Tab Város Önkormányzat Képviselő-testületének 26/2013. (XII.20.) önkormányzati rendelete
A helyi hulladékkezelési közszolgáltatás rendjéről, a településtisztaság egyes kérdéseiről és a közszolgáltatás díjának megállapításáról.
Hatályos: 2014. 01. 01- 2014. 03. 30Tab Város Önkormányzat Képviselő-testületének 26/2013. (XII.20.) önkormányzati rendelete
A helyi hulladékkezelési közszolgáltatás rendjéről, a településtisztaság egyes kérdéseiről és a közszolgáltatás díjának megállapításáról.
2014-01-01-tól 2014-03-30-ig
Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének
3/2004. (II. 1.), 13/2004. (V. 24.), 41/2004. (XII. 28.), 43/2005. (XII. 27.), 16/2006. (V. 29.), 1/2007. (I. 30.), 5/2007. (IV. 10.), 22/2007. (XII. 28.), 42/2008. (XII. 24.), 1/2009. (I. 20.), 27/2009. (VIII. 31.), 31/2009. (XII. 30.), 9/2010. (IV. 26.), 28/2010. (XII. 17.), 24/2011. (XII. 27.), 6/2012. (III. 05.), 12/2012. (IV. 27.), 13/2012. (IV. 30.), 26/2013. (XII. 20.) rendelettel módosított
21/2003. (VIII. 29.)
RENDELETE
A helyi hulladékkezelési közszolgáltatás rendjéről, a településtisztaság egyes kérdéseiről és a közszolgáltatás díjának megállapításáról
Tab város Önkormányzata a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV tv. 16. § (1) bekezdésében valamint a hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. tv. (továbbiakban: Hgt.) 23. §-ában foglalt felhatalmazás alapján az alábbi rendeletet alkotja:
I.
A RENDELET CÉLJA, HATÁLYA
- §
/1/ E rendelet célja, hogy a környezet védelme érdekében meghatározza Tab város belterületén azokat a feladatokat, amelyek a hulladékgazdálkodási törvény és végrehajtása tárgyában kiadott rendeletekből adódóan a helyi Önkormányzatra hárulnak.
/2/ A rendelet hatálya kiterjed Tab város belterületére és azon belül minden magánszemélyre, jogi személy és jogi személyiséggel nem rendelkező társaságra, gazdálkodó szervezetekre és üzleteire, továbbá a társadalmi szervezetekre.
[1]/3/ Tab város Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat) kötelezően ellátandó közszolgáltatásként az ingatlanhasználóknál keletkező települési hulladék rendszeres gyűjtésére, szállítására és ártalmatlanítására (elhelyezésére) kötelezően igénybe veendő hulladékgazdálkodási közszolgáltatást szervez és tart fenn.
[2]/4/ E rendelet hatálya alá eső valamennyi ingatlanhasználó (továbbiakban: ingatlantulajdonos, birtokos, vagyonkezelő) függetlenül attól, hogy természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező társaság továbbá azon gazdálkodó szervezet, amely hulladék keletkezésével járó tevékenységet végez köteles a közszolgáltatást igénybe venni, jelen rendeletben meghatározott mértékben és módon együttműködni.
[3]/5/ A rendelet hatálya alá eső ingatlanhasználó köteles a közszolgáltatási díjat a közszolgáltatónak megfizetni. Az egytényezős közszolgáltatási díj megegyezik a gyűjtőedény méretének megfelelő egységnyi ürítési díj és az időegység alatt teljesítendő ürítések számának szorzatával.
[4]II.
ÉRTELMEZŐ RENDELKEZÉSEK
2§
/1/ Lakóegység: helyiség, vagy egymással belső kapcsolatban álló fő- és mellékhelyiségek műszakilag is összetartozó együttese, amelynek a szabadból, vagy az épület közös közlekedőjéből nyíló önálló bejárata van, meghatározott rendeltetés céljára önmagában alkalmas.
/2/ Háztartási hulladék: a háztartásokban képződő vegyes, elkülönítetten gyűjtött, valamint lomhulladék, ideértve a lakásokban, lakóingatlanokban, a pihenés, üdülés céljára használt helyiségekben, valamint a lakóházak közös használatú helyiségeiben és területein képződő hulladékot;
/3/. Háztartási hulladékhoz hasonló hulladék: az a vegyes, illetve elkülönítetten gyűjtött hulladék, amely a háztartásokon kívül képződik, és jellegében, összetételében a háztartási hulladékhoz hasonló;
/4/. Hulladék: bármely anyag vagy tárgy, amelytől birtokosa megválik, megválni szándékozik vagy megválni köteles;
/5/ Hulladékbirtokos: a hulladéktermelő, továbbá bármely jogalany, akinek vagy amelynek a hulladék a birtokában van;
/6/ Települési hulladék: a háztartási és a háztartási hulladékhoz hasonló szilárd hulladék;
/7/ Vegyes hulladék: a háztartási és a háztartási hulladékhoz hasonló hulladéknak az a különböző fajtájú és összetételű hulladékot tartalmazó része, amelyet az elkülönítetten gyűjtött hulladéktól eltérő külön gyűjtőedényben gyűjtenek;
/8/ Települési szilárd hulladék: települési hulladék, illetőleg a vegyes hulladék
/9/ Lomhulladék: az ingatlanhasználótól a közszolgáltató által a lomtalanítás során átvett olyan háztartási hulladék, amely a közszolgáltatás keretében rendszeresített gyűjtőedény méreteit meghaladja;.
/10/ Zöldhulladék: az ingatlanon keletkező növényi eredetű hulladék, különösen az ág, nyesedék, levél, fűkaszálék, elszáradt virág, stb.
/11/ Hulladékgazdálkodás: a hulladék gyűjtése, szállítása, kezelése, az ilyen műveletek felügyelete, a kereskedőként, közvetítőként vagy közvetítő szervezetként végzett tevékenység, a hulladékgazdálkodási létesítmények és berendezések üzemeltetése, valamint a hulladékkezelő létesítmények utógondozása;
/12/. Hulladékgazdálkodási közszolgáltatás: a közszolgáltatás körébe tartozó hulladék átvételét, gyűjtését, elszállítását, kezelését, valamint a hulladékgazdálkodási közszolgáltatással érintett hulladékgazdálkodási létesítmény fenntartását, üzemeltetését biztosító, kötelező jelleggel igénybe veendő szolgáltatás;
/13/. Közszolgáltatási terület: olyan, települési közigazgatási területtel vagy területekkel egyértelműen behatárolható terület, amelyen belül az ingatlanhasználók részére az adott hulladékgazdálkodási közszolgáltatást ugyanaz a közszolgáltató végzi;
/14/. Közszolgáltató: az a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási engedéllyel rendelkező és a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási tevékenység minősítéséről szóló törvény szerint minősített nonprofit gazdasági társaság, amely a települési önkormányzattal kötött hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés alapján hulladékgazdálkodási közszolgáltatást lát el;
/15/. Hulladékgazdálkodási létesítmény: a hulladékgazdálkodási tevékenységek végzését biztosító telephely, ingatlan, továbbá a telephelyen, ingatlanon belül vagy közterületen kialakított elkülönített terület, amely magában foglalja a hulladékgazdálkodás végzéséhez szükséges építményeket, így különösen a környezet biztonságát szolgáló építményeket, kiszolgáló helyiségeket, gyűjtőhelyeket, valamint a hulladékkezelő létesítményeket;
/16/ Gyűjtőedény: szabványos mérettel rendelkező hulladékgyűjtő edényzet, hulladékgyűjtő zsák, valamint az elkülönített hulladékgyűjtés céljából üzemeltetett eszköz, berendezés;
/17/ Gyűjtőhely: a hulladékgyűjtő pont, a hulladékgyűjtő udvar, valamint a munkahelyi gyűjtőhely és az üzemi gyűjtőhely;
/18/. Ingatlanhasználó: az ingatlan birtokosa, tulajdonosa, vagyonkezelője (függetlenül attól, hogy természetes személy vagy gazdálkodó szervezet) valamint a társasház és a lakásszövetkezet, aki (amely) a hulladékgazdálkodási közszolgáltatást e törvény szerinti szerződéses jogviszony keretében kötelező jelleggel igénybe veszi és akinek (amelynek) a közszolgáltató rendszeres időközönként rendelkezésére áll;
III.
