Tab Város Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2013. (V.31.) önkormányzati rendelete

a közterület használatáról, védelméről és a fizetendő díjak mértékéről szóló 22/2005.(IV.27.) rendeletének módosítására

Hatályos: 2013. 05. 31- 2019. 08. 31

Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének

38/2005. (XI. 2.), 5/2008. (II. 04.), 7/2009. (III. 02.), 27/2009. (VIII. 31.), 23/2010. (XI. 30.), 10/2011. (IV. 1.), 12/2012. (IV. 27.), 15/2012. (VI. 01.), 10/2013. (V. 31.) rendelettel módosított

22/2005. (IV. 27.)

RENDELETE


a közterület használatáról, védelméről és a fizetendő díjak mértékéről



Tab Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 16. §. (1) bekezdésében valamint az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXVIII. tv. 54. § (1) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján a következő rendeletet alkotja:


A rendelet célja, hatálya


1.§


(1)A rendelet célja, hogy meghatározza a helyi adottságok figyelembevételével a közterületek használatának rendjére vonatkozó szabályokat, megállapítsa a közterület-használati díj mértékét.


        (2)   A rendelet hatálya Tab város közigazgatási területén az önkormányzat tulajdonában lévő, az ingatlan            nyilvántartásban közterületként nyilvántartott földrészletekre terjed ki.


(3)   "Egyéb ingatlanoknak a közhasználat céljára átadott terület részére - az erről szóló külön szerződésben foglaltak keretei között - a közterületre vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni." (147/1992. (XI. 6.) Korm. rendelet 4. sz. melléklet)


(4)   A rendelet rendelkezései minden természetes és jogi személyre, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetre kiterjednek, akik vagy amelyek állandó vagy ideiglenes jelleggel a város területén tartózkodnak és tevékenykednek.


[1](5) A rendelet hatálya nem terjed ki Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének a vásár és piactartásról szóló 16/2009. (VI. 2.) számú rendelete 3. § (1) bekezdésében meghatározott területekre.


Értelmező rendelkezések


2. §


E rendelet alkalmazásában:


Közterület: A közhasználatra szolgáló minden olyan önkormányzati tulajdonban álló földterület, amelyet rendeltetésének megfelelően bárki használhat, és az ingatlan nyilvántartás ekként tart nyilván.


Közúti közlekedési szolgáltatás: Járművel díj ellenében végzett személyszállítás, árufuvarozás, és autómentés. (89/1988. (XII. 20.) MT rendelet 1. § (2) bekezdés)


Az üzemképtelen jármű: Az a jármű, amely nem felel meg az alábbi feltételeknek.

a.)jogszabályban meghatározott érvényes hatósági engedélye és jelzése van,

b.)a jogszabályban meghatározott műszaki feltételekkel rendelkezik.


[2]Mozgóbolt: kiskereskedelmi tevékenység folytatására kialakított jármű, illetve járműre szerelt vagy általa vontatott eszköz.


Mozgó árusítás: az árusításnak az a formája, amikor a kereskedő vagy megbízottja olyan eszköz segítségével viszi magával az eladásra kínált árut, amely nem minősül mozgó boltnak


Ideiglenes vagy idényjellegű árusítás: A kereskedő árukészletének az üzlet homlokzatával érintkező közterületen ideiglenesen illetve idényjelleggel történő árusítása.


Ideiglenes jellegű árusító pavilon, építmény: Bármikor könnyen szétszerelhető szerkezetekből készült, illetve könnyen eltávolítható, szabadon álló, vagy csoportosan telepített, a  környezetébe illeszkedő építmény, amelyhez nem minősül épületnek.


[3]Reklámtábla:  2 m2-nél nem nagyobb, két lábon álló fémszerkezetű reklámcélú berendezés



Közterületen szeszesital fogyasztása


3. §


(1) Tab város közigazgatási területén az 1. § (2) és (3) bekezdéseinek hatálya alá tartozó közterületeken a szeszes ital fogyasztása tilos.


(2)   Az (1) bekezdésben foglalt tilalom nem vonatkozik:

       a.)   a vendéglátó egységnek az önkormányzattal kötött közterület-használati megállapodás alapján használt teraszára, kerthelyiségére,


       b.) a 10. § (5) bekezdésében felsorolt rendezvények alkalmával a rendezvény helyszínére.


Közterület használata, közterületen történő parkolás


4. §


(1)   "A közterület rendeltetése különösen: a közlekedés biztosítása (utak, terek), a pihenő- és emlékhelyek kialakítása (parkok, köztéri szobrok stb.) a közművek elhelyezése." (147/192. (XI. Korm. rendelet 4. számú melléklet)


(2)   A közterületet az (1) bekezdésben foglaltaktól eltérő célra csak az önkormányzattal kötött szerződés (továbbiakban: szerződés) alapján, a szerződéskötést követően lehet használni.


