Dunakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XI.5.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2013. (II.06.) számú önkormányzati rendeletének módosításáról

Hatályos: 2019. 11. 06- 2019. 11. 20

Dunakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019 (XI.5.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2013. (II.06.) számú önkormányzati rendeletének módosításáról

2019.11.06.

Dunakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 51. § (5) bekezdésben és 43. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján eljárva Dunakeszi Város Önkormányzat Képviselő-testületének a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2013. (II.06.) számú önkormányzati rendeletét (továbbiakban: Rendelet) az alábbiak szerint módosítja:

1. § A Rendelet 4. §-a helyébe az alábbi rendelkezés lép:

4. § A képviselő-testület a feladatkörébe tartozó közszolgáltatások ellátására - jogszabályban meghatározottak szerint - költségvetési szervet, a polgári perrendtartásról szóló törvény szerinti gazdálkodó szervezetet (a továbbiakban: gazdálkodó szervezet), nonprofit szervezetet és egyéb szervezetet (a továbbiakban együtt: intézmény) alapíthat, továbbá szerződést köthet természetes és jogi személlyel vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezettel (Mötv. 41. § (6) bek.).

2. § A Rendelet 33. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

33. § Minősített többség, azaz a megválasztott képviselők több mint felének (legalább 8 képviselő) egybehangzó szavazata szükséges az alábbi esetekben, valamint e rendeletben és más önkormányzati rendeletben meghatározott ügyek eldöntéséhez kivéve, ha a képviselő-testület döntéshozatala saját tagjának választására, kinevezésére, megbízására vagy delegálására irányul, azaz:

- a rendeletalkotás,
- szervezetének kialakítása és működésének meghatározása, a törvény által hatáskörébe utalt választás, kinevezés, vezetői megbízás,
- önkormányzati társulás létrehozása, megszüntetése, abból történő kiválás, a társulási megállapodás módosítása, társuláshoz, érdekképviseleti szervezethez való csatlakozás, abból történő kiválás,
- megállapodás külföldi önkormányzattal való együttműködésről, nemzetközi önkormányzati szervezethez való csatlakozás, abból történő kiválás,
- intézmény alapítása, átszervezése, megszüntetése,
- megbízatásának lejárta előtt név szerinti szavazással, minősített többségű döntéssel kimondhatja a feloszlását,
- a 72. § (1) bekezdés h) pontjában foglalt esetekben,
- önkormányzati képviselő döntéshozatalból történő kizárása,
- az összeférhetetlenség valamint a méltatlanság megállapítása,
- képviselői megbízatás megszűnéséről való döntés,
- zárt ülés elrendelése,
- kitüntetés adományozása,
- 30 millió forint feletti önkormányzati vagyon elidegenítése, (amennyiben a vagyon értéke bizonytalan azt úgy kell tekinteni, hogy az 30 millió forintot meghaladja.)
- jogszabály által kötelezően előírt eseteket kivéve, titkos szavazás tartása,
- ülés időtartamának meghosszabbítása,
- levett napirend ugyanazon ülésen történő ismételt tárgyalására vonatkozó ügyrendi indítvány,
- ideiglenes bizottság létrehozására irányuló döntés,.
- az önkormányzati vagyon tulajdonjogának az Mötv. 108. § szerinti ingyenes átruházására vagy nemzeti vagyon tulajdonjogának ingyenes átvételére vonatkozó döntés.

3. § A Rendelet 59. § (3) bekezdése az alábbi rendelkezéssel egészül ki:

A tanácsnoki tanácsadó testületek tagjai megbízásukat követő 15 napon belül az önkormányzati képviselőkre vonatkozó szabályok szerint vagyonnyilatkozatot kötelesek tenni. Ennek elmulasztása esetén megbízási jogviszonyuk a vagyonnyilatkozat megtételére irányadó határidő lejártával megszűnik.

4. § A Rendelet 60. § (3) bekezdés b) pontja hatályát veszti.

