Tab Város Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2014. (IV.25.) önkormányzati rendelete

A 2013. évi zárszámadásról.

Hatályos: 2014. 04. 25- 2021. 02. 19

Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének

8//2014. (IV.25.)
RENDELETE


a  2013. évi zárszámadásról



Az önkormányzat képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (1) bekezdése f.) pontjában és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény /továbbiakban: Áht/. 91. §-ában kapott felhatalmazás alapján a 2013. évi zárszámadásáról az alábbiakat rendeli el:



I.

BEVÉTELEK ÉS KIADÁSOK TELJESÍTÉSE


1. §


 (1)    Tab Város Önkormányzat képviselő-testülete a 2013. évi költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolót az 1. számú mellékletben foglaltaknak megfelelően

                                              

1.760.188 eFt    bevétellel

1.674.690 eFt    kiadással

     82.062 eFt  tárgyévi pénzmaradvánnyal             

jóváhagyja.


(2)     Tab Város Önkormányzata bevételeit és kiadásait - ezen belül a kiemelt kiadásokat - a 2. számú mellékletben foglaltaknak megfelelően hagyja jóvá.


  1. Az önkormányzat önállóan működő és gazdálkodó és az önállóan működő intézményeinek bevételeit és kiemelt kiadási előirányzatának teljesítését a 3. számú mellékletben foglaltaknak megfelelően jóváhagyja.


(4)     Az önkormányzat működési célú bevételeit és kiadásait az 6. számú melléklet szerint, a tőke jellegű bevételeket és kiadásokat a 7. számú melléklet szerint hagyja jóvá.


2. §


Az önkormányzat beruházási, felújítási és egyéb tőkejellegű kiadásainak teljesítését 739.021 ezer Ft főösszegben, valamint célonkénti részletezését a 5. számú mellékletben foglaltak szerint állapítja meg.






3. §


Tab Város Önkormányzata egyszerűsített mérlegét, egyszerűsített pénzforgalmi jelentését és egyszerűsített pénzmaradvány kimutatását a 23-24-25-ös számú mellékletnek megfelelően jóváhagyja.


4. §


A képviselő-testület az önkormányzat által nyújtott közvetett támogatásokat a 18. számú melléklet szerint állapítja meg.


5. §


A képviselő-testület a többéves kihatással járó döntések számszerűsítését évenkénti bontásban a 19. számú melléklet szerint fogadja el.


6. §


A képviselő-testület az önkormányzat által felvett hitelek állományát lejárat, hitelezők és eszköz szerinti bontásban a 21. számú melléklet szerint fogadja el, melynek összege 0.Ft.



II.

AZ ÖNKORMÁNYZAT VAGYONA


7. §


(1)     Az önkormányzat 2013. év december 31-i állapot szerinti vagyonát a 11. és 13. számú melléklet szerint és a 12. számú mellékletben részletezett intézményenkénti mérlegadatok alapján 5.047.098 ezer Ft-ban állapítja meg.


(2)     Az önkormányzat és intézményeinek vagyonleltárát a 14, 15, 16 és 17. számú melléklet szerint jóváhagyja.


8. §


A képviselő-testület az önkormányzat 2013. december 31-i adósságának és az általa nyújtott hitelek állományának kimutatását a 20. számú melléklet szerint fogadja el.







III.


PÉNZMARADVÁNY MEGÁLLAPÍTÁSA, JÓVÁHAGYÁSA


9. §


Az önállóan működő és gazdálkodó és az önállóan működő intézmények és az Önkormányzati Közös Hivatal 2013. évi felülvizsgált költségvetési pénzmaradványát a 9. számú mellékletben foglalt intézményi részletezésnek megfelelően 87.608 eFt összegben jóváhagyja.


10. §


Az önkormányzat 2013. évi módosított pénzmaradványát 87.608 eFt összegben a 9. és 10. számú mellékletnek megfelelően hagyja jóvá.


11. §


Az önkormányzat a helyi önkormányzatok 2013. évi általános működéséhez és ágazati feladataihoz kapcsolódó támogatások  teljes körű elszámolása valamint a kötött felhasználású támogatás elszámolása után 5.546 eFt többlettámogatásra jogosult.


IV.


ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK


12. §


(1)     A rendelet a kihirdetése napján lép hatályba.


(2)     A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17./2008. (IV. 30.) számú, az önkormányzat 2007. évi zárszámadásról szóló rendelete.


T a b, 2014. április 23.




                  Schmidt Jenő                                                        Dr. Szűts Dóra
                  polgármester                                                                 jegyző




INDOKOLÁS

a 2013. évi zárszámadásról szóló

rendelethez


Tab Város Képviselő-testülete a 1/2013. (II. 18.) sz. rendeletével jóváhagyta a 2013. évi költségvetést. A költségvetés az év folyamán többször módosításra került, az év közben hozott képviselő-testületi határozatok, pótlólag kapott állami támogatások valamint különböző pályázatok pénzügyi kihatása következtében.


Az államháztartásról szóló többször módosított 2011. évi CXCV. törvény 91. §. alapján a zárszámadásról a képviselő-testületnek rendeletet kell alkotni. A pénzügyi teljesítést, a vagyon, a pénzmaradvány alakulását mutatják be a rendelet mellékletét képező 1-25. számú mellékletek.


BEVÉTELEK ALAKULÁSA:


A 2013. évi bevételi előirányzatunkat 1.896.669 eFt összegben hagyta jóvá a Képviselő-testület, év közben ez 2.151.223 eFt-ra módosult, a teljesítés pedig 1.759.803 eFt (függő, átfutó bevételek nélkül), amely 82 %-os.


A működési bevételünk teljesítése önkormányzati szinten 93 %-os. Ezen belül az intézmények 92%-ra teljesítették az előirányzatot. Az előirányzott 337.551 eFt-tal szemben 312.807 eFt a teljesítés.


Az önkormányzat közhatalmi bevételeiből 404 millió Ft bevételünk keletkezett, ebből a helyi adó bevételünk 393.650 eFt-ra teljesült a módosított 314.600 eFt előirányzathoz képest.


Az átengedett központi adók teljesítése 98 %-os, 2013.évben már csak a gépjárműadóból származó bevétel 40 %-a maradt a helyi önkormányzatoknál, 9800 eft tervhez képest a teljesítés 9.584 eft.


Az állami támogatások teljesítése 100 %-os, ez a tervezett szinten van.


A felhalmozási és tőke jellegű bevételek teljesítése 66 %-os. Ezen belül a bevételek összetevői:

-tárgyi eszköz értékesítés: 68.698 eFt, ebből 67.573 eft a felhalmozási célú áfa visszatérítés.

-egyéb felhalmozási bevétele 1.485 eFt, amely a koncessziós díj.

-a pénzügyi befektetések bevétele 25.449 e ft, melyből 25.000 e ft osztalékból származik.


A működési célú pénzeszköz átvételek és a támogatásértékű bevételek elsősorban az intézményi működéshez kapcsolódnak, ezek:

  • Előző évi közpoti kv.visszatérülés                              2.491 eFt
  • Közfoglalkoztatásra                                                  39.435 eFt
  • Igazgatási feladatra                                                        600 eFt
  • Tartásdíj megelőlegezés                                                   38 eFt
  • Diákmunkára                                                                  392 eFt
  • Óvodára átvett pénzeszköz                                         7.168 eFt
  • Általános Iskolára átvett pénzeszköz                          9.458 eFt
  • Hivatali feladatokra                                                  39.955 eFt
  • Egyéb átvett pe, v.térülések                                          191 e Ft
  • Művészeti oktatásra.                                                      352 eFt
  • Bérkompenzációra                                                        251 e.Ft
  • Intézményeknél átvett pénzeszköz                            5.524 e Ft

             Összesen:                                                        105.855 eFt


A felhalmozási célú átvett pénzeszköz és támogatás értékű bevétel  teljesítése 63%-os.