A KÖZSZOLGÁLTATÁS
3. §
[5]/1/ Az 1 § /4/ bekezdésében előírt kötelező közszolgáltatás igénybevételi kötelezettségétől mentesül az a gazdálkodó szervezet ingatlanhasználó, amely a háztartási hulladékhoz hasonló hulladék részét képző elkülönítetten gyűjtött hulladék kezeléséről a Ht. 31. § (1) bekezdésében meghatározottak szerint gondoskodik.
/2/[6]
/3/ [7]
[8]/4/ A települési szilárd hulladék rendszeres elszállítására vonatkozó közszolgáltatási szerződés
a./ természetes személy esetében a közszolgáltatás igénybe vételével jön létre, valamint akkor is, ha a közszolgáltató a közszolgáltatás ellátását felajánlja, rendelkezésre állását igazolja.
b./ gazdálkodó szervezetek esetében az egyedi szerződés aláírásával jön létre. A szerződést csak tevékenységük tényleges folytatásának idejére, de legalább 2 naptári hónap folyamatos időtartamra kötelesek megkötni. A közüzemi szerződés egyes tartalmi elemeit a rendelet 2. sz. melléklete tartalmazza.
[9]/5/ A hulladék gyűjtésére szolgáló edényzetet több ingatlantulajdonos közösen köteles használni a következő esetekben:
- társasházak, lakásszövetkezetek, lakóközösségek által használt, a rendelet 5. számú mellékletében felsorolt ingatlanokon
- ha egy ingatlanon több egyéni vagy társas vállalkozás, vagy jogi személy szervezete működik, és valamennyi érintett egybehangzóan és írásban is dokumentáltan így állapodott meg.
A gyűjtőedényzetet közösen használók meghatalmazottjának írásban kell nyilatkoznia a közszolgáltató felé arról, hogy a gyűjtőedényt hol tárolják, és adják át ürítésre.
IV.
A KÖZSZOLGÁLTATÁS RÉSZTVEVŐINEK JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI
4. §
[10]/1/ / Tab város belterületén hulladékgazdálkodási közszolgáltatást a Pelso-Kom Kft. (székhely: 7471 Zimány, József Attila u. 11.) - továbbiakban: közszolgáltató – végez a Délnyugat Balatoni Hulladékgazdálkodási Társulással kötött közszolgáltatási szerződés alapján e rendeletben valamint külön megállapodásban meghatározottak szerint.
/2/ A települési szilárd hulladék rendszeres elszállításáról a közszolgáltató az ingatlantulajdonosoktól és gazdálkodó szervezetektől e rendelet 1. sz. mellékletében meghatározott gyakorisággal, napokon és gyűjtőedényekben köteles gondoskodni.
/3/ A települési szilárd hulladékot csak az 1. számú mellékletben meghatározott gyűjtőedényben lehet, kizárólag a szállítás napján reggel 7 óráig az ingatlan bejárata előtti közterületre kihelyezni, oly módon, hogy az a közszolgáltató járművére könnyen felhelyezhető legyen.
/4/ A közszolgáltató erre vonatkozó igény esetén, külön térítés ellenében köteles a rendszeresített gyűjtőedény megvásárlását vagy bérletét a közszolgáltatás igénybevételre kötelezett részére biztosítani.
/5/ A gyűjtőedény űrtartalmát meghaladó többlet települési szilárd hulladék elszállíttatására a közszolgáltatás igénybevételére kötelezett ingatlantulajdonos a szolgáltató által rendszeresített műanyagzsák felhasználásával jogosult.
[11]/6/ A közszolgáltató a lakosságnál keletkezett, szabályosan kihelyezett zöldhulladékot minden év március 15. és november 15. napja közötti időszakban kéthetente, előre meghatározott napokon elszállítja. A kihelyezett gyűjtőedényzeten felüli zöldhulladék mennyiség elszállításához a 120 l-es edényzet egyszeri ürítési díjával azonos áron erre a célra rendszeresített zsákot biztosít. A zödhulladékot az 5. számú mellékletben nem szereplő ingatlanok esetén az ingatlantulajdonos köteles a közszolgáltató által díjmentesen rendelkezésre bocsátott gyűjtőedényekben gyűjteni és a közterületre kihelyezni.
/7/ Az ingatlantulajdonos és a gazdálkodó szervezet télen –szükség esetén- az ingatlan bejárata előtti közterület és az úttest között ahol lehetséges legalább 1 méter széles átjárót köteles létesíteni, azt a hótól megtisztítani, síkosságmentesíteni, annak érdekében, hogy a gyűjtőedény ürítése illetve a műanyagzsák elszállítása akadálytalanul, balesetmentesen történhessen.
/8/ A gyűjtés idejére a közterületre történő kihelyezés, a gyűjtést követően a gyűjtőedény saját ingatlanra történő visszahelyezése az ingatlantulajdonos ill. a gazdálkodó szervezet kötelezettsége.
/9/ Közterületen, bármilyen méretű gyűjtőedény elhelyezése –a szállítás napját kivéve-, vagy tárolása kizárólag a polgármesterrel a tulajdonos nevében a használóval kötött közterület-használati szerződés alapján történhet, kivéve az önkormányzat által kijelölt helyen lévő 1100 literes hulladékgyűjtő edényzetet.
/10/ [12]
/11/ Az ingatlantulajdonos és a gazdálkodó szervezet köteles a gyűjtőedény folyamatos tisztántartásáról, szükség szerinti fertőtlenítéséről, elhasználódás esetén pótlásáról gondoskodni.
/12/ A gyűjtőedényben tilos veszélyes hulladékot illetve olyan anyagot elhelyezni /pl.: maró lúg, forró hamu, zsiradék, gyúlékony vagy robbanó anyag, stb./, amely veszélyezteti a közszolgáltató munkavállalóinak egészségét, testi épségét, vagy megrongálhatja a közszolgáltató szállító járművét. E rendelkezés megsértői az okozott kárt kötelesek megtéríteni.
[13]/13/ A gyűjtőedényben elhelyezhető települési szilárd hulladék valamint a biológiailag lebomló szervesanyag maximális tömege:
Edényzet | Települési szilárd hulladék (kg) | Biológiailag lebomló szervesanyag (kg) |
120 literes | 25 | 5,1 |
240 literes | 50 | 10,3 |
1.100 literes | 250 | 51,3 |
/14/ A közszolgáltató a gyűjtőedény kiürítését a tőle elvárható gondossággal köteles végezni. A gyűjtőedényben okozott kárt annak javításával, vagy új edényzet biztosításával köteles megtéríteni. Amennyiben a meghibásodás a közszolgáltatónak nem róható fel, a használhatatlan gyűjtőedény javítása, pótlása az ingatlantulajdonos kötelezettsége.
/15/ A közszolgáltató munkavállalói a gyűjtőedényt kiürítés után kötelesek az átvétel helyére visszahelyezni és az ürítés során kihullott települési szilárd hulladékot összetakarítani.
/16/ A közszolgáltatónak és a lakosságnak egyaránt tilos hulladékot elhagyni, felhalmozni, a gyűjtés, begyűjtés, szállítás és lerakás szabályaitól eltérő módon kezelni.
/17/ [14]A közszolgáltató a közszolgáltatással összefüggő személyes adat kezelésére a Ht. 35. § g) pontja alapján és a jelen önkormányzati rendeletben foglalt mértékben és terjedelemben jogosult.
A közszolgáltatással összefüggő személyes adat csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig kezelhető.
