Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2015. (VI.5.) önkormányzati rendelete

A helyi hulladékkezelési közszolgáltatás rendjéről, a településtisztaság egyes kérdéseiről és a közszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 21/2003.(VIII.29.) számú rendelet módosításáról

Hatályos: 2015. 07. 01- 2015. 06. 30

Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének

8/2015. (VI.5.)


RENDELETE


a helyi hulladékkezelési közszolgáltatás rendjéről, a településtisztaság egyes kérdéseiről és a közszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 21/2003. (VIII. 29.) számú rendelet módosítására


Tab Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, a polgárok személyi adatának és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI törvény 21. § a) pontjában valamint a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 88. § (4) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján Tab Város Önkormányzatának a helyi hulladékkezelési közszolgáltatás rendjéről, a településtisztaság egyes kérdéseiről és a közszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 21/2003. (VIII. 29.) számú rendeletének módosítására az alábbi rendeletet alkotja:



1. §

A helyi hulladékkezelési közszolgáltatás rendjéről, a településtisztaság egyes kérdéseiről és a közszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 21/2003. (VIII. 29.) számú rendelet (továbbiakban Rendelet) 2. § 10. pontja az alábbiak szerint módosul:


 „/10/   Zöldhulladék: kertben vagy kertészeti tevékenység során képződő növényi eredetű települési hulladék”


2. §

A Rendelet 2. §-a az alábbi ponttal egészül ki:


„/19/ Egyedül élő természetes személy: életvitelszerűen egyedül él és rendelkezik a települési önkormányzat erről szóló igazolásával ”


3. §

A Rendelet 3/A. §-sal egészül ki:

3/A. §


/1/ A Képviselő-testület a lakóingatlanukat életvitelszerűen és egyedül használó,  természetes személy ingatlanhasználók részére e tény bizonyítására vonatkozó igazolás (a továbbiakban: igazolás) kiállításával kapcsolatos hatáskörét átruházza a polgármesterre.

/2/ Az igazolás kiállítására vonatkozó kérelmet Tab Város Polgármesterének címezve a Tabi Közös Önkormányzati Hivatalhoz kell benyújtani.

/3/ Az igazolás kiállításával kapcsolatos eljárásban a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény előírásait kell alkalmazni

/4/ Az életvitelszerűen egyedül élés igazolására irányuló kérelemhez csatolni kell a kérelmező adott ingatlanra vonatkozó lakcímkártyájának másolatát.

/5/ Az eljárás során kérelmező és az általa megnevezett két tanú jegyzőkönyvben rögzített nyilatkozatot tesz annak bizonyítására, hogy a kérelmező a kérelmezett ingatlanban életvitelszerűen és egyedül él.

/6/ A polgármester az igazolás kiállításával kapcsolatos eljárásban hivatalból megkeresi az érintett ingatlanra vonatkozóan bejelentett lakcímmel rendelkezőkről történő adatszolgáltatásra a Tabi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzőjét.

/7/ Az igazolás érvényességi ideje - a feltételek fennállta esetén – 65 év feletti kérelmezők esetében 5 év, 45 és 65 év közötti kérelmezők esetében 2 év, 45 év alatti kérelmezők esetében 1 év.

/8/ Az igazolásnak tartalmaznia kell:

  1. a természetes személy ingatlanhasználó nevét, természetes személyazonosító adatait és bejelentett lakcímét,
  2. a kérelmezett ingatlan adatait,
  3. az igazolás érvényességi idejét

/9/ Amennyiben az igazolás érvényességi ideje alatt az igazolás kiadására vonatkozó feltételekben változás következik be, az ingatlanhasználó köteles azt 15 napon belül Tab Város Polgármesterének bejelenteni.

/10/ Az aki a 3/A. § /9/. bekezdés szerinti bejelentési kötelezettségét elmulasztja, köteles a közszolgáltató részére visszamenőleg a 60 literes és az igazolási kérelem benyújtásakor használt edényzet közötti közszolgáltatási díjkülönbözetét kamattal növelten egy összegben megfizetni.”


