Tab Város Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2017. (I.30.) önkormányzati rendelete

Az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről

Hatályos: 2017. 12. 06- 2018. 02. 26

Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének

8/2017.(VII.14.), 13/2017.(XII.5.) rendelettel módosított


1/2017.(I.30.)
RENDELETE

az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről


Tab Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdése alapján, az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a 2017. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:


A rendelet hatálya

1. §


A rendelet hatálya a 2017. évi költségvetés gazdálkodás vonatkozásában a képviselő-testületre és annak bizottságaira, az önkormányzat által irányított költségvetési szervekre - ideértve a Tabi Közös Önkormányzati Hivatalt is ( a továbbiakban: Hivatal)- terjed ki.


2. §


(1)[1]    Az önkormányzat összevont költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban a 1.sz. melléklet tartalmazza.


(2)[2]    Az önkormányzat – elemi költségvetés szerinti- költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban a 2.sz. melléklet tartalmazza.


(3)[3]    Az önkormányzat által alapított költségvetési szervek - ideértve a Hivatalt is - engedélyezett létszámát, valamint költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok, kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban a 3.sz. melléklet tartalmazza.


(4)[4]    Az önkormányzat beruházási és felújítási kiadásait feladatonként a 4. sz. melléklet tartalmazza.


(5)     A Tabi Takáts Gyula Óvoda és Bölcsőde Többcélú Intézmény, mint költségvetési szerv intézményegységének engedélyezett létszámát, valamint költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban a 3.2.2.sz. melléklet tartalmazza .


(6)[5]    Az önkormányzat költségvetésében szereplő támogatási célokat és összegeit a 10.sz. melléklet tartalmazza.


A költségvetés bevételei és kiadásai

3. §


(1)[6]    A Képviselő-testület a helyi önkormányzat és a helyi önkormányzat által irányított költségvetési szervek (ideértve az Közös Önkormányzati Hivatalt is) együttes 2017. évi költségvetését 2.225.908 eFt bevétellel és kiadással, ezen belül:


                         1.813.482 eFt            tárgyévi bevétellel,

 412.426 eFt finanszírozási bevétellel (előző évi maradvány igénybevétele)

                         2.225.908 eFt            tárgyévi kiadással ezen belül

                                                           1.255.408 eFt működési célú bevétellel

                                                           1.050.765 eFt működési célú  kiadással

                                                              204.643 eFt működési célú többlettel

                                                           970.500 eFt felhalmozási célú bevétellel

                                                           1.175.143 eFt felhalmozási célú kiadással

                                                              204.643 eFt felhalmozási célú hiánnyal


                                              

állapítja meg.


(2)     Az önkormányzatnak 2017. évben nem keletkezik olyan ügylete, amely a 2011. évi CXCIV. törvény 10. § (1) bekezdésének hatálya alá esik, illetve a Kormányt előzetesen tájékoztatni kell.

            A saját bevételeket és az adósságot keletkeztető ügyleteiből eredő fizetési kötelezettségeket a 14.sz melléklet tartalmazza.


(3)[7]    A bevételi és kiadási főösszegen belül a kiemelt előirányzatokat –a finanszírozási műveleteket is figyelembe véve- az alábbiak szerint állapítja meg:


működési költségvetés tárgyévi bevétel                                          842.982 eFt

működési költségvetés finanszírozási bevétele                                412.426 eft

működési költségvetés tárgyévi kiadás                                         1.050.765 eFt

ebből:

        - a személyi juttatások kiadásai                                 360.478 eFt

        - a munkaadókat terhelő járulékok                              80.968 eFt

        - a dologi kiadások                                                    280.599 eFt

        - az ellátottak pénzbeli juttatásai                                 13.028 eFt

        - finanszírozási kiadás                                                 7.130 eFt

        - az egyéb működési célú kiadás                               308.562 eFt

        -ebből:

        - egyéb működési célú támogatás államháztartáson belülre  56.118 eFt

        - egyéb működési célú támogatás államháztartáson kívülre 61.250 eFt

        - az általános tartalék                                                 181.194 eFt

        - a céltartalék                                                               10.000 eFt



a felhalmozási költségvetés tárgyévi bevétele                                          970.500 eFt

a felhalmozási költségvetés finanszírozási bevétele                                            0 eFt

a felhalmozási költségvetés tárgyévi kiadása                                         1.175.143 eFt

ebből:

        - a beruházások összege                                                           1.111.303 eFt

        - a felújítások összege                                                                   61.840 eFt

                        - egyéb felhalmozási célú kiadások                                                2.000 eFt

                                   - felhalmozás célú finanszírozási kiadás                                              0 eFt


(4)[8]      A képviselő-testület a működési és a felhalmozási  célú  /tőkejellegű/ bevételeket és kiadásokat az 5. és  6. sz. melléklet szerint állapítja meg.


