Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2019. (X. 30.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 33/2014. (XII. 1.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2019. 10. 31- 2019. 10. 30Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2019. (X. 30.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 33/2014. (XII. 1.) önkormányzati rendelet módosításáról
2019-10-31-tól 2019-10-31-ig
Göd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében biztosított eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, továbbá a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 33/2014. (XII. 1.) önkormányzati rendelet módosításáról a következőket rendeli el:
1. §
Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 33/2014. (XII. 1.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R.) a következő 5/A. §-sal egészül ki:
„5/A. §
(1) A képviselő-testületben a mandátumot szerzett jelölő szervezetekhez tartozó, és a független jelöltként mandátumot szerzett képviselők tevékenységük összehangolására jelölő szervezetenként vagy politikai hovatartozásuktól függetlenül képviselőcsoportot (a továbbiakban: frakció) hozhatnak létre és maguk közül megválasztják a vezetőt. A frakció létszáma legalább 2 fő.
(2) A frakciót a frakció vezetője, akadályoztatása esetén a frakció által erre felhatalmazott személy képviseli.
(3) Egy képviselő csak egy frakciónak lehet tagja.
(4) A frakció megalakulásának vagy megszűnésének tényét, a megalakulást követően belépett vagy kizárt képviselő nevét a frakcióvezető, a kilépést az érintett képviselő köteles az esemény bekövetkezésétől számított 15 napon belül írásban bejelenteni a polgármesternek.
(5) A frakció megalakulására vonatkozó bejelentésnek tartalmaznia kell:
a) a frakció elnevezését,
b) a frakció névsorát és
c) a megválasztott vezető, esetleges vezető helyettes nevét.”
2. §
(1) Az R. 4. §-ában a „11” szövegrész helyébe a „12” szöveg lép.
(2) Az R. 13. § (3) bekezdés d) pontjában a „pénzügyi-humán” szövegrész helyébe a „gazdasági-műszaki területért felelős” szöveg lép.
(3) Az R. 14. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) A napirendi hozzászólások egyenkénti időtartama első esetben nem haladhatja meg a három percet. Ez alól a tárgy szerinti bizottság kiegészítő jelentése kivételt képez. A következő hozzászólás időtartama maximum kettő perc lehet. A további hozzászólások időtartamát a polgármester határozza meg úgy, hogy ezen hozzászólások időtartama sem haladhatja meg a kettő percet. A napirendi hozzászólásoknál a frakcióvezető vagy a frakció által erre felhatalmazott személy ismertetheti a frakció álláspontját; hozzászólásának időtartama legfeljebb 5 perc lehet, amely egyben az első felszólalásnak minősül.
(4) Az R. 21. § (2) bekezdés b) - c) pontjai helyébe a következő rendelkezés lép:
„b) Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság (rövidítve: VKB)
c) Humánügyi Bizottság (rövidítve: HB)”
(5) Az R. 23. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„A testületi ülést megelőző 5. naptári napon minden bizottsági ülésnek be kell fejeződnie. Ha a bizottság az adott témával kapcsolatban a testületi ülést megelőzően 5 naptári napon belül új fejleményt ismer meg, abban az esetben az új fejlemény megjelölésével rendkívüli bizottsági ülést kell tartani.”
(6) Az R. 28. § (4) bekezdésében a „pénzügyi-humán” szövegrész helyébe a „gazdasági-műszaki területért felelős” szöveg lép.
(7) Az R. 29. §-ában az „1 fő pénzügyi-humán” szövegrész helyébe az „1 fő gazdasági-műszaki és 1 fő humán” szöveg lép.
(8) Az R. 4. mellékletének 18. pontjában az „Igazgatási” szövegrész helyébe a „Hatósági” szöveg lép.
(9) Az R. 5. mellékletében a „KOSB” szövegrész helyébe a „HB” szöveg, a „KVB, VFB” szövegrész helyébe a „VKB” szöveg, a „vezetői kabinet” szövegrész helyébe a „rendezvényszervezői feladatokat ellátó személy” szöveg lép.