/18/ [15]A közszolgáltató megfelelő technikai és szervezési intézkedésekkel köteles gondoskodni az adatok biztonságáról.
Az adatokat védeni köteles különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, nyilvánosságra hozás vagy törlés, illetőleg sérülés vagy megsemmisülés ellen.
/19/ [16]A közszolgáltató a közszolgáltatással összefüggő személyes adatokat az ingatlantulajdonos (illetve az ingatlan nyilvántartásban szereplő jogosult) azonosítására, a közüzemi szerződés teljesítésével, jogszabályban előírt ellenőrzések végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátásra, számlázásra, postázásra, közüzemi díj hátralékok behajtására használja fel.
/20/ [17]A közszolgáltató nem jogosult az általa kezelt közszolgáltatással összefüggő személyes adat nyilvánosságra hozatalára.
5. §
/1/ A települési szilárd hulladék elszállítási napjának esetleges változásáról az Önkormányzat a helyben szokásos módon köteles az ingatlantulajdonosokat és a gazdálkodó szervezeteket tájékoztatni.
/2/ A közszolgáltató a kötelező közszolgáltatás körében megtagadhatja a települési szilárd hulladék elszállítását, ha
[18]a.) nem az 1. számú mellékletben meghatározott gyűjtőedényben vagy a 4. §. /5/ bek. szerinti műanyagzsákban kerül kihelyezésre,
[19]b.) érzékszervi észleléssel megállapítható, hogy az olyan anyagot tartalmaz, amely a települési szilárd hulladékkal együtt nem gyűjthető, szállítható, vagy ártalmatlanítható (4. §. /12/ bekezdés),
c.) a gyűjtőedény közterületen, oly módon került elhelyezésre, hogy azt a közszolgáltató munkavállalói csak jelentős nehézségek árán tudják a járművel megközelíteni.
d.) [20]
e.) ha a gazdálkodó szervezet nem kötött egyedi közszolgáltatási szerződést.
/3/ A települési hulladéknak nem az 1. számú melléklet szerinti mennyiségben vagy módon történő elszállítását –megrendelés ellenében- a megrendelés elfogadásától számított 3 napon belül köteles a közszolgáltató elszállítani. E határidő, amennyiben munkaszüneti nap is közbeesik, további egy nappal meghosszabbodik.
[21]/4/ Az Önkormányzat a háztartásokban keletkező lim-lom elszállításáról a közszolgáltatóval kötött külön megállapodás alapján évente 1 alkalommal, tavasszal gondoskodik. A lakosságot a közszolgáltató, a helyi médiát is igénybe véve hírlevél formájában tájékoztatja.
/5/ A gazdálkodó szervezetek a /4/ bekezdésben meghatározott lomtalanítási akciót nem jogosultak igénybe venni.
[22]/6/ A város belterületén keletkezett települési szilárd hulladék és lim-lom elhelyezésére kijelölt lerakóhely a Somi Regionális Hulladékkezelő Telep, az elhelyezés akadályoztatása esetén a Kaposmérői Hulladéklerakó illetve a Marcali Hulladéklerakó.
V.
A KÖZSZOLGÁLTATÁS DÍJA, DÍJFIZETÉS
6. §
[23]/1/
/2/ Az ingatlan tulajdonosa, vagy a gazdálkodó szervezet, ha egyébként a közszolgáltatás igénybevételére kötelezett, nem tagadhatja meg a közszolgáltatási díj megfizetését arra tekintettel, hogy a közszolgáltatást nem veszi igénybe.
[24]/3/ Az ingatlantulajdonosoktól a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos közszolgáltatási díjat negyedévente utólag, illetve a 3. §. /4/ bek. b./ pontja szerinti szerződésben meghatározott időpontban –számla ellenében- jogosult a közszolgáltató beszedni.
A fizetésre kötelezett a számlán szereplő határidőn belül köteles azt kiegyenlíteni. Késedelmes fizetés esetén a szolgáltató által felszámítható kamat mértéke a Ptk-ban meghatározott kamatmérték.
/4/ [25]
/5/ [26]
[27]/6/ Amennyiben az ingatlantulajdonos legalább két naptári hónap időtartamra az addig általa igénybevett edénytől eltérő darabszámú gyűjtőedény elszállítását igényli, ez irányú változtatási igényét a közszolgáltatóval az ezt megelőző hónap 20. napjáig írásban kell közölnie és szerződést kell kötnie a közszolgáltatóval.
/7/ [28]Ha az ingatlantulajdonos a /6/ bekezdés szerinti bejelentésében nem jelöli meg az új rendszeres közszolgáltatásra vonatkozó igényének időtartamát, a közszolgáltató mindaddig a bejelentés szerint teljesít és számláz, amíg az ingatlantulajdonos más tartalmú bejelentést nem tesz.
[29]/8/ Az ingatlantulajdonos személyében bekövetkezett változás esetén az új tulajdonos közszolgáltatással összefüggő személyes adatainak a közszolgáltatóhoz történő bejelentése napjáig a háztartási szilárd hulladék után esedékes közszolgáltatási díjat a régi tulajdonos köteles megfizetni.
.
Öröklés esetén a közszolgáltatási díj megfizetésére az örökösök egyetemlegesen kötelezettek.
/9/ A hulladékkezelési közszolgáltatás igénybevételéért az ingatlantulajdonost terhelő díjhátralék adók módjára behajtható köztartozás.
[30]/10/
[31]/11/ Amennyiben a lakóingatlanban legalább 2 hónapos időtartamra nem tartózkodnak, annak kezdeti időpontját megelőző legalább 30 nappal korábban a közszolgáltatónál szüneteltetés kérhető a közszolgáltatásban. A közszolgáltatási díj utólagosan jóváírásra kerül, amennyiben a bejelentett időszakra vonatkozólag az ingatlantulajdonos közüzemi számlával hitelt érdemlően igazolja, hogy a lakóingatlan nem volt használatban.
[32]6/A. §
7. §
/1/ [33]
/2/ Nem kell az ingatlantulajdonosnak a közszolgáltatási díjat megfizetni:
- mindaddig, amíg ingatlanán semmilyen emberi tartózkodás céljára alkalmas felépítmény nincs elhelyezve,
- ha a közszolgáltató nem tesz eleget a 4. §. /2/ bekezdésben meghatározottak szerinti közszolgáltatási kötelezettségének.
/3/ [34]
VI.
A TELEPÜLÉSI SZILÁRD HULLADÉK EGYES ÖSSZETEVÖINEK SZELEKTÍV GYŰJTÉSE,
A VESZÉLYES HULLADÉK ELHELYEZÉSE
8. §
/1/ A települési szilárd hulladék egyes összetevőinek közszolgáltatás keretében történő szelektív (anyagminőség szerinti) összegyűjtését, a gyűjtés rendszerességét, az igénybe vehető gyűjtőedény típusát a rendelet 3. számú melléklete tartalmazza, egyben meghatározza a szelektív gyűjtésre igénybe vehető gyűjtőpontok, hulladékgyűjtő-udvar helyét.
/2/ A szelektív gyűjtésben résztvevő ingatlantulajdonos az 1. bekezdésben meghatározott szelektív gyűjtésre létesített gyűjtőpont és/vagy hulladékgyűjtő-udvar igénybe vételéért külön díjat nem köteles fizetni, azonban ez a körülmény nem mentesíti az egyébként is esedékes rendszeres közszolgáltatási díj megfizetése alól.
/3/ Az Önkormányzat a háztartásokban keletkező veszélyes hulladék elszállításáról a közszolgáltatóval kötött külön megállapodás alapján évente egyszer gondoskodik, amelyről az érintetteket a helyben szokásos módon tájékoztatja.
VII.
SZABÁLYSÉRTÉSI RENDELKEZÉSEK
[35]9. §
[36]/1/
/2/
VIII.
