Dunakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2020 (III.6.) önkormányzati rendelete

a Dunakeszi Kártyáról

Hatályos: 2020. 03. 07- 2020. 11. 26

Dunakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2020 (III.6.) önkormányzati rendelete

a Dunakeszi Kártyáról

2020.03.07.

Dunakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 10. § (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. § (1) E rendelet célja a Dunakeszi város lakóinak kedvezményes belépést biztosítson a rendeletben meghatározott kulturális intézményekbe, sportrendezvényekre, a szabadidős-és sportlétesítményekbe.

(2) A Dunakeszi Kártya Dunakeszi Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) által kibocsátott, Dunakeszi Kártya felirattal és logóval ellátott, megszemélyesített, érintésmentes plasztik alapú chip kártya, illetve a Dunakeszi App mobil applikációban rögzített digitális azonosító, virtuális kártya.

A rendelet hatálya

2. § A rendelet hatálya Dunakeszin érvényes állandó lakóhellyel rendelkező, 6. életévét betöltött magánszemélyekre terjed ki.

II. Fejezet

A kedvezmények köre és mértéke

3. § (1) A Dunakeszi Kártya kizárólag a kártyatulajdonos részére biztosítja a kedvezmény igénybe vételét, át nem ruházható.

(2) A Dunakeszi Kártya kiváltásához az Önkormányzat és a Kártyabirtokos között szerződés (a továbbiakban: Kártyaszerződés) megkötése szükséges, amely a személyes vagy online regisztráció Önkormányzat általi jóváhagyásával jön létre.

(3) A Kártyaszerződés megkötését, az abból eredő jogokat és kötelezettségeket, továbbá a Dunakeszi Kártyával igénybe vehető kedvezmények mértékét, valamint a kedvezményt nyújtó szolgáltatók körét az Önkormányzat által elfogadott és közzétett, Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) rögzítik.

(4) A Kártyabirtokos a Dunakeszi Kártyával az ÁSZF-ben mindenkor meghatározott elfogadó helyeken jogosult az aktuálisan biztosított kedvezmények igénybevételére. Az egyes elfogadó helyek a kártya emblémáját jól látható helyen kötelesek elhelyezni. A kedvezményekről az adott szervezetek szabályzatot készítenek.

(5) A kedvezmények köre a polgármester által megkötött külön megállapodás alapján bővülhet, amelyről Önkormányzat a változást megelőzően legalább 30 nappal tájékoztatja a kártyatulajdonosokat nyilvános hirdetés formájában.

(6) Az ÁSZF mellékleteinek jóváhagyása a polgármester hatáskörébe tartozik.

III. Fejezet

A Dunakeszi Kártya igénylése, kibocsátása

4. § (1) A névre szóló Dunakeszi Kártyát az erre a célra rendszeresített igénylőlapon lehet igényelni a Dunakeszi polgármesteri hivatal ügyfélszolgálatán (1. sz. melléklet) , illetve az erre a célra rendelt mobil applikációban. A Dunakeszi Kártya plasztik és digitális alapú lehet, lehetőség van mindkét fajtát is igényelni.

(2) A kártya ügyfélszolgálati igénylése során a lakcímet igazoló hatósági igazolvány bemutatására van szükség, amely igazolja, hogy az igénylő megfelel jelen rendelet 2. §-ában foglalt feltételeknek.

(3) A kártya mobil applikáción keresztüli, online igénylése során a lakcímet igazoló hatósági igazolvány digitális másolatát fel kell tölteni a rendszerbe. Az igénylő személyazonosságának ellenőrzését követően a digitális másolatot haladéktalanul törölni kell.

(4) A Dunakeszi Kártya igénylésével a kártyabirtokos hozzájárul ahhoz, hogy az igénylés során megadott személyes adatairól (név, születési idő, hely, lakcím, email cím) Önkormányzat nyilvántartást vezessen, ezen adatokat kezelje, a Dunakeszi Kártya felhasználását érintő változásokról, valamit az igénybe vehető kedvezményekről, városi eseményekről és hírekről elektronikus úton tájékoztatást kapjon. Az adatkezelésről szóló tájékoztató aláírásával a kártya birtokosa egyben hozzájárulását is adja a személyes adatainak kezeléséhez.