(3) A közterületi parkolóhelyek létesítése az önkormányzat feladata. Fenntartásukról és üzemeltetésükről az önkormányzat által fenntartott Gazdasági Műszaki Ellátó Szervezet (GAMESZ) gondokodik.

A parkolók üzemeltethetők:

       a./ fizető parkolóként vagy

       b./ térítésmentesen igénybe vehető parkolóként


[4](4) A parkolókban a várakozó gépjárművek őrzését az önkormányzat és az üzemeltető nem biztosítja, a parkolás során a gépjárműben esetleg bekövetkező károkért felelősséget nem vállal.


(5)   [5]

(6)   [6]

(7)    [7]


A parkolási díj mértéke


[8]5. §


A reklámok, reklámberendezések, hirdetmények és hirdető-berendezések elhelyezésének szabályairól

[9]5/A. §

(1) Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének a közterület használatáról, védelméről és a fizetendő díjak mértékéről szóló 22/2005. (IV.27.) rendelet 4. számú mellékletében meghatározott területén reklámok, reklámberendezések, hirdetmények és hirdető-berendezések (a továbbiakban együttesen: reklám célú berendezés) a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 12. §- ában, valamint a reklámtáblák, reklámhordozók és egyéb reklám célú berendezések közutak melletti elhelyezésének részletes szabályairól szóló 224/2011. (X.21.) Korm. rendeletben és Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének a közterület használatáról, védelméről és a fizetendő díjak mértékéről szóló 22/2005. (IV.27.) rendeletben foglaltakra figyelemmel helyezhetőek el.

(2) A reklám célú berendezés

A reklám célú berendezés

a) villogó, káprázást okozó fényt vagy futófényt nem tartalmazhat,

b) villogó vagy káprázást okozó külső fényforrással megvilágított nem lehet,

c) fényújságszerűen mozgó feliratokat vagy mozgó alakokat nem tartalmazhat,

d) felülete fényvisszavető anyagból nem készülhet,

e) közúti jelzéseket, azokkal összetéveszthető ábrákat, feliratokat, fényeket, továbbá a közúti jelzéstechnikában alkalmazottal megegyező vagy ahhoz hasonló színeket nem tartalmazhat.


(3) Reklám célú berendezés nem helyezhető el

a) a gépjárművek közlekedésére szolgáló közút területén, a közút úttesten kívüli burkolatlan területe kivételével,

b) a gépjárművek közlekedésére szolgáló közút felett, annak műtárgyán, tartozékán, a járda, a gyalogút, valamint a kerékpárút kivételével.


(4) Reklámcélú berendezés nem helyezhető el a közvilágítási-, villany-, telefonoszlopon, függetlenül attól, hogy a közvilágítási-, villany-, és telefonoszlop a közút úttesten kívüli burkolatlan területén, járdán, gyalogúton vagy kerékpárúton helyezkedik el.

(5) A helyi rendelet 4. számú mellékletében meghatározott területen elhelyezett reklámtáblák nagysága nem haladhatja meg a 2 négyzetmétert.

(6) A reklámcélú berendezés két lábon álló, időjárás álló, illetve könnyen tisztítható anyagból készült reklámhordozón helyezhető el.



Közterület használati szerződés létrejötte


6. §


(1)A közterület használatára a közterülete tulajdonosa -továbbiakban: használatbaadó- és a közterületet használó -továbbiakban: használó- szerződése alapján, az abban foglaltaknak megfelelően kerülhet sor.


(2)A szerződés létrejöttét az ajánlat megtételével kell kezdeményeznie annak, aki a közterületet rendeltetésétől eltérő célra kívánja használni. Az ajánlatot a használat megkezdése előtt legalább 5 nappal kell megtenni. 


(3)   Az ajánlatnak tartalmaznia kell:

a./ az ajánlat tevő nevét, az állandó lakó- székhely vagy telephelyének címét,

b./ a közterület használat célját és időtartamát,

c./ a közterület helyének pontos meghatározását, és a használni kívánt terület nagyságát,

d./ a közterületen folytatni kívánt engedélyköteles tevékenység gyakorlására jogosító okirat (pl.: vállalkozói igazolvány, működési engedély) másolatát,

e./ a tevékenység jellegétől függően -szükség esetén- a szakhatóságok hozzájárulását,

f./ országos közút belterületi szakasza felett, vagy mellett hirdetőtáblák elhelyezésére vonatkozó ajánlathoz csatolni kell a közlekedési hatóság szakhatósági szakvéleményét.