[37]Átmeneti és Záró rendelkezések
10. §
1./ Ezen rendelet 2003. szeptember 1-én lép hatályba. Kihirdetéséről a jegyző gondoskodik. Egyidejűleg hatályát veszti Tab Város Önkormányzatának 3/1992. (III.25.) számú rendelet 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16. §-a, és a 17. §. 10., 11., 12., 13., 16. §-ra vonatkozó rendelkezései illetve az 1. számú melléklete.
[38]2./ E rendelet a belső piaci szolgáltatásokról szóló, az Európai Parlament és a Tanács 2006/123/EK irányelvnek való megfelelést szolgálja.
[39]3./ A közszolgáltató 2011. február 15-ig biztosítja a települési szilárd hulladék gyűjtésére szolgáló azon edényzetek cseréjét, melyek nem felelnek meg az e rendeletben előírt űrméreteknek.
Schmidt Jenő sk. Dr. Mezőfi Ágnes sk. polgármester jegyző
Kihirdetési záradék:
A rendelet 2003. augusztus 29. napján kihirdetésre került.
Tab, 2003. augusztus 28.
Dr. Mezőfi Ágnes
Jegyző
Záradék:
Az egységes szerkezetbe foglalt rendelet a mai napon hatályos jogszabályi szöveget tartalmazza.
Tab, 2013. december 20.
Schmidt Jenő Dr. Szűts Dóra
polgármester jegyző
[40]1. számú melléklet
A lakossági hulladékszállítás gyakorisága és időpontja a város egész területén:
Az ingatlan tulajdonosa köteles a települési szilárd hulladékot 120 literes vagy 240 literes, valamint ezen rendelet külön rendelkezése illetve megállapodás alapján 1.100 literes gyűjtőedényben tárolni. A lakossági szilárd hulladékszállítás kötelezően heti 2 alkalommal keddi illetve pénteki napokon történik.
[41]2. számú melléklet
Tab Város Önkormányzata
21/2003. (VIII. 29.) számú rendeletéhez
A TELEPÜLÉSI HULLADÉK
RENDSZERES ELSZÁLLÍTÁSÁRA VONATKOZÓ KÖZÜZEMI SZERZÖDÉS EGYES TARTALMI ELEMEI
1./ A szerződésben meg kell jelölni
- a szerződő feleket az adószám és a számlavezető pénzintézet feltüntetésével,
- a közszolgáltatás igénybe vételének kezdő napját, időtartamát,
- a teljesítés helyét pontos cím szerint,
- a gazdálkodó szervezet által biztosított gyűjtőedény űrtartalmát és darabszámát,
- 1100 l-es konténer esetén az ürítés gyakoriságát, az ürítési napokat az 1. sz.
melléklet szerint.
2./ A szerződésben rendelkezni kell továbbá:
- a közszolgáltatás díjáról és megfizetéséről,
- a közszolgáltatás mértékét meghaladó esetleges többletszolgáltatásról és annak díjáról,
- a szerződés felmondásának feltételeiről,
az irányadó jogszabályok meghatározásáról.
[42]3. számú melléklet
Tab Város területén a szelektív hulladékgyűjtő szigetek helyei:
- Dobó u.- Kossuth L. u. sarok, mentőállomás mellett
- 102. lakásos lakótelep, Kossuth L. u. 130-134., garázssor mellett
- Szent István u., sportpálya és az utca közötti részen
- Mártírok u.- Goldmark u. sarok területén
- Petőfi köz – Petőfi S. u sarok területén
- József Attila utcai lakótelep, „D” épülettel szemben
- Kossuth L. u. lakótelep, Kossuth L. u. 42. előtti területen
- Óvoda u., a középiskola mellett
- Sallai utca, a leendő körforgalom felőli részén
- Buszpályaudvar melletti parkoló előtt
- Virág u. lakótelep, a „D” épület mellé, a „B” épülettel szemben
- Dózsa Gy. u. 37.-35. sz. ingatlanokkal szemben, az átkötő út mellett
- Vörösmarty u.- Rákóczi u. sarkán lévő terület
- Flextronics buszmegálló területének szélén
- Kossuth L. u. lakótelep, Kossuth L. u. 80. sz-nál, a kukák mellett
- Tűzoltó u.- Kossuth L. u. sarok területén
- Tűzoltó u. 27. sz. utáni átkötő út mellett
A hulladékgyűjtő szigeteken papír, műanyag és üveg frakciókat lehet elkülönítve gyűjteni.
Tab Város területén az alábbi helyen lévő hulladékgyűjtő udvar vehető igénybe:
- 10309/2. helyrajzi számú ingatlan
[43]4. számú melléklet
[44]5. számú melléklet
József A. ltp | A |
József A. ltp | B |
József A. ltp | C |
József A. ltp | D |
József A. ltp | E |
József A. ltp | F |
József A. ltp | G |
Kossuth L. u. | 17 |
Kossuth L. u. | 21 |
Kossuth L. u. | 23 |
Kossuth L. u. | 32 |
Kossuth L. u. | 34 |
Kossuth L. u. | 38 |
Kossuth L. u. | 40 |
Kossuth L. u. | 42 |
Kossuth L. u. | 44 |
Kossuth L. u. | 46 |
Kossuth L. u. | 48 |
Kossuth L. u. | 50 |
Kossuth L. u. | 52 |
Kossuth L. u. | 74 |
Kossuth L. u. | 76 |
Kossuth L. u. | 78 |
Kossuth L. u. | 80 |
Kossuth L. u. | 82 |
Kossuth L. u. | 126 |
Kossuth L. u. | 128 |
Kossuth L. u. | 130 |
Kossuth L. u. | 132 |
Kossuth L. u. | 59/I. |
Kossuth L. u. | 59/II. |
Virág u.-i ltp. | A |
Virág u.-i ltp. | B |
Virág u.-i ltp. | C |
Virág u.-i ltp. | D |
Virág u.-i ltp. | E |
INDOKOLÁS
A HELYI HULLADÉKKEZELÉSI KÖZSZOLGÁLTATÁS RENDJÉRÖL, A TELEPÜLÉSTISZTASÁG EGYES KÉRDÉSEIRÖL ÉS A KÖZSZOLGÁLTATÁS DÍJÁNAK MEGÁLLAPÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ
ÖNKORMÁNYZATI RENDELETHEZ
(továbbiakban: rendelet)
ÁLTALÁNOS INDOKLÁS:
A hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. tv. (továbbiakban: Hgt.) célja, hogy Magyarországon viszonylag rövid időn belül világos, szakmailag és gazdaságilag megalapozott, az európai normáknak megfelelő koncepcióra épülő hulladékgazdálkodás, illetve ezen belül hulladékkezelési közszolgáltatás jöjjön létre.
A helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. Tv. 8. §. /1/ bekezdése a települési önkormányzatok feladatává teszi a köztisztaság és a településtisztaság biztosítását.
A tervezetbe “beépítésre” kerültek a már megjelent Kormányrendeletek is, melyek a hulladékgazdálkodás helyi, településszintű “közszereplőinek” feladatait határozzák meg.
RÉSZLETES INDOKLÁS:
Az 1. §-hoz
Az /1-5/ bekezdésben a rendelet célja és hatálya került megfogalmazásra, figyelemmel a Hgt. 12. §., 13. §, 21. §. /2/ bek. és 31. §. /1-2/ bekezdésére.
A 2. §-hoz
Az /1-10/ bekezdések a Hgt-ben meghatározott azon definíciókat ismétli meg, melyet a rendelet olvasása során feltétlenül ismerni kell az értelmezéshez;
de tartalmaz olyan “új” fogalmakat is (pl.: közszolgáltató, gyűjtőedény), melyeket a Hgt. Különböző §-ban csak körülír.
A 3. §-hoz
A /1-3/ bekezdésekben a gazdálkodó szervezetek kötelező igénybevétel alóli mentességét és annak igazolási módját határozza meg (Hgt. 21. §. /2/ bek.).
