Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2024. (X. 31.) önkormányzati rendelete

Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2024. 10. 31- 2024. 11. 01

Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2024. (X. 31.) önkormányzati rendelete

Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet módosításáról

2024.10.31.

Göd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, továbbá a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 3. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Törvény, kormányrendelet vagy önkormányzati rendelet eltérő rendelkezésének hiányában a Képviselő-testület irányító és felügyeleti jogkörében

a) jóváhagyja költségvetési szervei éves terveit és azok módosításait,

b) az a) pontban leírtak figyelembevételével évente beszámoltatja az intézményei vezetőit az elvégzett feladatokról.”

2. § (1) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 9. § (4) és (4a) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(4) A (3) bekezdés a) pontjában foglalt jogkövetkezmény nem alkalmazható, amennyiben az érintett képviselő az adott hiányzást orvosi igazolást mellékletként tartalmazó, vagy egyéb, tényszerűen és okszerűen igazolt, más módon el nem hárítható élethelyzettel indokolt, polgármester által ellenjegyzett igazolási kérelemmel igazolja (igazolt hiányzás).

(4a) Az érintett képviselő az igazolási kérelmet lehetőség szerint az ülést megelőzően (kimentés), de legkésőbb az ülést követő naptól számított 8 napon belül köteles a polgármester részére ellenjegyzés céljából leadni. A határidő elmulasztása jogvesztő. A határidőn túl benyújtott, vagy a polgármester által ellen nem jegyzett igazolási kérelem esetében a (3) bekezdés a) pontja szerinti jogkövetkezmény alkalmazandó. A képviselő egy naptári éven belül csak egy alkalommal nyújthat be igazolási kérelmet ellenjegyzésre a polgármester felé.”

(2) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 9. §-a a következő (4b) bekezdéssel egészül ki:

„(4b) Amennyiben a képviselő-testületi ülés a képviselői távolmaradások következtében előálló határozatképtelenség miatt nem kerül megtartásra, úgy a távolmaradás ebben az esetben is hiányzásnak minősül.”

(3) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 9. § (6) bekezdés 3. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E § alkalmazásában:)

„3. igazolatlan hiányzásnak minősül a (4)-(4a) bekezdésben foglaltak elmulasztásán túl, amennyiben az érintett képviselő az ülésről való távolmaradását az ülést megelőzően nem jelzi a 9. § (2) bekezdés a) pontja szerint.”

3. § A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 10. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A Képviselő-testület minden év július 1-e és augusztus 31-e között ülésezési szünetet tart.

a) Az ülésezési szünet ideje alatt a Képviselő-testület a nem kizárólagos hatáskörök gyakorlását - a tárgyévi költségvetési rendelet szerinti keretek között - a polgármesterre ruházza azzal, hogy az ülésezési szünetet követő első rendes ülésen az így átruházott hatáskörben hozott döntésekről köteles beszámolni.

b) Az ülésezési szünet ideje alatt felmerülő és a Képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozó, azonnali intézkedést igénylő ügyekben rendkívüli ülést kell összehívni. ”

4. § (1) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 12. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A jegyző a Képviselő-testületnek, illetve annak bizottságainak történő kiküldés vagy kiosztás előtt köteles megvizsgálni a határozati javaslat és rendelet-tervezet törvényességét, pénzügyi kihatását, továbbá, hogy az előterjesztés tartalmazza-e a (4) bekezdés a), b), c), d), f) és g) pontjai szerinti tartalmi elemeket. Pénzügyi kihatással járó előterjesztést a Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Osztályának vezetője, vagy az általa megbízott köztisztviselő a pénzügyi fedezet rendelkezésre állása vagy a bevétel tervezése vonatkozásában ellenjegyzéssel látja el.”

(2) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 12. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

„(6) Amennyiben az előterjesztés nem felel meg az (5) bekezdésben foglalt tartalmi követelményeknek, úgy a jegyző azt - átdolgozásra felhívás mellett - tárgyalásra alkalmatlannak javasolja.”

