Tab Város Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2015. (I.30.) önkormányzati rendelete

Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2015. (I.30.) RENDELETE az önkormányzat 2015. évi költségvetéséről

Hatályos: 2015. 01. 31- 2015. 09. 24

~~Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének

1/2015. (I.30.)


RENDELETE

az önkormányzat 2015. évi költségvetéséről


Az önkormányzat képviselő-testülete az államháztartásról szóló többször módosított 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban Áht.) 23. § (1) bekezdése alapján, az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a 2015. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:


A rendelet hatálya

1. §


A rendelet hatálya a 2015. évi költségvetés gazdálkodás vonatkozásában a képviselő-testületre és annak bizottságaira, az önkormányzat által irányított költségvetési szervekre -ideértve a Közös Önkormányzati Hivatalt is- terjed ki.


2. §


(1) Az önkormányzat összevont költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban a 1.sz. melléklet tartalmazza.


(2) Az önkormányzat –elemi költségvetés szerinti- költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban a 2.sz. melléklet tartalmazza.


(3) Az önkormányzat által alapított költségvetési szervek -ideértve a Közös Önkormányzati Hivatalt is - engedélyezett létszámát, valamint költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok, kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban a 3.sz. melléklet tartalmazza.


(4) Az önkormányzat beruházási és felújítási kiadásait feladatonként a 4. sz. melléklet tartalmazza.


(5) A Tabi Takáts Gyula Óvoda és Bölcsőde Többcélú Intézmény, mint költségvetési szerv intézményegységének engedélyezett létszámát, valamint költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban a 3.2.2.sz. melléklet tartalmazza .


(6) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő támogatási célokat és összegeit a 10.sz. melléklet tartalmazza.


A költségvetés bevételei és kiadásai

3. §


(1) A Képviselő-testület a helyi önkormányzat és a helyi önkormányzat által irányított költségvetési szervek (ideértve az Közös Önkormányzati Hivatalt is) együttes 2015. évi költségvetését 1.235.716 eFt bevétellel és kiadással, ezen belül:


1.138.220 eFt tárgyévi bevétellel,

                   97.496 eFt finanszírozási bevétellel (előző évek pénzmaradvány igénybevétele)

1.235.716 eFt tárgyévi kiadással ezen belül

                                     858.225 eFt működési célú bevétellel

                                     858.225 eFt működési célú kiadással

                                                0 eFt működési célú egyenleggel

                                     377.491 eFt felhalmozási célú bevétellel

                                     377.491 eFt felhalmozási célú kiadással

                                                0 eFt felhalmozási célú egyenleggel állapítja meg.


(2) Az önkormányzatnak 2015. évben nem keletkezik olyan ügylete, amely a 2011. évi CXCIV. törvény 10. § (1) bekezdésének hatálya alá esik, illetve a Kormányt előzetesen tájékoztatni kell.

Az önkormányzatnak adósságot keletkeztető ügylete nincs.


(3) A bevételi és kiadási főösszegen belül a kiemelt előirányzatokat –a finanszírozási műveleteket is figyelembe véve- az alábbiak szerint állapítja meg:


    működési költségvetés tárgyévi bevétel                                                                                                                827.986 eFt

    működési költségvetés finanszírozási bevétele                                                                                                        30.239 eft

   működési költségvetés tárgyévi kiadás                                                                                                           858.225 eFt ebből:

         - a személyi juttatások kiadásai                                                                                         307.304 eFt

         - a munkaadókat terhelő járulékok                                                                                       81.329 eFt

         - a dologi kiadások                                                                                                             307.351 eFt

         - az ellátottak pénzbeli juttatásai                                                                                           28.821eFt

         - az egyéb működési célú kiadás                                                                                       133.420 eFt

         -Ebből:

         - egyéb működési célú támogatás államháztartáson belülre                                                      75.620 eFt

         - egyéb működési célú támogatás államháztartáson kívülre                                                      42.800 eFt

         - az általános tartalék                                                                                 10.000 eFt

        - a céltartalék                                                                                                5.000 eFt

a felhalmozási költségvetés tárgyévi bevétele                                                                                                           310.234 eFt

a felhalmozási költségvetés finanszírozási bevétele                                                                                                    67.257 eFt

a felhalmozási költségvetés tárgyévi kiadása                                                                                                            377.491 eFt

ebből:

          - a beruházások összege                                                                                                             51.857 eFt

          - a felújítások összege                                                                                                               321.634 eFt

          - egyéb felhalmozási célú kiadások                                                                                                4.000 eFt

(4) A képviselő-testület a működési és a felhalmozási célú /tőkejellegű/ bevételeket és kiadásokat az 5. és 6. sz. melléklet szerint állapítja meg.


(5) Az önkormányzat engedélyezett létszáma 2015. évben -a közfoglalkoztatottak nélkül- 104 fő.


(6) A közfoglalkoztatottak éves létszáma 45 fő.


Az önkormányzat bevételei

4. §


A 3. §-ban megállapított bevételi főösszeg kiemelt előirányzatonkénti megbontását és a kiadási főösszeget előirányzat csoportonként, ezen belül kiemelt előirányzatonként és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok az 1. sz. melléklet tartalmazza.


5. §


A 4. §-ban megállapított bevételeket az önkormányzat által alapított költségvetési szervenként a 3. sz. melléklet tartalmazza.


Az önkormányzat kiadásai

6. §


A képviselő-testület a 2015. évi költségvetés kiadásait költségvetési szervenként - és ezen belül kiemelt előirányzatait, engedélyezett létszámát, valamint az intézményi támogatásokat a 3. sz. melléklet szerint állapítja meg.

A költségvetési szervek a személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival, valamint a működéshez, a vagyon használatához, a közfeladatai ellátásához szükséges egyéb előirányzataival rendelkeznek.


7. §


A képviselő-testület a Közös Önkormányzati Hivatal költségvetésében szereplő kiadásokat, valamint a létszámkeretet a 3.1. sz. melléklet szerint állapítja meg.

A személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival, valamint a működéshez, a vagyon használatához, a közfeladatai ellátásához szükséges egyéb előirányzataival e rendeletben foglaltak szerint, és a gazdálkodásról szóló belső szabályzatoknak megfelelően a jegyző rendelkezik.


Tartalékok

8. §


Az önkormányzat 15.000 eFt tartalékot képez, melyből 10.000 eFt az általános tartalék, 5.000 eFt pedig céltartalék. A tartalékok felett a képviselő-testület rendelkezik.


Több éves kihatással járó feladatok

9 §


A képviselő-testület a több éves kihatással járó feladatok előirányzatait éves bontásban a 7. sz. melléklet szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi évek előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.