3. §
(1) Az R. 2. melléklete helyébe jelen rendelet 1. melléklete lép.
(2) Az R. 6. melléklete helyébe jelen rendelet 2. melléklete lép.
(3) Az R. 1. függeléke helyébe jelen rendelet 1. függeléke lép.
(4) Az R. 2. függeléke helyébe jelen rendelet 2. függeléke lép.
(5) Az R. 3. függeléke helyébe jelen rendelet 3. függeléke lép.
4. §
Hatályát veszti az R.:
a) 5. § (3) bekezdése,
b) 13. § (8) bekezdésében az „Az indítvány benyújtásától számított egy héten belül a képviselők a rendkívüli ülés napirendjére további javaslatokat adhatnak le.” szövegrész,
c) 21. § (2) bekezdésének d) és e) pontja.
5. §
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Balogh Csaba dr. Szinay József
polgármester címzetes főjegyző
Kihirdetési záradék:
A rendelet a Gödi Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel 2019. év október hó 30. napján kihirdetésre került. A kifüggesztés időtartama 30 nap.
dr. Szinay József
címzetes főjegyző
- melléklet a 21/2019. (X. 30.) önkormányzati rendelethez
„2. melléklet a 33/2014. (XII. 1.) önkormányzati rendelethez
A bizottságok általános feladat- és hatáskörei
1. A bizottság ellátja a képviselő-testület által átruházott egyes hatásköröket.
2. A bizottság megtárgyalja a hozzá intézett lakossági kérdéseket, véleményeket, javaslatokat.
3. Előkészíti a képviselő-testület döntéseit, ellenőrizheti a döntések végrehajtását.
4. Feladatkörében ellenőrizheti a polgármesteri hivatalnak a képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, illetőleg végrehajtására irányuló munkáját.
5. Kezdeményezheti a polgármester és a jegyző intézkedését, ha a Hivatal tevékenységében a képviselő-testület álláspontjától, céljaitól való eltérést, az önkormányzati érdek sérelmét vagy önkormányzati ügyben a szükséges intézkedés elmulasztását észleli.
6. Dönt a bizottsági tag döntéshozatalból való kizárásáról az Mötv. 49. § (1) bekezdése alapján.
7. A feladat- és hatásköréből adódóan, a kölcsönösség elvének betartásával a bizottságoknak tájékoztatni kell egymást minden olyan más bizottság és szervezet által a képviselő-testület elé terjesztett ügyben, amely az adott bizottság feladatkörét érinti, arra hatással lehet.
8. A döntések végrehajtásának szervezése és ellenőrzése terén a bizottságok figyelemmel kísérik és értékelik a Polgármesteri Hivatalnak a bizottsági tevékenységgel összefüggő munkáját, ezen belül különösen a jogszabályok és az önkormányzati rendeletek végrehajtását.
9. A polgármester kérésére véleményt nyilvánít a az éves költségvetés tervezetéről.
10. Értékeli a hatáskörébe, ügykörébe tartozó pályázatokat és egyedi támogatási kérelmeket, dönt ezeknek a Bizottság rendelkezésére álló keretből való támogatásáról, e tárgyban javaslatot tesz a képviselő-testület felé, beszámoltatja a támogatásban részesülőket.
11. A vonatkozó szabályok keretei között szabadon dönt a Bizottság rendelkezésére álló pénzügyi keret felhasználásáról. A bizottság kötelezettségvállalása esetén a szakmai feladati ellátásra biztosított költségvetési előirányzatot nem lépheti át, a kötelezettségvállalásra vonatkozó határozatának meghozatala előtt köteles a Pénzügyi Osztálytól írásbeli kimutatást kérni a felhasználható pénzügyi keretről, a fedezet rendelkezésre állásáról.
