Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének 26/2020. (VIII. 6.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 33/2014. (XII. 1.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2020. 08. 07- 2020. 08. 06Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének 26/2020. (VIII. 6.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 33/2014. (XII. 1.) önkormányzati rendelet módosításáról
2020-08-07-tól 2020-08-07-ig
Göd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében az Önkormányzatnak adott eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva, az Alaptörvény 32. cikk (1) bek. d) pontjában, továbbá a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 33/2014. (XII. 1.) önkormányzati rendeletének (továbbiakban: SZMSZ) 5. § az alábbi (3) bekezdéssel egészül ki:
„(3) Az alábbi perbeli nyilatkozatok megtételéhez a képviselő-testület külön határozatba foglalt előzetes jóváhagyása szükséges:
a) per megindítása (keresetlevél benyújtása)
b) jogról való lemondás iránti nyilatkozat
c) eljárás szünetelése iránti kérelem
d) fellebbezés benyújtása (beleértve a fellebbezési ellenkérelmet és a csatlakozó fellebbezést is)
e) perújítás és felülvizsgálati kérelem benyújtása.”
2. §
Az SZMSZ 13. § (2) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„(2) A települési képviselők a munkaterv szerinti ülés előtt - legkésőbb az ülést megelőző 5. napon 12:00 óráig - elektronikus úton kapják meg a meghívót és az írásos előterjesztést. A személyes adatokat tartalmazó előterjesztéseket „Bizalmas” felirattal kell ellátni. Személyi kérdések tárgyalása esetén az érintett zárt ülés elrendelésével kapcsolatos nyilatkozatát – az ülést megelőző 48 órával – be kell szerezni. Amennyiben az érintett a megjelölt határidőn belül nem nyilatkozik, úgy kell venni, hogy zárt ülésen való tárgyalást kér.”
3. §
Az SZMSZ 13. § (3) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„(3) A meghívónak tartalmaznia kell:
a) az ülés helyét és kezdési időpontját,
b) a javasolt napirendi pontokat,
c) a napirendi pontok előterjesztőit,
d) a polgármester aláírását - akadályoztatása esetén a gazdasági-műszaki külkapcsolati területért felelős alpolgármester aláírását.”
4. §
Az SZMSZ 21. § helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„21. § (1) A bizottságok szervezetére, feladatára és működésére az Mötv. 57-61. §-ai az irányadók.
(2) Állandó bizottságok
a) Pénzügyi Ellenőrző, Közbeszerzési és Jogi Bizottság (rövidítve: PEKJB)
b) Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság (rövidítve: SZELB)
(3) A Képviselő-testület tanácsnokai
a) Városüzemeltetési tanácsnok
b) Sport és vízügyi tanácsnok
c) Környezetvédelmi és városfejlesztési tanácsnok
c) Kulturális tanácsnok
(4) A bizottsági tagok, valamint a tanácsnokok és tanácsadó testületi tagok névsorát e rendelet 6. sz. melléklete tartalmazza
(5) A Képviselő-testület – bármely általa meghatározott feladatra – ad hoc (ideiglenes) bizottságot, vagy munkacsoportot hozhat létre.
(6) A bizottságok feladatkörébe utalt ügyekben a bizottságokhoz írásos előterjesztést a polgármester, az alpolgármester(ek), képviselő, a bizottság elnöke, alelnöke, a jegyző, aljegyző, főépítész, főkertész, valamint az osztályvezetők, illetve az osztályvezetők megbízása alapján az általuk kijelölt ügyintézők nyújthatnak be.
(7) A bizottságok működésével kapcsolatos ügyviteli feladatokat a polgármesteri hivatal látja el.
(8) A bizottságot a bizottság elnöke – akadályoztatása esetén – alelnöke, vagy a polgármester hívja össze. A bizottság szükség szerint, de negyedévente legalább egy ülést tart. A bizottság ülésén részt vesz a szakterületért felelős hivatali vezető vagy ügyintéző, illetve a napirendi pont előterjesztője.„
5. §
Az SZMSZ II. fejezet 7. alcímének helyére az alábbi alcím kerül:
„7. Vagyonnyilatkozati, méltatlansági, összeférhetetlenségi eljárás”
6. §
Az SZMSZ az alábbi alcímmel és 37. §-sal egészül ki:
„11. A tanácsnokok működése
37. § (1) A Képviselő-testület az általa meghatározott önkormányzati feladatkörök ellátásának felügyeletére tanácsnokokat bíz meg. A tanácsnok a Képviselő-testület által meghatározott, a város életében kiemelten jelentős ügycsoportokat felügyeli.
