Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2021. (VI. 30.) önkormányzati rendeletének indokolása

a 2021. évre vonatkozó igazgatási szünet Gödi Polgármesteri Hivatalban történő elrendeléséről

Hatályos: 2021. 07. 01

a 2021. évre vonatkozó igazgatási szünet Gödi Polgármesteri Hivatalban történő elrendeléséről

Általános indokolás

A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232. § (3) bekezdése szerint a képviselő-testület - a Kormány ajánlásának figyelembevételével - rendes szabadság kiadására igazgatási szünetet rendelhet el. Az ilyen módon kiadott rendes szabadság nem haladhatja meg a köztisztviselő adott évre megállapított alapszabadságának háromötödét. Az igazgatási szünet elrendelése lehetőséget biztosít arra, hogy a Polgármesteri Hivatalban a munkavégzés szervezettebben, koncentráltabban valósuljon meg, ezáltal kellő időben tervezhetővé válik a nyári és az év végi munkarend.

Részletes indokolás

Az 1. §-hoz

A rendelet területi és személyi hatályát állapítja meg a rendelkezés.

A 2. §-hoz

Az igazgatási szünet időtartamát állapítja meg.

A 3. §-hoz

A szakasz a rendes szabadság kiadásáról és kivételéről rendelkezik. A szabályozás lehetővé teszi továbbá, hogy kivételes esetben a munkáltatói jogkör gyakorlója halaszthatatlan feladat elvégzése érdekében rendes szabadság kivétele alól részben vagy egészben felmentést adjon. A rendelkezés meghatározza továbbá az igazgatási szünet alatti ügyfélfogadási rendet.

A 4. §-hoz

A szakasz hatályba léptető és hatályon kívül helyező rendelkezést tartalmaz.