A bevétel elmaradása a beruházási kiadásokhoz kapcsolódó támogatások alulteljesítése miatt van.

A teljesített bevételek az alábbiak:

  • Szennyvíz beruh.-hoz átvett                                   224.478 eFt
  • Oktatási pályázathoz                                               268.231 eFt
  • Helyi vízvédelmi rendszer építés                                3.016 eFt
  • Közösségi közlekedés                                               29.222 eFt

             Összesen:                                                        524.947 eFt


A kölcsön visszatérülés összege 1.774 eFt, melyből a lakásépítés, vásárlás támogatásának visszafizetéséből származó bevétel 228 eft, a különbözet 1.546 e Ft az  Andocs községnek adott kölcsön visszatérülése.


2013. évben hitelt nem vettünk fel, és hitel állománnyal sem rendelkezünk.




KIADÁSOK ALAKULÁSA:


A kiadások előirányzata a bevételekhez hasonlóan 1.896.669 eFt-ról 2.151.223 eFt-ra változott, ehhez viszonyítva a  teljesítése 78 %-os, összességében 1.676.383 eFt összegre teljesült, ezen belül a működési kiadások teljesítése 87 %-os. /6. számú melléklet szerint/.



Az intézményenkénti teljesítést a 3. számú melléklet tartalmazza.


Közoktatási intézmény

A köznevelési feladatot ellátó egyes önkormányzati fenntartású intézmények állami fenntartásba vételéről szóló törvény ételmében az általános iskola 2013. január 1-jével állami fenntartásba kerül, az önkormányzat ettől az időponttól kezdve csak az intézmény működtetője. Az állami fenntartásba vételről a Klebelsberg Intézményfenntartó Központtal kötött megállapodást az önkormányzat. Az intézmény működtetésével kapcsolatos feladatok ellátása, valamint az étkeztetés, konyha,  átkerült a GAMESZ-hoz.

Az intézmény alapító okiratának módosítása megtörtént, az alapító okiratban csak az óvoda és bölcsőde fenntartása maradt, elnevezése Tabi Takáts Gyula Óvoda és Bölcsőde Többcélú Intézmény-re változott. Az óvoda és a bölcsőde fenntartása továbbra is a Tabi Többcélú Intézményfenntartó társulás keretében történt. A Tabi Többcélú Intézményfenntartó Társulás megszüntetésére 2013. június 30. napjával került sor, ekkor váltak külön a tagintézmények. Az átalakítás során a köznevelési intézmény megszűnt, jogutódjaként új költségvetési szerv jött létre, melynek elnevezése a régi maradt. Az új költségvetési szervnek két intézményegysége van, a tabi „Szivárvány” Óvoda és a Bölcsőde. Illetékessége, működési köre: Tab város, valamint Lulla, Sérsekszőlős, Zala, Torvaj, Zics és Somogyegres községek közigazgatási területe. Ezekkel a településekkel feladatellátási szerződés megkötésére került sor.


Művelődési Központ

Az intézmény struktúrájában változás nem történt. A  városi nagyrendezvények szervezése és előkészítése a Szervezési Iroda és a Művelődési Központ együttműködésén alapul.


Városi Könyvtár

Az intézmény struktúrájában változás nem történt.

A Városi Könyvtár továbbra is ellátta a könyvtári állomány gyarapítását, nyilvántartását, feltárását, biztosítja azok megőrzését, védelmét és a könyvtári szolgáltatásokat. Foglalkozik folyóirat, időszaki kiadvány kiadásával, a Nagy Ferenc Galéria és a néprajzi gyűjtemény bemutatásával és megóvásával kapcsolatos feladatokat is ellátta.


Tabi Közös Önkormányzati Hivatal


Tab Város Önkormányzata, valamint Bábonymegyer, Lulla, Sérsekszőlős, Torvaj, Zala és Zics települések önkormányzatai megállapodást kötöttek közös önkormányzati hivatal alakítására és fenntartására vonatkozóan. Tabi Közös Önkormányzati Hivatal létszámát a 7 település 2013. január 1-től  27 főben határozta meg. Év közben több plusz feladat is jelentkezett a hivatalnál pl. a Bábonymegyeri Napsugár Óvoda pénzügyi, gazdálkodási feladatainak ellátása, gyermekétkeztetés, újabb jegyzői hatáskörök megjelenése, az eljárási határidőket az általános 30 napnál rövidebben határozzák meg. A jogszabály változások követése azonnali intézkedéseket vonnak maguk után, ami  a 27 fős létszámmal nem volt biztosított megfelelő szakmai szinten, ezért a képviselő-testületek módosították a megállapodást, a Tabi Közös Önkormányzati Hivatal létszámkeretét 2013. szeptember 15-től 30 főben határozták meg.


Városi rendezvények, testvér települési kapcsolatok

Tab Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az alábbi jelentősebb rendezvények lebonyolításában, megszervezésében működött közre:


  • Március 15-i városi ünnepség
  • Május 1-i ünnepség (közreműködés a sportversenyek szervezésében és lebonyolításában - versenykiírás, sorsolás, játékvezetés, díjazás)
  • Városi Pedagógusnap 
  • Augusztus 20-i ünnepség
  • Szüreti Fesztivál 
  • Fogathajtó verseny
  • Október 23-i ünnepség.
  • Decemberi (mikulás, karácsonyi ünnepség) szervezése,


Testvérvárosi kapcsolatok


Az önkormányzat részéről az alábbi testvér települési szintű találkozók előkészítésére és szervezésére került sor.

Február 26-án a Peredi borversenyen vett részt az önkormányzat és a tabi szőlősgazdák küldöttsége. A június 21-23-a között a peredi csata 164. évfordulója alkalmából rendezett 17. falunapra, augusztus 31-én a Szimői Fröccsnapokra látogatott el az önkormányzat küldöttsége.

Szeptember 7-én Pered, Szimő és Tusnádfürdő települések küldöttsége részt vett a szeptemberi szüreti fesztiválon.


Sportegyesületek támogatása


Tab Város Képviselő-testületének Humán, Jogi és Ügyrendi Bizottsága (átruházott hatáskörben) a sportegyesületek támogatására beérkezett pályázatokat elbírálta, a képviselő-testület által biztosított 8 millió forint keretösszegből 14 sportegyesületet részesített támogatásban. A támogatási szerződések aláírása megtörtént, a támogatási összegek folyósítása folyamatos (a kisebb egyesületek két részletben, a Tabi VSC, mint kiemelt egyesület havi bontásban jut hozzá támogatáshoz).


Civil szervezetek támogatása


A képviselő-testület az önkormányzat 2013. évi költségvetésben a civil szervezetek támogatására 1.000.000 Ft-ot biztosított. A pályázatot minden év április 15. napjáig kell a pályázóknak benyújtaniuk, a határidőig összesen 8 pályázat érkezett, a tavalyi évhez viszonyítva ez hárommal kevesebb. A támogatásról a képviselő-testület a májusi ülésén döntött. A támogatási szerződések aláírása június 30. napjáig megtörtént, a civil szervezetek szeptember 25-ig hozzájutottak a képviselő-testület által meghatározott pénzösszegekhez.


Közfoglalkoztatás:


Tab Város Önkormányzata és a Somogy Megyei Kormányhivatal Tabi Járási Hivatal Járási Munkaügyi Kirendeltsége hatósági szerződést kötött a 2013. évi kistérségi startmunka program, a belvízelvezetés, belterületi közutak karbantartása, valamint az egyéb értékteremtő (erdő) projektek támogatására.


Önkormányzatunknál 2013-ban a közfoglalkoztatás keretében az alábbi START-munka programban, illetve egyéb hosszú időtartamú közfoglalkoztatás keretében történt a foglalkoztatás:


PROGRAM

MEGNEVEZÉSE

LÉTSZÁM

Foglalkoztatás időtartama

Téli és egyéb értékteremtő (erdő)


10

2013.03.01 – 2013.12.31.

.

Belvízelvezetés

23

2013.03.01-  2013.12.31.


