Szentendre Város Önkormányzata Képviselő-testületének 25/2024. (XII. 17.) önkormányzati rendelete
a távhő-szolgáltatásról, és a szolgáltatási díjak alkalmazásáról
Hatályos: 2024. 12. 18- 2024. 12. 18Szentendre Város Önkormányzata Képviselő-testületének 25/2024. (XII. 17.) önkormányzati rendelete
a távhő-szolgáltatásról, és a szolgáltatási díjak alkalmazásáról
Szentendre Város Önkormányzat Képviselő-testülete a távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény 60. § (3) bekezdésében és a törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 157/2005. (VIII. 15.) Korm. rendelet, valamint az árak megállapításáról szóló 1990. évi. LXXXVII törvény 7. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a távhőszolgáltatás szabályainak, hatósági díjainak megállapítására és a díjalkalmazás feltételeire vonatkozóan a következő rendeletet alkotja.
Általános rendelkezések
1. A rendelet hatálya
1. § A rendelet hatálya Szentendre város közigazgatási területén, a távhőszolgáltatást végző távhőszolgáltatóra (aki egyben a távhőtermelő) és a szolgáltatást igénybevevő felhasználókra és díjfizetőkre, valamint a közöttük lévő jogviszonyra terjed ki.
2. Általános követelmények
2. § A távhőszolgáltatást a távhőszolgáltatásról szóló törvény (a továbbiakban: Tszt.) 2. §-ban foglaltak szerint kell végezni. Törekedni kell az érdekek kölcsönös érvényesülésére, a felhasználói érdekképviseletekkel való együttműködésre. Az önkormányzat és a szolgáltató a törvény betartása mellett arra törekszik, hogy a felhasználók energia takarékosságához fűződő érdekeit elősegítse, a táv-hőszolgáltatási díjak átláthatóságát és megalapozottságát biztosítsa.
3. Fogalom meghatározások
3. § A rendelethez tartozó fogalmakat a Tszt, és a Távhőszolgáltató Üzletszabályzata tartalmazza.
Közigazgatási hatáskörök és fogyasztói érdekvédelem
4. Hatáskörök
4. § (1) Szentendre Város Önkormányzat (továbbiakban: Önkormányzat) köteles biztosítani a távhőszolgáltatásba bekapcsolt lakóépületek és vegyes célra használt épületek távhőellátását.
(2) Az ellátási kötelezettséget az Önkormányzat a Városi Szolgáltató Zrt. engedélyes (továbbiakban távhőszolgáltató vagy szolgáltató) által üzemeltetett távhőtermelő és elosztó rendszeren keresztül biztosítja.
(3) A távhőszolgáltató e rendelet szerint kezdeményezheti a távhőszolgáltatás legmagasabb hatósági árairól szóló rendelet, illetve az Üzletszabályzat módosítását, részletes hatáskörét e rendelet, illetve az Üzletszabályzata tartalmazza.
(4) Hatás és feladatkörrel rendelkeznek:
a) Önkormányzat Képviselő testülete a Tszt. 6. § (2), 52. § (2) bekezdése
c) Képviselő-testület SZMSZ szerint megjelölt bizottságai,
d) Szolgáltató a törvény, kormányrendelet és a képviselő-testületi rendelet szerint.
5. Fogyasztóvédelem
5. § A távhőszolgáltatással kapcsolatos fogyasztóvédelmi feladatokat is ellátó Önkormányzat:
a) döntéseiben tekintettel van a felhasználók érdekeire, védi azokat,
b) Képviselő-testülete a szakbizottsága útján időszakosan beszámoltatja a szolgáltatót a felhasználói (díjfizetői) vitás ügyekről, a beszámolót értékeli, és az eredményt ismerteti az érdekképviseleti szervezettel,
c) szakmai kérdésekben a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatallal együttműködik.
6. § (1) A Jegyző véleményezésre köteles megküldeni a felhasználói érdek-képviseleteknek a testületi előterjesztést mellékleteivel együtt, illetve e rendelet 4. § (3) bekezdése szerinti szolgáltatói kezdeményezést, döntések előtt legalább 20 nappal.
(2) A távhőszolgáltatással kapcsolatos képviselő-testületi előterjesztésekhez mellékelni kell a felhasználói érdekképviseletek írásos véleményét. Véleményeltérésük pedig nem halasztó hatályú.
7. § (1) A távhőszolgáltató köteles együttműködni a felhasználókat érintő kérdésekben a fogyasztóvédelmi szervekkel, továbbá a felhasználói érdek-képviseletekkel.
(2) A szolgáltató az (1) bekezdésben meghatározott kötelezettsége teljesítése során:
a) az e rendelet 6. § (1) bekezdésében meghatározott szerv, szervezet kérésére köteles tájékoztatást adni a távhő-szolgáltatással kapcsolatos tevékenységéről és gazdálkodásáról, és adatokat szolgáltatni részükre etikai és üzleti titoktartásra vonatkozó szabályok betartásával;
b) a szolgáltató a távhő-szolgáltatással kapcsolatos energiafogyasztás (gáz, villamos energia, víz) havi adatait köteles a helyi érdekképviseleti szervezetnek (elnökének) kérésre megküldeni;
c) az Üzletszabályzat, illetőleg módosításainak kidolgozásában köteles kikérni a véleményüket;
d) az Üzletszabályzat betartásának ellenőrzésében az engedélyező hatósággal együttesen résztvevő szerveket köteles kérésre tájékoztatni;
e) a szüneteltetés és korlátozás feltételeinek megállapítása során, az adott műszaki körülmények között köteles egyeztetni a felhasználói érdekképviseletekkel, elfogadható javaslataikat figyelembe venni, az el nem fogadott javaslatokat pedig továbbítani az Önkormányzathoz;
f) általános közszolgáltatási szerződés általános szövegét köteles egyeztetni a helyi felhasználói érdekképviselettel.
6. Panaszügyek
8. § A szolgáltató a felhasználói (díjfizetői) panaszok kezelését, valamint a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, valamint egyes kapcsolódó törvények módosításáról szóló 2008. évi XLII. törvény előírásait figyelembe véve az Üzletszabályzatában részletesen köteles szabályozni és azt a honlapján közzétenni.
7. Felhasználói közösség működése
9. § (1) A Tszt 3. § g) pont szerinti felhasználó képviselője a társasházakról, a lakásszövetkezetekről szóló törvény és e rendelet szerint köteles eljárni.
