Tab Város Önkormányzat Képviselő-testületének 25/2001. (XI.26.) önkormányzati rendelete
Az önkormányzati beruházások és felújítások rendjéről
Hatályos: 2004. 07. 01Tab Város Önkormányzat Képviselő-testületének 25/2001. (XI.26.) önkormányzati rendelete
Az önkormányzati beruházások és felújítások rendjéről
2004-07-01-tól
Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének
16/2004. (VI. 25.) rendelettel módosított
25/2001. (XI. 26.)
RENDELETE
az önkormányzati beruházások és felújítások rendjéről
Tab Város Önkormányzata a helyi önkormányzatokról szóló többször módosított 1990. évi LXV. törvény 16. §-ának (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a következő rendeletet alkotja:
I.
Általános és értelmező rendelkezések:
A rendelet célja
1. §
A rendelet célja olyan beruházási rend megállapítása, amely biztosítja az önkormányzat képviselő-testülete által elhatározott beruházások gondos előkészítését, a testület szándékai szerinti megvalósítását a rendelkezésre álló források legoptimálisabb felhasználását, a beruházások jogszabályoknak megfelelő finanszírozását és aktivizálását.
A rendelet hatálya
2. §
(1) [1]A rendelet hatálya kiterjed Tab Város Önkormányzatának (továbbiakban: önkormányzat), valamint az önkormányzat által fenntartott intézményeknek (továbbiakban: intézmény) általános forgalmi adó nélkül számított a 3. § (1) bekezdés aa.) és ab.) pontjában meghatározott 3 millió forintot meghaladó és tv. által meghatározott közbeszerzési értékhatárt el nem érő építési beruházásaira és rekonstrukcióira a 3. § (1) bekezdés ac.) és b.) pontjában meghatározott 1 millió forintot meghaladó és tv. által meghatározott közbeszerzési értékhatárt el nem érő felújításaira és karbantartásaira, valamint a 300.000 forintot meghaladó tv. által meghatározott közbeszerzési értékhatárt el nem érő tervezési feladatokra.
(2) A 3-millió forint nettó értékhatárt el nem érő beruházásoknál a 3. § (2.) bekezdésében meghatározott beruházó alkalmazhatja e rendelet beruházások előkészítésére, jóváhagyására vonatkozó rendelkezéseit. A képviselő-testület a fejlesztési feladatok meghatározásakor megjelölheti azokat 3-millió forint alatti beruházásokat, amelyeknél a rendeletet alkalmaznia kell a beruházónak.
Értelmező rendelkezések
3. §
E rendelet alkalmazásában:
- a./ Beruházás: az építési beruházás, rekonstrukció, valamint felújítási feladat végrehajtása.
aa./ Építési beruházás: az épületek, építmények, továbbá vonalas építmények építése, átépítése, lebontása, valamint az építési munkákhoz kapcsolódó szakipari és technológiai szerelési munkák.
ab./ Rekonstrukció: az a tevékenység, amely során a beruházás és a felújítás együtt (egyidőben és ugyanott) valósul meg.
ac./ Felújítás: az elhasználódott tárgyi eszközök eredeti állagának helyreállítását célzó, hosszabb időszakonként ismétlődő és számottevő ráfordítást igénylő munkák összessége.
b./ Karbantartás: a tárgyi eszközök állagának, működőképességének megóvására irányuló folyamatos tevékenység, amely a tárgyi eszköz értékét nem növeli.
- Beruházó:
a./ Az önkormányzat b./, c./ pontba nem tartozó beruházásainál a Polgármesteri Hivatal .
b./ A részben vagy egészben az önkormányzat költségvetéséből finanszírozott intézményi beruházások esetén az önkormányzat képviselő-testülete.
c./ Az intézményi költségvetésből megvalósuló beruházásoknál az intézmény.
II.
A beruházások előkészítése, jóváhagyása
4. §
A beruházás előkészítése a beruházási igények megfogalmazásától a döntési jogosultsággal rendelkező által a beruházás megvalósításáról szóló döntés meghozataláig tartó tevékenységet foglalja magába.
5. §
Valamennyi megvalósításra tervezett – e rendelet hatálya alá tartozó – feladathoz beruházási célt, javaslatot kell készíteni.
