Tab Város Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2016. (II.1.) önkormányzati rendelete

Az önkormányzat 2016. évi költségvetéséről

Hatályos: 2016. 02. 02- 2016. 06. 29

Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének


1/2016. (II.1.)


RENDELETE

az önkormányzat 2016. évi költségvetéséről


Az önkormányzat képviselő-testülete az államháztartásról szóló többször módosított 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban Áht.) 23. § (1) bekezdése alapján, az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a 2016. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:


A rendelet hatálya

1. §


A rendelet hatálya a 2016. évi költségvetés gazdálkodás vonatkozásában a képviselő-testületre és annak bizottságaira, az önkormányzat által irányított költségvetési szervekre -ideértve a Közös Önkormányzati Hivatalt is- terjed ki.


2. §


(1)     Az önkormányzat összevont költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban a 1.sz. melléklet tartalmazza.


(2)     Az önkormányzat –elemi költségvetés szerinti- költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban a 2.sz. melléklet tartalmazza.


(3)     Az önkormányzat által alapított költségvetési szervek -ideértve a Közös Önkormányzati Hivatalt is - engedélyezett létszámát, valamint költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok, kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban a 3.sz. melléklet tartalmazza.


(4)     Az önkormányzat beruházási és felújítási kiadásait feladatonként a 4. sz. melléklet tartalmazza.


(5)     A Tabi Takáts Gyula Óvoda és Bölcsőde Többcélú Intézmény, mint költségvetési szerv intézményegységének engedélyezett létszámát, valamint költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban a 3.2.2.sz. melléklet tartalmazza .


(6)     Az Önkormányzat költségvetésében szereplő támogatási célokat és összegeit a 10.sz. melléklet tartalmazza.



A költségvetés bevételei és kiadásai

3. §



(1)     A Képviselő-testület a helyi önkormányzat és a helyi önkormányzat által irányított költségvetési szervek (ideértve az Közös Önkormányzati Hivatalt is) együttes 2016. évi költségvetését 1.552.984 eFt bevétellel és kiadással, ezen belül:


                         1.239.984 eFt            tárgyévi bevétellel,

 313.000 eFt finanszírozási bevétellel (előző évi maradvány igénybevétele)

                        1.552.984 eFt tárgyévi kiadással ezen belül

                                                           1.182.484 eFt működési célú bevétellel

                                                           1.102.084 eFt működési célú  kiadással

                                                                80.400 eFt működési célú többlettel

                                                           450.900 eFt felhalmozási célú bevétellel

                                                           370.500 eFt felhalmozási célú kiadással

                                                              80.400 eFt felhalmozási célú hiánnyal

                                              

állapítja meg.


(2)        Az önkormányzatnak 2016. évben nem keletkezik olyan ügylete, amely a 2011. évi CXCIV. törvény 10. § (1) bekezdésének hatálya alá esik, illetve a Kormányt előzetesen tájékoztatni kell.

            A saját bevételeket és az adósságot keletkeztető ügyleteiből eredő fizetési kötelezettségeket a 14.sz melléklet tartalmazza.


(3)       A bevételi és kiadási főösszegen belül a kiemelt előirányzatokat –a finanszírozási műveleteket is figyelembe véve- az alábbiak szerint állapítja meg:


működési költségvetés tárgyévi bevétel                                          869.484 eFt

működési költségvetés finanszírozási bevétele                                313.000 eft

működési költségvetés tárgyévi kiadás                                         1.102.084 eFt

ebből:

        - a személyi juttatások kiadásai                                 330.153 eFt

        - a munkaadókat terhelő járulékok                              89.071 eFt

        - a dologi kiadások                                                    316.497 eFt

        - az ellátottak pénzbeli juttatásai                                 15.016 eFt

        - finanszírozási kiadás                                                  8.627 eFt

        - az egyéb működési célú kiadás                               342.720 eFt

        -Ebből:

        - egyéb működési célú támogatás államháztartáson belülre  39.626 eFt

        - egyéb működési célú támogatás államháztartáson kívülre 53.930 eFt

        - az általános tartalék                                                 239.164 eFt

        - a céltartalék                                                               10.000 eFt



a felhalmozási költségvetés tárgyévi bevétele                                          370.500 eFt

a felhalmozási költségvetés finanszírozási bevétele                                            0 eFt

a felhalmozási költségvetés tárgyévi kiadása                                           450.900 eFt

ebből:

        - a beruházások összege                                                           402.880 eFt

        - a felújítások összege                                                                46.020 eFt

        - egyéb felhalmozási célú kiadások                                              2.000 eFt

(4)     A képviselő-testület a működési és a felhalmozási  célú  /tőkejellegű/ bevételeket és kiadásokat az 5. és  6. sz. melléklet szerint állapítja meg.


(5)     Az önkormányzat engedélyezett létszáma 2016. évben -a közfoglalkoztatottak nélkül- 108 fő.


(6)     A közfoglalkoztatottak éves létszáma 40 fő.



Az önkormányzat bevételei

4. §



A 3. §-ban megállapított bevételi főösszeg kiemelt előirányzatonkénti megbontását és a kiadási főösszeget előirányzat csoportonként, ezen belül kiemelt előirányzatonként és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok az 1. sz. melléklet tartalmazza.


5. §



A 4. §-ban megállapított bevételeket az önkormányzat által alapított költségvetési szervenként a 3. sz. melléklet tartalmazza.



Az önkormányzat kiadásai

6. §



A képviselő-testület a 2016. évi költségvetés kiadásait költségvetési szervenként - és ezen belül kiemelt előirányzatait, engedélyezett létszámát, valamint az intézményi támogatásokat a 3. sz. melléklet szerint állapítja meg.

A költségvetési szervek a személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival, valamint a működéshez, a vagyon használatához, a közfeladatai ellátásához szükséges egyéb előirányzataival rendelkeznek.



7. §



A képviselő-testület a Tabi Közös Önkormányzati Hivatal költségvetésében szereplő kiadásokat, valamint a létszámkeretet a 3.1. sz. melléklet szerint állapítja meg.

A személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival, valamint a működéshez, a vagyon használatához, a közfeladatai ellátásához szükséges egyéb előirányzataival e rendeletben foglaltak szerint, és a gazdálkodásról szóló belső szabályzatoknak megfelelően a jegyző rendelkezik.



Tartalékok

8. §



Az önkormányzat 249.164 eFt tartalékot képez melyből 239.164 eFt az általános tartalék, és 10.000 eFt a céltartalék.

A tartalékok felett a képviselő-testület rendelkezik.



Több éves kihatással járó feladatok

9 §



A képviselő-testület a több éves kihatással járó feladatok előirányzatait éves bontásban a 7. sz. melléklet szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi évek előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.