(2) A felhasználó képviselőjének (közös képviselő) vagy hőmennyiségmérőhöz tartozó épület közössége képviselőjének feladatköre:
a) a közszolgáltatási szerződés megkötése;
b) a szerződésmódosítás;
c) a szolgáltatással összefüggő ügyintézés;
d) a távhőszolgáltatás megkezdésére vagy befejezésére vonatkozó nyilatkozat;
e) a távhő-szolgáltatási díj megosztási módjának, arányának meghatározása, illetve azok megváltoztatása.
(3) Szolgáltatói hőközpontból való hőellátás esetén az érintett felhasználók képviselőinek együttesen kell kérni a szolgáltatás megkezdésére és befejezésére vonatkozó igényüket, mivel azokat szolgáltató valamennyi érintett felhasználóra kiterjedően azonos módon és mértékben tudja, teljesíti. (R. 3. melléklete Távhő Közszolgáltatási Szabályzat – a továbbiakban TKSZ – 12. 1.)
A távhőrendszer működtetése és fejlesztése
8. Szolgáltatói berendezés működtetése
10. § (1) A szolgáltatói berendezéseket a távhőszolgáltató köteles üzemeltetni, karbantartani és fejleszteni. Ez a kötelezettsége kiterjed a szolgáltatói hőközpontból az ellátott épületeket összekötő vezetékhálózatra - mint a távhővezetékhálózat részére - a csatlakozási pontig bezárólag. A hőközpontokat (azok helyiségeit) a szolgáltató üzemelteti, karbantartja, fejleszti. A hőfogadó állomás vonatkozásában ez a kötelezettsége a csatlakozási pontig terjed. A helyiség mindenkori tulajdonosa az azokba történő bejutást köteles biztosítani.
(2) A szolgáltatói hőközpontból kiinduló, a hőhordozó közeget az ellátott épületekbe továbbító távhővezetéknek (összekötő vezetéknek) az egyes épületeken átmenő szakaszai által az épületekből elfoglalt térrészlet után a távhőszolgáltatót fizetési kötelezettség nem terhelheti, és a távhőszolgáltató sem számíthat fel az érintett felhasználók részére az ilyen vezetékek fenntartásáért és üzemeltetéséért költséget.
(3) A fűtési vezetékhálózat hőhordozó közegének, valamint a használati melegvíznek a felhasználói cirkulációs vezetékben történő keringtetése a szolgáltató feladata.
9. A felhasználói berendezés létesítése és működtetése
11. § (1) A felhasználói berendezés létesítése – más megállapodás hiányában – a felhasználási hely tulajdonosának kötelessége.
(2) A felhasználói hőközpont kiviteli tervének elkészítéséhez a távhőszolgáltató köteles adatokat szolgáltatni, a kiviteli tervet 30 napon belül díjmentesen felülvizsgálni.
(3) A hőközpontok üzembe helyezési eljárásához a távhőszolgáltatót meg kell hívni, abban a távhőszolgáltató közreműködni köteles. A közreműködésért díj nem számítható fel.
(4) Az elkészült felhasználói berendezést a szolgáltatói berendezéssel – a szerződésben meghatározott feltételek mellett – csak a távhőszolgáltató kapcsolhatja össze, a távhőfogyasztás elszámolására alkalmas mérőeszköz egyidejű felszerelésével, melyet a szolgáltató üzemeltet.
12. § (1) A felhasználói berendezés üzemeltetése és fenntartása a felhasználási hely tulajdonosának kötelessége.
(2) A Tszt. hatálybalépésekor már meglévő felhasználói hőközpontokra, amennyiben azok a távhőszolgáltató tulajdonát képezik, e rendelet 10. § (1) bekezdésében foglaltak az irányadók.
(3) Az üzemeltető a felhasználók folyamatos és biztonságos ellátása érdekében köteles az általa üzemeltetett berendezés üzemképes állapotáról gondoskodni.
(4) A meglévő felhasználói berendezést (hőleadó készüléket) a szolgáltató előzetes hozzájárulásával lehet áthelyezni, átalakítani, megszüntetni.
Távhőszolgáltató és a fogyasztó közötti jogviszony
10. Igénybejelentés, tájékoztatás, csatlakozási díj
13. § (1) Távhőt vételezni kívánó új vagy többletteljesítményt igénylő meglevő felhasználási hely tulajdonosának igénybejelentésére a távhőszolgáltató köteles 30 napon belül az igény kielégítésének műszaki-gazdasági feltételeiről előzetes tájékoztatást adni, és a legkedvezőbb vételezési mód meghatározásában az igénylővel együttműködni.
(2) A csatlakozási díj összegét a Képviselő-testület jelen rendeletben állapítja meg az árak megállapításáról szóló 1990. évi LXXXVII. törvény 7. § (5) bekezdése alapján, melynek mértéke a mindenkori éves alapdíj 50%-a.
(3) A bejelentett új vagy növekvő hőigény kielégítésére és a csatlakozási díj fizetésének módjára a feleknek külön szerződést kell kötniük, amelyben meg kell jelölni a távhőszolgáltató rendszer létesítésének (bővítésének, átalakításának), valamint a csatlakozási díj fizetésének a határidejét.
11. Közszolgáltatási szerződés
14. § (1) A távhőszolgáltató a felhasználóval a Tszt. 37. §-39. §-ba foglaltak figyelembe vételével közszolgáltatási szerződést köt. Annak kötelező tartalmát a TKSZ 9. és 10. pontjai tartalmazzák. Mellékletében fel kell tüntetni a díjfizetők nevét (elérhetőségét), valamint a lakások légköbméterét.
(2) A szolgáltatás igénybevételével létrejött közszolgáltatási szerződésre e rendelet, továbbá a távhőszolgáltató Üzletszabályzatának rendelkezései vonatkoznak.
(3) Nem köteles a távhőszolgáltató a közszolgáltatási szerződés megkötésére, ha a felhasználó nem fizette meg e rendelet 13. § (2) pontban meghatározott csatlakozási díjat.
(4) A közszolgáltatási szerződés-minták (formanyomtatványok) az Üzletszabályzat mellékletét képezik, abban foglaltakon túlmenő jogszerűtlen feltételeket egyik fél sem támaszthat.
(5) A szerződéskötés menetét, határidőket (kezdeményezés, szerződés-tervezet megküldése, véleményeltérés, egyeztetések, a szerződés létrejötte) az Üzletszabályzatban kell szabályozni.
(6) A felhasználó személyében bekövetkezett változást a régi és új felhasználó 15 napon belül együttesen köteles a szolgáltatónak bejelenteni. Ugyanez vonatkozik arra, ha a felhasználó képviselője tekintetében történik változás.
