település neve Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2013. (VII.19.) önkormányzati rendelete

A kötelező kéményseprő-ipari közszolgáltatásról

Hatályos: 2015. 01. 01- 2015. 12. 31

Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének

39/2004. (XII. 28.), 44/2005. (XII. 28.), 27/2006. (XII. 29.), 21/2007. (XII. 28.), 40/2008. (XII. 23.), 27/2009. (VIII. 31.), 30/2009. (XII. 30.), 26/2010. (XII. 20.), 21/2011. (XI. 28.), 12/2012. (IV. 27.), 27/2012. (XII. 21.), 14/2013. (VII. 19.), 21/2013. (XI. 29.), 19/2014. (XII. 22.)  rendelettel módosított
38/2003. (XII. 29.)
RENDELETE

a kötelező kéményseprő-ipari közszolgáltatásról

Tab Város Önkormányzata a helyi önkormányzatokról szóló többször módosított 1990. évi LXV. tv. 16. § (1) bekezdésében, valamint az egyes helyi közszolgáltatások kötelező igénybevételéről szóló 1995. évi XLII. törvény 2. §-ában kapott felhatalmazás alapján a kéményseprő-ipari közszolgáltatás ellátásáról és kötelező igénybevételéről az alábbi rendeletet alkotja:


A RENDELET CÉLJA


1. §


/1/ A rendelet célja az élet- és vagyonbiztonság, valamint a tűzbiztonság óvása érdekében az égéstermék-elvezetők rendeltetésszerű és biztonságos működtethetőségének biztosítása.


/2/ Az /1/ bekezdésben meghatározott cél elérése érdekében az önkormányzat képviselő-testülete a kéményseprő-ipari tevékenység ellátására helyi közszolgáltatást szervez és e tevékenység ellátásáról a helyi közszolgáltatás útján gondoskodik.


A RENDELET HATÁLYA


2. §


/1/ E rendelet hatálya kiterjed Tab város egész közigazgatási területén belül valamennyi ingatlan tulajdonosára és használójára (továbbiakban együtt: tulajdonos) függetlenül attól, hogy természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező társaság, gazdálkodó szervezet, valamint a kötelező kéményseprő-ipari közszolgáltatást ellátó 3. § /1/ bekezdésében megnevezett szolgáltatóra (továbbiakban: szolgáltató).


/2/ A rendelet tárgyi hatálya az 1995. évi XLII. 3. § f) pontjában foglalt kötelező kéményseprő-ipari közszolgáltatás: a lakásban, helyiségben lévő tüzelőberendezés égéstermékének elvezetésére szolgáló kémény és tartozékának, füstjáratának időszakos ellenőrzése, tisztítása, a kémény időszakos műszaki felülvizsgálata, a használatával összefüggő szakvélemény adása.


A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE


3. §


[1]/1/ A 2. § /1/ bekezdésében meghatározott közigazgatási területen a kötelező kéményseprő-ipari közszolgáltatást - a tevékenység ellátására meghirdetett pályázatot elnyert – a Somogy Kéményseprő-Mester Kft. (székhely: 7400 Kaposvár, Ivánfahegyalja u. 21. Iroda: 7400 Kaposvár, Rákóczi tér 9-11.) 2009. január 01. napjától 2012. december 31. napjáig jogosult és köteles ellátni közszolgáltatás keretében az önkormányzattal kötött szerződés alapján (2. sz. melléklet).


/2/ A kéményseprő-ipari közszolgáltatási szerződés az ingatlan tulajdonosa és a 3. § /1/ bekezdése szerinti szolgáltató között a közszolgáltatás igénybe vételével jön létre, valamint akkor is, ha a közszolgáltató a közszolgáltatás ellátását felajánlja, rendelkezésre állását igazolja.


A KÉMÉNYSEPRŐ-IPARI KÖZSZOLGÁLTATÁSI TEVÉKENYSÉGEK


4. §


A kötelező kéményseprő-ipari közszolgáltatás keretében a szolgáltatónak a kötelező kéményseprő-ipari közszolgáltatásról szóló 27/1996. (X.30.) BM rendeletben ( továbbiakban: BM rendelet)meghatározott munkálatokat kell elvégezni az ott meghatározott módon.



A KÖZSZOLGÁLTATÁS RÉSZTVEVŐINEK JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI


5. §


/1/ A rendelet hatálya alá eső ingatlan tulajdonosa az 1. § /1/ bekezdésében foglalt közszolgáltatást köteles igénybe venni, és köteles a képviselő-testület által megállapított közszolgáltatási díjat a közszolgáltatónak megfizetni.


/2/ A tulajdonos köteles a közszolgáltatást végző szervezet tagját illetve alkalmazottját - előzetes értesítés alapján- az ingatlanba (épületébe, lakásába, helyiségébe) a szolgáltatás elvégzése céljából beengedni, illetve a szolgáltató számára a munkavégzés helyére hozzáférést, feljutást lehetővé tenni és a kötelező kéményseprő-ipari közszolgáltatásról szóló 27/1996. (X.30.) BM rendelet 18. §-ában foglalt kötelezettségeinek eleget tenni: a szolgáltatás elvégzéséhez előírt feltételeket biztosítani, előírásokat és bejelentési kötelezettségeket teljesíteni.