Belterületi közutak karbantartása


10

2013.04.01 – 2013.10.31.

Hosszú időtartamú közfoglalkoztatás

 (6 órás)

6

       2013.04.01 – 2013.12.31.

Hosszú időtartamú közfoglalkoztatás

(6 órás)

2

       2013.06.01 – 2013. 07. 31.


Hosszú időtartamú – téli  - közfoglalkoztatás (képzéssel)

10

 2013.11.01 – 2014. 04. 30.


A téli közfoglalkoztatás keretében 4 fő motorfűrész kezelő, 2 fő település-karbantartó, 2 fő kisteljesítményű kazánfűtő, 2 fő zöldség és gyümölcsfeldolgozó képzésen vett részt. A  foglalkoztatás 2013. november 1-től indult, a képzés 2013. december 1-től – várhatóan 2014. március 31-ig tartott. A képzés alatt a közfoglalkoztatottak mentesítve vannak a munkavégzési kötelezettség alól. Áprilisban, illetve, ha a képzés lejár, 10 fő a GAMESZ-nál dolgozni közterület takarító munkakörben. A közfoglalkoztatotti bér és szociális hozzájárulási adó támogatása 100 %-os volt.

A korábbi évekhez hasonlóan a közfoglalkoztatásban a GAMESZ mellett részt vett a könyvtár, a művelődési központ, az általános iskola, a Tabi Közös Önkormányzati Hivatal.


Önkormányzatunk a START munka program végrehajtását Tab Város Önkormányzata Gazdasági Műszaki Ellátó és Szolgáltató  Szervezete közreműködésével biztosította. A munkavégzés helye a GAMESZ volt. A GAMESZ vezető biztosította a munkavégzéshez szükséges feltételeket és önkormányzatunkkal együttműködve gondoskodott a közfoglalkoztatás irányításáról, valamint a tervezett programok kérelemben megfogalmazott feladatainak végrehajtásáról, lebonyolításáról.

A támogatás a közfoglalkoztatotti bér és a szociális hozzájárulási adó után 100 %-os volt.


A startmunka programokon kívül önkormányzatunk közfoglalkoztatás keretében biztosította az intézményeknél az egyéb feladatok ellátását, pl. adminisztratív feladatok ellátása, takarítás, kézbesítés, gondnoki feladatok ellátása, valamint gyermekkísérés az iskolabuszon. A foglalkoztatás napi 6 órában történt. A támogatás a közfoglalkoztatotti bér és a szociális hozzájárulási adó után 100 %-os volt.


Beruházási felújítási feladatok


A felhalmozási és tőke jellegű kiadások teljesítése 68-%-os, ennek tételes teljesítését mutatja a 7. számú melléklet.


Tab város és Zala község csapadékvíz elvezetésének fejlesztése

Tab város Képviselő-testülete a 275/2011. (XI.24.) számú határozatával döntött a DDOP 5.1.5/B-11, helyi és térségi jelentőségű vízvédelmi rendszerek fejlesztése című felhívás nyomán Zala községgel konzorcium keretében történő pályázat benyújtásáról. A pályázat keretében a Tab város esetében a Szabadság utca vízrendezése a Zrínyi utcától a Kossuth L. utcáig és a Kis-koppány patak önkormányzati fenntartású szakaszának rekonstrukciója valósul meg.

A pályázat támogatásban részesült, melyről a közreműködő szervezet 2012. november 8-án értesítést küldött.


Pályázati azonosítószám: DDOP-5.1.5/B-11-2012-0008

A Támogatási Szerződés aláírása, hatályba lépése: 2013. február 9.

A projekt elszámolható összes költsége: 85.331.963,- Ft.

A támogatás intenzitása 95,00 % , azaz a támogatás összege 81.065.365,- Ft.

A projekt fizikai befejezésének tervezett napja: 2014. november 30.


A projekt megvalósításában részt vevő szerződött partnerek:

projektmenedzsment feladatok:      Z17 Építőipari és Szolgáltató Kft.; 2013. március 1.

     36/2013 (II.14.) számú határozat

közbeszerzési szakértői feladatok: Kapos Hidro Kft.; 2013. március 1.

     38/2013 (II.14.) számú határozat

műszaki ellenőri feladatok:             Kapos Hidro Kft.; 2013. március 1.

     37/2013 (II.14.) számú határozat

nyilvánosság:                                   Satellite Bt.; 2013. november 8.

     242/2013 (X.31.) számú határozat

kivitelező (+ kiviteli tervek):           1. számú Mélyépítő Kft.; 2013. december 13.

                                                        247/2013 (XI.28.) számú határozat


Tab Város Önkormányzata a Képviselő-testület 176/2013 (VII.18.) számú határozata alapján BM Önerő támogatási kérelem benyújtásra került, melyben 2.773.288 Ft, azaz 65% önerő kiegészítést kérelmezünk. A támogatás ügyében döntés született: az önerő támogatást a város elnyerte.


Városközpont rehabilitáció:

A projekt megvalósítás 2012. november 20-án befejeződött. A záró kifizetési kérelmek benyújtásra kerültek, mind az Önkormányzat, mind pedig a konzorciumi partnerek részéről.

A záró helyszíni ellenőrzésre 2013. február 18-án került sor. Az ellenőrzés során észrevételezett hiányosságokról intézkedési terv született. Ennek pontjait az önkormányzat és partnerei egy híján teljesítették. A vízjogi üzemeltetési engedély hiányát a kivitelező felé többször jeleztük. Felvették a DRV Zrt.-vel a kapcsolatot, a hibák diagnosztizálása megtörtént. A javítások elvégzésére is többször felszólítottuk a kivitelezőt, de sajnos eddig csak részlegesen volt kézzelfogható eredménye. A projektzárás a jogerős vízjogi üzemeltetési engedély birtokában lehetséges.


Integrált oktatási pályázat:

2012 évre az alsó és felső tagozatos általános iskola, valamint a központi főzőkonyha felújítása volt ütemezve. A felmerült kiegészítő munkák miatt ez a 2013-as évre is áthúzódott. A tartalékkeret terhére végzendő munkákat a közreműködő szervezet 2013. január 19-én a 2. sz. Támogatási Szerződés aláírásával jóváhagyta, azokat az Önkormányzat megrendelte a kivitelezőktől. A pótmunkák tekintetében közbeszerzési eljárást kellett lefolytatni. Ennek eredménye képpen a nyertes ajánlattevőkkel szerződéskötésre került sor: alsó tagozat tekintetében a ZÁÉV Zrt.-vel, felső tagozat tekintetében a Polip 2001 Kft.-vel, míg a konyha tekintetében az Axis 94’ Kft.-vel. A kivitelezést mindhárom feladat-ellátási hely esetében 2013. április 30-án befejezték, a műszaki átadás-átvétel megtörtént.

2013. év nyarán a több ütemben épült óvoda, jelenleg szabdalt, zegzugos épületének korszerűsítése, racionális „tömbösítése”, egy foglalkoztatóval és terasszal történő bővítése volt betervezve. Az óvoda épület kivitelezésére a közbeszerzési eljárást Tab Város Önkormányzat lefolytatta. A szerződés megkötésére 2013. május 27-én került sor a nyertes ajánlattevővel, a Mecseki Magasépítők Kft.-vel. A közreműködő szervezet a közbeszerzési eljárás utóellenőrzését lefolytatta és azt rendben találta. A munkaterületet az Önkormányzat 2013. június 17-én átadta a kivitelezőnek. A 2013. szeptember 26-án kivitelezési szerződés módosítására került a befejezési határidő tekintetében 29 nappal lett meghosszabbítva. A műszaki átadás 2013. október 25-én megtörtént.

Az épület használatbavételi engedélyét a SM Kormányhivatal Siófoki Járási Hivatala 2013. december 12-én megadta.

A kivitelezési szerződés módosításával kapcsolatosan 2013. november 15-én szabálytalansági eljárást kezdeményezett a Közreműködő Szervezet. A szabálytalansági eljárás 2013. december 31-ig nem zárult le. 