10. §



(1)     Az előirányzat felhasználási tervet a 8. sz. melléklet tartalmazza.


(2)     A 2016. évi közvetett támogatások tervezett összegét a 9. sz. melléklet tartalmazza


(3)     Az Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházások kimutatását a 11. sz. melléklet tartalmazza.


  1. A központi költségvetésből származó támogatások jogcímeit és összegeit a 12.sz.melléklet tartalmazza.


  1. Az önkormányzat által a lakosságnak juttatott támogatások, szociális, rászorultsági ellátások jogcímeit és összegeit a 13.sz.melléklet tartalmazza.



A 2016. évi költségvetés végrehajtásának szabályai

11. §



(1)     A költségvetési szervek saját hatáskörében -kivéve a kiemelt előirányzatokon belül- nem módosíthatják a költségvetési előirányzatukat. A szükséges előirányzat változásról a polgármester előterjesztésében a képviselő testület negyedévente, de legkésőbb a költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendelet módosításáról. Ha évközben az Országgyűlés az önkormányzatot érintő központi adókból származó részesedést, a helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatai támogatásait, valamint a részükre juttatandó költségvetési támogatásokat zárolja, azokat csökkenti, vagy törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendeletmódosítását.


(2)     A jóváhagyott bevételi előirányzatokon felüli, a többletfeladatokkal összefüggő többletbevételt – a céljelleggel juttatott pénzeszköz kivételével- a költségvetési rendeletmódosítást követően használható fel.


(3)     A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 900 eFt összeghatárig – mely esetenként a 150 eFt összeghatárt nem haladhatja meg - a polgármesterre átruházza a személyi juttatás előirányzata és a lakásfelújítási keret kivételével. Az átruházott hatáskörben hozott döntésről a polgármester a soron következő ülésen köteles beszámolni a képviselő-testületnek.


(4)     A képviselő-testület a rendeletben biztosított lakás felújítási keret terhére egyszeri 500 eFt összeghatárig az előirányzat felhasználási jogot a polgármesterre átruházza azzal, hogy az átruházott hatáskörben felhasznált összeg egy lakásra éves szinten az 900 eFt-ot nem haladhatja meg. A polgármester a hozott döntéséről a következő képviselő-testületi ülésen köteles beszámolni a képviselő-testületnek.


 (5)    A költségvetési szerveknél az egységes rovatrend Normatív jutalmak és a Céljuttatás, projektprémium rovatai terhére a költségvetési évben együttesen az egységes rovatrend Törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzatának 12 %-áig vállalható kötelezettség.



12. §


(1)     Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött hiány finanszírozására a képviselő-testület a számlavezető pénzintézettől likviditási hitelt vesz fel.


(2)     Amennyiben a képviselő-testület által meghatározott folyószámla hitelkeret összege nem nyújt fedezetet a bérkifizetésekhez, akkor a képviselő-testület munkabér hitel felvételt engedélyez.


  1. Valamennyi az (1)-(2) bekezdésben meghatározott esetekben felhatalmazza a polgármestert és a pénzügyi ellenjegyzőt az ezzel kapcsolatos hitelszerződés megkötésére.  A polgármester a hitelszerződésről, az annak aláírását követő soron következő képviselő-testületi ülésen köteles beszámolni.


  1. A szabad pénzeszközök pénzintézeti lekötésével kapcsolatos szerződések illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását a képviselő-testület értékhatártól függetlenül a polgármester hatáskörébe utalja, úgy, hogy ennek lebonyolítása csak a számlavezető pénzintézetnél történhet.. A polgármester a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen beszámol.


(5)     Az államháztartásról szóló 2011.évi CXCV. törvény 109.§-ának (6) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Képviselő-testület az önkormányzatnál és költségvetési szerveinél a kiadások készpénzben történő kifizetését az alábbi esetekben engedélyezi:

  1. készpénzfizetési számlák kifizetése
  2. vásárlási előleg, ellátmány
  3. munkavállalók illetményelőlege
  4. munkavállalók utazási költségtérítése
  5. munkavállalók belföldi és külföldi kiküldetése
  6. közcélú dolgozók munkabére
  7. hóközi pénztári munkabér és személyi juttatás kifizetések
  8. szociális ellátások, segélyek
  9. lakosságnak kifizetett visszatérítések (pl.viziközmű)
  10. pályázati, letéti díjak visszafizetése
  11. térítési díjak visszafizetése

bérleti és egyéb közüzemi díjak túlfizetésének kifizetése.


13. §



A költségvetési szervek költségvetési támogatását - finanszírozási szükségletüknek megfelelően - biztosítja a képviselő-testület, amely összességében nem haladhatja meg a támogatás időarányos összegét.


           

ZÁRÓ ÉS EGYÉB RENDELKEZÉSEK

14. §



(1)       A Képviselő-testület  tudomásul veszi, hogy az átmeneti időszakban a polgármester -az Áht 25.§ (3) bekezdése szerint– a 2016.évi költségvetési rendeletnek megfelelően intézkedett a bevételek beszedéséről, a kiadások teljesítéséről.

Az átmeneti időszakban beszedett bevételek, teljesített kiadások az Áht 25.§ (4) bekezdése értelmében e költségvetési rendeletbe beépültek.




(2)       Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.



Tab, 2016. január 28.





                          Schmidt Jenő                                               Dr. Szűts Dóra
                           polgármester                                                       jegyző




I N D O K O L Á S

Tab Város Önkormányzata Képviselő-testülete 1/2016. (II.1.) rendelethez


Általános indoklás



Az Országgyűlés a 2015. évi C. törvénnyel elfogadta a 2016 évi költségvetés alapját képező Magyarország 2016.évi központi költségvetését.


A 2016.évi költségvetést a kormány az adócsökkentés költségvetésének   tartja.

2010-ben  a gazdaságpolitika célja az volt, hogy megmentse az országot a gazdasági összeomlástól és konszolidálja az állam pénzügyeit.

2010 és 2011 a konszolidáció éve volt, elkezdődött a gazdaság és az államháztartás stabilizálása, szerkezeti átalakítása.

2012 és 2013 a gazdasági stabilizáció éve volt, a költségvetési hiány 3% alá került.

2014-2015 a növekedési fordulat két esztendeje, alacsony infláció és költségvetési hiány mellett emelkedni tudtak a reálbérek és reálnyugdíjak.

2016 évben tovább csökken a személyi jövedelemadó, növekszik a családi kedvezmény, új otthonteremtési program kerül bevezetésre, elkezdődött az élelmiszer áfájának csökkentése, első körben a sertéshús áfájánál.

Elindulnak, illetve folytatatódnak az életpálya programok, 2016 júliusától indul a köztisztviselői életpályaprogram, folytatódik a fegyveres és rendvédelmi dolgozók és a pedagógusok életpályaprogramja.