4. §

A Rendelet 4. § /6/ bekezdése az alábbiak szerint módosul:

„/6/   A közszolgáltató a lakosságnál keletkezett, a közterületre kötegelve kihelyezett zöldhulladékot - vágott fű kivételével - minden év március 15. és november 30. napja közötti időszakban kéthetente, előre meghatározott napokon elszállítja. A kötegelt zöldhulladék nem lehet hosszabb 1,5 méternél és egy köteg súlya maximum 30 kg lehet. Vágott fű kivételével a nem kötegelhető lombhulladékot, egyéb zöldhulladékot üríthető edényzetben kell kihelyezni a járatnapokon reggel 7 óráig, az ingatlan elé közterületre, jól látható helyre. A vágott füvet az ingatlanhasználóknak komposztálás útján kell ártalmatlanítani.”


5. §

A Rendelet 4. § /13/ bekezdése az alábbiak szerint módosul:

„/13/ A gyűjtőedényben elhelyezhető települési szilárd hulladék maximális tömege:


Edényzet

Települési szilárd hulladék

(kg)

60 literes

12

80 literes

16

120 literes

25

240 literes

50

1.100 literes

250


6. §

A Rendelet 4. §-a az alábbi /21/ bekezdéssel egészül ki:

„/21/ A közszolgáltató a személyes adatokat elsődlegesen az ingatlanhasználó Ht 38. § (3) bekezdése szerinti kötelező adatszolgáltatása alapján ismeri meg. Az adatszolgáltatás elmulasztása esetén az önkormányzat a közszolgáltató megkeresése alapján a kötelező alapfeladata ellátása érdekében adatszolgáltatást kér a polgárok személyi, lakcím és értesítési címadatait tartalmazó nyilvántartásból.”


7. §


A Rendelet 6. § /11/ bekezdése az alábbiak szerint módosul:

„/11/ Amennyiben a lakóingatlanban legalább 2 hónapos időtartamban nem tartózkodnak és emiatt azokon települési hulladék nem keletkezik, annak kezdeti időpontját megelőző legalább 7 nappal korábban a közszolgáltatónál maximum 12 hónapra szüneteltetés kérhető a közszolgáltatásban. A szüneteltetésre vonatkozó kérelem többször megismételhető. Az ingatlantulajdonos a szüneteltetési időszak leteltét követő 30 napon belül közüzemi számlákkal (víz, villany) hitelt érdemlően igazolja, hogy a lakóingatlan nem volt használatban (12 hónap alatt a vízfogyasztás kevesebb, mint 4 m³ és a villanyfogyasztás kevesebb, mint 20 kWh). Aki közüzemi számlákkal utólag nem tudja igazolni, hogy az ingatlant nem használta, a szüneteltetés idején érvényben lévő közszolgáltatási díjat kamattal növelten egy összegben köteles a közszolgáltató részére megfizetni. A szüneteltetés a kérelmezett időszak lejártát követően automatikusan megszűnik, és a díjfizetési kötelezettség újraindul.”


8. §


A Rendelet 8. § (1) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

„/1/   Az Önkormányzat elkülönített (szelektív) hulladékgyűjtési közszolgáltatást szervez és tart fenn. A háztartásokban és a gazdálkodó szervezeteknél a 3. számú melléklet 1. pont szerint szelektíven gyűjtött hulladékot a Közszolgáltató járatterv alapján 4 heti rendszerességgel, a 3. számú melléklet 2. pont szerint szelektíven gyűjtött hulladékot 8 heti rendszerességgel, házhoz menő begyűjtő-járattal szállítja el.”


9. §


A Rendelet 1. számú melléklete helyébe jelen rendelet 1. számú melléklete lép.


10. §


A Rendelet 3. számú melléklete helyébe jelen rendelet 2. számú melléklete lép.


11. §

Ezen rendelet 2015. július 1. napján lép hatályba.


Tab, 2015. május 28.



                        Dr. Szűts Dóra                                              Schmidt Jenő

                               jegyző                                                     polgármester



                                                                                                          1. számú melléklet


„1. számú melléklet



A lakossági hulladékszállítás gyakorisága és időpontja a város egész területén:


Az ingatlan tulajdonosa köteles a települési szilárd hulladékot 60 literes, 80 literes, 120 literes vagy 240 literes, valamint ezen rendelet külön rendelkezése illetve megállapodás alapján 1.100 literes gyűjtőedényben tárolni. A települési hulladékszállítás kötelezően heti 2 alkalommal keddi illetve pénteki napokon történik.



