Tab Város Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2013. (IV.26.) önkormányzati rendelete

A 2012. évi zárszámadásról

Hatályos: 2013. 04. 26- 2021. 02. 19

Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének
7/2013. (IV.26.)
RENDELETE

a  2012. évi zárszámadásról


Az önkormányzat képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (1) bekezdése f.) pontjában és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény /továbbiakban: Áht/. 91. §-ában kapott felhatalmazás alapján a 2012. évi zárszámadásáról az alábbiakat rendeli el:


 (1)    Tab Város Önkormányzat képviselő-testülete a 2012. évi költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolót az 1. számú mellékletben foglaltaknak megfelelően

                                              

2.385.318 eFt    bevétellel

2.301.598 eFt    kiadással                 

jóváhagyja.


(2)     Tab Város Önkormányzata bevételeit és kiadásait - ezen belül a kiemelt kiadásokat - a 2. számú mellékletben foglaltaknak megfelelően hagyja jóvá.


(3)Az önkormányzat önállóan működő és gazdálkodó és az önállóan működő intézményeinek bevételeit és kiemelt kiadási előirányzatának teljesítését a 3. számú mellékletben foglaltaknak megfelelően jóváhagyja.


(4)     Az önkormányzat működési célú bevételeit és kiadásait az 7. számú melléklet szerint, a tőke jellegű bevételeket és kiadásokat a 8 számú melléklet szerint hagyja jóvá.


2. §


Az önkormányzat beruházási, felújítási és egyéb tőkejellegű kiadásainak teljesítését 939.204 ezer Ft főösszegben, valamint célonkénti részletezését a 6. számú mellékletben foglaltak szerint állapítja meg.



3. §


Tab Város Önkormányzata egyszerűsített mérlegét, egyszerűsített pénzforgalmi jelentését és egyszerűsített pénzmaradvány kimutatását a 24-25-26-ös számú mellékletnek megfelelően jóváhagyja.


4. §


A képviselő-testület az önkormányzat által nyújtott közvetett támogatásokat a 19. számú melléklet szerint állapítja meg.



5. §


A képviselő-testület a többéves kihatással járó döntések számszerűsítését évenkénti bontásban a 20. számú melléklet szerint fogadja el.


6. §


A képviselő-testület az önkormányzat által felvett hitelek állományát lejárat, hitelezők és eszköz szerinti bontásban a 22. számú melléklet szerint fogadja el, melynek összege 0.Ft.



II.

AZ ÖNKORMÁNYZAT VAGYONA


7. §


(1)     Az önkormányzat 2012. év december 31-i állapot szerinti vagyonát a 12. és 14. számú melléklet szerint és a 13. számú mellékletben részletezett intézményenkénti mérlegadatok alapján 3.805.908 ezer Ft-ban állapítja meg.


(2)     Az önkormányzat és intézményeinek vagyonleltárát a 15, 16, 17 18 számú melléklet szerint jóváhagyja.


8. §


A képviselő-testület az önkormányzat 2012. december 31-i adósságának és az általa nyújtott hitelek állományának kimutatását a 21. számú melléklet szerint fogadja el.


III.


PÉNZMARADVÁNY MEGÁLLAPÍTÁSA, JÓVÁHAGYÁSA


9. §


Az önállóan működő és gazdálkodó és az  önállóan működő intézmények és a Polgármesteri Hivatal 2012. évi felülvizsgált költségvetési pénzmaradványát a 10. számú mellékletben foglalt intézményi részletezésnek megfelelően 81.599 eFt összegben jóváhagyja.


10. §


Az önkormányzat 2012. évi módosított pénzmaradványát 81599 eFt összegben a 10. és 11. számú mellékletnek megfelelően hagyja jóvá.


11. §


Az önkormányzat a települési önkormányzatok 2012. évi jövedelemkülönbség mérsékléssel való teljes körű elszámolása után valamint a normatív kötött felhasználású támogatásból és a normatív állami támogatások elszámolásából 2.695 eFt többlettámogatásra jogosult.


IV.


ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK


12. §


(1)     A rendelet a kihirdetése napján lép hatályba.


(2)     A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2007. (IV. 30.) számú, az önkormányzat 2006. évi zárszámadásról szóló rendelete.



T a b, 2012. április 25.




                  Schmidt Jenő                                                        Dr. Szűts Dóra
                  polgármester                                                                 jegyző
















INDOKOLÁS

a 2012. évi zárszámadásról szóló

rendelethez


Tab Város Képviselő-testülete a 4/2012. (II. 16.) sz. rendeletével jóváhagyta a 2012. évi költségvetést. A költségvetés az év folyamán többször módosításra került, az év közben hozott képviselő-testületi határozatok, pótlólag kapott állami támogatások valamint különböző pályázatok pénzügyi kihatása következtében.


Az államháztartásról szóló többször módosított 2011. évi CXCV. törvény 91. §. alapján a zárszámadásról a képviselő-testületnek rendeletet kell alkotni. A pénzügyi teljesítést, a vagyon, a pénzmaradvány alakulását mutatják be a rendelet mellékletét képező 1-26. számú mellékletek.


BEVÉTELEK ALAKULÁSA:


A 2012. évi bevételi előirányzatunkat 2.275.797 eFt összegben hagyta jóvá a Képviselő-testület, év közben ez 2.329.246 eFt-ra módosult, a teljesítés pedig 2.384.925 eFt (függő, átfutó bevételek nélkül), amely 102 %-os.


A működési bevételünk teljesítése önkormányzati szinten 83 %-os. Ezen belül az intézmények 124%-ra teljesítették az előirányzatot, az előirányzott 319.608 eFt-tal szemben 266.768 eFt a teljesítés.


Az önkormányzat közhatalmi bevételeiből 416 millió Ft bevételünk keletkezett, ebből a helyi adó bevételünk 334.602 eFt-ra teljesült a módosított 254.009 eFt előirányzathoz képest.


Az átengedett központi adók teljesítése 92 %-os, ezen belül a személyi jövedelemadó helyben maradó része 41.927 eFt, a gépjárműadó teljesítés 88 %-os, ez 24,2 millió Ft-bevételt jelent.


Az állami támogatások teljesítése 201 %-os, ez abból adódik, hogy a konszolidációra kapott  369.945 e ft támogatást nem kellett a módosított előirányzatba beépíteni. A többi állami támogatás a tervezett szinten van.


A felhalmozási és tőke jellegű bevételek teljesítése 124 %-os. Ezen belül a bevételek összetevői:

-tárgyi eszköz értékesítés: 8.392 eFt

-önkormányzat sajátos felhalmozási és tőke jellegű bevétele 13.365 eFt, ebből:


  • Lakásbérleti díjak                                                         4.690 eFt
  • Koncessziós díj                                                            8.675 eFt

A pénzügyi befektetések bevétele 20.000 e ft, mely osztalékból származik.