Pénzügyi Ellenőrző, Közbeszerzési és Jogi Bizottság feladat- és hatáskörei
1. Folyamatosan figyelemmel kíséri a pénzügyi gazdálkodás menetét, ellenőrizheti az egyes intézmények gazdálkodását.
2. Figyelemmel kíséri az önkormányzati vagyon alakulását.
3. Ellenőrzi a beruházások folyamatát, pénzügyi rendezését, a közbeszerzések lefolytatását.
4. /Ellenőrzi az önkormányzati vagyon elidegenítésének folyamatát. Ennek keretében megvizsgálhatja, ingatlan értékesítése vagy hasznosítása esetén megvizsgálja, hogy megtörténtek-e a szükséges lépések az optimális ár elérése érdekében.
5. Az éves költségvetés előkészítése folyamán véleményezi
a) az önkormányzati adókkal és adójellegű bevételekkel kapcsolatos előterjesztéseket,
b) az esetleges hitelfelvétel lehetőségét,
c) a költségvetés tervezetét.
6. Javaslatot tesz helyi adó bevezetésére és megszüntetésére, valamint helyi adókkal és talajterhelési díjjal kapcsolatos rendeletek megalkotására, módosítására és hatályon kívül helyezésére.
7. Az elfogadott költségvetés végrehajtása során
a) véleményezi a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolókat és tájékoztatókat,
b) figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek, kiadások és a likviditás önkormányzati szintű alakulását,
c) szükség szerint javaslatot tesz a költségvetési rendelet módosítására,
d) megtárgyalja és véleményezi más bizottság vagy képviselő
által javasolt, a költségvetést érintő előterjesztéseket,
e) véleményezi, illetve javaslatot tesz az Önkormányzat célhoz nem kötött forrásai betétként történő elhelyezésével kapcsolatban.
f) az esetleges hitelfelvétel lehetőségét
8. Megvitatja a könyvvizsgáló jelentéseit.
9. Véleményezi az önkormányzati biztos kirendelésére irányuló indítványt.
10. Javaslatot tesz, véleményezi valamennyi, az önkormányzat által fizetési kötelezettséget megállapító önkormányzati rendelet tervezetét.
11. Véleményezi az éves belső ellenőrzési tervet, a belső ellenőrzés stratégiai tervét, illetve az éves belső ellenőrzési jelentést.
12. Javaslatot tehet az önkormányzati tevékenységek, folyamatok szabályozására, meglévő szabályzatok módosítására, külső vagy belső ellenőrzések lefolytatására.
13. A gazdálkodás biztonsága érdekében figyelemmel kísérheti a számviteli politika betartását, valamint a bizonylati rend és bizonylati fegyelem megtartását.
14. Véleményezi az önkormányzat és intézményei gazdasági tevékenységét vizsgáló jelentéseket.
15. Ellenőrizheti az egyes bizottságok döntéseinek pénzügyi megalapozottságát, hasznossági és gazdaságossági indokoltságát.
16. Ellenőrzi a pénzügyi kihatással járó érvényes szolgáltatói, értékesítési, tervezési és kivitelezési szerződések célszerűségét, gazdaságosságát.
17. Ellenőrzi a tervezett új beruházások pénzügyi feltételeinek meglétét, hasznossági és gazdaságossági indokoltságát.
18. A képviselő-testület hatáskörébe tartozó közbeszerzési eljárásokban javaslatot tesz az ajánlat vagy részvételi felhívás végleges szövegére, az eljárás eredményéről szóló döntésre és a nyertes ajánlattevő személyére.
19. A képviselő-testület döntési hatáskörébe tartozó tárgyalásos közbeszerzési eljárásokban dönt a tárgyalásokat megelőzően az Ajánlattevők ajánlatának érvényességéről és az Ajánlattevők alkalmasságáról.
20. Megtárgyalja és véleményezi a Gödi Rendőrőrs és a Dunakeszi Rendőrkapitány éves írásbeli beszámolóját.
21. Megtárgyalja és véleményezi a közterület-felügyelet éves beszámolóját.
22. Nyilvántartja és ellenőrzi a képviselők vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségének teljesítését, a vagyonnyilatkozatok átvételéről átvételi elismervényt ad. A vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségre vonatkozó határidő lejártát követő testületi ülésen a bizottság elnöke tájékoztatást ad azon képviselők listájáról, akik nem tettek eleget vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségüknek.
