Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének 25/2020. (VII. 20.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 33/2014. (XII. 1.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2020. 07. 21- 2020. 07. 20

Göd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében az Önkormányzatnak adott eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva, az Alaptörvény 32. cikk (1) bek. d) pontjában, továbbá a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. §


(1) Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének 33/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelete Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról (A továbbiakban röviden: SZMSZ) 11. § (1) bekezdés e) pontjának szövege helyébe a következő rendelkezés lép:

            „e) a főépítész, a főkertész és az osztályvezetők


(2) Az SZMSZ 12. § szövege helyébe a következő rendelkezés lép:

            A polgármester, az alpolgármester(ek), a képviselő, a bizottság elnöke, a nemzetiségi önkormányzat elnöke, a jegyző indítványozhatja a képviselő-testületnek a napirendi javaslatba fel nem vett előterjesztés sürgős megtárgyalását. Ezen sürgősségi indítványt előterjesztés formájában a polgármesternél kell írásban benyújtani legkésőbb a testületi ülést megnyitásáig. A sürgősségi indítványnak meg kell felelnie az előterjesztés formai és tartalmi követelményeinek, valamint tartalmaznia kell a sürgős tárgyalás indokolását. A képviselő-testület, a téma sürgős tárgyalásáról vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.


(3) Az SZMSZ 13. § (2) bekezdés szövege helyébe a következő rendelkezés lép:

            “A települési képviselők a munkaterv szerinti ülés legkésőbb az ülést megelőző 5. napon 12:00 óráig elektronikus úton kapják meg a meghívót és az írásos előterjesztést. A személyes adatokat tartalmazó előterjesztéseket „Bizalmas” felirattal kell ellátni.


(4) Az SZMSZ 13. § (2) bekezdés d) pontjának szövege helyébe a következő rendelkezés lép:

            „d) a polgármester aláírását - akadályoztatása esetén a gazdasági-műszaki külkapcsolati területért felelős alpolgármester aláírását


(5) Az SZMSZ 14. § (11) új bekezdéssel egészül ki

(11)  Az ülés csak valamennyi napirendi pont megtárgyalása után zárható le. Ha a Képviselő-testületi ülés 22:00 óráig nem fejeződik be, akkor a következő munkanap 17:00-tól folytatódik.”


(6) Az SZMSZ 29. § szövege helyébe a következő rendelkezés lép:

            “Az alpolgármester(ek) a képviselő-testület a tagjai közül választott, főállású alpolgármester(ek). A képviselő-testület tagjai közül 1 fő gazdasági-műszaki és külkapcsolatokért  és 1 fő humán területért felelős alpolgármestert választ. Kinevezésére az Mötv. 74-75. §-ának, megbízatása megszűnésére az Mötv. 76. §-ának, illetményére az Mötv. 80. §-ának szabályai az irányadók.”


(7) Az SZMSZ 13. § (2) szövege helyébe a következő rendelkezés lép:

            “ települési képviselők a munkaterv szerinti ülés legkésőbb az ülést megelőző 5. napon 12:00 óráig elektronikus úton kapják meg a meghívót és az írásos előterjesztést. A személyes adatokat tartalmazó előterjesztéseket „Bizalmas” felirattal kell ellátni.


(8) Az SZMSZ 13. § (3) bekezdés d) pontjának szövege helyébe a következő rendelkezés lép:

            “d) a polgármester aláírását - akadályoztatása esetén a gazdasági-műszaki külkapcsolati területért felelős alpolgármester aláírását


(9) Az SZMSZ 13. § (6) bekezdésének szövege helyére a következő rendelkezés lép:

            “A testületi ülésen tanácskozási joggal vesz részt a jegyző, aljegyző és az osztályvezetők, a főépítész és a főkertész, az érintett intézményvezetők, a napirend által érintett jogtanácsos, jogi képviselő, a helyi nemzetiségi önkormányzat elnöke, valamint a tanácskozási joggal meghívott további személyek.


