Tab Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2014. (I.31.) önkormányzati rendelete

Az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről.

Hatályos: 2014. 02. 03- 2014. 09. 30

Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének


1/2014. (I.31.)


RENDELETE

az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről


Az önkormányzat képviselő-testülete az államháztartásról szóló többször módosított 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban Áht.) 23. § (1) bekezdésében, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló többször módosított 2011.évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban Mötv.) 143. § (4) bekezdés b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a 2014. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:


A rendelet hatálya

1. §


A rendelet hatálya a 2014. évi költségvetés gazdálkodás vonatkozásában a képviselő-testületre és annak bizottságaira, az önkormányzat által irányított költségvetési szervekre -ideértve a Közös Önkormányzati Hivatalt is- terjed ki.


2. §


(1)     Az önkormányzat összevont költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban a 1.sz. melléklet tartalmazza.


(2)     Az önkormányzat –elemi költségvetés szerinti- költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban a 2.sz. melléklet tartalmazza.


(3)     Az önkormányzat által alapított költségvetési szervek -ideértve a Közös Önkormányzati Hivatalt is - engedélyezett létszámát, valamint költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok, kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban a 3.sz. melléklet tartalmazza.


(4)     Az önkormányzat beruházási és felújítási kiadásait feladatonként a 4. sz. melléklet tartalmazza.


(5)     A Tabi Takáts Gyula Óvoda és Bölcsőde Többcélú Intézmény, mint költségvetési szerv intézményegységének engedélyezett létszámát, valamint költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban a 3.2.2.sz. melléklet tartalmazza .


(6)     Az Önkormányzat költségvetésében szereplő támogatási célokat és összegeit a 10.sz. melléklet tartalmazza.


A költségvetés bevételei és kiadásai

3. §


(1)     A Képviselő-testület a helyi önkormányzat és a helyi önkormányzat által irányított költségvetési szervek (ideértve az Közös Önkormányzati Hivatalt is) együttes 2014. évi költségvetését 1.759.423 eFt bevétellel és kiadással, ezen belül:


                        1.690.063 eFt  tárgyévi bevétellel,

69.360 eFt finanszírozási bevétellel (előző évek pénzmaradvány igénybevétele)

                        1.759.423 eFt  tárgyévi kiadással ezen belül

                                                           948.310 eFt működési célú bevétellel

                                                           948.310 eFt működési célú  kiadással

                                                                       0 eFt működési célú egyenleggel

                                                           811.113 eFt felhalmozási célú bevétellel

                                                           811.113 eFt felhalmozási célú kiadással

                                                                       0 eFt felhalmozási célú egyenleggel

                                              

állapítja meg.


(2)        Az önkormányzatnak 2014. évben nem keletkezik olyan ügylete, amely a 2011. évi CXCIV. törvény 10. § (1) bekezdésének hatálya alá esik, illetve a Kormányt előzetesen tájékoztatni kell.

            Az önkormányzatnak adósságot keletkeztető ügylete nincs.


(3)       A bevételi és kiadási főösszegen belül a kiemelt előirányzatokat –a finanszírozási műveleteket is figyelembe véve- az alábbiak szerint állapítja meg:


működési költségvetés tárgyévi bevétel                                                       942.296 eFt

működési költségvetés finanszírozási bevétele                                                  6.014 eft

működési költségvetés tárgyévi kiadás                                                        948.310 eFt

ebből:

        - a személyi juttatások kiadásai                                    301.389 eFt

        - a munkaadókat terhelő járulékok                                69.629 eFt

        - a dologi kiadások                                                     363.647 eFt

        - az ellátottak pénzbeli juttatásai                                      60.512 eFt

        - az egyéb működési célú kiadás                                 153.133 eFt

        -Ebből:

        - egyéb működési célú támogatás államháztartáson belülre       74.026 eFt

        - egyéb működési célú támogatás államháztartáson kívülre       58.450 eFt

        - az általános tartalék                                                    19.657 eFt

        - a céltartalék                                                                1.000 eFt


a felhalmozási költségvetés tárgyévi bevétele                                               747.767 eFt

a felhalmozási költségvetés finanszírozási bevétele                              63.346 eFt

a felhalmozási költségvetés tárgyévi kiadása                                     811.113 eFt

ebből:

        - a beruházások összege                                                            120.739 eFt

        - a felújítások összege                                                    679.874 eFt

        - egyéb felhalmozási célú kiadások                                               10.500 eFt

(4)     A képviselő-testület a működési és a felhalmozási  célú  /tőkejellegű/ bevételeket és kiadásokat az 5. és  6. sz. melléklet szerint állapítja meg.


(5)     Az önkormányzat engedélyezett létszáma 2014. évben -a közfoglalkoztatottak nélkül- 104 fő.


(6)     A közfoglalkoztatottak éves létszáma 48 fő.


Az önkormányzat bevételei

4. §


A 3. §-ban megállapított bevételi főösszeg kiemelt előirányzatonkénti megbontását és a kiadási főösszeget előirányzat csoportonként, ezen belül kiemelt előirányzatonként és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok az 1. sz. melléklet tartalmazza.


5. §


A 4. §-ban megállapított bevételeket az önkormányzat által alapított költségvetési szervenként a 3. sz. melléklet tartalmazza.


Az önkormányzat kiadásai

6. §


A képviselő-testület a 2014. évi költségvetés kiadásait költségvetési szervenként - és ezen belül kiemelt előirányzatait, engedélyezett létszámát, valamint az intézményi támogatásokat a 3. sz. melléklet szerint állapítja meg.

A költségvetési szervek a személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival, valamint a működéshez, a vagyon használatához, a közfeladatai ellátásához szükséges egyéb előirányzataival rendelkeznek.


7. §


A képviselő-testület a Közös Önkormányzati Hivatal költségvetésében szereplő kiadásokat, valamint a létszámkeretet a 3.1. sz. melléklet szerint állapítja meg.

A személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival, valamint a működéshez, a vagyon használatához, a közfeladatai ellátásához szükséges egyéb előirányzataival e rendeletben foglaltak szerint, és a gazdálkodásról szóló belső szabályzatoknak megfelelően a jegyző rendelkezik.

Tartalékok

8. §


Az önkormányzat 20.657 eFt tartalékot képez, melyből 19.657 eFt az általános tartalék, 1.000 eFt pedig céltartalék. A tartalékok felett a képviselő-testület rendelkezik.


