település neve Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2013. (VII.19.) önkormányzati rendelete
A kötelező kéményseprő-ipari közszolgáltatásról
Hatályos: 2013. 12. 02- 2014. 12. 31település neve Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2013. (VII.19.) önkormányzati rendelete
A kötelező kéményseprő-ipari közszolgáltatásról
2013-12-02-tól 2014-12-31-ig
Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének
39/2004. (XII. 28.), 44/2005. (XII. 28.), 27/2006. (XII. 29.), 21/2007. (XII. 28.), 40/2008. (XII. 23.), 27/2009. (VIII. 31.), 30/2009. (XII. 30.), 26/2010. (XII. 20.), 21/2011. (XI. 28.), 12/2012. (IV. 27.), 27/2012. (XII. 21.), 14/2013. (VII. 19.), 21/2013. (XI. 29.) rendelettel módosított
38/2003. (XII. 29.)
RENDELETE
a kötelező kéményseprő-ipari közszolgáltatásról
Tab Város Önkormányzata a helyi önkormányzatokról szóló többször módosított 1990. évi LXV. tv. 16. § (1) bekezdésében, valamint az egyes helyi közszolgáltatások kötelező igénybevételéről szóló 1995. évi XLII. törvény 2. §-ában kapott felhatalmazás alapján a kéményseprő-ipari közszolgáltatás ellátásáról és kötelező igénybevételéről az alábbi rendeletet alkotja:
A RENDELET CÉLJA
1. §
/1/ A rendelet célja az élet- és vagyonbiztonság, valamint a tűzbiztonság óvása érdekében az égéstermék-elvezetők rendeltetésszerű és biztonságos működtethetőségének biztosítása.
/2/ Az /1/ bekezdésben meghatározott cél elérése érdekében az önkormányzat képviselő-testülete a kéményseprő-ipari tevékenység ellátására helyi közszolgáltatást szervez és e tevékenység ellátásáról a helyi közszolgáltatás útján gondoskodik.
A RENDELET HATÁLYA
2. §
/1/ E rendelet hatálya kiterjed Tab város egész közigazgatási területén belül valamennyi ingatlan tulajdonosára és használójára (továbbiakban együtt: tulajdonos) függetlenül attól, hogy természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező társaság, gazdálkodó szervezet, valamint a kötelező kéményseprő-ipari közszolgáltatást ellátó 3. § /1/ bekezdésében megnevezett szolgáltatóra (továbbiakban: szolgáltató).
/2/ A rendelet tárgyi hatálya az 1995. évi XLII. 3. § f) pontjában foglalt kötelező kéményseprő-ipari közszolgáltatás: a lakásban, helyiségben lévő tüzelőberendezés égéstermékének elvezetésére szolgáló kémény és tartozékának, füstjáratának időszakos ellenőrzése, tisztítása, a kémény időszakos műszaki felülvizsgálata, a használatával összefüggő szakvélemény adása.
A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE
3. §
[1]/1/ A 2. § /1/ bekezdésében meghatározott közigazgatási területen a kötelező kéményseprő-ipari közszolgáltatást - a tevékenység ellátására meghirdetett pályázatot elnyert – a Somogy Kéményseprő-Mester Kft. (székhely: 7400 Kaposvár, Ivánfahegyalja u. 21. Iroda: 7400 Kaposvár, Rákóczi tér 9-11.) 2009. január 01. napjától 2012. december 31. napjáig jogosult és köteles ellátni közszolgáltatás keretében az önkormányzattal kötött szerződés alapján (2. sz. melléklet).
/2/ A kéményseprő-ipari közszolgáltatási szerződés az ingatlan tulajdonosa és a 3. § /1/ bekezdése szerinti szolgáltató között a közszolgáltatás igénybe vételével jön létre, valamint akkor is, ha a közszolgáltató a közszolgáltatás ellátását felajánlja, rendelkezésre állását igazolja.
A KÉMÉNYSEPRŐ-IPARI KÖZSZOLGÁLTATÁSI TEVÉKENYSÉGEK
4. §
A kötelező kéményseprő-ipari közszolgáltatás keretében a szolgáltatónak a kötelező kéményseprő-ipari közszolgáltatásról szóló 27/1996. (X.30.) BM rendeletben ( továbbiakban: BM rendelet)meghatározott munkálatokat kell elvégezni az ott meghatározott módon.
A KÖZSZOLGÁLTATÁS RÉSZTVEVŐINEK JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI
5. §
/1/ A rendelet hatálya alá eső ingatlan tulajdonosa az 1. § /1/ bekezdésében foglalt közszolgáltatást köteles igénybe venni, és köteles a képviselő-testület által megállapított közszolgáltatási díjat a közszolgáltatónak megfizetni.