/3/ A tulajdonos a kéményseprő-ipari közszolgáltatás elvégzését aláírásával igazolja.


/4/ A közszolgáltatás végzése során a tapasztalt hibákat, hiányosságokat a közszolgáltató feljegyzésben rögzíti és átadja az ingatlantulajdonosnak, aki azt átvétel aláírásával igazolja. A feljegyzésben szereplő határidőig az ingatlantulajdonos köteles a hibákat, hiányosságokat megszüntetni és erről a közszolgáltatót tájékoztatni.


6. §


/1/ A szolgáltató a közszolgáltatási tevékenysége során a kötelező kéményseprő-ipari közszolgáltatásról szóló 27/1996. (X.30.) BM rendelet szerinti kötelezettségeinek a szerződés időtartama alatt folyamatosan köteles eleget tenni.


/2/ A közszolgáltató évente november 10-ig köteles beszámolni az évben végzett tevékenységéről, fejlesztési terveiről, illetve eljuttatni a következő évre vonatkozó díjkalkulációját.


[2]/3/ Az ügyfélfogadást 8660 Tab, Kossuth L. u. 148/a. szám alatt munkanapokon 8.00 és 16.00 óra között minimum 2 órán át köteles biztosítani. Ezen időn felül állandóan hívható telefon ügyeletet köteles fenntartani.



7. §


Az önkormányzat minden év december 31. napjáig megállapítja a következő évben alkalmazható -a szolgáltató által november 10-ig eljuttatott díjkalkuláció alapján- kéményseprési díjakat.


A KÖZSZOLGÁLTATÁS DÍJA


8. §


/1 /A 5. § /1/ bekezdése alapján a tulajdonos köteles a rendelet 1. számú mellékletében meghatározott összegű közszolgáltatási díjat a közszolgáltatónak megfizetnie.


/2/ A tulajdonos nem tagadhatja meg a közszolgáltatási díj megfizetését arra hivatkozva, hogy a közszolgáltatást nem veszi igénybe.


/3/ A mindenkori érvényes díjról a díjért végzendő tevékenység feltüntetésével a szolgáltatónak díjjegyzéket kell vezetni.


/4/ Az ingatlantulajdonosoktól a közszolgáltatási díjat a szolgáltatás elvégzése után számla ellenében jogosult a közszolgáltató beszedni.

A fizetésre kötelezett a számla kézhezvételét követő 8 napon belül köteles azt kiegyenlíteni. Késedelmes fizetés esetén a szolgáltató a Ptk. 301. § /2/ bekezdésében meghatározott kamatot számolja fel.


/5/ Az év közben használatba vett vagy megszüntetett kéménynél az időarányos évi díjat a használatbavételt (megszüntetést) követő hó első napján kell érvényesíteni, illetve jóváírni.



[3]9. §


/1/








ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK


10. §


E rendelet 2004. január 01-én lép hatályba.


[4]11.§

 E rendelet a belső piaci szolgáltatásokról szóló, az Európai Parlament és a Tanács 2006/123/EK irányelvnek való megfelelést szolgálja.




            ……………………………..                                    …………………………….

                   Dr. Mezőfi Ágnes                                          Schmidt Jenő

                   városi jegyző                                              polgármester



Záradék:


Az egységes szerkezetbe foglalt rendelet a mai napon hatályos jogszabályi szöveget tartalmazza.


Tab, 2014. december 22.



                       


                        Schmidt Jenő                                                                       Dr. Szűts Dóra

                        polgármester                                                                               jegyző



[5]1. sz számú melléklet



A kötelező kéményseprő-ipari közszolgáltatás díjai


  1. A kéményseprő-ipari közszolgáltatásról szóló törvény 6. § (1) bekezdésében meghatározott sormunka díjak:



 Tevékenységek

Égéstermék-elvezetők jele**

Égéstermék elvezető ellenőrzés, szükség szerinti tisztítás és műszaki felülvizsgálat

Égéstermék elvezető ellenőrzés, szükség szerinti tisztítás és műszaki felülvizsgálat

Égéstermék elvezető ellenőrzés, szükség szerinti tisztítás és műszaki felülvizsgálat


Nettó díj

(Ft)

egység

ÁFA

27%

(Ft)

egység

Bruttó díj

(Ft)