Beruházási cél
6. §
A beruházási célra vonatkozó javaslatot a beruházó, a képviselő-testület tagjai, a bizottságok tehetnek. A beruházási célra vonatkozó javaslatokat minden év október 15-ig lehet a polgármesterhez írásban benyújtani. A polgármester a következő évi költségvetési koncepcióval együtt terjeszti a beruházási célokra vonatkozó javaslatot a képviselő-testület elé.
Beruházási javaslat
7. §
(1) A jóváhagyott beruházási cél alapján a beruházási javaslatot a beruházó állítja össze, amelyet az éves költségvetéssel egyidejűleg – a jegyző javaslata alapján – a polgármester terjeszt a képviselő-testület elé.
(2) A beruházási javaslat tartalmazza:
- a beruházás megnevezését, a megvalósítás helyét, a beruházás műszaki jellemzőit;
- a beruházás jellegét (új építés, bővítés, felújítás, rekonstrukció)
- a beruházás becsült költségét;
- a beruházás szükségességének indokolását;
- a beruházás várható kezdési, befejezési, üzembe helyezési időpontját;
- az üzemeltetés, fenntartás várható költségét, forrásait.
III.
A beruházás megvalósítása
A kivitelezés előkészítése
8. §
- A beruházás kivitelezését csak a beruházási javaslat jóváhagyását követően, az előírt hatósági engedélyek birtokában, abban az esetben lehet megkezdeni, ha az adott évre a pénzügyi fedezet rendelkezésre áll, illetve, ha a képviselő-testület döntésével kötelezettséget vállalt a több évre áthúzódó beruházás forrásainak biztosítására.
- A jóváhagyott beruházási javaslat alapján a beruházó feladata a szükséges műszaki tervek megrendelése, a hatósági engedélyek beszerzése.
- A beruházó az e fejezetben meghatározott feladatokkal vállalkozót bízhat meg, ha a megbízás költségeit a Képviselő-testület a költségvetésben biztosította.
- Amennyiben a beruházás során nyilvánvalóvá válik, hogy az a jóváhagyott javaslattól eltérően valósulhat meg, a beruházó köteles új javaslatot a képviselő-testület elé terjeszteni.
Ajánlatkérés
9. §
A beruházás kivitelezésére, a tervek elkészítésére szerződést kötni csak e rendeletben szabályozott eredményes, nyílt pályázati eljárás után lehet.
10. §
- Az ajánlati felhívás elkészítése, az ajánlattételi eljárás lefolytatása a beruházó, vagy az általa a 8. §. (3) bekezdése alapján megbízott vállalkozó feladata.
Az ajánlati felhívást a rendelet 1. sz. melléklete szerinti tartalommal kell elkészítenie a beruházónak, vagy megbízottjának.
- Az ajánlatkérést úgy kell összeállítani, hogy az annak alapján készülő ajánlatok értékelhetőek és egymással összehasonlíthatók legyenek, különös tekintettel a technológiára, a minőségre, az árra és a határidőre.
- Az ajánlatok benyújtásának határidejét úgy kell meghatározni, hogy az ajánlati kiírás közzétételétől, vagy az ajánlattévőknek való postázásától legalább 10 naptári nap álljon rendelkezésére.
- Az ajánlattevő az ajánlattételi határidő lejártáig módosíthatja, illetőleg visszavonhatja ajánlatát.
Az ajánlatot kérő beruházó valamennyi ajánlattévő egyidejű, írásban történő értesítése mellett visszavonhatja, vagy új határidő kitűzésével módosíthatja az ajánlati felhívást.
11. §
- Az ajánlatok elbírálása, a kivitelező kiválasztása az alábbiak szerint történik:
a) [2]az önkormányzat e § (1) bek. b.) pontjába nem tartozó 3.000.001,- Ft és tv. által meghatározott közbeszerzési értékhatár közötti beruházásainál, valamint a 300.001,- Ft és tv. által meghatározott közbeszerzési értékhatár közötti tervezési feladatoknál a Településfejlesztési Bizottság dönt.
b) Az intézményi költségvetésből megvalósuló beruházásoknál az intézményvezető az általa meghatározottak bevonásával dönt.