A Dunakeszi Kártya érvényességi ideje lejárta esetén a kezelt adatokat a megszűnést követő azonnal belül törölni kell. A kártyabirtokos köteles személyes adataiban bekövetkezett változásokról Önkormányzatot 30 napon belül tájékoztatni.
(5) Önkormányzat a virtuális kártyára vonatkozó elektronikus kérelmet a beérkezést követő munkanapon bírálja el. A plasztik alapú kártyára postai vagy elektronikus úton beérkezett kérelmet Önkormányzat 15 napon belül bírálja el, és értesíti a jogosultat az átvétel lehetőségéről. A plasztik alapú kártyára személyesen benyújtott kérelmet azonnal elbírálja, és a kártyát legyártja, majd átadja.
(6) A Dunakeszi Kártya előállításának költségeit az igénylő viseli. Az igénylő minden új kártya előállításáért bruttó 700,-Ft-ot köteles fizetni. Nyugdíjasok részére az előállítás költsége bruttó 300,-Ft. A Dunakeszi App mobil applikációban rögzített digitális azonosító elkészítése díjmentes. A kártya előállítási költségét annak átvételekor kell megfizetni.
(7) A Dunakeszi Kártya kiállítását követően az Önkormányzat a kártyabirtokos jogosultságát eseti jelleggel ellenőrizheti, különösen a kártya felhasználása esetén a használót személyes adatai egyezőségének igazolására hívhatja fel. Jogosulatlan, vagy visszaélésszerű használat esetén az Önkormányzat a kártyát bevonja, a birtokost és személyes adatait törli az adatbázisból.
(8) A Dunakeszi Kártya használatával járó jogosultságok annak érvényessége alatt illetik meg az arra jogosult birtokost. Amennyiben a birtokos a kártya érvényességi ideje lejárta előtt a elköltözik Dunakesziről, úgy a birtokos 30 napon belül jelezni köteles Önkormányzat részére, aki a birtokost és személyes adatait a 4. § (4) bekezdésében foglaltak szerint törli az adatbázisból.
IV. Fejezet

A Dunakeszi Kártya érvényessége

5. § A Dunakeszi Kártya a kibocsátás napjától számított 5 évig jogosít a kedvezmények igénybevételére.

Záró rendelkezések

6. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, kihirdetéséről a jegyző a helyben szokásos módon gondoskodik.

1. melléklet a 9/2020. (III. 6.) önkormányzati rendelethez

Dunakeszi Kártya igénylőlap

Igénylő tölti ki!

Új kártya igénylése (700 Ft)
Új kártya igénylése 6-14 éves gyermek vagy nyugdíjas részére (300 Ft)
Kártyabirtokos hibáján kívül meghibásodott kártya cseréje
(A megfelelő négyzetbe “x” jel írandó)

1. Az igénylő neve:_______________________________________________________

2. lakcíme:_____________________________________________________________

3. Születési helye:______________________________________________

4. Születési ideje:________________________________________________________

5. Tel.szám:_____________________________________________________________

6. E-mail:_______________________________________________________________

Kelt.: ________________________
____________________________ _________________________

14. életévet be nem töltött kiskorú Igénylő aláírása

törvényes képviselőjének aláírása

Ügyfélszolgálat tölti ki!

Az igénylő által megadott adatok megegyeznek a személyi igazolványban és a lakcímkártyában feltüntetett adatokkal.
Az igénylő a Dunakeszi Kártya igénylésének díját megfizette.
Az igénylő a Dunakeszi Kártya igénylésére jogosult.
(A feltételek megléte a megfelelő szöveg előtt „x” jellel jelölendő)
Kelt.: _________________________________
________________________________
Ügyintéző aláírása

Igénylő tölti ki!

A mai napon a Dunakeszi Kártyát átvettem, az igénylő lapon és a kártyán szereplő személyi adatok a valóságnak megfelelnek.

Kelt.: _____________________________
________________________________
Igénylő aláírása