egység

 ENHS

535,-

Ft/db/alkalom

145,-

Ft/db/alkalom

680,-

Ft/db/alkalom

 ENHG

819,-

Ft/db/alkalom

221

Ft/db/alkalom

1040,-

Ft/db/alkalom

 KNHS

80,-

Ft./fm/alkalom

22,-

Ft./fm/alkalom

102,-

Ft./fm/alkalom

 KNHG

80,-

Ft./fm/alkalom

22,-

Ft./fm/alkalom

102,-

Ft./fm/alkalom

 NNHS

316,-

Ft./fm/alkalom

85,-

Ft./fm/alkalom

401

Ft./fm/alkalom

 NNHG

316,-

Ft./fm/alkalom

85,-

Ft./fm/alkalom

401

Ft./fm/alkalom

 ENTS

535,-

Ft/db/alkalom

145,-

Ft/db/alkalom

680,-

Ft/db/alkalom

 ENTG

819,-

Ft/db/alkalom

221

Ft/db/alkalom

1040,-

Ft/db/alkalom

 KNTS

80,-

Ft./fm/alkalom

22,-

Ft./fm/alkalom

102,-

Ft./fm/alkalom

 KNTG

80,-

Ft./fm/alkalom

22,-

Ft./fm/alkalom

102,-

Ft./fm/alkalom

 NNTS

316,-

Ft./fm/alkalom

85,-

Ft./fm/alkalom

401

Ft./fm/alkalom

 NNTG

316,-

Ft./fm/alkalom

85,-

Ft./fm/alkalom

401

Ft./fm/alkalom

 EZHS

535,-

Ft/db/alkalom

145,-

Ft/db/alkalom

680,-

Ft/db/alkalom

 EZHG

819,-

Ft/db/alkalom

221

Ft/db/alkalom

1040,-

Ft/db/alkalom

 KZHS

80,-

Ft./fm/alkalom

22,-

Ft./fm/alkalom

102,-

Ft./fm/alkalom

 KZHG

80,-

Ft./fm/alkalom

22,-

Ft./fm/alkalom

102,-

Ft./fm/alkalom

 NZHS

316,-

Ft./fm/alkalom

85,-

Ft./fm/alkalom

401

Ft./fm/alkalom

 NZHG

316,-

Ft./fm/alkalom

85,-

Ft./fm/alkalom

401

Ft./fm/alkalom

 EZTS

535,-

Ft/db/alkalom

145,-

Ft/db/alkalom

680,-

Ft/db/alkalom

 EZTG

819,-

Ft/db/alkalom

221

Ft/db/alkalom

1040,-

Ft/db/alkalom

 KZTS

80,-

Ft./fm/alkalom

22,-

Ft./fm/alkalom

102,-

Ft./fm/alkalom

 KZTG

80,-

Ft./fm/alkalom

22,-

Ft./fm/alkalom

102,-

Ft./fm/alkalom

 NZTS

316,-

Ft./fm/alkalom

85,-

Ft./fm/alkalom

401

Ft./fm/alkalom

 NZTG

316,-

Ft./fm/alkalom

85,-

Ft./fm/alkalom

401

Ft./fm/alkalom

 GNHS*

535,-

Ft/szint/alkalom

145,-

Ft/szint/alkalom

680,-

Ft/szint/alkalom

 GNHG*

819,-

Ft/szint/alkalom

221

Ft/db/alkalom

1040,-

Ft/db/alkalom

 GZHS*

535,-

Ft/szint/alkalom

145,-

Ft/szint/alkalom

680,-

Ft/szint/alkalom

 GZHG*

819,-

Ft/szint/alkalom

221

Ft/db/alkalom

1040,-

Ft/db/alkalom

 GZTS*

535,-

Ft/szint/alkalom

145,-

Ft/szint/alkalom

680,-

Ft/szint/alkalom

 GZTG*

819,-

Ft/szint/alkalom

221

Ft/db/alkalom

1040,-

Ft/db/alkalom

 ET

360,-

Ft/db/alkalom

97,-

Ft/db/alkalom

457,-

Ft/db/alkalom

 KT

360,-

Ft/db/alkalom

97,-

Ft/db/alkalom

457,-

Ft/db/alkalom

 NT

360,-

Ft/db/alkalom

97,-

Ft/db/alkalom

457,-

Ft/db/alkalom

 GT*

360,-

Ft/db/alkalom

97,-

Ft/db/alkalom

457,-

Ft/db/alkalom


 1.5. Megrendelésre kötelező tevékenységek




 A fenti közszolgáltatások

Bruttó



 A sormunka keretében feltárt az égéstermék-elvezető járatában lerakódott, csak égetéssel eltávolítható szurokréteg kiégetése külön egyeztetés alapján .

díjmentes

Ft./db./óra


 Közvetlen homlokzati égéstermék-kivezetéssel rendelkező tüzelőberendezések égéstermék-elvezetőjének ellenőrzése, tisztítása .

1040,-

Ft./db.


 A 10 000 cm2 feletti járat keresztmetszetű égéstermék-elvezető ellenőrzése tisztítása

1203,-

Ft./fm.


 A 1.5. pont alatti tevékenységeket további kiszállási díj terheli

1700,-

Ft


* Mellékcsatornás gyűjtő jellegű égéstermék-elvezető esetében a mellékcsatornát plusz szintnek kell tekinteni.

