Tab Város Önkormányzat Képviselő-testületének 24/2004. (VIII.30.) önkormányzati rendelete

Az állattartás helyi szabályzatairól

Hatályos: 2012. 10. 01

Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének

40/2005. (XI. 2.), 25/2009. (VIII. 31.) 13/2011. (IV. 29.), 12/2012. (IV. 27.), 16/2012. (IX. 05.) rendelettel módosított

24/2004. (VIII. 30.)

RENDELETE

az állattartás helyi szabályairól


Tab Város Önkormányzat képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. tv. 16. § (1) bekezdésében valamint az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII.20.) Korm. rendelet 36. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az állattartás helyi szabályaira vonatkozóan az alábbi rendeletet alkotja:


  1. FEJEZET

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK


1. Cím

A rendelet hatálya


1. §


(1) E rendelet személyi hatálya kiterjed Tab város közigazgatási területén valamennyi állattartóra, állattartó épület létesítőjére, hasznosítójára és használójára (továbbiakban állattartó).


(2) E rendelet területi hatálya Tab város közigazgatási területére terjed ki.


2. §


E rendelet tárgyi hatálya Tab város közigazgatási területén folytatott állattartásra terjed ki.


3. §


(1) A rendelet hatálya nem terjed ki az egészségügyi és állategészségügyi szerveknél valamint a fegyveres erőknél és rendészeti szerveknél folytatott állattartásra.


(2) [1]

2. Cím

A rendelet célja


4. §


A rendelet célja azon szabályok meghatározása, amelyek elősegítik az állattartók, valamint az állattartással érintettek érdekeinek érvényesülését, s biztosítja, hogy az állattartás mások nyugalmát, biztonságát és testi épségét ne veszélyeztesse.




3. Cím

Értelmező rendelkezések


5. §


E rendelet alkalmazásában:

[2]a.)Állattartó: az a természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezet, aki (amely) az állat ellátásáért és felügyeletéért felelős állandó vagy ideiglenes jelleggel, beleértve a szállítás, forgalomba hozatal alatti időszakot is. (az élelmiszerláncról és hatósági felügyeletéről szóló 2008. évi XLVI törvény melléklete)


b.) Állattartás: olyan tevékenység, amely állati eredetű termék előállítására (hús, tej, gyapjú, tojás stb.), sportcélok elérésére, kedvtelésre és egyéb hasznosítás megvalósítására történik. Magába foglalja a tenyésztést, a szaporítást, végtermék előállítást (Az Állat-egészségügyi Szabályzat kiadásáról szóló 41/1997. (V.28.) FM rendelet 1. számú függelék 1. pontja)


c.) [3]


[4]d.) kedvtelésből tartott állat”: „a rendszertani besorolásától függetlenül minden olyan állat, amelyet nem kizárólag tudományos kutatás, állati eredetű termék előállítása, igavonás, teherhordás, természetvédelem, géntartalék- védelem és - eb és macska kivételével - közcélú bemutatás céljából tartanak, tenyésztenek, forgalmaznak, továbbá az az állat, amelyet más kedvtelésből tartott állat táplálása céljából tartanak és szaporítanak, valamint a nem gazdasági céllal tartott haszonállat, és a vadászatra használt állat


e.) Veszélyes állatok: mindazon az állatok, melyeket jogszabály veszélyesnek minősít, vagy jogszabályi felhatalmazás alapján a hatóság annak minősít


f.) Állattartó épület: közvetlenül az állatok elhelyezésére, védelmére szolgáló létesítmény (Az Állat-egészségügyi Szabályzat kiadásáról szóló 41/1997. (V.28.) FM rendelet 1. számú függelék 2. pontja)


g.) [5]


h.) [6]

i.) [7]




II. FEJEZET

AZ ÁLLATTARTÁS ÁLTALÁNOS SZABÁLYAI


4. Cím

Általános előírások


6. §


(1) A város közigazgatási területén állatot –a közegészségügyi, állategészségügyi, állatvédelmi, valamint építésügyi és környezetvédelmi szabályok betartása mellett is –csak e rendeletben foglalt szabályok szerint lehet tartani.


[8](2) Az állatok tartására szolgáló építmények és az ezekhez tartozó kiszolgáló létesítmények kialakítása a közegészségügyi, állategészségügyi, építésügyi és környezetvédelmi jogszabályok betartásával.