Szerződés alapján történő hasznosítás


7. §


A szerződés alapján folytatható tevékenységek:

a./ közterületre 30 cm-en túlra benyúló illetve elhelyezhető tárgyak. létesítmények,

b./ árusító és egyéb fülkék,

c./ építési munkával kapcsolatos állvány, építőanyag és törmelék elhelyezése,

d./ a mozgó bolt és a mozgó árusítás a 3. számú mellékletben meghatározott közterületek igénybevétele esetén,

e./ vendéglátó-ipari előkert létesítése,

f./ kiállítás, sport és kulturális rendezvények, továbbá mutatványos tevékenység,

h./ üzemképtelen jármű tárolása, 48 órán túl,  de legfeljebb 30 napig,

i./  mezőgazdasági vontatók, lassújárművek, és járműszerelvények tárolása 30 napig,

j./ közúti közlekedési szolgáltatáshoz használt 3500 kg össztömeget meg nem haladó gépjárművek parkolási tilalom alatt nem álló közterületen való elhelyezése, 48 órán túl, de legfeljebb 30 napig,

k./ sátorgarázs elhelyezése,

l./ tüzelő- és egyéb anyagok tárolása 48 órán túl, legfeljebb 30 napig,

[10]m./ köztárgyak (postaláda, pad, tájékoztató és figyelmeztető táblák, stb.) elhelyezése

        [11] n./ reklámtábla elhelyezése



A közterület használati szerződés


8. §


(1)   A szerződés megkötése a Polgármester átruházott hatáskörébe tartozik.


(2)   A szerződés csak akkor köthető meg, ha a  vonatkozó jogszabályok, szakhatósági előírások és az e rendeletben foglalt feltételek azt lehetővé teszik.


(3)   A szerződésnek tartalmaznia kell:

       a./ a szerződő felek nevét, az állandó lakó- székhely vagy telephelyének címét,

       b./ a közterület-használat célját és időtartamát,

       c./ a közterület helyét, területét,

d./ a közterület használati szerződés megszűnését követően az eredeti állapot visszaállítására vonatkozó kötelezettség rögzítését és annak határidejét,

       e./ közterület-használati díj mértékét, a befizetés módját, és határidejét,

       f./ a szerződés megszűnésének eseteit,

       g./ a (2) bekezdés alapján meghatározott követelményeket és feltételeket.


(4)   A szerződésben a kötelező tartalmi elemeken kívül a felek egyéb feltételekben is megállapodhatnak.


(5)   A közterület használat során keletkezett károkért a használatbaadó felelősséget nem vállal.

(6) A gépjármű tárolás céljára kötött szerződésnek tartalmaznia kell, hogy a közterületen gépjármű javításával, karbantartásával kapcsolatos tevékenységek nem végezhetők.


(7)   A szerződések egy példányát meg kell küldeni:

       a./ a költségvetési és adóztatási irodának,

       b./ a közterület fenntartását végző GAMESZ-nek,

       c./ [12]

d./ az érintett szakhatóságoknak.


A szerződés megszűnése és megszüntetése


9. §


(1)   A határozott időre szóló vagy feltételhez kötött szerződés a szerződésben megállapított idő elteltével vagy feltétel bekövetkeztével megszűnik.


(2)   A felek a szerződést közös megegyezéssel bármikor megszüntethetik.


(3)   A határozatlan időre szóló szerződést bármelyik fél írásban felmondhatja a szerződésben rögzített felmondási idő betartásával.

[13](4)


a)    A szerződés időtartamától függetlenül 3 hónapos felmondási idővel felmondható az önkormányzat részéről, ha a közterületet a képviselő-testület a továbbiakban a 4. § (1) bekezdésben meghatározott célra kívánja használni vagy városi közösségi létesítményt elhelyezni.

b)

A szerződés 2 hónapos felmondási idővel felmondható, amennyiben a közterület használatával kapcsolatban lakossági panasz érkezik és a közterület használó a zavaró tevékenységet írásbeli felszólítás ellenére sem szünteti meg.


 (5) A szerződést a használatbaadó azonnali hatállyal felmondja, ha a szerződő fél a közterületet nem a szerződésben rögzített célra, és módon használja, vagy a díjfizetési kötelezettségének a felszólítást követő 15 napon belül nem tesz eleget.


(6)   Ha a szerződés megszűnik, a közterület használója köteles saját költségén az eredeti állapotot – minden kártalanítási igény nélkül – helyreállítani, kivéve, ha a szerződő felek ettől eltérően állapodnak meg.


(7)[14]Ha a közterület-használat az (5) bekezdésben említett módon szűnik meg, a megszűnésig az esedékes közterület használati díjat kell megfizetni. A szerződés hátralévő időtartamára előzetesen befizetett díjat a használónak a használatbaadó köteles a megszűnés időpontjában visszatéríteni.


Közterület használati díj


10. §


[15](1) A közterület használója a közterület használatáért a szerződésben meghatározott díjat köteles fizetni előzetesen a szerződésben meghatározott módon.


(2)   A közterület használatáért megállapítandó díj mértékét a rendelet 1. számú melléklete tartalmazza.