(10) Az SZMSZ 13. § (8) bekezdésének szövege helyére a következő rendelkezés lép:

            “Rendkívüli ülést a polgármester a rendelet 8. § (2) bekezdésében meghatározott indítványhoz kapcsolódó előterjesztendő anyag beérkezését követő 2 héten belül hívja össze, az anyag beérkezését követő 3 napon belül a polgármester értesíti a képviselőket.

5 napon belül kell összehívni rendkívüli ülést, ha azt a képviselők minősített többsége írásban kéri. A rendkívüli ülésre vonatkozó meghívót és az előterjesztések anyagát a települési képviselők legkésőbb az ülés előtt 24 órával kapják meg. Rendkívüli ülésre „Egyebek” napirendi pont felvétele nem lehetséges.


(11) Az SZMSZ II. fejezet 6. számú pontjának szövege helyére a következő rendelkezés lép:

            “6. A bizottságok szervezete, tanácsnokok, bizottsági ülés összehívása,  jegyzőkönyv


(12) Az SZMSZ 21. § szövege helyére a következő rendelkezés lép:

 (1) A bizottságok szervezetére, feladatára és működésére az Mötv. 57-61.§-ai az irányadók. 

(2) Állandó bizottságok

a) Pénzügyi Ellenőrző, Közbeszerzési és Jogi Bizottság (rövidítve: PEKJB)

b)  Szociális és Egészségügyi Bizottság (SZEB)

(3) A Képviselő-testület főtanácsnokai

  1. Városüzemeltetési főtanácsnok
  2. Sport és vízügyi főtanácsnok

(4) A Képviselő-testület tanácsnokai

  1. Környezetvédelmi és városfejlesztési tanáncsok
  2. Kulturális tanácsnok

 (5) A főtanácsnokok munkáját segítő tanácsnoki testületek létszámát és tagjainak névsorát e rendelet 3. sz. függeléke tartalmazza


(13) Az SZMSZ II. fejezet kiegészül egy új fő ponttal:

            “7. A főtanácsnokok és tanácsnokok működése


(14) Az SZMSZ II. fejezet 7. címe új  § -al egészül ki:


            “ .... . § (1)        A Képviselő-testület az általa meghatározott önkormányzati feladatkörök ellátásának felügyeletére tanácsnokokat bíz meg:

a)       a tanácsnok, aki a Képviselő-testület által meghatározott, a város életében kiemelten jelentős ügycsoportokat felügyeli, a kiemelt ügyek tanácsnoka (a továbbiakban: főtanácsnok),

b)      a tanácsnok, aki a Képviselő-testület által meghatározott, a város életében nagy fontossággal bíró ügycsoportok felügyeli.


(2) A főtanácsnokok munkáját tanácsadó testületek segítik. A főtanácsnoki tanácsadó testületek kettő, tagból állnak. A Képviselő-testületre és a Bizottságra vonatkozó szabályoktól eltérően a tanácsnoki tanácsadó testületek működésére a jelen §-ban meghatározott rendelkezéseket kell alkalmazni.

(3) A főtanácsnoki tanácsadó testületek tagjainak megbízására illetve megbízásuk meghosszabbítására a képviselő-testület jogosult. A megbízásuk legfeljebb kettő évre szól. A tanácsnoki tanácsadó testületek tagjai megbízásukat követően 15 napon belül a 2007. évi CLII. törvény 3.§ (3) bekezdésében foglaltak szerint vagyonnyilatkozatot kötelesek tenni. Ennek elmulasztása esetén megbízási jogviszonyuk a vagyonnyilatkozat megtételére irányadó határidő lejártával megszűnik.

(4)  A tanácsadó testületek munkáját a főtanácsnokok irányítják.

(5) A főtanácsnokok tanácsadó testületeket havonta legalább egy alkalommal összehívják, kivéve azon nyári időszakot, amikor a képviselő-testület sem tart ülést.