5. cím

Az állattartók kötelességei


7. §


(1) Az állattartó köteles gondoskodni az állatoknak az állatok védelméről és kíméletéről szóló 1998. évi XXVIII. törvényben meghatározott életfeltételeinek biztosításáról, a létesítményeik tisztántartásáról és folyamatos fertőtlenítéséről, a káros rovarok és rágcsálók rendszeres irtásáról.


(2) Az állattartó köteles gondoskodni állatainak megfelelő tartásáról, takarmányozásáról és gondozásáról. Állatai védelme és egészségének megóvása érdekében köteles az állategészségügyi rendelkezéseket megtartani és az állatok megbetegedése esetén állatorvos igénybevételéről gondoskodni.


(3) Ha az állattartó nem kívánja az állatot tovább tartani, köteles annak megfelelő elhelyezéséről gondoskodni.


(4) Tilos az állattartó által megunt vagy egyéb okok miatt nem tartható állatot szabadon engedni.

[9](5)  Az állattartó az állat elhullása esetén azt köteles a nem emberi fogyasztásra szánt állati eredetű melléktermékekre vonatkozó állategészségügyi szabályok megállapításáról szóló 45/2012. (V.8.) VM rendelet 9. §-ában meghatározott módon elszállítani, ártalmatlanítani. Tab város közigazgatási területén elhullott állat elhelyezésére kijelölt hulladékgyűjtő hely: a hulladéklerakó telepen kihelyezett hulladékgyűjtő konténer.

.

[10]8. §


Bármely állat csak oly módon tartható, hogy közterületet, a lakóépületek közös használatú helyiségét, közös használatú közművét, a lakások erkélyét, teraszát, ablakpárkányát ne szennyezze. Az esetlegesen okozott szennyeződés megszüntetéséről a tulajdonos illetve az állat felügyeletét ellátó személy köteles haladéktalanul gondoskodni.


[11]III. FEJEZET


HASZONÁLLATOK TARTÁSA



IV. FEJEZET

KEDVTELÉSBŐL TARTOTT ÁLLATTARTÁS SZABÁLYAI


14. §


(1) Tab város közigazgatási területén többlakásos lakóépületek kivételével lakásonként legfeljebb 2 db eb és annak szaporulata 2 hónapos korig illetve legfeljebb 5 db macska tartható.


(2) Többlakásos épületben lakásonként 1 db eb és annak szaporulata 2 hónapos korig illetve legfeljebb 2 db macska tartható.


(3) Több lakó elhelyezését szolgáló házingatlan osztatlan közös tulajdonú udvarában eb csak az összes lakó egyetértésével –írásos hozzájárulásával- tartható.


(4) Többlakásos épület lakásaiban -kivéve az egészségügyi okokból igazoltan rászorulók vezető- és jelzőkutyái- a kutyatartóval közös lépcsőházban lévő közös fal- és födémszomszéd lakáshasználóinak írásbeli hozzájárulásával lehet kutyát tartani.


15. §


(1) Az ebtulajdonos köteles az ebet úgy tartani, hogy az

  • mások nyugalmát ne zavarja
  • mások testi épségét ne veszélyeztesse
  • anyagi kárt ne okozzon.


(2) Az ebet póráz nélkül futtatni csak az arra kijelölt területen szabad (3. számú melléklet)


[12](3) Ebet póráz nélkül a (2) pontban felsorolt területek kivételével a tartási helyéről kivinni tilos. A szájkosár használata kizárólag az egyedek jellemzően agresszív magatartásának ismerete estén kötelező.


(4) A harapós, vagy támadó természetű eb elkerített udvaron történő tartása esetén a ház, illetve a lakás bejáratánál harapós kutyára utaló figyelmeztető táblát kell elhelyezni.


(5) A közterület esetleges szennyeződésének megszűntetéséről az állattartó azonnal köteles gondoskodni, és az ehhez szükséges eszközöket magánál tartani.


16. §


(1) Bekerítetlen ingatlanon ebet szabadon tartani tilos. Az eb tulajdonosa köteles gondoskodni arról, hogy az eb tartási helyét felügyelet nélkül ne hagyhassa el.


[13](2) Az eb tartására szolgáló terület nagyságát a kedvtelésből tartott állatok tartásáról és forgalmazásáról szóló 41/2010. (II.26.) számú Kormányrendelet 14 § (5) a) pontja szabályozza.