(5)     Az önkormányzat engedélyezett létszáma 2017. évben -a közfoglalkoztatottak nélkül - 97 fő.


(6)     A közfoglalkoztatottak éves létszáma 45 fő.


Az önkormányzat bevételei

4. §


A 3. §-ban megállapított bevételi főösszeg kiemelt előirányzatonkénti megbontását és a kiadási főösszeget előirányzat csoportonként, ezen belül kiemelt előirányzatonként és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok az 1. sz. melléklet tartalmazza.


5. §


A 4. §-ban megállapított bevételeket az önkormányzat által alapított költségvetési szervenként a 3. sz. melléklet tartalmazza.



Az önkormányzat kiadásai

6. §


A képviselő-testület a 2017. évi költségvetés kiadásait költségvetési szervenként - és ezen belül kiemelt előirányzatait, engedélyezett létszámát, valamint az intézményi támogatásokat a 3. sz. melléklet szerint állapítja meg.

A költségvetési szervek a személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival, valamint a működéshez, a vagyon használatához, a közfeladatai ellátásához szükséges egyéb előirányzataival rendelkeznek.


7. §


A képviselő-testület a Hivatal költségvetésében szereplő kiadásokat, valamint a létszámkeretet a 3.1. sz. melléklet szerint állapítja meg.

A személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival, valamint a működéshez, a vagyon használatához, a közfeladatai ellátásához szükséges egyéb előirányzataival e rendeletben foglaltak szerint, és a gazdálkodásról szóló belső szabályzatoknak megfelelően a jegyző rendelkezik.



Tartalékok

8. §[9]


Az önkormányzat 191.194 eft tartalékot képez, melyből 181.194 eft az általános tartalék 10.000 e ft pedig céltartalék. A tartalékok felett a képviselő testület rendelkezik.


Több éves kihatással járó feladatok

9 §


A képviselő-testület a több éves kihatással járó feladatok előirányzatait éves bontásban a 7. sz. melléklet szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi évek előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.


10. §


(1)[10]   Az előirányzat felhasználási tervet a 8. sz. melléklet tartalmazza.


(2)     A 2017. évi közvetett támogatások tervezett összegét a 9. sz. melléklet tartalmazza


(3)     Az Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházások kimutatását a 11. sz. melléklet tartalmazza.


  1. A központi költségvetésből származó támogatások jogcímeit és összegeit a 12.sz.melléklet tartalmazza.


  1. Az önkormányzat által a lakosságnak juttatott támogatások, szociális, rászorultsági ellátások jogcímeit és összegeit a 13.sz.melléklet tartalmazza.


A 2017. évi költségvetés végrehajtásának szabályai

11. §


(1)     A költségvetési szervek saját hatáskörében -kivéve a kiemelt előirányzatokon belül- nem módosíthatják a költségvetési előirányzatukat. A szükséges előirányzat változásról a polgármester előterjesztésében a képviselő testület negyedévente, de legkésőbb a költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendelet módosításáról. Ha évközben az Országgyűlés az önkormányzatot érintő központi adókból származó részesedést, a helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatai támogatásait, valamint a részükre juttatandó költségvetési támogatásokat zárolja, azokat csökkenti, vagy törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.


(2)     A jóváhagyott bevételi előirányzatokon felüli, a többletfeladatokkal összefüggő többletbevételt – a céljelleggel juttatott pénzeszköz kivételével- a költségvetési rendeletmódosítást követően használható fel.


(3)     A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 900 eFt összeghatárig – mely esetenként a 150 eFt összeghatárt nem haladhatja meg - a polgármesterre átruházza a személyi juttatás előirányzata és a lakásfelújítási keret kivételével. Az átruházott hatáskörben hozott döntésről a polgármester a soron következő ülésen köteles beszámolni a képviselő-testületnek.