(6) A tanácsadó testületek az őket irányító főtanácsnokokat a feladatkörükbe tartozó kérdések megoldására irányuló, konkrét lépéseket, feladatokat meghatározó javaslatokkal látják el.

(6a) A főtanácsnokok a tanácsadó testületi ülést követő 15 napon belül a (6) bekezdés szerinti – a tanácsnok által ellenjegyzett - javaslatot eljuttatják a Gödi Polgármesteri Hivatalhoz. A Hivatal a javaslatokról tanácsadó testületenként külön nyilvántartást vezet (Javaslatok könyve).

(6b) A tanácsadó munkájáróll írásbeli kivonatot kell készíteni. Az írásbeli kivonat tartalmazza a javaslatot és a javaslat tárgyát képző kérdéskör rövid összefoglalóját.

(7) A főtanácsnokok és a tanácsnokok megbízatásának időtartamára, azaz 1 évre vonatkozóan meg kell határozniuk működésükre vonatkozóan munkatervüket a megválasztásuktól számított három hónapon belül. A főtanácsnokok és a tanácsnokok minden év március 31-ig írásban beszámolnak a Képviselő-testületnek az előző évi munkatervben meghatározott célok és irányelvek betartásáról és megvalósításáról. A beszámoló javaslattételi, döntés-előkészítési célt szolgáló dokumentum.

(8) A főtanácsnokok és a tanácsnokok minden év december 31-ig a képviselő-testület elé terjesztik a következő évre vonatkozó éves munkatervüket.

(9) A főtanácsnok és a tanácsnok részt vesz a javaslattételi vagy véleményezési jogkörében zajló döntés-előkészítésben, és a meghozott bizottsági, polgármesteri vagy jegyzői döntés ellenjegyzésével a tanácsnok kifejezi, hogy részt vett a döntéshozatalban, az ügyet megismerte, egyetért a meghozott döntéssel. A főtanácsnok vagy tanácsnok ellenjegyzése nem minősül a döntés érvényességi kellékének.


(15) Az SZMSZ II. fejezet 7. címe új § -al egészül ki:

“...§ Városüzemeltetési főtanácsnok

(1)”


(16) Az SZMSZ II. fejezet 7. címe új § -al egészül ki:

“...§ Sport és vízügyi főtanácsnok

(1)”


(17) Az SZMSZ II. fejezet 7. címe új § -al egészül ki:

“...§ Környezetvédelmi és városfejlesztési  tanácsnok

(1) Munkája során javaslatot tesz a képviselő-testületnek:

a) a Településszerkezeti Terv előkészítésére, felülvizsgálatára, módosítására,

b) a Helyi Építési Szabályzat előkészítésére, felülvizsgálatára, módosítására,

c) a városfejlesztési koncepció előkészítésére, felülvizsgálatára, módosítására,

d) a város beruházási programjára,

e) egyéb városfejlesztési célokra.

f) a településtisztaság technikai szabályozásáról.

g) a forgalomtechnikai feladatokra,

h) a forgalomképtelen vagyon tulajdonjogot nem érintő hasznosítására.

i) a környezetvédelmi rendelet elfogadására, karbantartására,

j) a helyi jelentőségű természetvédelmi értékek védetté nyilvánítására, a helyi jelentőségű természeti értékek megóvására, őrzésére, fenntartására, bemutatására, valamint helyreállításáról történő gondoskodásra,

k) a védett kategóriába tartozó területeken szigorúbb levegőtisztasági követelmények megállapítására,

l) területek zajvédelmi szempontból fokozottan védetté nyilvánítására,

m) csendes övezet kialakításának elrendelésére a zaj ellen fokozott védelmet igénylő létesítmény körül,

n) a helyi zaj- és rezgésvédelmi szabályok megállapítására,

o) az avar és kerti hulladék égetésére, továbbá a légszennyezésre vonatkozó szabályok megállapítására,

p) állattartási ügyekben,

q) rendkívüli levegőtisztaság-védelmi intézkedések megállapítására, rendeletalkotásra,

r) a környezetvédelmi keret felhasználására.

