Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2023. (III. 31.) önkormányzati rendelete

Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII. 24.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2023. 04. 01- 2023. 04. 02

Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2023. (III. 31.) önkormányzati rendelete

Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII. 24.) önkormányzati rendelet módosításáról

2023.04.01.

Göd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében biztosított eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, továbbá a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII.24.) önkormányzati rendelet 2. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) Az Önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.god.hu. A hivatalos honlap üzemeltetője a Polgármesteri Hivatal, felelős szerkesztője a jegyző. ”

(2) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII.24.) önkormányzati rendelet 2. §-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki:

„(7) Az Önkormányzat hivatalos közösségi weboldalának címe: www.facebook.com/godvarosonkormanyzata. A hivatalos közösségi weboldal üzemeltetője a Polgármesteri Hivatal, szerkesztője a jegyző. A közösségi weboldal elsődleges célja a www.god.hu honlap tartalmának részbeni megosztása, másodlagos célja a települést érintő közérdekű hírek és információk megjelentetése a minél szélesebb körű tájékoztatás érdekében.”

2. § A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII.24.) önkormányzati rendelet 3. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A Képviselő-testület által alapított közalapítványok kuratóriumi és felügyelőbizottsági tagjai, valamint az Önkormányzat által alapított gazdasági társaságok vezető tisztségviselői és felügyelőbizottsági tagjai az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvényben (a továbbiakban: Vnytv.) meghatározottak szerint vagyonnyilatkozat-tételre kötelezettek.”

3. § (1) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII.24.) önkormányzati rendelet 9. § (2) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A képviselő köteles az Mötv. 32. § (2) bekezdés i) valamint k) pontja alapján:]

„a) legkésőbb az ülést megelőző napon - lehetőség szerint írásban - a polgármesternél előzetesen, az erre rendszeresített elektronikus levélcímen bejelenteni, amennyiben a képviselő-testületi ülésen nem tud megjelenni, illetőleg egyéb megbízatásának teljesítése akadályba ütközik,”

(2) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII.24.) önkormányzati rendelet 9. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Amennyiben a képviselő egy naptári éven belül a Képviselő-testület ülésén

a) hét alkalommal nem vesz részt, egy havi tiszteletdíja,

b) tíz alkalommal nem vesz részt, az a) pontban leírtakon túl további egy havi tiszteletdíja

megvonásra kerül.”

(3) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII.24.) önkormányzati rendelet 9. §-a a következő (4a) bekezdéssel egészül ki:

„(4a) A jegyző feladata a képviselők és bizottsági tagok távolmaradásáról nyilvántartást vezetni, valamint a (3), illetve (4) bekezdésben foglaltak teljesülése esetén az azt követő munkaterv szerinti képviselő-testületi ülésre arról előterjesztést készíteni.”

4. § (1) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII.24.) önkormányzati rendelet 12. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az előterjesztések írásban (papíralapon vagy elektronikusan aláírt, kereshető PDF-formátumban), valamint kivételes és indokolt esetben szóban terjeszthetők elő. A képviselő-testületi ülésre előterjesztést tehet:

a) a polgármester, az alpolgármester(ek),

b) a Képviselő-testület bizottságai,

c) bármely képviselő,

d) a jegyző, az aljegyző,

e) az osztályvezetők, a főépítész, a főkertész és a belső ellenőr,

f) akit a Képviselő-testület előterjesztés készítésére kötelez.”

(2) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII.24.) önkormányzati rendelet 12. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az írásbeli előterjesztéseket, valamint az előterjesztések mellékleteit az előterjesztőnek, illetve az azt készítőnek legkésőbb a munkaterv szerinti képviselő-testületi, illetve bizottsági ülés hónapjának 12. napját követő első munkanapon 15 óráig a Polgármesteri Hivatal titkárságán le kell adnia. Az anyagleadási határidőt követően a jegyzőkönyvvezetők megküldik az ülés összehívásáról szóló meghívót és a beérkezett előterjesztéseket a Képviselő-testület, illetve a bizottságok tagjainak.”

(3) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII.24.) önkormányzati rendelet 12. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) Egyszerűbb ügyekben szóbeli előterjesztést is be lehet terjeszteni, a határozati javaslatot azonban legkésőbb a döntés meghozatala előtt ebben az esetben is az előterjesztőnek írásba kell foglalni, és az ülésen a képviselő-testületi és bizottsági tagok részére ki kell osztani.”

5. § (1) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII.24.) önkormányzati rendelet 15. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az ülés megnyitásakor a polgármester megállapítja a határozatképességet, valamint ismerteti az ülésről hiányzó képviselők nevét és a távolmaradásuk igazoltságát. Határozatképtelenség esetén az ülést elnapolja, és gondoskodik annak 15 napon belüli újbóli összehívásáról.”