(3) Bekerített ingatlanon az eb szabadon tartható, azonban a kerítést úgy kell kialakítani, hogy az eb közterületre való kijutását, szomszédos ingatlanokra történő bejutását valamint a kerítés résein történő kiharapását megakadályozza.


[14](4) A szabadon tartott eb számára minden esetben a méretének megfelelő ólat kell építeni.


17. §


Tilos ebet beengedni, bevinni, illetve tartani a vakvezető kutya valamint az intézmény őrzését szolgáló eb kivételével:

a.) vendégforgalmat lebonyolító nyilvános helyiségbe,

b.) üzletbe, vásárcsarnok vagy piac területére, élelmiszer-feldolgozó üzembe

c.) nevelési, oktatási, egészségügyi, szociális, kulturális létesítmény és fürdő valamint strand területére,

d.) ügyfélforgalmat lebonyolító közintézmény épületébe,

e.) a temető területére

f.) a játszótér területére


[15]18. §



[16]19. §


A veszett, veszettségre vagy fertőzésre gyanús ebekkel kapcsolatos eljárásra, valamint a veszettség elleni védekezésre a veszettség elleni védekezés részletes szabályairól szóló 164/2008. (XII. 20.) FVM rendelet §-ai az irányadók.


[17]20. §



V. FEJEZET


VESZÉLYES ÁLLATOK TARTÁSÁNAK SZABÁLYAI


[18]21. §


Veszélyes állat az állatok védelméről és kíméletéről szóló 1998. évi XXVIII. törvényben, a veszélyes állatokról és tartásuk engedélyezésének részletes szabályairól szóló 8/1999. (VIII. 13.) KöM-FVM-NKÖM-BM együttes rendeletében meghatározott feltételek teljesülése mellett, kizárólag hatósági engedéllyel tartható


VI. FEJEZET


ELJÁRÁSI SZABÁLYOK


22. §


[19](1) A rendeletben foglalt szabályok betartásának ellenőrzése és végrehajtása az egyéb illetékes hatóságokon kívül a polgármester feladatát képezi.


(2) Az épületek, lakások fenntartója jogosult az épületekre, lakásokra vonatkozó állattartási szabályok betartásának ellenőrzésére.



VII.     FEJEZET


ÁTMENETI ÉS SZABÁLYSÉRTÉSI RENDELEKZÉSEK

23. §


Aki e rendelet hatályba lépésekor nem az itt leírt számban, feltételek között tart haszonállatot, az az állatok értékesítése illetve elpusztulása után, de legkésőbb 2006. január 1. napjáig köteles az övezeti besorolásnak megfelelő számú állatot tartani és a rendeletben előírt feltételeket biztosítani.


[20]24. §


(2) [21]

VIII. FEJEZET


ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK


25. §


E rendelet 2004. szeptember 1-jén lép hatályba. Egyidejűleg hatályát veszti Tab Város Önkormányzatának az eb- és macskatartás szabályairól szóló 10/1994. (IV. 28.) számú rendelete.


Tab, 2004. augusztus 26.



                 Dr. Mezőfi Ágnes                                                            Schmidt Jenő

                        jegyző                                                                        polgármester






Záradék:


Az egységes szerkezetbe foglalt rendelet a mai napon hatályos jogszabályi szöveget tartalmazza.


Tab, 2012. szeptember 3.


                       


                        Schmidt Jenő                                                                       Dr. Szűts Dóra

                        polgármester                                                                               jegyző






[22]1. számú melléklet

Tab Város Önkormányzata

24/2004. (VIII. 30.) számú rendeletéhez



[23]2. számú melléklet

Tab Város Önkormányzata

24/2004. (VIII. 30.) számú rendeletéhez



3. számú melléklet

Tab Város Önkormányzata

24/2004. (VIII. 30.) számú rendeletéhez







  1. Kossuth L. utca garázssor alatti zöldterület
  2. Szabadság utca - Dobó Katalin utca végén lévő terület 010076/16 hrsz
  3. Dózsa Gy. utca mellett, Óvoda utca alatti terület 1257 hrsz




  1. [24]számú melléklet

Tab Város Önkormányzata

24/2004. (VIII. 30.) számú rendeletéhez






  1. [25]számú melléklet

Tab Város Önkormányzata

24/2004. (VIII. 30.) számú rendeletéhez






INDOKOLÁS

AZ ÁLLATTARTÁS HELYI SZABÁLYAIRÓL SZÓLÓ

ÖNKORMÁNYZATI RENDELETHEZ

(továbbiakban: rendelet)




ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS:


Az állattartás helyi szabályozásáról szóló rendelet célja, hogy biztosítsa a nemzetközi szabályozási szempontok, a közegészségügyi, állategészségügyi, állatvédelmi, környezetvédelmi, építési előírások és a lakossági érdekek összehangoltságát.