A működési célú pénzeszköz átvételek és a támogatásértékű bevételek elsősorban az intézményi működéshez kapcsolódnak, ezek:

  • Gyermekvédelmi támogatás                                       1.166 eFt
  • Közfoglalkoztatásra                                                  52.192 eFt
  • Polgárvédelmi feladatokra                                               71 eFt
  • Tartásdíj megelőlegezés                                                 561 eFt
  • Uszodára, sportfeladatokra                                         5.196 eFt
  • Otthonteremtési támogatás                                         2.390 eFt
  • Közlekedési támogatás                                                 193 e Ft
  • Szennyvízre befizetés                                                   3.108 Ft
  • Óvodára átvett pénzeszköz                                       39.170 eFt
  • Általános Iskolára átvett pénzeszköz                        96.764 eFt
  • Szakszolgálati feladatra                                            19.659 eFt
  • Iskolatej támogatása                                                      444 eFt
  • Bölcsődei ellátásra                                                        171 e Ft
  • Müvészeti oktatásra.                                                     3.009 Ft
  • Bérkompenzációra                                                        935 e.Ft
  • Intézményeknél átvett pénzeszköz                          49.136 e Ft

             Összesen:                                                        274.165 eFt


A felhalmozási célú átvett pénzeszköz és támogatás értékű bevétel  teljesítése 63%-os.

A bevétel elmaradása a beruházási kiadásokhoz kapcsolódó támogatások alulteljesítése miatt van.

A teljesített bevételek az alábbiak:

  • Szennyvíz beruh.-hoz átvett                                       3.978 eFt
  • Oktatási pályázathoz                                               251.770 eFt
  • Körforgalom építés                                                        216 eFt
  • Közösségi közlekedés                                               76.442 eFt
  • Városközpont építésre                                           168.182 e Ft

             Összesen:                                                        500.588 eFt


A kölcsön visszatérülés összege 23.270 eFt, melyből a lakásépítés, vásárlás támogatásának visszafizetéséből származó bevétel 233 eft, a különbözet 23.037 e Ft a KEK tagi kölcsönének visszatérülése.


Az önkormányzat működési célú hitelállománya az alábbiak szerint alakult:


  • Nyitó egyenleg                           168.992 eFt
  • Záró egyenleg                                        0 eFt

A hitel-visszafizetés összege 168.992 e ft volt, mely az adósságkonszolidáció keretében került kiváltásra.



A fejlesztési célú hitel felvétel az év folyamán 114.659 e.forint volt, mely a városközpont beruházásához kapcsolódik.


A fejlesztési célú hitel egyenlege az alábbiak szerint változik:

  • Nyitó egyenleg                     64.666 eFt
  • Hitelfelvétel                       114.659 eFt
  • Hitel visszafizetés              179.325 eFt
  • 2012. dec. 31-i egyenleg               0 eFt

A hitel-visszafizetés összegéből 176.835 eft szintén az adósságkonszolidáció keretében került kiváltásra.


KIADÁSOK ALAKULÁSA:


A kiadások előirányzata a bevételekhez hasonlóan 2.275.797 eFt-ról 2.329.246 eFt-ra változott, ehhez viszonyítva a  teljesítése 102 %-os, összességében 2.384.925 eFt összegre teljesült, ezen belül a működési kiadások teljesítése 106 %-os. /7. számú melléklet szerint/.


A túlteljesítés  a bevételeknél már jelzett okok miatt van, mivel az adósságkonszolidáció keretében az állami támogatás előirányzatát nem lehetett változtatni, így a hitel visszafizetés előirányzata sem változott, holott mind a működési célú, mind a fejlesztési célú hitel visszafizetésre került.


Az intézményenkénti teljesítést a 3. számú melléklet tartalmazza.


Közoktatási intézmény

Az elmúlt évben a közoktatási intézményben szervezeti változás nem történt.


Az intézményben a nevelés-oktatás személyi és tárgyi feltételei, a kötelező eszköz és felszerelések biztosítottak voltak.


Az „Integrált mikrotérségi iskolaközpont fejlesztése a Tabi kistérségben” pályázaton 599.762.502,- Ft összegű támogatásban részesült az önkormányzat. Az alsó- és felsőtagozatos iskola épülete és a konyha felújítására került sor 2012-ben.


Művelődési Központ

Az intézmény struktúrájában változás nem történt. A  városi nagyrendezvények szervezése és előkészítése a Szervezési Iroda és a Művelődési Központ együttműködésén alapul.


Városi Könyvtár

Az intézmény struktúrájában változás nem történt.

A Városi Könyvtár továbbra is ellátta a könyvtári állomány gyarapítását, nyilvántartását, feltárását, biztosítja azok megőrzését, védelmét és a könyvtári szolgáltatásokat. Foglalkozik folyóirat, időszaki kiadvány kiadásával, a Nagy Ferenc Galéria és a néprajzi gyűjtemény bemutatásával és megóvásával kapcsolatos feladatokat is ellátta.


A Polgármesteri Hivatal

A polgármesteri hivatal Tab város, valamint Bábonymegyer, Lulla, Torvaj, Sérsekszőlős és Zala községek önkormányzata működésével, valamint az államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatokat látta el a képviselő-testület által meghatározott létszámkerettel, mely 38 fő volt. 2012-ben.  

2012. december 31-i hatállyal Tab Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a  275/2012. (XII. 20.) számú határozatával Tab Város Polgármesteri Hivatalát jogutódlással megszüntette.

Tab Város Önkormányzata és Bábonymegyer, Lulla, Sérsekszőlős, Torvaj, Zala és Zics Község Önkormányzatainak képviselő-testületei az államháztartásról szóló 201l. évi CXCV. Törvény 8. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, 2013. január 1-től létrehozták a Tabi Közös Önkormányzati Hivatalt. A hivatal létszáma 27 fő.

A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2012. évi CLXXXIX. Törvény (a továbbiakban: Mötv.) 84. § (1) bekezdése alapján a közös hivatal ellátja az önkormányzatok működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatokat. A hivatal közreműködik az önkormányzatok egymás közötti, valamint az állami szervekkel történő együttműködésének összehangolásában.



Városi rendezvények, testvér települési kapcsolatok

Tab Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az alábbi jelentősebb rendezvények lebonyolításában, megszervezésében működött közre:


  • Január, február hónapokban (2012. decemberétől indult) zajló téli városi teremlabdarúgó bajnokság teljes körű lebonyolítása
  • Március 15-i városi ünnepség
  • Május 1-i ünnepség (közreműködés a sportversenyek szervezésében és lebonyolításában - versenykiírás, sorsolás, játékvezetés, díjazás)
  • Városi Pedagógusnap (június 1-én)
  • Augusztus 20-i ünnepség
  • Szüreti Fesztivál és a 125 éves Tűzoltóegyesület köszöntése (szeptember 8.)
  • Fogathajtó verseny (szeptember 15.)
  • Október 23-i ünnepség.
  • Decemberi (mikulás, karácsonyi ünnepség) szervezése,
  • Bormúzeum felavatása.