(2) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII.24.) önkormányzati rendelet 15. § (4) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A jegyző – az alakuló ülést kivéve – a munkaterv szerinti képviselő-testületi ülések meghívójával együtt kiküldött formában tájékoztatást ad:)

„b) azokról a kihirdetett, vagy hatályba léptetett jogszabályokról, amelyek az Önkormányzat, vagy a Polgármesteri Hivatal feladatkörét, hatósági hatáskörét érintik, megváltoztatják, illetve új feladatkört állapítanak meg;”

6. § (1) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII.24.) önkormányzati rendelet 17. § (2) bekezdés b) és c) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(Minősített többségi szavazat szükséges:)

„b) helyi népszavazás elrendeléséhez, ha a helyi népszavazást a képviselők legalább egynegyede vagy a Képviselő-testület bizottsága kezdeményezi,
c) önkormányzati jelkép, kitüntetés és elismerő címek meghatározásához, használatuk szabályozásához, díszpolgári cím adományozásához, kitüntető cím adományozására tett javaslat elbírálásáról szóló döntés meghozatalához,”

(2) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII.24.) önkormányzati rendelet 17. § (2) bekezdés h) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Minősített többségi szavazat szükséges:)

„h) önkormányzati ingatlan adásvétele, felújítása, 1 millió forint fölötti értékű ingóság adásvétele, értékpapír-vásárlás esetén,”

7. § A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII.24.) önkormányzati rendelet 20. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) A nyílt ülésről készített jegyzőkönyvet az Önkormányzat honlapján a hitelesítést követő 3 munkanapon belül közzé kell tenni.”

8. § A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII.24.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:

„7/A. A Képviselő-testület döntései és azok végrehajtása

20/A. § (1) A Képviselő-testület a döntéseit előterjesztések (rendelet-tervezet, határozati javaslat) alapján hozza meg.

(2) A Képviselő-testület döntése határozat vagy rendelet.

(3) A Képviselő-testület határozata formailag lehet normatív, egyedi (hatósági) és egyéb.

(4) Az előzetes jegyzőkönyvi kivonatba foglalt határozatokat az ülést követő 3 munkanapon belül, a hiteles képviselő-testületi határozatokat a jegyzőkönyv hitelesítését követő 3 munkanapon belül meg kell küldeni a végrehajtásért felelős személyeknek és szerveknek.

(5) A határozatok végrehajtásának határidejét pontos naptári dátummal kell megjelölni.

a) Amennyiben az adott feladat végrehajtása nem kötődik egyértelmű naptári dátumhoz – különösen jogszabályban, pályázati kiírásban, vagy más hasonló kötelezettségben megállapított határidő esetén – az esetben a határozat végrehajtási határidejét 30 naptári napnak megfelelő végdátummal kell meghatározni.

b) Abban az esetben, ha a feladat végrehajtása sürgősség okán nem tűr halasztást – különösen szociális vagy egyéb támogatások, veszély- vagy kárelhárítás, pályázati határidők tartása, vagy más hasonló azonnali intézkedést igénylő feladat esetén – a határozat végrehajtási határidejét „8 napon belül” megjelöléssel kell meghatározni.

20/B. § (1) A Képviselő-testület rendelete hatályosulását, határozata végrehajtását vagy ellenőrzését az általa megbízott felelősök végzik.

(2) A Képviselő-testület határozata végrehajtásáért felelőssé teheti:

a) a polgármestert,

b) az alpolgármester(eke)t,

c) bármely bizottságát,

d) a tanácsnokot,

e) a települési képviselőt,

f) a jegyzőt, aljegyzőt,

g) az önkormányzati költségvetési szerv vezetőjét,

h) az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaság vezetőjét.

(3) A Képviselő-testület rendelete vagy határozata végrehajtásának ellenőrzéséért felelős személynek a jegyzőt jelöli ki.

(4) A Képviselő-testület rendelete vagy határozata végrehajtásának ellenőrzésével - a (3) bekezdésben foglaltaktól eltérően - megbízhatja:

a) a polgármestert,

b) az alpolgármester(eke)t,

c) bármely bizottságának elnökét,

d) a tanácsnokot,

e) az általa létrehozott ideiglenes bizottságot.

20/C. § (1) A képviselő-testületi határozatokról a Polgármesteri Hivatal nyilvántartást vezet.

(2) A képviselő-testületi határozat végrehajtásáért felelős személy köteles a végrehajtásról szóló jelentést legkésőbb a határidő lejártát követően a képviselő-testületi előterjesztések előkészítésére és leadási határidejére vonatkozó szabályok betartásával a jegyzőnek megküldeni.