A rendelet-tervezet a többször előforduló lakossági viták elkerülése és egy egységes helyi körülményeket, adottságokat figyelembe vevő szabályozás megalkotása érdekében kerül a képviselő-testület elé. A rendelet magalkotására a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. tv. 16. § (1) bekezdésében valamint az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII.20.) Korm. rendelet 36. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján kerülhet sor.

A képviselő-testület és a lakosság véleményének a kikérése érdekében kerül a képviselő-testület elé kétfordulós tárgyalásra a rendelet-tervezet. 


RÉSZLETES INDOKLÁS:


Az 1.-3. §-hoz

A rendelet hatálya került megfogalmazásra


A 4. §-hoz

A rendelet célja került megfogalmazásra


A 5. §-hoz

Azokat a definíciókat fejti ki, amelyet a rendelet olvasása során feltétlenül ismerni kell az értelmezéshez;


A 6 §-hoz

A (1)-(2) bekezdésekben előírja az alapvető követelményeket, és az állatok tartására szolgáló építmények megépítéséhez szükséges szabályokat illetve az ehhez kapcsolódó védőtávolságokat az 1. számú melléklet tartalmazza. Az 1. számú melléklet készítése során figyelembe vettük Tab Város Önkormányzatának 27/2003. (X.30.) számú rendelte 1. § 17 pontjában foglaltakat, amely kimondja, hogy állattartó épületet és trágyatárolót lakó, üdülő és intézményi funkciójú épülettől 10 m-nél távolabb kell elhelyezni. A szigorúbb szabályozást a megyei állategészségügyi szakemberek tapasztalatai alapján javasoljuk


A 7. §-hoz

Az (1)-(5) bekezdésekben meghatározásra kerülnek az állattartó kötelezettségei.


A 8. §-hoz

Előírja, hogy bármely állat tartásával szennyezést nem lehet okozni. Esetleges szennyezés esetén pedig azonnal gondoskodni kell annak megszüntetéséről.


A 9. §-hoz

Meghatározásra kerül a belterületen lévő övezetek kialakítása, illetve az azokban tartható állatok milyensége, száma.

A tervezet két változatot tartalmaz.

Az "A" változatban a már elfogadott rendezési tervünknek megfelelő övezeti besorolás szerint  kerültek meghatározásra az állattartási övezetek.

A "B" változatban 4 állattartási övezet került meghatározásra, figyelembe véve a jelenleg kialakult álltartási szokásokat utcák szerint.


A 10. §-hoz

Előírja, hogy mely területeken nem lehet haszonállatot tartani, illetve, hogy ezen területektől számított 50 méterre is tilos azok tartása.


A 11. §-hoz:

Előírja, hogy a húsgalamb tartását csak zárt ketrecben lehet megoldani. Továbbá feltételként tűzi ki, hogy csak olyan helyen lehet elhelyezni a ketrecet, ahol a szomszéd jogát nem zavarja.


A 12. §-hoz

Előírja, hogy az állattartással kapcsolatos állati ürüléket hogyan és mi módon lehet tárolni.


A 13. §-hoz

Meghatározza a külterületi ingatlanokon tartható állatok számát, attól függően, hogy az ingatlan mekkora nagyságú. A 3000 m2 területet nem meghaladó ingatlanokon annyi állat tatható, amennyi nem éri el a nagy létszámú állattartó telep darabszámú előírásait. A 3000 m2 területet meghaladó ingatlanokon korlátlan számban tartható.


A 14. §-hoz

Az (1)-(3) bekezdések meghatározzák, hogy mennyi kedvtelésből tartott állat tartható lakásonként illetve többlakásos épületben. Előírja, hogy az osztatlan közös tulajdonban lévő udvarokon csak az összes tulajdonos belegyezésével lehet állatot tartani.