(3)   A közterület használati díj szempontjából minden megkezdett hó, nap, és m2 egésznek számít.

(4) A létesítményekkel elfoglalt közterületek nagyságának meghatározásánál a létesítmény alapterületét, és a használatához szükséges csatlakozó terület mértékét kell figyelembe venni.


(5) Nem kell közterület használati díjat fizetni az önkormányzat rendezvénytervében meghatározott alábbi rendezvényekkel együttjáró közterület használatkor:

-Május 1.

-Gyermeknap

-Augusztus 20.

-Fogathajtó verseny

-Szüreti felvonulás és mulatság

-Október 23.

[16](6)     Az Önkormányzat a jelen rendelet 1. számú mellékletében meghatározott díjaknál alacsonyabb összegű díjra is köthet közterület használati szerződést, illetve a közterület használati díj fizetésétől eltekinthet, ha


a)                a közterület használat különösen fontos - a közérdeken alapuló - önkormányzati érdeket szolgál,

b)    a közterület használat köztárgyak elhelyezésére irányul,

c)    önkormányzati intézmény a közterület használó,

d)   a bérlő a szerződésben olyan módon ellentételezi a bérleti díjat, amellyel az önkormányzat tulajdonában vagyonnövekedést eredményez,

e)    a kérelem kiállítás, sport, családi, kulturális rendezvény megtartására irányul.




A közterület közterület-használati szerződés

nélküli használatának jogkövetkezményei


11. §


Szerződés nélküli közterület használat esetén a jogosulatlan használó köteles felhívásra a használatot azonnal megszüntetni, és a közterület eredeti állapotát saját költségén kártalanítási igény nélkül helyreállítani. Az engedély nélküli használat idejére a használó köteles az e rendeletben megállapított díj kétszeres mértékét megfizetni.


Közterület használat rendje


12. §


(1)   A használat során a használónak a közterületen lévő berendezéseket, felszerelési tárgyakat, fákat, növényeket szabadon kell hagynia, és gondoskodnia kell arról, hogy azok ne rongálódjanak.


(2)   A közterületen elhelyezett létesítmények karbantartásáról a használat időtartama alatt a használó köteles gondoskodni.


Közterület ellenőrzése


[17]13. §


A közterület használat szabályainak, valamint a közterületek használatára kötött szerződések betartását a polgármesteri hivatal arra feljogosított köztisztviselője ellenőrzi.


Vegyes és záró rendelkezések


[18]14. §


(1)   [19].


(2)   [20]


15. §


(1)   E rendelet 2005. május 1-jén lép hatályba.


(2)   A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti a közterület használatáról, védelméről, díjáról szóló 19/2003. (VIII.29.), 12/2000. (III.27.), 9/2000. (II.25.), 4/2000. (I.28.), 11/1999. (VI.21.), 7/1998. (IV.30.) 31/1996. (XII.30.) rendeletekkel módosított 13/1996. (IV.29.) rendelet.


[21](3) E rendelet a belső piaci szolgáltatásokról szóló, az Európai Parlament és a Tanács 2006/123/EK a irányelvnek való megfelelést szolgálja.




Tab, 2005. április 21.





                           Schmidt Jenő                                                  Dr. Mezőfi Ágnes

                           polgármester                                                            jegyző


Záradék:


Az egységes szerkezetbe foglalt rendelet a mai napon hatályos jogszabályi szöveget tartalmazza.


Tab, 2013. május 31.



                       


                        Schmidt Jenő                                                                       Dr. Szűts Dóra

                        polgármester                                                                               jegyző



[22]1. sz. melléklet



Közterület használati díjak

                                                                      

1.Közterületre 30 cm-en túlra benyúló

       illetve elhelyezhető tárgyak, létesítmények                               265 Ft/m2/hó                            


2.    Pavilon, építmény                                                                     425 Ft/m2/hó           

3.    Tehertaxi állomáshelye                                                           2.555 Ft/db/hó                                                     

4.    Taxi és állomáshelye                                                               2.130 Ft/db/hó      

5.    Teher- és különleges gépjárművek

       elhelyezése közterületen -kivéve

       Kossuth L. u.- Munkás u. saroktól

       a Zalai elágazóig-, gépkocsinként

       illetve vontatványonként 30 napig                                          2.555 Ft/db/hó      


6.    Üzemképtelen jármű tárolása 48 órán túl,

       maximum 30 napig egy alkalommal                                       2.555 Ft/db/hó       

7.    Építési munkával valamint a nyomvonalas

       létesítményen végzett kivitelezési

       munkával kapcsolatos állvány,

       törmelék, építőanyag, stb tárolása,

       1 hónapon túl magánlakás esetén                                               100 Ft/m2/hó            

8.    Építőipari, valamint a nyomvonalas

       létesítményen végzett kivitelezési

       munkával kapcsolatos állvány,

       törmelék, építőanyag, stb. tárolása 48 órán túl                           600 Ft/m2/hó           