/2/ A tulajdonos köteles a közszolgáltatást végző szervezet tagját illetve alkalmazottját - előzetes értesítés alapján- az ingatlanba (épületébe, lakásába, helyiségébe) a szolgáltatás elvégzése céljából beengedni, illetve a szolgáltató számára a munkavégzés helyére hozzáférést, feljutást lehetővé tenni és a kötelező kéményseprő-ipari közszolgáltatásról szóló 27/1996. (X.30.) BM rendelet 18. §-ában foglalt kötelezettségeinek eleget tenni: a szolgáltatás elvégzéséhez előírt feltételeket biztosítani, előírásokat és bejelentési kötelezettségeket teljesíteni.
/3/ A tulajdonos a kéményseprő-ipari közszolgáltatás elvégzését aláírásával igazolja.
/4/ A közszolgáltatás végzése során a tapasztalt hibákat, hiányosságokat a közszolgáltató feljegyzésben rögzíti és átadja az ingatlantulajdonosnak, aki azt átvétel aláírásával igazolja. A feljegyzésben szereplő határidőig az ingatlantulajdonos köteles a hibákat, hiányosságokat megszüntetni és erről a közszolgáltatót tájékoztatni.
6. §
/1/ A szolgáltató a közszolgáltatási tevékenysége során a kötelező kéményseprő-ipari közszolgáltatásról szóló 27/1996. (X.30.) BM rendelet szerinti kötelezettségeinek a szerződés időtartama alatt folyamatosan köteles eleget tenni.
/2/ A közszolgáltató évente november 10-ig köteles beszámolni az évben végzett tevékenységéről, fejlesztési terveiről, illetve eljuttatni a következő évre vonatkozó díjkalkulációját.
[2]/3/ Az ügyfélfogadást 8660 Tab, Kossuth L. u. 148/a. szám alatt munkanapokon 8.00 és 16.00 óra között minimum 2 órán át köteles biztosítani. Ezen időn felül állandóan hívható telefon ügyeletet köteles fenntartani.
7. §
Az önkormányzat minden év december 31. napjáig megállapítja a következő évben alkalmazható -a szolgáltató által november 10-ig eljuttatott díjkalkuláció alapján- kéményseprési díjakat.
A KÖZSZOLGÁLTATÁS DÍJA
8. §
/1 /A 5. § /1/ bekezdése alapján a tulajdonos köteles a rendelet 1. számú mellékletében meghatározott összegű közszolgáltatási díjat a közszolgáltatónak megfizetnie.
/2/ A tulajdonos nem tagadhatja meg a közszolgáltatási díj megfizetését arra hivatkozva, hogy a közszolgáltatást nem veszi igénybe.
/3/ A mindenkori érvényes díjról a díjért végzendő tevékenység feltüntetésével a szolgáltatónak díjjegyzéket kell vezetni.
/4/ Az ingatlantulajdonosoktól a közszolgáltatási díjat a szolgáltatás elvégzése után számla ellenében jogosult a közszolgáltató beszedni.
A fizetésre kötelezett a számla kézhezvételét követő 8 napon belül köteles azt kiegyenlíteni. Késedelmes fizetés esetén a szolgáltató a Ptk. 301. § /2/ bekezdésében meghatározott kamatot számolja fel.
/5/ Az év közben használatba vett vagy megszüntetett kéménynél az időarányos évi díjat a használatbavételt (megszüntetést) követő hó első napján kell érvényesíteni, illetve jóváírni.
[3]9. §
/1/
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
10. §
E rendelet 2004. január 01-én lép hatályba.
[4]11.§
E rendelet a belső piaci szolgáltatásokról szóló, az Európai Parlament és a Tanács 2006/123/EK irányelvnek való megfelelést szolgálja.
…………………………….. …………………………….
Dr. Mezőfi Ágnes Schmidt Jenő
városi jegyző polgármester
Záradék:
Az egységes szerkezetbe foglalt rendelet a mai napon hatályos jogszabályi szöveget tartalmazza.
Tab, 2013. november 29.