A Hgt. nem határozta meg a közszolgáltatás teljesítésére vonatkozó szerződés létrehozásának módját, így a Polgári Törvénykönyvben meghatározott bármelyik eset előírható: az írásbeli vagy szóbeli szerződés illetve a ráutaló magatartás.
A rendelet /4/ bekezdése az életszerűséghez próbál igazodni azzal, hogy a Ptk. 198. §-ában foglaltakra, valamint a közszolgáltatási díjról rendelkező 242/2000. (XII. 23.) Korm. rendelet (továbbiakban: Korm. r.) 8. §. /5/ bekezdésében foglaltakra figyelemmel az ingatlantulajdonosok esetében a közszolgáltatás igénybevételével, míg a gazdálkodó szervezetek esetében –azok sajátosságaihoz igazodva- a szerződés megkötésével jön létre a jogviszony.
A 4. §-hoz
E szakasz /1/ bekezdése a Hgt. 23. §-a alapján meghatározza a hulladékkezelési közszolgáltatást végző közszolgáltatót. A /2-10/ bekezdés rendelkezései pedig azokra a több évtizedes tapasztalatokra alapozza a szabályozást, mely a szolgáltatás során a gyakorlatban problémaként, vitás kérdésként felmerült.
A /6/ bekezdésben szereplő zöldhulladék szállítása a Hgt. 56. §. (7) bekezdésében előírtak alapján szükséges, amely kimondja, hogy a lebomló szervesanyag-tartalmat 2004. július 1. napjáig 75 %-ra kell csökkenteni
A 5. §-hoz
A paragrafusban a közszolgáltató oldaláról került meghatározásra a szolgáltatás igénybevétele, valamint a rendszeres elszállításon felül keletkező települési szilárd hulladék és lim-lom “elhelyezésének” lehetőségei.
A 6. §-hoz
Az /1/-/3/ bekezdés rendelkezései a Korm. rendelet 2. §. /2/ bek. és 8. §. /5/ bekezdésén alapulnak, figyelemmel a 8. §. /4/ bekezdésének előírásaira, miszerint az igénybe vevő a közszolgáltatás díját –meghatározott időszakonként- utólag köteles megfizetni.
A /4/-/9/ bekezdése szabályozza a közszolgáltatás szüneteltetésének eseteit, a szüneteltetés bejelentésének módját, az ingatlantulajdonos változtatási igényének bejelentési módját. Ezek a rendelkezések arra tekintettel kerültek megfogalmazásra, hogy az ingatlantulajdonos a számára legmegfelelőbb közszolgáltatást vehesse igénybe.
Ezek a rendelkezések lehetőséget adnak az üdülőingatlan tulajdonosok részére is, hogy a szolgáltatást üdülőingatlanukon való tényleges tartózkodásuk időtartamára vehessék igénybe.
A /9/ bekezdés a Hgt. 26. §. /1/ bekezdésének “figyelemfelkeltés” céljából történő beszerkesztése.
A 7. §-hoz
Az /1/ bekezdés a közszolgáltatás díjának meghatározására utal, míg a /2/ és /3/ bekezdés azokat az eseteket sorolja fel, amikor nem kell közszolgáltatási díjat fizetni.
A 8. §-hoz
Azon települések esetében, ahol az önkormányzat megteremti a szelektív gyűjtés lehetőségét, szükséges annak módját, helyét meghatározni, melyre a rendelet 3. számú mellékletében van lehetőség.
A veszélyes hulladék kérdésével a rendelet csak érintőlegesen foglalkozik, tekintettel arra, hogy a veszélyes hulladékkal kapcsolatos tevékenységet a 98/2001. (VI. 15.) Korm. rendelet részletesen meghatározza.
A 9. §-hoz
A szabálysértésekről szóló 1999. évi LXIX. tv. 1. §. /1/ bekezdésében foglaltakra figyelemmel a helyi önkormányzatnak szabálysértési tényállás megállapítására is kiterjedő hatásköre van.
A felsorolt tényállások nem állnak ellentétben törvényben, kormányrendeletben nevesített tényállásokkal, azokat nem ismétlik meg, csak e rendelet megsértőivel szemben helyez kilátásba szankciókat.
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
Tab Város Önkormányzatának
13/2004. (V. 24.) számú rendeletéhez
Az egyes törvények környezetvédelemmel kapcsolatos rendelkezéseinek módosításáról szóló 2003. évi CXX. törvény 28. §-a kiegészítette a hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. törvény 23. §-át.
A Hgt. 23. § g) és h) ponttal kiegészített rendelkezésének értelmében a települési önkormányzat rendeletben állapítja meg:
g) a közszolgáltatással összefüggő személyes adatok (közszolgáltatást igénybe vevő neve, lakcíme, születési helye és ideje, anyja neve) kezelésére vonatkozó rendelkezéseket;
h) a gazdálkodó szervezet számára -a 20. § (4) bekezdésében meghatározott kivétellel- a gazdasági tevékenységével összefüggésben keletkezett, nem elkülönítetten gyűjtött és a 13. § alapján nem hasznosított vagy ártalmatlanított hulladéka tekintetben a közszolgáltatás kötelező igénybevételét a 21. § (2) bekezdésében foglaltakra figyelemmel.
A módosító rendelkezések hatályba lépésének időpontja: 2004. január 1.
A Hgt. g) pontjában foglalt szabályozásnak eleget téve egészítettük ki a közszolgáltató kötelezettségeit tartalmazó 4. §-át 4 az adatkezelés szabályait meghatározó bekezdéssel illetve az értelmező rendelkezésekben meghatároztuk a személyes adatok körét.
A Hgt. h) pontjában foglalt szabályozásnak az önkormányzati rendelet megfelelt, így csak a pontosítás végett került kibővítésre a rendelet 2. § (2) bekezdés 3. francia bekezdése.
Dr. Mezőfi Ágnes
jegyző
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének
41/2004. (XII. 28.) számú rendelethez
A szolgáltató a lakossági kommunális hulladék mennyiség nagysága miatt a keddi hulladékszállítási napokon nem tudta összegyűjteni az összes utcából a hulladékot, így egy-két utcában a hulladékgyűjtés a szerdai napokra tevődött át.
Mivel a hulladékszállítás rendjét és módját a hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XXXXIII. törvény 23. § c) pontja alapján helyi rendeletben kell szabályozni, ezért a jelenlegi gyakorlattal -a rendeleti szabályozástól eltérő napon való szállítással- a szolgáltató egyrészt jogszabálysértést követ el, másrészt problémát okoz, hogy a lakosság a rendelet szerinti napon teszi ki a hulladékgyűjtő edényzetét, és az az adott napon nem kerül elszállításra.
A szolgáltató javasolta, hogy a hulladékszállítási napok a jövőben úgy kerüljenek meghatározásra a rendeletben, hogy a pénteki napon minden utcában történjen meg a hulladék elszállítása, a hét elején hulladékszállítás egyes utcák esetében kedden, a többi esetében szerdán történjen. A szolgáltató javaslata alapján elkészült a rendelet módosítása, amelyet a képviselő-testület a 2004. augusztus 26-i ülésén levett napirendről, de bizottsági üléseken az az álláspont alakult ki, hogy hetente ne a keddi illetve szerdai napokon történjen meg az első hulladékszállítás, hanem ez tevődjön át a hétfő és keddi napokra.
A szolgáltató elkészítette illetve megküldte a 2005. évre vonatkozó szemétszállítási díjkalkulációját.
A bizottsági álláspontok figyelembe vételével illetve a javasolt díjkalkuláció alapján készült a tervezet módosítás.
Tab, 2004. november 26.
Dr. Mezőfi Ágnes
jegyző
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
Tab Város Önkormányzatának
13/2004. (V. 24.) számú rendeletéhez
Az egyes törvények környezetvédelemmel kapcsolatos rendelkezéseinek módosításáról szóló 2003. évi CXX. törvény 28. §-a kiegészítette a hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. törvény 23. §-át.