Testvérvárosi kapcsolatok


Az önkormányzat részéről az alábbi testvértelepülési szintű találkozók előkészítésére és szervezésére került sor.

Február 25-én a peredi borversenyen vett részt az önkormányzat és a tabi szőlősgazdák küldöttsége. Május 18-án a szímői Jedlik Ányos napra, június 16-án Peredre, a falunapi ünnepségre látogatott el az önkormányzat küldöttsége. A peredi eseményre elutazott a Városi Fúvószenekar is, amely közreműködött az ünnepségsorozaton. Június 23-án szintén Pereden került lebonyolításra a hagyományos U-19-es korosztály részére kiírt ifjúsági labdarúgó torna, a rendező Pered, valamint Tab és Szímő csapatainak részvétele mellett.

Szeptember 8-án Pered, Szímő és Dettenhausen települések küldöttsége részt vett a szeptemberi szüreti fesztiválon és a 125 éves tabi Tűzoltó Egyesület tiszteletére rendezett ünnepségen.


Sportegyesületek támogatása


Tab Város Képviselő-testületének Humán, Jogi és Ügyrendi Bizottsága (átruházott hatáskörben) a sportegyesületek támogatására beérkezett pályázatokat elbírálta, a képviselő-testület által biztosított 8 millió forint keretösszegből (a tavalyi évhez hasonlóan) ismét 13 sportegyesületet részesített támogatásban. A támogatási szerződések aláírása megtörtént, a támogatási összegek folyósítása folyamatos (a kisebb egyesületek két részletben, a Tabi VSC, mint kiemelt egyesület havi bontásban jut hozzá támogatáshoz).



Civil szervezetek támogatása


A képviselő-testület az önkormányzat 2012. évi költségvetésben a civil szervezetek támogatására 1.000.000 Ft-ot biztosított. A pályázatot minden év április 15. napjáig kell a pályázóknak benyújtaniuk, a határidőig összesen 11 pályázat érkezett, a tavalyi évhez viszonyítva ez hárommal kevesebb. A támogatásról a képviselő-testület a májusi ülésén döntött. A támogatási szerződések aláírása június 30. napjáig megtörtént, a civil szervezetek szeptember 25-ig hozzájutottak a képviselő-testület által meghatározott pénzösszegekhez.


Közfoglalkoztatás:


Tab Város Önkormányzata és a Somogy Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központ 2012. január 30-án, valamint 2012. február 29-én hatósági szerződést kötött a 2012. évi kistérségi startmunka mintaprogram, a belvízelvezetés, mezőgazdasági utak rendbetétele, valamint az egyéb értékteremtő (erdő) projektek támogatására.


2012. évben Tab a kistérségi startmunka mintaprogram keretében a következő programelemeket valósította meg:


Ssz.

Program megnevezése

Program időtartama

Létszám (fő)

A megítélt támogatás mindösszesen (Ft)



1.


Belvízelvezetés



2012.02.01-   2012.12.31.

20

24.428.251


2.


Mezőgazdasági földút rendbetétele


2012.04.01-2012.10.31.


20

14.656.898


3.


Téli és egyéb értékteremtő

(erdő)

2012.03.01-2012.12.31.

10

12.463.307



Összesen:


50

51.548.460




Önkormányzatunk a  feladatok ellátását Tab Város Önkormányzata Gazdasági Műszaki Ellátó és Szolgáltató  Szervezete közreműködésével biztosította. A munkavégzés helye a GAMESZ volt. A GAMESZ vezető biztosította a munkavégzéshez szükséges feltételeket és önkormányzatunkkal együttműködve gondoskodott a közfoglalkoztatás irányításáról, valamint a tervezett programok kérelemben megfogalmazott feladatainak végrehajtásáról,  lebonyolításáról.

A kistérségi startmunka mintaprogram támogatása keretében, a belvízelvezetés, egyéb értékteremtő (erdő), mezőgazdasági utak rendbetétele projekt keretében, a Somogy Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központ által nyújtott támogatásból beszerzett kis értékű és nagy értékű tárgyi eszközöket – Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat vagyonáról és a vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló – többször módosított – 1/2002. (I. 31.) számú rendelete alapján - , valamint Tab Város Önkormányzata és a GAMESZ között létrejött megállapodás alapján, az önkormányzat  térítésmentesen használatra átadta a GAMESZ részére a közfoglalkoztatás keretében ellátandó feladatok biztosításához.

A támogatás a munkabér és a szociális hozzájárulási adó után 100 %-os volt.


A startmunka programokon kívül önkormányzatunk közfoglalkoztatás keretében biztosította az intézményeknél is az egyéb feladatok ellátását, pl. adminisztratív feladatok ellátása, takarítás, kézbesítés, gondnoki feladatok ellátása.

A közfoglalkoztatásban résztvevő intézmények a korábbi évekhez hasonlóan a GAMESZ, a Takáts Gyula Integrált Közoktatási Központ, Tab Város Polgármesteri Hivatala, a Városi Könyvtár, és a Zichy Mihály Művelődési Központ.

A támogatás a munkabér és a szociális hozzájárulási adó után 70 %-os volt.

Tab Város Önkormányzata intézményeire 2012 évben is a megfontolt, költségtakarékos gazdálkodás volt a jellemző, a kötelező feladatait valamennyi intézmény ellátta, az ehhez szükséges finanszírozás biztosítva volt.



Beruházási felújítási feladatok


A felhalmozási és tőke jellegű kiadások teljesítése 90-%-os, ennek tételes teljesítését mutatja a 6. számú melléklet.


Beruházási kiadások:

Tab belvárosának komplex, funkcióbővítő megújítása:

A támogatási szerződés szerint a városközpont rehabilitációs pályázat teljes költségvetése mindösszesen 566.414 e Ft, az EU-s támogatás 432.506.e Ft, A beruházáshoz Tab Város Önkormányzatának 78.898 e Ft önerőt kell vállalnia (mely tartalmazza a projekt keretén belül megépítendő lakások kialakításának a költségeit is), melyből 12.048 e Ft-ra ÖM önerő alap pályázat került benyújtásra, a támogatási szerződés szerint 8.878.540 Ft támogatást nyert az Önkormányzat. Ebből 2012 év végéig 5 376 668 Ft támogatást hívtunk le.