9.    Tüzelő és egyéb anyag tárolása 48 órán túl,

       legfeljebb 90 napig saját ingatlan előtt                                       150 Ft/m2/hó         

10. Tüzelő és egyéb anyag tárolása 48 órán túl,

       legfeljebb 30 napig- egyéb ingatlan előtt                                   200 Ft/m2/hó          

11. Idény jellegű közterület-használat

       (árusítás, aláírásgyűjtés)                                                             830 Ft/m2/nap       

12. Mozgó árusítás, mozgó bolt                                                       500 Ft/m2/nap      

13. Vendéglátóipari előkert                                                              200 Ft/m2/hó         

14. Mutatványos tevékenység                                                           90 Ft/m2/nap        

15. Cirkusz                                                                                        40 Ft/m2/nap        

16. Sátorgarázs elhelyezés közterületen, parkolóban                     145 Ft/m2/hó

17.  Köztárgyak elhelyezése                                                              50 Ft/m2/hó  

18.  Kiállítás, sport és kulturális rendezvények                                 50 Ft/m2/nap

[23]19. Reklámtábla elhelyezése                                                                   1000 Ft/m2/hó


[24]2. sz. melléklet




3. sz. melléklet

Tab Város Önkormányzata

22/2005. (IV.27.) rendeletéhez




Önkormányzat kezelésében lévő közutak, amelyen a mozgóbolti tevékenység és a mozgóárusítás folytatható



Óvoda u., Rudnay u., Bartók B. u., Kodály Z. u., Goldmark u., Zichy u., Somogyi F. u., Latinca S. u., Rózsadomb u., Mártírok u. 21. házszámú ingatlantól felfelé, József A. u. 8-24/b között, József A. ltp., Ady E. u., Kossuth L. utcáról nyíló lakótelepek belső közútjai, Sallai u., Táncsics M. u., Gárdonyi G. u., Dózsa Gy. u., Béke u., Petőfi u., Jókai u., Virág ltp., Széchenyi u., Dobó K. u., Tűzoltó u., Zrínyi u., Szabadság u., Hunyadi u., Május 1. u., Arany J. u., Rákóczi u., Vörösmarty u., Vörösmaty köz, Árpád u., Kisfaludy u., Kisfaludy köz,




                                                                                                                [25] 4. számú melléklet



ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS

a közterület használatáról, védelméről és a fizetendő díjak mértékéről szóló

22/2005. (IV. 27.) rendelethez



Tab Város Önkormányzata 13/1996. (IV. 29.) számon rendeletet alkotott a közterület használatáról, védelméről, díjáról, amely az elmúlt években 7 alkalommal is módosításra került. A rendelet szövegezése, a többszöri módosítás, a több helyen pontatlan és nem egyértelmű rendelkezések indokolják egy új - de a régi elemeket is tartalmazó - rendelet megalkotását.


RÉSZLETES INDOKOLÁS


Az 1. §-hoz:

A rendelet célja, hatálya a rendeletalkotásra felhatalmazást adó ágazati, valamint az ingatlan-nyilvántartásról szóló jogszabályi rendelkezésekkel összhangban került meghatározásra. A rendelet hatálya alól kivételre kerül a piac és vásártér területe, mivel az azokra vonatkozó szabályokat a megjelölt rendeletünk tartalmazza.


A 2. §-hoz:

Az értelmező rendelkezések szinte mindegyike – az utolsó kivételével – a vonatkozó ágazati jogszabályok figyelembevételével (közúti közlekedésről, az üzletek működéséről, az önkormányzati ingatlanvagyon nyilvántartás vezetéséről) kerültek meghatározásra.


A 3. §-hoz:

A képviselő-testületnek van lehetősége – magasabb jogszabályi szintű tiltó rendelkezés hiányában –, hogy a tulajdonában lévő közterületeken a szeszesital fogyasztást megtiltsa. A szeszesital fogyasztással kapcsolatos negatív helyi tapasztalatok alapján javasolom e rendelkezés rendeletbe foglalását a (2) bekezdésben foglalt kivételekkel.


A 4.-5. §-hoz:

Meghatározásra kerülnek a közterületen történő parkolás feltételei illetve a parkolási díj megfizetésének a szabályai  jelenleg hatályos rendelet és a kialakult gyakorlat figyelembevételével.


A 6. §-hoz:

Annak rögzítése mellett, hogy közterületet csak szerződéskötés után lehet használni, a szerződésre vonatkozó ajánlat megtételének időpontját, - mely viszonylag rövid, de a tapasztalatok alapján elegendő -, az ajánlat kötelező tartalmát, - amely a díjon és a használó kötelezettségein kívül valamennyi a szerződésben rögzítendő elemet tartalmazza -, határozza meg.