Több éves kihatással járó feladatok

9 §


A képviselő-testület a több éves kihatással járó feladatok előirányzatait éves bontásban a 7. sz. melléklet szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi évek előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.


10. §

(1)     Az előirányzat felhasználási tervet a 8. sz. melléklet tartalmazza.


(2)     A 2014. évi közvetett támogatások tervezett összegét a 9. sz. melléklet tartalmazza


(3)     Az Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházások kimutatását a 11. sz. melléklet tartalmazza.


  1. A központi költségvetésből származó támogatások jogcímeit és összegeit a 12.sz.melléklet tartalmazza.


  1. Az önkormányzat által a lakosságnak juttatott támogatások, szociális, rászorultsági ellátások jogcímeit és összegeit a 13.sz.melléklet tartalmazza.


A 2014. évi költségvetés végrehajtásának szabályai

11. §


(1)     A költségvetési szervek saját hatáskörében -kivéve a kiemelt előirányzatokon belül- nem módosíthatják a költségvetési előirányzatukat. A szükséges előirányzat változásról a polgármester előterjesztésében a képviselő testület negyedévente, de legkésőbb a költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendelet módosításáról. Ha évközben az Országgyűlés az önkormányzatot érintő központi adókból származó részesedést, a helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatai támogatásait, valamint a részükre juttatandó költségvetési támogatásokat zárolja, azokat csökkenti, vagy törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendeletmódosítását.


(2)     A jóváhagyott bevételi előirányzatokon felüli, a többletfeladatokkal összefüggő többletbevételt – a céljelleggel juttatott pénzeszköz kivételével- a költségvetési rendeletmódosítást követően használható fel.


(3)     A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 900 eFt összeghatárig – mely esetenként a 150 eFt összeghatárt nem haladhatja meg - a polgármesterre átruházza a személyi juttatás előirányzata és a lakásfelújítási keret kivételével. Az átruházott hatáskörben hozott döntésről a polgármester a soron következő ülésen köteles beszámolni a képviselő-testületnek.


(4)     A képviselő-testület a rendeletben biztosított lakás felújítási keret terhére egyszeri 500 eFt összeghatárig az előirányzat felhasználási jogot a polgármesterre átruházza azzal, hogy az átruházott hatáskörben felhasznált összeg egy lakásra éves szinten az 900 eFt-ot nem haladhatja meg. A polgármester a hozott döntéséről a következő képviselő-testületi ülésen köteles beszámolni a képviselő-testületnek.


(5)     A költségvetési szerveknél az egységes rovatrend Normatív jutalmak és a Céljuttatás, projektprémium rovatai terhére a költségvetési évben együttesen az egységes rovatrend Törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzatának 12 %-áig vállalható kötelezettség.


12. §


(1)     Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött hiány finanszírozására a képviselő-testület a számlavezető pénzintézettől likviditási hitelt vesz fel.


(2)     Amennyiben a képviselő-testület által meghatározott folyószámla hitelkeret összege nem nyújt fedezetet a bérkifizetésekhez, akkor a képviselő-testület munkabér hitel felvételt engedélyez


  1. Valamennyi az (1)-(2) bekezdésben meghatározott esetekben felhatalmazza a polgármestert és a pénzügyi ellenjegyzőt az ezzel kapcsolatos hitelszerződés megkötésére.  A polgármester a hitelszerződésről, az annak aláírását követő soron következő képviselő-testületi ülésen köteles beszámolni.


  1. A szabad pénzeszközök pénzintézeti lekötésével kapcsolatos szerződések illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását a képviselő-testület értékhatártól függetlenül a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen beszámol.


(5)     Az államháztartásról szóló 2011.évi CXCV. törvény 109.§-ának (6) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Képviselő-testület az önkormányzatnál és költségvetési szerveinél a kiadások készpénzben történő kifizetését az alábbi esetekben engedélyezi:

  1. készpénzfizetési számlák kifizetése
  2. vásárlási előleg, ellátmány
  3. munkavállalók illetményelőlege
  4. munkavállalók utazási költségtérítése
  5. munkavállalók belföldi és külföldi kiküldetése
  6. közcélú dolgozók munkabére
  7. hóközi pénztári munkabér és személyi juttatás kifizetések
  8. szociális ellátások, segélyek
  9. lakosságnak kifizetett visszatérítések (pl.viziközmű)
  10. pályázati, letéti díjak visszafizetése
  11. térítési díjak visszafizetése

bérleti és egyéb közüzemi díjak túlfizetésének kifizetése.

13. §


A költségvetési szervek költségvetési támogatását - finanszírozási szükségletüknek megfelelően - biztosítja a képviselő-testület, amely összességében nem haladhatja meg a támogatás időarányos összegét.


           

ZÁRÓ ÉS EGYÉB RENDELKEZÉSEK

14. §

(1)       A Képviselő-testület  tudomásul veszi, hogy az átmeneti időszakban a polgármester -az Áht 25.§ (3) bekezdése szerint– a 2014.évi költségvetési rendeletnek megfelelően intézkedett a bevételek beszedéséről, a kiadások teljesítéséről.

Az átmeneti időszakban beszedett bevételek, teljesített kiadások az Áht 25.§ (4) bekezdése értelmében e költségvetési rendeletbe beépültek.




(2)       Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.



Tab, 2014. január 30.





                           Schmidt Jenő                                                Dr. Szűts Dóra
                           polgármester                                                       jegyző

I N D O K O L Á S

Tab Város Önkormányzata Képviselő-testülete
1/2014. (I.31.) rendelethez


Általános indoklás



Az Országgyűlés a 2013. évi CCXXX. törvénnyel elfogadta a 2014 évi költségvetés alapját képező Magyarország 2014.évi központi költségvetését.


A kormányváltás óta a gazdaságpolitika célja továbbra is az államadósság csökkentése, a költségvetési hiány 3% alatt tartása, a foglalkoztatás bővítése, a versenyképesség javítása és a kiegyensúlyozott gazdasági növekedés biztosítása.

Ennek érdekében a Kormány az elmúlt 3 és fél évben jelentős strukturális átalakításokat hajtott végre, többek között a munkaerőpiac, a nyugdíjrendszer, az adórendszer, az oktatás és a közigazgatás területén.