Schmidt Jenő Dr. Szűts Dóra
polgármester jegyző
[5]1. sz számú melléklet
A kötelező kéményseprő-ipari közszolgáltatás díjai
1. A kéményseprő-ipari közszolgáltatásról szóló törvény 6. § (1) bekezdésében meghatározott sormunka díjak:
Tevékenységek | ||||||
Égéstermék-elvezetők jele** | Égéstermék elvezető ellenőrzés, szükség szerinti tisztítás és műszaki felülvizsgálat | Égéstermék elvezető ellenőrzés, szükség szerinti tisztítás és műszaki felülvizsgálat | Égéstermék elvezető ellenőrzés, szükség szerinti tisztítás és műszaki felülvizsgálat | |||
Nettó díj (Ft) | egység | ÁFA 27% (Ft) | egység | Bruttó díj (Ft) | egység | |
ENHS | 535,- | Ft/db/alkalom | 145,- | Ft/db/alkalom | 680,- | Ft/db/alkalom |
ENHG | 819,- | Ft/db/alkalom | 221 | Ft/db/alkalom | 1040,- | Ft/db/alkalom |
KNHS | 80,- | Ft./fm/alkalom | 22,- | Ft./fm/alkalom | 102,- | Ft./fm/alkalom |
KNHG | 80,- | Ft./fm/alkalom | 22,- | Ft./fm/alkalom | 102,- | Ft./fm/alkalom |
NNHS | 316,- | Ft./fm/alkalom | 85,- | Ft./fm/alkalom | 401 | Ft./fm/alkalom |
NNHG | 316,- | Ft./fm/alkalom | 85,- | Ft./fm/alkalom | 401 | Ft./fm/alkalom |
ENTS | 535,- | Ft/db/alkalom | 145,- | Ft/db/alkalom | 680,- | Ft/db/alkalom |
ENTG | 819,- | Ft/db/alkalom | 221 | Ft/db/alkalom | 1040,- | Ft/db/alkalom |
KNTS | 80,- | Ft./fm/alkalom | 22,- | Ft./fm/alkalom | 102,- | Ft./fm/alkalom |
KNTG | 80,- | Ft./fm/alkalom | 22,- | Ft./fm/alkalom | 102,- | Ft./fm/alkalom |
NNTS | 316,- | Ft./fm/alkalom | 85,- | Ft./fm/alkalom | 401 | Ft./fm/alkalom |
NNTG | 316,- | Ft./fm/alkalom | 85,- | Ft./fm/alkalom | 401 | Ft./fm/alkalom |
EZHS | 535,- | Ft/db/alkalom | 145,- | Ft/db/alkalom | 680,- | Ft/db/alkalom |
EZHG | 819,- | Ft/db/alkalom | 221 | Ft/db/alkalom | 1040,- | Ft/db/alkalom |
KZHS | 80,- | Ft./fm/alkalom | 22,- | Ft./fm/alkalom | 102,- | Ft./fm/alkalom |
KZHG | 80,- | Ft./fm/alkalom | 22,- | Ft./fm/alkalom | 102,- | Ft./fm/alkalom |
NZHS | 316,- | Ft./fm/alkalom | 85,- | Ft./fm/alkalom | 401 | Ft./fm/alkalom |
NZHG | 316,- | Ft./fm/alkalom | 85,- | Ft./fm/alkalom | 401 | Ft./fm/alkalom |
EZTS | 535,- | Ft/db/alkalom | 145,- | Ft/db/alkalom | 680,- | Ft/db/alkalom |
EZTG | 819,- | Ft/db/alkalom | 221 | Ft/db/alkalom | 1040,- | Ft/db/alkalom |
KZTS | 80,- | Ft./fm/alkalom | 22,- | Ft./fm/alkalom | 102,- | Ft./fm/alkalom |
KZTG | 80,- | Ft./fm/alkalom | 22,- | Ft./fm/alkalom | 102,- | Ft./fm/alkalom |
NZTS | 316,- | Ft./fm/alkalom | 85,- | Ft./fm/alkalom | 401 | Ft./fm/alkalom |
NZTG | 316,- | Ft./fm/alkalom | 85,- | Ft./fm/alkalom | 401 | Ft./fm/alkalom |
GNHS* | 535,- | Ft/szint/alkalom | 145,- | Ft/szint/alkalom | 680,- | Ft/szint/alkalom |
GNHG* | 819,- | Ft/szint/alkalom | 221 | Ft/db/alkalom | 1040,- | Ft/db/alkalom |
GZHS* | 535,- | Ft/szint/alkalom | 145,- | Ft/szint/alkalom | 680,- | Ft/szint/alkalom |
GZHG* | 819,- | Ft/szint/alkalom | 221 | Ft/db/alkalom | 1040,- | Ft/db/alkalom |
GZTS* | 535,- | Ft/szint/alkalom | 145,- | Ft/szint/alkalom | 680,- | Ft/szint/alkalom |
GZTG* | 819,- | Ft/szint/alkalom | 221 | Ft/db/alkalom | 1040,- | Ft/db/alkalom |
ET | 360,- | Ft/db/alkalom | 97,- | Ft/db/alkalom | 457,- | Ft/db/alkalom |
KT | 360,- | Ft/db/alkalom | 97,- | Ft/db/alkalom | 457,- | Ft/db/alkalom |
NT | 360,- | Ft/db/alkalom | 97,- | Ft/db/alkalom | 457,- | Ft/db/alkalom |
GT* | 360,- | Ft/db/alkalom | 97,- | Ft/db/alkalom | 457,- | Ft/db/alkalom |
1.5. Megrendelésre kötelező tevékenységek | ||||
A fenti közszolgáltatások | Bruttó | |||
A sormunka keretében feltárt az égéstermék-elvezető járatában lerakódott, csak égetéssel eltávolítható szurokréteg kiégetése külön egyeztetés alapján . | díjmentes | Ft./db./óra | ||