15. § (1) Az általános közszolgáltatási szerződést a felhasználó 30 napos felmondási időpontra, a Tszt. 38. § (2) bekezdése és a TKSZ 27. pontjába foglalt előírásainak figyelembevételével mondhatja fel az abban meghatározottak együttes teljesítése mellett. Az épületrészben történő szerződés felmondása a TSzt 38. § (5) bekezdése alapján történhet.
(2) Egyedi közszolgáltatási szerződést az egyéb felhasználó a szerződésben meghatározott felmondási idővel az abban meghatározott időpontra mondhatja fel. A Tszt. 38. § (2) bekezdésében felsorolt feltételek az egyedi közszolgáltatási szerződés felmondására is irányadóak.
(3) A közszolgáltatási szerződést a távhőszolgáltató csak a Tszt. 49. § (2) bekezdés b és e) pontjában meghatározott szerződésszegés esetén mondhatja fel, valamint akkor, ha tudomást szerez arról, hogy a vele szerződéses viszonyban álló felhasználó a távhő vételezését a felhasználási helyen megszüntette. Ebben az esetben a közszolgáltatási szerződés felmondása miatt az épületben, épületrészben esetleg bekövetkező kár a felhasználót terheli.
(4) Ha a felhasználói berendezés kikapcsolása bármely okból megtörtént, a felhasználó az átmenő vezeték vagy bármely más távfűtési berendezés meglétét és karbantartását köteles tűrni, elősegíteni, azokon beavatkozást, átalakítást nem végezhet.
16. § A szolgáltató az általános közszolgáltatási szerződés megkötését feltételhez kötheti,
a) ha az azt kezdeményező felhasználóval korábban fennálló közszolgáltatási szerződését szerződésszegés, illetve e rendelet 20. § (12) bekezdésében foglalt okokból mondta fel;
b) szerződés ismételt megkötéséhez feltétel lehet a kikapcsolás időtartamára is esedékes alapdíj megfizetése;
c) olyan egyéb feltétel is kiköthető, melyet az Üzletszabályzat tartalmaz.
12. Mérés, elszámolás
17. § (1) A szolgáltatott távhő elszámolása hőmennyiségmérés szerint történik.
(2) A hőközponti mérés helyeit a 4. melléklet tartalmazza.
(3) Az elszámolás alapjául szolgáló és a távhőszolgáltató költségén felszerelt mérőeszköz a távhőszolgáltató tulajdona.
(4) A leplombált mérőeszközt csak a két fél, a szolgáltató és a felhasználó képviselője, jelenlétében lehet visszaszerelni, illetve újat felszerelni.
(5) A felhasználó kérheti a távhőszolgáltatótól a szolgáltató által alkalmazott mérőeszköz mérésügyi felülvizsgálatát. Ha a mérőeszköz felülvizsgálata indokolt volt, annak költsége a távhőszolgáltatót terheli, ellenkező esetben a költséget a felhasználó köteles viselni.
(6) A felhasználó és díjfizető által felszerelt és alkalmazott hőmennyiségmérő vagy használati melegvízmérő mérőeszköz felülvizsgálatát a szolgáltató is kérheti. Ha a mérőeszköz felülvizsgálata indokolt volt, annak költségei a felhasználót terhelik, ellenkező esetben a szolgáltatót.
(7) A mérőeszközök hitelességét a mérésügyről szóló 127/1991. (X. 9.) Korm. sz. rendelet és a végrehajtására kiadott 127/1991. (X. 9.) Korm. rendelet alapján kell megállapítani.
(8) A hőmennyiségmérők rongálás elleni védelméről és a plombák épségéről az tulajdonos köteles gondoskodni.
(9) A hőmennyiségmérő vagy használati melegvíz-mérő meghibásodása esetén az előző év hasonló időszak felhasználását kell figyelembe venni.
18. § (1) A távhőszolgáltató a szolgáltatott távhő mennyiségét a felhasználói hőközpontban, és a hőfogadó állomáson köteles mérni és elszámolni.
(2) A szolgáltatott távhő mennyisége épületrészenként is mérhető és elszámolható a Tszt. 43. § (5) bekezdésben foglalt feltételek teljesülése esetén.
(3) A szolgáltatás helyét, mértékét és tartalmát a mért távhő díjának épületrészenkénti megosztásának és kiegyenlítésének módját a felhasználó és a távhőszolgáltató megállapodása rögzíti. A távhő-szolgáltatási díj kiegyenlítése a Tszt. 44. § (1) bekezdésbe foglaltak szerint együttesen, vagy épületrészenként külön-külön is történhet. Külön történő díjfizetés esetén a díj épületrészenkénti megosztása és a megosztás szerinti számlázás – a tulajdonosok által meghatározott arányok, valamint a TKSZ rendelkezései szerint – a távhőszolgáltató feladata. Költségmegosztók alkalmazása esetén a TKSZ 18.7.1. pontja alapján a tulajdonosi közösség képviselője a távhőszolgáltató által meghatározott ütemezésben és módon köteles adatot szolgáltatni a költségmegosztók mérési adatairól a távhőszolgáltató részére a TKSZ 18.7.2. pontja szerinti információ szolgáltatás érdekében.
(4) A tulajdonosok a mért hőmennyiség hődíjának megosztása céljából költségmegosztókat alkalmaznak, amennyiben a távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény végrehajtásáról szóló 157/2005. (VIII. 15.) Korm. rendelet 8. melléklet szerint elvégzett költséghatékonysági vizsgálat alapján az költséghatékony. A költségmegosztók alkalmazása az alábbiak szerint történik:
a) A költségosztókat az épületrészek legalább 90%-ában felszerelték.
b) A költségmegosztók beszerzésének és felszerelésének, valamint a szükséges átalakításnak a költségei, a felhasználókat terheli.
c) A költségmegosztók fenntartása, adatainak leolvasása és azok alapján a díjszétosztási arányok meghatározása a felhasználó feladata.
(5) Költségmegosztók alkalmazása esetén is a légtérfogatok szerint végzi a szolgáltató a tényleges fogyasztás havi megosztását. A költségmegosztók adatai alapján történő elszámolás - jogszabály eltérő rendelkezése hiányában - évente egyszer történik, a költségmegosztót forgalmazó társaság által készített felosztási arányok alapján, melyet legkésőbb június 30-ig küld meg a felhasználónak. A szolgáltató ezt követően - a felhasználó által leadott elszámolás alapján - kiadja az elszámoló számlákat (befizetés vagy vissza térítés).