A közreműködő szervezethez (KSZ) változás bejelentési kérelmet nyújtott be az önkormányzat helyettesítő műszaki tartalommal kapcsolatban. A műszaki módosításokat a KSZ jóváhagyta.

A pályázatban az óvodához kapcsolódóan udvari játékok beszerzését is vállalta az önkormányzat. Ezekre három cégtől kértünk árajánlatot. Tab város Képviselő-testülete a 124/2013. (V.30.) számú határozatával a legkedvezőbb ajánlatot benyújtó SZIKO Kft.-t választotta nyertes ajánlattevőnek. A szerződés megkötésére 2013. június 15-én került sor.

Az Önkormányzat a kötelező könyvvizsgálói tevékenységre is kért árajánlatot. Nyertes ajánlattevőnek a képviselő-testület Miavecz Sándor könyvvizsgálót választotta. A szerződés megkötésére július hónapban kerül sor.

A nyilvánosság biztosítását a Satellit Bt. végezte.

A DDOP Önerő Támogatási kérelmünk kedvező elbírálásban részesült és az Önkormányzat 2.726.028 Ft önerő támogatásban részesült.

A közreműködő szervezethez (KSZ) változás bejelentési kérelmet nyújtott be az önkormányzat az egyes költségvetési sorokon képződő megtakarítások építési sorra történő átcsoportosításával kapcsolatban. A változást azaz az építési sorra 2.720.730 Ft átcsoportosítást a KSZ jóváhagyta.


A záró előrehaladási jelentés 2013. december 20-án benyújtásra került.


Közösségi közlekedés fejlesztés: 

Tab Város Önkormányzata gesztorsága mellett 2010. évben nyújtotta be, 15 kistérségi település az Új Magyarország Fejlesztési Terv Dél-Dunántúli Operatív Program támogatási rendszeréhez a DDOP 5.1.2/B-09-2010-006 jelű pályázatát. A Regionális Fejlesztési Programok Irányító Hatósága 202.085.541 Ft elszámolható költséggel 95 %--os támogatási arány mellett a pályázatot támogatásra érdemesnek ítélte. A projekt fizikai megvalósítása részben 2011-2012. évben megtörtént


A Közreműködő Szervezet a 2012. decemberében benyújtott kifizetési kérelmet 2013-ban hagyta jóvá, a támogatás kifizetése ezért 2013 évre áthúzódott.


A záró helyszíni szemlét 2013. január 21-22-én tartotta a Közreműködő Szervezet.

A helyszíni szemlén vizsgált dokumentumok alapján intézkedési terv keretében különböző dokumentumok pótlólagos megküldését, szerződés módosítás és változás bejelentés kezdeményezését kérte a Közreműködő Szervezet, valamint az eszközbeszerzéssel kapcsolatosan (a szállító kiválasztása miatt) szabálytalansági eljárást kezdeményezett. A szabálytalansági eljárás során tett észrevételezésünket a Közreműködö Szervezet nem fogadta el, így 366.162 Ft támogatás visszafizetést rendelt el.

Az intézkedési tervben előírtak több ütemben történő teljesítését (utolsóként a Bedegkér-i autóbuszöblök jogerős forgalomba helyezési engedélyének benyújtása történt) követően a helyszíni ellenőrzés 2013. 07. 01.dátummal került lezárásra.


A záró projekt előrehaladási jelentés elfogadása 2013. augusztus 14-én megtörtént. Az 5 éves  fenntartási időszak e dátumtól indul.


Felújítási kiadások


Tab Város egyes közintézményeinek energetikai korszerűsítése

A Képviselő-testület a 270/2012. (XII.20.) sz. határozatával döntött a KEOP 5.5.0/B számú pályázat előkészítése tárgyában és ennek keretén belül szerződést kötött a EnegoCEE Kft-vel az energetikai tanulmány elkészítésére, a pályázat előkészítésére. Az Energo Cee Kft előzetes felmérések alapján elkészítette a Koncepciótervet, majd a pályázat benyújtásához szükséges költségelemzéseket.


EnerGO CEE Kft-vel megkötött mindösszesen 3.000.000 +ÁFA értékű vállalkozási szerződés szerint 2013. évben két részszámla kifizetésére került sor (2*750.000,- Ft + Áfa).

A Képviselő-testület 20/2013. (I.31.) számú határozatával döntött a pályázat benyújtásáról és az önkormányzati önerő vállalásáról. A pályázat 2013. február 11. napján került benyújtásra. A benyújtást követően 2013. február 21-én a Közreműködő Szervezet írásos értesítést küldött, hogy a pályázat a befogadási kritériumoknak nem felelt meg, ezért azt elutasította. Az elutasítás ellen Tab Város Önkormányzata kifogással élt, melynek az IH (Nemzeti Fejlesztési Ügynökség) helyt adott. 2013. december 5. napján kelt a pályázat befogadó levele és a KSZ megkezdte annak tartalmi ellenőrzését. A tartalmi ellenőrzés során talált hiányosságok pótlására 2013. december 10. napján kelt levelében szólította fel a KSZ önkormányzatunkat. A Képviselő-testület 20/2013. (I.31.) számú határozatával már döntött a pályázat benyújtásáról és az önkormányzati önerő vállalásáról, azonban a projekt végül más címen került benyújtásra, továbbá a megvalósítás helyszínei is pontosításra kerültek az épületek megnevezésével, ezért 2013. december 19. napján a testület módosította döntését. 2013. december 20-án a pályázati hiánypótlás benyújtása megtörtént.


Pályázati azonosítószám: KEOP-5.5.0/B/12-2013-0035

A projekt elszámolható összes költsége: bruttó 345.999.410,- Ft

A támogatás intenzitása 85,00 % , azaz a támogatás összege bruttó 294.099.498,- Ft

Az önkormányzati önerő: bruttó 51.899.912,- Ft


Tab Város szennyvíztisztító telep fejlesztése:

A Környezetvédelmi és Energia Operatív Program Szennyvízelvezetés és tisztítás konstrukció (KEOP – 1.2.0/B jelű) keretében meghirdetett pályázati felhívásra a Tab Város Önkormányzat Képviselő-testülete 200/2010. (VIII. 26.) számú határozatával döntött, hogy  a 466.508.308 Ft + ÁFA bekerülési költséggel, 69.976.246 Ft önerő vállalása mellett a pályázatot nyújt be.

A pályázatot a Környezetvédelmi és vízügyi Minisztérium Fejlesztési Igazgatósága KEOP-1.2.0/B/10-2010-0035 azonosító jellel (a 2010. október 13-án kelt értesítése szerint) regisztrálta.

A Képviselő-testület 248/2010. (X. 28.) számú határozatával döntött, hogy a „Tab Város szennyvíztisztító telep fejlesztése” című  KEOP 1.2.0/B/10-2010-0035 azonosító pályázat kedvező bírálata esetén a szükséges, 69.976.246.- Ft önerő 50%-ára, azaz 34.988.123.- Ft-ra az EU Önerő Alap pályázatot benyújtja.

A KEOP pályázat támogatási szerződés megkötésére 2011. szeptember 29-én kerül sor.

Az EU Önerő alapra benyújtott pályázat szintén támogatásban részesült a Támogatási szerződés a Belügyminisztérium részéről 2011. december 16-án aláírásra került.


A Közreműködő Szervezet (NKEK) 2013.04.17-én Közbenső helyszíni ellenőrzést végzett. Az ellenőrzés során a intézkedési terv előírására nem került sor.


Az Önkormányzat a benyújtott kérelmekre 2013.03.11-én a 30 napon benyújtásra kerülő számlák önerejének biztosítására 2.312.500 Ft, majd 2013. 06.06-án a 2013. november 30-ig benyújtásra kerülő számlák önerejének biztosítására 24.388.420 Ft vissza nem térítendő KEOP Önerő Támogatásban részesült.