Közvetlen homlokzati égéstermék-kivezetéssel rendelkező tüzelőberendezések égéstermék-elvezetőjének ellenőrzése, tisztítása . | 1040,- | Ft./db. | ||
A 10 000 cm2 feletti járat keresztmetszetű égéstermék-elvezető ellenőrzése tisztítása | 1203,- | Ft./fm. | ||
A 1.5. pont alatti tevékenységeket további kiszállási díj terheli | 1700,- | Ft | ||
* Mellékcsatornás gyűjtő jellegű égéstermék-elvezető esetében a mellékcsatornát plusz szintnek kell tekinteni. ** A jelölés magyarázatát a 1. melléklet 4 pontja tartalmazza | ||||
2. A kéményseprő-ipari közszolgáltatásról szóló törvény 6. § (2) bekezdésében meghatározott műszaki vizsgálatok díja:
Égéstermék-elvezetők jele | | 1,16 | 0,4 | KNH 2,6 | 3,4 |
2.1. Új égéstermék-elvezetők kivitelezés közbeni, eltakarás előtti vizsgálata | |||||
6387,- Ft./db | 6387,- Ft./db | 6387,- Ft./szint | 8682 Ft./db | 8682 Ft./db | |
2.2. Újonnan épített vagy szerelt felújított, átalakított vagy újból használatba vett égéstermék-elvezetők üzembe helyezés előtti vizsgálata | |||||
6387,- Ft./db | 6387,- Ft./db | 6387,- Ft./szint | 8682,- Ft./db | 8682,- Ft./db | |
2.3. Tüzelőanyag váltás, tüzelőberendezés csere, új tüzelőberendezés üzembe helyezése esetén az üzembe helyezést megelőzően az érintett égéstermék-elvezetők vizsgálata | |||||
6387,- Ft./db | 6387,- Ft./db | 6387,- Ft./szint | 8682,- Ft./db | 8682,- Ft./db | |
2.4. Meglévő égéstermék-elvezető bontását, funkciójának megváltoztatását, használaton kívül helyezését, illetve az égéstermék-elvezetőt érintő átalakítást megelőző helyszíni vizsgálat | |||||
6387,- Ft./db | 6387,- Ft./db | 6387,- Ft./szint | 8682,- Ft./db | 8682,- Ft./db | |
2.5. A 2.1.-2.4. pont alatti tevékenységeket további kiszállási díj terheli | |||||
1700,- Ft |
3. A műszaki megoldás megfelelőségével összefüggő, megrendelt vizsgálatok díja:
3.1. | Egy lakás, illetve rendeltetési egység esetében | 3845,- Ft |
3.2. | Kettő - hat lakás, illetve rendeltetési egység esetében | 3845,- Ft |
3.3. | Hatnál több lakás, illetve rendeltetési egység esetében épületenként | 3845,- Ft |
3.4. | Épület központi kéménnyel 60-140 Kw | 3845,- Ft |
3.5. | Ipari és kommunális létesítmények esetében 140 kW felett | 4273,- Ft |
3.6. | Helyszíni szaktanácsadás | 5132,- Ft |
3.7. | A 3.6. pont alatti tevékenységet további, a 2.5. pont szerinti kiszállási díj terheli 0, Ft |
A díjak az ÁFÁ-t tartalmazzák, alkalmankénti fizetendő díjak.
4. Égéstermék elvezetők jelölése a 347/2012. (XII. 11. ) Korm. rendelet szerint:
I. oszlop: II. oszlop: III. oszlop: IV. oszlop:
E: egyedi N: nyitott égésterű H: huzat elvű S: szilárd tüzelésű
G: gyűjtő Z: zárt égésterű T: túlnyomásos G: gáztüzelésű
K: üzemi, központi
N: nagyközponti
[6]2. számú melléklet
a kötelező kéményseprő-ipari közszolgáltatásról szóló rendelethez
K Ö Z S Z O L G Á L T A T Á S I S Z E R Z Ő D É S
kötelező tartalmi elemei
- Szerződést kötők adatai
- A szerződés tárgya
- A közszolgáltatással érintett ellátási területet
- A feladat vállalásának kezdő időpontját
- A megállapodás legrövidebb időtartamát, amely nem lehet rövidebb, mint öt év,
- A szerződés tartalma: (a szerződést kötők kötelességei, jogai Tab Város Önkormányzatának 38/2003. (XII. 29.) számú a kötelező kéményseprő-ipari közszolgáltatásról szóló rendelete alapján)
- Szolgáltatási díj, díjfizetés: (Tab Város Önkormányzatának 38/2003. (XII. 29.) számú a kötelező kéményseprő-ipari közszolgáltatásról szóló rendelete alapján)
- A szerződés megszűnésének, megszüntetésének esetei
- Egyéb kikötések: fizetési, számlázási feltételek, jogviták rendezése, stb.