(2) Munkája során véleményezi:

a) vízkorlátozás esetén a korlátozás sorrendiségét,

b) minden, a környezet épített és természetes elemeit érintő kérdést.

c) környezetet is érintő határozati és rendeleti javaslatokat,

d) településtisztaság technikai szabályozását.

(3) Munkája során részt vehet:

a) a Gödi Polgármesteri Hivatal által szervezett „épített környezettel kapcsolatos önkormányzati hatósági ügyekben kitűzött bejárásokon és helyszíni szemléken,

b) a helyi vízrendezési és kárelhárítási, kárrendezési feladatokban.

(4) Javaslattételi jogot gyakorol minden, a környezet épített és természetes elemeit érintő kérdésben.

(5) Környezetkárosítás, természetkárosítás esetén a hatósági eljárást kezdeményezheti.

(6) Javaslatai során a városfejlesztési és a környezetvédelmi kérdéseket úgy köteles összhangba hozni, hogy a fenntartható fejlődés és a környezettudatos lakókörnyezet egyszerre jellemezze a települést.”


(18) Az SZMSZ II. fejezet 7. címe új § -al egészül ki:


“...§. Kulturális tanácsnok

(1) Közreműködik az önkormányzat közművelődéssel, közgyűjteménnyel és kultúrával kapcsolatos célkitűzéseinek megvalósításában.

(2) Figyelemmel kíséri az önkormányzat oktatási, közművelődési és közgyűjteményi intézményeinek személyi- és tárgyi feltételeit, felszereltségét, a fejlesztési lehetőségek feltárása és a működés javítása érdekében.

(3) Véleményezi:

a) az önkormányzat közművelődési és közgyűjteményi intézmények vezetői álláshelyére kiírt pályázatokat, valamint javaslatot tesz az intézményvezető személyére,

b) az önkormányzat által fenntartott közművelődési és közgyűjteményi intézmények alapító okiratát és annak módosítását.

  1. az önkormányzat által fenntartott közművelődési és közgyűjteményi intézmények Szervezeti és Működési Szabályzatát, és - az alapító okirat kivételével - egyéb dokumentumait.

(4). Segíti a közösségi kulturális hagyományok és értékek ápolását, támogatja a hagyományteremtő kulturális és művészeti tevékenységeket.

(5) Szakterületének megfelelően az Önkormányzat illetve a Pest Megyei Önkormányzat által alapított kitüntető címekre javaslatot tehet.

(6) A település demográfiai, társadalmi, gazdasági, stb. folyamataira tekintettel hosszabb távú előretekintéssel folyamatosan felülvizsgálja a város közművelődési politikáját.

(7) Figyelemmel kíséri a közművelődési, közgyűjteményi célú használatban lévő önkormányzati tulajdonú ingatlanok, a bennük található ingóságok, valamint az ingatlanokat határoló közterületek állapotát. Javaslatot tehet a Képviselő-testület felé a fent nevezett vagyonelemek állagmegóvására, felújítására, hasznosítására.

2. §


(1) Az SZMSZ 2. sz. mellékletéből törlésre kerül a „Humánügyi Bizottság feladat- és hatáskörei” illetve a “Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság feladat- és hatáskörei” szakasz.

.