(3) A végrehajtás bármilyen okból történő akadályoztatása esetén a határidő meghosszabbítását egyszeri alkalommal – indoklással ellátva – a Képviselő-testülettől kell kérelmezni a jegyző 15. § (4) bekezdés a) pontjában írt tájékoztatója keretében a korábban megállapított határidő lejárta előtt.

(4) A meghosszabbított határidejű végrehajtás bármilyen okból történő akadályoztatása esetén a Képviselő-testületnél kell kezdeményezni a jegyző 15. § (4) bekezdés a) pontjában írt tájékoztatója keretében új határidőt. Ebben az esetben új felelőst is meg kell jelölni.

(5) A lejárt határidejű határozatokról szóló előterjesztést a határozat végrehajtásáért felelős személyek jelentései alapján a jegyző állítja össze.

(6) A képviselő-testületi határozatok végrehajtásáról szóló beszámolónak tartalmaznia kell:

a) a végrehajtás megvalósulásának tényét (igen/nem),

b) amennyiben a határozat nem került végrehajtásra:

ba) a mulasztás okát, indokát,

bb) a végrehajtás várható legkorábbi időpontját.

c) amennyiben akadály merült fel a végrehajtást érintően:

ca) a végrehajtás akadályának pontos megnevezését, leírását (kitérve különösen a felmerült körülményekre),

cb) az akadály elhárításához, illetve a határozat végrehajthatóságához szükséges intézkedésekről szóló javaslatot.

d) a végrehajtás pontos idejét.”

9. § A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII.24.) önkormányzati rendelet 21. § (4) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A Képviselő-testület a döntés előtt a következő kérdésekben közmeghallgatást tart:)

„c) egyéb esetben, amennyiben azt a helyi választópolgárok legalább 5%-a kéri, vagy ha azt a képviselők minősített többsége vagy az Önkormányzat valamely bizottsága indítványozza.”

10. § A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII.24.) önkormányzati rendelet 24. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A bizottság határozatképességére, határozathozatalára az Mötv. 60. §-a alapján, ezen rendelet 17. § - 19. §-ban foglalt – Képviselő-testületre vonatkozó – szabályokat, a bizottság által hozott határozatokra ezen rendelet 20/A. § - 20/C. §-ban foglaltakat kell értelemszerűen alkalmazni.”

11. § (1) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII.24.) önkormányzati rendelet 25. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A bizottsági ülésekről jegyzőkönyvet kell készíteni, melyet a jegyző az Mötv. 60. §-a alapján megküld a törvény által megállapított felügyeleti szerv részére.”

(2) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII.24.) önkormányzati rendelet 25. § (2) bekezdés f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:)

„f) külön kérésre az ülésen elhangzott hozzászólás szó szerinti szövegét,”

(3) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII.24.) önkormányzati rendelet 25. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A nyílt ülésről készített jegyzőkönyvet az Önkormányzat honlapján a hitelesítést követő 3 munkanapon belül közzé kell tenni.”

12. § A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII.24.) önkormányzati rendelet 33. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„33. § A Polgármesteri Hivatal működésére az Mötv. 84. §-a, az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény, valamint a szakágazati jogszabályok az irányadók.”

13. § (1) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII.24.) önkormányzati rendelet 2. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

(2) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII.24.) önkormányzati rendelet 5. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.

14. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

Szilágyi László
polgármesteri jogkört gyakorló
alpolgármester

Tóth János
jegyző

1. melléklet a 7/2023. (III. 31.) önkormányzati rendelethez

1. A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII.24.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 13.34. pont c) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„c) az Önkormányzat által fenntartott közművelődési és közgyűjteményi intézmények Szervezeti és Működési Szabályzatát, és egyéb dokumentumait,”

2. A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII.24.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 13.34. pontja a következő d) alponttal egészül ki:

„d) a város közigazgatási területén működő köznevelési intézmények felvételi körzeteinek kialakítását.”

3. A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII.24.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 13. pontja a következő 13.34a. ponttal egészül ki:

„13.34a. Dönt az Önkormányzat által fenntartott közművelődési intézmény tevékenységéről szóló beszámolójának és a tárgyévi munkatervének elfogadásáról. ”

2. melléklet a 7/2023. (III. 31.) önkormányzati rendelethez

1. A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII.24.) önkormányzati rendelet 5. melléklet 18. pont helyébe a következő pont lép:

„18. „A jegyző és az aljegyző egyidejű távolléte vagy akadályoztatása estén a jegyzői feladatokat - a munkáltatói jogkör kivételével - az Önkormányzati Koordinációs Osztály vezetője látja el.”