Tab Város Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2014. (VI.27.) önkormányzati rendelete
Személyes gondoskodást nyújtó ellátások intézményi térítési díjáról.
Hatályos: 2015. 12. 01- 2016. 02. 29Tab Város Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2014. (VI.27.) önkormányzati rendelete
Személyes gondoskodást nyújtó ellátások intézményi térítési díjáról.
2015-12-01-tól 2016-02-29-ig
Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének
18/2008. (IV. 30.), 8/2009. (III. 02.), 14/2009. (III. 30.), 34/2009. (XII. 30.), 11/2010. (V. 25.), 17/2010. (VIII. 30.), 25/2010. (XI. 30.), 5/2011. (I. 31.), 27/2011. (XII. 27.), 1/2012. (I.30.), 11/2012. (IV. 30.), 2/2013. (II. 18.), 6/2013. (III. 29.), 11/2014. (VI. 27.), 7/2015.(VI.5.), 9/2015.(VI.30.), 14/2015.(XI.25.)számú rendelettel módosított
14/2007. (IX.5.)
RENDELETE
A személyes gondoskodást nyújtó ellátások intézményi térítési díjáról
Tab Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. tv. 16. § (1) bekezdésében, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló többször módosított 1993. évi III. tv. 92. § (2) bekezdésének f.) pontjában, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. tv. 147. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a személyes gondoskodást nyújtó ellátások intézményi térítési díjáról az alábbi rendeletet alkotja:
A rendelet hatálya
1. §.
A rendelet hatálya az önkormányzat képviselő-testülete által fenntartott intézmények által biztosított személyes gondoskodást nyújtó ellátásokra és az azokat igénybevevőkre, valamint az e körbe nem tartozó, az intézményeknél igénybevett étkezésre terjed ki.
Az intézményi étkezési térítési díjak
2. [1]§.
[2](1) A képviselő-testület az intézményi térítési díjakat a következők szerint határozza meg:
a./ Gyermekétkeztetés
Bölcsőde 0-3 éves korig
Nettó nyersanyag-norma (Ft) | Nettó intézményi térítési díj (Ft) | |
Bölcsődei gondozottak (R+T+E+U) | 187 | 187 |
Gyermek-felügyelet keretében ellátottak (R+T+E+U) | 258,33 | 258,33 |
Napközi otthonos óvoda 3-6 éves korig
Nettó nyersanyag-norma (Ft) | Nettó intézményi térítési díj (Ft) | |
Tízórai | 58,52 | 58,52 |
Ebéd | 148,72 | 148,72 |
Uzsonna | 41,36 | 41,36 |
Összesen | 248,6 | 248,6 |
Általános Iskola 6-14 éves korig
Nettó nyersanyag-norma (Ft) | Nettó intézményi térítési díj (Ft) | |
Tízórai | 58,52 | 58,52 |
Ebéd | 161,92 | 161,92 |
Uzsonna | 41,36 | 41,36 |
Összesen: | 261,8 | 261,8 |
[3](2) A képviselő-testület az intézményi étkezési térítési díjakat a következők szerint határozza meg:
Kollégium és Szakközépiskola 14-18 éves korú tanulóknak és vendégeknek
Nettó nyersanyag-norma (Ft) | Rezsiköltség 131 % | Nettó intézményi térítési díj (Ft) | |
Reggeli | 125,84 | 164,85 | 290,69 |
Ebéd | 228,8 | 299,73 | 528,53 |
Vacsora | 192,72 | 252,46 | 445,18 |
Összesen: | 547,36 | 717,04 | 1264,4 |
[4](3) Az önkormányzat által fenntartott intézményekkel jogviszonyban álló személyek a rezsiköltséggel emelt nyersanyagnormát kötelesek megfizetni intézményi étkezési térítési díjként az alábbiak szerint:
Intézményi térítési díjak a személyes gondoskodás körébe nem tartozó étkezés esetén
Nettó nyersanyag-norma (Ft) | Rezsiköltség 131 % | Nettó intézményi térítési díj (Ft) | |
Alkalmazotti tízórai az óvodában | 58,52 | 76,66 | 135,18 |
Alkalmazotti Ebéd | 228,8 | 299,73 | 528,53 |
Alkalmazotti uzsonna az óvodában | 41,36 | 54,18 | 95,54 |
[5](4) Az (1)-(3) bekezdésben foglalt intézményi térítési díjakat a mindenkori ÁFA összege növeli.
[6]2/A. §
A képviselő-testület a bölcsődei gondozási díjat 0,- Ft-ban határozza meg.
[7]3. §
[8](1) A képviselő-testület az étkeztetés intézményi térítési díját a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás, mint fenntartó döntésével összhangban 450,- Ft/ ebéd összegben határozza meg.
[9](2) Az étkeztetésre vonatkozó személyi térítési díj csökkentésének mértéke ellátási napra vetítve, az 1 és 2 forintos címletű érmék bevonása következtében szükséges kerekítés szabályairól szóló 2008. évi III. törvény 2.§-ának megfelelő módon kerekítve kerül megállapításra. A személyi térítési díj csökkentésének mértéke abban az esetben, ha:
a.) a szolgáltatást igénybe vevő személy rendszeres havi jövedelme a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 150 %-át nem haladja meg, a térítési díj 30 %-a,
b.) kiskorú igénybevevő esetén, a családban az egy főre jutó rendszeres havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 150 %-át nem haladja meg, a térítési díj 30 %-a,
c.) a szolgáltatást igénybe vevő személy rendszeres havi jövedelme a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 150%-át meghaladja, de annak a 300 %-át nem éri el, a térítési díj 10%-a,
d.) kiskorú igénybevevő esetén, a családban az egy főre jutó rendszeres havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 150%-át meghaladja, de annak a 300 %-át nem éri el, a térítési díj 10%-a.
(3) Az (1)-(2) bekezdés alapján meghatározott személyi térítési díj összegét növelni kell az étel kiszállításra számított térítési díj összegével, amennyiben az igénybevevő az étkeztetést az igénybevétel helyére történő szállítás mellett veszi igénybe.
[10](4) A (3) bekezdés szerinti étel kiszállításra számított térítési díj összege: 220,- Ft/adag.
[11]3/A. §
[12](1) A képviselő-testület a nappali ellátás intézményi térítési díját - amennyiben az igénybevevő az intézményben kizárólag napközbeni tartózkodást vesz igénybe - a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás, mint fenntartó döntésével összhangban 580,- Ft/fő/nap-ban határozza meg. Az igénybevevőnek személyi térítési díj fizetési kötelezettsége nincs.
(2) Amennyiben az igénybevevő az intézményben napközbeni tartózkodást és egyúttal étkezést is igénybe vesz, úgy az (1) bekezdés szerinti személyi térítési díj összegét növelni kell az étkezés személyi térítési díjával.
[13](3) A képviselő-testület a (2) bekezdés szerinti étkeztetés intézményi térítési díját a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás, mint fenntartó döntésével összhangban 450,- Ft/ ebéd adagban határozza meg. Az étkeztetés esetében a személyi térítési díj csökkentésére a 3. § (2) bekezdésében foglaltak az irányadóak.
.
Gyermekfelügyelet, házi segítségnyújtás intézményi térítési díja
4. §.
(1) A gyermekfelügyelet térítési díja: 40 Ft / óra
[14](2) A képviselő-testület a házi segítségnyújtás intézményi térítési díját a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás, mint fenntartó döntésével összhangban 200,-Ft/óra/fő-ben határozza meg.
.
5. §
Az önkormányzat által biztosított személyes gondoskodást nyújtó ellátások igénybevételének, megszüntetésének szabályait a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló önkormányzati rendelet tartalmazza.
[15]5/A. §
Az Alapszolgáltatási Központ által biztosított szociális étkeztetés intézményi térítési díja
[16]5/B. §
Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társuláshoz tartozó önkormányzatok személyes gondoskodást nyújtó ellátásai, azok igénybevételének feltételei
(1) A Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás Társulási Tanácsa a 119/2011. (VIII.29.) TKT számú határozatával az 1993. évi tv. 140/C §-a alapján Tab Város Önkormányzatát jelölte ki arra, hogy a „Személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról szóló rendeletében” szabályozza a Többcélú Kistérségi Társulás területén e feladattal érintett önkormányzatok személyes gondoskodást nyújtó ellátásait, azok igénybevételét.