A kormány továbbra is elkötelezezett a pénzügyi stabilitás megőrzése és a gazdasági növekedés ösztönzése  mellett. A 2016-os költségvetés 2,5%-os gazdasági növekedéssel  és 2%-os költségvetési hiánnyal számol, további cél az államadósság csökkentése, az államadósság-mutató várhatóan 73,3%-os GDP arányos szintre csökken.


2014-2020-as fejlesztési ciklusban várhatóan a vállalkozások pályázati lehetőségei megsokszorozódnak, összesen, több mint 34 milliárd eurónyi támogatás érkezésével számolnak, ez a szükséges hazai társfinanszírozással együtt mintegy 12 ezer milliárd forintos fejlesztést jelenthet a következő években.



A helyi önkormányzatok 2016. évi és finanszírozási rendszere


A helyi önkormányzatok feladatainak ellátásához a 2016.évi központi költségvetés által   biztosított forrás az előző évhez képest, 1,9%os növekedést mutat, a támogatások fő céljai jellemzően nem változtak a kiegészítő támogatások belső szerkezetében történt kisebb változás, egyes célok prioritásai alakultak át.


Az  önkormányzati finanszírozás 2016. évi alapelveiben sem történt változás az előző évhez képest:

  • a gépjárműadó 40 %-a illeti meg továbbra is a helyi önkormányzatokat, SZJA átengedés nincs,
  • a költségvetési törvény szerinti egyes támogatások összegét csökkenti az elvárt bevétel (a beszámítási összeg)
  • a támogatások zöme feladatalapú, és kötött felhasználású,



Általános működési feladatok támogatása:

Helyi önkormányzatok működésének általános támogatása.

  • Önkormányzati hivatal működésének támogatása: közös önkormányzati hivatal esetében a támogatás a székhely önkormányzatot illeti meg az Mötv. szellemének megfelelően
  • Településüzemeltetéshez kapcsolódó feladatellátás támogatása: településkategóriánkénti fajlagos összegek a támogatás alapja
  • Egyéb önkormányzati feladatok támogatása: 1000 fő lakosságszám alatti települések esetében, ahol az egy lakosra jutó adóerő-képesség 32 000 Ft alatti, ott a támogatás legalább 5 millió forint, 1000 fő lakosság szám felett ahol az egy lakosra jutó adóerő-képesség 32 000 Ft alatti legalább 6 millió forint, egyéb telepűlések esetében legalább 3,5 millió forint.


Településüzemeltetési feladatok támogatása:

  • Támogatási elemek:
    • zöldterület gazdálkodás
    • közvilágítás
    • közutak fenntartása
    • köztemetők fenntartása
  • A támogatások alapja a 2014. december 31. statisztikai adatok, illetve adatszolgáltatások szerint lett megállapítva.

Egyéb önkormányzati feladatok támogatása:

A helyi önkormányzatokat további, a költségvetési törvényben nem nevesített Mötv. szerinti feladataik ellátása érdekében lakos alapú működési támogatás illeti meg az alábbiak szerint:

Támogatási összeg: 2700 Ft/fő (2015. január 1-jei KSH lakosságszám) differenciáltan a település nagyságához, és az adóerő-képesség szerint.


Köznevelés:

A helyi önkormányzatok  egyes köznevelési feladatainak támogatásában szerkezeti változás nem következett be, a 8,6%-os  növekedés  az óvodai működtetéshez és az óvodapedagógusok átlagbér növekedés és közterhei miatt van. Továbbra is önkormányzati feladat az:

  • Óvodai nevelés területén az óvodák fenntartása és működtetése (kötelező óvodáztatás 2016 szeptemberétől)
  • Iskola területén a működtetés
    • 3000 fő alatti településeknél főszabályként működtető az állam
    • 3000 fő felett főszabályként a működtető az önkormányzat

(Működtetés: a fenntartás egy részterületének a tárgyi feltételeknek és a tárgyi feltételekhez kapcsolódó személyi feltételek biztosítása)


Önkormányzati köznevelés feladatok finanszírozása

Óvodapedagógusok és segítőik bértámogatása

            Elve: Jogszabály szerinti oktatásszervezési paraméterek alapján a havi átlagkeresetek finanszírozása

            Lépései:

  • gyerekszámból, csoportátlagból – elismert csoportszám
  • pedagógus kötelező óraszámból, elismert csoportszámból – elismert pedagógus létszám
  • átlagkeresetből, elismert pedagógus létszám - bértámogatás


A bértámogatás tartalmazza a pedagógus életpálya modell miatti bérnövekedés fedezetét is.

Óvodapedagógusok bértámogatása:                         4 308 000 forint/számított létszám/év

Pótlólagos összeg a 2016/2017. nevelési évre:          35 000 forint/számított létszám/3 hónap

Segítők bértámogatása:                                             1 800 000 forint/létszám/év


Óvodaműködtetés

  • a statisztikai gyermeklétszám és 70 000 forint/fő/év szorzataként  kapott összeg.


Szociális feladatok támogatása

A települési önkormányzatok egyes szociális, gyermekjóléti és gyermekétkeztetési feladatainak támogatásában az előző évhez képest 2,3%-os csökkenés tapasztalható.

A szociális támogatások rendszerének átalakítására 2015.márcus elsejével  került sor. Az átalakítás sorár a támogatások jelentős része a Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Alap előirányzatai közé került, ugyanakkor egyes támogatási formák, mint a rendszeres szociális segély a lakásfenntartási támogatás kikerültek a szociális törvényből.

Csökkent a pénzbeli szociális ellátások kiegészítése, növekszik az önkormányzatok szociális feladatainak egyéb támogatása, egyes szociális és gyermekjóléti feladatok és a gyermekétkeztetés támogatása. A változásokat indokolta, hogy bővülni fog azon jogosultak köre akik bölcsődében, illetve óvodában térítésmentesen étkezhetnek.


A települési önkormányzatok szociális feladatainak egyéb támogatása:

  • Erre a normatívára Tab nem jogosult, mivel csak a 32.000 forint egy lakosra jutó adóerő-képesség alatti települések jogosultak a támogatásra.


Egyes szociális és gyermekjóléti feladatok támogatása:

Család- és gyermekjóléti szolgálat és központ működtetése:

A szociális törvényben valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvényben és külön jogszabályban megfogalmazottak szerint a közös önkormányzati hivatal a szolgálat után, illetve a járás székhely önkormányzat a központ működtetése után a járáshoz tartozó települések alapján  jogosult a támogatásra.


Gyermekétkeztetés

  • A gyermekétkeztetés támogatása jogcím a 2016. évi törvényben is a szociális ágazat támogatásai között szerepel
  • A támogatási rendszer az előző évhez hasonlóan van kialakítva, nem gyermekenkénti fajlagos összeg jár, hanem
    • Elismert dolgozók bértámogatása
    • Gyermekétkeztetés üzemeltetési támogatása alapján.