Az eredmények azt mutatják, hogy a költségvetési és pénzügyi egyensúly helyreállítására, az államadósság csökkentésére, valamint a munkaerőpiac keresleti és kínálati alkalmazkodására, a gazdasági növekedés újraindítására irányuló törekvések már meghozták az elvárt pozitív fordulatot.


A helyi önkormányzatok 2014. évi és finanszírozási rendszere


A helyi önkormányzati finanszírozás 2014. évi alapelvei:

  • A cél a 2013. évi nagy átalakításokhoz kapcsolódó finanszírozási változások javítása, „finomhangolása”
  • A finomítások alapja a településektől és érdekszövetségeiktől kapott javaslatok tapasztalatok
  • Az alapelvek továbbra is érvényben maradnak:
    • a gépjárműadó 40 %-a illeti meg továbbra is a helyi önkormányzatokat, SZJA átengedés nincs,
    • a költségvetési törvény szerinti egyes támogatások összegét csökkenti az elvárt bevétel (a beszámítás rendszerének elvei 2013. évhez képest módosulnak),
    • a támogatások zöme feladatalapú, és kötött felhasználású,
    • a helyi önkormányzatok működőképességük fenntartása érdekében kiegészítő támogatásokban részesülhetnek.
    • a 2013. évi szerkezetátalakítási tartalék keretében nyújtott kiegészítő támogatások a 2014. évtől beépülnek az alapfinanszírozásba.


Általános működési feladatok támogatása:

Helyi önkormányzatok működésének általános támogatása.

  • Önkormányzati hivatal működésének támogatása: közös önkormányzati hivatal esetében a támogatás a székhely önkormányzatot illeti meg az Mötv. szellemének megfelelően
  • Településüzemeltetéshez kapcsolódó feladatellátás támogatása: településkategóriánkénti fajlagos összegek a támogatás alapja
  • Egyéb önkormányzati feladatok támogatása: 2000 fő lakosságszám alatti települések esetében, ahol az egy lakosra jutó adóerőképesség 20 000 Ft alatti, ott a támogatás legalább 4 millió forint

Településüzemeltetési feladatok támogatása:

  • Szintén vitatott terület volt, így ugyan a támogatások filozófiája nem, de a tartalma és megállapításának módja több szempontból változott
  • Támogatási elemek:
    • zöldterület gazdálkodás
    • közvilágítás
    • közutak fenntartása
    • köztemetők fenntartása
  • A támogatások alapja a 2012. évi országosan összesített beszámolóban az adott szakfeladaton jelzettek alapján településkategóriánként számított nettó működési kiadás.


Egyéb önkormányzati feladatok támogatása:

A helyi önkormányzatokat további, a költségvetési törvényben nem nevesített Mötv. szerinti feladataik ellátása érdekében lakos alapú működési támogatás illeti meg az alábbiak szerint:

Támogatási összeg: 2400 Ft/fő (2013. január 1-jei KSH lakosságszám) de legalább 3 millió forint, de legalább 4 millió forint, ahol a lakosságszám 2000 fő alatti és az egy főre jutó adóerő-képesség nem éri el a 20 000 forintot.

Változás hogy, az  50%-a a beszámítás körébe tartozik.


Köznevelés:

Továbbra is önkormányzati feladat:

  • Óvodai nevelés területén az óvodák fenntartása és működtetése (kötelező óvodáztatás 2015 szeptemberétől)
  • Iskola területén a működtetés
    • 3000 fő alatti településeknél főszabályként működtető az állam
    • 3000 fő felett főszabályként a működtető az önkormányzat

(Működtetés: a fenntartás egy részterületének a tárgyi feltételeknek és a tárgyi feltételekhez kapcsolódó személyi feltételek biztosítása)


Önkormányzati köznevelés feladatok finanszírozása

Óvodapedagógusok és segítőik bértámogatása

            Elve: Jogszabály szerinti oktatásszervezési paraméterek alapján a havi átlagkeresetek finanszírozása

            Lépései:

  • gyerekszámból, csoportátlagból – elismert csoportszám
  • pedagógus kötelező óraszámból, elismert csoportszámból – elismert pedagógus létszám
  • átlagkeresetből, elismert pedagógus létszám - bértámogatás

A bértámogatás tartalmazza a pedagógus életpálya modell miatti bérnövekedés fedezetét is.

Óvodapedagógusok bértámogatása:                            4 012 000 forint/számított létszám/év

Pótlólagos összeg a 2014/2015. nevelési évre: 34 400 forint/számított létszám/3 hónap

Segítők bértámogatása:                                               1 800 000 forint/létszám/év


Óvodaműködtetés

  • a statisztikai gyermeklétszám és 56 000 forint/fő/év szorzataként (2 000 forinttal emelkedett a fajlagos összeg) kapott összeg.




Szociális és gyermekvédelmi ellátás

Segélyezés:

A járásokhoz kerülő segélyek kivételével maradnak továbbra is

  • a jegyző segélyek és
  • a méltányossági segélyek (önkormányzati segély).

Finanszírozás alapelve változatlan, a konkrét összegek változnak:

  • Egyes jövedelempótló támogatások kiegészítése
  • Hozzájárulás pénzbeli ellátásokhoz
    • 80% a 2013. évi segélyezés adatai alapján, 20% lakosságszám alapján kerül elosztásra, de min. 1000 forint/fő, max. 25 000 forint/fő
    • változás hogy, 50%-a a beszámítás körébe került


Gyermekétkeztetés

  • A gyermekétkeztetés támogatása jogcím a 2014. évi törvénytervezetben a szociális ágazat támogatásai között szerepel
  • A támogatási rendszer teljesen megújult, nem gyermekenkénti fajlagos összeg jár, hanem
    • Elismert dolgozók bértámogatása
    • Gyermekétkeztetés üzemeltetési támogatása
  • A valós igényekhez és az önkormányzati kiadásokhoz és bevételekhez jobban igazodó támogatási rendszer.

Elismert dolgozók bértámogatása:

  • kapacitástól függő számított dolgozói létszám (ellátotti létszám alapján elismert dolgozói létszám)
  • bértámogatás fajlagos összege: 1 632 000 forint/számított létszám/év (vásárolt szolgáltatás esetén is jár,ilyen esetben a szolgáltatási díjra használható)

Gyermekétkeztetés üzemeltetési támogatása:

  • béren kívüli egyéb kiadások (dologi és kiadások) támogatására szolgál


Kulturális feladatok támogatása

Kulturális feladatok támogatása szerkezetében és szabályozásában követi a 2013. évben bevezetett struktúrát.