** A jelölés magyarázatát a 1. melléklet 4 pontja tartalmazza









  1. A kéményseprő-ipari közszolgáltatásról szóló törvény 6. § (2) bekezdésében meghatározott  műszaki vizsgálatok díja:




Égéstermék-elvezetők jele

 
ENH
ENT
ET



 
 
EZH
EZT



1,16

 
GNH
GZH
GZT
GT


0,4

 KNH
KNT
KT
NNH
NNT
NT

2,6

 
KZH
KZT
NZH
NZT


3,4

 2.1. Új égéstermék-elvezetők kivitelezés közbeni, eltakarás előtti vizsgálata



6387,- Ft./db

6387,- Ft./db

6387,- Ft./szint

8682 Ft./db

8682  Ft./db

 2.2. Újonnan épített vagy szerelt felújított, átalakított vagy újból használatba vett égéstermék-elvezetők üzembe helyezés előtti vizsgálata


6387,- Ft./db

6387,- Ft./db

6387,- Ft./szint

8682,- Ft./db

8682,- Ft./db


 2.3. Tüzelőanyag váltás, tüzelőberendezés csere, új tüzelőberendezés üzembe helyezése esetén az üzembe helyezést megelőzően az érintett égéstermék-elvezetők vizsgálata


6387,- Ft./db

6387,- Ft./db

6387,- Ft./szint

8682,- Ft./db

8682,- Ft./db


2.4. Meglévő égéstermék-elvezető bontását, funkciójának megváltoztatását, használaton kívül helyezését, illetve az égéstermék-elvezetőt érintő átalakítást megelőző helyszíni vizsgálat


6387,- Ft./db

6387,- Ft./db

6387,- Ft./szint

8682,- Ft./db

8682,- Ft./db


2.5. A 2.1.-2.4. pont alatti tevékenységeket további kiszállási díj terheli


1700,- Ft

3. A műszaki megoldás megfelelőségével összefüggő, megrendelt vizsgálatok díja:


 3.1.

 Egy lakás, illetve rendeltetési egység esetében 

3845,-     Ft

 3.2.

 Kettő - hat lakás, illetve rendeltetési egység esetében 

3845,-     Ft

 3.3.

 Hatnál több lakás, illetve rendeltetési egység esetében épületenként

3845,-     Ft

 3.4.

 Épület központi kéménnyel 60-140 Kw

3845,-     Ft

 3.5.

 Ipari és kommunális létesítmények esetében 140 kW felett

4273,-     Ft

 3.6.

 Helyszíni szaktanácsadás 

5132,-    Ft

 3.7.

 A 3.6. pont alatti tevékenységet további, a 2.5. pont szerinti kiszállási díj terheli   0,      Ft

A díjak az ÁFÁ-t tartalmazzák, alkalmankénti fizetendő díjak.


   4. Égéstermék elvezetők jelölése a 347/2012. (XII. 11. ) Korm. rendelet szerint:


I. oszlop:                          II. oszlop:                   III. oszlop:                 IV. oszlop:

E: egyedi                    N: nyitott égésterű     H: huzat elvű              S: szilárd tüzelésű

            G: gyűjtő                    Z: zárt égésterű          T: túlnyomásos          G: gáztüzelésű

            K: üzemi, központi

            N: nagyközponti


   5. Felszámítható egyéb díjak:


1. A tüzelőberendezés biztonságos működéséhez szükséges levegő utánpótlásának ellenőrzése.

            Díj = 0,1 munkaráfordítás/db/alkalom × 1340,-Ft/munkaráfordítás = 134,- Ft/db/alkalom nettó.

            Munkavégzés díja bruttó: 170,-Ft


2. A szilárd tüzelésű égéstermék elvezetők kötelező gyakoriságának csökkenése miatti Felülvizsgálati egységráfordítási szorzó növekedése.

            Díj= 0,1 munkaráfordítás/db/alkalom × 1340,-Ft/munkaráfordítás = 134,- Ft/db/alkalom nettó.

            Munkavégzés díja bruttó: 170,-Ft


3. Az égéstermék paramétereinek (CO) ellenőrzését (csak gáztüzelő berendezéseknél 11 KW felett).

            Díj = 0,3/4 munkaráfordítás/paraméter/alkalom × 1340,-Ft/munkaráfordítás =

  = 101,- Ft/paraméter/alkalom (négyévente kell elvégezni).

            Munkavégzés díja bruttó: 128,-Ft

4. Az összekötő elemek ellenőrzése és szükség szerinti tisztítása.

            A leggyakoribb esetekben:

            ENHS jelű égéstermék-elvezető esetén

Díj= 0,17 munkaráfordítás/bekötés/alkalom × 1340,-   Ft/munkaráfordítás =

= 228,-Ft/bekötés/alkalom.

            Munkavégzés díja bruttó: 289,-Ft

            ENHG jelű égéstermék-elvezető esetén

Díj= 0,14 munkaráfordítás/bekötés/alkalom × 1340-    Ft/munkaráfordítás =

= 188,-Ft/bekötés/alkalom.

            Munkavégzés díja bruttó: 239,-Ft


5. A műszaki-biztonsági felülvizsgálat meglétének ellenőrzését (gáztüzelő berendezéseknél).

Díj= 0,05 munkaráfordítás/bekötés/alkalom × 1340,-   Ft/munkaráfordítás =

= 67,-Ft/bekötés/alkalom.