Választható edényméretek 2015. július 1-től:


gazdálkodószervezet

természetes személy

életvitelszerűen egyedül élő természetes személy

60 l

-

-

x

80 l

-

X

x

120 l

x

X

x

240 l

x

X

x

1100 l

x

X

x




2. számú melléklet


„3. számú melléklet


A szelektíven gyűjtött hulladékokkal teli zsákokat a járatnapokon reggel 7 óráig, az ingatlan elé közterületre, jól látható helyre kell kihelyezni. A megtelt zsákokért a szállítási napokon a közszolgáltató térítésmentesen cserezsákot biztosít.


1.) A Pelso-Kom Nonprofit Kft. által biztosított SÁRGA, feliratos zsákban együtt gyűjtendőek az ingatlan használata során keletkező következő hulladékok:


PAPÍR HULLADÉKOK

  • Kartondoboz, élelmiszerdoboz (pl. müzlis doboz)
  • Újságpapír (fekete és fehér, színes), prospektus
  • Könyv, boríték, füzet, irodapapír, papírzacskó

MŰANYAG CSOMAGOLÁSI HULLADÉKOK

  • Fólia (szatyor, zsugorfólia)
  • PET palack
  • HDPE/PP flakon (samponos,- tusfürdős-, mosószeres flakon)
  • Tetrapack italoskarton (tejes-, üdítősdoboz)

FÉM CSOMAGOLÁSI HULLADÉK

  • Fém italos doboz (sörös, üdítős)
  • Konzerves doboz (kimosva)

Kérjük, a palackokat és dobozokat tisztán és laposra taposva tegyék a zsákba!
NEM kerülhet a zsákba:  háztartási szemét (étolajos flakon), veszélyes hulladék (gyógyszeres doboz, elem, vegyszeres flakon) illetve üveg!


2.) A Pelso-Kom Nonprofit Kft. által biztosított ZÖLD színű – ÜVEG feliratos zsákban együtt gyűjtendőek az ingatlan használata során keletkező ép, egész öblös üvegek (sörös-, boros-, pezsgős-, befőttes-, kávés üveg...).


NEM kerülhet a zsákba:  törött öblös üveg és síküveg, illetve egyéb nem üveghulladék”








Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének

8/2015. (VI.5.)


RENDELETE


a helyi hulladékkezelési közszolgáltatás rendjéről, a településtisztaság egyes kérdéseiről és a közszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 21/2003. (VIII. 29.) számú rendelet módosítására


Általános indokolás


A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás végzésének feltételéiről szóló 385/2014. (XII.31.) számú Kormány rendelet 2015. július 1-vel hatályra lépő rendelkezései a települési hulladék gyűjtésére szolgáló gyűjtőedények méretével kapcsolatban rögzíti, hogy a természetes személy ingatlanhasználó részére legalább egy olyan gyűjtőedény választásának lehetőségét kell biztosítani, amelynek az űrmértéke a 80 litert, a lakóingatlant egyedül és életvitelszerűen használó természetes személy ingatlanhasználó részére pedig legalább egy olyan gyűjtőedény választásának lehetőségét kell biztosítani, amelynek űrmértéke a 60 litert nem haladja meg.

Ezért módosítani szükséges az ingatlanhasználók által választható edényzetek körét. A hivatkozott Kormány rendelet a 60 literes edény választásának lehetőségét a lakóingatlant egyedül és életvitelszerűen használó természetes személyek részére írja elő biztosítani, e tény igazolását pedig a települési önkormányzat hatáskörébe utalja. További változás, hogy településünkön is bevezetésre kerül a házhoz menő zsákos üveghulladék gyűjtés

A Kormány rendelet 2.§ (1) 4. pontja szerinti zöldhulladék fogalom épül be a helyi rendeletbe, valamint – a közszolgáltató által elszállítandó zöldhulladék mennyiségének csökkentése érdekében – a zöldhulladék kezelésére vonatkozó rendelkezések a fűnyesedék kötelező komposztálását írják elő az ingatlanhasználók számára. A szüneteltetésre vonatkozó szabályok is pontosulnak a szüneteltetés időtartama alatt még elfogadható minimális víz, illetve áramfogyasztás rögzítésével, így az kikerül a közszolgáltató mérlegelési köréből.


Fentiek alapján szükségessé vált a rendelet módosítása.



Tab, 2015. május 28.


                                                                                                          Schmidt Jenő

                                                                                                           polgármester