10. §


(1) Az előirányzat felhasználási tervet a 8. sz. melléklet tartalmazza.


(2) A 2015. évi közvetett támogatások tervezett összegét a 9. sz. melléklet tartalmazza


(3) Az Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházások kimutatását a 11. sz. melléklet tartalmazza.


(4) A központi költségvetésből származó támogatások jogcímeit és összegeit a 12.sz.melléklet tartalmazza.


(5) Az önkormányzat által a lakosságnak juttatott támogatások, szociális, rászorultsági ellátások jogcímeit és összegeit a 13.sz.melléklet tartalmazza.


A 2015. évi költségvetés végrehajtásának szabályai

11. §


(1) A költségvetési szervek saját hatáskörében -kivéve a kiemelt előirányzatokon belül- nem módosíthatják a költségvetési előirányzatukat. A szükséges előirányzat változásról a polgármester előterjesztésében a képviselő testület negyedévente, de legkésőbb a költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendelet módosításáról. Ha évközben az Országgyűlés az önkormányzatot érintő központi adókból származó részesedést, a helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatai támogatásait, valamint a részükre juttatandó költségvetési támogatásokat zárolja, azokat csökkenti, vagy törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendeletmódosítását.


(2) A jóváhagyott bevételi előirányzatokon felüli, a többletfeladatokkal összefüggő többletbevételt – a céljelleggel juttatott pénzeszköz kivételével- a költségvetési rendeletmódosítást követően használható fel.


(3) A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 900 eFt összeghatárig – mely esetenként a 150 eFt összeghatárt nem haladhatja meg - a polgármesterre átruházza a személyi juttatás előirányzata és a lakásfelújítási keret kivételével. Az átruházott hatáskörben hozott döntésről a polgármester a soron következő ülésen köteles beszámolni a képviselő-testületnek.


(4) A képviselő-testület a rendeletben biztosított lakás felújítási keret terhére egyszeri 500 eFt összeghatárig az előirányzat felhasználási jogot a polgármesterre átruházza azzal, hogy az átruházott hatáskörben felhasznált összeg egy lakásra éves szinten az 900 eFt-ot nem haladhatja meg. A polgármester a hozott döntéséről a következő képviselő-testületi ülésen köteles beszámolni a képviselő-testületnek.


(5) A képviselő-testület a Tabi Gazdasági Műszaki Ellátó és Szolgáltató Szervezet részére 5.000 eft célelőirányzatot biztosít a lakás és nem lakás céljára szolgáló helyiségek karbantartásának dologi kiadások fedezetére.


(6) A költségvetési szerveknél az egységes rovatrend Normatív jutalmak és a Céljuttatás, projektprémium rovatai terhére a költségvetési évben együttesen az egységes rovatrend Törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzatának 12 %-áig vállalható kötelezettség.


12. §


(1) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött hiány finanszírozására a képviselő-testület a számlavezető pénzintézettől likviditási hitelt vesz fel.


(2) Amennyiben a képviselő-testület által meghatározott folyószámla hitelkeret összege nem nyújt fedezetet a bérkifizetésekhez, akkor a képviselő-testület munkabér hitel felvételt engedélyez.


(3) Valamennyi az (1)-(2) bekezdésben meghatározott esetekben felhatalmazza a polgármestert és a pénzügyi ellenjegyzőt az ezzel kapcsolatos hitelszerződés megkötésére. A polgármester a hitelszerződésről, az annak aláírását követő soron következő képviselő-testületi ülésen köteles beszámolni.


(4) A szabad pénzeszközök pénzintézeti lekötésével kapcsolatos szerződések illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását a képviselő-testület értékhatártól függetlenül a polgármester hatáskörébe utalja, úgy, hogy ennek lebonyolítása csak a számlavezető pénzintézetnél történhet.. A polgármester a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen beszámol.


(5) Az államháztartásról szóló 2011.évi CXCV. törvény 109.§-ának (6) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Képviselő-testület az önkormányzatnál és költségvetési szerveinél a kiadások készpénzben történő kifizetését az alábbi esetekben engedélyezi:

a.) készpénzfizetési számlák kifizetése

b.) vásárlási előleg, ellátmány

c.) munkavállalók illetményelőlege

d.) munkavállalók utazási költségtérítése

e.) munkavállalók belföldi és külföldi kiküldetése

f.) közcélú dolgozók munkabére

g.) hóközi pénztári munkabér és személyi juttatás kifizetések

h.) szociális ellátások, segélyek

i.) lakosságnak kifizetett visszatérítések (pl.viziközmű)

j.) pályázati, letéti díjak visszafizetése

k.) térítési díjak visszafizetése bérleti és egyéb közüzemi díjak túlfizetésének kifizetése.


13. §


A költségvetési szervek költségvetési támogatását - finanszírozási szükségletüknek megfelelően - biztosítja a képviselő-testület, amely összességében nem haladhatja meg a támogatás időarányos összegét.


ZÁRÓ ÉS EGYÉB RENDELKEZÉSEK

14. §


(1) A Képviselő-testület tudomásul veszi, hogy az átmeneti időszakban a polgármester -az Áht 25.§ (3) bekezdése szerint– a 2015.évi költségvetési rendeletnek megfelelően intézkedett a bevételek beszedéséről, a kiadások teljesítéséről.

Az átmeneti időszakban beszedett bevételek, teljesített kiadások az Áht 25.§ (4) bekezdése értelmében e költségvetési rendeletbe beépültek.


(2) Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.


Tab, 2015. január 29.


                          Schmidt Jenő                                                                                                Dr. Szűts Dóra

                          polgármester                                                                                                       jegyző


I N D O K O L Á S

Tab Város Önkormányzata Képviselő-testülete

1/2015. (I.30.) rendelethez


Általános indoklás


Az Országgyűlés a 2014. évi C. törvénnyel elfogadta a 2015 évi költségvetés alapját képező Magyarország 2015.évi központi költségvetését.


A 2010-es kormányváltás óta a gazdaságpolitika célja a foglalkoztatás bővítése, a versenyképesség javítása, a kiegyensúlyozott gazdasági növekedés biztosítása, valamint az államadósság csökkentése, és költségvetési hiány 3% alatt tartása.

Ennek érdekében a Kormány az elmúlt 4 és fél évben jelentős strukturális átalakításokat hajtott végre, többek között a munkaerőpiac, a nyugdíjrendszer, az adórendszer, az oktatás és a közigazgatás területén.

Az eredmények azt mutatják, hogy a költségvetési és pénzügyi egyensúly helyreállítására, az államadósság csökkentésére, valamint a munkaerőpiac keresleti és kínálati alkalmazkodására, a gazdasági növekedés újraindítására irányuló törekvések egy része már meghozta az elvárt pozitív fordulatot.