Beszámítás módszere:

  • Egyes költségvetési támogatások összegét csökkenti az elvárt iparűzési adóbevétel
  • A beszámítás a 2013. évinél differenciáltabb módon történik
    • Ha a települési önkormányzat egy lakosra jutó adóerő képessége nem haladja meg az 5000 forintot – 0%
    • Ha a települési önkormányzat egy lakosra jutó adóerő képessége 5001 és 10 000 forint közötti – 25%
    • Ha a települési önkormányzat egy lakosra jutó adóerő képessége 10 001 és 12 000 forint közötti – 50%
    • Ha a települési önkormányzat egy lakosra jutó adóerő képessége 12 001 és 15 000 forint közötti – 75%
    • Ha a települési önkormányzat egy lakosra jutó adóerő képessége 15 000 forint feletti – 100%
  • a legalacsonyabb adóbevételi potenciállal rendelkezőket a beszámítás egyáltalán nem érinti, e felett sávosan jelentkezik az elvonás.

Szintén változás, hogy az elvárt bevétel miatti csökkentést költségvetési törvényben rögzített sorrendben kell érvényesíteni a vonatkozó – a 2013. évihez képest kibővített – támogatási jogcímek tekintetében, így:

  1. Hozzájárulás a pénzbeli ellátásokhoz jogcím 50%-a,
  2. Egyéb önkormányzati feladatok támogatása jogcím 50%-a,
  3. Településüzemeltetéshez kapcsolódó feladatok támogatása jogcím teljes összege,
  4. Önkormányzati hivatal működésének támogatása jogcím teljes összege.

A beszámítás összegeit a 12.sz.melléklet mutatja, önkormányzati szinten összesen 66.930 eFt, amellyel az állami támogatás csökkentésre került.


Tartalékok – kiegészítő támogatások

Továbbra is három részeből tevődik össze:

  • fejezeti tartalék
  • megyei tartalék
  • adósságrendezés önkormányzatok visszterhes kamattámogatása

A fejezeti tartalék szolgál (részben) az önkormányzatok rendkívüli támogatására:

  • kivételes esetben,
  • működőképesség megőrzése, vagy
  • az önkormányzati feladatok ellátását veszélyeztető helyzetek elhárítása érdekében igényelhető.




RÉSZLETES INDOKOLÁS



BEVÉTELEK ALAKULÁSA:


Az intézményeknél keletkezett működési bevételek nagyságrendje jelentősen nem változott az előző évhez képest Az iskolák étkeztetését továbbra is a helyi önkormányzatok biztosítják, a középiskola étkeztetésnél pedig  mi vagyunk a szolgáltatók, így bevételként csak a gyermek által fizetett nyersanyag norma egy része jelentkezik. Intézményenkénti részletezését a 3 sz. melléklet  és altáblái tartalmazzák.


Helyi adókból 336.500 eFt bevétellel számolunk. Az iparűzési adóból várhatóan 315.000 eft, a magánszemélyek kommunális adójából 10.500 eft és az építményadóból 11.000 eft származik, az építmény adó felhasználása a Kossuth u. járda felújítására van tervezve.

Az egyéb díjak, bírságok, pótlékok összege 1.000 eft.


Az átengedett központi adóknál az előző évi szabályozáshoz képest változás nincs, ( megszűnt a személyi jövedelemadó településre kimutatott összeg 8 %-a amely az önkormányzatnál maradt, és csak a gépjármű adóból 40% illeti meg a települési önkormányzatot).ebből az adónemből 9.500 eft bevétel várható.


Az önkormányzatnak költségvetési állami támogatásból 380 millió forint bevétele várható. Ennek elosztása az előző évhez képest átalakult, az indoklási részben már jelzettek szerint. 2014.évben a többcélú kistérségi társulások által ellátott szociális feladatok finanszírozása az önkormányzatokon keresztül történik ezért 59.739 eft támogatás a mi költségvetésünkben szerepel, és ugyanilyen összegű támogatásértékű kiadás is beépült a költségvetésbe. A támogatás jogcímeit és összegeit a 12.sz.melléklet tartalmazza.


Működési célú támogatásra államháztartáson belülről 75.787 eft-tal számolunk, ennek jentős része a közfoglalkoztatáshoz kapcsolódik, ennek összege 64.887 eft, ezen túlmenően az óvodához és a mozgókönyvtári szolgáltatás ellátásához veszünk még át pénzt.


Felhalmozási és tőke jellegű bevételeknél a meghatározó bevétel a koncessziós díj, melynek összege 13.000 eft, valamint  fejlesztési célú áfa bevétel.


Fejlesztési célú támogatásértékű bevételre 731.917 eFt-ot terveztünk. Ez az összeg tartalmazza valamennyi pályázatunk támogatási összegeit. A beruházások műszaki előrehaladásának függvényében az összeg évközben változhat.


Hitel felvételt -az évközi likvid hitel kivételével-, 2014 évben nem terveztünk előre láthatólag nem is lesz rá szükség az év folyamán.


A kiadások finanszírozásához 69.360 eft előző évi pénzmaradvány igénybevételére van szükség.



KIADÁSOK ALAKULÁSA:


A kiadások tervezésénél meghatározó volt, hogy a bevételi források korlátozottan állnak rendelkezésre, és év közben sem várható forrásbővülés. Hitel felvételre néhány kivételtől eltekintve nincs lehetőség.

Intézményrendszer működtetése:


A köznevelési feladatot ellátó egyes önkormányzati fenntartású intézmények állami fenntartásba vételéről szóló törvény alapján 2013. január 1-jétől a Takáts Gyula Általános Iskola, Zeneiskola – Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Egységes Pedagógiai Szakszolgálat, Pedagógiai Szakmai Szolgáltató, Óvoda és Bölcsőde Többcélú Intézményből az általános iskolai oktatás, az alapfokú művészetoktatás és pedagógiai szakszolgálat és a pedagógiai szakmai szolgáltatás kikerült. Az általános iskola fenntartója a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, működtetője pedig az önkormányzat. A működtetésre megállapodást kötöttünk a Klebelsberg Intézményfenntartó Központtal.