A elkészült beruházás mind a négy része (A épület, B épület, C épület és a köztér kialakítása) megkapta a használatbavételi engedélyt, melyek jogerőre emelkedtek.

A kivitelezés során az eredeti tervhez képest változtatások történtek a használhatóság és helyi adottságok figyelembe vételével. Az eltéréseket Változás bejelentés útján jeleztük a Közreműködő Szervezet felé, melyet befogadtak és elkészítették a Támogatási Szerződés 7. sz. módosítását.

A Bormúzeum berendezése (asztalok és padok) legyártása és elhelyezése megtörtént 4 708 195 Ft értékben. Az eszközbeszerzés finanszírozására átcsoportosítást kezdeményeztünk a Közreműködő Szervezet felé, melyet jóváhagyott.

A konzorciumi partnerekre eső összegekről kiállított második részszámlák (végszámlák) megfizetése is megtörtént. A kifizetési kérelmeket benyújtottuk melyeket pozitívan bíráltak el. A Varga and Varga Bt jelezte a konzorciumból való kilépési szándékát. A pályázat megvalósítása érdekében a Schmidt 2009 Kft. lépett a helyére. A konzorciumi partner cserét a Közreműködő Szervezetnek jóvá hagyta.

Megtörtént a D típusú emlékeztető táblák beszerzése és felszerelése.
A könyvvizsgáló kiválasztása megtörtént. Az legkedvezőbb árajánlat alapján Miavecz Sándor könyvvizsgálóval szerződéskötésre került sor, aki a könyvvizsgálat során a dokumentumokat rendben találta.


Integrált mikrotérségi iskolaközpont fejlesztése a Tabi kistérségben:

A pályázat keretén belül a több ütemben épült óvoda, jelenleg szabdalt, zegzugos épületének korszerűsítése, racionális „tömbösítése”, egy foglalkoztatóval történő bővítése, a bejárat megoldása; az alsó tagozatos általános iskola épületének korszerűsítése, a tornaszobához öltöző csoport kialakítása, az utólag hozzátoldott aula bővítése, új bejárat kialakítása, az udvar és a parkoló korszerű kialakítása; a Petőfi utcai általános iskola belső felújítása valamint a konyha belső felújítása, korszerűsítése valósul meg. A pályázat sikeres elbírálása után a támogatási szerződés megkötésre került, a támogatási szerződés szerint az összes elszámolható költség 631.330.000 Ft, melyből 599.762.502 Ft támogatást nyert az Önkormányzat. A 31.567.498 Ft önerőt az Önkormányzat biztosítja.

Tab Város Önkormányzata a Belügyminisztériumhoz EU Önerő Alap pályázatot nyújtott be 12.626.999 Ft támogatásra, melyet megítéltek, így a támogatási szerződés aláírásra került. Ebből 2012 évben 5.241.638 Ft került lehívásra. További önerő kiegészítésre is pályáztunk, így további 1.281.199 Ft vissza nem térítendő támogatást ítéltek meg számunkra.

A kivitelezésre a közbeszerzési eljárás során választották ki a nyertes kivitelezőket a I., II., III. részajánlati körre vonatkozóan. A bölcsőde-óvoda felújítás kivitelezése jövőre történik. Az I. részajánlati kör (alsó tagozatos iskola) nyertese a ZÁÉV Zrt., a II. részajánlati kör (felső tagozatos iskola) nyertese Polip 2001 Kft., míg a III. részajánlati kör (központi főzőkonyha) nyertese AXIS ’94 Kft. lett. A nyertes ajánlattevőkkel Tab Város Önkormányzata vállalkozási szerződést kötött. Az épületek korából és jellegéből adódóan több előre nem látható munka merült fel, melyek elvégzése szükségessé vált a szerződött munka szakszerű teljesítéséhez. Ezen munkák fedezésére sajnos az 5%-os tartalékkeret nem bizonyul elegendőnek. A műszaki változásokat bejelentettük a Közreműködő Szervezetnek, mely jelezte a támogatási szerződés módosításának szükségességét. A tartalékkeretből nem fedezhető munkafolyamatok finanszírozására új közbeszerzési eljárást kell lefolytatni. Ennek előkészítése kezdődött meg 2012-ben. Az eredeti Vállakozási szerződések módosítása is szükségessé vált a teljesítés határidejének tekintetében, mert a közbeszerzés hatálya alá eső munkálatokat fel kellett függeszteni, így a teljesítés eredeti határidőre nem lehetséges. A Vállalkozási szerződések 1.számú módosítása 2012. december 27-én, illetve 28-án aláírásra került.

A oktatási intézmények a pályázat során eszközökkel is gyarapodnak. Az eszközbeszerzésre irányuló közbeszerzési eljárás győztese a legkedvezőbb ajánlatot benyújtó Alex Fémbútor Kft. lett. A szerződéskötés megtörtént. A bútorok szállítása befejeződött.

A nyilvánosság biztosítását a Satellit Bt. szervezet végzi. Nyitórendezvényt szerveztek, elhelyezésre kerültek a tájékoztató táblák, a nyomtatott sajtóban cikkek jelentek meg a projekttel kapcsolatban, a fotódokumentáció folyamatosan készül.


Tab Város és Zala Község csapadékvíz elvezetésének fejlesztése:

Az Új Széchenyi Terv Dél-Dunántúli Operatív Program keretében meghirdetett pályázati felhívásra Tab Város Önkormányzata és Zala Község Önkormányzata közösen, konzorciumként nyújtott be pályázatot 2012 év folyamán. „Tab Város és Zala Község csapadékvíz elvezetésének fejlesztése” című, DDOP-5.1.5/B-11-2012-0008 azonosító számú pályázatunk azonban először tartaléklistára került. Bizonytalanná vált a projekt sorsa.

Az értesítést a tartaléklistáról történő támogatásról 2012. november 13-án kaptuk kézhez. A projekt elszámolható összköltsége 85.311.963 Ft. A pályázat támogatási intenzitása 95%, tehát a támogatás összege 81.065.365 Ft. A Tab Város Önkormányzatára jutó összes elszámolható költség 60.345.702 Ft. A támogató döntést követően folytattuk az engedélyek beszerzését, a projekttel érintett ingatlanok tulajdoni viszonyainak tisztázását. 2012-es évben a projekt előkészítés zajlott.


Közösségi közlekedés:

Tab Város Önkormányzata gesztorsága mellett 2010. évben nyújtotta be, 15 kistérségi település az Új Magyarország Fejlesztési Terv Dél-Dunántúli Operatív Program támogatási rendszeréhez a DDOP 5.1.2/B-09-2010-006 jelű pályázatát. A Regionális Fejlesztési Programok Irányító Hatósága 202.085.541 Ft elszámolható költséggel 95 %--os támogatási arány mellett a pályázatot támogatásra érdemesnek ítélte. A projekt fizikai megvalósítása részben 2012. évben megtörtént, de kivitelezői számla kifizetése csak a MÁV épület felújításra lett. A buszváró épületek számláinak fizetési határideje 2012. évre áthúzódott. A közreműködő szervezet címére (a konzorciumi partnerek kérelmeivel együtt) 11 db előlegigénylés, valamint 48 db kifizetési kérelem került benyújtásra. 