A helyi önkormányzatok 2015. évi és finanszírozási rendszere


A helyi önkormányzati finanszírozás 2015. évi alapelvei az előző évhez képest alig változtak:

 o a gépjárműadó 40 %-a illeti meg továbbra is a helyi önkormányzatokat, SZJA átengedés nincs,

 o a költségvetési törvény szerinti egyes támogatások összegét csökkenti az elvárt bevétel (a beszámítási összeg)

 o a támogatások zöme feladatalapú, és kötött felhasználású,


Általános működési feladatok támogatása:

Helyi önkormányzatok működésének általános támogatása.

   - Önkormányzati hivatal működésének támogatása: közös önkormányzati hivatal esetében a támogatás a székhely önkormányzatot illeti meg az Mötv. szellemének megfelelően

   - Településüzemeltetéshez kapcsolódó feladatellátás támogatása: településkategóriánkénti fajlagos összegek a támogatás alapja

   - Egyéb önkormányzati feladatok támogatása: 1000 fő lakosságszám alatti települések esetében, ahol az egy lakosra jutó adóerőképesség 20 000 Ft alatti, ott a támogatás legalább 4 millió forint


Településüzemeltetési feladatok támogatása:

   - Támogatási elemek:

      o zöldterület gazdálkodás

      o közvilágítás

      o közutak fenntartása

      o köztemetők fenntartása

  - A támogatások alapja a 2013. december 31. statisztikai adatok, illetve adatszolgáltatások szerint lett megállapítva.

Egyéb önkormányzati feladatok támogatása:

A helyi önkormányzatokat további, a költségvetési törvényben nem nevesített Mötv. szerinti feladataik ellátása érdekében lakos alapú működési támogatás illeti meg az alábbiak szerint: Támogatási összeg: 2700 Ft/fő (2014. január 1-jei KSH lakosságszám) de legalább 3 millió forint, de legalább 4 millió forint, ahol a lakosságszám 1000 fő alatti és az egy főre jutó adóerő-képesség nem éri el a 20 000 forintot.


Köznevelés:

Továbbra is önkormányzati feladat:

     - Óvodai nevelés területén az óvodák fenntartása és működtetése (kötelező óvodáztatás 2015 szeptemberétől)

     - Iskola területén a működtetés

              o 3000 fő alatti településeknél főszabályként működtető az állam

              o 3000 fő felett főszabályként a működtető az önkormányzat

      (Működtetés: a fenntartás egy részterületének a tárgyi feltételeknek és a tárgyi feltételekhez kapcsolódó személyi feltételek biztosítása)


Önkormányzati köznevelés feladatok finanszírozása

Óvodapedagógusok és segítőik bértámogatása

               Elve: Jogszabály szerinti oktatásszervezési paraméterek alapján a havi átlagkeresetek finanszírozása

              Lépései:

                  - gyerekszámból, csoportátlagból – elismert csoportszám

                  - pedagógus kötelező óraszámból, elismert csoportszámból – elismert pedagógus létszám

                 - átlagkeresetből, elismert pedagógus létszám - bértámogatás


A bértámogatás tartalmazza a pedagógus életpálya modell miatti bérnövekedés fedezetét is.

Óvodapedagógusok bértámogatása:                                                                             4 152 000 forint/számított létszám/év

Pótlólagos összeg a 2015/2016. nevelési évre:                                                         35 000 forint/számított létszám/3 hónap

Segítők bértámogatása:                                                                                                                 1 800 000 forint/létszám/év


Óvodaműködtetés

                 - a statisztikai gyermeklétszám és 70 000 forint/fő/év szorzataként (14 000 forinttal emelkedett a fajlagos összeg) kapott összeg.


Szociális feladatok támogatása

Pénzbeli szociális ellátások kiegészítése

            - A 2015 január-március hónapokban folyósított foglakoztatást helyettesítő támogatásra kifizetett összeg 80%-a, a már megállapított lakásfenntartási támogatás 90%,az óvodáztatási támogatás 100%-a megilleti az önkormányzatot.


A települési önkormányzatok szociális feladatainak támogatása

           - Erre a normatívára Tab nem jogosult, mivel csak a 32.000 forint egy lakosra jutó adóerő-képesség alatti települések jogosultak a támogatásra. Ilyen jogcímen 2014-ben 13 millió forintot kaptunk.

Gyermekétkeztetés

         - A gyermekétkeztetés támogatása jogcím a 2015. évi törvényben is a szociális ágazat támogatásai között szerepel

         - A támogatási rendszer az előző évhez hasonlóan van kialakítva, nem gyermekenkénti fajlagos összeg jár, hanem

                       o Elismert dolgozók bértámogatása

                       o Gyermekétkeztetés üzemeltetési támogatása alapján.

Elismert dolgozók bértámogatása:

         - kapacitástól függő számított dolgozói létszám (ellátotti létszám alapján elismert dolgozói létszám)

        - bértámogatás fajlagos összege: 1 632 000 forint/számított létszám/év (vásárolt szolgáltatás esetén is jár, ilyen esetben a szolgáltatási díjra használható)

Gyermekétkeztetés üzemeltetési támogatása:

        - béren kívüli egyéb kiadások (dologi és kiadások) támogatására szolgál


Kulturális feladatok támogatása

Kulturális feladatok támogatása szerkezetében és szabályozásában követi a 2014. évben bevezetett struktúrát. Támogatás összege 1 140.-forint/fő.


Beszámítás módszere:

         - Egyes költségvetési támogatások összegéig a számított bevételével összefüggő támogatáscsökkenés terheli az elvárt iparűzési adóbevételt.

          - A számított bevétel a 2013.évi iparűzési adóalap 0,55%-a, az alábbi differenciálás szerint:

          - Ha a települési önkormányzat egy lakosra jutó adóerő képessége nem haladja meg az 5000 forintot – 0%

                     o Ha a települési önkormányzat egy lakosra jutó adóerő képessége 5001 és 8500 forint közötti – 0%

                     o Ha a települési önkormányzat egy lakosra jutó adóerő képessége 8 501 és 10 000 forint közötti – 10%

                     o A kategóriánkénti elvonás még tovább van bontva és (ahova Tab is tartozik)…

                     o Ha a települési önkormányzat egy lakosra jutó adóerő képessége 42 001 forint és 60 000forint közötti – 105%            

        - a legalacsonyabb adóbevételi potenciállal rendelkezőket a beszámítás egyáltalán nem érinti, e felett sávosan jelentkezik az elvonás.