(2) A képviselő-testület a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás, mint fenntartó döntésével összhangban ezen Rendelet 1. számú mellékletében határozza meg a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokat, azok igénybevételének feltételeit, valamint az igénybe vett szolgáltatásért fizetendő térítési díj meghatározására vonatkozó szabályokat.
(3) Ezen §-ban foglalt rendelkezések Tab Város közigazgatási területére nem terjednek ki.
Az Alapszolgáltatási Központ által biztosított szociális étkeztetés intézményi térítési díja
[17]5/C. §
A képviselő-testület a szociális étkeztetés intézményi térítési díját a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás, mint fenntartó döntésével összhangban ezen Rendelet 2. számú mellékletében határozza meg.
Az Alapszolgáltatási Központ által biztosított házi segítségnyújtás intézményi térítési díja
[18]5/D. §
A képviselő-testület a házi segítségnyújtás intézményi térítési díját a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás, mint fenntartó döntésével összhangban ezen Rendelet 3. számú mellékletében határozza meg.
Az Alapszolgáltatási Központ által biztosított időskorúak nappali intézményi ellátásának intézményi térítési díja
[19]5/E. §
A képviselő-testület az időskorúak nappali intézményi ellátásának intézményi térítési díját a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás, mint fenntartó döntésével összhangban ezen Rendelet 4. számú mellékletében határozza meg.
[20]5/F. §
Ezen Rendelet 5. számú mellékletétől a 27. számú mellékletéig tartalmazza településenként a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás területén e feladattal érintett önkormányzatok személyes gondoskodást nyújtó ellátások személyi térítési díj kedvezményeit.
Záró rendelkezés
6. §
Ez a rendelet 2007. október 1. napján lép hatályba. Ezzel egyidejűleg hatályát veszti a 26/2003. (IX. 30.), 13/2005.(III. 30.), 12/2006.(IV.28.), 20/2006.(IX.01.) és a 31/2006. (XII. 29.) rendelettel módosított 5/2003. (III. 31.) számú önkormányzati rendelet.
Tab, 2007. augusztus 30.
Schmidt Jenő Dr. Mezőfi Ágnes
polgármester jegyző
[21] 1. számú melléklet
[22]1. számú melléklet
a)
Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás a saját fenntartású Koppány-völgyi Alapszolgáltatási Központ megnevezésű intézményében a következő szociális alapszolgáltatásokat biztosítja:
- étkeztetés,
- házi segítségnyújtás,
- családsegítés,
- nappali ellátás.
b)
A Társulás által biztosított személyes gondoskodást nyújtó alapellátások keretében az ellátások igénybevétele iránti kérelmet az Alapszolgáltatási Központ vezetőjéhez kell benyújtani. Amennyiben a kérelmet szóban terjesztik elő, úgy arról írásos feljegyzést kell készíteni.
A jogviszony keletkezéséről és az ellátás iránti kérelemről az Alapszolgáltatási Központ vezetője dönt.
Külön eljárás nélkül akkor biztosítható ellátás, ha indokolt az igénylő azonnali ellátása. A kérelmet és a jövedelemigazolást ebben az esetben is mellékelni kell.
c)
Az étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább egyszeri meleg étkeztetéséről kell gondoskodni, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani, különösen
a) koruk,
b) egészségi állapotuk,
c) fogyatékosságuk, pszichiátriai betegségük,
d) szenvedélybetegségük, vagy
e) hajléktalanság miatt.
Étkeztetésben részesíti a társulás azt az igénylőt, illetve az általa eltartottat is, aki jövedelmétől függetlenül kora vagy egészségi állapota miatt nem képes az étkeztetéséről más módon gondoskodni.
Étkeztetés szempontjából szociálisan rászorultnak minősül az a személy, aki
a) a hatvanötödik életévét betöltötte,
b) a háziorvos igazolása szerint olyan jellegű betegségben szenved, amely miatt önmaga étkezésének megoldására más módon nem képes,
c) a háziorvos – szakorvosi igazolás, vagy zárójelentés alapján kiállított – igazolása szerint olyan fogyatékkal él, vagy más pszichiátriai betegségben szenved, amely miatt önmaga étkezésének megoldására más módon nem képes,
d) a szenvedélybetegséget gondozó intézet, orvos, igazolása szerint olyan szenvedélybetegségben szenved, amely miatt önmaga étkezésének megoldására más módon nem képes.
Az ellátás iránti kérelmet az Alapszolgáltatási Központ vezetőjéhez lehet benyújtani.
Az ellátás iránti kérelemről az Alapszolgáltatási Központ vezetője dönt.
d)
A Társulási Tanács a házi segítségnyújtásra a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény rendelkezéseit változtatás nélkül alkalmazza.
Az ellátás iránti kérelmet az Alapszolgáltatási Központ vezetőjéhez lehet benyújtani.
Az ellátás iránti kérelemről az Alapszolgáltatási Központ vezetője dönt.
e)
A nappali ellátásra a Társulási Tanács a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 65/F. § rendelkezéseit változtatás nélkül alkalmazza.
Az ellátás iránti kérelmet az Alapszolgáltatási Központ vezetőjéhez lehet benyújtani.
Az ellátás iránti kérelemről az Alapszolgáltatási Központ vezetője dönt.
f)
Az ellátásért fizetendő személyi térítési díjat az önkormányzatok által megállapított intézményi térítési díj, valamint az ellátott rendszeres jövedelme és az ellátási formánként eltérő mértékű kedvezmények figyelembevételével az Alapszolgáltatási Központ vezetője állapítja meg.
g)
A személyi térítési díjat konkrét összegben, az 1 és 2 forintos címletű érmék bevonása következtében szükséges kerekítés szabályairól szóló 2008. évi III. törvény 2. §-a szerint kell megállapítani. Ha a személyi térítési díj az ellátás igénybevételét követő 30 napon belül nem állapítható meg, az Alapszolgáltatási Központ vezetője térítési díj-előleg megfizetését kérheti.
A személyi térítési díjat Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás Társulási Tanácsának az intézményi térítési díjakról szóló határozatának módosítása esetén minden alkalommal, de évente legalább egy alkalommal felül kell vizsgálni. A felülvizsgálat alapján megállapított személyi térítési díj összegéről az intézményi térítési díj mértékét módosító határozat hatálybalépése napjáig értesíteni kell a térítési díj fizetésére kötelezettet.
A személyi térítési díjat a tárgyhónapot követő hónap 10. napjáig kell befizetni az ellátást biztosító intézmény bankszámlájára.
A személyi térítési díj nem haladhatja meg az ellátott havi jövedelemének
- 30%-át étkeztetés esetében,
- 25%-át házi segítségnyújtás esetében,
- 30%-át, ha a házi segítségnyújtás mellett étkezést is biztosítanak,
- 15%-át a nappali ellátás esetében,
- 30%-át a nappali ellátás mellett ott étkezést is biztosítanak.
[23]2. számú melléklet
Szociális étkeztetés intézményi térítési díja:
- Tab, Bábonymegyer, Kapoly, Lulla, Sérsekszőlős, Somogymeggyes, Torvaj, Zala, Bedegkér, Zics, Somogyegres 450,- Ft/ebéd,
Szállítási költség: 220,- Ft/ebéd,
- Andocs, Nágocs 470,- Ft/ebéd,
- Kisbárapáti, Bonnya, Fiad 420,- Ft/ebéd,
- Tengőd, Kánya 435,- Ft/ebéd,
- Törökkoppány, Somogydöröcske, Szorosad, Somogyacsa,
Kára, Miklósi 420,- Ft/ebéd.
[24]3. számú melléklet
Házi segítségnyújtás intézményi térítési díja: 200,- Ft/óra/fő
[25]4. számú melléklet
Időskorúak nappali intézményi ellátásának térítési díja:
Tab 580,-Ft /fő/nap
Kánya 240,- Ft/fő/nap
[26]5. számú melléklet
Andocs Község Önkormányzata által nyújtott személyi térítési díj kedvezmények szociális étkeztetés és házi segítségnyújtás esetében
A szociális étkeztetés és a házi szociális gondozás személyi térítési díját az ellátást igénybevevő rendszeres havi jövedelme és az intézményi térítési díj alapján kell megállapítani a következők szerint:
a.) amennyiben az igénylő nettó jövedelme az öregségi nyugdíj legkisebb összegének kétszeresét nem éri el az intézményi térítési díj 75 %-át,
b.) az öregségi nyugdíj legkisebb összegének kétszeresét meghaladja az intézményi térítési díj 100 %-át,
kell fizetni.