- Mellékletként a közszolgáltatással összefüggő dokumentumok, nyilvántartások jegyzékét
- a közszolgáltatás felhagyásának feltételeit.
INDOKOLÁS
A KÖTELEZŐ KÉMÉNYSEPRŐ-IPARI KÖZSZOLGÁLTATÁSRÓL SZÓLÓ
38/2003. (XII. 29.) sz.
ÖNKORMÁNYZATI RENDELETHEZ
(továbbiakban: rendelet)
ÁLTALÁNOS INDOKLÁS:
Tab Város Képviselő-testületének a 180/2003. (VI.19.) számú határozatában döntött, hogy önként vállat feladatként gondoskodik a kéményseprő-ipari közszolgáltatás ellátásáról 2004. január 1.napjától. A 262/2003. (IX.25.) számú képviselő-testületi határozatában szolgáltatónak a Somogy Kéményseprő-Mester Kft-t jelölte ki.
Az egyes helyi közszolgáltatások kötelező igénybevételéről szóló 1995. évi XLII. törvény 2. §-a kimondja, hogy a helyi önkormányzat által szervezett közszolgáltatásra rendeletet kell alkotni.
RÉSZLETES INDOKLÁS:
Az 1. §-hoz
A rendelet célja került megfogalmazásra
A 2. §-hoz
A rendelet személyi és tárgyi hatálya került megfogalmazásra.
A 3. §-hoz
A /1/-/2/ bekezdésben meghatározza a közszolgáltatási jogviszony létrejöttét.
Megjelöli a közszolgáltatást ellátó kft pontos adatait, a közszolgáltatás időtartamát.
A 4. §-hoz
Meghatározásra kerülnek a kéményseprő-ipari közszolgáltatási tevékenységek
A 5. §-hoz
Az /1/-/4/ bekezdésekben meghatározásra kerülnek a tulajdonos kötelezettségei.
A 6. §-hoz
Előírja a szolgáltató kötelezettségeit.
A 7. §-hoz
Meghatározásra kerül az önkormányzat által kötelezően ellátandó feladat.
A 8. §-hoz
A /1/-/2/ bekezdésekben előírásra került a közszolgáltatási díj megfizetésének kötelezettsége
A /3/ bekezdésben előírja a szolgáltatónak, hogy díjjegyzéket kell vezetnie az érvényes díjakról
A /4/ bekezdésben meghatározásra kerül a közszolgáltatásért járó díj kiegyenlítése, illetve a szolgáltató által felszámolható kamat mértéke.
Az /5/ bekezdés kimondja, hogy a díjhátralék adók módjára be lehet hajtani.
A /6/ bekezdésben került szabályozásra az időarányos évi díj elszámolása
A 9. §-hoz
A szabálysértésekről szóló 1999. évi LXIX. tv. 1. §. /1/ bekezdésében foglaltakra figyelemmel a helyi önkormányzatnak szabálysértési tényállás megállapítására is kiterjedő hatásköre van, így előírt szabálysértési rendelkezéseket a tulajdonos kötelezettségeivel kapcsolatosan.
INDOKOLÁS
A kötelező kéményseprő ipari szolgáltatásról 38/2003. (XII. 29.) számú
rendelet módosításáról szóló 21/2011. (XI.28.) sz.
rendelethez
A 1995. évi XLII. tv. 2. § f) pontja szerint a helyi önkormányzat rendeletben állapítja meg az elvégzendő szolgáltatás alapján a tulajdonost terhelő díjfizetési kötelezettséget, a díj mértékét, megfizetésének rendjét, az esetleges kedvezmények eseteit, vagy a szolgáltatás ingyenességét.
Az önkormányzat a 38/2003. (XII. 29.) sz. rendelete 6. § (2) bekezdése kimondja, hogy a közszolgáltató évente november 10-ig köteles beszámolni az évben végzett tevékenységéről, fejlesztési terveiről, illetve eljuttatni a következő évre vonatkozó díjkalkulációját.
A szolgáltató Somogy Kéményseprő-Mester Kft /Kaposvár, Rákóczi tér 9-11./ az önkormányzat rendeletének megfelelően elkészítette a 2012. évi díjakra vonatkozó javaslatát.
A javaslat az előző évi díjakhoz képest egy tétel esetén tartalmaz díjemelést, ami összességében az infláció mértékénél kisebb díjnövekedést jelent.