Az autóbusz pályaudvar peronlefedés és a buszpályaudvaron meglévő épület felújítása kiírt első közbeszerzési eljárás eredménytelenül zárult.

Az ismételten (csökkentett műszaki tartalommal) meghirdetett közbeszerzési eljárás eredményeképp 2012. 06. 12-én aláírásra került a vállalkozási szerződés. Befejezés 2012. október hónapban megtörtént.

A projekt keretében október hónapban kerültek beszerzésre az autóbusz megállókhoz kihelyezett padok, hulladékgyűjtők, valamint a tájékoztató táblák.

Az oszthatatlan közös költségeket (közbeszerzés, műszaki ellenőrzés, könyvvizsgálat) Tab Város Önkormányzata, mint gesztor fizeti és számolja el, a konzorciumi partnerek a beruházás arányos önerőt Tab részére megfizetik


A beruházás során felújításra tervezett VOLÁN Irodaház csak részben támogatott (a közösségi közlekedés által nem használt rész felújítására nem lehetett támogatást igényelni) de a lapos tető és a homlokzat felújítását egybe kell elvégezni.


A kivitelezés. Eszközbeszerzés és szolgáltatások pályáztatása során a tervezett költségekhez képest alacsonyabb árajánlatok érkeztek, így a beruházás keretében elszámolható összeg 183.424.159 Ft-ra módosult, melyből a támogatás 174.723.072 Ft lett.

A fenti összegre vonatkozó támogatás lehívások a Közreműködő Szervezethez 2012 évben benyújtásra kerültek.

A projekt zárása 2012. november 14-én történt. A záró projekt előrehaladási jelenés a Közreműködő szervezet részére december hónapban megküldésre került.



Felújítási kiadások


Tab Város szennyvíztisztító telep fejlesztése:

A Környezetvédelmi és Energia Operatív Program Szennyvízelvezetés és tisztítás konstrukció (KEOP – 1.2.0/B jelű) keretében meghirdetett pályázati felhívásra a Tab Város Önkormányzat Képviselő-testülete 200/2010. (VIII. 26.) számú határozatával döntött, hogy  a 466.508.308 Ft + ÁFA bekerülési költséggel, 69.976.246 Ft önerő vállalása mellett a pályázatot nyújt be.

A pályázatot a Környezetvédelmi és vízügyi Minisztérium Fejlesztési Igazgatósága KEOP-1.2.0/B/10-2010-0035 azonosító jellel (a 2010. október 13-án kelt értesítése szerint) regisztrálta.

A Képviselő-testület 248/2010. (X.28.) számú határozatával döntött, hogy a „Tab Város szennyvíztisztító telep fejlesztése” című  KEOP 1.2.0/B/10-2010-0035 azonosító pályázat kedvező bírálata esetén a szükséges, 69.976.246.- Ft önerő 50%-ára, azaz 34.988.123.- Ft-ra az EU Önerő Alap pályázatot benyújtja.

A KEOP pályázat támogatási szerződés megkötésére  2012. szeptember 29-én kerül sor.

Az EU Önerő alapra benyújtott pályázat szintén támogatásban részesült a Támogatási szerződés a Belügyminisztérium részéről 2012. december 16-án aláírásra került.

A beruházás során a szennyvíztisztító telep, valamint az I. számú és II. számú szennyvíz átemelő műtárgyak (autóbusz pályaudvarnál és a Munkás utcában lévő átemelők) teljes felújítására sor kerül.


A tervezés, engedélyek beszerzése 2012 évben a kivitelezés 2013 évében történik.


Kiválasztásra kerültek a közbeszerzés bonyolítását, a tendertervek elkészítését, a projektmenedzsmenti feladatok ellátását, valamint a mérnöki feladatok ellátását végző vállalkozók. A szerződések az első félévben aláírásra kerültek. Kifizetés 2012. évében csak a projektmenedzsment számlákra történt.


A Képviselő-testület döntése szerint aláírásra került a

         - Munkás utcai autóbusz megállónál lévő gyalogátkelőhelyhez sárga villogó elhelyezésére és üzemeltetésére vonatkozó vállalkozási szerződés bruttó 1.225.550 Ft értékben.A Sárga villogó telepítése megtörtént, a számla kifizetésre került.

      - Tab, Ady Endre utca felújítása a szerződés 5.112.080 Ft értékben. Az útfelújítás elkészült, a számla kifizetésre került.


Vagyongazdálkodás:


2012. január  01. napjával  került  sor a lakbérek,  2012.  április  01.  napjával  az  egyéb bérlemények bérleti díjának emelésére.


2012. évben  16 bérleti szerződés szűnt meg a következő megosztásban:

-5 szociális bérlakás

-8 közérdekű bérlakás

-3 ktg. alapú lakás   tekintetében.


8 új bérleti szerződés jött létre a következő megosztásban:

-4 szociális bérlakás

-2 közérdekű bérlakás

-2 ktg. alapú bérlakás tekintetében


Határozott idejű Megállapodást kötöttünk egy közérdekű lakás használatára.


Egyéb bérlemény tekintetében egy bérleti szerződés került megszüntetésre (Horváth Bt), valamint 3 új bérleti szerződés jött létre: 

augusztus hónapban a PIZZÉRIA-mely szerződés december 15. napjával megszüntetésre került

szeptember hónapban a  Városközpont C épületében lévő 2db üzlet került  kiadásra.


Költségalapú bérlakás tekintetében egy esetben történt bérleti szerződés meghosszabbítása, a bérlő előre, 2 évre egy összegben  befizette a bérleti díjat.


A hátralékosok személyi köre nem változott az előző évekhez képest.

Részletfizetést 7 bérlőnek engedélyeztünk, egy bérlővel szemben megtörtént a kilakoltatás.

12 bérlő ellen indítottunk fizetési meghagyást, melyből kettő részben, egy teljes egészében megtérült.

Egy bérlő esetében kötöttünk megállapodást bérleti díj beszámításba, felújítás miatt.- Behajthatatlan követelésként 258.139,-Ft-ot töröltünk a nyilvántartásból.

Virág u. 21. sz. ingatlan értékesítésre került 6.000.000,-Ft értékben.


Üresen álló lakások 2012.12.31         2  szociális bérlakás

6  közérdekű bérlakás

4  kgt.alapú bérlakás



Üresen álló egyéb bérlemény 2012.12.31.     PIZZÉRIA

Piactér 3db üzlet

Bérleti és közüzemi díjak 2012. 12. 31.