(2) A tanácsnokok munkáját tanácsadó testületek segítik. A tanácsnoki tanácsadó testületek két tagból állnak. A Képviselő-testületre és a Bizottságra vonatkozó szabályoktól eltérően a tanácsnoki tanácsadó testületek működésére a jelen §-ban meghatározott rendelkezéseket kell alkalmazni.
(3) A tanácsnoki tanácsadó testületek tagjainak megbízására, illetve megbízásuk meghosszabbítására a képviselő-testület jogosult. A megbízásuk legfeljebb két évre szól. A tanácsnoki tanácsadó testületek tagjai megbízásukat követően 15 napon belül a 2007. évi CLII. törvény 3. § (3) bekezdésében foglaltak szerint vagyonnyilatkozatot kötelesek tenni. Ennek elmulasztása esetén megbízási jogviszonyuk a vagyonnyilatkozat megtételére irányadó határidő lejártával megszűnik.
(4) A tanácsadó testületek munkáját a tanácsnokok irányítják.
(5) A tanácsadó testületeket havonta legalább egy alkalommal össze kell hívni, kivéve azon nyári időszakot, amikor a képviselő-testület ülésszünetet tart.
(6) A tanácsadó testületek az őket irányító tanácsnokokat a feladatkörükbe tartozó kérdések megoldására irányuló, konkrét lépéseket, feladatokat meghatározó javaslatokkal látják el.
(7) A tanácsnokok a tanácsadó testületi ülést követő 15 napon belül a (6) bekezdés szerinti javaslatot eljuttatják a Gödi Polgármesteri Hivatalhoz. A Hivatal a javaslatokról tanácsadó testületenként külön nyilvántartást vezet (Javaslatok könyve).
(8) A tanácsadó testületi tag munkájáról írásbeli kivonatot kell készíteni. Az írásbeli kivonat tartalmazza a javaslatot és a javaslat tárgyát képző kérdéskör rövid összefoglalóját.
(9) A tanácsnokok minden év december 31-ig a képviselő-testület elé terjesztik a következő évre vonatkozó éves munkatervüket. Amennyiben a tanácsnokok megbízatása év közben kezdődik, a megbízatás kezdetétől számított három hónapon belül kell a munkatervet elkészíteni.
(10) A tanácsnokok minden év március 31-ig írásban beszámolnak a Képviselő-testületnek az előző évi munkatervben meghatározott célok és irányelvek betartásáról és megvalósításáról. A beszámoló javaslattételi, döntés-előkészítési célt szolgáló dokumentum
(11) A tanácsnok részt vesz önkormányzati hatáskörbe tartozó ügyek javaslattételi vagy véleményezési jogkörében zajló döntés-előkészítésben, és a meghozott bizottsági, polgármesteri vagy jegyzői döntés előkészítő iratot javaslatával, véleményével látja el. A tanácsnok kifejezi, hogy részt vett a döntés előkészítése során az ügyet megismerte, egyetért a meghozott döntéssel. A tanácsnok véleménye nem minősül a döntés érvényességi kellékének."
7. §
Az SZMSZ 37. § számozása 38. §-ra változik.
8. §
(1) Az SZMSZ mellékletei a jelen rendelet 1.sz. mellékletével egészül ki.
(2) Az SZMSZ 2. sz. mellékletében szereplő Szociális és Egészségügyi Bizottság elnevezés „Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság” elnevezésre változik.
(3) Az SZMSZ 6. sz. mellékletének helyébe ezen rendelet 3.sz. melléklete kerül.
(4) Az SZMSZ ezen rendelet 2. sz. mellékletben foglalt 8. sz. melléklettel egészül ki.
(5) Az SZMSZ 3.sz. függelékében található
„Főtanácsnok és tanácsnokok:
Városüzemeltetési főtanácsnok: | főtanácsnok |
tanácsadó testületi tag | |
tanácsadó testületi tag | |
Sport és vízügyi főtanácsnok: | főtanácsnok |
tanácsadó testületi tag | |
tanácsadó testületi tag | |
Környezetvédelmi és városfejlesztési tanácsnok: | tanácsnok |
Kulturális tanácsnok: | tanácsnok |
„ szövegrész hatályát veszti.
9. §
Ezen rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Balogh Csaba dr. Szinay József
polgármester h. címzetes főjegyző h.
Kihirdetési záradék:
A rendelet a Gödi Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel 2020. év augusztus hó 6. napján kihirdetésre került. A kifüggesztés időtartama 30 nap.
címzetes főjegyző h.