Szintén változás, hogy az elvárt bevétel miatti csökkentést költségvetési törvényben rögzített sorrendben kell érvényesíteni a támogatási jogcímek tekintetében a támogatás összegéig, így:

1. Egyéb önkormányzati feladatok támogatása jogcím

2. Lakott külterület támogatása jogcím

3. Zöldterület-gazdálkodással kapcsolatos feladatok támogatása jogcím

4. Közvilágítás fenntartásának támogatása

5. Köztemető fenntartással kapcsolatos feladat

6. Közutak fenntartásának támogatása

7. Önkormányzati hivatal működésének támogatása jogcím

A beszámítás összegeit a 12.sz.melléklet mutatja, önkormányzati szinten összesen 85.364.618 forint, amellyel az állami támogatás csökkentésre került.

A 2014.évi beszámítás összege 66.930 eft volt.

A 2015 évi beszámítási összegek alakulása a fenti feladatok szerint:

   a teljes támogatási összeg beszámításra (elvonásra) került az

   egyéb önkormányzati feladatok támogatása jogcímen 12.322.800 forint,

   lakott külterület támogatása jogcímen 68.850.forint

   zöldterület-gazdálkodással kapcsolatos feladatok támogatása jogcímen 8.847.819. forint

   közvilágítás fenntartásának támogatása jogcímen 12.512.000 forint

   köztemető fenntartással kapcsolatos feladaton 100.000. forint

   közutak fenntartásának támogatása jogcímen 4.701.170. forint.

Részben került beszámításra az

   önkormányzati hivatal működésének támogatása jogcím 126.911.800 forintból 46.811.979 forint.

Összesen 85.364.618 forint a beszámítás összege. Csak a hivatal működésére kapjuk meg részben a normatívát, amely 80.088.800 forint, a többi általános támogatás teljes egészében elvonásra került.


A helyi önkormányzatok kiegészítő támogatásai:

A támogatás négy részből tevődik össze:

       - Helyi önkormányzatok működési célú költségvetési támogatás: itt van többek között a nyári gyermekétkeztetés támogatása, a lakossági víz- és csatornaszolgáltatás támogatása,

       - Helyi önkormányzatok felhalmozási célú költségvetési támogatás pl. lakossági közműfejlesztési támogatás, uniós fejlesztési pályázatok saját forrás kiegészítése, a könyvtári és közművelődési érdekeltségnövelő támogatás

       - Önkormányzati fejezeti tartalék: amely az önkormányzatok müködőképeségük megőrzése érdekében nyújthatnak be.

       - Vis maior támogatás

de ezekre a pályázatokra majd külön lehet pályázni.


RÉSZLETES INDOKOLÁS


BEVÉTELEK ALAKULÁSA:


Az intézményeknél keletkezett működési bevételek nagyságrendje jelentősen nem változott az előző évhez képest. Az iskolák étkeztetését továbbra is a helyi önkormányzatok biztosítják, a középiskola étkeztetésnél pedig mi vagyunk a szolgáltatók, így bevételként csak a gyermek által fizetett nyersanyag norma egy része jelentkezik. Intézményenkénti részletezését a 3 sz. melléklet és altáblái tartalmazzák.


Helyi adókból 324.000 eFt bevétellel számolunk. Az iparűzési adóból várhatóan 290.000eft, a magánszemélyek kommunális adójából 10.500 eft és az építményadóból 13.000 eft származik, az építmény adó felhasználása út- járda felújítására van tervezve.(2014.évben a befolyt bevételnél erre a célra magasabb összeget használtunk fel.) Az egyéb díjak, bírságok, pótlékok összege 1.000 eft.


Az átengedett központi adóknál az előző évi szabályozáshoz képest változás nincs, ( megszűnt a személyi jövedelemadó településre kimutatott összeg 8 %-a amely az önkormányzatnál maradt, és csak a gépjármű adóból 40% illeti meg a települési önkormányzatot) ebből az adónemből 9.500 eft bevétel várható.


Az önkormányzatnak költségvetési állami támogatásból 251 millió forint bevétele várható szemben a 2014.évi 380 millióval. 2015.évben a többcélú kistérségi társulások által ellátott szociális feladatok finanszírozása az önkormányzatokon keresztül történik ezért 60.778 eft támogatás a mi költségvetésünkben szerepel, és ugyanilyen összegű támogatásértékű kiadás is beépült a költségvetésbe. A támogatás jogcímeit és összegeit a 12.sz.melléklet tartalmazza.


Működési célú támogatásra államháztartáson belülről 56.045 eft-tal számolunk, ennek jentős része a közfoglalkoztatáshoz kapcsolódik, ennek összege 53.545 eft, ezen túlmenően az óvodához veszünk még át pénzt.


Fejlesztési célú támogatásértékű bevételre 309.734 eFt-ot terveztünk. Ez az összeg tartalmazza valamennyi pályázatunk támogatási összegeit. A beruházások műszaki előrehaladásának függvényében az összeg évközben változhat.


Hitel felvételt -az évközi likvid hitel kivételével-, 2015 évben nem terveztünk, előre láthatólag nem is lesz rá szükség az év folyamán.


A kiadások finanszírozásához 97.496 eft előző évi pénzmaradvány igénybevételére van szükség.


KIADÁSOK ALAKULÁSA:


A kiadások tervezésénél meghatározó volt, hogy a bevételi források korlátozottan állnak rendelkezésre, és év közben sem várható forrásbővülés. Hitel felvételre néhány kivételtől eltekintve nincs lehetőség.


Intézményrendszer működtetése:


A köznevelési feladatot ellátó egyes önkormányzati fenntartású intézmények állami fenntartásba vételéről szóló törvény alapján az általános iskola fenntartója a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, működtetője pedig az önkormányzat. A működtetésre megállapodást kötöttünk a Klebelsberg Intézményfenntartó Központtal.


Az óvoda és a bölcsőde továbbra is az önkormányzat fenntartásában van. Az óvodánál jelentős gyermeklétszám csökkenés miatt 2015. március 1-től egy fő kisegítő létszám csökkenésével számoltunk. A tavaszi beiratkozások függvényében 2015.szeptember 1-től egy óvodai csoport megszüntetésére kerülhet sor, ennek költségvetési kihatását a rendelet tervezet még nem tartalmazza.


Művelődési Központ:

Tab Város Önkormányzatának középtávú közművelődési szakmai koncepcióját (2011-2015) a képviselő-testület a 298/2010. (XII. 16.) számú határozatával fogadta el.