A 15-16. §-hoz

Meghatározza az ebek tartásának feltételeit, az ebtartók kötelezettségeit.


A 17. §-hoz

Felsorolja azokat a helyiségeket, ingatlanokat, ahova tilos bevinni az ebeket.


A 18. §-hoz

Előírja a közterület-felügyelő kötelezettségeit, feladatait az állattartásról szóló rendelet betartásával kapcsolatban.


A 19. §-hoz

Ismerteti, hogy a veszett ebekkel kapcsolatos eljárásra mely jogszabály rendelkezései az irányadóak.


A 20. §-hoz

Meghatározza, hogy mi minősül tenyészetnek, és hogy a tenyészethez milyen engedélyre van szükség. Előírja, hogy milyen dokumentumokat kell benyújtani ahhoz, hogy engedélyt lehessen kiadni. A (4) bekezdés kimondja, hogy többlakásos épületbe nem adható ki tenyészet létesítéséhez engedély.

A 21. §-hoz

Ismerteti a veszélyes állatok tartására vonatkozó külön jogszabályokat.


A 22. §-hoz

A rendeletben szabályozott kötelezettségek betartásának ellenőrzésére jogosultakat jelöli meg.


A 23. §-hoz

A szabálysértésekről szóló 1999. évi LXIX. tv. 1. §. (1) bekezdésében foglaltakra figyelemmel a helyi önkormányzatnak szabálysértési tényállás megállapítására is kiterjedő hatásköre van.

A felsorolt tényállások nem állnak ellentétben törvényben, kormányrendeletben nevesített tényállásokkal, azokat nem ismétlik meg, csak e rendelet megsértőivel szemben helyeznek kilátásba szankciókat.



Tab, 2004. május 28.






                                                                                                          Dr. Mezőfi Ágnes

                                                                                                                   jegyző



ÁLTALÁNOS   INDOKOLÁS 


40/2005. (XI. 2.) rendelethez



A rendelet megalkotásakor nem tértünk ki pontosan a röpgalamb tartás szabályaira, illetve a II. és a III. övezetekben a rendelet nem jelöli meg külön a baromfifélék tartása mellett a galambok tartását is, így az Észak-Somogyi Galamb és Kisállattenyésztő Egyesület azzal a kéréssel fordult a tisztelt képviselő-testülethez, hogy ezen hiányosságokat szabályozza az állattartásról szóló rendeletében. A rendelet alkalmazásának felülvizsgálatát a polgármesteri hivatal folyamatosan végezi, amely ellenőrzések során tapasztaltak alapján került sor a rendelet módosítására.


RÉSZLETES   INDOKOLÁS



Az 1-2-3. §-hoz:

Jogszabályi előírás a röpgalamb tartásra nincs, így ezt helyi szinten lehet szabályozni. A módosítás során figyelembe vettük az Egyesület kérelmét illetve a röpgalamb tartás- és versenyek feltételeit, tapasztalatait.


A 4. §-hoz:

Az eb- és macskatenyészetre vonatkozó szabályozásra az önkormányzat képviselő-testületének nincs felhatalmazása, így az erre vonatkozó szabályozást hatályon kívül kell helyezni.




Tab, 2005. október 27.




Dr. Mezőfi Ágnes

jegyző




INDOKOLÁS


Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének

13/2011. (IV.29.) számú rendeletéhez



A helyi rendelet teljes körű felülvizsgálatát követően a szükséges módosításokra, kiegészítésekre került sor. A felsőbb szintű jogszabályi változások következtében a helyi rendelet kiegészítése, pontosítása, történt meg valamint a felsőbb szintű rendelkezéseknek megfelelő fogalmak, előírások meghatározására került sor.




Tab, 2011. április 28.




Dr. Szűts Dóra

jegyző h.






ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS


TAB VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

a 12/2012. (IV. 27.) számú

Az egyes rendeletek módosításáról szóló

RENDELETÉHEZ


A szabálysértésekről, a szabálysértési eljárásról és a szabálysértési nyilvántartási rendszerről szóló 2012. évi II. törvényben foglalt rendelkezés tette szükségessé Tab Város Képviselő-testülete rendeleteinek felülvizsgálatát, és a szabálysértési rendelkezések hatályon kívül helyezését.


Tab, 2012. április 26.