Elismert dolgozók bértámogatása:

  • kapacitástól függő számított dolgozói létszám (ellátotti létszám alapján elismert dolgozói létszám)
  • bértámogatás fajlagos összege: 1 632 000 forint/számított létszám/év (vásárolt szolgáltatás esetén is jár, ilyen esetben a szolgáltatási díjra használható)

Gyermekétkeztetés üzemeltetési támogatása:

  • béren kívüli egyéb kiadások (dologi és kiadások) támogatására szolgál


Kulturális feladatok támogatása

Kulturális feladatok támogatása szerkezetében és szabályozásában követi a 2015. évben bevezetett struktúrát. Támogatás összege 1 140.-forint/fő.


Beszámítás módszere:

  • Egyes költségvetési támogatások összegéig a számított bevételével összefüggő támogatáscsökkenés terheli az elvárt iparűzési adóbevételt.
  • A számított bevétel a 2014.évi iparűzési adóalap 0,55%-a, az alábbi differenciálás szerint:
    • Ha a települési önkormányzat egy lakosra jutó adóerő képessége nem haladja meg az 5000 forintot – 0%
    • Ha a települési önkormányzat egy lakosra jutó adóerő képessége 5001 és 8500 forint közötti – 0%
    • Ha a települési önkormányzat egy lakosra jutó adóerő képessége 8 501 és 10 000 forint közötti – 10%
    • A kategóriánkénti elvonás még tovább van bontva és (ahova Tab is tartozik)…
    • Ha a települési önkormányzat egy lakosra jutó adóerő képessége 42 001 forint és 60 000forint közötti – 105%
  • a legalacsonyabb adóbevételi potenciállal rendelkezőket a beszámítás egyáltalán nem érinti, e felett sávosan jelentkezik az elvonás.


Az elvárt bevétel miatti csökkentést költségvetési törvényben rögzített sorrendben kell érvényesíteni a támogatási jogcímek tekintetében a támogatás összegéig, így:

  1. Egyéb önkormányzati feladatok támogatása jogcím
  2. Lakott külterület támogatása jogcím
  3. Zöldterület-gazdálkodással kapcsolatos feladatok támogatása jogcím
  4. Közvilágítás fenntartásának támogatása
  5. Köztemető fenntartással kapcsolatos feladat
  6. Közutak fenntartásának támogatása
  7. Önkormányzati hivatal működésének támogatása jogcím

A beszámítás összegeit a 12.sz.melléklet mutatja, önkormányzati szinten összesen 84.510 ezer forint, amellyel az állami támogatás csökkentésre került.

A 2015.évi beszámítás összege 85.365 eft volt.


A 2016 évi beszámítási összegek alakulása a fenti feladatok szerint:

a teljes támogatási összeg beszámításra (elvonásra) került az

egyéb önkormányzati feladatok támogatása jogcímen 12.158.100 forint,

lakott külterület támogatása jogcímen 76.500.forint

zöldterület-gazdálkodással kapcsolatos feladatok támogatása jogcímen 8.848.640 forint

közvilágítás fenntartásának támogatása jogcímen 12.512.000 forint

köztemető fenntartással kapcsolatos feladaton 100.000. forint

közutak fenntartásának támogatása jogcímen 4.701.170. forint.

Részben került beszámításra az

önkormányzati hivatal működésének támogatása jogcím  122.377.600 forintból 46.113.492 forint.

Összesen 84.509.902 forint a beszámítás összege. Csak a hivatal  működésére kapjuk meg részben a normatívát, amely 76.264.108 forint, a többi általános támogatás teljes egészében elvonásra került.


A helyi önkormányzatok kiegészítő támogatásai:

A támogatás hat részből tevődik össze:

  • Helyi önkormányzatok működési célú költségvetési támogatás: itt van többek között a a lakossági víz- és csatornaszolgáltatás támogatása, helyi közösségi közlekedés támogatása stb.
  • Helyi önkormányzatok felhalmozási célú költségvetési támogatása: pl. lakossági közműfejlesztési támogatás, önkormányzati feladat ellátást szolgáló fejlesztések támogatása a könyvtári és közművelődési érdekeltségnövelő támogatás
  • Önkormányzatok rendkívüli támogatása: amelyre az önkormányzatok működőképességük megőrzése érdekében nyújthatnak be.
  • Egyedi önkormányzati támogatások
  • Önkormányzati elszámolások
  • Vis maior támogatás

de ezekre a pályázatokra év közben majd külön lehet pályázni.




RÉSZLETES INDOKOLÁS



BEVÉTELEK ALAKULÁSA:


Az intézményeknél keletkezett működési bevételek nagyságrendje jelentősen nem változott az előző évhez képest. Az iskolák étkeztetését továbbra is a helyi önkormányzatok biztosítják, a középiskola étkeztetésnél pedig  mi vagyunk a szolgáltatók, így bevételként csak a gyermek által fizetett nyersanyag norma egy része jelentkezik. Intézményenkénti részletezését a 3 sz. melléklet  és altáblái tartalmazzák.


Helyi adókból 383.000 eFt bevétellel számolunk. Az iparűzési adóból várhatóan 360.000eft, a magánszemélyek kommunális adójából 12.000 eft és az építményadóból 11.000 eft származik, az építmény adó felhasználása út felújítására van tervezve. Az egyéb díjak, bírságok, pótlékok összege 1.000 eft.


Az átengedett központi adóknál az előző évi szabályozáshoz képest változás nincs, ( megszűnt a személyi jövedelemadó településre kimutatott összeg 8 %-a amely az önkormányzatnál maradt, és csak a gépjármű adóból 40% illeti meg a települési önkormányzatot) ebből az adónemből 10.000 eft bevétel várható.


Az önkormányzatnak költségvetési állami támogatásból 236 millió forint bevétele várható. 2016.évben a többcélú kistérségi társulások által ellátott szociális feladatok finanszírozása az önkormányzatokon keresztül történik ezért 39.627 eft támogatás a mi költségvetésünkben szerepel, és ugyanilyen összegű támogatásértékű kiadás is beépült a költségvetésbe. A támogatás jogcímeit és összegeit a 12.sz.melléklet tartalmazza.


Működési célú támogatásra államháztartáson belülről 43.145 eft-tal számolunk, ennek jentős része a közfoglalkoztatáshoz kapcsolódik, ennek összege 40.645 eft, ezen túlmenően az óvodához veszünk még át pénzt.


Fejlesztési célú támogatásértékű bevételre 370.000 eFt-ot terveztünk. Ez az összeg tartalmazza valamennyi pályázatunk támogatási összegeit. A beruházások műszaki előrehaladásának függvényében az összeg évközben változhat.