5. § A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 14. §-a a következő (12a) bekezdéssel egészül ki:

„(12a) A Képviselő-testület alakuló ülésének összehívására a rendkívüli ülés összehívására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. Alakuló ülésen a meghívótól eltérő napirendre kizárólag indokolt esetben, arra okot adó jogszabályi hivatkozás megjelölésével lehet javaslatot tenni.”

6. § (1) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 15. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A jegyző:

a) a lejárt határidejű képviselő-testületi határozatok végrehajtásáról a MikroDat-rendszeren keresztül,

b) a munkaterv szerinti bizottsági és képviselő-testületi üléseken

ad tájékoztatást.”

(2) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 15. § (8) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az előterjesztések tárgyalásának rendje: )

„a) Az előterjesztés megtárgyalása előtt az előterjesztő vagy a szakmai előkészítő, és a tárgy szerint illetékes bizottság elnöke, vagy az általa megbízott bizottsági tag jogosult az előterjesztést szóban legfeljebb 3 percben kiegészíteni.
aa) A szóbeli kiegészítés nem ismételheti meg az írásbeli előterjesztést, ahhoz képest új információkat kell tartalmaznia.
ab) Amennyiben a szóbeli kiegészítés megegyezik az írásbeli előterjesztéssel, az ülés vezetője megvonhatja a szót.”

(3) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 15. § (8) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az előterjesztések tárgyalásának rendje: )

„c) Az előterjesztés előadójához a Képviselő-testület tagjai, valamint nem a Képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester(ek) egy alkalommal 1 percben kérdést intézhetnek, amelyre legfeljebb 1 percben választ kell adni. A képviselő egy napirendhez egy alkalommal legfeljebb 3 percben szólhat hozzá.”

(4) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 15. § (17) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(17) A Képviselő-testület egyedi döntéssel – egyszerű szótöbbséggel, határozathozatal nélkül – hozzászólási jogot adhat a Képviselő-testület ülésén megjelent személynek, mely hozzászólás időtartamát legfeljebb 3 percben határozhat meg.”

7. § A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 18. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A Képviselő-testület minősített többségű döntése szükséges:

a) az Mötv. 50. §-a által szabályozott esetben,

b) helyi népszavazás elrendeléséhez, ha a helyi népszavazást a képviselők legalább egynegyede vagy a Képviselő-testület bizottsága kezdeményezi,

c) önkormányzati jelkép, kitüntetés és elismerő címek meghatározásához, használatuk szabályozásához, díszpolgári cím adományozásához, kitüntető cím adományozására tett javaslat elbírálásáról szóló döntés meghozatalához,

d) településrendezési terv jóváhagyásához,

e) hitelfelvételhez,

f) a képviselő-testületi hatáskör gyakorlásának átruházásához,

g) közmeghallgatás kezdeményezésének elfogadásához,

h) a polgármesterrel, az alpolgármester(ek)el szembeni fegyelmi döntéshez.”

8. § A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 23. § (4) bekezdés c) és d) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

[A Képviselő-testület rendelete vagy határozata végrehajtásának ellenőrzésével - a (3) bekezdésben foglaltaktól eltérően - megbízhatja:]

„c) bármely bizottságát,
d) a tanácsnokot.”

9. § A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 26. § (3) bekezdés a)–e) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(A Képviselő-testület tanácsnokai:)

„a) Családügyekért felelős tanácsnok
b) Városüzemeltetésért felelős tanácsnok
c) Nők társadalmi szerepvállalásának erősítéséért felelős tanácsnok
d) Egyházügyekért, társadalmi kapcsolatokért felelős tanácsnok
e) Ifjúsági ügyekért felelős tanácsnok”

10. § A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 27. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A képviselők, a nem a Képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester(ek), az érintett osztályvezetők és a meghívott szakértők, valamint a bizottság által állandó tanácskozási joggal meghívottak tanácskozási joggal részt vehetnek a bizottság ülésén. A bizottság ülésén tanácskozási joggal részt vesz az előterjesztés készítésében résztvevő vagy a jegyző által megbízott – lehetőleg vezető beosztású – köztisztviselő.”