Hátralék 2012.évről

+ 2012. évi előírás

Befizetés

Hátralék

Lakbérek

28 593 581

25 612 056

2 981 525

Egyéb bérlemények

12 143 048

11 315 919

827 129

Fűtés-gáz

6 501 507

5 312 137

1 189 370

Vízdíj

2 096 379

1 110 641

985 738

Villany

565 602

337 017

228 585

Telefon

63 465

63 465

0

Területbérlet

985 107

606 233

378 874

Garázs bérl.d.ÁFÁS

493 003

485 970

7 033

Garázs földter. ÁFA

770 080

624 173

145 907

Földbérleti díj

1 485 025

1 273 247

211 778





Összesen:

53 696 797

46 740 858

6 955 939








Kettő darab önkormányzati tulajdonban lévő beépítetlen terület vonatkozásában csereszerződés jött létre.


A START munkaprogram keretében  kis-és nagyértékű tárgyi eszközök és járművek kerültek beszerzésre,    9 322 388,-Ft értékben, melyet térítés mentesen átadtunk a GAMESZ részére.


Tab belvárosának komplex funkcióbővítő megújítása keretén belül megépült ingatlanok közül az alábbiak kerültek nyilvántartásba, a kiadott használatbavételi engedélyek alapján 376 138 328,-Ft értékben:

Üzletház – 3db üzlet

Turinform iroda, Bormúzeum, nyilvános WC

Fő tér - Zenepavilon

Pihenőpark

Kaszkád

2db parkoló


A beruházás keretében elkészült a Mártírok u. 61m útburkolat, Ságvári E. u. 570m útburkolat és az Ady E. u. 18m útburkolat felújítása, 17 769 689,-Ft  értékben.


A Bormúzeum berendezése - asztalok, padok - szintén a pályázat keretén belül 4 708 195,-Ft–ba  került.


A Közösségi közlekedés színvonalának javítását célzó infrastrukturális beruházás keretén belül 5db autóbuszváró nyilvántartásba került, 6 712 296,-Ft értékben.


Egy db adásvételi  szerződés jött  létre  beépítetlen, belterületi ingatlan  vonatkozásában 109 500,-Ft  értékben.


Kettő db  mezőgazdasági  haszonbérleti szerződés jött létre, egy bérlővel a szerződés megszüntetésre került.


Szociális kiadások alakulása:


RENDSZERES PÉNZBENI ELLÁTÁSOK:


Aktív korúak ellátása:


Az aktív korúak ellátása tekintetében 2012. szeptember hó 1. napjától a bérpótló juttatás elnevezést a foglalkoztatást helyettesítő támogatás elnevezés váltotta fel.

Magyarország 2012. évi költségvetését megalapozó egyes törvények módosításáról szóló 2012. évi CLXVI. törvény alapján a foglalkoztatást helyettesítő támogatás (FHT) 2012. január hó 1. napjától az öregségi nyugellátás havi összegéről, annak 80 %-ára (22.800.-Ft/hó) csökkent.

A nyugdíjkorhatár emelkedése miatt rendszeres szociális segélyre életkoruknál fogva – a korábbi 55. életévet betöltő személyek helyett – az jogosult, aki a rá irányadó nyugdíjkorhatárt öt éven belül betölti. E rendelkezéssel a rendszeres szociális segélyben részesülők száma csökkent, míg a foglalkoztatást helyettesítő támogatásban részesülőké ugyanolyan mértékben emelkedett.

A jogszabályváltozás következtében az 55 év feletti személyek is foglalkoztathatóvá váltak, így nagyobb lehetőség nyílik a munkaerő-piacra történő visszavezetésükre.

Az FHT 2012. évi felülvizsgálat során meg kell szüntetni azon személyek ellátását, akik egy éve részesülnek az ellátásban, és ezen idő alatt nem tudtak legalább 30 nap kereső tevékenységet igazolni, illetve az Flt. szerinti és legalább hat hónap időtartamra meghirdetett képzésben nem vettek részt.

A 2012. évi költségvetés tervezésnél számoltunk a gazdasági válság következtében növekvő munkanélküliséggel.

2012. december 31-én 111 fő volt jogosult aktív korúak ellátására, melyből 102 fő foglalkoztatást helyettesítő támogatásban (közülük 28 fő ellátása szünetelt, közfoglalkoztatása, illetve rövid idejű munkavégzése miatt), 4 fő nyugdíjkorhatárt 5 éven belül betöltők, 5 fő egészségkárosodottak rendszeres szociális segélyében részesült.

Az előző év azonos időszakában 130 fő részesült aktív korúak ellátásában. A 2012. évre 119 fő ellátásával számoltunk.


Ápolási díj:

Az ápolási díj a tartósan gondozásra szoruló személy otthoni ápolását ellátó nagykorú hozzátartozó részére biztosított havi rendszerességű anyagi hozzájárulás.

Az ápolási díj az ápolt súlyos fogyatékossága vagy tartós betegsége alapján állapítható meg.

Míg súlyos fogyatékosság esetén az ápolási díjra való jogosultság megállapítását a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény ( a továbbiakban: Szt.) a jegyző hatáskörébe utalja, addig tartós betegség esetén az ellátásra való jogosultság megállapítása a polgármester hatásköre, melyre vonatkozó helyi rendeleti szabályozást szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló többször módosított 6/1998. (IV. 30.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: helyi rendelet) tartalmazza.

Súlyos fogyatékos személyt ápoló hozzátartozó esetében az ápoló családjának jövedelmétől függetlenül jogosult az ellátásra, ugyanakkor tartós beteg ápolása esetén az ápolási díjra való jogosultság megállapítása előtt az ápoló családjának a jövedelmét vizsgálnunk kell.

2012. december 31-én 24 személy részesült ápolási díjban hozzátartozójuk ápolására, gondozására tekintettel. A vizsgált időszakban 3 fő részére lett megállapítva az ápolási díj, megszüntetésre szintén 3 esetben került sor, elutasított kérelem nem volt.

Az ellátásban részesülő 24 fő közül 14 személy alanyi, míg 10 fő méltányossági alapon jogosult az ápolási díjra. Az ellátottak átlagos száma 24,1 fő volt.

A költségvetés tervezése során éves szinten átlagosan 28 fő ápolási díjra jogosult személlyel számoltunk, így jelentősen a tervezett alatt alakult az ellátásban részesülők száma.


Lakásfenntartási támogatás:

A települési önkormányzat lakásfenntartási támogatást nyújthat annak a családnak vagy személynek, aki a lakásával kapcsolatos költségeit nehezen, vagy egyáltalán nem képes fedezni, és a jogszabályokban meghatározott feltételeknek megfelel. Az ellátás két fajtáját különböztethetjük meg: a normatív lakásfenntartási támogatást és a helyi lakásfenntartási támogatást.