Hitel felvételt -az évközi likvid hitel kivételével-, 2016 évben nem terveztünk, előre láthatólag nem is lesz rá szükség az év folyamán.


A kiadások finanszírozásához 63.836 eft előző évi pénzmaradvány igénybevételére van szükség. A rendelet-tervezet 313.000 eft 2015.évi maradványt tartalmaz , melyből 249.164 eft tartalékként szerepel.


KIADÁSOK ALAKULÁSA:

A kiadások tervezésénél meghatározó volt, hogy csak a  szükséges költségek kerültek  rendeket-tervezetbe, az intézményhálózat kisebb változásoktól eltekintve, pl. minimálbér változás az előző évi kiadási szinten működik.

Intézményrendszer működtetése:

Köznevelési intézmények

A köznevelési feladatot ellátó egyes önkormányzati fenntartású intézmények állami fenntartásba vételéről szóló törvény alapján az általános iskola fenntartója továbbra is a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, működtetője pedig az önkormányzat. A működtetésre megállapodást kötöttünk a Klebelsberg Intézményfenntartó Központtal.


2016-ban is változatlanul két intézményegységgel működik, az önkormányzat fenntartásában lévő, Tabi Takáts Gyula Óvoda és Bölcsőde Többcélú Intézmény, melynek illetékessége, működési köre a településekkel kötött feladatellátási szerződések alapján Tab város, Lulla, Sérsekszőlős, Zala, Torvaj, Zics és Somogyegres községek közigazgatási területét érinti.

A gyermeklétszám csökkenés miatt szeptember 1-től az intézményben  egy csoporttal várhatóan kevesebb lesz, ezért a rendelet-tervezet 3 fővel kevesebb alkalmazotti létszámot tartalmaz. A mennyiben a gyerekek száma indokolja az előirányzat visszaállításra kerül.


Zichy Mihály Művelődési Központ

Az intézmény struktúrájában változás nem történt. A városi rendezvények, programok szervezését a Művelődési Központ végzi élén a 2015. január 1-jétől kinevezett új vezetőjével.

Ennek alapján a Művelődési Ház végzi a művészeti élet fejlesztésében a gyermek és felnőtt színházi előadások, pódiumestek, zenei események, művészeti találkozók szervezését. Az amatőr művészeti mozgalom ápolásával, a városban működő művészeti csoportok, egyesületek támogatásával közművelődési csoportokat (szakkörök, klubok, művészeti csoportok) működtet. Kiállításokat rendez amatőr és hivatásos alkotók számára, jelentős hangsúlyt kap a helyi tehetségek gondozása, a helyi és környékbeli alkotók bemutatkozása. Kiemelt feladatként szervezi a fiatalok szabadidejének hasznos eltöltését sport, játék, kézműves foglalkozás, zenei és táncos rendezvények, rajz- és kézműves, szabadidős tábor lebonyolításával. Fontos szerepet vállal a város kulturális eseményeinek szervezésében, az évente visszatérő eseményként megrendezésre kerülő nagyszabású rendezvények lebonyolításában. Kapcsolatot tart a városban önszerveződő módon létrejött kulturális közösségekkel, egyesületekkel, civil szervezetekkel. Az intézmény költségvetését a fenntartói finanszírozás mellett saját bevételekből (terembérletből, jegyeladásból, szponzori támogatásból) kívánják biztosítani.


Városi Könyvtár Tab

Az intézmény struktúrájában változás nem történt. A Városi Könyvtár továbbra is ellátja a könyvtári állomány gyarapítását, nyilvántartását, feltárását, biztosítja azok megőrzését, védelmét és a könyvtári szolgáltatásokat. Foglalkozik folyóirat, időszaki kiadvány kiadásával, a Nagy Ferenc Galéria és a Néprajzi Gyűjtemény bemutatásával és megóvásával.


GAMESZ

Az intézmény struktúrájában változás, hogy 2 fő átkerült a Tabi Közös Önkormányzati Hivatalhoz, mert külön megállapodás alapján a Hivatal látja el az intézmény pénzügyi-gazdasági feladatait. Az intézményvezető vezetői megbízása újabb 5 évre meghosszabbításra került. Az intézmény az elmúlt évekhez hasonlóan 2016. évben is végzi az étkeztetés, konyha üzemeltetésének ellátását, a város üzemeltetését és a közterületek rendbe tartását, valamint a romos épületek bontását.


Tabi Családsegítő és Gyermekjóléti Központ

2016. január 1. napjától létrejött új intézmény 5 fővel tervezi ellátni a szolgálat és a központ feladatait, melyből 3 fő munkáltatói jogutódlással került a jogelőd intézménytől az új munkáltatóhoz. Az intézményvezetői és egy fő családsegítői állás pályázati kiírásra került. Az intézmény székhelye a 8660 Tab, Petőfi S. u. 4. szám alatti ingatlanban található. Az irodák használatára vonatkozó közüzemi költségeket a Koppány-Völgyi Alapszolgáltatási Központ és Tab Város Önkormányzata közösen viselnék az általuk kötött üzemeltetési megállapodás alapján.  A feladatellátás technikai hátterének biztosítására az informatikai eszközök átadásra kerülnének a jogelőd munkáltatótól, de az intézmény indulásához további várható költségek felmerülésével kell számolni (pl.: postafiókbérlet, gépjármű üzemeltetés vagy buszbérlet, irodaszerek beszerzése).


Tabi Közös Önkormányzati Hivatal

Tab Város Önkormányzata, valamint Bábonymegyer, Lulla, Sérsekszőlős, Torvaj, Zala és Zics települések önkormányzatai által kötött megállapodás alapján 2016. évben változatlanul működik a közös önkormányzati hivatal, melynek létszámkeretét a települések 2015. április 1-től 32 főben határozták meg, tekintettel arra, hogy a Hivatal a GAMESZ-szal kötött külön megállapodás alapján ellátja az intézmény pénzügyi-gazdasági feladatait is.


Közfoglalkoztatás

Önkormányzatunk 2016. évben éves szinten átlagosan 40 fő foglalkoztatásával tervezi a közfoglalkoztatást. Ennek keretében két Startmunka programot valósítanánk meg, az egyik a belvízelvezetés, hiszen a korábbi évekhez hasonlóan 2016-ban is szükséges a város területén lévő árkok, csapadékvíz-elvezető rendszerek folyamatos karbantartása, tisztítása, valamint a romos házak bontása. A romos házak bontásánál a Kossuth L. u. 30. és a Kossuth L. u. 120. szám alatti ingatlanok bontására kerülne sor közfoglalkoztatottak bevonásával. 