(6) Abban az esetben, ha a felhasználói közösség tagjai nem tudnak megállapodni a felhasználó képviselőjének személyéről sem, akkor – aláíró fél hiányában – a közszolgáltatási szerződés ráutaló magatartással jön létre. A szolgáltatónak a szolgáltatást ekkor is fenn kell tartania, ugyanakkor jogosult a nyújtott szolgáltatás ellenértékeként a távhőszolgáltatás megállapított legmagasabb hatósági díjaira. A szolgáltató ebben az esetben is havonta a tényleges fogyasztás alapján számláz a nyilvántartás szerinti felhasználóknak, a fűtött légtérfogat arányok (kivéve közös használatú helyiségek) szerint.
(7) Amennyiben a felhasználói közösség tagjai a megosztási módról, arányokról nem tudnak megállapodni, továbbá a Tszt. 43. § (5b) bekezdés alapján a fűtési költségmegosztó felszerelése az egyes hőleadó készülékekre műszakilag nem megvalósítható, vagy a lehetséges energiamegtakarítással való arányosság tekintetében nem költséghatékony, akkor a képviselő által kötendő közüzemi szerződésben a hőmennyiségnek a fűtött légköbméter (kivéve közös használatú helyiségek) arányok szerinti megosztását kell alkalmazni.
(8) A távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény végrehajtásáról szóló 157/2005. (VIII. 15.) Korm. rendelet Költséghatékonysági vizsgálat fűtési célú hőmennyiség épületrészenkénti hiteles mérésének kialakítása vagy fűtési költségmegosztók alkalmazása esetére című 8. melléklet 6. sora szerinti Megtakarítási arány (E) értéke a Városi Szolgáltató Nonprofit Zrt. ellátási területén 0,1 azzal, hogy a beruházás figyelembe vett költségei között minden esetben figyelembe kell venni a fűtés egyedi szabályozhatóvá történő átalakításának költségeit is.
13. Díjfizetési rendelkezések
19. § (1) A szolgáltatás díjának megfizetése a távhőszolgáltatóval szerződéses jogviszonyban álló felhasználó kötelessége.
(2) Amennyiben a felhasználó a távhőszolgáltatási díj épületrészenkénti megosztását kéri, úgy a díj megfizetésére a Tszt. 3. § b) pontban meghatározott díjfizető köteles.
(3) A távhőszolgáltatásért a felhasználó (díjfizető) a jogszabályban [L1] megállapított díjakat köteles megfizetni.
(4) A távhőszolgáltató a szolgáltatási díjat kizárólag a Tszt. 44. § (3) bekezdésébe foglalt feltételek esetén a számlázza közvetlenül a bérlőnek, használónak. E rendelet 18. § (3) bekezdés szerinti külön történő díjfizetés esetében a felhasználói közösség megbízottja által kötendő közszolgáltatási szerződésben is meg kell határozni a díjfizetőket.
(5) A szolgáltatás idején az épület, épületrész tulajdonosa által nem használt, hasznosított lakás és egyéb célú helyiségek szolgáltatási díját is fizetni kell a tulajdonosnak.
(6) A tulajdonosnak a távhőszolgáltatást érintő és a díjfizető személyében bekövetkezett változást 15 napon belül be kell jelenteni és hitelt érdemlően bizonyítani a szolgáltató felé, mindaddig a korábbi szerződés szerint történik a díjfizetés.
(7) A díjakat a távhőszolgáltató által kiállított számlán feltüntetett, a számla keltétől számított 8 naptári napnál nem rövidebb fizetési határidőig kell megfizetni.
(8) A távhő-és használati melegvíz szolgáltatással kapcsolatos díjfizetési kötelezettség és egyéb tartozás a társasház tulajdonosait, a felhasználói közösség tagjait nem terhelik egyetemlegesen.
14. A szerződésszegés és következményei
20. § (1) A közszolgáltatási szerződés megszegésének eseteit és következményeit a Tszt. 49. §-51. §-ai szabályozzák.
(2) Ha a lakossági felhasználóval szemben a Tszt. 49. § (2) bekezdésének b)-e) pontjaiban leírt szerződésszegés miatt a távhőszolgáltatás felfüggeszthető lenne, a távhőszolgáltató csökkentett szolgáltatásként a felhasználási hely közszolgáltatási szerződés szerinti fűtési célú hőellátásához szükséges hőmennyiség legalább 50%-át köteles biztosítani. A használati melegvíz-szolgáltatási célú távhőszolgáltatás teljes mértékben megszüntethető.
(3) Az (1) és (2) bekezdésben foglaltak nem érintik a távhőszolgáltató jogosultságát a közszolgáltatási szerződés felmondására a Tszt. 51. § (3) bekezdés b)-c) pontjaiban, valamint a (4) bekezdésében foglalt meghatározott esetekben.
(4) A távhőszolgáltató jogosult olyan műszaki megoldásokat alkalmazni, amelyek az (1) bekezdés szerinti csökkentett szolgáltatást az épületrészben teszik lehetővé akkor, ha a szerződésszegést az egyes épületrészek díjfizetői követik el.
(5) Amennyiben a távhőszolgáltató a felhasználó szerződésszegése miatt a szolgáltatás felfüggesztésére, vagy az (1)-(2) és (4) bekezdés szerinti csökkentésére jogosult, az ennek végrehajtásához szükséges munkálatokat a felhasználói berendezéseken is jogosult elvégezni, az ingatlantulajdonos pedig ennek tűrésére köteles.
(6) Ha a távhőszolgáltató a felhasználóval szemben fennálló távhőszolgáltatási kötelezettségének neki felróható okból nem, vagy nem megfelelően tesz eleget, úgy a Tszt. 51. § (1) bekezdésében meghatározott jogkövetkezményeket kell alkalmazni úgy, hogy a Tszt. 51. § (1) bekezdésének b) pontjában meghatározott kötbér mértéke a közszolgáltatási szerződésben meghatározott éves alapdíj szerződésszegés mértékével arányos része.
(7) Amennyiben a szolgáltatás folyamatosan 24 órát meghaladóan a távhőszolgáltatónak felróható okból csökkent mértékű, a szolgáltató az alapdíj – csökkentett szolgáltatás időtartamával arányos részének– kétszeresét fizeti vissza. A szolgáltatás csökkent mértékű, ha valamely fűtött helyiség hőmérséklete, illetve a szolgáltatott melegvíz hőmérséklete a közszolgáltatási szerződésben foglaltakat nem éri el, de a különbség kisebb 5 Co-nál.
(8) A szolgáltató kötbért köteles fizetni a Tszt. 49. § (1) bekezdésben foglaltak megsértése esetén.
(9) A kötbér a szerződésszegéssel érintett szolgáltatás díja után jár és annak mértékét a szerződésben, kell meghatározni. A szolgáltató a kötbérrel nem fedezett kárt is köteles a felhasználónak megtéríteni. A kárt a felhasználónak kell bizonyítani.