23. Lefolytatja a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ellenőrzést és eljárást. Az ellenőrzések eredményéről tájékoztatja a soron következő ülésen a képviselő-testületet.
24. Kivizsgálja a polgármester által átadott, a képviselői összeférhetetlenség és méltatlanság megállapítására irányuló kezdeményezést és javaslatot tesz a képviselő-testületnek.
25. Kivizsgálja a polgármester összeférhetetlenségének és méltatlanságának megállapítására irányuló kezdeményezést és javaslatot tesz a képviselő-testületnek.
26. Javaslatot tesz a képviselő-testülethez érkező városnév- és jelképhasználattal kapcsolatban.
27. Előzetesen véleményezi a képviselő-testület elé kerülő rendelet-tervezeteket.
Humánügyi Bizottság feladat- és hatáskörei
1. Közreműködik az önkormányzat oktatással, közművelődéssel, közgyűjteménnyel, kultúrával és köztájékoztatással - a helyi TV, rádió, újság, honlap, önkormányzati tájékoztató - egészségüggyel, szociálpolitikával és sporttal kapcsolatos célkitűzéseinek megvalósításában.
2. Figyelemmel kíséri:
a) az óvodai és iskolai nevelési és oktatási tevékenységet,
b) az önkormányzat oktatási, közművelődési és közgyűjteményi intézményeinek személyi- és tárgyi feltételeit, felszereltségét, a fejlesztési lehetőségek feltárása és a működés javítása érdekében.
3. Véleményezi:
a) az önkormányzat nevelési, oktatási, közművelődési és közgyűjteményi intézmények vezetői álláshelyére kiírt pályázatokat, valamint javaslatot tesz az intézményvezető személyére,
b) az önkormányzat által fenntartott oktatási, nevelési, közművelődési és közgyűjteményi intézmények alapító okiratát és annak módosítását.
4. Jóváhagyja az önkormányzat által fenntartott közművelődési és közgyűjteményi intézmények Szervezeti és Működési Szabályzatát, és - az alapító okirat kivételével - egyéb dokumentumait.
5. Tudomásul veszi az oktatási intézmények közoktatási feladatokkal összefüggő szakmai dokumentumait, különösen a szervezeti és működési szabályzatát, a pedagógiai programját, nevelési programját, minőségirányítási programját, esélyegyenlőségi tervét.
6. Javaslatot tesz a képviselő-testületnek az önkormányzat közoktatási feladatai megszervezéséhez szükséges döntés-előkészítést szolgáló feladat-ellátási, intézményhálózat-működtetési és -fejlesztési terv (a továbbiakban: önkormányzati intézkedési terv) elkészítésére.
7. Segíti a közösségi kulturális hagyományok és értékek ápolását, támogatja a hagyományteremtő kulturális és művészeti tevékenységeket.
8. A szakterület szerint illetékes bizottsággal az oktatási-nevelési és közművelődési, közgyűjteményi intézményekkel együttműködve véleményezi a város gyermek- és ifjúság, oktatás- és sportpolitikáját, és rendszeresen javaslatot tesz az ezzel kapcsolatos feladatok megvalósítására.
9. Dönt a középiskolai ösztöndíjrendszer pályázati feltételeiről és a beérkezett pályázatokról.
10. Javaslatot tesz a képviselő-testületnek minden olyan ügyben, amelyek a testedzési és sportolási igények kielégítését szolgáló sportlétesítmények építésére, fenntartására és fejlesztésére szolgál.
11. Ellenőrzést kezdeményezhet a feladatköréhez kapcsolódóan a költségvetési szerveknél. Tájékoztatást kérhet a költségvetési szervektől a feladatkörébe tartozó tevékenységek ellátásáról.