[27]6. számú melléklet
Bábonymegyer Község Önkormányzata nem nyújt személyi térítési díj kedvezményeket szociális étkeztetés és házi segítségnyújtás esetében.
[28]7. számú melléklet
Bedegkér Község Önkormányzata nem nyújt személyi térítési díj kedvezményeket szociális étkeztetés és házi segítségnyújtás esetében.
[29]8. számú melléklet
Bonnya Község Önkormányzata nem nyújt személyi térítési díj kedvezményeket szociális étkeztetés és házi segítségnyújtás esetében.
[30]9. számú melléklet
Fiad Község Önkormányzata nem nyújt személyi térítési díj kedvezményeket szociális étkeztetés és házi segítségnyújtás esetében.
[31]10. számú melléklet
Kánya Község Önkormányzata által nyújtott személyi térítési díj kedvezmények szociális étkeztetés, házi segítségnyújtás és idősek nappali ellátása esetében:
Szociális étkeztetés: 40.000,- Ft alatti jövedelem esetén 90,- Ft/ebéd kedvezményt biztosít.
Házi segítségnyújtás esetén nem nyújt Kánya Község Önkormányzata személyi térítési díj kedvezményt.
Idősek nappali ellátása: az intézményi térítési díjat 100 %-ban átvállalja Kánya Község Önkormányzata.
[32]11. számú melléklet
Kapoly Község Önkormányzata nem nyújt személyi térítési díj kedvezményeket szociális étkeztetés és házi segítségnyújtás esetében.
[33]12. számú melléklet
Kára Község Önkormányzata nem nyújt személyi térítési díj kedvezményeket szociális étkeztetés és házi segítségnyújtás esetében.
[34]13. számú melléklet
Kisbárapáti Község Önkormányzata nem nyújt személyi térítési díj kedvezményeket szociális étkeztetés és házi segítségnyújtás esetében.
[35]14. számú melléklet
Lulla Község Önkormányzata nem nyújt személyi térítési díj kedvezményeket szociális étkeztetés és házi segítségnyújtás esetében.
[36]15. számú melléklet
Miklósi Község Önkormányzata által nyújtott személyi térítési díj kedvezmények szociális étkeztetés és házi segítségnyújtás esetében
Szociális étkeztetés: - ha a kérelmező jövedelme az öregségi nyugdíjminimum 150 %-át nem éri el, úgy ebédenként 145,- Ft kedvezményre jogosult,
- ha a kérelmező jövedelme az öregségi nyugdíjminimum 150 %-át meghaladja, de annak 300%-át nem éri el, úgy ebédenként 75,- Ft kedvezményre jogosult,
- ha a kérelmező jövedelme az öregségi nyugdíjminimum 300 %-át meghaladja, úgy nem jogosult személyi térítési díj kedvezményre.
Házi segítségnyújtás: - ha a kérelmező jövedelme az öregségi nyugdíjminimum 150 %-át nem éri el, úgy 50,- Ft/óra kedvezményre jogosult,
- ha a kérelmező jövedelme az öregségi nyugdíjminimum 150%-át meghaladja, nem jogosult személyi térítési díj kedvezményre.
[37]16. számú melléklet
Nágocs Község Önkormányzata által nyújtott személyi térítési díj kedvezmények szociális étkeztetés és házi segítségnyújtás esetében
Szociális étkeztetés: - ha a kérelmező jövedelme a nyugdíjminimum 100 %-át nem haladja meg, (28.500 Ft/fő), úgy 100,- Ft/ebédet fizet,
- ha a kérelmező jövedelme a nyugdíjminimum 150 %-át nem haladja meg. (42.750 Ft/fő), úgy 150,- Ft/ebédet fizet,
- ha a kérelmező jövedelme a nyugdíjminimum 200 %-át nem haladja meg. (57.000 Ft/fő), úgy 200,- Ft/ebédet fizet,
- ha a kérelmező jövedelme a nyugdíjminimum 250 %-át nem haladja meg (71.250 Ft/fő), úgy 325,- Ft/ebédet fizet.
Házi segítségnyújtás: az önkormányzat 100 % kedvezményt biztosít a házi segítségnyújtás gondozási díjából annak, akinek a jövedelme a nyugdíj minimum ötszörösét nem éri el.
[38]17. számú rendelet
Sérsekszőlős Község Önkormányzata nem nyújt személyi térítési díj kedvezményeket szociális étkeztetés és házi segítségnyújtás esetében.
[39]18. számú melléklet
Somogyacsa Község Önkormányzata nem nyújt személyi térítési díj kedvezményeket szociális étkeztetés és házi segítségnyújtás esetében.
[40]19. számú melléklete
Somogydöröcske Község Önkormányzata nem nyújt személyi térítési díj kedvezményeket szociális étkeztetés és házi segítségnyújtás esetében.
[41]20. számú melléklet
Somogyegres Község Önkormányzata által nyújtott személyi térítési díj kedvezmények szociális étkeztetés és házi segítségnyújtás esetében:
Szociális étkeztetés: - amennyiben a kérelmező jövedelme a 40.000,- Ft-ot nem haladja meg, úgy 90,- Ft/ebéd,
- amennyiben a kérelmező jövedelme a 40.000,- Ft-ot meghaladja, de a 60.000,- Ft-ot nem éri el, úgy 40,- Ft/ebéd
kedvezményt biztosít.
Házi segítségnyújtás esetén nem nyújt Somogyegres Község Önkormányzata személyi térítési díj kedvezményt.
[42]21. számú melléklet
Somogymeggyes Község Önkormányzata nem nyújt személyi térítési díj kedvezményeket szociális étkeztetés és házi segítségnyújtás esetében.
[43]22. számú melléklet
Szorosad Község Önkormányzata nem nyújt személyi térítési díj kedvezményeket szociális étkeztetés és házi segítségnyújtás esetében.
[44]23. számú melléklet
Tengőd Község Önkormányzata által nyújtott személyi térítési díj kedvezmények szociális étkeztetés, házi segítségnyújtás és idősek nappali ellátása esetében:
Szociális étkeztetés: - amennyiben a kérelmező jövedelme a 40.000,- Ft-ot nem haladja meg, úgy 90,- Ft/ebéd,
- amennyiben a kérelmező jövedelme a 40.000,- Ft-ot meghaladja, de a 60.000,- Ft-ot nem éri el, úgy 40,- Ft/ebéd
kedvezményt biztosít.
Házi segítségnyújtás esetén nem nyújt Somogyegres Község Önkormányzata személyi térítési díj kedvezményt.
Idősek nappali ellátása: az intézményi térítési díjat 100 %-ban átvállalja Tengőd Község Önkormányzata.
[45]24. számú melléklet
Torvaj Község Önkormányzata nem nyújt személyi térítési díj kedvezményeket szociális étkeztetés és házi segítségnyújtás esetében.
[46]25. számú melléklet
Törökkoppány Község Önkormányzata nem nyújt személyi térítési díj kedvezményeket szociális étkeztetés és házi segítségnyújtás esetében.
[47]26. számú melléklet
Zala Község Önkormányzata nem nyújt személyi térítési díj kedvezményeket szociális étkeztetés és házi segítségnyújtás esetében.
[48]27. számú melléklet
Zics Község Önkormányzata által nyújtott személyi térítési díj kedvezmények szociális étkeztetés és házi segítségnyújtás esetében
Szociális étkeztetés: - ha a kérelmező jövedelme az öregségi nyugdíjminimum 150 %-át nem éri el, úgy ebédenként 300,- Ft kedvezményre jogosult,
- ha a kérelmező jövedelme az öregségi nyugdíjminimum 150 %-át meghaladja, de annak 300 %-át nem éri el, úgy ebédenként 150,- Ft kedvezményre jogosult,
- ha a kérelmező jövedelme az öregségi nyugdíjminimum 300 %-át meghaladja, úgy nem jogosult személyi térítési díj kedvezményre.
Házi segítségnyújtás: ha a kérelmező jövedelme az öregségi nyugdíjminimum 150 %-át nem haladja meg, úgy 50,- Ft/óra térítési díjért veheti igénybe a szolgáltatást.
Záradék:
Az egységes szerkezetbe foglalt rendelet a mai napon hatályos jogszabályi szöveget tartalmazza.
Tab, 2015. november 23.
Schmidt Jenő Dr. Szűts Dóra
polgármester jegyző
I N D O K O L Á S
Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének
14/2007. (IX. 5.)