A beruházás során a szennyvíztisztító telep, valamint az I. számú és II. számú szennyvíz átemelő műtárgyak (autóbusz pályaudvarnál és a Munkás utcában lévő átemelők) teljes felújítására sor kerül.


A „FIDIC  Sárga könyv” szerinti tervezésre és kivitelezésre lefolytatott közbeszerzési eljárás során a nyertes pályázóval a Tab-2012 AH_SZ Konzorciummal a szerződés 2013. február 27-én aláírásra került. A féléves próbaüzemmel együtt a teljesítési határidő a szerződés aláírásától számított 18 hónap.

A tervezésre munkaterület átadás 2013. április  22–én, kivitelezésre 2013. július 18–án került sor.

A kivitelei tervek folyamatosan készülnek azokat a mérnők – egyeztetetéseket követően záradékolja.

A kivitelezés folyamatban van. A próbaüzem kezdete 2014. február.

A kivitelezés a telep folyamatos üzemeltetése alatt, a DRV Zrt-vel egyeztetett módon történik.


A telepre tervezett eszközök (traktor és pótkocsi) beszerzésére lefolytatott közbeszerzési eljárás eredményeként az AGROLÁNC Kft a nettó 15.400.000 Ft értékű eszközöket 2013. 10. 31-én leszállította.


Sportsátor – műfüves sportpálya kialakítása


A Szent István utcai sportsátor kihasználtságának növelése, funkcióbővítése régi célja Tab Város Önkormányzatának, ezért 272/2013. (XI.28.) számú határozatával döntött arról, hogy 2014. évi költségvetése terhére a Szent István utcai, 623 hrsz-ú fedett sportsátorban multifunkcionális műfüves sportpálya kivitelezése tárgyában szerződést köt a Global Sport Kft-vel (4030 Debrecen, Tömös u. 17.) mindösszesen 5 114 760,- Ft + áfa értékben.


Tűzcsapcserék


Az elmúlt évben megrendelt 4 db tűzcsap csere 2013 első félévében megtörtént. A 4 db meghibásodott tűzcsap helyett új szerelvényt épített be a vízhálózatot üzemeltető DRV Zrt 894 e forint értékben


Szivattyúbeszerzés


Szintén 2012 évben megrendelt 2 db szivattyú beszerzés (1 db a szennyvíztisztító telepre nettó 497,7 e Ft és 1 db ivóvízkútba nettó 284,2 e Ft) számlázása az első félévben történt az üzemeltető részéről.

A házi átemelők karbantartását (többszöri levélváltás, egyeztetést követően) továbbra is a DRV Zrt végzi. Tartalékkén bruttó 885 e Ft értékben beszerzésre került 5 db házi átemelő szivattyú.


A Képviselő-testület döntse alapján a DRV Zrt-nél összesen bruttó 823 e Ft értékben megrendelésre került 2 db búvárszivattyú, 1 db nyomásfokozó szivattyú és 1 db vegyi kármentesítő. A megrendelt eszközök beszerzése megtörtént. 


Lakás felújítások


2013. június 7-én Tab Város Önkormányzata megrendelte a Pillér Invest Kft-től, a Tab, Virág lakótelep A épület –társasház lapos tetejének csapadékvíz elleni szigetelés helyreállítási munkáit két rétegben I.o. minőségben, bruttó 2.921.635,-Ft vállalkozási díjért. A kivitelező a szerződésben foglalt munkákat határidőn belül, 2013. június 26-án elvégezte.


2013. június 28-án az önkormányzat megrendelte a Pillér Invest Kft-től, a Tab, Virág utca 27. szám alatti önkormányzati tulajdonban lévő családi ház felújítási munkálatait bruttó 1.488.669,-Ft egyösszegű vállalkozási díjért, 2013. július 3. befejezési határidővel. A kivitelezési munkálatokat a vállalkozó határidőre elvégezte.


A tavaszi hófúvás következtében történt leázásokra a biztosító 202 e Ft kártérítést fizetett. A leázásokat követő helyreállítást a GAMESZ végzi.


2013 évben az Önkormányzat tulajdonában lévő lakásokon elvégzett „kisebb” javítások (épületgépészeti és elektromos hálózaton végzett javítások, felújítások, cserék) összköltsége 1.480 e Ft volt.


2013. július 5-én az önkormányzat vállalkozási szerződést kötött a Pillér Invest Kft-vel, a Tab, Fő tér 1. C-épület 4 db emeleti lakásainak befejező munkálataira bruttó 18.034.000,-Ft vállalkozási díjért. A kivitelező a szerződésbe foglalt munkálatokat határidőre elvégezte.


Egyéb felújítások

Tab Város Önkormányzata vállalkozási szerződést kötött a B-ELEKTRO 2006 Kereskedelmi és Szolgáltató Bt-vel,

            - a Tab Város Önkormányzata és Okmányiroda épületek villamossági időszakos felülvizsgálatára bruttó 175.970,-Ft egyösszegű vállalkozási díjért. A munka befejezési határideje 2013. szeptember 30. 

            -. Tab Autóbusz pályaudvar főépület földszinti nagyterem villanyszerelési munkái, valamint érintésvédelmi felülvizsgálatár bruttó 126.733 Ft vállalási díjért. A munka befejezési határideje 2013. június 5.

A szerződésekben foglaltakat a vállalkozó határidőre teljesítette.


2013. április 15-én a Szociális Alapszolgáltató Központ lapos tető javítási munkáit a Pillér Invest Kft. bruttó 408.043,-Ft vállalkozási díjért elvégezte.


Tabi Közös Önkormányzati Hivatal kazánház és pinceszint közötti fűtéscsövek és vízvezetékcső cseréjére került sor 2013. szeptember hónapban. A munkát Weisz József igali egyéni vállalkozó bruttó 222.250,- Ft egyösszegű vállalkozási díjért végezte.


2013. október 7-én, a Pillér Invest Kft., Tab, Kossuth Lajos utca 17-szám alatti 1. emelet 9., önkormányzati tulajdonban lévő társasházi lakás festési munkálatait bruttó 230.928,- Ft vállalkozási díjért határidőre elvégezte.


Tervezési munkák


2013. március 12-én az önkormányzat tervezési szerződést kötött a SIÓ-KŐÉP Kft-vel a Tab, Szabadság utca felújítás tervezésére, bruttó 469.900,-Ft tervezési díjért. A terveket a tervező a szerződésben kikötött időpontig leadta az önkormányzatnak. A kivitelezési munkálatok a várhatóan a 2014-es évben fogja az önkormányzat elvégeztetni.


2013. június 28-án Tab Város Képviselő-testülete jóváhagyta az ÖKOBAU Kft. által 2013. június 13-án, a Tab, Munkás utca 1143/2 hrsz. önkormányzati területen lévő autóbusz-állomáson személygépkocsi parkolók tervezésére adott árajánlatát bruttó 427.228,-Ft tervezési díjért. A szerződés megkötése és a tervezési munkálatok megkezdése a 2013. év második félévben fognak megtörténni. a tervek egyeztetése a tervező és megrendelő között 2013. október hónapban kezdődnek. A tervező a terveket határidőre leadta. A tervek engedélyeztetését az önkormányzat a 2014-es évben fogja végezni.


2013. március 12-én az önkormányzat tervezési szerződést kötött a SIÓ-KŐÉP Kft-vel a felújítandó óvoda számára parkolók tervezésére. A tervezési díj bruttó 152.400 Ft. A terveket a tervező a szerződésben kikötött időpontig leadta az önkormányzatnak. A parkoló építésére szóló engedélyt az önkormányzat megkapta, a kivitelezés a 2014-es évben várható.


Vagyongazdálkodás:  2013. év:


-2013.  április 01. napjával került sor az egyéb bérlemények bérleti díjának emelésére.