11. § A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 31. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A bizottság nem képviselő tagja vagyonnyilatkozatához csatolni köteles a Vnytv. 2. § b) pontja szerinti hozzátartozójának vagyonnyilatkozatát. A bizottságok nem képviselő tagját és hozzátartozóját nem nyilvános vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség terheli.”

12. § (1) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 37. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A főállású általános alpolgármester a polgármester általános helyettese. A feladatmegosztás – az általános helyettesítést kivéve – önálló hatáskört nem keletkeztet, egyedi hatósági ügyekben az alpolgármester utasítást nem adhat.”

(2) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 37. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:

„(3a) A nem a Képviselő-testület tagjai közül választható társadalmi megbízatású alpolgármesterek közül feladataikat tekintve:

a) 1 fő a testvérvárosi kapcsolatokért, valamint az önkormányzatokkal és önkormányzati szervekkel való együttműködésért felelős alpolgármester,

b) 1 fő a szépkorúakért felelős alpolgármester.”

13. § A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 44. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Amennyiben külön jogszabály valamely anyag, dokumentum helyben szokásos módon történő közzétételét rendeli el, vagy lehetőséget ad a közzétételre, a közzététel alatt a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján való kifüggesztést kell érteni, továbbá közzétehető a www.god.hu weblapon és a Gödi Körképben is. Az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, továbbá a közérdekű adatok elektronikus közzétételére, az egységes közadatkereső rendszerre, valamint a központi jegyzék adattartalmára, az adatintegrációra vonatkozó részletes szabályokról szóló 305/2005. (XII. 25.) Korm. rendeletben rögzített adatokat az Önkormányzat hivatalos honlapján is közzé kell tenni.”

14. § (1) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 2. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

(2) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 3. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.

(3) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 4. melléklete a 3. melléklet szerint módosul.

(4) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 6. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.

15. § A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet

a) 9. § (3) bekezdés a) pontjában az „5 alkalommal” szövegrész helyébe az „egy alkalommal igazolatlanul” szöveg,

b) 4. melléklet 7.17.1. pontjában a „25” szövegrész helyébe az „50” szöveg és az „50” szövegrész helyébe a „100” szöveg,

c) 4. melléklet 7.17.2. pontjában a „30” szövegrész helyébe az „50” szöveg,

d) 4. melléklet 7.17.3. pontjában a „30” szövegrész helyébe az „50” szöveg és a „70” szövegrész helyébe a „100” szöveg

lép.

16. § Hatályát veszti a Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet

a) 9. § (3) bekezdés b) pontjában az „a képviselő” szövegrész és a „2” szövegrész,

17. § Ez a rendelet 2024. október 31-én 15 óra 15 perckor lép hatályba.

Kammerer Zoltán
polgármester

Dombováriné dr. Kozák Nikolett
jegyző

1. melléklet a 20/2024. (X. 31.) önkormányzati rendelethez

1. A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 15.5–15.7. pontja helyébe a következő pontok lépnek:

„15.5. árubeszerzések esetén a nyertes pályázóról szóló döntési javaslatot nettó 50.000.000 forintos szerződéses összeghatár felett.

15.6. építési beruházások esetén a nyertes pályázóról szóló döntési javaslatot nettó 50.000.000 forintos szerződéses összeghatár felett.

15.7. szolgáltatás megrendelése esetén a nyertes pályázóról szóló döntési javaslatot nettó 50.000.000 forintos szerződéses összeghatár felett.”

2. melléklet a 20/2024. (X. 31.) önkormányzati rendelethez

1. A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 3. melléklet 1–5. pontja helyébe a következő pontok lépnek:

„1. Családügyekért felelős tanácsnok feladatköre

1.1. Felméri az iskolás gyermekeket nevelő családok szükségleteit, valamint Ifjúsági ügyekért felelős tanácsnokkal egyetértésben javaslatot tesz a beiskolázási, a tanulmányi támogatás és más hasonló ösztöndíjpályázatok iskolakezdési támogatás módjára és mértékére.

1.2. Felméri a gyermekeket nevelő családok szükségleteit javaslatot tesz támogatásuk módjára és mértékére.

1.3. Támogatja az önkormányzati fenntartású oktatási és nevelési intézmények munkáját, figyelemmel kíséri tevékenységüket. Javaslatot tesz szakmai fejlesztésük egyes elemeire.