12. Szakterületének megfelelően az Önkormányzat illetve a Pest Megyei Önkormányzat által alapított kitüntető címekre javaslatot tehet.
13. Dönt az oktatási tárgyú önkormányzati támogatásokról és pályázatokról.
14. Döntést hoz a rendelkezésére álló pénzügyi forrás felhasználásáról, pályázatokról, egyedi támogatási kérelmekről.
15. A település demográfiai, társadalmi, gazdasági, stb. folyamataira tekintettel hosszabb távú előretekintéssel kialakítja és folyamatosan felülvizsgálja a város közművelődési, köznevelési és sport politikáját.
16. Figyelemmel kíséri a köznevelési, közművelődési, közgyűjteményi valamint sport célú használatban lévő önkormányzati tulajdonú ingatlanok, a bennük található ingósságok, valamint az ingatlanokat határoló közterületek állapotát. Javaslatot tehet a VKB, a polgármester, valamint az alpolgármester(ek) felé a fent nevezett vagyonelemek állagmegóvására, felújítására, hasznosítására.
17. Közreműködik a nemzeti köznevelésről szóló törvényben megfogalmazott fenntartói kötelezettségek és jogok gyakorlásában, valamint az ezzel kapcsolatos valamennyi feladatának döntésében és döntés-előkészítésében.
18. Dönt a szociális témájú helyi rendeletekben a hatáskörébe utalt ügyekben.
19. A hatáskörébe utalt rendszeres segélyek esetén évente felülvizsgálja a segélyezettek és tartásra kötelezettek hozzátartozói szociális helyzetét.
20. Véleményezését követően nyújtható be a testület elé valamennyi egészségügyi, és szociális kérdést érintő előterjesztés.
21. A képviselő-testület által a költségvetésben jóváhagyott pénzügyi előirányzat figyelembevételével dönt a helyi támogatások odaítéléséről. A bizottság határozatát a szakelőadó döntésre előkészített anyaga alapján hozza meg.
22. A helyi szociális témájú rendeletben foglaltak szerint méltányosság alapján dönt a jövedelemhatárt meghaladó kérelmekről.
23. Gyakorolja a szociális segélykereten belüli előirányzat átcsoportosítási jogkört.
24. Dönt a városi szociális és egészségügyi intézmények szakmai dokumentumainak - különös tekintettel az SZMSZ, házirend, szakmai program, éves szakmai beszámoló elfogadásáról.
25. Az intézményvezető javaslatára dönt az Alapszolgáltatási Központba történő felvételről - kivéve a szociális témájú helyi rendeletekben az intézményvezető hatáskörébe utalt ügyeket - rendszeresen és az intézményvezetővel közösen javaslatot tesz a térítési díjra.
26. Megszünteti a szociális intézményi jogviszonyát annak a személynek, aki a házirendet súlyosan megsérti.
27. A bölcsődevezető javaslata alapján dönt az önkormányzati bölcsődébe történő felvételről - kivéve a helyi gyermekvédelmi rendeletben foglalt ügyeket. Felülvizsgálja a felvettek további bennmaradásának jogosultságát.
28. Javaslatot tesz az orvosi körzetek területére.
29. Az e célra elkülönített pénzalapból (céltámogatás) gondoskodik a hajléktalanokról, és dönt az Albérlők Házába történő felvételről és az onnan történő elbocsátásról.
30. Dönt a szociális helyzet alapján elbírálandó ösztöndíjpályázatokról.
31. Dönt az önkormányzati tulajdonú szociális lakás bérbeadásáról.
32. Javaslatot tesz az önkormányzati szociális és a piaci alapon hasznosított bérlakás bérének megállapítására, módosítására.
33. Meghatározza a szociális helyzet alapján bérbe adandó lakásokra vonatkozó bérleti szerződés időtartamára vonatkozó szabályokat jogász ellenjegyzésével.