1. sz. melléklet a 26/2020. (VIII. 6.) önkormányzati rendelethez
2/A. sz. melléklet a 33/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelethez
Városüzemeltetési tanácsnok feladatköre
Sport és vízügyi tanácsnok feladatköre
Környezetvédelmi és városfejlesztési tanácsnok feladatköre
(1) Munkája során javaslatot tesz a képviselő-testületnek:
a) a Településszerkezeti Terv előkészítésére, felülvizsgálatára, módosítására,
b) a Helyi Építési Szabályzat előkészítésére, felülvizsgálatára, módosítására,
c) a városfejlesztési koncepció előkészítésére, felülvizsgálatára, módosítására,
d) a város beruházási programjára,
e) egyéb városfejlesztési célokra.
f) a településtisztaság technikai szabályozásáról.
g) a forgalomtechnikai feladatokra,
h) a forgalomképtelen vagyon tulajdonjogot nem érintő hasznosítására.
i) a környezetvédelmi rendelet elfogadására, karbantartására,
j) a helyi jelentőségű természetvédelmi értékek védetté nyilvánítására, a helyi jelentőségű természeti értékek megóvására, őrzésére, fenntartására, bemutatására, valamint helyreállításáról történő gondoskodásra,
k) a védett kategóriába tartozó területeken szigorúbb levegőtisztasági követelmények megállapítására,
l) területek zajvédelmi szempontból fokozottan védetté nyilvánítására,
m) csendes övezet kialakításának elrendelésére a zaj ellen fokozott védelmet igénylő létesítmény körül,
n) a helyi zaj- és rezgésvédelmi szabályok megállapítására,
o) az avar és kerti hulladék égetésére, továbbá a légszennyezésre vonatkozó szabályok megállapítására,
p) állattartási ügyekben,
q) rendkívüli levegőtisztaság-védelmi intézkedések megállapítására, rendeletalkotásra,
r) a környezetvédelmi keret felhasználására.
(2) Munkája során véleményezi:
a) vízkorlátozás esetén a korlátozás sorrendiségét,
b) minden, a környezet épített és természetes elemeit érintő kérdést.
c) környezetet is érintő határozati és rendeleti javaslatokat,
d) településtisztaság technikai szabályozását.
(3) Munkája során részt vehet:
a) a Gödi Polgármesteri Hivatal által szervezett „épített környezettel kapcsolatos önkormányzati hatósági ügyekben kitűzött bejárásokon és helyszíni szemléken,
b) a helyi vízrendezési és kárelhárítási, kárrendezési feladatokban.
(4) Javaslattételi jogot gyakorol minden, a környezet épített és természetes elemeit érintő kérdésben.
(5) Környezetkárosítás, természetkárosítás esetén a hatósági eljárást kezdeményezheti.
(6) Javaslatai során a városfejlesztési és a környezetvédelmi kérdéseket úgy köteles összhangba hozni, hogy a fenntartható fejlődés és a környezettudatos lakókörnyezet egyszerre jellemezze a települést.”
Kulturális tanácsnok feladatköre
(1) Közreműködik az önkormányzat közművelődéssel, közgyűjteménnyel és kultúrával kapcsolatos célkitűzéseinek megvalósításában.
(2) Figyelemmel kíséri az önkormányzat oktatási, közművelődési és közgyűjteményi intézményeinek személyi- és tárgyi feltételeit, felszereltségét, a fejlesztési lehetőségek feltárása és a működés javítása érdekében.
(3) Véleményezi:
a) az önkormányzat közművelődési és közgyűjteményi intézmények vezetői álláshelyére kiírt pályázatokat, valamint javaslatot tesz az intézményvezető személyére,
b) az önkormányzat által fenntartott közművelődési és közgyűjteményi intézmények alapító okiratát és annak módosítását.
c) az önkormányzat által fenntartott közművelődési és közgyűjteményi intézmények Szervezeti és Működési Szabályzatát, és - az alapító okirat kivételével - egyéb dokumentumait.
(4) Segíti a közösségi kulturális hagyományok és értékek ápolását, támogatja a hagyományteremtő kulturális és művészeti tevékenységeket.
(5) Szakterületének megfelelően az Önkormányzat, illetve a Pest Megyei Önkormányzat által alapított kitüntető címekre javaslatot tehet.
(6) A település demográfiai, társadalmi, gazdasági stb. folyamataira tekintettel hosszabb távú előretekintéssel folyamatosan felülvizsgálja a város közművelődési politikáját.
(7) Figyelemmel kíséri a közművelődési, közgyűjteményi célú használatban lévő önkormányzati tulajdonú ingatlanok, a bennük található ingóságok, valamint az ingatlanokat határoló közterületek állapotát. Javaslatot tehet a Képviselő-testület felé a fent nevezett vagyonelemek állagmegóvására, felújítására, hasznosítására.”