            Munkavégzés díja bruttó: 85,-Ft

[6]2. számú melléklet

a kötelező kéményseprő-ipari közszolgáltatásról szóló rendelethez



K Ö Z S Z O L G Á L T A T Á S I   S Z E R Z Ő D É S


kötelező tartalmi elemei


  1. Szerződést kötők adatai
  2. A szerződés tárgya
  3. A közszolgáltatással érintett ellátási területet
  4. A feladat vállalásának kezdő időpontját
  5.  A megállapodás legrövidebb időtartamát, amely nem lehet rövidebb, mint öt év,
  6. A szerződés tartalma: (a szerződést kötők kötelességei, jogai Tab Város Önkormányzatának 38/2003. (XII. 29.) számú a kötelező kéményseprő-ipari közszolgáltatásról szóló rendelete alapján)
  7. Szolgáltatási díj, díjfizetés: (Tab Város Önkormányzatának 38/2003. (XII. 29.) számú a kötelező kéményseprő-ipari közszolgáltatásról szóló rendelete alapján)
  8. A szerződés megszűnésének, megszüntetésének esetei
  9. Egyéb kikötések: fizetési, számlázási feltételek, jogviták rendezése, stb.
  10. Mellékletként a közszolgáltatással összefüggő dokumentumok, nyilvántartások jegyzékét
  11. a közszolgáltatás felhagyásának feltételeit.



INDOKOLÁS


A KÖTELEZŐ KÉMÉNYSEPRŐ-IPARI KÖZSZOLGÁLTATÁSRÓL SZÓLÓ

38/2003. (XII. 29.) sz.

ÖNKORMÁNYZATI RENDELETHEZ

(továbbiakban: rendelet)




ÁLTALÁNOS INDOKLÁS:


Tab Város Képviselő-testületének a 180/2003. (VI.19.) számú határozatában döntött, hogy önként vállat feladatként gondoskodik a kéményseprő-ipari közszolgáltatás ellátásáról 2004. január 1.napjától. A 262/2003. (IX.25.) számú képviselő-testületi határozatában szolgáltatónak a Somogy Kéményseprő-Mester Kft-t jelölte ki.

Az egyes helyi közszolgáltatások kötelező igénybevételéről szóló 1995. évi XLII. törvény 2. §-a kimondja, hogy a helyi önkormányzat által szervezett közszolgáltatásra rendeletet kell alkotni.


RÉSZLETES INDOKLÁS:


Az 1. §-hoz

A rendelet célja került megfogalmazásra


A 2. §-hoz

A rendelet személyi és tárgyi hatálya került megfogalmazásra.


A 3. §-hoz

A /1/-/2/ bekezdésben meghatározza a közszolgáltatási jogviszony létrejöttét.

Megjelöli a közszolgáltatást ellátó kft pontos adatait, a közszolgáltatás időtartamát.


A 4. §-hoz

Meghatározásra kerülnek a kéményseprő-ipari közszolgáltatási tevékenységek


A 5. §-hoz

Az /1/-/4/ bekezdésekben meghatározásra kerülnek a tulajdonos kötelezettségei.


A 6. §-hoz

Előírja a szolgáltató kötelezettségeit.


A 7. §-hoz

Meghatározásra kerül az önkormányzat által kötelezően ellátandó feladat.


A 8. §-hoz

A /1/-/2/ bekezdésekben előírásra került a közszolgáltatási díj megfizetésének kötelezettsége

A /3/ bekezdésben előírja a szolgáltatónak, hogy díjjegyzéket kell vezetnie az érvényes díjakról

A /4/ bekezdésben meghatározásra kerül a közszolgáltatásért járó díj kiegyenlítése, illetve a szolgáltató által felszámolható kamat mértéke.

Az /5/ bekezdés kimondja, hogy a díjhátralék adók módjára be lehet hajtani.

A /6/ bekezdésben került szabályozásra az időarányos évi díj elszámolása


A 9. §-hoz

A szabálysértésekről szóló 1999. évi LXIX. tv. 1. §. /1/ bekezdésében foglaltakra figyelemmel a helyi önkormányzatnak szabálysértési tényállás megállapítására is kiterjedő hatásköre van, így előírt szabálysértési rendelkezéseket a tulajdonos kötelezettségeivel kapcsolatosan.



INDOKOLÁS



A kötelező kéményseprő ipari szolgáltatásról 38/2003. (XII. 29.) számú

 rendelet módosításáról szóló 21/2011. (XI.28.) sz.

rendelethez




A 1995. évi XLII. tv. 2. § f) pontja szerint a helyi önkormányzat rendeletben állapítja meg az elvégzendő szolgáltatás alapján a tulajdonost terhelő díjfizetési kötelezettséget, a díj mértékét, megfizetésének rendjét, az esetleges kedvezmények eseteit, vagy a szolgáltatás ingyenességét.


Az önkormányzat a 38/2003. (XII. 29.) sz. rendelete 6. § (2) bekezdése kimondja, hogy a közszolgáltató évente november 10-ig köteles beszámolni az évben végzett tevékenységéről, fejlesztési terveiről, illetve eljuttatni a következő évre vonatkozó díjkalkulációját.


A szolgáltató Somogy Kéményseprő-Mester Kft /Kaposvár, Rákóczi tér 9-11./ az önkormányzat rendeletének megfelelően elkészítette a 2012. évi díjakra vonatkozó javaslatát.