- Az ajánlatkérési eljárás valamennyi fontos mozzanata (ajánlati felhívás elküldése, ajánlattevők értesítése, meghívása) csak írásban, valamennyi ajánlattevő számára azonos feltételek biztosításával történhet. Az ajánlatok értékelésére az ajánlattevők részvételének biztosításával kerülhet sor, amelyről a beruházó köteles jegyzőkönyvet készíteni. Az ajánlatok elbírálásának eredményéről valamennyi ajánlattevőt írásban tájékoztatni kell, az ajánlat benyújtásától számított 15 napon belül.
- Érvénytelennek kell tekinteni az ajánlatot, ha:
- azt az ajánlati felhívásban meghatározott ajánlattételi határidő után nyújtották be,
- azt olyan ajánlattevő nyújtotta be, aki nem felel meg a 10. § (1) bekezdésében, és a 12. §-ban foglalt feltételeknek,
- az ajánlat nem felel meg az ajánlattételi felhívásban foglaltaknak,
Az ajánlattevőkre vonatkozó szabályok
12. §
- Nem lehet ajánlattevő, aki:
- végelszámolás-, csőd-, illetve felszámolási eljárás alatt áll,
- hat hónapot meghaladó adó-, illeték vagy társadalombiztosítási járulék fizetési hátralékkal rendelkezik,
- az Önkormányzat vagy intézményei számára korábban végzett beruházási vagy karbantartási munkáival kapcsolatban szerződésszegését jogerős bírósági határozat állapította meg.
(2) Az ajánlattevőnek az ajánlata benyújtásakor írásban nyilatkoznia kell arról, hogy ellene az (1) bekezdésben foglalt kizáró ok nem áll fenn.
Szerződéskötés a beruházási
feladatokra és annak teljesítése
13. §
(1) A beruházó köteles gondoskodni arról, hogy a kivitelezővel kötött szerződés tartalmazza a beruházás megvalósítására vonatkozó kivitelezőt terhelő mellékkötelezettségeket, szerződésszegés esetére a szankciókat, a jótállásra, szavatosságra vonatkozó szabályokat.
- A szerződésben meghatározott díj fizetésének feltételeit a szerződésben úgy kell meghatározni, hogy azok igazodjanak a tényleges teljesítéshez, a díj vagy annak részösszege csak a műszaki tartalom igazolása után kerüljön kiegyenlítésre, illetve a beruházó hiánypótlási jelzése esetén az elvégzendő munkák értékének visszatartásával.
(3) A beruházás szerződésszerű teljesítésének ellenőrzéséért, a beruházásra vonatkozó műszaki, jogi, pénzügyi és hatósági előírások betartásáért a beruházó felelős.
14. §
A műszaki átadás – átvételi eljárás lefolytatása, a használatba vételi engedély beszerzése, valamint a megvalósult beruházás üzemeltető részére történő átadása a beruházó feladata.
A beruházó feladata továbbá a jogszabályokban előírt garanciális bejárás megszervezése, az annak során megállapításra kerülő hibák kivitelezővel való kijavíttatása.
15. §
A beruházás akkor befejezett, ha a beruházás megvalósítása során keletkezett összes fizetési kötelezettséget elszámolták, a beszerzett, előállított vagyontárgyakat üzembe helyezték, és a számvitelről szóló törvény rendelkezéseinek megfelelően aktiválták.
A megvalósult beruházás üzembe helyezése,
pénzügyi elszámolása
16. §
(1) A beruházásnak a befejezéskor hatályos jogszabályok szerinti számviteli elszámolása a polgármesteri hivatal pénzügyi – gazdasági feladatokat ellátó irodájának feladata.
A beruházás során használaton kívül helyezett vagy egyébként feleslegessé váló vagy kiszerelésre kerülő vagyontárgyakat a hivatal pénzügyi gazdasági feladatokat ellátó irodája nyilvántartásba veszi.
(2) A beruházást a használatba vételi engedély beszerzését követően üzembe kell helyezni. Az üzembe helyezésről a rendelet 2. sz. melléklete szerinti üzembe helyezési okmányt kell kiállítani a megvalósult beruházás üzemeltetőjének.