Az óvoda és a bölcsőde továbbra is maradt az önkormányzat fenntartásában.


Művelődési Központ:

Tab Város Önkormányzatának középtávú közművelődési szakmai koncepcióját  (2011-2015) a képviselő-testület a 298/2010. (XII. 16.) számú határozatával fogadta el.

Ennek alapján a Művelődési Ház feladatot lát el a művészeti élet fejlesztésében a gyermek és felnőtt színházi előadások, pódiumestek, zenei események, művészeti találkozók szervezésével. Az amatőr művészeti mozgalom ápolásával, a városban működő művészeti csoportok, egyesületek támogatásával, közművelődési csoportokat (szakkörök, klubok, művészeti csoportok) működtet ismeretszerzésre, szabadidő hasznos eltöltésére, amatőr alkotó tevékenység végzésére. Kiállításokat rendez amatőr és hivatásos alkotók számára – jelentős hangsúlyt kap a helyi tehetségek gondozása, a helyi és környékbeli alkotók bemutatkozása. Kiemelt feladatként szervezi a fiatalok szabadidejének hasznos eltöltését segítő programokat- sport, játék, kézműves foglalkozás, zenei és táncos rendezvények, rajz- és kézműves, szabadidős tábor – az iskolai szünetek idejére és a hétvégékre koncentráltan. Az iskolán kívüli oktatás lehetőségének megoldására oktatási helyet biztosít a városban szerveződő képző és átképző tanfolyamoknak. Szerepet vállal a város kiemelt kulturális eseményeinek szervezésében, az évente visszatérő eseményként megrendezésre kerülő nagyszabású rendezvények lebonyolításában. Kapcsolatot tart a városban önszerveződő módon létrejött kulturális közösségekkel, egyesületekkel, civil szervezetekkel. Igény szerint helyet, bemutatkozási lehetőséget biztosít számukra.


Városi Könyvtár Tab:

Továbbra is ellátja a kötelező szakmai feladatokat (különösen: állománygyarapítás, feldolgozás, feltárás, olvasószolgálat, gyermekkönyvtári tevékenység, helytörténeti munka stb.), gondoskodik a Magyar Néprajzi Gyűjtemény és a Nagy Ferenc Galéria jogszerű működtetéséről. Szerződést  kötöttek a megyei könyvtárral a mozgókönyvtári ellátásra a kistérségben.

Az Intézmény feladatait szintén a középtávú közművelődési szakmai koncepció  (2011-2015) alapján látja el melyet a képviselő-testület a 298/2010. (XII. 16.) számú határozatával fogadott el.

Ebben az évben fontos karbantartási, állagmegóvási munkákat kellene elvégezni, ilyen a csapadékvíz elvezetése a néprajzi gyűjteménynél,


Tabi Közös Önkormányzati Hivatal

A hivatali feladatok ellátásáben 2014 évben az előző évhez képest változással nem számolunk, Tab Város Polgármesteri Hivatala 2012. december 31. napján megszűnt.  Bábonymegyer Lulla, Sérsekszőlős,  Torvaj,  Zala,  Zics,  valamint Tab Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Mötv. 84. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján 2013. január 1. napjától, határozatlan időre, közös hivatalt hoztak létre, Tabi Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel.  A megállapodás alapján a hivatal létszáma 30 fő.


Közfoglalkoztatás

Közfoglalkoztatás keretében tervezzük a 2013. évben végzett feladatok folytatását, a településen a belvízelvezető, csapadékvíz-elvezető rendszerek rendbetételét, karbantartását, a település közterületeinek tisztántartását, gondozását, valamint az egyéb értékteremtő (erdő) projektet.

A korábbi évekhez hasonlóan a közfoglalkoztatásban a GAMESZ mellett részt vesz a könyvtár, a művelődési központ, az általános iskola, a Tabi Közös Önkormányzati Hivatal és 2014. évtől az óvoda.

A munkaügyi központ 2014. évi programjai még nem ismertek, egyenlőre az értékteremtő projektek támogatására lehetett előzetes terveket benyújtani. Önkormányzatunk az erdős projekt folytatására, valamint a téli és egyéb értékteremtő közfoglalkoztatásra nyújtotta be tervét. A kérelem benyújtási határideje még nem ismert.

2014. május 1-től – 2015. február 28-ig, 11 fővel tervezzük a 2012. évben megkezdett erdős projektet, az önkormányzat tulajdonában lévő erdőterületeken, az erdészeti üzemtervben meghatározott feladatok ellátását. Folytatódna az 5K, 5 L erdészeti területeken a parkerdő, pihenőerdő kialakítása.

A téli és egyéb értékteremtő projekt keretében sor kerülne az utcabútorok karbantartására, javítására. Az elvégzendő feladatok a Városközpontban, a város parkjaiban és közterületein kihelyezett padokra, korlátokra, köztéri kutakra, utcai hulladékgyűjtők, hirdetőtáblák felújítására irányulna. Tervezzük tovább az önkormányzat tulajdonában és üzemeltetésében lévő alapfokú oktatási intézmények épületei kisebb karbantartási feladatainak ellátását (pl. festés). A program tervezett időszaka 2014. november 1-től – 2015. február 28-ig tartana.

A további programok ismeretében nyújtsa be kérelmét önkormányzatunk a munkaügyi kirendeltséghez a további közfoglalkoztatásra.

Testvérvárosi kapcsolatok, rendezvények:


Az előző évek gyakorlatának megfelelően 2014-ben is a szervezési iroda szervezi és egyezteti a hivatalos testvértelepülési programokat. A képviselő-testület a 2014. évi szüreti fesztiválra meghívja Tab város valamennyi testvértelepülésének küldöttségét.


Civilszervezetek és sport szervezetek támogatása

2014-as évben is várhatóan a képviselő-testület az eddigi gyakorlatának megfelelően és nagyságban támogatja Tab város civilszervezeteit sportszervezeteit.


Szociális kiadások alakulása:


A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. (továbbiakban: szociális törvény) értelmében a szociális ellátás feltételeinek biztosítása az állam központi szerveinek és a helyi önkormányzatnak a feladata.


Az önkormányzat a szociális és gyermekjóléti feladatait a központi költségvetésből biztosított állami normatív támogatásból, valamint az önkormányzat saját bevételeiből látja el.


