Verőce Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2010. (V. 20.) önkormányzati rendelete

Az önkormányzati köztisztviselők anyagi érdekeltségéről a hátralékos adók beszedésével kapcsolatban

Hatályos: 2015. 03. 20

Verőce Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2010. (V. 20.) önkormányzati rendelete

Az önkormányzati köztisztviselők anyagi érdekeltségéről a hátralékos adók beszedésével kapcsolatban

2010.05.20.

A helyi önkormányzatokról szóló 1990.évi LXV. tv. 16. § (1) bekezdésében és a helyi adókról szóló 1990. évi C. tv. 45. §-ában kapott felhatalmazás alapján a Képviselő-testület az önkormányzati adóhatóság (továbbiakban: adóhatóság) ügykörébe tartozó adók hatékony végrehajtásának elősegítése érdekében az önkormányzati köztisztviselők anyagi érdekeltségéről az alábbi rendeletet alkotja.

Bevezetés: Verőce Községi Önkormányzat a korábbi évek során felhalmozódott nagy mennyiségű adóhátralékok gyorsabb behajtása céljából anyagi érdekeltségi rendszert kíván létrehozni a Polgármesteri Hivatal köztisztviselői részére.

A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya kiterjed a jegyzőre, mint az adóhatóság vezetőjére, valamint az önkormányzat köztisztviselőire (továbbiakban: köztisztviselő/k/).

Az érdekeltségi alap forrásai

2. § (1) Az érdekeltségi alapját az adóhatóság kezelésében lévő és a köztisztviselők által behajtott hátralékos(ide értve a gépjárműadót, építményadót, iparűzési adó, telekadó, idegenforgalmi adó) adók, valamint ezek alapját képező felszólítások, ill. a végrehajtónak átadott, és sikeresen beszedett hátralékok összértéke képezi. Az érdekeltségi alap forrásairól az adóhatóságnak nyilvántartást kell vezetnie.

(2) Az alap forrása továbbá az adóalanyok terhére jogerősen megállapított és befolyt adóhiány, továbbá adóbírság.

(3) Az Önkormányzat felé fennálló tartozás állomány kezdő időpontja: 2009.december 31-i állapot.

Az érdekeltségi alap kifizetésének jogcímei

3. § Az érdekeltségi alapból – a ténylegesen befolyt adóhátralékok bruttó 5 %-a1 fizethető ki a köztisztviselők részére bevétel teljesítési jutalékként.

A kifizetés és az elvégzett munka igazolásának szabályai

4. § (1) A tevékenység kizárólag munkaidőn kívül végezhető, erről óranyilvántartást kell vezetni, amit a jegyző igazol.

(2) Ez a tevékenység nem hátráltathatja a köztisztviselő napi munkáját, ilyen esetben a mulasztó köztisztviselőt a jegyző a „célprémium rendszerből” kizárja.

(3) A bevétel teljesítési jutalék a köztisztviselőt az elvégzett munka arányában illeti meg. A kifizethető jutalék mértékét a jegyző állapítja meg a polgármester egyetértésével. óranyilvántartás alapján, melyet időarányosan osztanak fel.

(4) A kifizetéseket a jegyző javaslatára a polgármester engedélyezi. A jegyző jutalékát a polgármester hagyja jóvá.

(5) Az adókimunkálási jutalék kifizetésének feltétele, hogy a köztisztviselő többletmunkája eredményeképpen a felderítésből, előírásból bevétel képződjön.

(6) A teljesítési jutalék kifizetése évente két alkalommal történik – az adófizetési ciklusnak megfelelően – a félévi zárást követően július 31-ig, valamint a tárgy évet követő január 31-ig. Az év közben belépő, valamint a tárgyévben munkaviszonyát megszüntető, nyugdíjba vonuló, GYES-en, GYED-en és egyéb okból tartósan távollévő köztisztviselő a munkában töltött idő után arányosan részesülhet az alapból.

Záró rendelkezések

5. § (1) Jelen rendelet a kihirdetés napján lép hatályba, rendelkezéseit a 2010.évi teljesítések értékelésénél kell első ízben alkalmazni.

(2) A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.

1

Módosította a 9/2015. (III.19.) önk-i rendelet 1. §-a. Hatálybalépés napja: 2015. március 20.