Normatív lakásfenntartási támogatásra való jogosult háztartások számában jelentős emelkedés következett be 2012. szeptember hó 1-től. A jövedelemszámítás alapja az egy főre jutó jövedelem helyett, a háztartás fogyasztási szerkezetét jobban kifejező fogyasztási egység lett, a jogosultsági jövedelemhatár pedig az öregségi nyugdíjminimum 150 %-a helyett, annak 250 %-ában lett meghatározva.

További változás, hogy 2012. január hó 1. napjától nem lehetett helyi lakásfenntartási támogatásra való jogosultságot megállapítani, a fenti időpontot megelőzően megállapított helyi lakásfenntartási támogatás a lejártukig, de legkésőbb 2012. március hó 31-ig lehetett folyósítani.

2012. december 31-én 162 fő részesült lakásfenntartási támogatásban, míg 2012. december 31-én 184 fő.

Helyi lakásfenntartási támogatásban 6 fő részesült a településen, akinek a támogatása legkésőbb 2012. március hó 31. napjával megszűnt.

A költségvetés tervezésekor 257 fő támogatásával számoltunk 12.650 eFt összegben. Az ellátás jogosultsági feltételeinek megváltoztatásánál tapasztalt nagymértékű igénylőszám emelkedés az utóbbi időszakban nagymértékben visszaesett, ezért jelentősen a tervezett alatt alakult az ellátásban részesülők száma.


Időskorúak járadéka:

Erre az ellátásra csak az jogosult, aki a reá irányadó öregségi nyugdíjkorhatárt betöltötte és nem részesül az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 80 %-át meghaladó ellátásban, továbbá ezen összeg alatt van a családban az egy főre jutó havi nettó jövedelem. Az igen szigorú feltételeknek csak szűk körben felelnek meg, 2012. december hó 31. napján csak egy személy volt jogosult ezen ellátásra. Az év során időskorúak járadékának megállapítására, illetve megszüntetésére nem került sor. A 2012. év tervezésekor 2 fő ellátásával és 500 e Ft költséggel számoltunk, a tervezett összeg nem került felhasználásra.


Bursa Hungarica Ösztöndíj :

E támogatásban 2012. évben 24 fő felsőoktatási intézményben tanuló részesült. A támogatás mértéke havonta, személyenként 1000 - 2100 forint között változott.

A költségvetés tervezése során az ösztöndíjra 400.000 forint támogatást ítélt meg a képviselő-testület.


ESETI PÉNZBENI ELLÁTÁSOK:


Átmeneti segély:

A települési önkormányzat képviselő-testülete a létfenntartását veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére a helyi rendeletben meghatározott feltételek szerint átmeneti segélyt nyújt, mely pénzbeli és természetbeni szociális ellátás formájában is megállapítható.

A vizsgált időszakban 197 fő részesült átmeneti segélyben, a segélyezési alkalmak száma 313. Ebből pénzbeli ellátásként 100 alkalommal biztosítottuk a segélyt, míg 213 alkalommal a támogatást természetbeni ellátásként nyújtottuk. Az ellátás iránti kérelem elutasítására 27 esetben került sor.

Az év során a segélyezési esetek száma az egész évre tervezettnek (290) 107,9 %-a. Előző év azonos időszakában a segélyezési alkalmak száma 247 volt, így egy év alatt az igénybevevők számának  – 26,7 %-os - emelkedését figyelhettük meg.

Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás:

A települési önkormányzat képviselő-testülete rendkívüli gyermekvédelmi támogatásban részesítheti azokat a gyermekeket gondozó családokat, amelyek időszakosan létfenntartási gondokkal küzdenek, vagy létfenntartásukat veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe kerültek. A képviselő-testület döntése alapján a támogatás pénzbeli vagy természetbeni ellátás formájában is nyújtható.

Rendkívüli gyermekvédelmi támogatást 3 gyermek részére állapítottunk meg, részükre pénzbeli ellátást biztosítottunk. Az elmúlt év azonos időszakában 5 gyermeket részesítettünk e támogatásban. A tervezéskor 20 támogatási esettel számoltunk.

Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás megállapításánál a rászorultság jövedelemhatára az öregségi nyugdíj minimum összegében, míg az átmeneti segélyt igénylő családos személy estében a nyugdíjminimum 130 %-ában van meghatározva. Így a magasabb jövedelmű kérelmezők inkább átmeneti segélyt igényelnek.


Közlekedési támogatás:

A közlekedési támogatásra való jogosultsági feltételeket a súlyos mozgáskorlátozott személyek közlekedési kedvezményeiről szóló 164/1995. (XII. 27.) Kormányrendelet határozta meg.

2012. évben 26 fő részére került megállapításra az ellátás, 12 fővel kevesebb, mint az előző év azonos időszakában. A 2012. évi költségvetés tervezésénél 40 fővel számoltunk, így éves szinten lényegesen a tervezett alatt alakult az ellátásban részesítettek száma.

:

Közgyógyellátás

A közgyógyellátás a szociálisan rászorult személy részére – egészségi állapota megőrzéséhez és helyreállításához – az egészségügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos kiadások kompenzálását célzó hozzájárulás. Jelenleg 3 jogcímen igényelhető a közgyógyellátási igazolvány: alanyi jogon, normatív alapon, méltányossági alapon, ez utóbbi esetben a jogosultsági feltételek a helyi rendeletben kerültek szabályozásra.

2012. évben 11 fő részére állapítottunk meg méltányosságból közgyógyellátásra való jogosultságot. A költségvetésben éves szinten 13 fő közgyógyellátás iránti igényével számoltunk. Az előző év azonos időszakában 10 fő részesült ezen ellátási formában. A támogatásban részesítettek száma a tervezettet nem érte el.


Temetési segély:

A temetési segély olyan szociális rászorultságtól függő pénzbeli ellátás, amelyet a települési önkormányzatok nyújthatnak a rászorultak részére. Tekintettel arra, hogy temetési segély szociális rászorultságtól függő pénzbeli ellátások körébe tartozik, ezért csak annak a személynek állapítható meg, aki úgy gondoskodott az elhunyt személy temetéséről, hogy arra nem volt köteles, vagy tartásra kötelezett hozzátartozó volt ugyan, de a temetési költségek viselése saját, illetve a családja létfenntartását veszélyeztetik.

A vizsgált időszakban 20 fő hozzátartozó részére került megállapításra temetési segély.

2012. évre 30 hozzátartozó segélyezésével számoltunk.