RENDELETÉHEZ
Az önkormányzat személyes gondoskodást nyújtó ellátások intézményi térítési díjáról szóló, többször módosított 5/2003. (III. 30.) számú rendeletének módosítását az intézmények kezdeményezték. Az intézmények javaslatát -az élelmiszer árak emelkedése miatt - az intézményi térítési díjak nyersanyagnormájának 15 %-os és 5%-os emelése indokolja.
A legutóbbi rendelet módosítás óta változott az ÁFA törvényben meghatározott mértéke (12%-ról 20%-ra). A tervezet az ezzel összefüggő változást is tartalmazza.
Az 5/2003. (III. 30.) számú önkormányzati rendelet hatályon kívül helyezését a jelenlegi átfogóbb módosítás, valamint többszöri módosítást tartalmazó egységes szerkezetbe foglalt rendelet nehézkes használata indokolja.
Részletes indokolás
A R. 2. §-ához:
A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 148. § (3) bekezdése alapján a gyermekek napközbeni ellátása – gyermekétkeztetés - intézményi étkezési térítési díjának alapja: az élelmezés nyersanyagköltségének egy ellátottra jutó napi összege. A R. 2. §-ában megállapított intézményi étkezési térítési díjak a korábbi összegekhez képest emelkednek, az intézményvezetők által javasolt nyersanyagnorma összegének emelkedése miatt. A bölcsődei étkeztetés térítési díja 5%-kal, a napközi otthonos óvodai, általános iskolai, kollégium és szakközépiskolai étkeztetés térítési díja 15%-kal emelkedik a rendelet tervezet szerint. Az intézményekkel jogviszonyban álló személyek a 15 %-kal emelt nyersanyagnorma alapján számított, rezsiköltséggel emelt étkezési díjakat fizetik a (3) bekezdésben meghatározott összegek szerint.
A R. 3. §-ához:
A 3. § (1) bekezdése határozza meg a rendelet tervezet szerint a szociális étkezetés, idősek klubja igénybevétele esetén a fizetendő étkezési térítési díj összegét, mely a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 115. § (1) bekezdése alapján a szolgáltatási önköltség és a normatív állami hozzájárulás különbözete. E törvényben meghatározott számítási mód szerint a térítési díj összege csökken a korábban megállapított (418 Ft) összeghez képest. A szolgáltatási önköltség az intézményi étkezési térítési díj összegének (480 Ft) és az intézményi szolgáltatás díjának (188 Ft) az összeadása, mely 668 Ft. A szolgáltatási önköltség és a normatív állami hozzájárulás különbözete a fizetendő intézményi térítési díj: 668 Ft – 324 Ft = 344 Ft.
A 3. § (2) bekezdése pontokba szedve szabályozza a kedvezmények körét, az öregségi nyugdíj legkisebb összegének %-ában meghatározott jövedelmi helyzettől függően. Ha az intézményi térítési díj %-ában kifejezett kedvezmények a tervezet szerint módosulnak, a személyi térítési díjként fizetendő térítési díjak közel azonosak maradnak a korábbi térítési díjak összegével.
A R. 4. §-ához:
A4.§ a gyermekfelügyelet és a házi segítségnyújtás térítési díját határozza meg.
Tab, 2007. augusztus 30.
Dr. Mezőfi Ágnes jegyző
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
Tab Város Képviselő-testületének a személyes gondoskodást nyújtó ellátások intézményi térítési díjáról szóló 14/2007.(IX.5.) számú rendeletének módosításáról szóló
18/2008. (IV.30.) rendelethez
A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szoctv.) 114. § - 119/B. §-a alapján a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokért – néhány kivételtől eltekintve – térítési díjat kell fizetni.
A Szoctv. 92. § (2) bekezdés f) pontja szerint az intézményi térítési díj meghatározása a személyes gondoskodást nyújtó szociális intézmény fenntartójának a feladata. Az intézményi térítési díjat helyi önkormányzati intézmény esetén a képviselő-testület, mint az intézmény fenntartója állapítja meg, rendeletében.
A fenntartó által igénybe vett normatív állami támogatás folyósításának egyik feltétele, hogy az intézményi térítési díjak megfeleljenek a jogszabályi előírásoknak.
Minderre tekintettel indokolt a helyi rendelet módosítása.
RÉSZLETES INDOKOLÁS
1.§-hoz:
Az intézményi térítési díjat a személyes gondoskodás körébe tartozó szociális ellátások tekintetében a Szoctv. 115. § (1) bekezdése alapján továbbra is a szolgáltatási önköltség és a normatív állami hozzájárulás különbözeteként kell megállapítani azzal, hogy az intézményi térítési díjat valamennyi normatív-kategóriára külön meg kell határozni. Az önköltség a szolgáltatás közvetlenül, vagy közvetetten felmerült működési költségét, valamennyi személyi és dologi kiadást tartalmazza. A szolgáltatási önköltség a szolgáltatás kapcsán felmerült ráfordítások az önkormányzati intézményeknél az éves költségvetési beszámoló 21. táblája 01-07 soraiban feltüntetett költségek egy szolgáltatási egységre (ételadag, szolgáltatási óra, nap) számított értéke. A szolgáltatási önköltséget a Szoctv. 115. § (9) bekezdése szerint az előző év adatai alapján, a tárgyév március 1-jéig kell megállapítani, mely év közben egy alkalommal korrigálható, ha azt a tárgyidőszaki folyamatok indokolják.
Az intézményi térítési díjat tehát a fenntartó határozza meg, de azt az ilyen módon kiszámított és dokumentált térítési díjnál alacsonyabb összegben is meghatározhatja, azonban a szolgáltatási önköltség és tárgyévi normatív állami hozzájárulás különbözeteként számított térítési díjat dokumentálni kell akkor is, ha a fenntartó alacsonyabb intézményi térítési díjat alkalmaz.
A szociális étkeztetés tekintetében a költségvetési törvény jövedelemtől függő, differenciált összegű normatív állami hozzájárulást határoz meg. Ezen ellátásra vonatkozó szolgáltatási önköltség kiszámítását követően az egyes normatíva kategóriákhoz tartozó normatív állami hozzájárulás levonásával kell az intézményi térítési díjat meghatározni. Esetünkben a szolgáltatási önköltség 594,- Ft/adag, melyet kell csökkenteni az egyes normatíva kategóriákhoz tartozó normatíva összegével. A hatályos költségvetési törvény e vonatkozásban négy normatíva kategóriát határoz meg. Az összeg napokra történő lebontását követően az alábbi támogatás esik egy adagra kategóriákra bontva:
I. kategória: normatíva: 325,- Ft/adag
II. kategória: normatíva: 367,- Ft/adag
III. kategória: normatíva: 325,- Ft/adag
IV. kategória: normatíva: 258,- Ft/adag.
(megjegyzés:
- kategória: azon ellátást igénybevevő esetén, aki után az önkormányzat 2007. december hónapban normatív hozzájárulásban részesült,
- kategória: azon ellátást igénybevevő esetén, akinek a családjában az egy főre eső jövedelem a nyugdíjminimum 150%-át nem haladja meg és utána az önkormányzat 2007. december hónapban normatív hozzájárulásban nem részesült,
- kategória: azon ellátást igénybevevő esetén, akinek a családjában az egy főre eső jövedelem a nyugdíjminimum 150%-300%-a között van és utána az önkormányzat 2007. december hónapban normatív hozzájárulásban nem részesült,
- kategória: azon ellátást igénybevevő esetén, akinek a családjában az egy főre eső jövedelem a nyugdíjminimum 300%-át meghaladja és utána az önkormányzat 2007. december hónapban normatív hozzájárulásban nem részesült)
A fentiek figyelembevételével a normatíva kategóriák alapján a megállapított étkezési intézményi térítési díjakat a rendelet 1. § -a tartalmazza, mely szerint az I. kategóriába tartozó igénybevevők intézményi térítési díja: 269,- Ft/ ebéd adag, II. kategória szerint: 227,- Ft/ ebéd adag, III. kategória szerint: 269,- Ft/ ebéd adag, IV. kategória szerint: 336,- Ft/ ebéd adag.
