi Polgármesteri Hivatal köztisztviselői illetményalapját 2020. évben 52 000 Ft-ban állapítja meg, azzal, hogy a hivatal középfokú köztisztviselői vonatkozásában alapilletménye, illetménykiegészítése és pótléka – a garantált bérminimumra kiegészítést követően – a minimum 230.000.- Ft-ot el kell érje.
28. § (1) Amennyiben a tulajdon védelme megfelelően biztosított és ellenőrzött, a Polgármesteri Hivatal az eszközökről és az azok állományában bekövetkezett változásokról folyamatosan részletező nyilvántartást vezet mennyiségben és értékben, akkor a költségvetési évről, december 31-i fordulónappal készített könyvviteli mérlegben kimutatott eszközöket és forrásokat alátámasztó leltározást évenként végrehajtani. A következő leltározást 2022. évben december 31-i fordulónappal el kell végezni.
(2) Kötelező a megszűnés napjával azonos fordulónappal a leltározást végrehajtani, amennyiben az intézmény átszervezés vagy jogutód nélküli megszűnés következtében megszűnik.
29. § (1) A polgármester az Áht. 87. és 91. §-aiban foglaltak szerint köteles az önkormányzat gazdálkodásának helyzetéről a képviselő-testületnek beszámolni.
(2) A képviselő-testület a költségvetési szervek költségvetési maradványát felülvizsgálja és a zárszámadási rendelettel egyidőben hagyja jóvá. A képviselőtestület a költségvetési szervei beszámolójának felülvizsgálata eredményétől függően a költségvetési szerv költségvetési maradványát módosíthatja.
(3) Az önkormányzat képviselő-testülete gazdasági szükséghelyzetben a költségvetési szervet megillető költségvetési maradvány felhasználását korlátozhatja.
Folyószámlahitel felvétele
30. § (1) A képviselő-testület átmeneti likviditási problémák kezelésére hozzájárul ahhoz, hogy az önkormányzat nevében a polgármester a 2020. évi költségvetési rendelet jóváhagyását követően a 200 000 000 Ft összegű folyószámlahitelt a tárgyévre december 31-i visszafizetéssel vegye igénybe külön testületi döntéssel. A képviselő-testület kötelezettséget vállal arra, hogy a hitel-visszafizetés időtartama alatt a kért hitelt és a járulékait a költségvetésbe betervezi és jóváhagyja.
(2) A hitel és járulékai visszafizetésének biztosítékául az önkormányzat a költségvetési bevételeit jelöli meg.
31. § A bevételek beszedésekor, kiadások teljesítésekor lehetőség szerint készpénzkímélő fizetési módokat kell alkalmazni. A kiadások közül csak a pénzkezelési szabályzatban meghatározott kiadások, társadalom- és szociálpolitikai juttatások, és az ellátottak pénzbeli juttatásai teljesíthetők készpénzben történő kifizetéssel.
Átmeneti rendelkezések
Vegyes és záró rendelkezések
33. § (1) Ezen önkormányzati rendelet a kihirdetés napján lép hatályba, rendelkezéseit azonban 2020. január 1. napjától kell alkalmazni.
(2) Ezen önkormányzati rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.
Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól
Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól
Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól
Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól
Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól
Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól
Megállapította: 23/2020 (X.20.) rendelet. Hatályos: 2020.X.21-től
Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól
Megállapította: 23/2020 (X.20.) rendelet. Hatályos: 2020.X.21-től
Kiegészítette: 23/2020 (X.20.) rendelet. Hatályos: 2020.X.21-től
Kiegészítette: 23/2020 (X.20.) rendelet. Hatályos: 2020.X.21-től
Kiegészítette: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól
Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól
Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól
Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól
Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól
Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól
Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól
Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól
Megállapította: 23/2020 (X.20.) rendelet. Hatályos: 2020.X.21-től
Megállapította: 23/2020 (X.20.) rendelet. Hatályos: 2020.X.21-től
Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól
Megállapította: 23/2020 (X.20.) rendelet. Hatályos: 2020.X.21-től
Megállapította: 23/2020 (X.20.) rendelet. Hatályos: 2020.X.21-től
Megállapította: 23/2020 (X.20.) rendelet. Hatályos: 2020.X.21-től
Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól
Beiktatta: 23/2020 (X.20.) rendelet. Hatályos: 2020.X.21-től
Megállapította: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól
Beiktatta: 1/2021 (I.15.) rendelet. Hatályos: 2021.I.16-tól