Ennek alapján a Művelődési Ház feladatot lát el a művészeti élet fejlesztésében a gyermek és felnőtt színházi előadások, pódiumestek, zenei események, művészeti találkozók szervezésével. Az amatőr művészeti mozgalom ápolásával, a városban működő művészeti csoportok, egyesületek támogatásával, közművelődési csoportokat (szakkörök, klubok, művészeti csoportok) működtet ismeretszerzésre, szabadidő hasznos eltöltésére, amatőr alkotó tevékenység végzésére. Kiállításokat rendez amatőr és hivatásos alkotók számára – jelentős hangsúlyt kap a helyi tehetségek gondozása, a helyi és környékbeli alkotók bemutatkozása. Kiemelt feladatként szervezi a fiatalok szabadidejének hasznos eltöltését segítő programokat- sport, játék, kézműves foglalkozás, zenei és táncos rendezvények, rajz- és kézműves, szabadidős tábor – az iskolai szünetek idejére és a hétvégékre koncentráltan. Az iskolán kívüli oktatás lehetőségének megoldására oktatási helyet biztosít a városban szerveződő képző és átképző tanfolyamoknak. Szerepet vállal a város kiemelt kulturális eseményeinek szervezésében, az évente visszatérő eseményként megrendezésre kerülő nagyszabású rendezvények lebonyolításában. Kapcsolatot tart a városban önszerveződő módon létrejött kulturális közösségekkel, egyesületekkel, civil szervezetekkel. Igény szerint helyet, bemutatkozási lehetőséget biztosít számukra.

A Képviselő-testület által 2014. évben jóváhagyott eszközbeszerzés 2015.januárban megtörtént. Az intézmény költségvetésébe beépült valamennyi városi rendezvény kiadása.


Városi Könyvtár Tab:

Továbbra is ellátja a kötelező szakmai feladatokat (különösen: állománygyarapítás, feldolgozás, feltárás, olvasószolgálat, gyermekkönyvtári tevékenység, helytörténeti munka stb.), gondoskodik a Magyar Néprajzi Gyűjtemény és a Nagy Ferenc Galéria jogszerű működtetéséről. Szerződést kötöttek a megyei könyvtárral a mozgókönyvtári ellátásra a kistérségben.

Az Intézmény feladatait szintén a középtávú közművelődési szakmai koncepció (2011-2015) alapján látja el, melyet a képviselő-testület a 298/2010. (XII. 16.) számú határozatával fogadott el.


Gamesz

Az intézmény létszámkeretét 2 fővel megemeltük, egy fő létszámkeretet kapott az intézmény, hogy létrehozzon egy 3 fős karbantartó „brigádot” –saját létszáma átcsoportosítása mellett- az önkormányzat tulajdonában lévő épületek, építmények szükség szerinti kisebb karbantartási munkáinak elvégzéséhez. A lakások és nem lakás céljára szolgáló épületek karbantartására tervezett 5 millió forint összeggel csökkentettük az önkormányzat költségvetését és a Gamesz előirányzatát ugyanezen összeggel megemeltük célelőirányzat címén. A sportcélú támogatások összegét egymillió forinttal csökkentettük, és az intézmény létszámkeretét egy fővel növeltük a sportlétesítmények üzemeltetésének ellátása miatt.


Tabi Közös Önkormányzati Hivatal

A hivatali feladatok ellátásában 2015 évben az előző évhez képest változással nem számolunk, Tab Város Polgármesteri Hivatala 2012. december 31. napján megszűnt. Bábonymegyer Lulla, Sérsekszőlős, Torvaj, Zala, Zics, valamint Tab Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Mötv. 84. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján 2013. január 1. napjától, határozatlan időre, közös hivatalt hoztak létre, Tabi Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel. A megállapodás alapján a hivatal létszáma továbbra is 30 fő.


Közfoglalkoztatás

2015. évi kistérségi startmunka mintaprogramok előzetes tervezési szempontok alapján elsősorban az értékteremtő, hasznos, a helyi sajátosságokon alapuló, a település önfenntartását elősegítő programokat kívánja a Belügyminisztérium támogatni, így prioritást élveznek a mezőgazdasági programok, valamint a helyi sajátosságokra épülő programok. A szociális jellegű tevékenységeket megvalósító programok (belvízelvezetés, mezőgazdasági utak karbantartása, belterületi közútkarbantartás, illegális hulladéklerakó felszámolása).

Önkormányzatunk 2015. évben tervezi a belvízelvezetés, valamint a mezőgazdasági utak karbantartása program megvalósítását közfoglalkoztatás keretében, valamint folytatódna tovább az önkormányzat tulajdonában lévő intézmények bontásában való közreműködés. Legnagyobb számban a foglalkoztatás a GAMESZ-nál történik.

A közfoglalkoztatásban a GAMESZ mellett részt vesz a könyvtár, a művelődési központ, az általános iskola, a Tabi Közös Önkormányzati Hivatal, és az óvoda. Az intézményeknél takarító, gondnok, kézbesítő, karbantartó, gyermekkísérő és adminisztrátor munkakörökbe szeretnénk bevonni a munkavállalókat a korábbi években kialakult gyakorlatnak megfelelően.


Testvérvárosi kapcsolatok, rendezvények:


Az előző évek gyakorlatának megfelelően 2015-ben is a szervezési iroda szervezi és egyezteti a hivatalos testvértelepülési programokat. A képviselő-testület a 2015. évi szüreti fesztiválra meghívja Tab város valamennyi testvértelepülésének küldöttségét.


Civilszervezetek és sport szervezetek támogatása

2015-as évben is várhatóan a képviselő-testület az eddigi gyakorlatának megfelelően és nagyságban támogatja Tab város civilszervezeteit és 7 millió forint összegben a sportszervezeteit.


Szociális kiadások alakulása:

Magyarország 2015. évi központi költségvetésének megalapozásáról szóló 2014. évi XCIX. törvény (a továbbiakban: Törvény) jelentősen módosítja 2015. március 1. napjától a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényt (a továbbiakban: szociális törvény). A települést és a település költségvetését érintő módosítások az alábbiakban foglalhatóak össze.


Az aktív korúak ellátása köréből a foglalkoztatást helyettesítő támogatás, az egészségkárosodási (korábban egészségkárosodottak rendszeres szociális segélye) és gyermekfelügyeleti támogatás (korábban 14 éven aluli kiskorú gyermeket nevelő személy támogatása) 2015. március 1. napjától a járási hivatal hatáskörébe kerül. 2015. március 1. napjától megszűnik a szociális törvény 38. § (1) bekezdése szerinti lakásfenntartási támogatás, a 43/B. § (1) bekezdésében meghatározott méltányossági ápolási díj, illetve az 50. § (3) bekezdésében szabályozott méltányossági jogcímen nyújtott közgyógyellátás.


Az önkormányzati segély szabályozása 2015. március 1. napjától szintén változik. Az ellátás neve települési támogatásra módosul. A települési támogatás keretében az alábbi a támogatások nyújthatóak:

- a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez (korábbi lakásfenntartási támogatás),

- a 18. életévét betöltött tartósan beteg hozzátartozójának az ápolását, gondozását végző személy részére (korábbi méltányossági ápolási díj),

- a gyógyszerkiadások viseléséhez (korábbi méltányossági jogcímen nyújtott közgyógyellátás),

- a lakhatási kiadásokhoz kapcsolódó hátralékot felhalmozó személyek részére.