(10) A felhasználó Tszt. 49. § (2) bekezdés a) pontjában meghatározott szerződésszegés esetén a mérőkörhöz tartozó egy havi alapdíj 50%-át fizeti pótdíjként. Ez csak akkor áll fenn, ha a szolgáltató és a fogyasztó is tudja a mérőkört szabályozni.
(11) Ha a felhasználó, illetve díjfizető a Tszt. 49. § (2) bekezdés pontjaiban szabályozottakat megszegi, vagy egyéb módon szabálytalan vételezést (különösen, ha mért, vagy méretlen vezetékből jogosulatlanul távhőt vételez) valósít meg, a szolgáltatás díján felül pótdíjat köteles fizetni. A pótdíj mértéke a felhasználóra (díjfizetőre) vonatkozó éves alapdíj háromszorosa.
(12) Amennyiben a távhőszolgáltatás díját a felhasználó (díjfizető) felszólítás ellenére az esedékességtől számított 60 napon belül nem fizeti meg, vagy más szerződésszegést követ el, a szolgáltató jogosult a szerződésszegés megszüntetésére vonatkozó felszólításban megjelölt határidő eredménytelen eltelte után a közszolgáltatási szerződést felmondani, és a felhasználót, illetőleg a tulajdonában lévő épületet, vagy épületrészt a távhőszolgáltatásból kikapcsolni, a mindenkor hatályos jogszabályok szerint. E jogosultsága akkor is fennáll, ha az ingatlan használója követ el szerződésszegést.
(13) Az egy hőmennyiségmérőhöz tartozó több díjfizető felhasználó esetén a szerződést megszegő felhasználó kikapcsolása azonban nem akadályozhatja a többi felhasználó zavartalan hőellátást.
(14) A Tszt 51§ (3) bekezdés a) és b) pont alapján a szolgáltatás felfüggesztése kikapcsolás útján történik, melynek során a szolgáltató jogosult olyan műszaki megoldást alkalmazni, amely lehetővé teszik a fűtési hőszolgáltatás és/vagy a használati melegvíz ellátás felfüggesztését az egyes felhasználókkal szemben. Ez a műszaki megoldás lehet a használati melegvízmérő, és/vagy a hőleadó berendezések (radiátorok) leszerelése. (lehetőség esetén plombálása). A távhőszolgáltatás felfüggesztése azonban nem akadályozhatja a többi felhasználó zavartalan távhőellátását.
15. Egyéb jogviszony
21. § (1) A távhőszolgáltató a nem a tulajdonát képező eszközök tulajdonosával (tulajdonosaival, a tulajdonosok megbízottjával) kötött szerződés alapján elláthatja a tulajdonos helyett ezen eszközök üzemeltetését, karbantartását, felújítását. A szolgáltató ezt a tevékenységet ellenszolgáltatásért végzi, melynek mértékét szerződésben kell rögzíteni.
(2) A felhasználói hőközpont és a hőfogadó állomást, valamint az összekötő vezetéket magába foglaló helyiség használatáért a tulajdonos a távhőszolgáltatótól térítésre nem tarthat igényt.
(3) A szolgáltatói hőközpont helyiségére a Tszt. 28. § -ban meghatározottakat kell alkalmazni.
A távhőszolgáltatás szüneteltetése, korlátozása és leválás
16. A távhőszolgáltatás szüneteltetése
22. § (1) A távhőszolgáltató a Tszt 40. § szerint jogosult távhőszolgáltatást szüneteltetni. A távhőszolgáltatás szüneteltetése miatt a felhasználói berendezésekben keletkezett károkat a Tszt. 42. §-ba foglaltak szerint köteles a szolgáltató megtéríteni.
(2) A távhőszolgáltatás terv szerinti szüneteltetését a szolgáltató és a felhasználó is kezdeményezheti, melyre akkor van mód, ha akár a szolgáltató, akár a felhasználó az üzemeltetésében lévő berendezést terv szerinti karbantartásnak, felújításnak veti alá.
(3) A szüneteltetéssel is járó terv szerinti karbantartási, felújítási munkákat tárgyév június 1. és augusztus 31. közötti időszakban – a lehetőségek szerint 14 napon belül – kell elvégezni. A munkák megkezdésének és várható befejezésének időpontjáról a felhasználó és a szolgáltató egymást legalább 8 nappal korábban köteles írásban tájékoztatni, az Üzletszabályzatban rögzített módon.
(4) A váratlan meghibásodásról, a meghibásodás okáról és a hiba kijavításának kezdetéről az érintett fél a másik felet 8 órán belül köteles tájékoztatni és a hibát a műszakilag lehetséges legrövidebb időn belül megszüntetni. Ha a hiba kijavítása előre láthatólag a 4 órát eléri, vagy meghaladja, akkor a szolgáltató telefonon értesíti az általa ismert érintett közös képviselőt vagy felhasználói közösség megbízottját, illetve megtesz mindent annak érdekében, hogy a hibát műszakilag lehetséges legrövidebb időn belül elhárítsa.
(5) A szolgáltatási szünet időtartamára is fizetendő a hőszolgáltatás alapdíja.
23. § (1) A felhasználó egyes helyiségek vagy épületrészek távhőszolgáltatásának határozott vagy határozatlan idejű szüneteltetését az alábbi feltételek együttes teljesülése esetén is kérheti:
a) a fűtés szüneteltetésével érintett helyiségek határoló szerkezeteivel szomszédos ingatlanrészek tulajdonosai a szüneteltetéshez írásban hozzájárultak,
b) a tulajdonosok közössége írásban hozzájárult,
c) a szüneteltetés műszaki feltételeit a szolgáltató alakítja ki a hőleadók elzáró szerelvényeinek elzárásával, vagy ezek hiányában záróelem beépítésével és leplombálásával,
d) a műszaki átalakítások valamennyi költségét a szüneteltetést kérő felhasználó viseli. Ezen költségeket, valamint a megfizetés módját az Üzletszabályzat részletezi.
(2) A szüneteltetés időtartamára az alapdíjat, a szüneteltetést kérő felhasználó köteles fizetni kivéve, ha a szüneteltetés időtartama hosszabb 1 évnél.
(3) Tulajdonos változás esetén, vagy a felhasználó kérelmére a szolgáltató köteles a távhőszolgáltatást visszaállítani, a felmerülő költségek a felhasználót terhelik.