(2) Az SZMSZ 2. sz. melléklete a következővel egészül ki


Szociális és Egészségügyi bizottság

  1. Dönt a középiskolai ösztöndíjrendszer pályázati feltételeiről és a beérkezett pályázatokról.
  2. Javaslatot tesz a képviselő-testületnek minden olyan ügyben, amelyek a testedzési és sportolási igények kielégítését szolgáló sportlétesítmények építésére, fenntartására és fejlesztésére szolgál.
  3. Ellenőrzést kezdeményezhet a feladatköréhez kapcsolódóan a költségvetési szerveknél. Tájékoztatást kérhet a költségvetési szervektől a feladatkörébe tartozó tevékenységek ellátásáról.
  4. Szakterületének megfelelően az Önkormányzat, illetve a Pest Megyei Önkormányzat által alapított kitüntető címekre javaslatot tehet.
  5. Dönt az oktatási tárgyú önkormányzati támogatásokról és pályázatokról.
  6. Döntést hoz a rendelkezésére álló pénzügyi forrás felhasználásáról, pályázatokról, egyedi támogatási kérelmekről.
  7. Dönt a szociális témájú helyi rendeletekben a hatáskörébe utalt ügyekben.
  8. Véleményezését követően nyújtható be a testület elé valamennyi egészségügyi, és szociális kérdést érintő előterjesztés.
  9. A képviselő-testület által a költségvetésben jóváhagyott pénzügyi előirányzat figyelembevételével dönt a helyi támogatások odaítéléséről. A bizottság határozatát a szakelőadó döntésre előkészített anyaga alapján hozza meg.
  10. A helyi szociális témájú rendeletben foglaltak szerint méltányosság alapján dönt a jövedelemhatárt meghaladó kérelmekről.
  11. Gyakorolja a szociális segélykereten belüli előirányzat átcsoportosítási jogkört.
  12. Dönt a városi szociális és egészségügyi intézmények szakmai dokumentumainak - különös tekintettel az SZMSZ, házirend, szakmai program, éves szakmai beszámoló elfogadásáról.
  13. Az intézményvezető javaslatára dönt az Alapszolgáltatási Központba történő felvételről - kivéve a szociális témájú helyi rendeletekben az intézményvezető hatáskörébe utalt ügyeket - rendszeresen és az intézményvezetővel közösen javaslatot tesz a térítési díjra.
  14. Megszünteti a szociális intézményi jogviszonyát annak a személynek, aki a házirendet súlyosan megsérti.
  15. A bölcsődevezető javaslata alapján dönt az önkormányzati bölcsődébe történő felvételről - kivéve a helyi gyermekvédelmi rendeletben foglalt ügyeket. Felülvizsgálja a felvettek további bennmaradásának jogosultságát.
  16.  Javaslatot tesz az orvosi körzetek területére.
  17. Az e célra elkülönített pénzalapból (céltámogatás) gondoskodik a hajléktalanokról, és dönt az Albérlők Házába történő felvételről és az onnan történő elbocsátásról.
  18. Dönt a szociális helyzet alapján elbírálandó ösztöndíjpályázatokról.
  19. Dönt az önkormányzati tulajdonú szociális lakás bérbeadásáról.
  20. Javaslatot tesz az önkormányzati szociális és a piaci alapon hasznosított bérlakás bérének megállapítására, módosítására.
  21. Meghatározza a szociális helyzet alapján bérbe adandó lakásokra vonatkozó bérleti szerződés időtartamára vonatkozó szabályokat jogász ellenjegyzésével.
  22. Javaslatot tesz a lakásokra vonatkozó pályázati feltételekre.
  23. Javaslatot tesz minden önkormányzati lakást érintő szabályozásra és dönt a helyi rendeletben a hatáskörébe utalt lakásügyekkel kapcsolatos kérdésekben.
  24. Dönt a bérlakásigénylők sorrendjének megállapításáról, annak módosításáról a helyi rendelet alapján.
  25. Dönt a lakásbérleti jogviszony folytatásáról, valamint gyakorolja a bérlőkijelölési jogot.
  26. Dönt a bérlakásba bérlő által befogadni kívánt személyekhez való hozzájárulásról.
  27. Javaslatot tesz a nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadására.

Javaslatot tesz a lakásigénylők részére értékesíthető lakások kijelöléséről.