Köztemetés:

A haláleset szerint illetékes települési önkormányzat polgármesterének kell gondoskodnia az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről, ha nincs vagy nem lelhető fel az eltemettetésre köteles személy, vagy az eltemettetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik.

2012. évre 12 köztemetéssel számoltunk, a tervezett összeg 1.700 eFt volt. 2012. évben köztemetés elrendelésére 4 alkalommal került sor, továbbá 5 alkalommal más településen elhunyt tabi lakos köztemetésének költségét kellett megtérítenünk a haláleset helye szerint illetékes önkormányzatnak. A vizsgált időszakban a tervezett alatti az előirányzat felhasználása.


Szociális kölcsön:

Tab Város Képviselő-testülete kamatmentes szociális kölcsönben részesítheti évente egy alkalommal legfeljebb a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összege háromszorosának megfelelő összeg erejéig azt a rászoruló személyt, akinek a családjában az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét meghaladja, és rendelkezik olyan jövedelemforrással, amely garanciát jelent a kölcsön visszafizetésére, és a helyi rendeletben meghatározott kizáró okok vele szemben nem állnak fenn.

A vizsgált időszakban 28 fő részére került megállapításra a szociális kölcsön. 2012. évre 45 fő támogatásával számoltunk, 2.000 eFt összegben. Az év során a megállapított kamatmentes kölcsönök száma az egész évre tervezettnek csak 62,2 %-a, így nem került teljes mértékben felhasználásra az előirányzat.


Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:

Ezen ellátásra jogosultak nem részesülnek havi rendszerességgel pénzellátásban, csak egy évben két alkalommal augusztusban és novemberben kapnak jelenleg gyermekenként 5800 – 5800 forint támogatást. 2012. december hó 31-én 187 gyermek részesült ebben az ellátásban.

2012. évre 240 gyermek támogatásával számoltunk, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre rendelkezésre álló előirányzat 2784 e forint.

A támogatásban részesítettek száma szintén a tervezett alatt alakul.



EGYÉB SZOCIÁLIS ILLETVE GYERMEKVÉDELMI TÁMOGATÁS:


Üdülési támogatás:

A gyermekvédelemről szóló helyi rendelet értelmében Tab Város Képviselő-testülete évente egy alkalommal üdülési támogatásban részesíti az oktatási intézmény által belföldön, vagy csereüdültetés keretében szervezett legalább 5 napos üdülésen, illetve táborozáson részt vevő gyermekeket, amennyiben a gyermeket nevelő családban az egy főre eső jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át.

2012. évben üdülési támogatás megállapítására nem került sor, 2012. évre 6 fő támogatásával számoltunk.


Pénzmaradvány alakulása:

A pénzmaradványok alakulását és annak intézményenkénti megbontását a 8. számú melléklet tartalmazza.

Önkormányzati szinten 81.599 eFt a 2012. évi módosított pénzmaradvány összege.

Intézmények részére csak a kötelezettséggel terhelt pénzmaradvány összege került visszaadásra.

A normatív és a normatív kötött állami támogatás elszámolásából 2.695 eft többlettámogatásra vagyunk jogosultak,


Közvetett támogatások indokolása:

A közvetett támogatások kimutatását a 19. számú melléklet tartalmazza.

A magánszemélyek kommunális adójánál 8 fő esetében alkalmaztuk az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. tv. 134. §-ban meghatározott adómérséklést, adóelengedést összesen 61 eft összegben.

Késedelmi pótlék esetében ugyancsak e jogszabály alapján 4 esetben alkalmazta az adóhatóság méltányosságból, illetve kivételes méltányosságból a pótlék elengedést, mérséklést.

Intézmény vezetői hatáskörben 2 eft térítési díjkedvezmény került megállapításra.


Többéves kihatással járó döntések indokolása:

A többéves kihatással járó kiadásokról készült kimutatást a 20. számú melléklet tartalmazza

A beruházásokhoz kapcsolódó kötelezettségeket a 2012. évi költségvetés tartalmazza.


A gazdálkodás elemzése néhány mutatószám alapján:

A mérleg elemzése az eszközök és források év végi állományának alakulásáról nyújt információt.

Vagyoni helyzet vizsgálata:


  • a befektetett eszközök aránya az összes eszközön belül 95 %-os, ami mutatja, hogy az önkormányzat alacsony forgóeszköz állománnyal rendelkezik, a vagyon jelentős részét a befektetett eszközök adják.

Ezen belül meghatározó az ingatlanok aránya, amely 64 %-ot tesz ki.

Az előző évhez képest 3.097.273 Ft-ról 3.630.084 eFt-ra nőtt a nettó befektetett eszközök értéke, a növekedés összege 533 millió Ft.


A vagyon nőtt az évközben aktivált eszközökkel, és csökkent az elszámolt értékcsökkenésekkel.


  • A forgóeszközökön belül 18 % a követelések aránya, amely tartalmazza a hosszúlejáratra adott kölcsönök tárgyévet követő törlesztését is. Az előző évben ez az arány 63 % volt.


  • A pénzeszközök aránya a forgóeszközökön belül jelentős, 77 % az aránya, abszolút összegben 136 millió Ft.


  • A saját forrás aránya a mérleg főösszegéhez:

2010. évben 86%, 2011.évben 80% és jelenleg 92%.


  • A kötelezettségeink aránya a forrásokon belül:

2009. évben 7 %, 2010. évben 14 %, 2011 23 % és jelenleg még a 4%-ot sem éri el.


  • A hosszúlejáratú kötelezettség alakulása:

A hosszú lejáratú kötelezettség az összes kötelezettségen belüli aránya 2009. évben 11 %-ot 2010 évben 1%-ot 2011.évben 9 %.ot mutatott. 2012.december 31.én hosszúlejáratú kötelezettségünk nincs.


  • Vagyon fedezeti mutató:

Az önkormányzat a vagyonát 92%-os értékben saját tőkéből tudja fedezni.

A befektetett eszközök 97 %-a a saját tőkéből, 3 % tartalékból van fedezve, idegen forrás nincs igénybe véve..


  • Az eladósodási mutató /hosszúlejáratú/ nagysága 0 %, jelenleg nem rendelkezünk hosszú lejáratú hitellel.

  • A likviditási I. mutató (f.eszk/röv.lej.köt.)  119 %-os, likviditási II.mutató (f.eszk-köv./röv.lej.köt.) 98 %-os.


  • A likviditási gyors ráta értéke  0,92 (92%). Az év végén meglévő rövidlejáratú hitelállománynak, a szállítókkal szembeni tartozásnak és az egyéb rövidlejáratú kötelezettségnek a fedezete  92 %-ban a költségvetési számlán /alszámlán/  rendelkezésre állt.


T a b, 2012. április 16.



                                                                                                 Schmidt Jenő
                                                                                                  polgármester



Mellékletek