(4)     A képviselő-testület a rendeletben biztosított lakás felújítási keret terhére egyszeri 500 eFt összeghatárig az előirányzat felhasználási jogot a polgármesterre átruházza azzal, hogy az átruházott hatáskörben felhasznált összeg egy lakásra éves szinten az 900 eFt-ot nem haladhatja meg. A polgármester a hozott döntéséről a következő képviselő-testületi ülésen köteles beszámolni a képviselő-testületnek.


 (5)    A költségvetési szerveknél az egységes rovatrend Normatív jutalmak és a Céljuttatás, projektprémium rovatai terhére a költségvetési évben együttesen az egységes rovatrend Törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzatának 12 %-áig vállalható kötelezettség.


(6)[11]   Magyarország 2017.évi központi költségvetéséről szóló 2016. évi XC. törvény 59. §. (6) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Képviselő-testület az illetményalapot 2017. július 1-től 45.000 forintba határozza meg.



12. §


(1)     Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött hiány finanszírozására a képviselő-testület a számlavezető pénzintézettől likviditási hitelt vesz fel.


(2)     Amennyiben a képviselő-testület által meghatározott folyószámla hitelkeret összege nem nyújt fedezetet a bérkifizetésekhez, akkor a képviselő-testület munkabér hitel felvételt engedélyez.

  1. Valamennyi az (1)-(2) bekezdésben meghatározott esetekben felhatalmazza a polgármestert és a pénzügyi ellenjegyzőt az ezzel kapcsolatos hitelszerződés megkötésére.  A polgármester a hitelszerződésről, az annak aláírását követő soron következő képviselő-testületi ülésen köteles beszámolni.


  1. A szabad pénzeszközök pénzintézeti lekötésével kapcsolatos szerződések illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását a képviselő-testület értékhatártól függetlenül a polgármester hatáskörébe utalja, úgy, hogy ennek lebonyolítása csak a számlavezető pénzintézetnél történhet. A polgármester a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen beszámol.


(5)     Az államháztartásról szóló 2011.évi CXCV. törvény ( a továbbiakban: Áht.)109.§-ának (6) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Képviselő-testület az önkormányzatnál és költségvetési szerveinél a kiadások készpénzben történő kifizetését az alábbi esetekben engedélyezi:

  1. készpénzfizetési számlák kifizetése
  2. vásárlási előleg, ellátmány
  3. munkavállalók illetményelőlege
  4. munkavállalók utazási költségtérítése
  5. munkavállalók belföldi és külföldi kiküldetése
  6. közcélú dolgozók munkabére
  7. hóközi pénztári munkabér és személyi juttatás kifizetések
  8. szociális ellátások, segélyek
  9. lakosságnak kifizetett visszatérítések (pl.viziközmű)
  10. pályázati, letéti díjak visszafizetése
  11. térítési díjak visszafizetése

bérleti és egyéb közüzemi díjak túlfizetésének kifizetése.



13. §


A költségvetési szervek költségvetési támogatását - finanszírozási szükségletüknek megfelelően - biztosítja a képviselő-testület, amely összességében nem haladhatja meg a támogatás időarányos összegét.


           


ZÁRÓ ÉS EGYÉB RENDELKEZÉSEK

14. §



(1)       A Képviselő-testület tudomásul veszi, hogy az átmeneti időszakban a polgármester -az Áht 25.§ (3) bekezdése szerint– a 2017.évi költségvetési rendeletnek megfelelően intézkedett a bevételek beszedéséről, a kiadások teljesítéséről.

Az átmeneti időszakban beszedett bevételek, teljesített kiadások az Áht 25.§ (4) bekezdése értelmében e költségvetési rendeletbe beépültek.




           (2)       Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.



Tab, 2017. január 26.





                          Schmidt Jenő                                              Dr. Vanó Sziárd
                           polgármester                                                       jegyző














Záradék:


Az egységes szerkezetbe foglalt rendelet a mai napon hatályos jogszabályi szöveget tartalmazza.


Tab, 2017. december 6.



                       


                                                                                               Dr. Vanó Szilárd

                                                                                                       jegyző















I N D O K O L Á S

Tab Város Önkormányzata Képviselő-testülete
1/2017. (I.30.) rendeletéhez


Általános indoklás



Az Országgyűlés a 2016. évi XC. törvénnyel elfogadta a 2017 évi költségvetés alapját képező Magyarország 2017.évi központi költségvetését.


2010-ben a gazdaságpolitika célja az volt, hogy megmentse az országot a gazdasági összeomlástól és konszolidálja az állam pénzügyeit.