A hagyományos, hosszú időtartamú közfoglalkoztatás keretében az intézményeknél közterület-takarító, takarító, gondnok, kézbesítő, karbantartó, gyermekkísérő és adminisztrátor munkakörökbe szeretnénk bevonni a munkavállalókat a korábbi években kialakult gyakorlatnak megfelelően. A közfoglalkoztatásban a GAMESZ mellett részt vesz a könyvtár, a művelődési központ, az általános iskola, a Tabi Közös Önkormányzati Hivatal, és az óvoda.


Testvérvárosi kapcsolatok

Az előző évek gyakorlatának megfelelően 2016 évben is a szervezési iroda szervezi és egyezteti a hivatalos testvértelepülési programokat. A képviselő-testület a 2016. évi szüreti fesztiválra  is meghívja Tab város valamennyi testvértelepülésének küldöttségét.


Civilszervezetek és sport szervezetek támogatása

2016-as évben is várhatóan a képviselő-testület az eddigi gyakorlatának megfelelően és nagyságban támogatja Tab város civilszervezeteit és 7 millió forint összegben a sportszervezeteit.

Folyamatban lévő európai uniós pályázat:


Tab Város Önkormányzatának részvétével a Völgy Hangja Fejlesztési Társaság Közhasznú Egyesület által koordinált ERASMUS+ KA2 Stratégiai partnerségek a szakképzésben programból támogatott Szövetség az Európai Megújuló Energetikai Szakképzésért (SZ E M E SZ) című pályázat.

A  projekt (Szövetség az Európai Megújuló Energetikai Szakképzésért – SZEMESZ) összértéke 285 000 €, a megvalósítást végző nemzetközi konzorcium négy tagú (Völgy Hangja Egyesület, Tab Város Önkormányzata, Berufsförderungsinstitute Burgenland, Kéttannyelvű Középiskola Lendava Szlovénia). Időtartama 24 hónap (2015.10.01. – 2017.10.01.).

Tab Város Önkormányzatának költségvetése 32 850 €, amelyből 16 650 € a szakmai megvalósítók (tanárok, oktatási szakemberek) megbízási díja, míg a fennmaradó rész a menedzsment, utazási és rendezvény költségeket tartalmazza.

A megbízott szakemberek a projekt alábbi szellemi termékeinek kidolgozásában vesznek részt:

- a technikus képzés gyakorlati oktatási módszertani kézikönyve;

- kapcsolódó gazdaságtani oktatási segédanyag;

- e-tananyag;

- műhely felszerelési terv;

- gyakorlat értékelési módszertan;

- háromnyelvű szószedet;

- nemzetközi együttműködési koncepció.

A projekt keretében sor került egy 5 napos tanári képzésre (2015. november 9-13.) Ausztriában, majd minden szemeszterben egy 5 napos ausztriai próba gyakorlatra, amelyen 10 diák és két szaktanár vesz részt. Ezek költségei az egyes partnerek között szétosztódnak.

Ezenkívül a projekt keretében a fent leírt szellemi termékekhez kapcsolódóan két multiplikációs rendezvény, egy tabi nyílt nap, és egy záró konferencia megrendezésére kerül sor.

A tabi nyílt nap célja az első lefolytatott, ausztriai, kísérleti gyakorlati oktatási szakaszokhoz és a gyakorlati képzési rendszer kidolgozásához kapcsolódó eredmények bemutatása. A rendezvény szervezését és koordinálását Tab Város Önkormányzata (Rudnay Gyula Szakközépiskola) végzi. A rendezvényen bemutatásra kerül a tervezett gyakorlati rendszer és az első kísérleti oktatási szakaszok tapasztalatai. A résztvevők körében fel kell mérni az új forma iránti érdeklődést és a tervezett képzési rendszerre vonatkozó véleményeket.

A záró konferencián a gyakorlati módszertanhoz kapcsolódóan kidolgozott és az értékelési módszertan elemeit is integráló e-learning alapú felület szakmai bemutatása történik meg a szakma képviselői számára. A záró konferencia szervezésének és megvalósításának irányítója és felelőse a konzorciumvezető Völgy Hangja Egyesület.

Az előleget 2015.évben megkaptuk, a várható kiadásokat a rendelettervezet tartalmazza. 



Szociális kiadások alakulása:


A jogosult részére jövedelme kiegészítésére, pótlására szociális ellátás nyújtható.


A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. (továbbiakban: szociális törvény) értelmében a szociális ellátás feltételeinek biztosítása az állam központi szerveinek és a helyi önkormányzatnak a feladata.

Az önkormányzat a szociális és gyermekjóléti feladatait a központi költségvetésből biztosított állami normatív támogatásból, valamint az önkormányzat saját bevételeiből látja el.


Az elmúlt években bekövetkezett hatásköri változások miatt mára már csak egy ellátás, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény, amelynek a költségét az állam normatív alapon finanszírozza.


A képviselő-testület a szociális törvényben és az önkormányzati rendeletben meghatározott feltételek alapján települési támogatást, valamint más pénzbeli támogatásokat nyújt.


Tab Város Önkormányzata - 2015. március hó 1. napjától - a Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni ellátások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 3/2015. (II. 27.) rendeletében (továbbiakban: helyi rendelet) szabályozza az önkormányzat által nyújtandó és nyújtható ellátási formákat és a jogosultsági feltételeket. Ezek a következők:


Települési támogatások:


Rendkívüli élethelyzetre tekintettel nyújtott települési támogatás:

Rendkívüli települési támogatásban kell részesíteni kérelemre azt a személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem a 10.000,- Ft-ot nem haladja meg, és az alkalmanként jelentkező, nem várt többletkiadások – elemi kár elhárítása, hosszabb kórházi kezeléssel járó betegség – miatt anyagi segítségre szorul. Az támogatás összege a 20.000.- forintot nem haladhatja meg.

A beszámoló készítéséig nem került megállapításra ezen ellátási forma, ezért 2016. évre igen alacsony, azaz 5 fő támogatásával számoltunk.


Létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatás:

Települési támogatásban lehet részesíteni azt a személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem a 45.000,- Ft-ot nem haladja meg. Évente legfeljebb egy alkalommal jövedelemre való tekintet nélkül is megállapítható települési támogatás, különösen betegséghez, elemi kár elhárításához, iskoláztatáshoz, hosszabb kórházi kezeléssel járó betegséghez. Az így megállapított támogatás összege maximum 20.000.- forint lehet.


A 2015. évi időarányos tényadatok figyelembe vételével az előző évinél lényegesen alacsonyabb összegben került megtervezésre a létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatásra fordítandó előirányzat.


Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás céljából nyújtott települési támogatás:

Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként megállapított települési támogatás összege 25.000,- Ft, ha az eltemettető családjában az egy főre jutó jövedelem a 45.000,- Ft-ot nem haladja meg. A támogatás iránti kérelemhez a jövedelemigazolásokon kívül csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonatot, és a temetés költségeiről a támogatást kérő nevére kiállított számlák eredeti példányát.