A Hgt. 23. § g) és h) ponttal kiegészített rendelkezésének értelmében a települési önkormányzat rendeletben állapítja meg:
g) a közszolgáltatással összefüggő személyes adatok (közszolgáltatást igénybe vevő neve, lakcíme, születési helye és ideje, anyja neve) kezelésére vonatkozó rendelkezéseket;
h) a gazdálkodó szervezet számára -a 20. § (4) bekezdésében meghatározott kivétellel- a gazdasági tevékenységével összefüggésben keletkezett, nem elkülönítetten gyűjtött és a 13. § alapján nem hasznosított vagy ártalmatlanított hulladéka tekintetben a közszolgáltatás kötelező igénybevételét a 21. § (2) bekezdésében foglaltakra figyelemmel.
A módosító rendelkezések hatályba lépésének időpontja: 2004. január 1.
A Hgt. g) pontjában foglalt szabályozásnak eleget téve egészítettük ki a közszolgáltató kötelezettségeit tartalmazó 4. §-át 4 az adatkezelés szabályait meghatározó bekezdéssel illetve az értelmező rendelkezésekben meghatároztuk a személyes adatok körét.
A Hgt. h) pontjában foglalt szabályozásnak az önkormányzati rendelet megfelelt, így csak a pontosítás végett került kibővítésre a rendelet 2. § (2) bekezdés 3. francia bekezdése.
Dr. Mezőfi Ágnes
jegyző
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének
41/2004. (XII. 28.) számú rendelethez
A szolgáltató a lakossági kommunális hulladék mennyiség nagysága miatt a keddi hulladékszállítási napokon nem tudta összegyűjteni az összes utcából a hulladékot, így egy-két utcában a hulladékgyűjtés a szerdai napokra tevődött át.
Mivel a hulladékszállítás rendjét és módját a hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XXXXIII. törvény 23. § c) pontja alapján helyi rendeletben kell szabályozni, ezért a jelenlegi gyakorlattal -a rendeleti szabályozástól eltérő napon való szállítással- a szolgáltató egyrészt jogszabálysértést követ el, másrészt problémát okoz, hogy a lakosság a rendelet szerinti napon teszi ki a hulladékgyűjtő edényzetét, és az az adott napon nem kerül elszállításra.
A szolgáltató javasolta, hogy a hulladékszállítási napok a jövőben úgy kerüljenek meghatározásra a rendeletben, hogy a pénteki napon minden utcában történjen meg a hulladék elszállítása, a hét elején hulladékszállítás egyes utcák esetében kedden, a többi esetében szerdán történjen. A szolgáltató javaslata alapján elkészült a rendelet módosítása, amelyet a képviselő-testület a 2004. augusztus 26-i ülésén levett napirendről, de bizottsági üléseken az az álláspont alakult ki, hogy hetente ne a keddi illetve szerdai napokon történjen meg az első hulladékszállítás, hanem ez tevődjön át a hétfő és keddi napokra.
A szolgáltató elkészítette illetve megküldte a 2005. évre vonatkozó szemétszállítási díjkalkulációját.
A bizottsági álláspontok figyelembe vételével illetve a javasolt díjkalkuláció alapján készült a tervezet módosítás.
Tab, 2004. november 26.
Dr. Mezőfi Ágnes
jegyző
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének
43/2005. (XII. 27. ) rendelethez
A szolgáltató elkészítette illetve megküldte a 2006. évre vonatkozó szemétszállítási díjkalkulációját.
A díjak 60 l-es edény esetében 19,59 %, 110 l-es edény estében 22,28 %-os emelkedést mutatnak A díjak növekedése miatt szükséges a Rendelet módosítása. A díjkalkulációban javasolt hulladékszállítási díjak kerültek átvezetésre a rendelet-tervezetben.
Tab, 2005. december 13.
Dr. Mezőfi Ágnes
jegyző
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének
16/2006. (V. 29.) számú rendelethez
A szolgáltató a lakótelepeken kihelyezett 5 m3-es lakossági kommunális hulladékgyűjtőket május hónapban lecseréli a már megvásárolt 1.100 literes hulladékgyűjtő edényekre. A lecserélt edényzetet csak a Mercedes típusú hulladékgyűjtő autóval lehet elszállítani, így a 60-100 literes hulladékgyűjtők elszállításának rendjét is módosítani kellett.
A szolgáltató javaslata alapján készült a tervezet módosítás.
Tab, 2006. május 25.
Dr. Mezőfi Ágnes
jegyző
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének
1/2007. (I.30.) számú rendeletéhez
A szolgáltató a közszolgáltatási szerződésnek megfelelően elkészítette illetve megküldte a 2007. évre vonatkozó szemétszállítási díjkalkulációját. A díjak 24,26 és 19,36 %-os emelkedést tartalmaznak. Továbbá jelezte felénk a zöldhulladék begyűjtésével kapcsolatosan felmerült problémáit is, amelyek megoldására kérte a Rendelet erre vonatkozó szabályozásának módosítását..
A hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. törvény 56. §. (7) bekezdése alapján a lerakással ártalmatlanított biológiai lebomló szervesanyag-tartalmat 2007. július 1. napjáig 50 %-ra kell csökkenteni.
Ezen előírás helyi szinten történő szabályozása valamint a díjak növekedése és a zöldhulladékkal kapcsolatos szabályozás módosítása miatt szükséges a Rendelet módosítása.
Tab, 2007. január 10.
Dr. Mezőfi Ágnes
jegyző
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének
5/2007. (IV. 10.) számú rendeletéhez
A Rendelet szabályozása alapján a heti két hulladékszállítás: a kedd- szerdai és a pénteki között olyan rövid idő telik el, hogy a lakosság több esetben a kétszeri szállítást nem is tudja igénybe venni.
A szolgáltató javasolta a kedd- szerdai szállítási időpont hétfő- keddi napokra történő módosítását a hulladékszállítással e napokon érintett területek változatlanul hagyása mellett.
Tab, 2007. március 29.
Dr. Mezőfi Ágnes
jegyző
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének
22/2007. (XII. 28.) számú rendeletéhez
A szolgáltató a közszolgáltatási szerződésnek megfelelően elkészítette illetve megküldte a 2008. évre vonatkozó szemétszállítási díjkalkulációját. A díjak 9,26 és 9,85 %-os emelkedést tartalmaznak, amelyek beépítésre kerültek a rendelet tervezetbe.
Tab, 2007. november 28.
Dr. Mezőfi Ágnes
jegyző
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének
42/2008. (XII. 23.) számú rendeletéhez
A szolgáltató a közszolgáltatási szerződésnek megfelelően elkészítette illetve megküldte a 2009. évre vonatkozó szemétszállítási díjkalkulációját. A díjak 60 literes edény esetén 35,38 %-os, valamint 110 literes edény esetében 9.18 %-os emelkedést tartalmaznak, amelyek beépítésre kerültek a rendeletbe.
Tab, 2008. december 18.
Dr. Nagy Szabina
aljegyző
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének
1/2009. (I. 20.) számú rendeletéhez
A helyi hulladékkezelési közszolgáltatás rendjéről, a településtisztaság egyes kérdéseiről és a közszolgáltatás díjainak megállapításáról szóló 21/2003. (VIII.29.) hatályos rendelet (a továbbiakban: helyi rendelet) 7. §-a szerint a települési szilárd hulladék kezelésének közszolgáltatási díját az önkormányzat képviselő-testülete egy évi díjfizetési időszakra, a közszolgáltató által adott díjkalkuláció alapján határozza meg. A közszolgáltatási díj megállapításáról rendeletben kell dönteni.
A képviselő-testületnek a helyi rendeletet módosító 42/2008. (XII.23.) rendelete nincs összhangban - a megállapított közszolgáltatási díjat illetően - a vonatkozó jogszabályi rendelkezésekkel. Mindezért indokolt e rendelet hatályon kívül helyezése és ezzel egyidejűleg a jogszabályokkal összhangban lévő közszolgáltatási díj megállapítása.