A szociális törvény nem állapít meg keretszabályokat a települési támogatásra vonatkozóan, azaz a település képviselő-testülete rendeletében állapíthatja meg az anyagi és eljárási szabályokat is. A rendeletet 2015. február 28. napjáig kell megalkotni.

A szociális törvény 134/C. § (1)-(3) bekezdései alapján, a 2015. január 1-jén lakásfenntartási támogatás megállapítása iránt folyamatban lévő, valamint a 2014. december 31-ét követően lakásfenntartási támogatás megállapítása iránt benyújtott kérelem alapján indult ügyekben a lakásfenntartási támogatást 2015. február 28. napjáig lehet megállapítani. A 2014. december 31. napja előtt megállapított lakásfenntartási támogatást a támogatást megállapító határozatban megjelölt időpontig kell nyújtani. A 2015. március 1-jét megelőzően megállapított méltányossági közgyógyellátás tekintetében a 2015. február 28-án hatályos rendelkezéseket kell alkalmazni.

A fentiekre tekintettel, a település 2015-ös költségvetésében – a rendelet elfogadásáig – a változó ellátások finanszírozása az önkormányzati segély összegébe kerül betervezésre.


Pénzbeli és természetbeni juttatások


Az aktív korúak ellátása, lakásfenntartási támogatás, ápolási díj:

Az aktív korúak ellátásában részesülők esetén – tekintettel arra, hogy az ellátások 2015. március 1. napjától a járási hivatalhoz tartoznak – arányosan 2014. decemberre (kifizetés 2015. január 5.), 2015. januárra és februárra terveztünk.


A méltányossági ápolási díj igénylők száma jelentősen csökkent, így 10 fővel számoltunk a 2015. januári és februári hónapokra. Amennyiben a képviselő-testület döntése alapján a települési támogatás keretében a továbbiakban is támogatja a 18. életévét betöltött tartósan beteg hozzátartozójának az ápolását, gondozását végző személyt, úgy a támogatás fedezete az önkormányzati segély keretében megtalálható.

2015. évben a normatív alapon nyújtott lakásfenntartási támogatás esetén, tekintettel arra, hogy a 2015. január 1. napja előtt megállapított ellátásokat még kevesebb, mint 1 évig kell nyújtani, azonban a 2015. január 1. után megállapított ellátásokat csak 2015. február 28. napjáig, illetve 2015. március 1. napjától az ellátás megszűnik, lényegesen kisebb összeget terveztünk.


Bursa Hungarica Ösztöndíj:

A képviselő-testület e támogatást 2015 évre 400.000 forintban állapította meg. Az ösztöndíjak odaítélésére 2014 novemberében került sor, 10 „A” típusú pályázó részére került megállapításra az ellátás, továbbá 1 „B”. típusú pályázó részére már 2013-ban megítélésre került az ösztöndíj.


Eseti pénzbeli ellátások


Önkormányzati segély, majd 2015. március 1. napjától települési támogatás:

Tekintettel arra, hogy a helyi rendelet nem került megalkotásra, így a 2015. március 1. napjától nyújtott támogatások fajtáiról, összegéről, rendszerességéről, jövedelemi feltételeiről nincsen információ, a 2014. évnél magasabb összeg kerül tervezésre, így szükség esetén az összegek átcsoportosíthatóak.


Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:

2012. szeptember 30. napjától változott a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény. A jogszabályváltozás szerint a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő gyermekek Erzsébet utalvány formájában részesülnek a támogatásban, mely utalványokat élelmiszer, ruházat és tanszer vásárlására lehet felhasználni. 2014. évre a jogosultak részére fizetendő esetenkénti támogatás 5800.-Ft volt, mely támogatási összeg 2015. évben is változatlan marad.

A település tekintetében a 2015. évre az előző évinél 20 fővel kevesebb, azaz 170 gyermek támogatásával számoltunk, mivel 2014. évben a támogatottak száma jelentősen elmaradt a tervezettől.


Óvodáztatási támogatás:

A települési önkormányzat jegyzője az óvodáztatási támogatásra való jogosultságát - kérelmére - annak a szülőnek vagy családbafogadó gyámnak állapítja meg, akinek gyermeke tekintetében a halmozottan hátrányos helyzet fennállását a jegyző a megállapította, és legkésőbb annak az óvodai nevelési évnek a kezdetéig, amelyben az ötödik életévét betölti, megkezdi az óvodai nevelésben való tényleges részvételt és a kérelem benyújtását közvetlenül megelőző időszakban legalább két hónapon keresztül rendszeresen jár óvodába.

A pénzbeli támogatás összege a 2014. évhez hasonlóan 2015. évben is gyermekenként első alkalommal 20.000.-Ft, ezt követően esetenként és gyermekenként 10.000.-Ft.

2015. évben 3 gyermek óvodáztatási támogatásával számoltunk. Az ellátás 2015. szeptember 1. napjától megszűnik.


Nyári gyermekétkeztetés:

A rászoruló gyermekek nyári étkeztetéséről szóló kormányrendelet 2011. évben jelentősen átalakította a nyári gyermekétkeztetés rendszerét. Tab nem került besorolásra sem a leghátrányosabb, sem a hátrányos helyzetű települések közé, így a nyári gyermekétkeztetés igénybevételéhez 100 % önerőt kellett volna biztosítani. A fentiekre tekintettel 2014. évben a településen nem került sor a nyári gyermekétkeztetés megszervezésére. A következő évi támogatás elosztásának részletes szabályairól az illetékes miniszter várhatóan 2015. év tavaszán rendeletet ad ki.

A 2015. évben 60 gyermek nyári étkeztetésével számoltunk.


Köztemetés:

A köztemetés megállapításának feltételeit a szociális törvény szabályozza. A 2014. évi időarányos tényadatokat figyelembe véve köztemetés tekintetében azonos létszám és pénzügyi adatokkal számolhatunk 2015. évre.


Méltányossági közgyógyellátás:

A közgyógyellátás megállapításának feltételeit a helyi rendelet szabályozza. A méltányossági jogcímen megállapított közgyógyellátás szabályai 2015. március 1. napjától szintén változnak, az ápolási díjhoz hasonlóan a települési támogatás keretén belül a képviselő-testület által alkotott rendelet szabályozza.


Szociális étkezésben és nappali ellátásban részesülők támogatása:

A 2014. évi időarányos tényadatok figyelembe vételével került megtervezésre a szociális étkezésre és a nappali ellátásban részesülők támogatására fordítandó előirányzat.