2015 egész évre az előző évivel azonos, azaz 8 hozzátartozó segélyezésével számoltunk.


Gyógyszerkiadások viselése céljából nyújtott települési támogatás:

A gyógyszerkiadások viseléséhez egy éven keresztül havi 5.000.- forint települési támogatásra jogosult az a rászorult személy, akinek a családjában az egy főre jutó nettó jövedelem az 50.000,- Ft-ot, egyedül élő esetén a 65.000,- Ft-ot nem haladja meg, és a havi rendszeres gyógyszerköltségének és gyógyászati segédeszközének a költsége meghaladja a 15.000,- Ft-ot.

A 2016. évre 4 fővel több személy támogatásával számoltunk, mint 2015. évre, mivel ezen ellátást igénylők száma 8 hónap alatt (2015. március – október között) elérte az egész évre tervezettet.


Ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás

Ápolási célú települési támogatás (továbbiakban: ápolási támogatás) állapítható meg Tab Város közigazgatási területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó nagykorú személy részére. A támogatás megállapítható  amennyiben 18. életévét betöltött tartós beteg közeli hozzátartozója gondozását, ápolását végzi; regisztrált álláskereső és a munkanélküliek ellátására, társadalombiztosítási ellátására, valamint nyugellátásra nem jogosult; a családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem a 28.000,- Ft-ot, egyedülálló esetén a 45.000,- Ft-ot nem haladja meg, és az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyonnal nem rendelkeznek; nem jogosult az Szt. 41. §-a alapján ápolási díjra és keresőtevékenységet nem folytat.

Az ápolási célú települési támogatás a kérelem benyújtásának napjától 12 hónapra kerül megállapításra, összege 20.000,- Ft/hó.


Az ápolási támogatás mértéke alacsonyabb a korábbi ápolási díjnál; nem minősül nyugdíjra jogosító szolgálati időnek és egészségügyi szolgáltatásra sem jogosít. A fentiek miatt ápolási díjban részesülőkhöz képest jelentősen alacsonyabb ezen ellátást igénylők száma.


A 2016. évre 7 személy támogatásával számoltunk, mivel 2015. évben a támogatásban részesülők száma jelentősen elmaradt a tervezettől.


Kamatmentes kölcsön:

Tab Város Képviselő-testülete - az éves költségvetésben meghatározott keretösszeg mértékéig – pénzügyi tevékenységnek nem minősülő kamatmentes kölcsönben részesítheti évente egy alkalommal legfeljebb 85.000.- forint erejéig azt a rászoruló személyt, akinek a családjában az egy főre jutó nettó jövedelem a 28.000.- forintot eléri.

A 2015. évi időarányos tényadatok figyelembe vételével, az előző évivel azonos létszámmal és előirányzattal került megtervezésre a 2016. évi kamatmentes kölcsön.


Köztemetés:

A köztemetés megállapításának feltételeit a szociális törvény szabályozza. A 2015. évi időarányos tényadatokat figyelembe véve köztemetés tekintetében azonos létszám és közel azonos pénzügyi adatokkal számolhatunk 2016. évre.


Üdülési támogatás:

Tab Város Képviselő-testülete évente egy alkalommal üdülési támogatásban részesíti az oktatási intézmény által belföldön szervezett, legalább 5 napos üdülésen, illetve táborozáson részt vevő tabi bejelentett lakóhellyel vagy bejelentett tartózkodási hellyel rendelkező gyermekeket.

A képviselő-testület Tabi Takáts Gyula Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 1-4 évfolyamos, illetve 5-8 évfolyamos tanulói üdülésének támogatására egyaránt 150.000 – 150.000 forintot, míg a Szent Gellért Római Katolikus Iskola diákjai üdülésének, táborozásának támogatására 50.000 forintot biztosít.

A fentiekre tekintettel 2016. évre 350.000 forint előirányzattal számoltunk.


Bursa Hungarica Ösztöndíj:

A képviselő-testület e támogatásra 2016. évben felhasználható előirányzatot 400.000 forintban határozta meg a 217/2015. (IX. 24.) sz. képviselő-testületi határozatával. Az ösztöndíjak odaítélésére 2015 novemberében került sor, 7 „A” és 1 „B” típusúra pályázó részére került megállapításra az ellátás.


Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:

Ezen ellátásra jogosultak nem részesülnek havi rendszerességgel pénzellátásban, csak egy évben két alkalommal augusztusban és novemberben kapnak jelenleg gyermekenként 5800 – 5800 forint támogatást, Erzsébet utalvány formájában. Az utalványokat élelmiszer, ruházat és tanszer vásárlására lehet felhasználni.


2015. évre a jogosultak részére fizetendő esetenkénti támogatás 5800.-Ft volt, mely támogatási összeg 2016. évben is változatlan marad.

A település tekintetében a 2016. évre az előző évinél 30 fővel kevesebb, azaz 140 gyermek támogatásával számoltunk, mivel 2015. évben a támogatottak száma jelentősen elmaradt a tervezettől.


Szociális étkezésben és nappali ellátásban részesülők támogatása:

A 2015. évi időarányos tényadatok figyelembe vételével került megtervezésre a szociális étkezésre és a nappali ellátásban részesülők támogatására fordítandó előirányzat.


Nyári gyermekétkeztetés:

A rászoruló gyermekek nyári étkeztetéséről szóló pályázat szerint Tab nem került besorolásra sem a leghátrányosabb, sem a hátrányos helyzetű települések közé. A fentiekre tekintettel 2015. évben a településen nem került sor a nyári gyermekétkeztetés megszervezésére. A következő évi támogatás elosztásának részletes szabályairól 2016 év tavaszán, várhatóan pályázat kiírására kerül sor. A 2016. évben 60 gyermek nyári étkeztetésével számoltunk.


Lakásgazdálkodási feladatok

A lakások tekintetében a tervezésnél a hatályos Önkormányzati rendeletben szereplő bérleti díjakat vettük figyelembe.

A garázsok és egyéb bérlemények bérbeadása pályázati úton történik, a bérleti díj megállapítása egyidejűleg kerül meghatározásra.


Kiadások tekintetében a közüzemi díjak egy része továbbszámlázásra kerül, a fennmaradó rész az üresen álló lakások miatt az önkormányzatot terheli, 10 társasházban került megállapításra közös költség. Az önkormányzati lakások és bérlemények kémény ellenőrzése évente történik. A központi fűtéses épületekben szükséges a kazánok rendszeres ellenőrzése, felülvizsgálata. A költségvetésben a felmerülő sürgős feladatok ellátására a fedezet tervezve


Beruházások-felújítások

Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházások-felújítások

Az előző 7 éves Európai Uniós költségvetési ciklusból áthúzódó támogatás nincs. A  költségvetésben a tervezett új pályázatok kerültek tervezésre, a megvalósításra csak nyertes pályázatok esetén kerül sor.