Vegyes és záró rendelkezések
17. §
- A beruházási cél és a beruházási javaslat időpontjára vonatkozó 6. §-ban és 7. § (1) bekezdésében megjelöl időponttól eltérően lehet javaslatot tenniük e rendelet szerint arra jogosultaknak, ha:
- a beruházáshoz pályázati lehetőségek kapcsolódnak, melynek megjelenési és benyújtási határideje az eltérést indokolja,
- az önkormányzat vagy intézménye tulajdonában lévő vagyontárgyakon a működés biztosítása érdekében halaszthatatlan beruházási feladatot kell elvégezni.
- E rendelet a kihirdetése napján lép hatályba.
- A rendelet rendelkezéseit a hatályba lépését követően induló beruházásoknál kell alkalmazni.
- A beruházási célra vonatkozóan a rendelet 6. §-ában foglalt rendelkezéseket első alkalommal a 2003. évi költségvetési koncepció készítésekor kell alkalmazni.
Tab, 2001. november 22.
Farkas István Szurkosné dr. Mezőfi Ágnes
polgármester jegyző
- számú melléklet
Ajánlati felhívás
1./ Az igényelt munka, szolgáltatás pontos meghatározása, műszaki paraméterei:
2./ A teljesítés helye:
3./ A teljesítés határideje:
4./ Az ellenszolgáltatással kapcsolatos kikötések, feltételek:
5./ Az ajánlatok benyújtására, valamint elbírálására vonatkozó időpontok, szempontok:
6./ Az ajánlat lehet-e többváltozatú:
7./ Tehető-e alternatív ajánlat:
8./ Az ajánlat tárgyát képező beruházás üzemeltetési körülményeire vonatkozó közlések, kikötések:
9./ Azok a feltételek, amelyek vállalása az ajánlatok érvényességének feltétele:
10/ Adható-e ajánlat a munka egy részének teljesítésére vagy csak komplett szerződési ajánlat tehető:
11/ Ajánlati árként csak átalányár jelölhető meg vagy az ajánlatkérő más árkonstrukció alkalmazását is elfogadja:
12/ A szerződés teljesítésére vonatkozó lényeges megrendelői feltételek:
13/ Az ajánlatkérő által biztosított feltételek, szolgáltatások:
14/ Igénybe vesz-e alvállalkozókat, ha igen, azok megnevezése:
15/ Szavatosság, garancia vállalás:
Az ajánlathoz az ajánlattevő által csatolandó mellékletek:
- Referenciajegyzék, a vállalkozás bemutatása,
- Pénzintézeti nyilatkozat az ajánlattevő fizetőképességéről,
- A 12. § (1) bekezdésében felsorolt nyilatkozatok.
2. sz. melléklet
ÜZEMBE HELYEZÉSI OKMÁNY
Iktatószám: ……………….
A BERUHÁZÁS AZONOSÍTÓ, JELÖLŐ ADATAI
- A beruházás megnevezése:
- A beruházó megnevezése és címe:
- Az üzemeltető megnevezése és címe:
- A beruházás helye:
- A beruházás jellege:
- új tárgyi eszköz létesítése, bővítése;
- tárgyi eszközállomány növelésével, pótlásával összefüggő egyéb hasznos beruházási ráfordítás;
- rekonstrukció, tárgyi eszköz technikai megújítása;
- tárgyi eszköz felújítása az elhasználódott eszköz eredeti állagának helyreállítása
A BERUHÁZÁS KÖLTSÉGIRÁNYZATÁRA ÉS ÜZEMBE HELYEZÉSRE VONATKOZÓ ADATOK
- Előirányzat adatok Előirányzat Teljesítés
Beruházás
Felújítás
- A jelen üzembe helyezési okmány kiállítása előtt a beruházásból már korábban üzembe helyezett állóeszközök aktivált értéke: ………………eFt.
- A jelenleg üzembe helyezett állóeszközök, aktivált értéke (leltárfelvételi egységkénti részletezésben): ………………….eFt.
- Aktivált állóeszköz értéke összesen (2+3 sor összege): ……………..eFt.
- Üzembe helyezett állóeszköz kapacitás (műszaki jellemzője):
Az alap- Mennyiségi Mennyisége
kapacitás egysége Jelen üzembe Jelen üzembe
megneve- helyezési ok- helyezéskor
zése mány kiállítá- ténylegesen
sa előtt belépett belépett
a./
b./
c./
- A 4. sorban szereplő értékből: üzemgazdasági beruházási költség:
…………………………eFt.