A 7. §-hoz:

Felsorolásra kerülnek a szerződés alapján folytatható tevékenységek, figyelemmel az eddigi gyakorlat során felmerült igényekre.


A 8. §-hoz:

Szabályozásra kerül, hogy a szerződés megkötése a polgármester átruházott hatáskörébe tartozik. A (3) bekezdés felsorolja azokat az elemeket, amelyeket feltétlenül tartalmaznia kell a szerződésnek, összhangban a 6. §-al.


A 9. §-hoz:

A szerződés megszüntetésének és megszűnésének az eseteit és a megszűnés esetén az eredeti állapot helyreállítási kötelezettséget rögzíti e rendelkezés.


A 10. §-hoz:

A közterület használati díj a jelenleg hatályos rendeletben megállapított díjtól 10 %-kal magasabb díjat jelent.

A díj megállapításánál figyelembe veendő, a (3), (4) bekezdésekben meghatározott szempontok a jelen szabályozással megegyezőek.

Az (5) bekezdésben a „közterület használati díj fizetése alól mentes” rendezvények az eddigi igényeknek és gyakorlatnak megfelelően kerültek rögzítésre.


A 3. számú melléklethez:

A márciusi képviselő-testületi ülésen a rendelet-tervezet tárgyalásakor elhangzott, hogy a mozgó árusítást illetve a mozgóbolti tevékenységet a város területén kevesebb helyen lehessen folytatni. A polgármester úr kérte a képviselőket, hogy javaslataikkal segítsék az előterjesztők munkáját a rendelet tervezet elkészítésekor. 3 települési képviselőtől érkezett javaslat, amelyek az alábbiak:

A Dr. Baksai Ferenc és Csizmadia Nándor képviselők által adott alternatívákat –amely a piac és vásár területén, valamint a Kossuth L. utcai parkolókban engedné a mozgó árusítást illetve a mozgó bolti tevékenységet- nem javaslom elfogadni, hiszen az általuk megjelölt helyeken csak a mozgóbolti tevékenységet lehetne végezni, így a mozgó árusítás teljesen megszűnne a város területén. A 17/1998. (V.13.) AB. határozat értelmében: „Az Alkotmánybíróság 1991. óta következetes gyakorlata szerint, ha valamely magatartást országos szintű jogszabályok kifejezetten megengednek, akkor azt a képviselő-testület nem tilthatja meg egész illetékességi területre kiterjedő érvénnyel.”

Továbbá a piac és vásár területén árusítást végzőknek egyéb -a piac és vásártartás feltételeit meghatározó- jogszabályoknak is meg kell felelniük, amelyeket a vásárokról és piacokról szóló 35/1995. (IV. 5.) Korm. rendelet és azzal összhangban a Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének a piac és vásártartásról szóló 30/2004. (X.29.) számú rendelete (továbbiakban: Ör.) szabályoz. Amennyiben egy árus mozgó boltjával árusítana a piac illetve a vásár területén, az említett jogszabályoknak kell megfelelnie, éppen ezért kivettük e rendelet hatálya alól a piac és vásár területen történő árusítást.

Krista Józsefné képviselő asszony javaslatát jónak tartom, mivel ez egy közlekedésbiztonsági szempontú szűkítés, így azt a 3. számú mellékletbe beépítettük.

A mellékletben javasolt területeknél figyelembe vettem, hogy mozgó árusítást nem lehet közúton végezni, így csak azok az utcák kerültek be a javaslatba, amelyekben az úttest mellett van lehetőség megállásra.

Továbbá a tapasztalataink alapján a mozgó bolti illetve mozgóárusítói tevékenységre a város mindegyik területén igény van. Az e tevékenységet a területünkön engedéllyel végző árusoktól is kértünk információt arról, hogy működésük során hol tapasztaltak nagyobb forgalmat.




Tab, 2005. április 21.



  Dr. Mezőfi Ágnes                                                                          jegyző


I N D O K O LÁ S


38/2005. (XI. 2.) rendelethez



A rendelet alkotásakor a szabálysértési hivatkozásoknál elírás történt, így a R. 4. § (4) bekezdése helyett tévesen a (3) bekezdés lett meghatározva szabálysértési tényállásként, így szükségessé vált a kiigazítása illetve módosítása.

A 4. § (3) és (5) bekezdései szabálysértési tényállásként való felsorolása nem indokolt, mivel azok az önkormányzatra illetve a GAMESZ-re vonatkozóan tartalmaznak szabályozást.




Tab, 2005. október 27.



Dr. Mezőfi Ágnes

jegyző






ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS

Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének

5/2008. (II.4.) számú rendeletéhez


A rendeletmódosításban szereplő díjak mértéke az elmúlt évek infláció mértékének a figyelembevételével is került megállapításra. A díjemelés átlagosan 14,5 %.






Tab, 2008. január 31.