Tab város csapadékvíz elvezetésének fejlesztése

Tab Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 220/2015. (IX .24.) számú határozatával döntött arról, hogy – a várható pályázati felhívás előkészületeként – elkészítteti a város csapadékvíz elvezetési koncepcióját. a koncepció elkészült, a csapadékvíz elvezető hálózat felújítása az előzetes koncepció terv szerint 170 millió forint. A csapadékvíz elvezetés felújítására a TOP-2.1.3-15 kódszámú pályázati felhívásra fogja benyújtani pályázatát az Önkormányzat.


Tab Város Önkormányzat tulajdonában lévő épületek energetikai felújítása:

A Képviselő-testület 263/2015. (XI. 19) számú határozata alapján folyamatban van az Önkormányzat, valamint az Önkormányzat tulajdonában lévő gazdasági társaságok tulajdonában lévő épületek energiahatékonyság és megújuló-energiaforrás kiépítés lehetőségeire szóló tanulmányterv készítése.


Várhatóan megjelenő TOP-3.2.1 pályázati felhívásra tervezi az Önkormányzat benyújtani a Rudnay Gyula Középiskola, a Rendőrőrs, a GAMESZ főépület és a Nagy Ferenc Galéria épületeinek energetikai korszerűsítésére. Az energetikai korszerűsítés előzetesen kalkulált költsége 400 millió Ft.


Szintén pályázat benyújtásával tervezi az önkormányzat a Kossuth Lajos utcai általános iskola, a járóbeteg szakrendelő és a tanuszoda épületeinek alternatív-energetikai ellátását. Várható költség: 100 millió Ft.


Látványpálinkafőző és hulladékhő hasznosító építése:

Tab, Szent István utca 16 szám alatti ingatlan átalakítása – pálinkafőző kialakítása. 2015. július 3-án kelt tervezési szerződés alapján az  engedélyes tervdokumentáció elkészült. Az építési engedély megérkezett az önkormányzatnak. Becsült költség 750 millió forint. Pályázati lehetőség esetén, az önkormányzat pályázatot nyújt be. Pénzbeli költségek a pályázat függvényében alakulnak.


Új piac-, vásárcsarnok, közösségi tér építése:

Termelői piac kialakítása a meglévő Vörösmarty utcai piac helyén. A 2015. szeptember 10-én kötött tervezési szerződés alapján, az engedélyes tervdokumentáció folyamatban van. Becsült költség 1000 millió forint. Pályázati lehetőség esetén, az önkormányzat pályázatot nyújt be. Pénzbeli költségek a pályázat függvényében alakulnak.


Zöld város program:

  1. Virág úti lakótelep felújítása: parkolók kialakítása, meglévő útfelület felújítása, valamint a Kossuth utca felöli zöldterületen sétálópark kialakítása. Engedélyes tervdokumentáció elkészült. Becsült költség 130 millió forint. Pályázati lehetőség esetén, az önkormányzat pályázatot nyújt be. Pénzbeli költségek a pályázat függvényében alakulnak.
  2. Képviselő-testület 219/2015. (IX.24.) sz határozatával döntött arról, hogy a Tab. Kossuth L. u. 118-120 házszámú ingatlanokon szabadidő park kialakítás lehetőségeire készíttet tanulmánytervet.

Pályázati kiírás esetén a megvalósításra az Önkormányzat pályázatot fog benyújtani. Előzetesen becsült költség 170 millió Ft.

3.   Buszállomás alatti és melletti terület valamint más egyéb zöldterületek megújítása





Egyéb beruházásaink, tervezések


Tervezés:

Pályázatok előkészítéséhez szükséges tervezések.


Egyéb beruházások:

Petőfi utcai iskola tornaterem a tető kopolit üveg helyett palafedés 4.420.000 Ft.


Urnafal építés 400.000 Ft.                                                                                                           


Az ivóvíz és csatornahálózat biztonságos üzemeltetéséhez szükséges 15 éves gördülő fejlesztési tervben 2016 évre eszközhasználati díj terhére a Képviselő-testület 193/2015. (VIII.27.) számú határozatával jóváhagyott költség: 5.750.000 Ft.


Szent István 34 bontása: Önkormányzati ingatlan bontása. Bontási terv elkészült, engedély megérkezett az önkormányzathoz becsült költség bruttó 1,5 millió forint.


Kamerarendszer telepítése: A város biztonságának védelmében kültéri kamerarendszer telepítése a város bekötőútjain. Központ – adattárolás kialakítása a Tabi Közös Önkormányzati Hivatal épületében becsült költség bruttó 5 millió forint.


Útépítések: Kisfaludy köz, Dobó Katalin utca, Hunyadi utcák útburkolatának felújítása, új kopóréteg építése bruttó 30 millió forint összegben.


Hivatal épülete - pincelejáró feletti tetőszerkezet cseréje: A meglévő palatető elbontása után új cserépfedés, falszegély és csatornaszerkezet kialakítása bruttó 1,5 millió forint összegben.


Hivatal – falugazdász iroda és garázs épületek homlokzati festése: Épületek homlokzati javítása – festése, külső nyílászárók mázolása bruttó 1 millió forintért.


Kossuth Lajos u. üzletsor - önkormányzati üzletek + utasváró homlokzati felújítása: Az önkormányzat tulajdonában lévő üzletek külső homlokzati felújítása, a meglévő utasváró rendbetétele, buszváró feletti elburkolt bevilágító elbontása, pizzéria ajtajának cseréje, bádogos-szerkezetek felújítása, csapadékvíz elvezetés. Költség 5 millió forint.


Dózsa György utcai autóbuszmegállókba utasvárók kihelyezése a Képviselő –testület 203/2015.(VIII.27.) számú határozata alapján, bruttó 1,6 millió forint összegért.



Kisebb javítások, felújítások:

Az önkormányzat ingatlanjain felmerülő hibák kijavítása, állagmegóvások.


A működési célra átadott pénzeszközök összegét tételesen a 10. sz. melléklet tartalmazza


A 2016. évi közvetett támogatások tervezett összegének indoklása:


Közvetett támogatások tervezésénél az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. tv. 134. § alapján a méltányosság gyakorlásának lehetőségét vettük figyelembe (adó mérséklése, elengedése, törlése, stb.).


Többéves kihatással járó kiadások:


A többéves kihatással járó kötelezettségeinkben a 7.sz.melléklet szerint az ispa költségekhez való hozzájárulást és a Saubermacher kft-nek, megállapodás alapján részletben fizetett szolgáltatási díjat terveztük.



Tartalékként szerepel a költségvetési rendelettervezetben 249.164 eFt, melyből 239.164 eFt általános tartalék, és 10.000 eFt a céltartalék.



Tab, 2016. január 28.




                                                                                                         Schmidt Jenő