A beruházás üzembe helyezését (rendszeres használatbavételét) elrendelem.
Tab, 2001……………….
I N D O K O L Á S
Általános indokolás
Az önkormányzati beruházások és felújítások rendjéről szóló rendelet – továbbiakban: R – alkotását az a tény indokolja, hogy egyre több, önkormányzati forrást kiegészítő pályázati és azzal együtt beruházási lehetőségek adódnak az önkormányzatok számára, valamint ezek mellett jelentkeznek olyan felújítási, karbantartási feladatok, amelyeket a fejlesztésekre, felújításokra rendelkezésre álló szűkös források miatt a lehető legtakarékosabban kell megvalósítani.
A rendelet tervezetben megfogalmazott célja, hogy viszonylag gyors és rugalmas, az ajánlat kérés tisztaságát biztosító eljárással – amely a pályázatok tartalmára vonatkozó szabályoknál átvesz elemeket a közbeszerzésekről szóló törvényből - a beruházások gondos, megfontolt előkészítését, a beruházásról döntést hozó szándékai szerinti megvalósítását biztosítsa a beruházás folyamatának írásbeli dokumentálása mellett.
Részletes indokolás
A R. 2. §-ához:
A rendelet hatályára vonatkozó szabályoknál a testületnek döntési jogosultsága abban van, hogy milyen alsó értékhatárt állapítson meg, amelynél e rendeletet kell alkalmazni.
A tervezetben ezt azért nettó 3-millió forint értékhatárban javaslom megállapítani, hogy ne legyen akadálya a rendelet néhány kisebb értékű és esetenként sürgősséggel elvégzendő feladatnak. Ugyanakkor a tervezet biztosítja a testületnek azt a lehetőséget, hogy megjelölje azon értékhatár alatti beruházásokat, amelyeknél a rendeletet alkalmazni kell.
A R. 3. §-ához:
Az értelmező rendelkezések a rendeletben gyakran használt fogalmakat tartalmazza, összhangban az államháztartás működési rendjéről szóló többször módosított 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet rendelkezéseivel.
A R. 4-5-6-7 §-aihoz:
A rendelet-tervezet II. fejezetében a beruházás előkészítésére vonatkozó szabályok illeszkednek egyrészt az önkormányzat költségvetési koncepciójának elfogadásához, mivel a célkitűzések akkor fogalmazódnak, a beruházási javaslat elfogadása pedig a költségvetés elfogadásához, mivel a felújítási, felhalmozási kiadásokat és feladatokat a testület a költségvetésében határozza meg.
A R. 8. §-ához:
Az itt megfogalmazott rendelkezések garanciát jelentenek arra, hogy az önkormányzat költségvetésében megjelölt forrás ismeretében és valamennyi szükséges engedély birtokában kezdődhessen el egy beruházás.
A (3) – (4) bekezdésekben meghatározásra került, hogy kinek a feladata a beruházások előkészítése, e feladatokba a beruházó kit vonhat be.
A bonyolultabb, speciális szakértelmet igénylő feladatoknál mindenképpen indokolt e szakértelemmel rendelkező bevonása akkor is, ha az költségekkel jár.
A R. 9. §-ához:
A paragrafusban került megfogalmazásra, hogy a rendelet hatálya alá tartozó beruházásoknál kötelező a pályázati eljárás lefolytatása. E szabály összhangban a rendelet céljával a feladatok vállalkozásba adásának megalapozottságát, az egészséges verseny kialakítását szándékozik elősegíteni.
A R. 10. §-ához:
Az ajánlattételre jogosultak körét, az ajánlati felhívás tartalmára, az ajánlattételi határidőkre, az ajánlat módosítására vonatkozó szabályozást tartalmazza. Az ajánlati felhívás kevesebb, de hasonló tartalmú nem a közbeszerzési eljárásban. Nem szükséges az abban meghatározott valamennyi mellékletet az ajánlattevőnek az ajánlathoz csatolnia. Ezt az indokolja, hogy az ajánlat rövidebb idő alatt benyújtható legyen.
A R. 11. §-ához:
Az ajánlatok elbírálására jogosultak körét határozza meg az (1) bekezdés, úgy hogy abban lehetőleg minél több személy részt vegyen, de azzal a ritkábban ülésező és nehezebben összehívható képviselő-testületet ne terhelje.