17. A távhőszolgáltatás korlátozása
24. § (1) A Kormány döntése alapján, országos tüzelőanyag hiány miatt, vagy környezetvédelmi okokból az Önkormányzat Képviselő-testülete a távhőszolgáltatás korlátozását a korlátozási fokozat megállapításával rendelheti el. A korlátozás elrendeléséről, a korlátozás fokozatáról és a bevezetés időpontjáról és várható tartamáról a felhasználókat a szolgáltató értesíti.
(2) A korlátozás nem terjedhet ki
a) az egészségügyi intézményekre (fekvőbeteg és szociális fekvő beteg intézmények, szakrendelők)
b) gyermek intézményekre (bölcsődék, óvodák, alsó- és középfokú oktatási intézmények)
(3) A korlátozás elrendelése két fázisban, és fázison belül több fokozatban történhet.
(4) A korlátozás fázisai:
a) I. fázis:
aa) 1. fokozat: a felhasználók felkérése a távhőfogyasztás önkéntes csökkentésére a hírközlő eszközök segítségével (helyi rádió, helyi újság stb.)
ab) 2. fokozat: a közszolgáltatási szerződésben meghatározott hőteljesítmény 10%-os csökkentése,
ac) 3. fokozat: a használati melegvíz szolgáltatás szüneteltetése a lakossági és egyéb felhasználóknál.
b) II. fázis:
ba) 1. fokozat: az alternatív hőforrással rendelkező egyéb felhasználók fogyasztásának 100%-os csökkentése,
bb) 2. fokozat: az egyéb felhasználók közszolgáltatási szerződésben meghatározott hőteljesítményének 80%-os csökkentése (temperálás)
bc) 3. fokozat: a lakossági felhasználók közszolgáltatási szerződésben meghatározott hőteljesítményének 80%-os csökkentése (temperálás)
bd) 4. fokozat: teljes felhasználói korlátozás a (2) bekezdésben foglalt kivételekkel.
(5) A korlátozásra szolgáló okok megszűnése után a szolgáltató a korlátozást azonnal köteles feloldani. A feloldásról a polgármestert haladéktalanul tájékoztatni kell.
(6) Az (1) bekezdés szerinti korlátozásból származó károkért a távhőszolgáltatót – elvárható magatartása esetén – kártalanítási kötelezettség nem terheli.
Az üzletszabályzat
25. § (1) A távhőszolgáltató és a felhasználó közötti jogviszonyra vonatkozó, a Tszt., a R. és a jelen rendeletben foglaltakon túlmenő szabályokat a szolgáltató Üzletszabályzata tartalmazza.
(2) Az Üzletszabályzatot és annak módosítását a Jegyző hagyja jóvá.
(3) Az Üzletszabályzat módosítása nem hagyható jóvá, ha az felhasználói érdeket sért.
(4) A mindenkor hatályos Üzletszabályzatot a távhőszolgáltató köteles a felhasználók részére betekinthetővé tenni az ügyfélszolgálatán.
26. § (1) Az Üzletszabályzat e rendeletben foglaltak szerint és e rendeleten túlmenő részletekben határozza meg a szolgáltatónak az érvényben lévő jogszabályok által meghatározott működési kereteit, valamint azokat a legfontosabb feltételeket, amelyek elengedhetetlenül szükségesek a felhasználó és a szolgáltató eredményes együttműködéséhez.
(2) Az Üzletszabályzatnak tartalmaznia kell a távhőszolgáltatásba való bekapcsolódás műszaki és pénzügyi feltételeit, a szolgáltatási jogviszonyban résztvevő felek jogait és kötelezettségeit, a mérések, díjfizetések, a hibabejelentés és hibaelhárítás módját, az ügyfélszolgálat működési szabályait, a szolgáltatás felmondásának feltételeit.
(3) Az Üzletszabályzat tartalmi követelményeit, a szabályozandó kérdéseket a 3. melléklet tartalmazza.
Ármegállapítás, díjalkalmazási feltételek
18. Ármegállapítás
27. § (1) A távhő szolgáltatására vonatkozó árak (díjak) megállapításánál a Tszt. 57. §, az Ámt. 8. § (1) bekezdésre tekintettel lenni.
(2) A szolgáltató a Számvitelről szóló, többször módosított, 2000. évi. C. törvény előírásainak betartásával alakítsa ki a számviteli rendjét, készítse el belső szabályzatait, dolgozza ki a költségnyilvántartás és az önköltségszámítás rendjét, a Fűtőműre vonatkozóan elkülönítve. A költségek közül határozza meg, és külön gyűjtse azon költségeket, amelyek a távhőszolgáltatás árképző tényezői közé nem vehetők fel (ezekre a díjakban felszámított nyereség, és az egyéb árképző tényezők adnak fedezetet), melyek az alábbiak:
a) fejlesztésre, beruházásokra fordított anyag-, személyi jellegű és egyéb költség;
b) vállalkozási és egyéb nem az alaptevékenységgel összefüggő költségek;
c) a céltartalék
19. Az ármegállapítás rendje
28. § (1) A Szentendre város területén alkalmazható legmagasabb lakossági távhőszolgáltatási díjakat, valamint a csatlakozási díjat az Ámt. 7. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján - jogszabály ellentétes rendelkezésének hiányában - Szentendre Város Önkormányzat Képviselő-testülete állapítja meg.
(2) A szolgáltató a díjakra vonatkozó javaslatát az Üzletszabályzat mellékletét képező önköltség számítási szabályzat alapján köteles előkészíteni.
(3) A távhőszolgáltatás legmagasabb hatósági díjait e rendelet 1. mellékletében meghatározott mennyiségi egységekre vonatkozóan kell megállapítani.
(4) A távhő-szolgáltatási díjak fő számítási elveit - jogszabály ellentétes rendelkezésének hiányában e rendelet 2. melléklete tartalmazza.
(5) A legmagasabb hatósági ár változása automatikus szerződésmódosítást jelent az árak vonatkozásában.
20. A távhőszolgáltatási díj és azok tartalma
29. § (1) A távhőszolgáltatásért a felhasználó, illetőleg díjfizető alapdíjat és hődíjat (továbbiakban együtt: távhőszolgáltatási, vagy szolgáltatási díj)
a) Az alapdíj a távhőszolgáltatás folyamatos igénybevételének lehetőségéért és a távhőszolgáltatás igénybevételéért fizetendő 1 légköbméterre, 1 naptári évre megállapított díj, melynek részletes tartalmát e rendelet 31. §-a tartalmazza.
b) A hődíj a felhasználó által vételezett (felhasznált) hőmennyiség után fizetendő, 1 GJ-ra (gigajoul-ra) megállapított díj, melynek tartalmát e rendelet 32. §-a tartalmazza.