           

(3) Az SZMSZ 3 sz. mellékletének szövege helyére a következő rendelkezés lép:

A polgármesterre átruházott képviselő-testületi feladat- és hatáskörök

A Polgármester feladat-és hatásköre:

  1. Javaslatot tesz a képviselő-testület munkatervére.
  2. Polgármesteri fogadóórát tart az állampolgárok részére.
  3. Szükség esetén a területért felelős bizottság összehívását indítványozza.
  4. Átruházott hatáskörében az önkormányzati vagyongazdálkodást szabályozó rendelet előírásainak megfelelően, annak keretei között tulajdonosi szerepkörben dönt a tulajdonosi hozzájárulás iránti kérelmek teljesítéséről, így különösen az önkormányzati tulajdonban álló élet- és vagyonbiztonságot súlyosan veszélyeztető fákon halasztást nem tűrő beavatkozásokról.
  5. Képviseli az önkormányzat képviselő-testületét.
  6. A képviselő-testület döntései szerint és saját hatáskörében irányítja  a polgármesteri hivatalt.
  7. Dönt a jogszabály által hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben, hatósági jogkörökben, egyes hatásköreinek a gyakorlását átruházhatja.
  8. A hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét.
  9. Gyakorolja a munkáltatói jogokat a jegyző és az aljegyző, az egyéb munkáltatói jogokat az alpolgármester és az önkormányzati intézmények vezetői tekintetében.
  10. Amennyiben a képviselő-testület döntését az önkormányzat érdekeit sértőnek tartja, ugyanazon ügyben egy alkalommal kezdeményezheti a döntés ismételt megtárgyalását. A kezdeményezést az ülést követő három napon belül nyújthatja be, a képviselő-testület a benyújtás napjától számított tizenöt napon belül dönt.
  11. Összehívja és vezeti a képviselő-testület üléseit.
  12. Gondoskodik az ülés rendjének fenntartásáról.
  13. Aláírásával hitelesíti a képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyvet, valamint az önkormányzati rendeletet.
  14. Javaslatot tesz az alpolgármester megválasztására.
  15. Tájékoztatja a Képviselő-testületet a törvényességi felhívás tartalmáról.
  16. Átruházott hatáskörben dönt a helyi közutak tekintetében a közútkezelői hozzájárulásról.
  17. A „Göd Város Díszpolgára” kitüntető cím adományozására vonatkozó javaslatokat beterjeszti a KT-nek; Göd Város Önkormányzatának 9/2015. (IV.30.) sz. rendelete 4.§ (4) bekezdés
  18. A „Pro Urbe Gödért Emlékérem” elismerő cím adományozására vonatkozó javaslatokat beterjeszti a KT-nek; Göd Város Önkormányzatának 9/2015. (IV.30.) sz. rendelete 5.§ (5) bekezdés
  19. A „Kóczán Mór Díj Göd” kitüntető cím adományozásával járó díszoklevelet és serleget átadja. Göd Város Önkormányzatának 9/2015. (IV.30.) sz. rendelete 6.§ (1) bekezdés
  20. A „Salkaházi Sára Díj” kitüntető cím adományozásával járó díszoklevelet és díjat átadja . Göd Város Önkormányzatának 9/2015. (IV.30.) sz. rendelete 7.§ (2) bekezdés
  21. A „Az Év Pedagógusa Díj” kitüntető cím adományozásával járó díszoklevelet és díjat átadja . Göd Város Önkormányzatának 9/2015. (IV.30.) sz. rendelete 8.§ (10) bekezdés
  22. A „Művészetoktatásért, Kultúráért és Nevelésért Díj” kitüntető cím adományozásával járó díszoklevelet és díjat  átadja . Göd Város Önkormányzatának 9/2015. (IV.30.) sz. rendelete 9.§ (5) bekezdés
  23. A „Göd Város Szolgálatáért Díj” kitüntető cím adományozásával járó díszoklevelet és díjat  átadja . Göd Város Önkormányzatának 9/2015. (IV.30.) sz. rendelete 10.§ (5) bekezdés