A javaslat az előző évi díjakhoz képest egy tétel esetén tartalmaz díjemelést, ami összességében az infláció mértékénél kisebb díjnövekedést jelent.


A díjemelési javaslat elfogadható, a szolgáltatás biztonságos ellátása érdekében indokolt.




Tab, 2011. november 24..




                                                                                              Dr. Szűts Dóra





ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS



A kötelező kéményseprő ipari szolgáltatásról módosított 38/2003. (XII. 29.)

 rendelet módosításáról szóló 44/2005. (XII. 28.)

rendelethez


Tab Város Önkormányzata a helyi önkormányzatokról szóló többször módosított 1990. évi LXV tv. 16. § (1) bekezdésében, valamint az egyes helyi közszolgáltatások kötelező igénybevételéről szóló 1995. évi XLII. tv. 2. §-ában kapott felhatalmazás alapján a kéményseprő-ipari közszolgáltatás ellátásáról és kötelező igénybevételéről a 38/2003. (XII. 29.) sz. rendeletével rendelkezett.


A 1995. évi XLII. tv. 2. § f) pontja szerint a helyi önkormányzat rendeletben állapítja meg az elvégzendő szolgáltatás alapján a tulajdonost terhelő díjfizetési kötelezettséget, a díj mértékét, megfizetésének rendjét, az esetleges kedvezmények eseteit, vagy a szolgáltatás ingyenességét.


A rendelet 1. sz. melléklete rendelkezik a kötelező közszolgáltatásdíjairól.


Az önkormányzat 38/2003. (XII. 29.) sz. rendelet 6. § (2) bekezdése kimondja, hogy a közszolgáltató évente november 10-ig köteles beszámolni az évben végzett tevékenységéről, fejlesztési terveiről, illetve eljuttatni a következő évre vonatkozó díjkalkulációját.


A rendelet-tervezet az 1. számú melléklet módosítását, azaz a szolgáltató által megküldött díjkalkuláció alapján a 2006. évre javasolt díjakat tartalmazza.



Tab, 2005. december 22.



                                                                                              Dr. Mezőfi Ágnes

                                                                                                        jegyző


ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS



A kötelező kéményseprő ipari szolgáltatásról 38/2003. (XII. 29.) számú

 rendelet módosításáról szóló 27/2006. (XII. 29.) sz.

rendelethez


Tab Város Önkormányzata a helyi önkormányzatokról szóló többször módosított 1990. évi LXV tv. 16. § (1) bekezdésében, valamint az egyes helyi közszolgáltatások kötelező igénybevételéről szóló 1995. évi XLII. tv. 2. §-ában kapott felhatalmazás alapján a kéményseprő-ipari közszolgáltatás ellátásáról és kötelező igénybevételéről a 38/2003. (XII. 29.) sz. rendeletével rendelkezett.


A 1995. évi XLII. tv. 2. § f) pontja szerint a helyi önkormányzat rendeletben állapítja meg az elvégzendő szolgáltatás alapján a tulajdonost terhelő díjfizetési kötelezettséget, a díj mértékét, megfizetésének rendjét, az esetleges kedvezmények eseteit, vagy a szolgáltatás ingyenességét.



Az önkormányzat a 38/2003. (XII. 29.) sz. rendelete 6. § (2) bekezdése kimondja, hogy a közszolgáltató évente november 10-ig köteles beszámolni az évben végzett tevékenységéről, fejlesztési terveiről, illetve eljuttatni a következő évre vonatkozó díjkalkulációját.

A rendelet 1. sz. melléklete rendelkezik a kötelező közszolgáltatás díjairól.


A rendelet-tervezet az 1. számú melléklet módosítását, azaz a szolgáltató által megküldött díjkalkuláció alapján a 2007. évre javasolt díjakat tartalmazza.



Tab, 2006. december 21.




                                                                                              Dr. Mezőfi Ágnes




INDOKOLÁS



A kötelező kéményseprő ipari szolgáltatásról 38/2003. (XII. 29.) számú

 rendelet módosításáról szóló 21/2007. (XII. 28.) sz.

rendelethez




A 1995. évi XLII. tv. 2. § f) pontja szerint a helyi önkormányzat rendeletben állapítja meg az elvégzendő szolgáltatás alapján a tulajdonost terhelő díjfizetési kötelezettséget, a díj mértékét, megfizetésének rendjét, az esetleges kedvezmények eseteit, vagy a szolgáltatás ingyenességét.


Az önkormányzat a 38/2003. (XII. 29.) sz. rendelete 6. § (2) bekezdése kimondja, hogy a közszolgáltató évente november 10-ig köteles beszámolni az évben végzett tevékenységéről, fejlesztési terveiről, illetve eljuttatni a következő évre vonatkozó díjkalkulációját.


A szolgáltató Somogy Kéményseprő-Mester Kft /Kaposvár, Rákóczi tér 9-11./ az önkormányzat rendeletének megfelelően elkészítette a 2008. évi díjakra vonatkozó javaslatát.


A javaslat az előző évi díjakhoz képest 3,1-4,0 %-os díjemelést tartalmaz, ami infláció mértékénél kisebb díjnövekedést jelent.


A díjemelési javaslat elfogadható, a szolgáltatás biztonságos ellátása érdekében indokolt.