A díjemelési javaslat elfogadható, a szolgáltatás biztonságos ellátása érdekében indokolt.
Tab, 2011. november 24..
Dr. Szűts Dóra
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
A kötelező kéményseprő ipari szolgáltatásról módosított 38/2003. (XII. 29.)
rendelet módosításáról szóló 44/2005. (XII. 28.)
rendelethez
Tab Város Önkormányzata a helyi önkormányzatokról szóló többször módosított 1990. évi LXV tv. 16. § (1) bekezdésében, valamint az egyes helyi közszolgáltatások kötelező igénybevételéről szóló 1995. évi XLII. tv. 2. §-ában kapott felhatalmazás alapján a kéményseprő-ipari közszolgáltatás ellátásáról és kötelező igénybevételéről a 38/2003. (XII. 29.) sz. rendeletével rendelkezett.
A 1995. évi XLII. tv. 2. § f) pontja szerint a helyi önkormányzat rendeletben állapítja meg az elvégzendő szolgáltatás alapján a tulajdonost terhelő díjfizetési kötelezettséget, a díj mértékét, megfizetésének rendjét, az esetleges kedvezmények eseteit, vagy a szolgáltatás ingyenességét.
A rendelet 1. sz. melléklete rendelkezik a kötelező közszolgáltatásdíjairól.
Az önkormányzat 38/2003. (XII. 29.) sz. rendelet 6. § (2) bekezdése kimondja, hogy a közszolgáltató évente november 10-ig köteles beszámolni az évben végzett tevékenységéről, fejlesztési terveiről, illetve eljuttatni a következő évre vonatkozó díjkalkulációját.
A rendelet-tervezet az 1. számú melléklet módosítását, azaz a szolgáltató által megküldött díjkalkuláció alapján a 2006. évre javasolt díjakat tartalmazza.
Tab, 2005. december 22.
Dr. Mezőfi Ágnes
jegyző
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
A kötelező kéményseprő ipari szolgáltatásról 38/2003. (XII. 29.) számú
rendelet módosításáról szóló 27/2006. (XII. 29.) sz.
rendelethez
Tab Város Önkormányzata a helyi önkormányzatokról szóló többször módosított 1990. évi LXV tv. 16. § (1) bekezdésében, valamint az egyes helyi közszolgáltatások kötelező igénybevételéről szóló 1995. évi XLII. tv. 2. §-ában kapott felhatalmazás alapján a kéményseprő-ipari közszolgáltatás ellátásáról és kötelező igénybevételéről a 38/2003. (XII. 29.) sz. rendeletével rendelkezett.
A 1995. évi XLII. tv. 2. § f) pontja szerint a helyi önkormányzat rendeletben állapítja meg az elvégzendő szolgáltatás alapján a tulajdonost terhelő díjfizetési kötelezettséget, a díj mértékét, megfizetésének rendjét, az esetleges kedvezmények eseteit, vagy a szolgáltatás ingyenességét.
Az önkormányzat a 38/2003. (XII. 29.) sz. rendelete 6. § (2) bekezdése kimondja, hogy a közszolgáltató évente november 10-ig köteles beszámolni az évben végzett tevékenységéről, fejlesztési terveiről, illetve eljuttatni a következő évre vonatkozó díjkalkulációját.
A rendelet 1. sz. melléklete rendelkezik a kötelező közszolgáltatás díjairól.
A rendelet-tervezet az 1. számú melléklet módosítását, azaz a szolgáltató által megküldött díjkalkuláció alapján a 2007. évre javasolt díjakat tartalmazza.
Tab, 2006. december 21.
Dr. Mezőfi Ágnes
INDOKOLÁS
A kötelező kéményseprő ipari szolgáltatásról 38/2003. (XII. 29.) számú
rendelet módosításáról szóló 21/2007. (XII. 28.) sz.
rendelethez
A 1995. évi XLII. tv. 2. § f) pontja szerint a helyi önkormányzat rendeletben állapítja meg az elvégzendő szolgáltatás alapján a tulajdonost terhelő díjfizetési kötelezettséget, a díj mértékét, megfizetésének rendjét, az esetleges kedvezmények eseteit, vagy a szolgáltatás ingyenességét.
Az önkormányzat a 38/2003. (XII. 29.) sz. rendelete 6. § (2) bekezdése kimondja, hogy a közszolgáltató évente november 10-ig köteles beszámolni az évben végzett tevékenységéről, fejlesztési terveiről, illetve eljuttatni a következő évre vonatkozó díjkalkulációját.
A szolgáltató Somogy Kéményseprő-Mester Kft /Kaposvár, Rákóczi tér 9-11./ az önkormányzat rendeletének megfelelően elkészítette a 2008. évi díjakra vonatkozó javaslatát.