-2013. évben :             18 bérleti szerződés szűnt meg a következő megosztásban:

                                     -4 szociális bérlakás –ebből 1 a bérlő elhalálozása miatt

                                     -6 egyéb bérlemény

                                     -4 ktg. alapú bérlakás –ebből 1 a bérlő elhalálozása miatt

                                                                                    1 kilakoltatás miatt

                                                                                    2 visszaadás miatt

                                     -2 közérdekű bérlakás a bérlő elhalálozása miatt

                                     -2 közérdekű bérlakás visszaadás miatt

                                    19 új bérleti szerződés jött létre a következő megosztásban:

                                    -1 szociális bérlakás

                                    -8 közérdekű bérlakás

                                    -3 egyéb bérlemény  

                                    -7 ktg. alapú bérlakás tekintetében


Költségalapú bérlakás tekintetében 7bérlő esetében került sor a bérleti szerződés további öt évre történő meghosszabbítására, egy évi bérleti díjat egy összegben befizettek.


- 2013. május 31. napjával határozott időre bérbeadásra került a Városközpont B épületében  található Bormúzeum és Turisztikai iroda.

   Bérlő a működéshez szükséges építési munkálatokat saját költségén elvégzi, mely a bérleti díjba beszámításba kerül.


- Három bérlő esetében történt határozott idejű bérleti szerződés meghosszabbítása, szociális  

   bérlakás tekintetében.


- A hátralékosok személyi köre nem változott az előző évekhez képest.


- Részletfizetést 8 bérlőnek engedélyeztünk.


- 8  bérlő esetében kötöttünk megállapodást bérleti díj beszámításba, felújítás miatt.


- Végrehajtásból három bérlő esetében teljes egészében – 221 635,- Ft összegben, egy bérlő  esetében pedig részben térült meg a tartozás – 59 050,- Ft összegben.


- Üresen álló lakások 2013. 12.31.                  1 szociális bérlakás

                                                                         3 közérdekű bérlakás

                                                                         4 bérlőkijelölési jog

                                                                         1 ktg.alapú


- Üresen álló egyéb bérlemény 2013. 12.31.  Piactér 4db üzlet

                                                                        Vkp. 1db üzlet

                                                                         Kossuth L. 30.


- Üresen álló garázs 2013. 12.31.                    Virág ltp. D ép.




 Bérleti és közüzemi díjak 2013. 12. 31.



Hátralék 2012.évről

+ 2013.I-IV.né.  előírás


Befizetés


Hátralék

Lakbérek

31 584 354

28 611 604

2 972 750

Egyéb bérlemények

15 789 123

14 736 849

1 052 274

Fűtés-gáz

6 215 327

4 979 603

1 235 724

Vízdíj

1 919 679

1 089 461

830 218

Villany

918 633

690 359

228 274

Telefon

61 230

61 230

0

Területbérlet

1 121 148

894 390

226 758

Garázs bérl.d.ÁFÁS

488 724

481 439

7 285

Garázs földter. ÁFA

832 804

684 587

148 217

Földbérleti díj

1 085 754

1 085 754

0





Összesen:

60 016 776

53 315 276

6 701 500


A START munkaprogram keretében mosógép és szárítógép került beszerzésre, 300 000,-Ft értékben, melyet térítés mentesen átadtunk a GAMESZ részére.


A Közösségi közlekedés színvonalának javítását célzó infrastrukturális beruházás keretén belül elkészült az autóbusz pályaudvar, mely 122 892 331,-Ft értékben nyilvántartásba került.


Az  „Integrált mikrotérségi iskolaközpont fejlesztése a Tabi kistérségben”  beruházás  keretén

belül 2013. április 30-án átadásra került a felső tagozatos iskola valamint a főzőkonyha, melyet 253 526 140,-Ft értékben nyilvántartásba vettünk.


Az „Integrált mikrotérségi iskolaközpont fejlesztése a Tabi kistérségben”  beruházás keretén  belül  2013. 07. 02-án  átadásra  került  az  alsó tagozatos iskola, melyet 168 782 141,-Ft  értékben nyilvántartásba vettünk.


A  beruházás  keretén  belül  25 623 982,-Ft  értékben  új  iskolai -  illetve  óvodai  bútorok   beszerzésére került sor, melyet szintén nyilvántartásba vettünk.


Az „Integrált mikrotérségi iskolaközpont fejlesztése a Tabi kistérségben”  beruházás keretén  belül  2013. 12.12-én  átadásra  került  az  Óvoda és Bölcsőde, melyet 204 552 966,-Ft  értékben nyilvántartásba vettünk.


A beruházás keretén belül 6 317 102,- Ft értékben új Óvodai játszótéri eszközök   kerültek     beszerzésre, melyet szintén nyilvántartásba vettünk.


Elkészült  a  Virág  u.   ltp.   tetőszigetelése,   2 921 635,-Ft  értékben, értéknövelő beruházásként    nyilvántartásba vettük.


A „Szociális Alapszolgáltató Központ” épületében lévő folyosó lapostető szigetelésének  javítása 408 043,-Ft értékben szintén értéknövelő beruházásként nyilvántartásba került.    


Elkészült   a   Tab, Virág  u.  27.  sz.  alatti  bérlakás  felújítása,   melyet  1 488 669,-Ft   értékben  nyilvántartásba vettünk.


Elkészült  a   Sportsátor  felújítása,   melyet   795 655,-Ft  értékben   nyilvántartásba   vettünk.


Elkészült a  Rudnay Gy.  u.  felújítása  2 487 422,-Ft  értékben, az alsó tagozatos iskola sportpálya felújítása 4 389 120,-FT értékben, József  A. ltp. csapadékvíz elvezetés kiépítése és aszfaltozás 6 663 627,-Ft értékben, a Jókai M. u.  útfelújítása  609 600,-Ft értékben,                  a Vörösmarty köz aszfaltos útburkolat kialakítása 1 016 000,-Ft értékben


Az  útfelújítások összesen 15 165 769,-FT  értékben kerültek nyilvántartásba.


Az MNV ZRT a  Koppány-völgye Tanuszoda tulajdonjogát ingyenesen átadta  az Önkormányzat    részére.

Az ingatlan  525 018 000,-Ft forgalmi értéken került nyilvántartásba, 2013. 11. 14. napján.


Szociális kiadások alakulása:

2013. január 1-től nagy változást jelentett a Járási rendszer kialakítása. A járáshoz átkerült államigazgatási hatáskörök közül a legjelentősebb változások a szociális pénzbeli és természetbeni ellátásokat érintették. Járási szint mellett is megmaradnak jegyzői hatáskörök, illetve vannak olyanok, amelyeket közösen kell ellátni, tehát bizonyos ügyekben mint pl. az ápolási díj, vagy a közgyógyellátás a jegyzőnek és a járási hivatalnak is van hatásköre.  Többnyire azok a hatáskörök maradnak az önkormányzatoknál, amelyeket a város saját költségvetéséből biztosít, ezek a következők:

RENDSZERES PÉNZBENI ELLÁTÁSOK:


Aktív korúak ellátása:


Magyarország 2012. évi költségvetését megalapozó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CLXVI. törvény alapján a foglalkoztatást helyettesítő támogatás (FHT) 2012. január hó 1. napjától az öregségi nyugellátás havi összegéről, annak 80 %-ára (22.800.-Ft/hó) csökkent.

A nyugdíjkorhatár emelkedése miatt rendszeres szociális segélyre életkoruknál fogva – a korábbi 55. életévet betöltő személyek helyett – az jogosult, aki a rá irányadó nyugdíjkorhatárt öt éven belül betölti. A jogszabályváltozás következtében az 55 év feletti személyek is foglalkoztathatóvá váltak, így nagyobb lehetőség nyílik a munkaerő-piacra történő visszavezetésükre.

Az FHT felülvizsgálata során meg kell szüntetni azon személyek ellátását, akik egy éve részesülnek az ellátásban, és ezen idő alatt nem tudtak legalább 30 nap kereső tevékenységet igazolni, illetve az Flt. szerinti és legalább hat hónap időtartamra meghirdetett képzésben nem vettek részt.