1.4. Folyamatosan közreműködik a közétkeztetés minőségének ellenőrzésében.

1.5. Javaslatot tesz a polgármesternek az óvodák működési körzetére, továbbá az óvodák nyitvatartási rendjére, – a jogszabályi keretek figyelembevételével – az óvodai beiratkozások időpontjára, az Önkormányzat által fenntartott óvodák, bölcsődék, pedagógiai szakszolgáltatások és pedagógiai szakmai szolgáltatások szakmai koncepciójára.

1.6. Segíti a polgármester tevékenységét a családokkal kapcsolatos feladatok tekintetében.

1.7. Feladatai ellátása során együttműködik a polgármesterrel, minden bizottsággal, továbbá a feladatok végrehajtásában részt vevő önkormányzati szervekkel, amelyek vezetőitől tájékoztatást kérhet.

1.8. Kapcsolatot tart a tárgykörben érintett önkormányzati intézményekkel és koordinálja ezek együttműködését az önkormányzattal. Kérelmeiket továbbítja a Polgármesteri Hivatal megfelelő osztályaihoz.

1.9. Részt vesz a Helyi Esélyegyenlőségi Fórum és a Szociális Kerekasztal ülésein, javaslatot tesz intézkedési tervekre.

2. Városüzemeltetésért felelős tanácsnok feladatköre

2.1. Közreműködik az Önkormányzat városüzemeltetési feladatainak meghatározásában, így különösen

a) az önkormányzati költségvetésben településtisztasági, közterület-gondozási, közműfejlesztési-útfenntartási feladatok, a lakosság részére nyújtott egyéb szolgáltatások teljesítésére szánt előirányzatok megtervezésében.

b) az éves költségvetésben fenti célokra elkülönített előirányzatok felhasználása során keletkező szerződéses jogviszonyok előkészítésében, a szerződéses teljesítés ellenőrzésében.

2.2. Véleményezi a közterületek rendjével, a temetőkkel és a hulladékgazdálkodással kapcsolatos képviselő-testületi rendelet-tervezeteket, ellenőrzi ezek végrehajtását.

2.3. Közreműködik az önkormányzati költségvetésben szereplő fejlesztési és felújítási igények felmérésében, minősítésében, azok beépítésének megalapozásában: a jóváhagyott fejlesztési, felújítási célok – közbeszerzési törvényben előírt szabályok szerinti – megvalósításában.

2.4. Részt vesz az önkormányzati tulajdonú közterületek – nem építéshatósági hatáskörbe tartozó – hasznosításában, figyelemmel kíséri a vagyonhasznosítási, településrendezési tervekkel, előírásokkal való összhangját.

2.5. Javaslatot tesz az önkormányzati közszolgáltatások racionalizálására és önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságoknak történő kiszervezésére. E tekintetben koncepciót készít.

2.6. Javaslatot tesz az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok működésének racionalizálására, hatékonyságuk növelésére.

2.7. Javaslatot tesz az önkormányzati fenntartású intézmények és gazdasági társaságok közötti feladatmegosztásra gazdaságossági, hatékonysági, számviteli és adózási szempontok figyelembevételével. E tekintetben koncepciót készít.

2.8. Segíti a polgármester tevékenységét a városüzemeltetési feladatok ellátásának és önkormányzati cégek működésének fejlesztése tekintetében.

2.9. Feladatai ellátása során együttműködik a polgármesterrel, minden bizottsággal, továbbá a feladatok végrehajtásában részt vevő önkormányzati szervekkel, gazdasági társaságokkal, amelyek vezetőitől tájékoztatást kérhet.

2.10. Közreműködik az Önkormányzat helyi közösségi közlekedéssel kapcsolatos közfeladatainak meghatározásában.

2.11. Figyelemmel kíséri a gödi helyi közösségi közlekedési közszolgáltatások minőségét, a lakosság elégedettségét.

2.12. Javaslatot a tesz a menetrendek, szolgáltatások módosítására, javítására.

2.13. Segíti a polgármester tevékenységét a közösségi közlekedés szervezése tekintetében.

2.14. Feladatai ellátása során együttműködik a polgármesterrel, minden bizottsággal, továbbá a feladatok végrehajtásában részt vevő önkormányzati intézményekkel, amelyek vezetőitől tájékoztatást kérhet.