34. Javaslatot tesz a lakásokra vonatkozó pályázati feltételekre.
35. Javaslatot tesz minden önkormányzati lakást érintő szabályozásra és dönt a helyi rendeletben a hatáskörébe utalt lakásügyekkel kapcsolatos kérdésekben.
36. Dönt a bérlakásigénylők sorrendjének megállapításáról, annak módosításáról a helyi rendelet alapján.
37. Dönt a lakásbérleti jogviszony folytatásáról, valamint gyakorolja a bérlőkijelölési jogot.
38. Dönt a bérlakásba bérlő által befogadni kívánt személyekhez való hozzájárulásról.
39. Javaslatot tesz a nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadására.
40. Javaslatot tesz a lakásigénylők részére értékesíthető lakások kijelöléséről.
Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság feladat- és hatáskörei
1. Munkája során javaslatot tesz a képviselő-testületnek:
a) a Településszerkezeti Terv előkészítésére, felülvizsgálatára, módosítására,
b) a Helyi Építési Szabályzat előkészítésére, felülvizsgálatára, módosítására,
c) a városfejlesztési koncepció előkészítésére, felülvizsgálatára, módosítására,
d) a város beruházási programjára,
e) egyéb városfejlesztési célokra.
2. Munkája során véleményezi:
a) a többi szakbizottság városfejlesztést és környezetet is érintő javaslatait, rendelet-tervezeteit,
b) valamennyi önkormányzati beruházást,
c) vízkorlátozás esetén a korlátozás sorrendiségét,
d) minden, a környezet épített és természetes elemeit érintő kérdést.
3. Munkája során részt vehet:
a) a Gödi Polgármesteri Hivatal által szervezett „épített környezettel kapcsolatos önkormányzati hatósági ügyekben kitűzött bejárásokon és helyszíni szemléken,
b) a helyi vízrendezési és kárelhárítási, kárrendezési feladatokban.
4. Egyetértési jogot gyakorol minden, a környezet épített és természetes elemeit érintő kérdésben.
5. Dönt a településtisztaság technikai szabályozásáról.
6. Dönt a forgalomtechnikai feladatokban, kialakítja, módosítja - ha jogszabály másként nem rendelkezik - a közút forgalmi rendjét azzal, hogy ezen döntéséhez a pénzügyi fedezet rendelkezésre állása tekintetében a Pénzügyi Ellenőrző, Közbeszerzési és Jogi Bizottság jóváhagyása szükséges.
7. Javaslatot tesz a forgalomképtelen vagyon tulajdonjogot nem érintő hasznosítására.
8. A közterületek használatának rendjét szabályozó rendelet előírásainak megfelelően önkormányzati hatósági jogkörben dönt egyes közterület-használati módok ügyében érkezett kérelmekről.
9. Az önkormányzati vagyongazdálkodást szabályozó rendelet előírásainak megfelelően, annak keretei között, tulajdonosi szerepkörben dönt a tulajdonosi hozzájárulás iránti kérelmek teljesítéséről, így különösen:
a) a közművekhez kapcsolódó berendezések közterületen való elhelyezéséről,
b) a nem közút céljára szolgáló közterületen és ezen túlmenően a közművezeték elhelyezéséről,
c) a reklámtáblák közterületen vagy annak határán történő elhelyezéséről.
10. Munkája során javaslatot tesz a képviselő-testületnek:
a) a környezetvédelmi rendelet elfogadására, karbantartására,
b) a helyi jelentőségű természetvédelmi értékek védetté nyilvánítására, a helyi jelentőségű természeti értékek megóvására, őrzésére, fenntartására, bemutatására, valamint helyreállításáról történő gondoskodásra,
c) a védett kategóriába tartozó területeken szigorúbb levegőtisztasági követelmények megállapítására,
d) területek zajvédelmi szempontból fokozottan védetté nyilvánítására,
e) csendes övezet kialakításának elrendelésére a zaj ellen fokozott védelmet igénylő létesítmény körül,
f) a helyi zaj- és rezgésvédelmi szabályok megállapítására,
g) az avar és kerti hulladék égetésére, továbbá a légszennyezésre vonatkozó szabályok megállapítására,
h) állattartási ügyekben,
i) rendkívüli levegőtisztaság-védelmi intézkedések megállapítására, rendeletalkotásra,
j) a környezetvédelmi keret felhasználására.