2013. december 31-én 104 fő volt jogosult aktív korúak ellátására, melyből 91 fő foglalkoztatást helyettesítő támogatásban (közülük 29 fő ellátása szünetelt, közfoglalkoztatása, illetve rövid idejű munkavégzése miatt), 4 fő nyugdíjkorhatárt 5 éven belül betöltők, 9  fő egészségkárosodottak rendszeres szociális segélyében részesült.

A nyugdíjkorhatárt 5 éven betöltők közül 2 fő ellátása szintén szünetelt közfoglalkoztatásuk miatt.

Az előző év azonos időszakában 111 fő volt jogosult aktív korúak ellátására. A 2013. évre 116 fő ellátásával számoltunk.


Ápolási díj:

Az ápolási díj a tartósan gondozásra szoruló személy otthoni ápolását ellátó nagykorú hozzátartozó részére biztosított havi rendszerességű anyagi hozzájárulás.


2013. január hó 1. napjától az alanyi jogon, jövedelemtől függetlenül járó ápolási díj megállapítása a járási hivatalok hatáskörébe került, az önkormányzat hatáskörében csak a méltányossági alapon megállapítandó ápolási díj maradt, melynek a fedezetét a város saját költségvetéséből biztosítja. Ezen ellátás esetében az ápolási díjra való jogosultság megállapítása előtt az ápoló családjának a jövedelmét vizsgálnunk kell.

2013. december 31-én 12 személy részesült ápolási díjban hozzátartozója ápolására, gondozására tekintettel. A vizsgált időszakban 5 fő részére lett megállapítva az ápolási díj, megszüntetésre 3 esetben került sor, 1 igénylő kérelme került elutasításra.

Előző év azonos időszakában 24 személy részesült ezen ellátásban.

A költségvetés tervezése során éves szinten átlagosan 12 fő ápolási díjra jogosult személlyel számoltunk, így a tervezett szerint alakult az ellátásban részesülők száma.


Lakásfenntartási támogatás:

A települési önkormányzat lakásfenntartási támogatást nyújthat annak a családnak vagy személynek, aki a lakásával kapcsolatos költségeit nehezen, vagy egyáltalán nem képes fedezni, és a jogszabályokban meghatározott feltételeknek megfelel.

A jövedelemszámítás alapja 2011. szeptember hó 1-től az egy főre jutó jövedelem helyett, a háztartás fogyasztási szerkezetét jobban kifejező fogyasztási egység lett. Ezen ellátásra az jogosult, akinek a háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át (71.250.- forintot), és a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona.

2013. december 31-én 138 fő részesült lakásfenntartási támogatásban, míg egy évvel korábban 162 fő, 2011. december 31-én 184 fő. Az ellátásra jogosultak körének kiszélesítését követően ezen ellátásra jogosultak számának folyamatos csökkenése figyelhető meg.

A költségvetés tervezésekor 190 fő támogatásával számoltunk 9.300 eFt összegben.

A jogosultsági jövedelemhatár már több mint két éve változatlan, ugyanakkor az ellátást igénybevevő nyugdíjasok, illetve a minimálbérre bejelentett munkavállalók ellátása, ha kis mértékben is, de folyamatosan emelkedik, így egyre többen kerülnek ki a jogosulti körből.

A fentiek miatt, éves szinten várhatóan jelentősen a tervezett alatt alakul az ellátás igénybevevők száma.


Bursa Hungarica Ösztöndíj :

E támogatásban 2013. év évben 15 fő felsőoktatási intézményben tanuló részesült. A támogatás mértéke havonta, személyenként 1.000 – 4.000 forint között változott.

A költségvetés tervezése során az ösztöndíjra 400.000 forint támogatást ítélt meg a képviselő-testület.


ESETI PÉNZBENI ELLÁTÁSOK:


Átmeneti segély:

A települési önkormányzat képviselő-testülete a létfenntartását veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére a helyi rendeletben meghatározott feltételek szerint átmeneti segélyt nyújt, mely pénzbeli és természetbeni szociális ellátás formájában is megállapítható.

A vizsgált időszakban 220 fő részesült átmeneti segélyben, a segélyezési alkalmak száma 352 volt. Ebből pénzbeli ellátásként 146 alkalommal biztosítottuk a segélyt, míg 206 alkalommal a támogatást természetbeni ellátásként nyújtottuk. Az ellátás iránti kérelem elutasítására 7 esetben került sor.

A 2013. év során a segélyezési esetek száma az egész évre tervezettnek (350) 100,6 %-a. Előző év azonos időszakában a segélyezési alkalmak száma 313 volt, így egy év alatt a segélyezési alkalmak számának 12,5 %-os emelkedését figyelhetjük meg.


Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás:

A települési önkormányzat képviselő-testülete rendkívüli gyermekvédelmi támogatásban részesítheti azokat a gyermekeket gondozó családokat, amelyek időszakosan létfenntartási gondokkal küzdenek, vagy létfenntartásukat veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe kerültek. A képviselő-testület döntése alapján a támogatás pénzbeli vagy természetbeni ellátás formájában is nyújtható.

Rendkívüli gyermekvédelmi támogatást 11 gyermek részére állapítottunk meg, 8 gyermek részére pénzbeli, 3 gyermek részére természetbeni ellátást biztosítottunk. Az elmúlt év azonos időszakában 3 gyermeket részesítettünk e támogatásban. A tervezéskor 10 támogatási esettel számoltunk.

Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás megállapításánál a rászorultság jövedelemhatára az öregségi nyugdíj minimum összegében, míg az átmeneti segélyt igénylő családos személy estében a nyugdíjminimum 130 %-ában van meghatározva. Így a magasabb jövedelmű kérelmezők inkább átmeneti segélyt igényelnek.


Közgyógyellátás:

A közgyógyellátás a szociálisan rászorult személy részére – egészségi állapota megőrzéséhez és helyreállításához – az egészségügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos kiadások kompenzálását célzó hozzájárulás. 2013. január hó 1. napjától az önkormányzattól már csak méltányossági alapon igényelhető a közgyógyellátási igazolvány, a jogosultsági feltételek a helyi rendeletben kerültek szabályozásra.

2013. évben 5 fő részére állapítottunk meg méltányosságból közgyógyellátásra való jogosultságot. Kérelem elutasítására 6 estben került sor, 4 alkalommal az igazolt gyógyszerköltség nem érte el a helyi rendeletben meghatározott mértéket, 2 esetben a kérelmező jövedelme haladta meg a jogosultság megállapítása szempontjából figyelembe vehető jövedelemhatárt.

A költségvetésben éves szinten 13 fő közgyógyellátás iránti igényével számoltunk. Az előző év azonos időszakában 11 fő részesült ezen ellátási formában. A támogatásban részesítettek száma  jelentősen a tervezett alatt alakult.


Temetési segély:

A temetési segély olyan szociális rászorultságtól függő pénzbeli ellátás, amelyet a települési önkormányzatok nyújthatnak a rászorultak részére. Tekintettel arra, hogy temetési segély szociális rászorultságtól függő pénzbeli ellátások körébe tartozik, ezért csak annak a személynek állapítható meg, aki úgy gondoskodott az elhunyt személy temetéséről, hogy arra nem volt köteles, vagy tartásra kötelezett hozzátartozó volt ugyan, de a temetési költségek viselése saját, illetve a családja létfenntartását veszélyezteti.

A vizsgált időszakban 20 hozzátartozó részére került megállapításra temetési segély.

2013. évre 26 hozzátartozó segélyezésével számoltunk, így lényegesen a tervezett alatt alakult a támogatásban részesítettek száma.


Köztemetés:

A haláleset szerint illetékes települési önkormányzat polgármesterének kell gondoskodnia az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről, ha nincs vagy nem lelhető fel az eltemettetésre köteles személy, vagy az eltemettetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik.

2013. évre 11 köztemetéssel számoltunk, a tervezett összeg 1.500 eFt volt. A vizsgált időszakban köztemetés elrendelésére 6 alkalommal került sor. Így nagymértékben a tervezett alatti az előirányzat felhasználása is.