5. § A Rendelet 60. § (4) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

(4) A képviselő-testület tanácsnokai:

a) ”Gondoskodunk az Idősekről” tanácsnok

b) ”Okos Város fejlesztéséért” felelős tanácsnok

c) Egyházügyi tanácsnok

d) Ifjúságvédelmi és Drogprevenciós tanácsnok

6. § A Rendelet 61. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

Gondoskodunk az Idősekről” tanácsnok

61. §

7

(1) Kapcsolatot tart és együttműködik a Dunakeszin működő és tevékenykedő idősekkel, szépkorúakkal foglalkozó intézményekkel és társadalmi szervezetekkel. Feltárja azokat a pályázati és egyéb lehetőségeket, amelyek az időskorú emberek életminőségének javítását eredményezik.
(2) Javaslatokat dolgoz ki és tár a képviselő-testület elé, amelyekkel az idősekről való gondoskodás színvonala növelhető.
(3) Javaslatot tesz a Dunakeszi városban működő idősek és szépkorúak gondozásával, ellátásával foglalkozó intézményeknek és szervezeteknek az általuk ellátott feladatokkal arányos költségvetési támogatására.
(4) Képviseli az önkormányzatot feladatkörébe tartozó ügyekben
(5) Feladatkörében kitüntetési javaslatot tesz.

7. § A Rendelet 61/A. §-a helyébe az alábbi rendelkezés lép:

Okos Város fejlesztésérét” felelős tanácsnok

61/A. § 7

(1) Figyelemmel kíséri és tájékoztatja a képviselő-testületet a feladatkörébe tartozó területhez kapcsolódó tudományos és technikai fejlesztések állásáról.

(2) Felméri azokat a fejlesztési lehetőségeket és ezek ismeretében javaslatokat tesz a képviselő-testületnek, amelyekkel tovább fokozhatók azok a szolgáltatások, amelyek segítségével Dunakeszi „okos várossá” válása előmozdítható.

(3) Kapcsolatot tart a feladatköréhez kapcsolódó tevékenységet folytató intézményekkel, szervezetekkel.

(4) Képviseli az önkormányzatot feladatkörébe tartozó ügyekben.

8. § A Rendelet 62. §-a helyébe az alábbi rendelkezés lép:

Egyházügyi tanácsnok

62. § (1) Javaslatot tesz a temető lezárására.

(2) Kapcsolatot tart:

a) a temető üzemeltetőjével, javaslatot tesz a temető működtetésére, működési rendjére vonatkozóan,

b) az egyházakkal,

c) a városban működő társadalmi szervezetekkel.

(3) Feladatkörében kitüntetési javaslatot tesz.

(4) Nyilvántartást vezet a városban működő egyházakról.

(5) Javaslatot tesz a (4) bekezdés szerinti egyházak által ellátott közérdekű feladatokkal arányos költségvetési támogatására.

9. § A Rendelet 64. §-a, 65. §-a, 65/A. §-a hatályát veszti.

10. § A Rendelet 76. § (1) bekezdés l) pontja helyébe a következő rendelkezés kerül:

l) rögzíti a talált dolgok nyilvántartásába a talált idegen dologgal kapcsolatos a körözési nyilvántartási rendszerről és a személyek, dolgok felkutatásáról és azonosításáról szóló törvény szerinti adatokat, valamint a talált idegen dolog tulajdonosnak történő átadást követően törli azokat;

11. § A Rendelet 76. § (8) bekezdése hatályát veszti.

12. § A Rendelet 2. számú függeléke helyébe jelen rendelet 1. számú függeléke lép.

A Rendelet 3. számú függeléke helyébe jelen rendelet 2. számú függeléke lép.
A Rendelet 4. számú függeléke helyébe jelen rendelet 3. számú függeléke lép

13. § Jelen rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba és a hatályba lépést követő 15. napon hatályát veszti.

1. függelék a 11/2019. (XI. 5.) önkormányzati rendelethez

A települési képviselők névsora

Polgármester: Dióssi Csaba
Alpolgármester:
Képviselők: Bilinszky Ádám
Bilinszky Ferenc Antal
Benkő Tamás
Csoma Attila
Erdész Zoltán
Hircz Tamás
Kárpáti Zoltán
Lukácsi Bálint
Nagy Attila
Pethő Krisztián Mátyás
Seltenreich József
Sipos Dávid
Szabó József
Varga Zoltán Péter

2. függelék a 11/2019. (XI. 5.) önkormányzati rendelethez

Bizottság tagjai és létszáma

Pénzügyi és Jogi Bizottság:
Elnök:
Tag:
Tag:
Tag:
Tag:
Főtanácsnokok és tanácsnokok:
Családügyi főtanácsnok
„Gondoskodunk az Idősekről” tanácsnok
”Okos Város fejlesztéséért” felelős tanácsnok
Egyházügyi tanácsnok
Ifjúságvédelmi és Drogprevenciós tanácsnok
Bolgár Nemzetiségi Önkormányzat:
Elnök:
Tag.:
Tag:
Német Nemzetiségi Önkormányzat:
Elnök:
Elnökh/Tag:
Tag:

3. függelék a 11/2019. (XI. 5.) önkormányzati rendelethez