Üdülési támogatás

Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/1998. (IV. 30.) rendelete a gyermekvédelem helyi rendszeréről (a továbbiakban gyermekvédelmi rendelet) 8. §-a alapján a képviselő-testület üdülési támogatást állapíthat meg. A gyermekvédelmi rendeltben szabályozottak alapján a képviselő testület a minden évben a Tabi Takáts Gyula Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 1-4 és 5-8 évfolyamos tanulói üdülésének támogatására egyaránt 150.00 – 150.000 forintot, míg a Szent Gellért Római Katolikus Iskola tanulói üdülésének támogatására 50.000 forintot biztosít.


Lakásgazdálkodási feladatok

A lakások tekintetében a tervezésnél a hatályos Önkormányzati rendeletben szereplő bérleti díjakat vettük figyelembe.

A garázsok és egyéb bérlemények bérbeadása pályázati úton történik, a bérleti díj megállapítása egyidejűleg kerül meghatározásra.


Kiadások tekintetében a közüzemi díjak egy része továbbszámlázásra kerül, a fennmaradó rész az üresen álló lakások miatt az önkormányzatot terheli, 10 társasházban került megállapításra közös költség. Az önkormányzati lakások és bérlemények kémény ellenőrzése évente történik. A központi fűtéses épületekben szükséges a kazánok rendszeres ellenőrzése, felülvizsgálata. A költségvetésben a felmerülő sürgős feladatok ellátására a fedezet tervezve


Beruházások-felújítások

Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházások-felújítások


Tab város és Zala község csapadékvíz elvezetésének fejlesztése

Tab Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 275/2011. (XI.24.) számú határozatával döntött a DDOP 5.1.5/B-11, helyi és térségi jelentőségű vízvédelmi rendszerek fejlesztése című felhívás nyomán Zala községgel konzorcium keretében történő pályázat benyújtásáról. A pályázat keretében a Tab város esetében a Szabadság utca vízrendezése a Zrínyi utcától a Kossuth L. utcáig és a Kis-koppány patak önkormányzati fenntartású szakaszának rekonstrukciója valósult meg. A projekt elszámolható összköltsége 85.331.963 Ft, támogatási intenzitása 95%, azaz 81.065.365 Ft, a vállalt önerő 5%.


Tab Város Önkormányzata a Képviselő-testület 176/2013. (VII.18.) számú határozata alapján a projekt teljes önerejének tekintetében BM Önerő támogatási kérelmet nyújtott be, melyben 2.773.288 Ft, azaz 65% önerő kiegészítést kérelmezünk. A támogatás ügyében döntés született: az önerő támogatást a város elnyerte és 2013. szeptember 30. napján a BMÖNAL-090-13170374-14 azonosítószámú Támogatási szerződés aláírása megtörtént.


A kivitelezésre 2014-ben került sor. Tab város csapadékvíz elvezetésének fejlesztése vállalkozási szerződés keretében elnevezésű beruházás sikeres műszaki átadása 2014. augusztus 5-én zajlott le. A zalai munkák befejezésére előbb, már 2014. június 11-én sor került.


A projekt megvalósítása során mindösszesen 601 896 Ft maradványösszeg keletkezett, melynek a vízjogi üzemeltetési engedélyek hatósági díjaira (Tab: 288 eFt, melyből a támogatás 273,6 eFt) történő felhasználására kértünk hozzájárulást a közreműködő szervetettől.


A Záró Kifizetés igénylése és a Záró Beszámoló benyújtása 2014. december 22-én megtörtént.


Tab Város szennyvíztisztító telep fejlesztése:

A Környezetvédelmi és Energia Operatív Program Szennyvízelvezetés és tisztítás konstrukció (KEOP – 1.2.0/B jelű) keretében meghirdetett pályázati felhívásra a Tab Város Önkormányzat Képviselő-testülete 200/2010. (VIII. 26.) számú határozatával döntött, hogy a 466.508.308 Ft + ÁFA bekerülési költséggel, 69.976.246 Ft önerő vállalása mellett a pályázatot nyújt be. A pályázatot a Környezetvédelmi és vízügyi Minisztérium Fejlesztési Igazgatósága KEOP-1.2.0/B/10-2010-0035 azonosító jellel regisztrálta.

Kedvező bírálatot követően a támogatási szerződés megkötésére 2011. szeptember 29-én kerül sor.

A kivitelezés és a tervezett eszközbeszerzés 2014 évben megtörtént. A szolgáltatások és kivitelezés pályáztatása során 2.220.744 Ft pénzmaradvány keletkezett, melynek eszközbeszerzésre történő felhasználására kértünk hozzájárulást a közreműködő szervetettől. A pénzmaradvány eszközbeszerzésre történő átcsoportosításához a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Programokért Felelős Helyettes Államtitkárság Vízügyi, Hulladékgazdálkodási és KA Végrehajtási Főosztály Szennyvízkezelési Végrehajtási Osztály a 2014. december 18-án kelt levelével az átcsoportosításához, valamint a befejezési határidő 2015. 01. 31-re történő módosításához hozzájárult.


Energetikai korszerűsítés

A Képviselő-testület a 270/2012. (XII.20.) sz. határozatával döntött a KEOP 5.5.0/B számú pályázat előkészítése tárgyában és ennek keretén belül szerződést kötött a EnegoCEE Kft-vel az energetikai tanulmány elkészítésére, a pályázat előkészítésére. Az Energo Cee Kft előzetes felmérések alapján elkészítette a Koncepciótervet, majd a pályázat benyújtásához szükséges költségelemzéseket. A Képviselő-testület 20/2013. (I.31.) számú határozatával döntött a pályázat benyújtásáról és az önkormányzati önerő vállalásáról. A pályázat 2013. február 11. napján került benyújtásra. A benyújtást követően 2013. február 21-én a Közreműködő Szervezet írásos értesítést küldött, hogy a pályázat a befogadási kritériumoknak nem felelt meg, ezért azt elutasította. Az elutasítás ellen Tab Város Önkormányzata kifogással élt, melynek az IH (Nemzeti Fejlesztési Ügynökség) helyt adott. 2013. december 5. napján kelt a pályázat befogadó levele és a KSZ megkezdte annak tartalmi ellenőrzését, végül 2014. március 13-án megérkezett a 294 099 498 Ft összegű támogatás odaítéléséről szóló értesítés.


Pályázati azonosítószám: KEOP-5.5.0/B/12-2013-0035

A Támogatási Szerződés aláírása, hatályba lépése: 2014. május 30.