Szociális kölcsön:

Tab Város Képviselő-testülete kamatmentes szociális kölcsönben részesítheti évente egy alkalommal legfeljebb a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összege háromszorosának megfelelő összeg erejéig azt a rászoruló személyt, akinek a családjában az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét meghaladja, és rendelkezik olyan jövedelemforrással, amely garanciát jelent a kölcsön visszafizetésére, és a helyi rendeletben meghatározott kizáró okok vele szemben nem állnak fenn.

A vizsgált időszakban 26 fő részére került megállapításra a szociális kölcsön, kérelem elutasítására 3 esetben került sor. 2013. évre 40 fő támogatásával számoltunk, 1.700 eFt összegben. 2013. év során a megállapított kamatmentes kölcsönök száma az egész évre tervezettnek csak 65 %-a volt. Előző év azonos időszakában 28 fő részére került megállapításra az ellátás.


Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:

Ezen ellátásra jogosultak nem részesülnek havi rendszerességgel pénzellátásban, csak egy évben két alkalommal augusztusban és novemberben kapnak jelenleg gyermekenként 5800 – 5800 forint támogatást, Erzsébet utalvány formájában. 2013. év december hó 31-én 166 gyermek részesült ebben az ellátásban.

2013. évre 210 gyermek támogatásával számoltunk, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre rendelkezésre álló előirányzat 2436 e forint.

Előző év azonos időpontjában 187 fő részesült rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben.

A támogatásban részesítettek számának csökkenését figyelhetjük meg.





EGYÉB SZOCIÁLIS ILLETVE GYERMEKVÉDELMI TÁMOGATÁS:


Üdülési támogatás:

2013. szeptember hó 30-napjáig hatályos gyermekvédelemről szóló helyi rendelet értelmében Tab Város Képviselő-testülete évente egy alkalommal üdülési támogatásban részesíti az oktatási intézmény által belföldön, vagy csereüdültetés keretében szervezett legalább 5 napos üdülésen, illetve táborozáson résztvevő gyermekeket, amennyiben a gyermeket nevelő családban az egy főre eső jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át.

2013. évben üdülési támogatás megállapítására 1 esetben, a fenti rendelet alapján került sor. 2013. évre 6 gyermek támogatásával számoltunk.


Óvodáztatási támogatás:

A települési önkormányzat jegyzője az óvodáztatási támogatásra való jogosultságát - kérelmére - annak a szülőnek állapítja meg, akinek gyermeke tekintetében a halmozottan hátrányos helyzet fennállását a jegyző megállapította, és a gyermek legkésőbb annak az óvodai nevelési évnek a kezdetéig, amelyben az ötödik életévét betölti, megkezdi az óvodai nevelésben való tényleges részvételt és a kérelem benyújtását megelőző időszakban legalább két hónapon keresztül rendszeresen jár óvodába.

Az óvodáztatási támogatás összege a 2012. évhez hasonlóan 2013. évben gyermekenként első alkalommal 20.000.-Ft, ezt követően esetenként és gyermekenként 10.000.-Ft.

2013. éven a településen óvodáztatási támogatásban 3 kiskorú hozzátartozója részesült. 2013. évben 3 gyermek óvodáztatási támogatásával számoltunk 60.000 forint összegben.



Pénzmaradvány alakulása:

A pénzmaradványok alakulását és annak intézményenkénti megbontását a 9. számú melléklet tartalmazza.

Önkormányzati szinten 87.608 eFt a 2013. évi módosított pénzmaradvány összege.

Intézmények részére csak a kötelezettséggel terhelt pénzmaradvány összege került visszaadásra.

Az önkormányzat a helyi önkormányzatok 2013. évi általános működéséhez és ágazati feladataihoz kapcsolódó támogatások  teljes körű elszámolása valamint a kötött felhasználású támogatás elszámolása után 5.546 eFt többlettámogatásra jogosult.


Közvetett támogatások indokolása:

A közvetett támogatások kimutatását a 18. számú melléklet tartalmazza.

A magánszemélyek kommunális adójánál 12 fő esetében alkalmaztuk az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. tv. 134. §-ban meghatározott adómérséklést, adóelengedést összesen 166 eft összegben.

Késedelmi pótlék esetében ugyancsak e jogszabály alapján 4 esetben alkalmazta az adóhatóság méltányosságból, illetve kivételes méltányosságból a pótlék elengedést, mérséklést.

Lakbér méltányosságból történő elengedésére egy esetben került sor haláleset miatt.


Többéves kihatással járó döntések indokolása:

A többéves kihatással járó kiadásokról készült kimutatást a 19. számú melléklet tartalmazza

A beruházásokhoz kapcsolódó kötelezettségeket a 2014. évi költségvetés tartalmazza.



A gazdálkodás elemzése néhány mutatószám alapján:

A mérleg elemzése az eszközök és források év végi állományának alakulásáról nyújt információt.

Vagyoni helyzet vizsgálata:


  • a befektetett eszközök aránya az összes eszközön belül 96 %-os, ami mutatja, hogy az önkormányzat alacsony forgóeszköz állománnyal rendelkezik, a vagyon jelentős részét a befektetett eszközök adják.

Ezen belül meghatározó az ingatlanok aránya, amely 70 %-ot tesz ki.

Az előző évhez képest 3.630.084 Ft-ról 4.833.268 eFt-ra nőtt a nettó befektetett eszközök értéke, a növekedés összege 1.203 millió Ft.


A vagyon nőtt a PPP-s beruházásban elkészült uszoda 525 millió forintos értékével, az évközben beruházott saját és uniós eszközökkel, és csökkent az elszámolt értékcsökkenésekkel.


  • A forgóeszközökön belül 13 % a követelések aránya, amely tartalmazza a hosszúlejáratra adott kölcsönök tárgyévet követő törlesztését is. Az előző évben ez az arány 18 % volt.


  • A pénzeszközök aránya a forgóeszközökön belül jelentős, 84 % az aránya, abszolút összegben 179 millió Ft.


  • A saját forrás aránya a mérleg főösszegéhez:

2011.évben 80% 2012. évben 92%é s jelenleg 94%.


  • A kötelezettségeink aránya a forrásokon belül:

2011. évben 23 %, 2013.évben  4%  és jelenleg 3%.


  • A hosszúlejáratú kötelezettség alakulása:

Hosszú lejáratú kötelezettségünk nincs.



  • Vagyon fedezeti mutató:

Az önkormányzat a vagyonát 93%-os értékben saját tőkéből tudja fedezni.

A befektetett eszközök 98%-a a saját tőkéből, 2 % tartalékból van fedezve, idegen forrás nincs igénybe véve..


  • Az eladósodási mutató /hosszúlejáratú/ nagysága 0 %, jelenleg nem rendelkezünk hosszú lejáratú hitellel.


  • A likviditási I. mutató (f.eszk/röv.lej.köt.)  143 %-os, likviditási II.mutató (f.eszk-köv./röv.lej.köt.) 124 %-os.


  • A likviditási gyors ráta értéke 1,18 (118%). Az év végén meglévő összes kötelezettségtől  ( a szállítókkal szembeni tartozásnak és az egyéb rövidlejáratú kötelezettségek) magasabb összeg  áll a költségvetési számlán /alszámlán/  rendelkezésre.

 Az év végi kötelezettségeink tartalmazzák az Uniós beruházásokból származó szállítói finanszírozású számlákat is, amelyet nem nekünk kell kifizetni, csak a közreműködő szervezettől még nem kaptunk meg az értesítést, hogy kifizette a vállalkozókat.

Ennek figyelmen kívül hagyásával a likviditási gyorsráta értéke 14,7, tehát közel 15-ször több a pénzeszközök összege, mint az általunk fizetendő kötelezettség 



T a b, 2014. április 23.



                                                                                                 Schmidt Jenő
                                                                                                  polgármester