                                                                                            Schmidt Jenő







INDOKOLÁS


Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének

16/2012.(IX.5.) számú rendeletéhez



A rendelet módosítását az tette szükségessé, hogy a 2008. évi XLVI. törvény módosításának hatályba lépését követően annak 6 § (6) bekezdése alapján mezőgazdasági haszonállat tartása önkormányzati rendeletben nem korlátozható. Emiatt a rendelet haszonállattartásra vonatkozó részeit hatályon kívül kell helyezni. Az egyéb jogszabályi változások miatt a rendelet felülvizsgálata és a módosítások átvezetése vált szükségessé.



Tab, 2012. augusztus 30.







Schmidt Jenő

polgármester








[1]

Hatályon kívül helyezte a 16/2012. (IX. 05.) rendelet 1. §-a, hatálytalan 2012. október 1. napjától.

[2]

Módosította a 25/2009. (VIII. 31.) rendelet 1. §-a, hatályos 2009. szeptember 1. napjától.

[3]

Hatályon kívül helyezte a 16/2012. (IX. 05.) rendelet 2. §-a, hatálytalan 2012. október 1. napjától.

[4]

Módosította a 13/2011. (IV. 29.) rendelet 1. §-a, hatályos 2011. május 2. napjától.

[5]

Hatályon kívül helyezte a 16/2012. (IX. 05.) rendelet 3. §-a, hatálytalan 2012. október 1. napjától.

[6]

Hatályon kívül helyezte a 16/2012. (IX. 05.) rendelet 3. §-a, hatálytalan 2012. október 1. napjától.

[7]

Hatályon kívül helyezte a 25/2009. (VIII. 31.) rendelet 2. §-a, hatálytalan 2009. szeptember 1. napjától.

[8]

Módosította a 25/2009. (VIII. 31.) rendelet 3. §-a, a 16/2012. (IX. 5.) rendelet 4. §-a, hatályos 2012. október 1. napjától.  

[9]

Módosította a 16/2012. (IX. 5.) rendelet 5. §-a, hatályos 2012. október 1. napjától.

[10]

Módosította a 13/2011. (IV. 29.) rendelet 2. §-a, hatályos 2011. május 2. napjától.

[11]

Hatályát vesztette a 16/2012. (IX. 5.) rendelet 6. §-ával, hatálytalan 2012. október 1. napjától.

[12]

Módosította a 13/2011. (IV. 29.) rendelet 3. §-a, hatályos 2011. május 2. napjától.

[13]

Módosította a 16/2012. (IX. 5.) rendelet 7. §-a, hatályos 2012. október 1. napjától.

[14]

Módosította a 16/2012. (IX. 5.) rendelet 8. §-a, hatályos 2012. október 1. napjától.

[15]

Hatályon kívül helyezte a 25/2009. (VIII. 31.) rendelet 6. §-a, hatálytalan 2009. szeptember 1. napjától.

[16]

Módosította a 13/2011. (IV. 29.) rendelet 4. §-a, hatályos 2011. május 2. napjától.

[17]

Hatályát vesztette a 40/2005. (XI. 2.) rendelet 4. §-ával, hatálytalan 2006. január 1. napjától.

[18]

Módosította a 13/2011. (IV. 29.) rendelet 5. §-a, hatályos 2011. május 2. napjától.

[19]

Módosította a 25/2009. (VIII. 31.) rendelet 7. §-a, hatályos 2009. szeptember 1. napjától.

[20]

Módosította a 13/2011. (IV. 29.) rendelet 5. §-a, hatályát vesztette a 12/2012. (IV. 27.) rendelet 1. §-ával, hatályos 2012. április 30. napjától.

[21]

Hatályát vesztette a 25/2009. (VIII. 31.) rendelet 8. §-ával, hatálytalan 2009. szeptember 1. napjától.

[22]

Hatályon kívül helyzete a 16/2012. (IX. 5.) rendelet 9. §-a, hatálytalan 2012. október 1. napjától.

[23]

Hatályon kívül helyzete a 16/2012. (IX. 5.) rendelet 9. §-a, hatálytalan 2012. október 1. napjától.

[24]

Hatályát vesztette a 16/2012. (IX. 5.) rendelet 9.§-ával, hatálytalan 2012. október 1. napjától.

[25]

Hatályát vesztette a 16/2012. (IX. 5.) rendelet 9.§-ával, hatálytalan 2012. október 1. napjától.