1. §-hoz:
A hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. törvény (továbbiakban: Hgt.) 23. § f) pontja értelmében a települési önkormányzat képviselő-testülete önkormányzati rendeletben állapítja meg az ingatlantulajdonost terhelő díjfizetési kötelezettséget, az alkalmazható díj legmagasabb mértékét. Ugyanezen törvény 25. § (2) bekezdése kimondja, hogy a közszolgáltatási díj meghatározható alapdíj (rendelkezésre állási díj) és ürítési díj összegeként is. Az alapdíj a kezelt hulladék mennyiségétől függetlenül felmerülő üzemeltetési költségek, az ürítési díj – az elvégzett közszolgáltatással arányosan – a kezelt hulladék mennyiségétől függő költségek fedezetére szolgál.
A települési hulladékkezelési közszolgáltatási díj megállapításának részletes szakmai szabályairól szóló 64/2008. (III. 28.) számú Korm. rendelet (továbbiakban: Rendelet) 2.§ (2) bekezdése szerint a települési szilárd hulladék kezelésére irányuló közszolgáltatási díj egytényezős vagy kéttényezős díjként határozható meg.
A 3. § (1) bekezdése alapján a közszolgáltatási díjat úgy kell meghatározni, hogy
a) a közszolgáltatást működtető szolgáltató hatékony működéséhez szükséges folyamatos költségek és ráfordítások megtérülésének, valamint a közszolgáltatás fejleszthető fenntartásához szükséges költségek és ráfordítások fedezetének biztosítására alkalmas legyen, és
b) ösztönözzön a közszolgáltatás biztonságos és legkisebb költségű ellátására, a közszolgáltató kapacitásának hatékony kihasználására, valamint a hulladékkeletkezés csökkentésére és a hatékony hulladékgazdálkodásra.
A kéttényezős közszolgáltatási díjról a Rendelet 8. §-a rendelkezik, amely (2) bekezdése alapján a fizetendő közszolgáltatási díj az egységnyi díjtételek alapján számított ürítési díj és alapdíj (rendelkezésre állási díj) összege.
A Rendelet 8. § (3) bekezdése alapján az ürítési díj az egységnyi díjtétel és a díjfizetési időszakban ürített hulladékmennyiség szorzata. Rendelet 8. § (4) bekezdése alapján az alapdíj (rendelkezésre állási díj) a 3. § (2) bekezdés c)-e) pontja szerinti költségek (számlázás és díjbeszedés költsége; környezetvédelmi kiadás és ráfordítás; létesítmények, eszközök elhasználódásából eredő, azok felújítását, pótlását, korszerűsítését, bővítését, rekonstrukcióját szolgáló kiadások és ráfordítások) éves összegének az ingatlanra számított része.
A fizetendő díj a hatályos jogszabályokkal összhangba került megállapításra.
2. §-hoz:
Az elkészített díjkalkulációs séma kéttényezős közszolgáltatási díj meghatározására alkalmas. Kéttényezős közszolgáltatási díj esetében a fizetendő közszolgáltatási díj az egységnyi díjtételek alapján számított ürítési díj és alapdíj (rendelkezésre állási díj) összege. Figyelemmel arra, hogy a hatályos helyi rendelet 4. számú melléklete egytényezős közszolgáltatási díj meghatározására megfelelő, az elkészített díjkalkulációs séma kéttényezős közszolgáltatási díj megállapítására alkalmas, így indokolt a helyi rendelet 4. számú mellékletét módosítani.
3. §-hoz:
Az Önkormányzat Képviselő-testülete a 42/2008. (XII.23.) számú rendeletével (a továbbiakban: helyi rendelet) kéttényezős közszolgáltatási díjon alapuló közszolgáltatási díjat állapított meg a közszolgáltató által készített egytényezős díj megállapítására alkalmas díjkalkulációs séma alapján. A helyi rendelettel elfogadott alapdíj a helyi rendeletben helytelenül ürítési díjként került megjelölésre, a helyi rendelettel elfogadott ürítési díj a helyi rendeletben helytelenül kezelési díjként került meghatározásra.
A helyi rendelettel megállapított kéttényezős közszolgáltatási díj nincs összhangban a települési hulladékkezelési közszolgáltatási díj megállapításának részletes szakmai szabályairól szóló 64/2008. (III. 28.) számú Korm. rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 8. §-ában meghatározott, a kéttényezős közszolgáltatási díj megállapítására vonatkozó szabályokkal. Az ürítési díj és alapdíj összege nem a rendelet szabályainak megfelelően került megállapításra.
A Rendelet 8. § (5) bekezdése kimondja, hogy az alapdíj (rendelkezésre állási díj) legfeljebb a közszolgáltatási díjnak 40%-a lehet. A helyi rendelettel megállapított közszolgáltatási díj 60 l-es edény esetén ezzel szemben az alapdíj a közszolgáltatási díj 62,65%-a.
A képviselő-testület a 42/2008. (XII.23.) számú rendelete nincs összhangban a Rendelet vonatkozó előírásaival, így indokolt annak hatályon kívül helyezése.
Tab, 2009. január 12.
Dr. Nagy Szabina
aljegyző
Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének
13/2012. (IV.30.)
RENDELETE
a helyi hulladékkezelési közszolgáltatás rendjéről, a településtisztaság egyes kérdéseiről és a közszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 21/2003. (VIII. 29.) számú rendelet módosításáról
Általános indokolás
Az Országgyűlés által elfogadott 2012. évi XXVIII törvény módosította a hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. törvény 57. §-át. ezáltal szükségessé vált a közszolgáltatási díj módosítása.
Tab, 2012. április 26.
Schmidt Jenő
polgármester
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
TAB VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
Az egyes rendeletek módosításáról
A szabálysértésekről, a szabálysértési eljárásról és a szabálysértési nyilvántartási rendszerről szóló 2012. évi II. törvényben foglalt rendelkezés tette szükségessé Tab Város Képviselő-testülete rendeleteinek felülvizsgálatát, és a szabálysértési rendelkezések hatályon kívül helyezését.
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
TAB VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
a 12/2012. (IV. 27.) számú
Az egyes rendeletek módosításáról szóló
RENDELETÉHEZ
A szabálysértésekről, a szabálysértési eljárásról és a szabálysértési nyilvántartási rendszerről szóló 2012. évi II. törvényben foglalt rendelkezés tette szükségessé Tab Város Képviselő-testülete rendeleteinek felülvizsgálatát, és a szabálysértési rendelkezések hatályon kívül helyezését.
Tab, 2012. április 26.
Schmidt Jenő
Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének
26/2013. (XII.20.)
RENDELETE
a helyi hulladékkezelési közszolgáltatás rendjéről, a településtisztaság egyes kérdéseiről és a közszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 21/2003. (VIII. 29.) számú rendelet módosításáról
Általános indokolás
A hulladékról szóló 2012 évi CLXXXV törvény ( továbbaikban Ht.) rendelkezései alapjaiban változtatták meg a hulladékkezelési közszolgáltatás rendszerét. Új fogalmak kerültek bevezetésre, változott a díjmeghatározás rendszere, új hatósági jogkörök keletkeztek, a közszolgáltatási díj megállapítása kikerült a képviselő-testület hatásköréből.
Élve a Ht. 36. (1) bekezdésébe foglalt lehetőséggel a hulladékgazdálkodási feladatok ellátására megalakult a Délnyugat- Balatoni Hulladékgazdálkodási Társulás, ami a saját tulajdonú Pelso-Kom Kft –vel kívánja a közszolgáltatást ellátni.
Fentiek alapján szükségessé vált a rendelet módosítása.
Tab, 2013. december 19.
Schmidt Jenő
polgármester
[1] Módosította a 26/2013. (XII. 20.) rendelet 1. §-a, hatályos 2014. január 1. napjától.