A javaslat az előző évi díjakhoz képest 3,1-4,0 %-os díjemelést tartalmaz, ami infláció mértékénél kisebb díjnövekedést jelent.
A díjemelési javaslat elfogadható, a szolgáltatás biztonságos ellátása érdekében indokolt.
Tab, 2007. december 20.
Dr. Mezőfi Ágnes
INDOKOLÁS
A kötelező kéményseprő ipari szolgáltatásról 38/2003. (XII. 29.) számú rendelet módosításáról szóló 40/2008. (XII.23.) sz. rendelethez
Általános Indokolás
A 2004. évben négy év időtartamra megkötött kéményseprő-ipari közszolgáltatási szerződés 2008. december 31-én lejár. Az újra pályáztatás eredményeként új szerződéskötésre kerül sor. A rendeletet ennek megfelelően módosítani kell.
Részletes indokolás
1 §-hoz
A kötelező kéményseprő-ipari közszolgáltatási tevékenységet ellátó vállalkozás neve és címe pontosításra került, valamint a közszolgáltatás időtartama került meghatározásra.
2.§-hoz
A pályázatban vállalt ügyfélfogadási idő került meghatározásra.
- §-hoz
A 1995. évi XLII. tv. 2. § f) pontja szerint a helyi önkormányzat rendeletben állapítja meg az elvégzendő szolgáltatás alapján a tulajdonost terhelő díjfizetési kötelezettséget, a díj mértékét, megfizetésének rendjét, az esetleges kedvezmények eseteit, vagy a szolgáltatás ingyenességét.
Az 1. számú melléklet a vállalkozó által a pályázatban vállalt díjtételeket tartalmazza.
Tab, 2008. december 18.
Dr. Nagy Szabina
aljegyző
INDOKOLÁS
A kötelező kéményseprő ipari szolgáltatásról 38/2003. (XII. 29.) számú
rendelet módosításáról szóló 30/ 2009. (XII.30.) sz.
rendelethez
A 1995. évi XLII. tv. 2. § f) pontja szerint a helyi önkormányzat rendeletben állapítja meg az elvégzendő szolgáltatás alapján a tulajdonost terhelő díjfizetési kötelezettséget, a díj mértékét, megfizetésének rendjét, az esetleges kedvezmények eseteit, vagy a szolgáltatás ingyenességét.
Az önkormányzat a 38/2003. (XII. 29.) sz. rendelete 6. § (2) bekezdése kimondja, hogy a közszolgáltató évente november 10-ig köteles beszámolni az évben végzett tevékenységéről, fejlesztési terveiről, illetve eljuttatni a következő évre vonatkozó díjkalkulációját.
A szolgáltató Somogy Kéményseprő-Mester Kft /Kaposvár, Rákóczi tér 9-11./ az önkormányzat rendeletének megfelelően elkészítette a 2010. évi díjakra vonatkozó javaslatát.
A javaslat az előző évi díjakhoz képest 3,0-3,4 %-os díjemelést tartalmaz, ami infláció mértékénél kisebb díjnövekedést jelent.
A díjemelési javaslat elfogadható, a szolgáltatás biztonságos ellátása érdekében indokolt.
Tab, 2009. december 23.
Dr. Szűts Dóra
INDOKOLÁS
A kötelező kéményseprő ipari szolgáltatásról 38/2003. (XII. 29.) számú
rendelet módosításáról szóló 26/ 2010. (XII.20.) sz.
rendelethez
A 1995. évi XLII. tv. 2. § f) pontja szerint a helyi önkormányzat rendeletben állapítja meg az elvégzendő szolgáltatás alapján a tulajdonost terhelő díjfizetési kötelezettséget, a díj mértékét, megfizetésének rendjét, az esetleges kedvezmények eseteit, vagy a szolgáltatás ingyenességét.
Az önkormányzat a 38/2003. (XII. 29.) sz. rendelete 6. § (2) bekezdése kimondja, hogy a közszolgáltató évente november 10-ig köteles beszámolni az évben végzett tevékenységéről, fejlesztési terveiről, illetve eljuttatni a következő évre vonatkozó díjkalkulációját.
A szolgáltató Somogy Kéményseprő-Mester Kft /Kaposvár, Rákóczi tér 9-11./ az önkormányzat rendeletének megfelelően elkészítette a 2011. évi díjakra vonatkozó javaslatát.
A javaslat az előző évi díjakhoz képest 5 %-os díjemelést tartalmaz, ami infláció mértékénél kisebb díjnövekedést jelent.
A díjemelési javaslat elfogadható, a szolgáltatás biztonságos ellátása érdekében indokolt.
Tab, 2010. december 16.
