Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2016. (VI.30.) önkormányzati rendelete
A helyi hulladékkezelési közszolgáltatás rendjéről, a településtisztaság egyes kérdéseiről és a közszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 21/2003.(VIII.29.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2016. 07. 01- 2016. 06. 30Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2016. (VI.30.) önkormányzati rendelete
A helyi hulladékkezelési közszolgáltatás rendjéről, a településtisztaság egyes kérdéseiről és a közszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 21/2003.(VIII.29.) önkormányzati rendelet módosításáról
2016-07-01-tól 2016-07-01-ig
Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének
10/2016. (VI.30.)
ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
a helyi hulladékkezelési közszolgáltatás rendjéről, a településtisztaság egyes kérdéseiről és a közszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 21/2003. (VIII. 29.) önkormányzati rendelet módosítására
Tab Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában valamint a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 35.§ (1) bekezdésében, valamint a 88. § (4) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján Tab Város Önkormányzatának a helyi hulladékkezelési közszolgáltatás rendjéről, a településtisztaság egyes kérdéseiről és a közszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 21/2003. (VIII. 29.) önkormányzati rendeletének módosítására az alábbi rendeletet alkotja:
1. §
A helyi hulladékkezelési közszolgáltatás rendjéről, a településtisztaság egyes kérdéseiről és a közszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 21/2003. (VIII. 29.) önkormányzati rendelet (továbbiakban Rendelet) 1. § /5/ bekezdése az alábbiak szerint módosul:
„/5/ A rendelet hatálya alá eső ingatlanhasználó köteles a közszolgáltatási díjat az e rendeletben meghatározottak szerint megfizetni. Az egytényezős közszolgáltatási díj megegyezik a gyűjtőedény méretének megfelelő egységnyi ürítési díj és az időegység alatt teljesítendő ürítések számának szorzatával.
2.§
A Rendelet 2. §-a kiegészül az alábbi /20/ bekezdéssel:
„/20/ Koordináló szerv: a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 32/A. § (2) bekezdésében és az állami hulladékgazdálkodási közfeladat ellátására létrehozott szervezet kijelöléséről, feladatköréről, az adatkezelés módjáról, valamint az adatszolgáltatási kötelezettség részletes szabályairól szóló 69/2016. (III. 31.) Korm. rendelet 3. § (1) bekezdésében megjelölt koordináló szerv.”
3. §
A Rendelet 3. § /4/ bekezdése az alábbiak szerint módosul
„/4/ A települési szilárd hulladék rendszeres elszállítására vonatkozó közszolgáltatási szerződés
a./ természetes személy esetében a közszolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló szerződés megkötésével (a továbbiakban: szolgáltatási szerződés), vagy a közszolgáltatás igénybe vételével jön létre. A szolgáltatási szerződés egyes tartami elemeit a rendelet 2. sz. melléklet 1. pontja tartalmazza.
b./ gazdálkodó szervezetek esetében az egyedi szerződés megkötésével jön létre. A szerződést csak tevékenységük tényleges folytatásának idejére, de legalább 2 naptári hónap folyamatos időtartamra kötelesek megkötni. A közüzemi szerződés egyes tartalmi elemeit a rendelet 2. sz. melléklet 2. pontja tartalmazza.”
4. §
A Rendelet 2. számú melléklete az alábbiak szerint módosul:
„2. számú melléklet
Tab Város Önkormányzata
Képviselő-testülete
21/2003. (VIII. 29.) önkormányzati rendeletéhez
1.
A TELEPÜLÉSI HULLADÉK
RENDSZERES ELSZÁLLÍTÁSÁRA VONATKOZÓ SZOLGÁLTATÁSI SZERZÖDÉS EGYES TARTALMI ELEMEI (gazdálkodó szervezetek részére)
a) a szerződő felek (a közszolgáltató és az ingatlanhasználó) azonosító adatait,
b) a közszolgáltatás igénybevételének kezdő napját,
c) a teljesítés helyét,
d) az ingatlanhasználó által használt gyűjtőedény űrtartalmát és darabszámát,
e) az ürítési gyakoriságot és az ürítés idejét,
f) a közszolgáltatás díj mértékét,
g) a közszolgáltatási díj megfizetésének módját, és
h) a szerződés megszűnésének feltételeit.
2.