[2] Módosította a 26/2013. (XII. 20.) rendelet 2. §-a, hatályos 2014. január 1. napjától
[3] Módosította a 26/2013. (XII. 20.) rendelet 3. §-a, hatályos 2014. január 1. napjától
[4] Módosította a 26/2013. (XII. 20.) rendelet 4. §-a, hatályos 2014. január 1. napjától.
[5] Módosította a 26/2013. (XII. 20.) rendelet 5. §-a, hatályos 2014. január 1. napjától.
[6] Hatályon kívül helyezte a 26/2013. (XII. 20.) rendelet 11. §-a, hatálytalan 2014. január 1. napjától.
[7] Hatályon kívül helyezte a 26/2013. (XII. 20.) rendelet 11. §-a, hatálytalan 2014. január 1. napjától.
[8] Módosította a 31/2009. (XII. 30.) rendelet 2. §-a, a 9/2010. (IV. 26.) rendelet 2. §-a, a 28/2010. (XII. 17.) rendelet 1. §-a, a 26/2013. (XII. 20.) rendelet 6. §-a, hatályos 2014. január 1. napjától.
[9] Beiktatta a 28/2010. (XII. 17.) rendelet 2. §-a, hatályos 2011. január 1. napjától.
[10] Módosította a 31/2009. (XII. 30.) rendelet 3. §-a, a 26/2013. (XII. 20.) rendelet 8. §-a, hatályos 2014. január 1. napjától.
[11] Módosította az 1/2007. (I. 30.) rendelet 2. §-a, a 31/2009. (XII. 30.) rendelet 4. §-a, a 28/2010. (XII. 17.) rendelet 3. §-a, a 13/2012. (IV. 30.) rendelet 1. §-a, hatályos 2012. május 1. napjától.
[12] Hatályát vesztette a 31/2009. (XII. 30.) rendelet 5. §-ával, hatálytalan 2010. január 1. napjától.
[13] Módosította az 1/2007. (I. 30.) rendelet 1. §-a, a 28/2010. (XII. 17.) rendelet 4. §-a, hatályos 2011. január 1. napjától.
[14] Beiktatta a 13/2004. (V. 24.) rendelet 3. §-a, a 26/2013. (XII. 20.) rendelet 9. §-a, hatályos 2014. január 1. napjától.
[15] Beiktatta a 13/2004. (V. 24.) rendelet 3. §-a, hatályos 2004. június 1. napjától.
[16] Beiktatta a 13/2004. (V. 24.) rendelet 3. §-a, hatályos 2004. június 1. napjától.
[17] Beiktatta a 13/2004. (V. 24.) rendelet 3. §-a, hatályos 2004. június 1. napjától.
[18] Módosította a 31/2009. (XII. 30.) rendelet 6. §-a, hatályos 2010. január 1. napjától.
[19] Módosította a 31/2009. (XII. 30.) rendelet 6. §-a, hatályos 2010. január 1. napjától
[20] Hatályát vesztette a 3/2004. (II. 1.) rendelet 8. §. (2) bekezdésével, hatálytalan 2004. február 1. napjától.
[21] Módosította a 31/2009. (XII. 30.) rendelet 7. §-a, hatályos 2010. január 1. napjától.
[22] Módosította a 31/2009. (XII. 30.) rendelet 8. §-a, a 26/2013. (XII. 20.) rendelet 10. §-a, hatályos 2014. január 1. napjától.
[23] Módosította a 31/2009. (XII. 30.) rendelet 9. §-a, Hatályon kívül helyezte a 26/2013. (XII. 20.) rendelet 11. §-a, hatálytalan 2014. január 1. napjától.
[24] Módosította a 31/2009. (XII. 30.) rendelet 10. §-a, hatályos 2010. január 1. napjától
[25] Hatályát vesztette a 3/2004. (II. 1.) rendelet 8. §. (2) bekezdésével, hatálytalan 2004. február 1. napjától.
[26] Hatályát vesztette a 3/2004. (II. 1.) rendelet 8. §. (2) bekezdésével, hatálytalan 2004. február 1. napjától.
[27] Módosította a 31/2009. (XII. 30.) rendelet 11. §-a, hatályos 2010. január 1. napjától
[28] Módosította a 3/2004. (II. 1.) rendelet 2. §-a, hatályos 2004. február 1. napjától.
[29] Módosította a 31/2009. (XII. 30.) rendelet 12. §-a, hatályos 2010. január 1. napjától
[30] Módosította a 31/2009. (XII. 30.) rendelet 13. §-a, Hatályon kívül helyezte a 26/2013. (XII. 20.) rendelet 11. §-a, hatálytalan 2014. január 1. napjától.
[31] Beiktatta a 31/2009. (XII. 30.) rendelet 14. §-a, hatályos 2010. január 1. napjától
[32] Beiktatta a 3/2004. (II. 1.) rendelet 3. §-a, hatályát vesztette a 28/2010. (XII. 17.) rendelet 5. §-ával, hatálytalan 2011. január 1. napjától.
[33] Módosította a 3/204. (II. 1.) rendelet 4. §-a, a 31/2009. (XII. 30.) rendelet 16. §-a, Hatályon kívül helyezte a 26/2013. (XII. 20.) rendelet 11. §-a, hatálytalan 2014. január 1. napjától.
[34] Hatályon kívül helyezte a 26/2013. (XII. 20.) rendelet 11. §-a, hatálytalan 2014. január 1. napjától.
[35] Hatályát vesztette a 12/2012. (IV. 27.) rendelet 5. §-ával, hatálytalan 2012. április 30. napjától.
[36] Módosította a 28/2010. (XII. 17.) rendelet 6. §-a, hatályos 2011. január 1. napjától.
[37] Módosította a 28/2010. (XII. 17.) rendelet 7. §-a, hatályos 2011. január 1. napjától.
[38] Beiktatta a 27/2009. (VIII. 31.) rendelet 11. §-a, hatályos 2009. szeptember 1. napjától.
[39] Beiktatta a 28/2010. (XII. 17.) rendelet 8. §-a, hatályos 2011. január 1. napjától.
[40] Módosította a 3/2004. (II. 1.) rendelet 5. §-a, a 41/2004. (XII. 28.) rendelet 1. §-a, a 43/2005. (XII. 27.) rendelet 1. §-a, a 16/2006. (V. 29.) rendelet 1. §-a, az 1/2007. (I. 30.) rendelet 3. §-a, a 22/2007. (XII. 28.) rendelet 1. §-a, a 42/2008. (XII. 24.) rendelet 1. §-a, az 1/2009. (I. 20.) rendelet 1. §-a, a 31/2009. (XII. 30.) rendelet 17. §-a, a 28/2010. (XII. 17.) rendelet 9. §-a, hatályos 2011. január 1. napjától.
[41] Módosította a 26/2013. (XII. 20.) rendelet 7. §-a, hatályos 2014. január 1. napjától.
[42] Módosította a 28/2010. (XII. 17.) rendelet 10. §-a, hatályos 2011. január 1. napjától.
[43] Beiktatta a 3/2004. (II. 1.) rendelet 6. §-a, módosította a 42/2008. (XII. 24.) rendelet 2. §-a, az 1/2009. (I. 20.) rendelet 2. §-a, a 31/2009. (XII. 30.) rendelet 18. §-a, a 28/2010. (XII. 17.) rendelet, a 24/2011. (XII. 27.) rendelet 1. §-a, a 6/2012. (III. 05.) rendelet 1. §-a, a 13/2012. (IV. 30.) rendelet 2. §-a, Hatályon kívül helyezte a 26/2013. (XII. 20.) rendelet 11. §-a, hatálytalan 2014. január 1. napjától.
[44] Beiktatta a 3/2004. (II. 1.) rendelet 7. §-a, módosította a 9/2010. (IV. 26.) rendelet 3. §-a, a 28/2010. (XII. 17.) rendelet 12. §-a, hatályos 2011. január 1. napjától.