(2) A felhasználónak az éves alapdíjat havonta 12 egyenlő részletben előre kell megfizetnie, a helyiségek fűtött légtérfogata alapján. Az egyenlő részletek helyett a felhasználó (díjfizető) és a szolgáltató másként is megállapodhat. A lakóépület és a vegyes célra használt épület közös használatra szolgáló és e rendeltetésének megfelelően használt helyiségei és területei légtérfogata az alapdíjfizetés alapjául nem vehetők figyelembe.
(3) A hődíjat a felhasználó ellátását szolgáló hőközpontban hitelesen mért hőmennyiség után a tárgyhót követően havonta utólag kell megfizetni a következők szerint:
a) Fűtési hődíj: A távhőszolgáltató a hőmennyiségmérőket hetente többször leolvassa, a havi leolvasás minden hónap első munkanapján történik, amelyen igény szerint a felhasználó képviselője a részt vehet, ha e szándékát előre jelzi a szolgáltatónak. A havi fogyasztást a közszolgáltatási szerződésben megadott módon és arányokban havonta megosztja és számlázza a díjfizetőknek.
b) Használati melegvíz hődíj: A használati melegvíz díját hitelesített, szakszerűen felszerelt és a távhőszolgáltató által leplombált, nyilvántartásba vett vízmérőkön mért melegvíz mennyiség alapján kell fizetni, A melegvíz mérők leolvasása havonta történik. Az elszámolás alapja a havi mérőleolvasások alkalmával rögzített mérőállás. [L8] A vízmérővel nem rendelkező díjfizetők a fogyasztói közösség vagy a Társasházi Közösség Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott módon a fogyasztó képviselője által a szolgáltatónak megadott létszámadatok alapján kötelesek a használati melegvíz díját megfizetni. Amennyiben ilyen adat nem állrendelkezésre, 5 m3/fő vízfogyasztás számlázására jogosult a szolgáltató. (Amennyiben a szolgáltató a felhasználói hőközpontban és hőfogadó állomáson beszereli a használati melegvízmérőket, a díjfizetők mérői a főmérő költségmegosztói).
(4) Az egyéb felhasználó és egyedi mérésű felhasználó a vele kötött közszolgáltatási szerződés szerint fizeti a díjat.
(5) Az (1) bekezdésben említett díjak a használati melegvíz előállításához felhasznált hálózati hidegvíz és csatorna használat díját nem tartalmazzák, azokat a távhőszolgáltató a vízszolgáltató (DMRV ZRt.) mindenkori egységárain a számlájában érvényesíti.
(6) A díjak a mindenkor érvényes ÁFA-t nem tartalmazzák.
30. § Az alapdíj
a) a távhőszolgáltató saját hőtermelő létesítményének (fűtőmű) tüzelőanyag nélküli üzemeltetési és karbantartási költségéből;
b) a távhőszolgáltató távhővezetékének és tartozékainak, valamint az általa üzemeltetett hőközpontoknak, hőfogadó állomásoknak üzemeltetési és karbantartási költségeiből;
c) az üzemeltetés és fenntartás során szükségszerűen elfolyt víz (tágulási tartály feltöltés, karbantartás és javítás miatti szerelésből adódó leengedések) díjából;
d) az államot és az önkormányzatot megillető adók, illetékek fűtőmű divízióra eső összegéből áll;
e) a fűtőmű divízión megjelenő közvetett költségek alapdíjra számított értéke (a mindenkor hatályos önköltségszámítási szabályzat alapján.
31. § A hődíj
a) a távhőszolgáltató által előállított távhő tüzelőanyag árából;
b) rendszerhasználati díj (teljesítmény-lekötési, szagosítási, és forgalmi díjak együttesen)
c) a fűtőmű divízión megjelenő közvetett költségek hődíjra számított értéke (a mindenkor hatályos önköltségszámítási szabályzat alapján)
d) a számítással meghatározott hálózati hőveszteségből (20%);
e) a szükségszerűen elfolyt víz hőtartamának ellenértékéből áll.
f) a hődíj 5% fedezeti tartalékot tartalmaz.
21. A díjalkalmazáshoz tartozó egyéb fogalmak meghatározása
32. § (1) Fűtött légtérfogat: Fűtöttnek minősülő helyiségek által befoglalt térfogat
a) a számítás alapjaként az engedélyezett tervdokumentáció vagy a földhivatali nyilvántartás adatait kell figyelembe venni. Ennek felülvizsgálatát a szolgáltató és a felhasználó is kezdeményezheti, az üzletszabályzatban meghatározottak alapján. Az esetleges módosításnak visszamenő hatálya nincs.
b) alapterületként kell figyelembe venni a falsíkok közötti zárt területet
c) nem vehető figyelembe a falsíkon kívül eső terület, valamint a falsíkból kiugró falpillér által elfoglalt terület, ha azok mértéke egyenként 0,5 m2-nél kisebb,
d) nem vehető figyelembe a helyiség légterének a közművezetéket védő burkolat mögötti része, valamint az éléskamra (kamraszekrény),
e) álmennyezet térfogatcsökkentő tényezőként akkor vehető figyelembe, ha 5 cm vastagságú hungarocell hőszigeteléssel egyenértékű,
f) a korábbiakban megállapított fűtött légtérfogat felülvizsgálatát mind a szolgáltató mind a felhasználó kezdeményezheti, ez esetben a feleknek együtt kell működniük a légtérfogat meghatározásában (a felülvizsgálat összegét és viselésének módját az Üzletszabályzat tartalmazza), az esetleges módosításnak visszamenőleges hatálya nincs,
(2) Fűtött helyiség:
a) Az a helyiség, amelyben fűtőtest, vagy egyéb hőleadó berendezés van és az eredeti rendeltetésének vagy műszaki megoldásának megfelelően a helyiség előírás szerinti hőmérséklete a távhőszolgáltatás folytán biztosított.
b) lakás,
c) közös használatra szolgáló helyiségek:
d) gyerekkocsi és kerékpártároló, a közös pince, illetve padlástér, szemétledobó, szélfogó-belépő, kapualj, lépcsőház, mosókonyha, szárító helyiség, közös fürdőszoba, közös WC, a zárt folyosó,
e) a nem lakás céljára szolgáló helyiség:
f) üzlet, műhely, rendelő, iroda, barkácsműhely, klubszoba, gondnoki iroda, valamint a lakások rendeltetésszerű használatához szükséges egyéb célra hasznosított helyiség.
(3) Fűtési időszak: Az év szeptember 15. napja és a következő év május 15. napja közötti időszak. A szolgáltató egyéb megállapodás hiányában a távfűtést köteles megkezdeni, ha a napi átlaghőmérséklet három egymást követő napon keresztül 13 C fok alá süllyed.