2. §-hoz:
Az étkeztetés intézményi térítési díját tehát a fenntartó határozza meg, azonban a szociálisan rászorult személyek számára indokolt alacsonyabb intézményi térítési díjat megállapítani. Az öregségi nyugdíj legkisebb összegének %-ában meghatározott jövedelmi helyzettől függően indokolt a rászorult személyeket eltérő mértékű kedvezményben, ill. mentességben részesíteni. A kedvezmények körét a rendelet 2. §-a tartalmazza. Az intézményi térítési díj %-ában kifejezett kedvezmények tervezet szerinti módosításával az egyes ellátottak által fizetendő személyi térítési díjak megközelítőleg az inflációt követő mértékben emelkednek a korábbi szabályozáshoz képest.
3. § és 4. §-hoz:
Az étkeztetésnél figyelemmel kell lenni arra, hogy az ételt az igénybe vevő a helyszínen fogyasztja el vagy számára azt az igénybevétel helyére szállítják. Amennyiben az igénybe vevő számára az ételt az igénybevétel helyére szállítják, úgy az 1. § alapján meghatározott intézményi térítési díj összegét növelni kell a kiszállítás költségével. Tehát ez esetben a személyi térítési díj a kiszállításra számított térítési díjnak és az adott hónapban kiszállítással igénybe vett étkezési adagok szorzatának összegével növekszik. Az egy adagra jutó szállítási díj 62,- Ft/adag.
5. §-hoz:
Az időskorúak nappali intézményi ellátásának tekintetében az intézményi térítési díjat külön kell meghatározni a csak napközbeni tartózkodást igénybe vevőkre, illetve a napközbeni tartózkodást és ott étkezést igénybe vevőkre. E vonatkozásban az intézményi térítési díj megállapításának egyéb szabályai megegyeznek az 1. §-hoz fűzött indoklás első két bekezdésében foglaltakkal.
Csak napközbeni tartózkodást igénybevevők esetén az intézményi térítési díj 235,- Ft/fő/nap, mely a szolgáltatási önköltség és az állami normatíva különbözete (költség: 830,- Ft; normatíva: 595,- Ft).
Amennyiben az ellátott az intézményben napközbeni tartózkodást és ott étkezést is igénybe vesz, úgy a rendelet 3/A. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott térítési díj (235,- Ft/fő/nap) kiegészül az étkezési térítési díjnál meghatározottakkal.
Ezen ellátás tekintetében is indokolt a tervezet szerinti meghatározott kedvezményeket, illetve mentességet biztosítani a szociálisan rászorult személyeknek. Megegyezően az étkeztetés esetén bemutatott mentességek, kedvezmények rendszerével ez esetben is a kedvezmények mértéke, ill. a mentesség az öregségi nyugdíj legkisebb összegének %-ában meghatározott jövedelmi helyzettől függően kerültek kialakításra, a kedvezmények a térítési díj meghatározott %-hoz kötődnek.
6. §-hoz:
Ezen ellátás tekintetében is a költségvetési törvény jövedelemtől függő, differenciált összegű normatív állami hozzájárulást határoz meg. A szolgáltatási önköltség az előbbiekben írtak szerinti kiszámítását követően a szolgáltatási önköltségből az egyes normatíva kategóriákhoz tartozó normatív állami hozzájárulás levonásával kell itt is az intézményi térítési díjat meghatározni, mint az étkeztetés esetében.
Az elvégzett számítások alapján a szolgáltatási önköltség 215,- Ft/óra, melyhez különböző normatív támogatás párosul (intézményi társulás fenntartásával) kategóriákra bontva. Az egy órára eső normatív támogatás az alábbiak szerint alakul kategóriákra bontva:
I. kategória normatíva: 94,- Ft
II. kategória normatíva: 136,- Ft
III. kategória normatíva: 86,- Ft.
(megjegyzés:
I. kategória: azon ellátást igénybevevő esetén, aki után az önkormányzat 2007. december hónapban normatív hozzájárulásban részesült
II. kategória: azon ellátást igénybevevő esetén, akinek a családjában az egy főre eső jövedelem a nyugdíjminimum 150%-át nem haladja meg és utána az önkormányzat 2007. december hónapban normatív hozzájárulásban nem részesült
III. kategória: azon ellátást igénybevevő esetén, akinek a családjában az egy főre eső jövedelem a nyugdíjminimum 150%-300%-a között van és utána az önkormányzat 2007. december hónapban normatív hozzájárulásban nem részesült)
A fentiek figyelembevételével a szolgáltatási önköltség összegét csökkenteni kell egyenként az állami normatíva összegével, melynek eredményeképpen az I. kategóriába tartozók esetén: 121,- Ft/óra, a II. kategóriába tartozók esetén: 79,- Ft/óra, a III. kategóriába tartozók esetén: 129,- Ft/óra az intézményi térítési díj. Ezeket a díjakat külön, kategóriákra bontva kell a rendeletben feltüntetni a házi segítségnyújtás esetében.
7. §-hoz:
Az egységes jogalkalmazás érdekében a korábbiakhoz hasonló módon indokolt szerepeltetni a helyi rendeletben az egyes fogalom meghatározásokat.
Tab, 2008. április 24.
Dr. Mezőfi Ágnes
Jegyző
ÁLTALÁNOS I N D O K O L Á S
Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének
8/2009. (III. 2.)
RENDELETÉHEZ
Az önkormányzat személyes gondoskodást nyújtó ellátások intézményi térítési díjáról szóló 14/2007. (IX.5.) számú rendeletének 2. § (1) bekezdésének a) pontjába foglalt bölcsődei gondozottak intézményi térítési díj módosítását a Tab Város Önkormányzat Képviselő-testületének Szociális Szolgálata kezdeményezte.
Részletes indokolás
1. §-hoz:
A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) 147. § (1) bekezdése értelmében a személyes gondoskodás körébe tartozó ellátások intézményi térítési díját az intézményt fenntartó évente kétszer állapíthatja meg. A Gyvt. 148. § (3) bekezdése alapján a gyermekek napközbeni ellátása – gyermekétkeztetés - intézményi étkezési térítési díjának alapja: az élelmezés nyersanyagköltségének egy ellátottra jutó napi összege. Gyermekétkeztetés esetén az ellátottak részére rezsiköltség nem számítható fel.
A személyi térítési díjat az intézményvezető a nyersanyagnorma általános forgalmi adóval növelt összegének és az igénybe vett étkezések számának, valamint a normatív kedvezményeknek (Gyvt. 148. § (4) bek.) a figyelembevételével állapítja meg.
A rendelet 2. § (1) bekezdésének a) pontjában jelölt bölcsődei intézményi étkezési térítési díj (a bölcsődei gondozottak vonatkozásában) a korábbi összeghez képest emelkedik az intézményvezető által javasolt nyersanyagnorma összegének emelkedése miatt. Az intézmény javaslatát – az élelmiszer árak emelkedése miatt – az intézményi térítési díj nyersanyagnormájának mintegy 5%-os emelése indokolja. A rendelet-tervezet szerint bölcsőde étkeztetés térítési díj mintegy 5%-kal emelkedik. Az óvodai, általános iskolai étkeztetés intézményi térítési díjai változatlanok maradnak, továbbá változatlanok maradnak a gyermekfelügyelet keretében ellátottak intézményi térítési díjai.
Annak érdekében, hogy az élelmezés minősége ne romoljon és a főzőhely a gyermekétkeztetésben előírt normákat be tudja tartani, indokolt a bölcsődei gondozottak intézményi térítési díját megemelni.
Tab, 2009. február 26.
dr. Nagy Szabina
aljegyző
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
Tab Város Képviselő-testületének a személyes gondoskodást nyújtó ellátások intézményi térítési díjáról szóló 14/2007.(IX.5.) számú rendeletének módosításáról szóló
14/2009 (III.30.) rendeletéhez
A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szoctv.) szerint a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokért – néhány kivételtől eltekintve – térítési díjat kell fizetni.
A Szoctv. 92. § (2) bekezdés f) pontja szerint az intézményi térítési díj meghatározása a személyes gondoskodást nyújtó szociális intézmény fenntartójának a feladata. Az intézményi térítési díjat helyi önkormányzati intézmény esetén a képviselő-testület, mint az intézmény fenntartója állapítja meg, rendeletében.
A személyes gondoskodás körébe tartozó szociális ellátások térítési díja (intézményi térítési díj) a szolgáltatási önköltség és a normatív állami hozzájárulás különbözete. A törvény meghatározza a szolgáltatási önköltség számítási módját.