2. sz. melléklet a 26/2020. (VIII. 6.) önkormányzati rendelethez
8. sz. melléklet a 33/2014. (XII. 1.) önkormányzati rendelethez
….. napirendi pont**
Bizalmas: ¨
ELŐLAP
(Előterjesztések beadásakor kötelező az adott formanyomtatvány kitöltése hivatkozással
Göd Város Önkormányzata 33/2014. (XII. 1.) számú rendeletében foglaltakra.)
Előterjesztés címe: | ||||
Az előterjesztés tartalma: | ||||
Ülés fajtája*: | ||||
Előterjesztő neve: | ||||
Az előterjesztést készítette: | ||||
Személyi érintettség esetén a zárt ülés kérésére vonatkozó nyilatkozatra utalás: | ||||
Az előterjesztés beadásának dátuma**: | ||||
Sürgősség indoka: | ||||
Átadás formája: | Az előterjesztés leadása mind elektronikus formában (word-formátumban), mind papíralapon kötelező. | |||
Tárgyalja: | Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ¨ Pénzügyi Ellenőrző, Közbeszerzési és Jogi Bizottság ¨ Képviselő-testület ¨ | |||
Szerepelt-e korábbi napirenden: | NEM: ¨ | IGEN: ¨ Az előző döntés eredménye (határozatszám): Előzmény mellékletként csatolva: ¨ | ||
Pénzügyi állásfoglalást igényel: | NEM: ¨ | IGEN: ¨ Pénzügyi forráshely-megjelölést tartalmaz: ¨ Pénzügyi osztályvezető ellenjegyzése:……………………………… | ||
Jogi állásfoglalást igényel: | NEM: ¨ | IGEN: ¨ Véleményező jogász: | ||
Tanácsnoki vélemény: | Városüzemeltetési tanácsnok | EGYETÉRT: ¨ NEM ÉRT EGYET: ¨ | ||
Sport és vízügyi tanácsnok | EGYETÉRT: ¨ NEM ÉRT EGYET: ¨ | |||
Környezetvédelmi és városfejlesztési tanácsnok | EGYETÉRT: ¨ NEM ÉRT EGYET: ¨ | |||
Kulturális tanácsnok | EGYETÉRT: ¨ NEM ÉRT EGYET: ¨ | |||
Egyértelmű határozati vagy rendeleti javaslat: | VAN: ¨ | NINCS: ¨ | ||
A határozat végrehajtásáért felelős személy megnevezése: | ||||
A végrehajtási határidő megjelölése (reális időpont): | ||||
A napirend tárgyalásához tanácskozási joggal meghívandók: | ||||
Jegyzői ellenjegyzés: | Átdolgozandó, tárgyalásra nem alkalmas: ¨ Megjegyzés: ....................................................................................................... ……….……………. jegyző | |||
Képviselő-testületi tárgyalásra alkalmas: ¨ …………………….. jegyző | ||||
* nyílt vagy zárt
** jegyzőkönyvvezető tölti ki
3. sz. melléklet a 26/2020. (VIII. 6.) önkormányzati rendelethez
6. sz. melléklet a 33/2014. (XII. 1.) önkormányzati rendelethez
Az állandó bizottságok tagjainak névsora
Bizottság megnevezése | Bizottsági struktúra | |
Pénzügyi Ellenőrző, Közbeszerzési és Jogi Bizottság | 5 főből áll | |
3 fő önkormányzati képviselő tag | dr. Pintér György Zoltán elnök | |
Szilágyi László Lajos alelnök | ||
Hives Gábor Ferenc tag | ||
2 fő nem önkormányzati képviselő tag | Pappné Pattke Mária Éva tag | |
Dr. Vadász Klaudia tag | ||
Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság | 3 főből áll | |
2 fő önkormányzati képviselő tag | Lenkei György elnök | |
Csányi József alelnök | ||
1 fő nem önkormányzati képviselő tag | Kocsis József tag | |
Tanácsnokok és tanácsadó testületi tagok névsora
Városüzemeltetési tanácsnok: | tanácsnok |
tanácsadó testületi tag | |
tanácsadó testületi tag | |
Sport és vízügyi tanácsnok: | tanácsnok |
tanácsadó testületi tag | |
tanácsadó testületi tag | |
Környezetvédelmi és városfejlesztési tanácsnok: | tanácsnok |
tanácsadó testületi tag | |
tanácsadó testületi tag | |
Kulturális tanácsnok: | tanácsnok |
tanácsadó testületi tag | |
tanácsadó testületi tag |