22. A távhőszolgáltatás minőségi paraméterei
33. § (1) A távhőellátás keretében nyújtott fűtési szolgáltatás esetében a fűtési idényben úgy kell fűteni, hogy megfelelően működő felhasználói rendszer mellett az emberi tartózkodás céljára szolgáló fűtött helyiségeknek legalább a közszolgáltatási szerződésben rögzített belső hőmérséklete mindig biztosítható legyen.
(2) Amennyiben nem jön létre írásbeli közszolgáltatási szerződés a felhasználói közösség hibájából, akkor a szolgáltatónak a fűtési idényben úgy kell fűteni, hogy megfelelően működő felhasználói rendszer mellett az emberi tartózkodás céljára szolgáló fűtött helyiségek legalább 20 ˚C-os belső hőmérséklete mindig biztosítható legyen.
(3) A távhőellátás keretében a használati melegvizet úgy kell szolgáltatni, hogy annak hőmérséklete a kifolyócsapoknál, folyamatos használat mellett legalább + 40 Co legyen.
(4) A hőmérséklet mérését a fűtött helyiségekben:
a) a helyiség mértani középpontjában 1,5 m magasságban, zárt ablakoknál,
b) óvodában, bölcsödében a foglalkoztató helyiségek alapterületének mértani középpontjában 0,3 m magasságban, zárt ablakoknál
kell végezni.
(5) A szolgáltató 22.00 – 05.00 közötti időszakban 2 C○ csökkentést alkalmaz.
23. Egyéb előírás
34. § (1) Hőfogadó állomás helyiségének karbantartása a felhasználó (társasház) kötelezettsége. Közszolgáltatási Szerződésben rögzíteni kell a helyiségbe történő bejutást, valamint a szolgáltatói és felhasználói berendezésekben esetleges károkozás rendezését.
(2) A szolgáltató a R. 17/I. § alapján köteles elektronikus információs rendszert (honlapot) működtetni és a 2008. évi LXVII törvény, valamint a TKSZ 26.3. pont alatt (R. 3. melléklet) meghatározottakat a rendelkezésre állást, illetve tudomásszerzést követő 5. munkanapig, a 4. mellékletben előírt adatokat minden év március 31-ig kell közzétenni.
(3) A felhasználók (díjfizetők) részére kiállított számlán fel kell tüntetni a szolgáltató honlapjának elérhetőségi adatait, továbbá annak a hőközpontnak a honlapon szereplő azonosító adatait, melynél lehetőség van a felhasználó által igényelt távhőteljesítmény befolyásolására. (TKSZ 26. 4.)
Záró rendelkezések
35. § Hatályát veszti a távhő- szolgáltatásról, és a szolgáltatási díjak alkalmazásáról szóló 29/2008. (IX. 11.) önkormányzati rendelet.
36. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
4. melléklet a 25/2024. (XII. 17.) önkormányzati rendelethez
A |
B |
C |
D |
|
---|---|---|---|---|
1 |
Hőközpont jele |
Hőfogadó száma |
Társasház címe |
Lakások szám |
2 |
A |
Széchenyi tér 29-30-31. |
41 |
|
3 |
B |
Széchenyi tér 32-33. |
28 |
|
4 |
C |
Széchenyi tér 19-20-21. |
42 |
|
5 |
D I |
Széchenyi tér 16-17-18. |
42 |
|
6 |
D II |
Széchenyi tér 13-14-15. |
42 |
|
7 |
E |
Széchenyi tér 11-12. |
28 |
|
8 |
F |
Széchenyi tér 8-9-10. |
42 |
|
9 |
G |
Széchenyi tér 2-7. |
78 |
|
10 |
H |
Hamvas B. u. 11-15. |
33 |
|
11 |
I |
Hamvas B. u. 3-9. |
56 |
|
12 |
J |
Hamvas B. u. 20-30. |
60 |
|
13 |
K |
Hamvas B. u. 42-48. |
32 |
|
14 |
L |
Hamvas B. u. 32-40. |
55 |
|
15 |
M |
Hamvas B. u. 12-18. |
56 |
|
16 |
N |
Hamvas B. u. 2-10. |
80 |
|
17 |
A32 |
1 |
Kondor Béla u. 26. |
23 |
18 |
2 |
Kondor Béla u. 3. |
8 |
|
19 |
3 |
Kondor Béla u. 5. |
8 |
|
20 |
4 |
Kondor Béla u. 7. |
8 |
|
21 |
5 |
Kondor Béla u. 9. |
8 |
|
22 |
6 |
Kondor Béla u. 11. |
8 |
|
23 |
7 |
Kondor Béla u. 13. |
8 |
|
24 |
8 |
Kálvária u. 57. |
8 |
|
25 |
9 |
Kálvária u. 59. |
8 |
|
26 |
10 |
Kálvária u. 61. |
8 |
|
27 |
11 |
Kálvária u. 65. |
8 |
|
28 |
12 |
Kálvária u. 67. |
8 |
|
29 |
A2 |
Károly u. 24-34. |
85 |
|
30 |
B2 |
Károly u. 16-22. |
60 |
|
31 |
C2 |
Károly u. 2-14. |
99 |
|
32 |
R (M, N,O) |
13 |
Radnóti u. 1. |
6 |
33 |
14 |
Radnóti u. 1/7. |
1 |
|
34 |
15 |
Radnóti u. 2. |
6 |
|
35 |
16 |
Radnóti u. 2/1/7. |
1 |
|
36 |
17 |
Radnóti u. 3. |
9 |
|
37 |
18 |
Radnóti u. 4. |
9 |
|
38 |
19 |
Radnóti u. 5. |
9 |
|
39 |
20 |
Radnóti u. 6. |
8 |
|
40 |
21 |
Radnóti u. 7. |
9 |
|
41 |
22 |
Radnóti u. 8/2/9. |
1 |
|
42 |
23 |
Radnóti u. 8. |
8 |
|
43 |
24 |
Radnóti u. 9. |
9 |
|
44 |
25 |
Radnóti u. 10. |
10 |
|
45 |
26 |
Radnóti u. 11. |
9 |
|
46 |
27 |
Radnóti u. 12. |
9 |
|
47 |
28 |
Radnóti u. 13. |
9 |
|
48 |
29 |
Radnóti u. 14. |
9 |
|
49 |
30 |
Radnóti u. 15. |
9 |
|
50 |
E2 |
Fehérvíz 2-8. |
60 |
|
51 |
F2 |
Fehérvíz utca 20-30. |
83 |
|
52 |
D3 |
Fehérvíz utca 10-18. |
70 |