A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások térítési díjáról szóló 29/1993. (II.17.) Korm. rendelet 2. §. (2) bekezdése értelmében ha az ellátásra a mindenkori költségvetési törvény differenciált összegű normatív állami hozzájárulást határoz meg, a szolgáltatásra, ellátásra vonatkozó szolgáltatási önköltség kiszámítását követően az egyes normatívakategóriákhoz tartozó normatív állami hozzájárulás levonásával kell az intézményi térítési díjat megállapítani. Minderre tekintettel az étkeztetés és a házi segítségnyújtás esetében differenciált intézményi térítési díjak kerültek megállapításra a helyi rendeletben.
Az intézményi térítési díjak megállapítását követően az ellátottak által fizetendő személyi térítési díjat az intézményvezető állapítja meg.
RÉSZLETES INDOKOLÁS
1.§-hoz:
A szociális étkeztetés tekintetében a költségvetési törvény jövedelemtől függő, differenciált összegű normatív állami hozzájárulást határoz meg, melyre tekintettel a szolgáltatási önköltség kiszámítását követően az egyes normatíva kategóriákhoz tartozó normatív állami hozzájárulás levonásával került az intézményi térítési díj megállapításra. A hatályos költségvetési törvény e vonatkozásban három normatíva kategóriát határoz meg.
2. §-hoz:
A hatályos helyi rendelet a szociális étkeztetés vonatkozásában kedvezményeket, ill. mentességeket biztosít a szolgáltatást igénybevevő szociálisan rászorult személyek meghatározott köre tekintetében. Az intézményi térítési díj összege a rendelet módosításával jelentős mértékben csökken. A Szoctv. meghatározza, hogy a személyi térítési díj összege nem haladhatja meg az igénybevevő Szoctv. idevágó rendelkezése szerint számított jövedelmének 25%-át. A törvényi szabályozásra, valamint az alacsony összegű intézményi térítési díjra tekintettel, ha a térítési díj csökkentésére, ill. elengedésére vonatkozó helyi rendeleti szabályozás megszüntetésére sor kerül a szociálisan rászorult személyek részére az ellátás igénybevétele a továbbiakban is biztosított, nem hárul jelentős többletköltség az igénybevevőkre.
3. §-hoz:
A hatályos rendelet 3.§ (3) bekezdése meghatározza, hogy a helyi rendelet 3. § (1)-(2) bekezdése alapján meghatározott intézményi térítési díj összegét növelni kell az étel kiszállításra számított térítési díj összegével, amennyiben az ételt az igénybevétel helyére szállítják. Figyelemmel arra, hogy a kedvezményekre és mentességekre vonatkozó helyi szabályozások hatályon kívül helyezésre kerülnek, a helyi rendelet 3. § (3) bekezdését módosítani indokolt aszerint, hogy a (2) bekezdésre történő utalás a kikerül a szabályozásból.
4. §-hoz:
Az étkeztetés intézményi térítési díj aszerint differenciált, hogy az ételt az igénybe vevő a helyszínen fogyasztja el vagy számára azt az igénybevétel helyére szállítják. Amennyiben az ételt az igénybevétel helyére szállítják, úgy az étkeztetés intézményi térítési díj 1. §-ban meghatározott összegét növelni kell a kiszállítás költségével.
5. §-hoz:
Az időskorúak nappali intézményi ellátásának esetében az intézményi térítési díjat külön kell meghatározni a csak napközbeni tartózkodást igénybe vevőkre, illetve a napközbeni tartózkodást és ott étkezést igénybe vevőkre.
Amennyiben az ellátott az intézményben napközbeni tartózkodást és ott étkezést is igénybe vesz, úgy a napközbeni tartózkodásra meghatározott térítési díj kiegészül az étkezési térítési díjnál meghatározott díjakkal.
6. §-hoz:
A helyi rendeletben a szociálisan rászorult személyek részére a 3. § (2) bekezdésében biztosított kedvezmények, ill. mentességek hatályon kívül helyezésére tekintettel a hatályos rendelet 3/A. (1) bekezdésének b) pontját indokolt akként módosítani, hogy a 3.§ (2) bekezdésére történő utalás a helyi szabályozásból kiemelésre kerül.
7. §-hoz:
Az időskorúak nappali intézményi ellátásának tekintetében is a hatályos helyi rendelet meghatározott kedvezményeket, illetve mentességet biztosít a szociálisan rászorult személyeknek. A Szoctv. ezen ellátás tekintetében is meghatározza, hogy az intézményi ellátásért fizetendő személyi térítési díj nem haladhatja meg az ellátott havi jövedelmének meghatározott %-át (15%-át nappali ellátás, ill. 30%-át nappali ellátás és ott étkezés esetén), így a szociálisan rászorult személyek részére az ellátás igénybevétele továbbra is biztosított a kedvezmények, ill. mentességek eltörlése esetén is.
8. §-hoz:
A házi segítségnyújtás esetében is a költségvetési törvény jövedelemtől függő, differenciált összegű normatív állami hozzájárulást határoz meg. Az intézményi térítési díj a szolgáltatási önköltség és a normatív állami hozzájárulás különbözeteként került meghatározásra. A hatályos költségvetési törvény e vonatkozásban kettő normatíva kategóriát határoz meg.
9. §-hoz:
A hatályos helyi rendelet az egyes ellátások tekintetében utal a jövedelem irányadó számítási alapjára. A kedvezményekre, ill. mentességekre vonatkozó helyi szabályozások hatályon kívül helyezésével a helyi rendelet nem alkalmazza az egyedül élő fogalmát. Minderre tekintettel indokolt hatályon kívül helyezni az értelmező rendelkezést.
Tab, 2009. március 26.
Dr. Szűts Dóra
jegyző
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
TAB VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
a személyes gondoskodást nyújtó ellátások intézményi térítési díjáról szóló 14/2007.(IX.5.) számú rendeletének módosítására
Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének a személyes gondoskodást nyújtó ellátások intézményi térítési díjáról szóló rendelet módosítását a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás Társulási Tanácsa a természetben nyújtott szociális ellátásokról szóló 29/2011.(I.17.) TKT számú határozatának módosítása tette szükségessé.
Részletes indokolás:
Az 1. §–hoz
A Rendelet 2. § (1) bekezdésének a) pontjában jelölt bölcsődei intézményi étkezési térítési díj (a bölcsődei gondozottak vonatkozásában) a korábbi összeghez képest emelkedik az intézményvezető által javasolt nyersanyagnorma összegének emelkedése miatt. Az intézmény javaslatát – az élelmiszer árak emelkedése miatt – az intézményi térítési díj nyersanyagnormájának mintegy 6%-os emelése indokolja. A rendelet-tervezet szerint bölcsőde étkeztetés térítési díj mintegy 6%-kal emelkedik. Az óvodai, általános iskolai étkeztetés intézményi térítési díjai közül a tízórai nyersanyagnormája emelkedik mintegy 18 %-kal, amely emelkedést a gyermekek tejtermékkel való ellátása indokolja, ugyanis a 2012. évtől az iskolatej Önkormányzati finanszírozása megszűnik.
A Rendelet a korábban nem szabályozta a vendég nettó intézményi térítési díját, míg a jelen módosítás után a Kollégium és Szakközépiskola 14-18 éves korú tanulóknak megállapított nettó intézményi térítési díjakkal azonos módon kerül szabályozásra.
A Rendelet korábban nem tartalmazta a Kollégium és Szakközépiskola 14-18 éves korú tanulóknak és vendégeknek a nyersanyagnorma rezsiköltségét. A rezsiköltség a nettó nyersanyagnorma 131 %-a, ezzel növelten kerül megállapításra a nettó intézményi térítési díj a Kollégium és Szakközépiskola 14-18 éves korú tanulóknak és vendégeknek.
A 2. §-hoz
A Rendelet 5/B. §-szal egészült ki, amely szabályozza, hogy a Koppány-völgyi Alapszolgáltatási Központban alkalmazott szociális étkeztetés intézményi térítési díjakat a Rendelet 1. számú melléklete tartalmazza. A Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás Társulási Tanácsa a 120/2011. (VIII. 29.) TKT számú határozatával módosította a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás Társulási megállapodását a rendeletalkotásra vonatkozóan. A Társulási megállapodásban foglaltak szerint Tab Város Önkormányzata a kijelölt rendeletalkotó arra vonatkozóan, hogy a „Személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról szóló rendeletében” szabályozza a Többcélú Kistérségi Társulás területén e feladattal érintett önkormányzatok személyes gondoskodást nyújtó ellátásait, azok igénybevételét, valamint a térítési díjakat.