Tab, 2007. december 20.






                                                                                              Dr. Mezőfi Ágnes




INDOKOLÁS


A kötelező kéményseprő ipari szolgáltatásról 38/2003. (XII. 29.) számú rendelet módosításáról szóló 40/2008. (XII.23.) sz. rendelethez


Általános Indokolás


A 2004. évben négy év időtartamra megkötött kéményseprő-ipari közszolgáltatási szerződés 2008. december 31-én lejár. Az újra pályáztatás eredményeként új szerződéskötésre kerül sor. A rendeletet ennek megfelelően módosítani kell.


Részletes indokolás

1 §-hoz

A kötelező kéményseprő-ipari közszolgáltatási tevékenységet ellátó vállalkozás neve és címe pontosításra került, valamint a közszolgáltatás időtartama került meghatározásra.

2.§-hoz

A pályázatban vállalt ügyfélfogadási idő került meghatározásra.

  1. §-hoz

A 1995. évi XLII. tv. 2. § f) pontja szerint a helyi önkormányzat rendeletben állapítja meg az elvégzendő szolgáltatás alapján a tulajdonost terhelő díjfizetési kötelezettséget, a díj mértékét, megfizetésének rendjét, az esetleges kedvezmények eseteit, vagy a szolgáltatás ingyenességét.


Az 1. számú melléklet a vállalkozó által a pályázatban vállalt díjtételeket tartalmazza.


Tab, 2008. december 18.




                                                                                              Dr. Nagy Szabina

                                                                                                      aljegyző


INDOKOLÁS



A kötelező kéményseprő ipari szolgáltatásról 38/2003. (XII. 29.) számú

 rendelet módosításáról szóló 30/ 2009. (XII.30.) sz.

rendelethez




A 1995. évi XLII. tv. 2. § f) pontja szerint a helyi önkormányzat rendeletben állapítja meg az elvégzendő szolgáltatás alapján a tulajdonost terhelő díjfizetési kötelezettséget, a díj mértékét, megfizetésének rendjét, az esetleges kedvezmények eseteit, vagy a szolgáltatás ingyenességét.


Az önkormányzat a 38/2003. (XII. 29.) sz. rendelete 6. § (2) bekezdése kimondja, hogy a közszolgáltató évente november 10-ig köteles beszámolni az évben végzett tevékenységéről, fejlesztési terveiről, illetve eljuttatni a következő évre vonatkozó díjkalkulációját.


A szolgáltató Somogy Kéményseprő-Mester Kft /Kaposvár, Rákóczi tér 9-11./ az önkormányzat rendeletének megfelelően elkészítette a 2010. évi díjakra vonatkozó javaslatát.


A javaslat az előző évi díjakhoz képest 3,0-3,4 %-os díjemelést tartalmaz, ami infláció mértékénél kisebb díjnövekedést jelent.


A díjemelési javaslat elfogadható, a szolgáltatás biztonságos ellátása érdekében indokolt.




Tab, 2009. december 23.




                                                                                              Dr. Szűts Dóra





INDOKOLÁS



A kötelező kéményseprő ipari szolgáltatásról 38/2003. (XII. 29.) számú

 rendelet módosításáról szóló 26/ 2010. (XII.20.) sz.

rendelethez



A 1995. évi XLII. tv. 2. § f) pontja szerint a helyi önkormányzat rendeletben állapítja meg az elvégzendő szolgáltatás alapján a tulajdonost terhelő díjfizetési kötelezettséget, a díj mértékét, megfizetésének rendjét, az esetleges kedvezmények eseteit, vagy a szolgáltatás ingyenességét.


Az önkormányzat a 38/2003. (XII. 29.) sz. rendelete 6. § (2) bekezdése kimondja, hogy a közszolgáltató évente november 10-ig köteles beszámolni az évben végzett tevékenységéről, fejlesztési terveiről, illetve eljuttatni a következő évre vonatkozó díjkalkulációját.


A szolgáltató Somogy Kéményseprő-Mester Kft /Kaposvár, Rákóczi tér 9-11./ az önkormányzat rendeletének megfelelően elkészítette a 2011. évi díjakra vonatkozó javaslatát.


A javaslat az előző évi díjakhoz képest 5 %-os díjemelést tartalmaz, ami infláció mértékénél kisebb díjnövekedést jelent.


A díjemelési javaslat elfogadható, a szolgáltatás biztonságos ellátása érdekében indokolt.




Tab, 2010. december 16.




                                                                                              Dr. Szűts Dóra





ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS


TAB VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

a 12/2012. (IV. 27.) számú

Az egyes rendeletek módosításáról szóló

RENDELETÉHEZ


A szabálysértésekről, a szabálysértési eljárásról és a szabálysértési nyilvántartási rendszerről szóló 2012. évi II. törvényben foglalt rendelkezés tette szükségessé Tab Város Képviselő-testülete rendeleteinek felülvizsgálatát, és a szabálysértési rendelkezések hatályon kívül helyezését.


Tab, 2012. április 26.