                                                                                                          Dr. Mezőfi Ágnes

                                                                                                           jegyző


ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS

Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének

7/2008. (III.2.) számú rendeletéhez




A rendeletmódosítás alapvetően kétirányú módosítást tartalmaz. A módosítás első része a fizető parkolók megszüntetésére vonatkozik a városban, a másik része a közterület használati díjak tekintetében díjemelést tartalmaz. A rendeletmódosítás során a fizető parkolást, a parkolási díj mértékét szabályozó rendelkezések, a parkolási díjakat és fizető parkolást tartalmazó mellékletek hatályukat vesztik. A rendeletmódosításban szereplő közterület használati díjak az elmúlt év infláció mértékét is figyelembe véve kerültek megállapításra. A díjemelés átlagosan 17,3  %. 





RÉSZLETES INDOKOLÁS



Az 1. §-hoz:

Ezen rendelet hatálybalépését megelőzően hatályos rendelet 5. § (5) bekezdése a 4.§ (4) bekezdése helyébe lép, mely a parkolókban elhelyezett gépjárművek őrzéséről és a parkolás során a gépjárművekben bekövetkezett károkért való felelősség szabályait tartalmazza a korábbiakhoz hasonló módon.


A 2.-3.-5. §-hoz:

A hatályos rendelet 4-5 §-ai rendelkeznek a közterületen történő parkolás feltételeiről, illetve a parkolási díj megfizetésének szabályairól. A hatályos rendelet 2. számú melléklete Tab város területén lévő fizető parkolók jegyzéke, melyben az egészségház melletti 1040/5. hrsz-ú terület és a Tabi Galéria előtti 309/2. hrsz-ú terület szerepel. A Tabi Galéria előtti parkoló 1996-ban épült meg pályázati pénzből. Az önkormányzatnak 10 évig az adó-visszaigénylés miatt parkolási díjat kellett szednie, mely időszak lejárt. A fizető parkoló rendszer keretén belül a fizető parkolásból eredő bevételek nem fedezik annak fenntartásával, üzemeltetésével együtt járó kiadásokat, így célszerű, ha Tab Városban az önkormányzat tulajdonában álló fizető parkoló rendszer megszüntetésre kerül.

A hatályos rendelet 4. § (4)-(5)-(6)-(7) bekezdései a fizető parkolásra térnek ki, az 5. §-a pedig a parkolási díjak mértékét állapítja meg. A fent írtakra tekintettel célszerű ezen rendelkezéseket a fizető parkolók jegyzékét tartalmazó 2. számú melléklettel együtt hatályon kívül helyezni.



A 4. §-hoz:

Az 1. számú melléklet az új közterület használati díjakat tartalmazza. Az 1. sz. mellékletből kikerült a fizető parkolókra vonatkozó díj, melyet a 18. pont rögzített. A díjemelés mértéke a 1.-7., 12., 15., 17. pontokban inflációt követő mértékű, a 8.-11., 13., 16. pontokban az inflációs mértéket meghaladóak. A 8.-11., a 13., és 16. pontokban megjelölt tevékenységek esetében az infláció mértékét meghaladó díjemelést a bevételek növelése céljából történt. A 14. pontban lévő „vendéglátóipari előkert” estében díjemelés nem szerepel a gazdasági válságból adódó terhek enyhítése céljából.



Tab, 2009. február 26.





                                                                                                          Dr. Nagy Szabina

                                                                                                                         aljegyző



INDOKOLÁS


Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének

23/2010. (XI.30.) számú rendeletéhez



A helyi rendelet módosítása során a közterület használat alá sorolt tevékenységek és a közterület használati díj mentességére vonatkozó egyéb feltételek felsorolása, kiegészítése történt meg. A rendelet szabálysértési rendelkezéseinek kibővítése szükségessé vált. A vásár és piactartásról szóló, a rendeletben hivatkozott helyi rendelet helyett hatályba lépett új rendelet átvezetése is megtörtént.




Tab, 2010. november 25.




Dr. Szűts Dóra

jegyző







INDOKOLÁS


Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének

10/2011. (IV.1.) számú rendeletéhez



A helyi rendelet teljes körű felülvizsgálatát követően a szükséges módosításokra, pontosításokra kiegészítésekre került sor. A közterület használati díjak egyes feltételeinek módosítása is megtörtént.



Tab, 2011. március 31.




Dr. Szűts Dóra

jegyző







ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS


TAB VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

a 12/2012. (IV. 27.) számú

Az egyes rendeletek módosításáról szóló

RENDELETÉHEZ


A szabálysértésekről, a szabálysértési eljárásról és a szabálysértési nyilvántartási rendszerről szóló 2012. évi II. törvényben foglalt rendelkezés tette szükségessé Tab Város Képviselő-testülete rendeleteinek felülvizsgálatát, és a szabálysértési rendelkezések hatályon kívül helyezését.