A 2. §-hoz
A Rendelet 1. számú melléklete tartalmazza a Többcélú Kistérségi Társulás területén érintett önkormányzatok szociális étkeztetésre vonatkozó intézményi térítési díjait.
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
TAB VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
a személyes gondoskodást nyújtó ellátások intézményi térítési díjáról szóló 14/2007.(IX.5.) rendeletének módosítására
Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének a személyes gondoskodást nyújtó ellátások intézményi térítési díjáról szóló rendelet módosítását a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás Társulási Tanácsa 6/2012.(I.9.) TKT számú határozata tette szükségessé.
Részletes indokolás:
Az 1. §–hoz
A Rendelet 3. § (1) bekezdésében meghatározott étkeztetés intézményi térítési díj, illetve a 3. § (4) bekezdésében meghatározott, a (3) bekezdés szerinti étel kiszállítás intézményi térítési díj a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás, mint fenntartó döntésével összhangban került megállapításra.
A 2. §-hoz
A Rendelet 3/A. § (1) bekezdésében meghatározott nappali ellátás intézményi térítési díj, illetve a (3) bekezdésben meghatározott étkeztetés intézményi térítési díj a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás, mint fenntartó döntésével összhangban került módosítására.
A 3. §-hoz
A Rendelet 4. § (2) bekezdésében meghatározott házi segítségnyújtás intézményi térítési díj a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás, mint fenntartó döntésével összhangban került módosítására.
A 4. §-hoz
Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társuláshoz tartozó önkormányzatok személyes gondoskodást nyújtó ellátásai, azok igénybevételének feltételei a Rendelet 1. számú mellékletében került szabályozásra.
A 5. §, 6. § és 7. §-hoz
A Rendelet 2. számú melléklete tartalmazza a Többcélú Kistérségi Társulás területén érintett önkormányzatok szociális étkeztetésre, a 3. számú melléklet a házi segítségnyújtásra, a 4. számú melléklet az időskorúak nappali intézményi ellátására vonatkozó intézményi térítési díjat.
A 8. §-hoz
A Rendelet 5. számú mellékletétől a 27. számú mellékletéig a Többcélú Kistérségi Társulás területén érintett önkormányzatok által biztosított személyi térítési díjra vonatkozó kedvezményeket szabályozza településenként és ellátási formánként.
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
TAB VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
a személyes gondoskodást nyújtó ellátások intézményi térítési díjáról szóló 14/2007.(IX.5.) rendeletének módosítására
Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének a személyes gondoskodást nyújtó ellátások intézményi térítési díjáról szóló 14/2007. (IX.5.) rendelet (továbbiakban: R.) módosítását a gyermekek védelméről szóló 1997. évi XXXI. törvény és a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások és gyermekvédelmi szakellátások térítési díjáról és az igénylésükhöz felhasználható bizonyítékokról szóló 328/2011. (XII.29.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) tette szükségessé. A törvény lehetővé tette a bölcsődei gondozási díj megállapítását, míg a Korm. rendelet 9. § (2) bekezdése előírja, ha a bölcsődében a gondozásért külön nem kívánnak személyi térítési díjat megállapítani, az intézményi térítési díj összegét nullában kell meghatározni és írásban dokumentálni.
Részletes indokolás:
Az 1. §–hoz
A jogszabály által biztosított lehetőséggel, miszerint a bölcsődei gondozási díjat meghatározhatja a Képviselő-testület, nem kívánt élni Tab Város Önkormányzatának Képviselő-testülete.
A 2. §-hoz
A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló többször módosított 1993. évi III. tv. 116. § (1) bekezdése rendelkezik arról, hogy nagykorú igénybevevő esetén a szociális alapszolgáltatás személyi térítési díjának megállapításánál a szolgáltatást igénybe vevő személy rendszeres havi jövedelmét kell figyelembe venni. Az R. 3. § a.) és b.) pontjában a személyes térítési díj csökkentésének mértéke az igénybevevő családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem figyelembevételével került megállapításra. Helyi rendeletben a törvényi változásokat szükséges átvezetni.
A 3. §-hoz
A 16. számú melléklet módosítását Nágocs Község Önkormányzat Képviselő-testületének a 8/2012.(III.30) rendelettel módosított, a szociális ellátások helyi szabályozásáról szóló 1/2008.(II.19.) rendeletével való megfeleltetése tette szükségessé.
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
TAB VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
a személyes gondoskodást nyújtó ellátások intézményi térítési díjáról szóló 14/2007.(IX.5.) rendeletének módosítására
Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének a személyes gondoskodást nyújtó ellátások intézményi térítési díjáról szóló 14/2007. (IX.5.) rendelet (továbbiakban: R.) módosítását a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás Társulási Tanácsa az 5/2013. (I.21) TKT számú határozata tette szükségessé, melyben a házi segítségnyújtás intézményi térítési díját változtatta meg.
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
TAB VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
a személyes gondoskodást nyújtó ellátások intézményi térítési díjáról szóló 14/2007.(IX.5.) rendeletének módosítására
Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének a személyes gondoskodást nyújtó ellátások intézményi térítési díjáról szóló 14/2007. (IX.5.) rendelet (továbbiakban: R.) módosítását a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás Társulási Tanácsa a 23/2013. (III.11) TKT számú határozata tette szükségessé, melyben a törökkoppányi főzőhely vonatkozásában a szociális étkeztetés intézményi térítési díját változtatta meg.
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
TAB VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
a személyes gondoskodást nyújtó ellátások intézményi térítési díjáról szóló 14/2007.(IX.5.) rendeletének módosítására
Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének a személyes gondoskodást nyújtó ellátások intézményi térítési díjáról szóló 14/2007. (IX.5.) rendelet (továbbiakban: Rendelet) módosítását a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás Társulási Tanácsa a 29/2014. (VI.23.) TKT számú határozata tette szükségessé, melyben az andocsi, valamint a kisbárapáti főzőhely vonatkozásában a szociális étkeztetés intézményi térítési díját változtatta meg. Zics Község Önkormányzata 2013. szeptember 1. napjától az andocsi főzőkonyhától kivált, és csatlakozott a tabi főzőkonyhához, amely változás szintén indokolttá tette a Rendelet módosítását.
Tab, 2014. június 26.
Schmidt Jenő
polgármester
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
TAB VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
a személyes gondoskodást nyújtó ellátások intézményi térítési díjáról szóló 14/2007.(IX.5.) rendeletének módosítására
Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének a személyes gondoskodást nyújtó ellátások intézményi térítési díjáról szóló 14/2007. (IX.5.) rendelet (továbbiakban: Rendelet) módosítását az alábbiak indokolták.
A bölcsőde, az iskolák, valamint a vendég étkezések térítési díja 2012. január 1. napjával változott. Az azóta eltelt közel 3 és fél év alatt a nyersanyagnormák jelentősen változtak, emelkedtek.
A Tabi Gazdasági Műszaki Ellátó és Szolgáltató Szervezet vezetője megküldte a közétkeztetésre vonatkozó táplálkozás-egészségügyi előírásokról szóló 37/2014. (IV. 30.) EMMI rendelet (a továbbiakban: EMMI rendelet) szerint előkészített, és dokumentált norma felhasználást.
Az EMMI rendelet meghatározza az adható ételféleségeket, összetételüket, energiatartalmukat korcsoportok szerinti nyersanyag-kiszabati előírást egy adagra/fő rendel el, amit bírságolás mellett ellenőriz a hatóság.
Tab, 2015. május 28.
Schmidt Jenő
polgármester
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
TAB VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
a személyes gondoskodást nyújtó ellátások intézményi térítési díjáról szóló 14/2007.(IX.5.) rendeletének módosítására
Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének a személyes gondoskodást nyújtó ellátások intézményi térítési díjáról szóló 14/2007. (IX.5.) rendelet (továbbiakban: Rendelet) módosítását a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás Társulási Tanácsa a 28/2015. (VI.15.) TKT számú határozata tette szükségessé, amelyben a tabi főzőhely vonatkozásában a szociális étkeztetés intézményi térítési díját változtatta meg.
A módosítás indoka, hogy hatályba lépett a közétkeztetésre vonatkozó táplálkozás-egészségügyi előírásokról szóló 37/2014. (IV. 30.) EMMI rendelet (a továbbiakban: EMMI rendelet), amely meghatározza a közétkeztetés táplálkozás-egészségügyi követelményeit, az étkeztetés, étrendtervezés és a diétás ételkészítés személyi feltételeit, valamint a hatósági ellenőrzés szabályait. Az EMMI rendelet a közétkeztetésre vonatkozó határozza meg a nyersanyag-kiszabati előírást, így a szociális étkeztetés területén is alkalmazni kell.