2.15. Kapcsolatot tart a tömegközlekedési szolgáltatásokat nyújtó szervekkel, társaságokkal.

2.16. Vizsgálja a városi infrastruktúrát, fejlesztési stratégiát dolgoz ki. Javaslatokat tesz az Önkormányzat tulajdonába tartozó közlekedési létesítmények felújítására, korszerűsítésére, a költségvetési előirányzatok felhasználására.

2.17. Javaslatot tesz a város infrastruktúrája tekintetében szükséges beruházásokra. Javaslatot tesz az éves költségvetésben a városfejlesztési és városüzemeltetési célokra megjelölt előirányzatok felhasználására.

3. Nők társadalmi szerepvállalásának erősítéséért felelős tanácsnok feladatköre

3.1. Folyamatosan figyelemmel követi a város lakosságának szociális és társadalmi helyzetét, különös tekintettel a nők családon belüli, valamint társadalomban betöltött élethelyzetére.

3.2. Javaslatot tesz városi egészségügyi szűrővizsgálatok, mentálhigiénés programok megszervezésére, részt vesz azok lebonyolításában.

3.3. Figyelemmel kíséri a szociálisan hátrányos helyzetű nők élethelyzetét, javaslatot tesz azok javítására.

3.4. Feladatai ellátása során együttműködik a polgármesterrel, a bizottságokkal, továbbá a feladatok végrehajtásában részt vevő önkormányzati szervekkel, melyek vezetőitől tájékoztatást kérhet.

3.5. Kapcsolatot tart az önkormányzati szociális szolgáltatásokat nyújtó intézményeivel és más, szociális és társadalmi segítségnyújtással foglalkozó egyesületekkel, háziorvosokkal, védőnői szolgálattal társadalmi szervezetek vezetőivel és koordinálja ezek együttműködését az Önkormányzattal.

3.6. Feladatkörében javaslatot tesz az egészségügyi alapellátásokkal kapcsolatos önkormányzati feladatok tekintetében.

3.7. Részt vesz a Helyi Esélyegyenlőségi Fórum és a Szociális Kerekasztal ülésein, javaslatot tesz intézkedési tervekre.

4. Egyházügyekért, társadalmi kapcsolatokért felelős tanácsnok feladatköre

4.1. Kapcsolatot tart az egyházakkal és társadalmi szervezetekkel, koordinálja ezek együttműködését az Önkormányzattal. Kérelmeiket továbbítja a Polgármesteri Hivatal megfelelő osztályaihoz.

4.2. Segíti a polgármester tevékenységét az egyházakkal kapcsolatos feladatok tekintetében.

4.3. Konzultációkat szervez az egyházak által átvállalt kötelező és nem kötelező feladatokról, azok ellátásának tapasztalatairól, az önkormányzati ellátórendszerrel való összehangolásáról.

4.4. Javaslatot tesz a polgármester felé a városban működő egyházak által ellátott közérdekű feladatokkal arányos költségvetési támogatására.

4.5. Javaslatot tesz a polgármester felé a városban működő civil szervezetek támogatására.

4.6. Kapcsolatot tart a temető üzemeltetőjével, javaslatot tesz a temető működtetésére, működési rendjére vonatkozóan.

4.7. Feladatai ellátása során együttműködik a polgármesterrel, minden bizottsággal, továbbá a feladatok végrehajtásában részt vevő önkormányzati szervekkel, amelyek vezetőitől tájékoztatást kérhet.

5. Ifjúsági ügyekért felelős tanácsnok feladatköre

5.1. Közreműködik az Önkormányzat sport-, ifjúsági ügyek kapcsán kötelezővé váló feladatainak meghatározásában.

5.2. Közreműködik az önkormányzati költségvetésben szereplő ifjúsági és sportélettel kapcsolatos igények felmérésében, minősítésében, azok beépítésének megalapozásában, a jóváhagyott célok megvalósításában.