A projekt elszámolható összes költsége: bruttó 345.999.410,- Ft

A támogatás intenzitása 85,00 % , azaz a támogatás összege bruttó 294.099.498,- Ft

Az önkormányzati önerő: bruttó 51.899.912,- Ft

A Projekt fizikai befejezésének tervezett napja: 2015. május 31.


A projekt megvalósításában részt vevő szerződött partnerek:

projektmenedzsment feladatok:          Z17 Építőipari és Szolgáltató Kft.; 2014. április 4.

közbeszerzési szakértői feladatok:     Kapos Hidro Kft.; 2014. március 7.

műszaki ellenőri feladatok:                 STILUS Kft.; 2014. június 10.

kiviteli tervek:                                     A3 Építész Kft. és Triple E Kft. közös ajánlattevők;

                                                           2014. május 19.

kivitelezési munkák:                           Z-Pannon Kft.;

                                                          2014. szeptember 16.

nyilvánosság:                                    Somogy Televízió Npr. Kft.;

                                                          2014. szeptember 16.


Tab Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 110/2014. (V.29.) számú határozata alapján BM Önerő támogatási kérelem benyújtásra került, melyben 28.544.952 Ft, azaz 55% önerő kiegészítést kérelmezünk sikeresen.


A megkötött kivitelezési szerződés szerint 2015. április közepén bejeződnek be a kivitelezési munkák.


Közvilágítási hálózat felújítása

Az Új Széchenyi Terv keretében a 2014. szeptember 22-én megjelent a „PÁLYÁZATI FELHÍVÁS a Környezet és Energia Operatív Program KEOP-2014-5.5.0/K Közvilágítás energiatakarékos átalakítása című konstrukcióhoz” című pályázati felhívásra a Képviselő-testület 193/2014 (IX.25.) számú határozata alapján benyújtásra került az önkormányzat pályázata.

A KEOP IH – Környezet és Energia Operatív Program Irányító Hatóság K-2014-KEOP-5.5.0/K/14-0037244/308 iktatószám alatt 2014. december 17-én kelt értesítése szerint a „Közvilágítás energiatakarékos korszerűsítése Tab Városban” című KEOP-5.5.0/K/14-2014-0022 jelű pályázatot a Környezet és Energia Operatív Program Irányító Hatóság vezetője 81.757.139 Ft összegű támogatásra érdemesnek ítélte.

A támogatás intenzitás 100 %-os.

A kivitelezés 2015 év tavaszán várható. Tervezett befejezés 2015. május 29.


Fotovoltaikus rendszerek kialakítása

Az Új Széchenyi Terv keretében a közreműködő szervezet társadalmi egyeztetésre bocsátotta A „PÁLYÁZATI FELHÍVÁS a Környezet és Energia Operatív Program KEOP-2014-4.10.0/N Fotovoltaikus rendszerek kialakítása című konstrukcióhoz” című pályázati felhívásra a Képviselő-testület 137/2014 (VI.26.) számú határozata alapján benyújtásra került az önkormányzat pályázata.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Energiahatékonysági Operatív Programokért felelős Helyettes Államtitkársága 2014. szeptember 03-án kelt értesítése szerint a pályázatot KEOP-2014-4.10.0/N/14-2014-0282 azonosító szám alatt befogadták és tartalmi értékelésre bocsátották.

A pályázat értékeléséről nem érkezett értesítés.

Nyertes pályázat esetén a tervezett beruházás 38.175.645 Ft.

A támogatás intenzitás 100 %-os.

Tervezett befejezés 2015. május 29.


Egyéb beruházásaink, tervezések


Tervezések:

A várható pályázati felhívásokra történő felkészülés érdekében az alábbi tervezési feladatok elvégzésére kötött szerződést a korábbi döntések alapján az Önkormányzat.


Művelődési ház felújítása bővítése

Tab Művelődési Ház könyvtár funkcióval történő bővítése tárgyú tanulmányterv készítésre a Ripszám és Társa Építésziroda Bt-vel 1.240.000 Ft + ÁFA összegben.


Ivóvízhálózat felújítása

Tab Város Önkormányzat tulajdonában lévő ivóvízhálózat felújítás elvi engedélyezési tervének elkészítésére KRISTÁLY Kft-vel 4.500.000 Ft + ÁFA összegben.


Pálinkafőző kialakítása

Tab Szent István utca 16. szám alatti ingatlanon lévő épület átalakítás, bővítés (pálinkafőző, gyümölcsfeldolgozó), tanulmány tervének elkészítése a B Line Építésziroda Kft-vel 640.000 Ft + ÁFA összegben.


Piactér rekonstrukció

Kossuth Lajos és Vörösmarty utcák által határolt piactér kialakításának koncepció terve –ötletek, vázlatok – beépítési terv készítése, tanulmány a piac környezetre gyakorolt hatásáról a B Line Építésziroda Kft-vel 890.000 Ft + ÁFA összegben.


Egyéb beruházások:

Hivatal tető felújítása bruttó 15.000.000 Ft saját erőből.

Hivatal udvar felújítása bruttó 15.000.000 Ft saját erőből.

Út járda felújítások 10.000.000 Ft saját erőből.

Épület bontások (Kossuth 22. és Kossuth 30.) 3.000.000 Ft saját erőből.

Ivóvízhálózat biztonságos üzemeltetéséhez szükséges felújítások 5.000.000 Ft. Eszközhasználati díjból.


Környezetirányítási rendszer bevezetése:

Tab Város egyes közintézményeinek energetikai korszerűsítése című, KEOP-5.5.0/B/12-2013-0035 azonosítószámú projekt kapcsán Tab Város Önkormányzatának fenntarthatósági vállalása: „környezeti szempontú tanúsítás szerint működik”, vagyis az önkormányzat vállalta, hogy a projekt befejezéséig Környezetirányítási rendszert vezet be (EMAS, illetve ISO 14001)


A folyamat időtartama: mintegy 3 hónap (minimum 2, de az adatgyűjtés miatt elhúzódhat); becsült költsége 760 eFt.

A működési célra átadott pénzeszközök összegét tételesen a 10. sz. melléklet tartalmazza


A 2015. évi közvetett támogatások tervezett összegének indoklása:


Közvetett támogatások tervezésénél az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. tv. 134. § alapján a méltányosság gyakorlásának lehetőségét vettük figyelembe (adó mérséklése, elengedése, törlése, stb.).


Többéves kihatással járó kiadások:

A többéves kihatással járó kötelezettségeink között csak az uniós beruházásból áthúzódó kötelezettségeink szerepelnek a 7.sz.mellékletben, valamint az ispa költségekhez való hozzájárulást terveztük.


Tartalékként szerepel a költségvetési rendelettervezetben 15.000 eFt, melyből 10.000 eFt általános tartalék, és 5.000 eFt a céltartalék.


Tab, 2015. január 29.


         Schmidt Jenő