A szociális törvény értelmében a rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni ellátások döntő többsége esetében a támogatások mértéke az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének bizonyos százalékában van megállapítva. A 2014. év elején nem kerül sor az öregségi nyugellátás legkisebb összegének emelésére, ezért ezen ellátásoknál csak a jogosultak számának a változásával kell számolnunk.


A szociális és gyermekjóléti ellátások terén jelentős változások várhatóak 2014. január hó 1. napjától, így a korábbi átmeneti segélyt, kamatmentes kölcsönt (szociális kölcsön), temetési segélyt, illetve a rendkívüli gyermekvédelmi támogatást felváltja az önkormányzati segély.

Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének szociális igazgatásról és a szociális ellátásról szóló 6/1998. (IV.30.) rendelet (a továbbiakban: helyi rendelet) hatályon kívül helyezése, és új rendelet megalkotása vált szükségessé, így azon segélyek, amelyekre évek óta nem jelentkezett igény az új helyi rendeletben már nem kerültek szabályozásra ( Nyugdíjasok üdülési támogatása, Lakbértámogatás).


A több éve folyamatosan növekvő megélhetési költségek, és a szociális ellátások már évek óta változatlan mértéke, valamint a béreknek az inflációnál kisebb mértékű emelkedése, az adójóváírás kivezetése egyre nagyobb terhet ró a családokra, így a szociális rászorultságtól függő ellátások iránt évről-évre egyre nagyobb igény jelentkezik. Ez az ellátásra jogosultak egyre emelkedő számában is meg fog mutatkozni.


Pénzbeli és természetbeni juttatások


Az aktív korúak ellátása, lakásfenntartási támogatás, ápolási díj:

A szakmai elképzelések szerint a létalap:

- alaptámogatási komponense nyújtana segítséget a kellő jövedelemmel nem rendelkező háztartásoknak úgy, hogy jövedelmüket egy meghatározott szintig kiegészíti (azaz ide tartozna mostani foglalkoztatást helyettesítő támogatás, illetve a rendszeres szociális segély), 

- kiegészítő támogatási komponense foglalná magába a háztartás társadalmilag elismert egyéb szükségleteinek biztosításához nyújtott támogatásokat (pl. a lakásfenntartási támogatást).

A létalapként nyújtott ellátásokat önkormányzati szinten (a képviselőtestület hatáskörében) már csak egy, ún. krízisellátás egészítheti ki, amely az egyének, háztartások egyedi, átmeneti jellegű krízishelyzetének megoldását segíti. 


2014. évben a normatív alapon nyújtott lakásfenntartási támogatás esetén az egy négyzetméterre eső lakásfenntartási költség (mely a folyósítandó támogatás mértékét jelentősen meghatározza) változásával nem kell számolnunk.

Ezen ellátások tervezésnél számolnunk kell a gazdasági válság következtében növekvő munkanélküliséggel, továbbá a családok növekvő megélhetési nehézségeivel.

2013. évben várhatóan a tervezett alatt alakul a lakásfenntartási támogatásban részesülők száma, ezért ezen ellátás esetén 2014 évre a 2013. évinél alacsonyabb igénylőszámot terveztünk.

Ugyanakkor az aktív korúak ellátásában részesülők esetén megközelítően a 2013. évi terv adatokkal számoltunk 2014-re is.

A méltányossági ápolási díj igénylők köre évről évre emelkedik, ezért az előző évihez képest 17 %-al magasabb  ápolási díjban részesülő személlyel számoltunk 2014 évre.


Bursa Hungarica Ösztöndíj

A képviselő-testület a támogatást 2014 évre 400.000 forintban állapította meg. Az ösztöndíjak odaítélése 2013. novemberében, 15 kérelmező részére került megállapításra, illetve továbbfolyósításra a havi 1000 - 4000 forint közötti támogatás.


Eseti pénzbeli ellátások:


Önkormányzati segély (Mely magában foglalja a korábbi átmeneti segélyt, kamatmentes kölcsönt, temetési segélyt, illetve a rendkívüli gyermekvédelmi támogatást, ezen belül az üdülési támogatást.)

Ezen ellátások közül az átmeneti segélyre időarányosan kifizetett összeg a tervezettet meghaladóan alakult, továbbá az üdülési támogatás tekintetében a helyi rendelt 2013. szeptemberi módosításából adódóan jelentősen megemeltük ezen ellátásra fordítandó előirányzatot, így a 2014. évre az előző évi tervadatokhoz képest mintegy 14,2 %-al magasabb előirányzattal számoltunk ezen összevont ellátás esetében.


Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény: 2012. szeptember 30. napjától változott a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény. A jogszabályváltozás szerint a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő gyermekek Erzsébet utalvány formájában részesülnek a támogatásban, mely utalványokat élelmiszer, ruházat és tanszer vásárlására lehet felhasználni.

2013. évre a jogosultak részére fizetendő esetenkénti támogatás 5800.-Ft volt, mely támogatási összeg 2014. évben is változatlan marad.

A település tekintetében a 2014. évre az előző évinél 9,5 %-al alacsonyabb, azaz 190 gyermek támogatásával számoltunk.

A települési önkormányzat jegyzője az óvodáztatási támogatásra való jogosultságát - kérelmére - annak a szülőnek vagy családbafogadó gyámnak állapítja meg, akinek gyermeke tekintetében a halmozottan hátrányos helyzet fennállását a jegyző a megállapította, és legkésőbb annak az óvodai nevelési évnek a kezdetéig, amelyben az ötödik életévét betölti, megkezdi az óvodai nevelésben való tényleges részvételt és a kérelem benyújtását közvetlenül megelőző időszakban legalább két hónapon keresztül rendszeresen jár óvodába.

A pénzbeli támogatás összege a 2013. évhez hasonlóan 2014. évben is gyermekenként első alkalommal 20.000.-Ft, ezt követően esetenként és gyermekenként 10.000.-Ft.

2014. évben 4 gyermek óvodáztatási támogatásával számoltunk.


A rászoruló gyermekek nyári étkeztetéséről szóló kormányrendelet 2011. évben jelentősen átalakította a nyári gyermekétkeztetés rendszerét. 2013. évben nyári gyermekétkeztetés megszervezésére a településen nem került sor, mivel teljes mértékben önerőből kellett volna megvalósítani. A következő évi támogatás elosztásának részletes szabályairól az illetékes miniszter várhatóan 2014. év tavaszán rendeletet ad ki.