  24. A „Göd Város Alkotó- és Előadóművész Díj” kitüntető cím adományozásával járó díszoklevelet és díjat  átadja . Göd Város Önkormányzatának 9/2015. (IV.30.) sz. rendelete 11.§ (6) bekezdés
  25. A „Gödi Gyermekekért Díj” kitüntető cím adományozásával járó díszoklevelet és díjat átadja . Göd Város Önkormányzatának 9/2015. (IV.30.) sz. rendelete 12.§ (5) bekezdés
  26. A „Gödi Polgárok Egészségéért Díj” kitüntető cím adományozásával járó díszoklevelet és díjat átadja . Göd Város Önkormányzatának 9/2015. (IV.30.) sz. rendelete 13.§ (4) bekezdés
  27. A „Pro Vigilantia Göd Díj” kitüntető cím adományozásával járó kitüntetést és díjat  átadja . Göd Város Önkormányzatának 9/2015. (IV.30.) sz. rendelete 14.§ (6) bekezdés
  28. Az elhunyt Göd Város Díszpolgára kitüntetettje síremlékének felállításához szükség szerint maximum 300.000 Ft támogatást nyújthat;
  29. A Képviselő-testület javaslatára díszsírhelyet biztosít Göd Város Díszpolgára kitüntetettje részére a család egyetértésével; 30/2011. (X. 27.) önkormányzati rendelet 5. § (8) bekezdés)
  30. Támogatást nyújthat az elhunyt Pro-Urbe Göd emlékplakett kitüntetettje síremlékének felállításához - szükség szerint - maximum 200.000 Ft erejéig;
  31. Képviselő-testületi határozat alapján gondoskodik a helyi kitüntetések és elismerő címek visszavonásáról; 9/2015(IV.30.) önkormányzati rendelet 2. § (4) bekezdés)
  32. Tájékoztatja a Képviselő-testület, ha év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet, vagy elkülönített állami pénzalap a helyi önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít; (éves költségvetési rendelet)
  33. Tájékoztatja a képviselőt-testület 30 napon belül a jegyző előkészítésében történt, a helyi önkormányzati költségvetési szerv saját hatáskörében végrehajtott előirányzat-változtatásáról; (éves költségvetési rendelet)
  34. Rendelkezik a Polgármesteri Keretről; (éves költségvetési rendelet)
  35. A PEJKB Bizottság által meghatározott bérleti díjakkal megköti a bel- és külterületi ingatlanok bérbeadásáról szóló bérleti szerződést.
  36. Dönt a köztemetési ügyekben és intézkedik a köztemetés költségeinek hagyatéki teherként történő bejelentéséről, kötelezi az eltemettetésre kötelezett személyt a köztemetés költségeinek megtérítésére, illetve azt méltányosságból elengedi;
  37. Lezárja a közutat vagy forgalmát korlátozza (eltereli) a közúton folyó munka, a közút állagának védelme, a közúti forgalom biztonsága miatt;
  38. Nyilvántartja a közutakat;
  39. Javaslatot tesz a közút megrongálódásának kijavításáról és a forgalom biztonságát veszélyeztető helyzet elhárításáról;
  40. Tájékoztatja a közlekedés résztvevőit a közlekedés biztonságát és zavartalanságát jelentősen befolyásoló körülményekről;
  41. Dönt a közterületi vízvételi helyek és a közterületi tűzcsapok megszüntetéséről, áthelyezéséről.
  42. Megköti A Dunakeszi Tankerületi Központtal a vagyonkezelésbe átadott önkormányzati tulajdonú ingatlanok tanítási időn kívüli ingyenes használatára vonatkozó, a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 76. § szerinti külön megállapodást.
  43. Dönt Göd Város Önkormányzata felé fennálló polgári jogi jogviszonyból eredő lejárt teljesítési határidejű követelésre benyújtott részletfizetési, fizetési halasztási kérelmek elbírálásáról 100 000 Ft egyedi értékhatárig.
  44. Javaslatot tesz az Önkormányzat jogi képviseletére;