5.3. Segíti a polgármester tevékenységét az ifjúsági és sportélettel kapcsolatos feladatok tekintetében.

5.4. Feladatai ellátása során együttműködik a polgármesterrel, minden bizottsággal, továbbá a feladatok végrehajtásában részt vevő önkormányzati szervekkel, melyek vezetőitől tájékoztatást kérhet.

5.5. Javaslatot tesz a városi rendezvények számára és tematikájára, tanácsaival segíti ezek megszervezését.

5.6. Kapcsolatot tart az oktatási-nevelési és gyermekjóléti-, gyermekvédelmi intézményekkel, ifjúságot érintő ügyekben egyeztet.”

3. melléklet a 20/2024. (X. 31.) önkormányzati rendelethez

1. A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 4. melléklet 1.8. pontja helyébe a következő pont lép:

„1.8. ellátja a polgármester részére helyi rendeletben meghatározott önkormányzati, hatósági feladatokat.”

2. A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 4. melléklet 1. pontja a következő 1.21. ponttal egészül ki:

„1.21. dönt az Önkormányzat szabályzatainak elfogadásáról, azok módosításáról.”

3. A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 4. melléklet 2. pontja helyébe a következő pont lép:

„2. Az adományozható kitüntetések tekintetében:

2.1. Gyakorolja a kitüntető címekről szóló külön helyi rendeletben foglalt feladatait és hatásköreit.

2.2. a Képviselő-testület javaslatára díszsírhelyet biztosít Göd Város Díszpolgára kitüntetettje részére a család egyetértésével (a temetőkről és a temetkezési tevékenységről szóló 30/2011. (X. 27.) önkormányzati rendelet 5. § (8) bekezdés).

2.3. támogatást nyújthat az elhunyt Pro-Urbe Göd emlékplakett kitüntetettje síremlékének felállításához – szükség szerint – legfeljebb 200.000 Ft erejéig.

2.4. képviselő-testületi határozat alapján gondoskodik a helyi kitüntetések és elismerő címek visszavonásáról (a helyi kitüntető címekről szóló 9/2015. (IV. 30.) önkormányzati rendelet 2. § (4) bekezdés).”

4. A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 4. melléklet 3.2–3.4. pontja helyébe a következő pontok lépnek:

„3.2. bármely vagyontárgy tulajdonjogának, illetve vagyoni értékű jognak az Önkormányzat részére történő ingyenes megszerzéséről, továbbá bármely vagyontárgy, vagyoni értékű jog az Önkormányzat által történő kedvezményes megszerzéséről, amennyiben az Önkormányzat által a vagyontárgy, vagyoni értékű jog megszerzéséért fizetendő összeg nem haladja meg a 50 millió forintot, a PJB előzetes véleményének kikérését követően pedig 100 millió forintos értékhatárig.

3.3. a piaci áron az Önkormányzat tulajdonába kerülő bármely ingóság, szolgáltatás, illetve vagyoni értékű jog megszerzéséről 50 millió Ft értékhatárig, a PJB előzetes véleményének kikérést követően pedig 100 millió Ft értékhatárig.

3.4. az Önkormányzat üzleti vagyonába tartozó vagyontárgyak, vagyoni értékű jogok elidegenítéséről, megterheléséről 50 millió forint értékhatárig, a PJB előzetes véleményének kikérését követően pedig 100 millió forintos értékhatárig.”

5. A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 4. melléklet 4. pontja helyébe a következő pont lép:

„4. Az önkormányzati költségvetéssel kapcsolatban dönt:

4.1. a költségvetési rendelettel hatáskörébe utalt pénzügyi alapok, tartalékok felhasználásáról és ellenőrzi azok felhasználását a mindenkor hatályos költségvetésről szóló önkormányzati rendelettel összhangban.

4.2. az önkormányzat mindenkori költségvetési rendeletében foglalt jogkörei alá tartozó ügyekben.

4.3. a Göd Város Önkormányzata által alapított és kiadott Gödi Körkép című városi közéleti magazinban megjelentetni kívánt hirdetések után fizetendő díjtételek mértékéről.