A 2014. évben 60 gyermek nyári étkeztetésével számoltunk.


A köztemetés megállapításának feltételeit a szociális törvény, míg a közgyógyellátásét a helyi rendelet szabályozza.

A 2013. évi időarányos tényadatokat figyelembe véve köztemetés és a közgyógyellátás tekintetében is alacsonyabb létszám és pénzügyi adatokkal számolhatunk 2014. évre.


Szociális étkezésben és nappali ellátásban részesülők támogatása:

A 2013. évi időarányos tényadatok figyelembe vételével a szociális étkezésre fordítandó előirányzatot 27,8 %-al csökkentettük, míg a nappali ellátásra fordítandóét 5,6 %-al megemeltük.


Lakásgazdálkodási feladatok


A lakások tekintetében a tervezésnél a hatályos Önkormányzati rendeletben szereplő bérleti díjakat vettük figyelembe.

A garázsok és egyéb bérlemények bérbeadása pályázati úton történik, a bérleti díj megállapítása egyidejűleg kerül meghatározásra.


Kiadások tekintetében a közüzemi díjak egy része továbbszámlázásra kerül, a fennmaradó rész az üresen álló lakások miatt az önkormányzatot terheli, 7 társasházban került megállapításra közös költség. Az önkormányzati lakások és bérlemények kémény ellenőrzése évente két alkalommal történik. A központi fűtéses épületekben szükséges a kazánok rendszeres ellenőrzése, felülvizsgálata. A költségvetésben a felmerülő sürgős feladatok ellátására a fedezet tervezve van.


Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházások-felújítások


Városközpont rehabilitáció:

A városközpont rehabilitációs pályázatot Tab Város Önkormányzata 2008 évben nyújtotta be, a támogatási szerződés aláírása 2010-ben történt meg.

A támogatási szerződés szerint a beruházás teljes költségvetése mindösszesen 566.414 e Ft, az EU-s támogatás 432.506.e Ft. A beruházáshoz Tab Város Önkormányzatának 78.898 e Ft önerőt kell vállalnia (mely tartalmazza a projekt keretén belül megépítendő lakások kialakításának a költségeit is), melyből 12.048 e Ft-ra ÖM önerő alap pályázat került benyújtásra, a támogatási szerződés szerint 8.878.540 Ft támogatást nyert az Önkormányzat. Az önerő alapból eddig 5.376.668 Ft került átutalásra az Önkormányzat számlájára. A Közreműködő Szervezet igazolása szerint további 1.998.619 Ft lehívására vagyunk jogosultak, a lehívást kezdeményeztük.

2012-ben megtörtént a kivitelezői számlák kiegyenlítése, valamint minden a projekttel kapcsolatos számla (műszaki ellenőri, projektmenedzseri, könyvvizsgáló, nyilvánosság, stb.) kifizetése megtörtént. A kifizetési kérelmek benyújtására, a számlák kiegyenlítése után került sor. Minden benyújtott kifizetési kérelmünket jóváhagyták. A konzorciumi partnerekre eső költségek 2011-ben kiszámlázásra kerültek, a befizetések 2012 során történtek meg.

A projektzárás folyamatban van. Jelenleg 303.973 Ft +kamat tőketartozásunk van (el nem számolt előleg).


Tab város és Zala község csapadékvíz elvezetésének fejlesztése

Tab Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 275/2011. (XI.24.) számú határozatával döntött a DDOP 5.1.5/B-11, helyi és térségi jelentőségű vízvédelmi rendszerek fejlesztése című felhívás nyomán Zala községgel konzorcium keretében történő pályázat benyújtásáról. A pályázat keretében a Tab város esetében a Szabadság utca vízrendezése a Zrínyi utcától a Kossuth L. utcáig és a Kis-koppány patak önkormányzati fenntartású szakaszának rekonstrukciója valósul meg. A projekt elszámolható összköltsége 85.331.963 Ft, támogatási intenzitása 95%, azaz 81.065.365 Ft, a vállalt önerő 5%. A költségeket beruházásarányosan fizetik a konzorciumi tagok. Tab városra eső összköltsége 60 345 702,- Ft, melyből az önerő összege Tab város esetében 3 017 285,- Ft. A kivitelezésre 2014-ben kerül sor.


A Támogatási Szerződés aláírása, hatályba lépése: 2013. február 9.

A projekt fizikai befejezésének tervezett napja: 2014. november 30.


Tab Város Önkormányzata a Képviselő-testület 176/2013. (VII.18.) számú határozata alapján a projekt teljes önerejének tekintetében BM Önerő támogatási kérelmet nyújtott be, melyben 2.773.288 Ft, azaz 65% önerő kiegészítést kérelmezünk. A támogatás ügyében döntés született: az önerő támogatást a város elnyerte és 2013. szeptember 30. napján a BMÖNAL-090-13170374-14 azonosítószámú Támogatási szerződés aláírása megtörtént.


A projekt megvalósítása érdekében az alábbi partnerekkel szerződést kötött Tab Város Önkormányzata, mint konzorciumvezető.


  • projektmenedzsment feladatok: Z17 Építőipari és Szolgáltató Kft.

2013. március 1.  36/2013. (II.14.) számú határozat


  • közbeszerzési szakértői feladatok: Kapos Hidro Kft.

2013. március 1. 38/2013. (II.14.) számú határozata

  • műszaki ellenőri feladatok: Kapos Hidro Kft.

2013. március 1. 37/2013. (II.14.) számú határozat

  • nyilvánosság: Satellit Bt.

2013. november 8. 242/2013. (X.31.) számú határozata

  • kiviteli tervek elkészítése és kivitelezés: 1. sz. Mélyépítő Kft.

2013. december 13. 274/2013. (XI.28.) számú határozat


Tab Város szennyvíztisztító telep fejlesztése:

A Környezetvédelmi és Energia Operatív Program Szennyvízelvezetés és tisztítás konstrukció (KEOP – 1.2.0/B jelű) keretében meghirdetett pályázati felhívásra a Tab Város Önkormányzat Képviselő-testülete 200/2010. (VIII. 26.) számú határozatával döntött, hogy  a 466.508.308 Ft + ÁFA bekerülési költséggel, 69.976.246 Ft önerő vállalása mellett a pályázatot nyújt be.