Alpolgármesterek


1. Az alpolgármesterek feladatukat főállásban látják el.

2. A gazdasági, műszaki és külkapcsolati, illetve humán területeken segítik a polgármester munkáját.


(4) Az SZMSZ 6. sz. mellékletének helyére a következő rendelkezés lép:

Az állandó bizottságok tagjainak névsora


Bizottság megnevezése

Bizottsági struktúra

Pénzügyi Ellenőrző, Közbeszerzési és Jogi Bizottság

5 főből áll



3 fő önkormányzati képviselő tag

dr. Pintér György Zoltán elnök


Szilágyi László Lajos alelnök

Hives Gábor Ferenc tag

2 fő nem önkormányzati képviselő tag

Pappné Pattke Mária tag


Dr. Vadász Klaudia tag

Szociális és Egészségügyi Bizottság

3 főből áll



2 fő önkormányzati képviselő tag

 elnök


alelnök

1 fő nem önkormányzati képviselő tag

tag

3. §


  1. Az SZMSZ 2. sz függeléke az alábbiak szerint módosul:


A Képviselő-testület ülésrendje a képviselő-testület ülésén



dr. Szinay József

címzetes főjegyző

Balogh Csaba

Fülöp Zoltán

Lőrincz László


dr. Pintér György






Hives Gábor Ferenc

Markó József





Szilágyi László Lajos

Lenkei György János





Andrejka Zombor Attila

Csányi József





Hlavács Judit

dr. Nagy Atilla aljegyző





Vajda Viktória


  1. Az SZMSZ 3.  sz függelékkel egészül ki.
  2. Az SZMSZ 3. sz függeléke a következő rendelkezésekkel egészül ki

Főtanácsnok és tanácsnokok:


Városüzemeltetési főtanácsnok:

főtanácsnok


tanácsadó testületi tag


tanácsadó testületi tag


Sport és vízügyi főtanácsnok:

főtanácsnok


tanácsadó testületi tag


tanácsadó testületi tag


Környezetvédelmi és városfejlesztési tanácsnok:

tanácsnok


 Kulturális tanácsnok:

tanácsnok                   

4. §


E rendelet 2020. július 21. napján lép hatályba.


                         Balogh Csaba                                                        dr. Szinay József

                          polgármester                                                         címzetes főjegyző

Polgármesteri megjegyzés:


Véleményem szerint nem követe a szabályszerű jogalkotási rendet, mivel hiányzik a jegyző ellenjegyzése az előterjesztésről (SZMSZ 11. § (4) i)

Az 1. § (4) bekezdésben szereplő „külkapcsolat” szó megtévesztő, az állam kizárólagos, külügyi kormányzatának tevékenységére utaló, ezért az esetleges akár alkotmányos vitát megelőzendő más kifejezést kellett volna használni.

A módosítás mind szervezeti, mind személyi változást tartalmaz az SZMSZ 6. sz. mellékletében. Ezt a polgármester jogosult előterjeszteni, csak miután a szervezeti változás megengedi. (Mötv. 58. § (2))

Nem létezik fő- és altanácsnok tiszt megkülönböztetve. Erre a kormányhivatal is felhívta a figyelmet. (Mötv. 34. §).


Göd, 2020. július 20.


                                                                                                         Balogh Csaba

                                                                                                          polgármester

Jegyző helyett eljáró aljegyzői megjegyzés:


A fenti SZMSZ módosító rendelet 1. § (12)-(16) bekezdései, valamint a 2. § (4) bekezdése tekintetében törvényességi aggályaim vannak, mivel az Mötv. nem teszi lehetővé a kétszintű tanácsnoki rendszert, illetve mert a polgármesteri javaslattételi jogot elvonva szabályozták a bizottságok konkrét tagjait.


Göd, 2020. július 20.


                                                                                                       dr. Szinay József

                                                                                                      címzetes főjegyző

Kihirdetési záradék:


A rendelet a Gödi Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel 2020. év július hó 20. napján kihirdetésre került. A kifüggesztés időtartama 30 nap.


                                                                                                        dr. Szinay József

                                                                                           címzetes főjegyző