4.4. az általa nyújtott államháztartáson kívüli forrásátadások szerződés szerinti felhasználásának ellenőrzéséről, valamint a felhasználásról szóló beszámolók, elszámolások elfogadásáról.”

6. A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 4. melléklet 7.12. pontja helyébe a következő pont lép:

„7.12. gyakorolja a Kbt.-ben az ajánlatkérő számára biztosított valamennyi jogot és kötelezettséget, melyet a Képviselő-testület nem utalt más Bizottság hatáskörébe.”

7. A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 4. melléklet 7.14–7.16. pontja helyébe a következő pontok lépnek:

„7.14. az árubeszerzésekről, nettó 50.000.000 forint szerződéses összeghatárig, beleértve a törvényben előírt közbeszerzési eljárás lefolytatását, értékelését és a nyertes pályázó személyének kiválasztását.

7.15. az építési beruházásokról, nettó 50.000.000 forint szerződéses összeghatárig, beleértve a törvényben előírt közbeszerzési eljárás lefolytatását, értékelését és a nyertes pályázó személyének kiválasztását.

7.16. szolgáltatás megrendeléséről, nettó 50.000.000 forint szerződéses összeghatárig, beleértve a törvényben előírt közbeszerzési eljárás lefolytatását, értékelését és a nyertes pályázó személyének kiválasztását.”

8. A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 4. melléklet 8.1. pontja helyébe a következő pont lép:

„8.1. dönt az önkormányzati alapítású, valamint az Önkormányzat kizárólagos vagy többségi tulajdonában álló gazdasági társaság szabályzatainak elfogadásáról, azok módosításáról.”

9. A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 4. melléklet 8.10. pontja helyébe a következő pont lép:

„8.10. dönt az önkormányzati költségvetési szervek szakmai dokumentumainak, szabályzatainak - különös tekintettel a szervezeti és működési szabályzat, házirend, szakmai program, munkaterv, éves beszámoló - jóváhagyásáról.”

4. melléklet a 20/2024. (X. 31.) önkormányzati rendelethez

A képviselő-testületi és a bizottsági ülések meghívójának és az előterjesztések anyagának kiadási rendje

1. A Képviselő-testület ülésére meghívót és az előterjesztések teljes anyagát kapja:

1.1. a Képviselő-testület tagja

1.2. a jegyző

1.3. az aljegyző

1.4. az osztályvezetők

1.5. a belső ellenőr

1.6. a Településellátó Szervezet (a továbbiakban: TESZ) igazgatója és gazdasági igazgatóhelyettese

2. A Képviselő-testület ülésére meghívót kapnak:

2.1. az önkormányzati költségvetési szervek, valamint az Önkormányzat által alapított vagy tulajdoni részesedésével működő gazdasági társaságok vezetői

2.2. az érintett szakértők

2.3. a helyi nemzetiségi önkormányzat elnöke (tanácskozási joggal)

2.4. a járási hivatal vezetője

2.5. az országgyűlési képviselő

3. Bizottsági ülésekre meghívót és az előterjesztések teljes anyagát kapják:

3.1. a bizottság tagjai

3.2. a polgármester

3.3. az alpolgármester(ek)

3.4. a jegyző

3.5. az aljegyző

3.6. az érintett osztályvezető

3.7. a belső ellenőr (érintettsége esetén)

3.8. PJB ülésére a TESZ igazgatója és gazdasági igazgatóhelyettese (tanácskozási joggal)

3.9. az önkormányzati képviselők

3.10. az érintett szakértők

4. Bizottsági ülésekre meghívót kap:

4.1. az önkormányzati költségvetési szervek, valamint az Önkormányzat által alapított vagy tulajdoni részesedésével működő gazdasági társaságok vezetői

4.2. a helyi nemzetiségi önkormányzat elnöke (tanácskozási joggal)

5. Az ünnepélyekre, rendezvényekre meghívandók körét minden esetben a polgármester, az alpolgármester(ek) és a jegyző, valamint az aljegyző javaslatára a rendezvényszervezői feladatokat ellátó, a Polgármesteri Hivatal alkalmazásában álló személy állítja össze.”