11. Munkája során véleményezi:
a) környezetet is érintő határozati és rendeleti javaslatokat,
b) településtisztaság technikai szabályozását.
12. Környezetkárosítás, természetkárosítás esetén a hatósági eljárást kezdeményezheti.
13. Évente beszámoltatja a közterület-felügyelőket tevékenységükről.
14. Az önkormányzati vagyongazdálkodást szabályozó rendelet előírásainak megfelelően, annak keretei között, tulajdonosi szerepkörben dönt a tulajdonosi hozzájárulás iránti kérelmek teljesítéséről, így különösen:
a) az önkormányzat tulajdonában álló zöldfelületeken való beavatkozásokról,
b) az önkormányzat tulajdonában álló fák és fás szárú növényeken történő beavatkozásokról,
c) a kedvtelési célú állatok tartásával kapcsolatos ügyekben.
15. Döntései során a városfejlesztési és a környezetvédelmi kérdéseket úgy köteles összhangba hozni, hogy a fenntartható fejlődés és a környezettudatos lakókörnyezet egyszerre jellemezze a települést.”
2. melléklet a 21/2019. (X. 30.) önkormányzati rendelethez
„6. melléklet a 33/2014. (XII. 1.) önkormányzati rendelethez
Állandó bizottságok
Bizottság megnevezése | Bizottsági struktúra | |
Pénzügyi Ellenőrző, Közbeszerzési és Jogi Bizottság | 5 főből áll | |
3 fő képviselő tag | ||
2 fő nem képviselő tag | ||
Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság | 5 főből áll | |
3 fő képviselő tag | ||
2 fő nem képviselő tag | ||
Humánügyi Bizottság | 7 főből áll | |
4 fő képviselő tag | ||
3 fő nem képviselő tag | ||
„
- függelék a 21/2019. (X. 30.) önkormányzati rendelethez
„1. függelék a 33/2014. (XII. 1.) önkormányzati rendelethez
Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének tagi névsora
Polgármester | Jelölő szervezet |
Balogh Csaba | DK-JOBBIK-LMP-MINDENKI MAGYARORSZÁGA-MOMENTUM-PÁRBESZÉD |
Egyéni választókerületben mandátumot nyert képviselők | |
| DK-JOBBIK-LMP-MINDENKI MAGYARORSZÁGA-MOMENTUM-PÁRBESZÉD |
| DK-JOBBIK-LMP-MINDENKI MAGYARORSZÁGA-MOMENTUM-PÁRBESZÉD |
| DK-JOBBIK-LMP-MINDENKI MAGYARORSZÁGA-MOMENTUM-PÁRBESZÉD |
| DK-JOBBIK-LMP-MINDENKI MAGYARORSZÁGA-MOMENTUM-PÁRBESZÉD |
| DK-JOBBIK-LMP-MINDENKI MAGYARORSZÁGA-MOMENTUM-PÁRBESZÉD |
| FIDESZ-KDNP |
| FIDESZ-KDNP |
| DK-JOBBIK-LMP-MINDENKI MAGYARORSZÁGA-MOMENTUM-PÁRBESZÉD |
Kompenzációs listán mandátumot nyert képviselők | |
Hives Gábor Ferenc | DK-JOBBIK-LMP-MINDENKI MAGYARORSZÁGA-MOMENTUM-PÁRBESZÉD |
Lenkei György János | FIDESZ-KDNP |
Csányi József | FIDESZ-KDNP |
"
2. függelék a 21/2019. (X. 30.) önkormányzati rendelethez
„2. függelék a 33/2014. (XII. 1.) önkormányzati rendelethez
A Képviselő-testület ülésrendje a képviselő-testület ülésén
"