Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének 40/2018. (XII. 17.) önkormányzati rendelete
a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 2/2015. (II. 26.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2019. 01. 01- 2018. 12. 31Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének 40/2018. (XII. 17.) önkormányzati rendelete
a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 2/2015. (II. 26.) önkormányzati rendelet módosításáról
2019-01-01-tól 2019-01-01-ig
1. §
A szociális ellátások helyi szabályairól szóló 2/2015. (II. 26.) önkormányzati rendelet 21. § helyére az alábbi szövegrész kerül:
„21. § (1) A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások igénybevételére irányuló kérelmet az intézmény vezetőjénél kell benyújtani. A kérelmet az ellátásra jogosult illetve törvényes képviselője nyújthatja be. Az ellátások igénybevételéről az intézmény vezetője dönt - az Szt. 59/A. §, valamint 9/1999. (XI. 24.) SzCsM rendelet 22. § és 22/A. §-ban foglaltakra tekintettel - ezen rendeletben foglaltak szerint.
(2) Amennyiben jogszabály eltérően nem rendelkezik azon kérelmező részesíthető ezen rendeletben foglalt szociális alapellátásban, akinek háztartásában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át, egyedülálló esetében 300%-át, valamint - 65 évet betöltötte, illetőleg kortól függetlenül egészségi vagy mentális állapota, szenvedélybetegsége, illetőleg jogszabályban meghatározott szociális rászorultsága miatt az ellátás igénybevételére rászorul.
(3) A (2) bekezdéstől eltérően a szociális ellátás, elhelyezés körében azonnali ellátás, soron kívüli elhelyezés abban az esetben biztosítható, ha az ellátás hiánya a kérelmező életét, testi épségét veszélyezteti.
(4) Az intézményvezető az ellátás igénybevételének megkezdésekor az ellátást igénylővel, illetve törvényes képviselőjével – külön jogszabályban foglaltaknak megfelelően - megállapodást köt, amely tartalmazza:
a) az intézményi ellátás időtartamát (határozott vagy határozatlan),
b) az intézmény által nyújtott szolgáltatások formáját, módját, körét,
c) a személyi térítési díj megállapítására, fizetésére vonatkozó szabályokat,
d) az ellátás megszűnésére vonatkozó szabályokat,
e) panasztétel lehetőségét, annak kivizsgálásának módját.
(5) Az intézményi jogviszonyban állók érdekképviseletére, a panaszok kivizsgálására az intézmények vezetői és az Érdekképviseleti Fórumok is jogosultak.”
2. §
Ezen rendelet 2019. január 1. napján lép hatályba.
Markó József dr. Szinay József
polgármester címzetes főjegyző
Kihirdetési záradék:
A rendelet a Gödi Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel 2018. év december hó 17. napján kihirdetésre került. A kifüggesztés időtartama 30 nap.
dr. Szinay József
címzetes főjegyző