Dr. Szűts Dóra
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
TAB VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
a 12/2012. (IV. 27.) számú
Az egyes rendeletek módosításáról szóló
RENDELETÉHEZ
A szabálysértésekről, a szabálysértési eljárásról és a szabálysértési nyilvántartási rendszerről szóló 2012. évi II. törvényben foglalt rendelkezés tette szükségessé Tab Város Képviselő-testülete rendeleteinek felülvizsgálatát, és a szabálysértési rendelkezések hatályon kívül helyezését.
Tab, 2012. április 26.
Schmidt Jenő
INDOKOLÁS
A kötelező kéményseprő ipari szolgáltatásról 38/2003. (XII. 29.) számú
rendelet módosításáról szóló 27/2012.(XII.21.) sz.
rendelethez
A 2012. évi XC. tv. 10. § (1) bekezdése szerint a helyi önkormányzat rendeletben állapítja meg az elvégzendő szolgáltatás alapján a tulajdonost terhelő díjfizetési kötelezettséget, a díj mértékét, megfizetésének rendjét, az esetleges kedvezmények eseteit, vagy a szolgáltatás ingyenességét.
Az Tab Város Önkormányzat Képviselő-testülete 235/2012. (XI.29.) számú határozatával a kötelező kéményseprő ipari közszolgáltatás végzésére a Somogy Kéményseprő-Mester Kft /Kaposvár, Rákóczi tér 9-11./ ajánlatát fogadta el így az önkormányzat rendeletében a pályázatban megajánlott (elfogadott) díjakat kell meghatározni.
Tab, 2012. december 20.
Schmidt Jenő
INDOKOLÁS
A kötelező kéményseprő ipari szolgáltatásról 38/2003. (XII. 29.) számú
rendelet módosításáról szóló 14/ 2013. (VII.19.) sz.
rendelethez
A 2012. évi XC. tv. 10. § (1) bekezdése szerint a helyi önkormányzat rendeletben állapítja meg az elvégzendő szolgáltatás alapján a tulajdonost terhelő díjfizetési kötelezettséget, a díj mértékét, megfizetésének rendjét, az esetleges kedvezmények eseteit, vagy a szolgáltatás ingyenességét.
A 2013. évi CXIV. törvény a kötelező kéményseprő ipari szolgáltatás lakosságot érintő díjaira 2013. július 1-i hatállyal 10 % csökkentést rendelt el.
Tab Város Önkormányzat Képviselő-testülete a törvény előírása szerint módosította a rendeletét.
Tab, 2013. július 18.
Schmidt Jenő
INDOKOLÁS
A kötelező kéményseprő ipari szolgáltatásról 38/2003. (XII. 29.) számú
rendelet módosításáról szóló 22/2013. (XI.29.) sz.
rendelethez
Tab Város Önkormányzata a kötelező kéményseprő ipari szolgáltatásról szóló 38/2003. (XII. 29.) számú rendeletének mellékletében szabályozta a kéményseprő ipari szolgáltatás díjait.
A Somogy Kéményseprő-Mester Kft a közszolgáltatási szerződés és a vonatkozó jogszabályok figyelembevételével elkészítette a 2014. évre vonatkozó díjjavaslatát, amiben a fizetendő díjak az előző évihez képest változatlanok, a módosítás a vonatkozó jogszabályoknak történő megfelelés miatt szükséges.
A 2 számú melléklet a közszolgáltatási szerződés jogszabály által előírt kötelező elemeivel módosult.
Tab, 2013. november 28.
Schmidt Jenő
polgármester
[1] Módosította a 40/2008. (XII. 23.) rendelet 1. §-a, hatályos 2009. január 1. napjától.
[2] Módosította a 40/2008.(XII. 23.) rendelet 2. §-a, hatályos 2009. január 1. napjától.
[3] Hatályát vesztette a 12/2012. (IV. 27.) rendelet 6. §-ával, hatálytalan 2012. április 30. napjától.
[4] Beiktatta a 27/2009. (VIII. 31.) rendelet 12. §-a, hatályos 2009. szeptember 1. napjától.
[5] Módosította a 39/2004. (XII. 28.) rendelet 1. §-a, a 44/2005. (XII. 28.) rendelet 1. §-a, a 27/2006. (XII. 29.) rendelet 1. §-a, a 21/2007. (XII. 28.) rendelet 1. §-a, a 30/2009. (XII. 30.) rendelet 1. §-a, a 26/2010. (XII. 20.) rendelet 1. §-a, 21/2011. (XI. 28.) rendelet 1. §-a, a 27/2012. (XII. 21.) rendelet 1. §-a, 14/2013. (VII. 19.) rendelet 1. §-a, a 21/2013. (XI. 29.) rendelet 1. §-a, hatályos 2014. január 1. napjától.
[6] Módosította a 21/2013. (XI. 29.) rendelet 2. §-a, hatályos 2014. január 1. napjától.