A pályázatot a Környezetvédelmi és vízügyi Minisztérium Fejlesztési Igazgatósága KEOP-1.2.0/B/10-2010-0035 azonosító jellel regisztrálta.

Kedvező bírálatot követően a támogatási szerződés megkötésére 2011. szeptember 29-én kerül sor.

A Képviselő-testület 248/2010. (X.28.) számú határozatával döntött, hogy a „Tab Város szennyvíztisztító telep fejlesztése” című  KEOP 1.2.0/B/10-2010-0035 azonosító pályázat kedvező bírálata esetén a szükséges, 69.976.246.- Ft önerő 50%-ára, azaz 34.988.123.- Ft-ra az EU Önerő Alap pályázatot benyújtja.

Az EU Önerő alapra benyújtott pályázat szintén támogatásban részesült a Támogatási szerződés a Belügyminisztérium részéről 2011. december 16-án aláírásra került.

A beruházás során a szennyvíztisztító telep, valamint az I. számú és II. számú szennyvíz átemelő műtárgyak (autóbusz pályaudvarnál és a Munkás utcában lévő átemelők) teljes felújítására sor kerül.


A Képviselő-testület 39/2013.(II.14.) számú határozata alapján a 399.998.280,-Ft+ ÁFA vállalkozási árral a tervezésre és kivitelezésre vonatkozó szerződést a Tab 2012 AH-SZ Konzorcium 2013 február hónapban aláírásra került.


A kivitelezés folyamatban van, a hat hónap próbaüzem várhatóan 2014 év augusztus hónapban zárul.


Energetikai korszerűsítés

A KEOP 5.5.0 pályázat keretében előre láthatóan lehetőség nyílik több intézményünk energetikai korszerűsítésére, ezen belül fűtési rendszer korszerűsítésére, napelemek felszerelésére, külső hőszigetelésre. Az általános iskola felső tagozatának 2012. évi részleges felújításába nem fért bele a külső hőszigetelés megvalósítása. Az üzemeltetési költségek csökkeltése érdekében, szükséges a homlokzat komplett hőszigetelésének elkészítése.

A város évek óta elhanyagolt épülete a Tabi Közös Önkormányzati Hivatal és a Tabi Járási Hivatal; hulló vakolata, beázott falai mellett az épület fűtési rendszere jelen állapotában magas üzemeltetési költséget ró a városra.


A KEOP 5.5.0/B/12-2013-0035 jelű pályázat 85 %-os támogatás mellett lehetőséget biztosít épületeink rendbe tételére: szigetelés (födém, homlokzat), kazáncsere, napelemek-napkollektorok elhelyezése, villamos hálózatok felújítása.


Tervezett beruházások:

Polgármesteri Hivatal           Okmányiroda             Általános iskola

Homlokzatszigetelés                 -Homlokzatszigetelés                      -Homlokzatszigetelés

Födémszigetelés                      - födémszigetelés                            -födémszigetelés

nyilászárók cseréje                   -nyilászáró csere                             -légcsere rendszer kialakítása

hőszívattyú beépítése               -hőleadók cseréje                           -kazáncsere

hőleadók cseréje                     -kazán cseréje                                -hőközpont felújítása

tető héjazatának cseréje           -teljes villamoshálózat felújítása  -villamos hálózat felújítása

passzív légbeeresztők               -világításkorszerűsítés          -világításkorszerűsítés

villamoshálózat felújítása           -tetőjavítás                                     -napelem elhelyezése

világítótestek cseréje                -napelemek elhelyezése                -napkolektor elhelyezése


Fentiek alapján - felmérve a megjelölt épületek vonatkozásában a szükséges munkákat – előreláthatóan a beruházás 346 millió Ft összköltséggel járna, melynek az önereje 52 millió forint.

A pályázat 2013. évben benyújtására került (kapcsolódó Képviselő-testületi határozat száma: 20/2013. (I.31.) és 295/2013.(XII.19.)), bírálat 2014. év elején várható. A kedvező bírálat esetén a kivitelezés ez évben megtörténik.

Pálinkafőző kialakítása

2013. évben az Önkormányzat pályázatot nyújtott be az MVH LEADER-en belül, Pálinkafőző kialakítására. a megvalósítás helye Tab, Szent István utca 16 szám alatt található, a volt magválogató épületében. az épület teljes felújítást kap, valamint egy kétkörös elektromos üzemelésű pálinkafőző berendezés kerül beépítésre. A támogatás mértéke nettó 100%, az Önkormányzatnak az ÁFA-t, mint önerőt kell biztosítani. A beruházás összköltsége bruttó 38.097.891,-Ft, melyből 29.998.339,-Ft MVH támogatás, 8.099.552,-Ft az önerő. A pályázatot még nem bírálták el.


Egyéb beruházásaink

Az építményadóból befolyó bevétel terhére a Kossuth Lajos utcai járda felújítása a körforgalomtól a Vörösmarty utcai elágazóig, bruttó 30.000 e Ft összegben, így 19 millió forint többletet kell biztosítani rá a költségvetésből.


Szabadság utca útfelújítása bruttó 23.000.000 Ft saját erőből.

Óvoda utcai parkoló építése bruttó 2.000.000 Ft saját erőből.

Sportsátor felújítása, műfűvel történő ellátása 8.996 e Ft összegben.

Bmx pálya kialakítása 7.000 eft összeggel szerepel a rendelet-tervezetben.


Beruházási célú átadások:

A lakossági hulladékkezelés támogatására összesen 10 millió forintot terveztünk, és 500 eft a lakáshoz jutás támogatása.


A működési célra átadott pénzeszközök összegét tételesen a 10. sz. melléklet tartalmazza


A 2013. évi közvetett támogatások tervezett összegének indoklása:


Közvetett támogatások tervezésénél az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. tv. 134. § alapján a méltányosság gyakorlásának lehetőségét vettük figyelembe (adó mérséklése, elengedése, törlése, stb.).


Többéves kihatással járó kiadások:


A többéves kihatással járó kötelezettségeink között csak az uniós beruházásból áthúzódó kötelezettségeink szerepelnek a 7.sz.mellékletben, valamint az ispa költségekhez való hozzájárulást terveztük.


Tartalékként szerepel a költségvetési rendelettervezetben 10.000 eFt, melyből 9.000 eFt általános tartalék, és 1.000 eFt a céltartalék.



Tab, 2014. január 30.




                                                                                                         Schmidt Jenő