Dunakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2024. (IX. 27.) önkormányzati rendelete

a helyi építészeti tervtanács működési feltételeiről és eljárási szabályairól

Hatályos: 2024. 09. 28

Dunakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2024. (IX. 27.) önkormányzati rendelete

a helyi építészeti tervtanács működési feltételeiről és eljárási szabályairól

Hatályos: 2024. 09. 28

Dunakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikkének (2) bekezdésében meghatározott jogalkotási hatáskörében, valamint az épített környezet alakításáról védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény (a továbbiakban: Étv.) 62. § (6) bekezdés 4. pontjában foglalt felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 10. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva az alábbi rendeletet alkotja.

1. A rendelet célja, hatálya és alkalmazása

1. § (1) A rendelet célja Dunakeszi Város épített környezetének alakítása, illetve építészeti örökségének védelme a településképi véleményezési eljárásra kijelölt építészeti- műszaki tervek szakszerűségének és magas színvonalának biztosításán keresztül, továbbá a vonatkozó jogszabályok és a településképi követelmények érvényre juttatása, elősegítve ezzel a településkép, az építészeti és környezeti vizuális minőség esztétikus, harmonikus alakítását.

(2) A rendelet hatálya kiterjed Dunakeszi Város közigazgatási területén a településképi véleményezési eljárásra kijelölt építészeti- műszaki tervekre, illetve a tervek készítőire.

(3) A településrendezési és az építészeti- műszaki tervtanácsokról szóló 252/2006. (XII.7.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) előírásait az e rendeletben foglalt kiegészítésekkel együtt kell alkalmazni.

2. Helyi építészeti-műszaki tervtanács létrehozása

2. § Dunakeszi Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) az Étv.-ben kapott felhatalmazás alapján tervtanácsi véleményre alapozott településképi véleményezési eljárásra kijelölt építmények építészeti-műszaki terveinek előzetes véleményezésére, valamint az 1. § (1) bekezdésben meghatározott célok megvalósítása érdekében helyi építészeti tervtanácsot (a továbbiakban: Tervtanács) működtet.

3. A Tervtanács feladata

3. § A Tervtanács szakmai véleményt fogalmaz meg a város Önkormányzata (átadott hatáskörben polgármestere) számára a településképi véleményezési ügyekben, továbbá a helyi védelemben részesített épületek egyszerű bejelentési eljárását megelőző szakmai konzultációk tekintetében.

4. A Tervtanács összetétele

4. § (1) A Tervtanács elnöke az önkormányzati főépítész, aki a Tervtanács munkáját vezeti.

(2) A Tervtanács tagjait a feladatok ellátására – az önkormányzati főépítész javaslatára – Dunakeszi Város polgármestere bízza meg határozatlan időre.

(3) A Tervtanácsi véleményalkotásra kijelölt tagok száma a 12 főt nem haladhatja meg, egy adott ülésen legalább 2 tag vesz részt rotációs formában.

5. A Tervtanács működése

5. § (1) A Tervtanács szükség szerinti gyakorisággal ülésezik. A Tervtanácsot az elnök – akadályoztatása esetén az általa megbízott tervtanácsi tag – hívja össze.

(2) A Tervtanács akkor határozatképes, ha az ülésen a Tervtanácsi ülésre meghívott tagok több mint fele – az elnököt is ide számítva – jelen van.

(3) A Tervtanács szakmai véleményét egyszerű többséggel alakítja ki. Szavazategyenlőség esetén az elnök szavazata dönt.

6. § A Tervtanács elnöke egyes, jelentősebbnek ítélt, vagy az átlagosnál kiemeltebb, összetettebb ügy részletes vizsgálatára és annak minősítésére bírálót (opponenst) kérhet fel. A szakbírálóra a Tervtanács tagjára vonatkozó szakmai feltételek az irányadók. A szakbíráló a tervtanácsi ülésen tanácskozási joggal részt vehet.

7. § (1) A Tervtanács eljárása a Korm. rendelet 17. § (1) bekezdése értelmében díj- és illetékmentes.

(2) A Tervtanács működéséhez szükséges források fedezetét az Önkormányzat a mindenkori éves költségvetésében biztosítja.

(3) A Tervtanács tagjai munkájukat társadalmi megbízás keretében végzik.

8. § A Tervtanács munkájának szervezését, titkársági feladatait, valamint a működésével kapcsolatos adminisztratív feladatokat a Polgármesteri Hivatal feladatkör szerint illetékes szervezeti egysége – a Főépítészi Iroda – látja el.

9. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.