A (2) bekezdés az ajánlatkérési eljárás írásbeliségét, és az ajánlattevők számára azonos feltételek teremtését rögzíti. Ezek a szabályok az ajánlattételi eljárás tisztaságát hivatottak biztosítani.
A (3) bekezdés meghatározza az ajánlat érvénytelenségének eseteit, amely megkönnyíti az ajánlatot bírálók döntését, illetve egyértelművé teszi, mely ajánlatok zárhatók ki a pályázatból.
A R. 12. §-ához:
Az (1) bekezdés meghatározza, ki nem lehet ajánlattevő, melynek célja, hogy a feltehetően nem tőkeerős olyan ajánlattevőket kizárja, akik valószínűleg nem tudják teljesíteni a beruházási feladatot.
A R. 13. §-ához:
Az (1) bekezdés az ajánlat alapján megkötésre kerülő szerződés szerződésszerű teljesítésére vonatkozó garanciák kötelező szerződésbe foglalását határozza meg, mivel a szerződésszerű teljesítés, a hibás és késedelmes teljesítés jogkövetkezményeinek érvényesítése a beruházó alapvető érdeke.
A (2) bekezdésben meghatározott fizetési feltételek célja, hogy az önkormányzat csak a tényleges teljesítéssel arányos díjat fizesse meg.
A R. 14-15. §-aihoz:
A szabályok rögzítik, hogy mikor tekintheti befejezettnek a beruházást a beruházó, az üzemeltető, és a szabályokból következően a kivitelező.
A R. 16. §-ához:
A megvalósult beruházással kapcsolatos legalapvetőbb szabályokat tartalmazza, mintegy figyelemfelhívásként annak érdekében, hogy a beruházás számviteli nyilvántartásba vételéhez szükséges alapdokumentumokat a beruházó elkészítse, és átadja a pénzügyi gazdasági feladatot ellátó szervezetnek.
A R. 17. §-ához:
A rendelet hatályba lépése mellett rendelkezni kellett a rendelet alkalmazásával kapcsolatos néhány szabályról, mivel vannak folyamatban lévő beruházások, valamint a kihirdetést követően a beruházási célokra vonatkozó szabályok a 2002. évi koncepció elfogadása után nem alkalmazhatóak.
A (4) bekezdés lehetővé teszi a beruházási cél és javaslat benyújtási időpontjától (de csak az időponttól!) való eltérést, mivel a pályázatok és néhány évközben felmerülő sürgős igények nem igazodnak a koncepció és a költségvetés elfogadásához.
Tab, 2001. november 22.
Szurkosné dr. Mezőfi Ágnes
jegyző
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
Az önkormányzati beruházások és felújítások rendjéről szóló
25/2001. (XI. 26.) sz. rendelet módosításáról szóló 16/2004. (VI. 25.) sz.
rendelethez
Tab Város Önkormányzata „Az önkormányzati beruházások és felújítások rendjéről” szóló 25/2001.(XI. 26.) számú rendeletének (továbbiakban R.) módosítása a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX tv. (továbbiakban kbt.) 2004. május 1-i hatálybalépése miatt vált szükségessé.
A R. 2. §-a határozza meg a R. hatályát, a 11. §-a pedig az értékhatároktól függő eljárást.
Mivel a közbeszerzési értékhatár évente változhat, ezért a R. alkalmazására vonatkozó felső határként konkrét összeg helyett a tv. által meghatározott értékhatárt tartalmazza.
RÉSZLETES INDOKOLÁS
Az 1. §-hoz:
A „R” felső határát a közbeszerzési eljárás alá tartozó beruházások alsó határához kell igazítani.
A 2. §-hoz:
Az új közbeszerzési törvény az egyszerű közbeszerzési eljárás értékhatárait 2004. és 2005. évre a R.-ben szabályozottaknál alacsonyabb – árubeszerzés és szolgáltatás megrendelése esetén 2 millió Ft, építési beruházás esetén 10 millió Ft – értékben határozta meg (az értékhatárokat 2006-tól kezdődően a költségvetési törvény tartalmazza majd), ezért szükséges a R. tv-hez alkalmazkodó módosítása.
Tab, 2004. június 23.
Dr. Mezőfi Ágnes
jegyző