Tab, 2012. április 26.


                                                                                           Schmidt Jenő







INDOKOLÁS


Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének

15/2012.(VI.1.) számú rendeletéhez



A rendelet módosítását az tette szükségessé, hogy szabálysértési rendelkezések hatályon kívül helyezésével az önkormányzat nem tud elég hatékonyan fellépni a közterület használat során felmerülő szabálytalanságokkal szemben, ezért szükséges volt a jogkövetkezmények szigorítására. A módosításban ezen kívül pontosításra került, hogy a közterület használati díjat a közterület használója előzetesen köteles megfizetni.



Tab, 2012. május 31.







Schmidt Jenő

polgármester











ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS


TAB VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

a közterület használatáról, védelméről és a fizetendő díjak mértékéről szóló 22/2005.(IV.27.) rendeletének módosítására


A közterület használatáról, védelméről és a fizetendő díjak mértékéről szóló rendelet módosítását a településkép egységesítésének szándéka tette szükségessé. A korábban csak részben szabályozott reklámtáblák elhelyezésére, méretére vonatkozó szabályozás kerül pontosításra.



                                                                                            Schmidt Jenő

                                                                                              polgármester


[1]

Módosította a 23/2010. (XI. 30.) rendelet 1. §-a, hatályos 2010. december 1. napjától.

[2]

Módosította a 10/2011. (IV. 1.) rendelet 1. §-a, hatályos 2011. április 4. napjától.

[3]

Beiktatta a 10/2013. (V. 31.) rendelet 1. §-a, hatályos 2013. június 1. napjától.

[4]

7/2009. (III. 02.) rendelet 1. §-a, hatályos 2009. április 1. napjától.

[5]

Hatályát vesztette a 7/2009. (III. 02.) rendelet 2. §-ával, hatálytalan 2009. április 1. napjától.

[6]

Hatályát vesztette a 7/2009. (III. 02.) rendelet 2. §-ával, hatálytalan 2009. április 1. napjától.

[7]

Hatályát vesztette a 7/2009. (III. 02.) rendelet 2. §-ával, hatálytalan 2009. április 1. napjától.

[8]

Hatályát vesztette a 7/2009. (III. 02.) rendelet 3. §-ával, hatálytalan 2009. április 1. napjától.

[9]

Beiktatta a 10/2013. (V. 31.) rendelet 2. §-a, hatályos 2013. június 1. napjától.

[10]

Beiktatta a 23/2010. (XI. 30.) rendelet 2 §-a, hatályos 2010. december 1. napjától.

[11]

Beiktatta a 10/2013. (V. 31.) rendelet 3. §-a, hatályos 2013. június 1. napjától.

[12]

Hatályát vesztette a 10/2011. (IV. 1.) rendelet 2. §-ával, hatálytalan 2011. április 04. napjától.

[13]

Módosította a 16/2012. (VI. 1.) rendelet 1. §-a, hatályos 2012. június 1. napjától.

[14]

Módosította a 10/2011. (IV. 1.) rendelet 3. §-a, hatályos 2011. április 4. napjától.

[15]

Módosította a 16/2012. (VI. 1.) rendelet 2. §-a, hatályos 2012. június 1.napjától.

[16]

Beiktatta a 23/2010. (XI. 30.) rendelet 3.§-a, hatályos 2010. december 1. napjától.

[17]

Módosította a 10/2011. (IV. 1.) rendelet 4. §-a, hatályos 2011. április 4. napjától.

[18]

Hatályon kívül helyezte a 12/2012. (IV. 27.) rendelet 8. §-a hatálytalan 2012. április 30. napjától.

[19]

Módosította a 38/2005. (XI. 2.) rendelet 1. §-a, a 23/2010. (XI. 30.) rendelet 4. §-a, hatályos 2010. december 1. napjától. 

[20]

Hatályát vesztette a 10/2011. (IV. 1.) rendelet 5. §-ával, hatálytalan 2011. április 4. napjától.

[21]

Beiktatta a 27/2009. (VIII. 31.) rendelet 16. §-a, hatályos 2009. szeptember 1. napjától.

[22]

Módosította az 5/2008. (II. 04.) rendelet, a 7/2009. (III. 02.) rendelet 4. §-a, a 23/2010. (XI. 30.) rendelet 5. §-a, a 10/2011. (IV. 1.) rendelet 6. §-a, hatályos 2011. április 4. napjától. 

[23]

Beiktatta a 10/2013. (V. 31.) rendelet 5. §-a, hatályos 2013. június 1. napjától.

[24]

Hatályát vesztette a 7/2009. (III. 02.) rendelet 5. §-ával, hatálytalan 2009. április 1. napjától.

[25]

Beiktatta a 10/2013. (V. 31.) rendelet 4. §-a, hatályos 2013. június 1. napjától.