                                                                                           Schmidt Jenő





INDOKOLÁS



A kötelező kéményseprő ipari szolgáltatásról 38/2003. (XII. 29.) számú

 rendelet módosításáról szóló 27/2012.(XII.21.) sz.

rendelethez




A 2012. évi XC. tv. 10. § (1) bekezdése szerint a helyi önkormányzat rendeletben állapítja meg az elvégzendő szolgáltatás alapján a tulajdonost terhelő díjfizetési kötelezettséget, a díj mértékét, megfizetésének rendjét, az esetleges kedvezmények eseteit, vagy a szolgáltatás ingyenességét.


Az Tab Város Önkormányzat Képviselő-testülete  235/2012. (XI.29.) számú határozatával a kötelező kéményseprő ipari közszolgáltatás végzésére a Somogy Kéményseprő-Mester Kft /Kaposvár, Rákóczi tér 9-11./ ajánlatát fogadta el így az önkormányzat rendeletében a pályázatban megajánlott (elfogadott) díjakat kell meghatározni.





Tab, 2012. december 20.




                                                                                              Schmidt Jenő 



INDOKOLÁS



A kötelező kéményseprő ipari szolgáltatásról 38/2003. (XII. 29.) számú

 rendelet módosításáról szóló 14/ 2013. (VII.19.) sz.

rendelethez




A 2012. évi XC. tv. 10. § (1) bekezdése szerint a helyi önkormányzat rendeletben állapítja meg az elvégzendő szolgáltatás alapján a tulajdonost terhelő díjfizetési kötelezettséget, a díj mértékét, megfizetésének rendjét, az esetleges kedvezmények eseteit, vagy a szolgáltatás ingyenességét.


A 2013. évi CXIV. törvény a kötelező kéményseprő ipari szolgáltatás lakosságot érintő díjaira 2013. július 1-i hatállyal 10 % csökkentést rendelt el.


Tab Város Önkormányzat Képviselő-testülete a törvény előírása szerint módosította a rendeletét.





Tab, 2013. július 18.









                                                                                              Schmidt Jenő 







INDOKOLÁS



A kötelező kéményseprő ipari szolgáltatásról 38/2003. (XII. 29.) számú

 rendelet módosításáról szóló 22/2013. (XI.29.) sz.

rendelethez




Tab Város Önkormányzata a kötelező kéményseprő ipari szolgáltatásról szóló 38/2003. (XII. 29.) számú rendeletének mellékletében szabályozta a kéményseprő ipari szolgáltatás díjait.



A Somogy Kéményseprő-Mester Kft a közszolgáltatási szerződés és a vonatkozó jogszabályok figyelembevételével elkészítette a 2014. évre vonatkozó díjjavaslatát, amiben a fizetendő díjak az előző évihez képest változatlanok, a módosítás a vonatkozó jogszabályoknak történő megfelelés miatt szükséges.


A 2 számú melléklet a közszolgáltatási szerződés jogszabály által előírt kötelező elemeivel módosult.


Tab, 2013. november 28.



Schmidt Jenő

polgármester







INDOKOLÁS



A kötelező kéményseprő ipari szolgáltatásról 38/2003. (XII. 29.) számú

 rendelet módosításáról szóló 19/ 2014. (XII.22.) sz.

rendelethez



Tab Város Önkormányzata a kötelező kéményseprő ipari szolgáltatásról szóló 38/2003. (XII. 29.) számú rendeletének mellékletében szabályozta a kéményseprő ipari szolgáltatás díjait.


A Somogy Kéményseprő-Mester Kft a közszolgáltatási szerződés és a vonatkozó jogszabályok figyelembevételével elkészítette a 2015. évre vonatkozó díjjavaslatát.

A módosítás a szolgáltató által javasolt díjtételeket tartalmazza.



Tab, 2014. december 17.



Schmidt Jenő

polgármester



[1]

Módosította a 40/2008. (XII. 23.) rendelet 1. §-a, hatályos 2009. január 1. napjától.

[2]

Módosította a 40/2008.(XII. 23.) rendelet 2. §-a, hatályos 2009. január 1. napjától.

[3]

Hatályát vesztette a 12/2012. (IV. 27.) rendelet 6. §-ával, hatálytalan 2012. április 30. napjától.

[4]

Beiktatta a 27/2009. (VIII. 31.) rendelet 12. §-a, hatályos 2009. szeptember 1. napjától.

[5]

Módosította a 39/2004. (XII. 28.) rendelet 1. §-a, a 44/2005. (XII. 28.) rendelet 1. §-a, a 27/2006. (XII. 29.) rendelet 1. §-a, a 21/2007. (XII. 28.) rendelet 1. §-a, a 30/2009. (XII. 30.) rendelet 1. §-a, a 26/2010. (XII. 20.) rendelet 1. §-a, 21/2011. (XI. 28.) rendelet 1. §-a, a 27/2012. (XII. 21.) rendelet 1. §-a, 14/2013. (VII. 19.) rendelet 1. §-a, a 21/2013. (XI. 29.) rendelet 1. §-a, a 19/2014. (XII. 22.) rendelet 1. §-a, hatályos 2015. január 1. napjától.

[6]

Módosította a 21/2013. (XI. 29.) rendelet 2. §-a, hatályos 2014. január 1. napjától.