A TELEPÜLÉSI HULLADÉK
RENDSZERES ELSZÁLLÍTÁSÁRA VONATKOZÓ KÖZÜZEMI SZERZÖDÉS EGYES TARTALMI ELEMEI(természetes személyek részére)
a./ A szerződésben meg kell jelölni
- a szerződő feleket az adószám és a számlavezető pénzintézet feltüntetésével,
- a közszolgáltatás igénybe vételének kezdő napját, időtartamát,
- a teljesítés helyét pontos cím szerint,
- a gazdálkodó szervezet által biztosított gyűjtőedény űrtartalmát és darabszámát,
- 1100 l-es konténer esetén az ürítés gyakoriságát, az ürítési napokat az 1. sz.
melléklet szerint.
b./ A szerződésben rendelkezni kell továbbá:
- a közszolgáltatás díjáról és megfizetéséről,
- a közszolgáltatás mértékét meghaladó esetleges többletszolgáltatásról és annak díjáról,
- a szerződés felmondásának feltételeiről,
- az irányadó jogszabályok meghatározásáról. „
5. §
A Rendelet 3/A. § /10/ bekezdése az alábbiak szerint módosul:
„/10/ Az aki a 3/A. § /9/ bekezdés szerinti bejelentési kötelezettségét elmulasztja, köteles a Koordináló részére visszamenőleg a 60 literes és az igazolási kérelem benyújtásakor használt edényzet közötti közszolgáltatási díjkülönbözetét kamattal növelten egy összegben megfizetni.”
6. §
A Rendelet 4. § /19/ bekezdése az alábbiak szerint módosul:
„/19/ A közszolgáltató a közszolgáltatással összefüggő személyes adatokat az ingatlanhasználó (illetve az ingatlan nyilvántartásban szereplő jogosult) azonosítására, a közüzemi szerződés teljesítésével, jogszabályban előírt ellenőrzések végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátásra, postázásra használja fel.”
7. §
(1) A Rendelet 6. § /3/. bekezdése az alábbiak szerint módosul:
„/3/. Az ingatlanhasználó a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátásáért közszolgáltatási díjat a Koordináló szerv által kiállított számla ellenében a Koordináló szerv jogszabályban meghatározott számlázási ütemezése szerint köteles a számlán szereplő határidőn belül megfizetni.”
(2) A Rendelet 6. § /7/ bekezdése az alábbiak szerint módosul:
„/7/ Amennyiben az ingatlanhasználó a /6/ bekezdés szerinti bejelentésében nem jelöli meg az új rendszeres közszolgáltatásra vonatkozó igényének időtartamát, a közszolgáltató mindaddig a bejelentés szerint teljesít, valamint a Koordináló szerv mindaddig számláz, amíg az ingatlantulajdonos más tartalmú bejelentést nem tesz.”
8. §
Ezen rendelet 2016. július 1-én lép hatályba.
Tab, 2016. június 29.
Dr. Vanó Szilárd Schmidt Jenő
jegyző polgármester
Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének
10/2016. (VI.30.)
RENDELETE
a helyi hulladékkezelési közszolgáltatás rendjéről, a településtisztaság egyes kérdéseiről és a közszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 21/2003. (VIII. 29.) önkormányzati rendelet módosításáról
Általános indokolás
A Ht. 2016. április 1. napjától hatályos 35. § (1) bekezdése valamint 88. § (4) bekezdése alapján:
35. § (1) A települési önkormányzat képviselő-testülete önkormányzati rendeletben állapítja meg:
a) az önkormányzati hulladékgazdálkodási közfeladat tartalmát, a közszolgáltatási terület határait az Országos Hulladékgazdálkodási Közszolgáltatási Tervben foglaltakkal összhangban.
b) a közszolgáltató tagjai, illetve az alvállalkozó által végzett hulladékgazdálkodási tevékenységet, továbbá a tagoknak, illetve az alvállalkozónak a közszolgáltatás egészéhez viszonyított arányát, ha a közszolgáltatást a közszolgáltató több tagja, illetve alvállalkozó végzi;
c) az önkormányzati hulladékgazdálkodási közfeladat ellátásának rendjét és módját, a közszolgáltató és az ingatlanhasználó ezzel összefüggő jogait és kötelezettségeit, valamint a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés egyes tartalmi elemeit;
d) az önkormányzati hulladékgazdálkodási közfeladat igénybevételének miniszteri rendeletben nem szabályozott módját és feltételeit;
e) az ingatlanhasználót terhelő, miniszteri rendeletben nem szabályozott díjfizetési kötelezettséget, megfizetésének rendjét, az esetleges kedvezmények, továbbá az ingatlanhasználó részéről történő szüneteltetés eseteit; Az önkormányzatok ezen hatásköre tehát továbbra is megmarad, hogy a szabályozás kialakításánál javasolt az OHKT rendelkezéseit és a szolgáltatási díjról szóló NFM rendelet rendelkezéseinek figyelembe vétele.
f) az üdülőingatlanokra vonatkozó sajátos szabályokat;
88.§ (4) Felhatalmazást kap a települési önkormányzat képviselő-testülete, hogy rendeletben állapítsa meg:
a) a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátásának és igénybevételének szabályait, illetve a 35. §-ban foglalt rendelkezések érvényesítéséhez szükséges szabályokat;
b) az elkülönített hulladékgyűjtésre vonatkozó részletes szabályokat;
c) a közterület tisztán tartására vonatkozó részletes szabályokat;
Fentiek alapján szükségessé vált a rendelet módosítása.
Tab, 2016. június 29.
Schmidt Jenő
polgármester