A módosítást indokolta továbbá, hogy Somogyegres Község Önkormányzata kivált a tengődi főzőkonyhától és csatlakozott a tabi főzőkonyhához.
Tab, 2015. június 25.
Schmidt Jenő
polgármester
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
TAB VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
a személyes gondoskodást nyújtó ellátások intézményi térítési díjáról szóló 14/2007.(IX.5.) rendeletének módosítására
Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének a személyes gondoskodást nyújtó ellátások intézményi térítési díjáról szóló 14/2007. (IX.5.) rendelet (továbbiakban: Rendelet) módosítását a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás Társulási Tanácsa a 46/2015. (XI.9.) TKT számú határozata tette szükségessé, melyben az andocsi főzőhely vonatkozásában a szociális étkeztetés intézményi térítési díját változtatta meg.
Tab, 2015. november 19.
Schmidt Jenő
polgármester
Módosította a 25/2010. (XI. 30.) rendelet 1. §-a, hatályos 2011. január 1. napjától.
Módosította a 7/2015.(VI.5.) rendelet 1. § -a, hatályos 2015. június 16. napjától.
Módosította a 7/2015.(VI.5.) rendelet 1. § -a, hatályos 2015. június 16. napjától..
Módosította a 7/2015.(VI.5.) rendelet 1. § -a, hatályos 2015. június 16. napjától.
Beiktatta a 27/2011. (XII. 27.) rendelet 1. § (4) bekezdése, hatályos 2012. január 1. napjától.
Beiktatta a 11/2012. (IV. 30.) rendelet 1. §-a, hatályos 2012. május 2. napjától.
Módosította a 34/2009. (XII. 30.) rendelet 1. §-a, a 11/2010. (V. 25.) rendelet 1. § (1) bekezdése, hatályos 2010. május 26. napjától.
Módosította az 5/2011. (I. 31.) rendelet 1. § (1) bekezdése, a 1/2012. (I. 30.) rendelet 1. § (1) , a 9/2015. (VI.30.) rendelet 1.§-a , hatályos 2015. július 1. napjától.
Módosította az 5/2011. (I. 31.) rendelet 1. § (2) bekezdése, a 11/2012. (IV. 30.) rendelet 2. §-a, hatályos 2012. május 2. napjától.
Módosította a 1/2012. (I. 30.) rendelet 1. § (2) bekezdése, hatályos 2012. február 1. napjától.
Beiktatta a 18/2008. (IV. 24.) rendelet 5. §-a, módosította a 34/2009. (XII. 30.) rendelet 2. §-a, hatályos 2010. január 1. napjától.
Módosította a 11/2010. (V. 25.) rendelet 1. § (2) bekezdése, a 17/2010. (VIII. 30.) rendelet 1. § (1) bekezdése, hatályos 2010. augusztus 31. napjától, hatályát vesztette a 17/2010. (VIII. 30.) rendelet 2. § (3) bekezdésével, hatálytalan 2010. szeptember 1. napjától. Beiktatta a 17/2010. (VIII. 30.) rendelet 1. § (2) bekezdése, az 5/2011. (I. 31.) rendelet 1. § (3) bekezdése, módosította a 1/2012. (I. 30.) rendelet 2. § (1) bekezdése, hatályos 2012. február 1. napjától.
Módosította az 5/2011. (I. 31.) rendelet 1. § (4) bekezdése, módosította a 1/2012. (I. 30.) rendelet 2. § (2), a 9/2015. (VI.30.) rendelet 2. §-a , hatályos 2015. július 1. napjától.
Módosította a 18/2008. (IV. 24.) rendelet 6. §-a, a 14/2009. (III. 30.) rendelet 8. §-a, a 34/2009. (XII. 30.) rendelet 3. §-a, a 11/2010. (V. 25.) rendelet 1. § (3) bekezdése, az 5/2011. (I. 31.) rendelet 1. § (5) bekezdése, a 1/2012. (I. 30.) rendelet 3. § (1) bekezdése, a 2/2013 (II. 18.) rendelet 1. §-a, hatályos 2013. március 1. napjától.
Beiktatta a 18/2008. (IV. 24.) rendelet 7. §-a, hatályát vesztette a 14/2009. (III. 30.) rendelet 9. §-ával, hatálytalan 2009. május 1. napjától.
Beiktatta a 27/2011. (XII. 27.) rendelet 2. §-a, módosította az 1/2012. (I. 30.) rendelet 4. §-a, hatályos 2012. február 1. napjától.
Beiktatta a 1/2012. (I. 30.) rendelet 5. §-a, hatályos 2012. február 1. napjától.
Beiktatta a 1/2012. (I. 30.) rendelet 6. §-a, hatályos 2012. február 1. napjától.
Beiktatta a 1/2012. (I. 30.) rendelet 7. §-a, hatályos 2012. február 1. napjától.
Beiktatta a 1/2012. (I. 30.) rendelet 8. §-a, hatályos 2012. február 1. napjától.
Beiktatta a 27/2011. (XII. 27.) rendelet, hatályát vesztette a 1/2012. (I. 30.) rendelet 4. §-ával, hatálytalan 2012. február 1. napjától.
Beiktatta az 1/2012. (I. 30.) rendelet, hatályos 2012. február 1.napjától.
Beiktatta az 1/2012. (I. 30.) rendelet, módosította a 6/2013. (III. 29.) rendelet 1. §-a, a 11/2014. (VI. 27.) , a 9/2015.(VI.30.) rendelet 3. §-a, a 14/2015.(XI.25.) számú rendelet 1. §-a, hatályos 2015. december 1. napjától
Beiktatta az 1/2012. (I. 30.) rendelet, módosította a 2/2013. (II. 18.) rendelet 2. §-a, hatályos 2013. március 1.napjától
Beiktatta az 1/2012. (I. 30.) rendelet, hatályos 2012. február 1.napjától
Beiktatta az 1/2012. (I. 30.) rendelet, hatályos 2012. február 1.napjától
Beiktatta az 1/2012. (I. 30.) rendelet, hatályos 2012. február 1.napjától
Beiktatta az 1/2012. (I. 30.) rendelet, hatályos 2012. február 1.napjától
Beiktatta az 1/2012. (I. 30.) rendelet, hatályos 2012. február 1.napjától
Beiktatta az 1/2012. (I. 30.) rendelet, hatályos 2012. február 1.napjától
Beiktatta az 1/2012. (I. 30.) rendelet, hatályos 2012. február 1.napjától
Beiktatta az 1/2012. (I. 30.) rendelet, hatályos 2012. február 1.napjától
Beiktatta az 1/2012. (I. 30.) rendelet, hatályos 2012. február 1.napjától
Beiktatta az 1/2012. (I. 30.) rendelet, hatályos 2012. február 1.napjától
Beiktatta az 1/2012. (I. 30.) rendelet, hatályos 2012. február 1.napjától
Beiktatta az 1/2012. (I. 30.) rendelet, hatályos 2012. február 1.napjától
Beiktatta az 1/2012. (I. 30.) rendelet, módosította a 11/2012. (IV. 30.) rendelet 3. §-a, hatályos 2012. május 2. napjától.
Beiktatta az 1/2012. (I. 30.) rendelet, hatályos 2012. február 1.napjától
Beiktatta az 1/2012. (I. 30.) rendelet, hatályos 2012. február 1.napjától
Beiktatta az 1/2012. (I. 30.) rendelet, hatályos 2012. február 1.napjától
Beiktatta az 1/2012. (I. 30.) rendelet, hatályos 2012. február 1.napjától
Beiktatta az 1/2012. (I. 30.) rendelet, hatályos 2012. február 1.napjától
Beiktatta az 1/2012. (I. 30.) rendelet, hatályos 2012. február 1.napjától
Beiktatta az 1/2012. (I. 30.) rendelet, hatályos 2012. február 1.napjától
Beiktatta az 1/2012. (I. 30.) rendelet, hatályos 2012. február 1.napjától
Beiktatta az 1/2012. (I. 30.) rendelet, hatályos 2012. február 1.napjától
Beiktatta az 1/2012. (I. 30.) rendelet, hatályos 2012. február 1.napjától
Beiktatta az 1/2012. (I. 30.) rendelet, hatályos 2012. február 1.napjától