2010 és 2011 a konszolidáció éve volt, elkezdődött a gazdaság és az államháztartás stabilizálása, szerkezeti átalakítása,amely még a mai napig tart.

2012 és 2013 a gazdasági stabilizáció éve volt, a költségvetési hiány 3% alá került.

2014-2015 a növekedési fordulat két esztendeje, alacsony infláció és költségvetési hiány mellett emelkedni tudtak a reálbérek és reálnyugdíjak.

2016 az adósságcsökkentés éve, csökkent a személyi jövedelemadó, növekszik a családi kedvezmény, új otthonteremtési program került bevezetésre, elkezdődött az élelmiszer áfájának csökkentése, első körben a sertéshús áfájánál.

Elindulnak, illetve folytatatódnak az életpálya programok. Sajnos a közszféra önkormányzatokat érintő részénél még erről sajnos nem beszélhetünk.


2017.évet az adósságcsökkentés és otthonteremtés költségvetésének tartja a kormány.

 A cél, hogy minden magyar ember tehessen egy lépést előre saját életében. A jövő évi költségvetés egy másik lényeges szempontja, hogy biztonságot nyújtson a családok számára.

Az adócsökkentés politikán belül 2017-ben 15% lesz a személyi jövedelemadó kulcsa, amely az egyik legalacsonyabb Európában. Más területeken is folytatódik az adócsökkentés, hiszen 2017. január 1-től 5%-ra csökkent a legfontosabb élelmiszerekre (tej, baromfi, tojás) vonatkozó áfa. Ezt megelőzően a sertéshúsra vonatkozó áfa már 2016-ban ugyanilyen mértékre mérséklődött. Szintén csökkenti az adóterheket, hogy 18%-ra mérséklődött az éttermi szolgáltatásokra ( sajnos ez alól az egyéb étkeztetés, mint a gyermek és szociális kivétel )és az internet-hozzáférésre vonatkozó áfakulcs.


 A Kormány tovább növeli a gyermeket nevelő családok támogatását. A családi adókedvezmény összege kétgyermekes családok esetében 15 ezer forintra nő gyermekenként. A fiatal házasoknak továbbra is jár adókedvezmény. A családokat segítő adócsökkentések érdemben hozzájárulhatnak a kedvezőtlen demográfiai folyamatok megállításához. Ennek legfontosabb elemei az új és használt lakás vásárlására is felhasználható családi otthonteremtési kedvezmény (CSOK), az államilag támogatott kedvezményes hitel, valamint az áfa csökkentés. A Kormány továbbra is támogatja a lakástakarékokat; 2017-ben már működni fognak a nemzeti otthonteremtési közösségek (NOK), amelyek keretében tíz éves távlatban további 3 millió forintos támogatás járhat az otthonteremtésre. A cél az, hogy minden magyar ember saját lakáshoz vagy házhoz jusson, elérhető áron.


2017-ben is folytatódnak az életpályaprogramok. Ennek keretében tovább nő a rendvédelmi dolgozók, a felsőoktatásban dolgozók és a pedagógusok fizetése. A kormányhivatalok dolgozói számára elindul az új életpályaprogram.


 Az infláció mértéke várhatóan nem éri majd el az 1 százalékot sem, tehát az emberek által megkeresett pénz nem fog veszíteni az értékéből, viszont a fogyasztói kosár egyes elemei jelentősebb emelésen vannak túl.

A Kormány célja a teljes foglalkoztatottság, hogy minden magyar ember, aki akar és képes rá, segély helyett munkajövedelemből tudjon megélni, és ebből teremthessen magának és a családjának megfelelő életkörülményeket. Ezt a célt szolgálja a közfoglalkoztatás, amely fokozódó értékteremtéssel párosul. A segélyezési rendszer átalakításának köszönhetően várhatóan egyre kevesebben szorulnak foglalkoztatást helyettesítő támogatásra, és egyre többen léphetnek a munka világába. Folytatódik a Munkahelyvédelmi Akció, amely az elmúlt években hozzájárult ahhoz, hogy több százezer új munkahely jöjjön létre. A Kormány célkitűzése, hogy belátható időn belül elérhetővé váljon a teljes foglalkoztatottság.


Kiemelt cél az  uniós források minél nagyobb felhasználása.  A 2014-2020 között elérhető 12 ezer milliárd forint keretösszegű fejlesztési, beruházási támogatások legalább 60%-át gazdaságfejlesztésre és munkahelyteremtésre fordítódik. Emellett jelentős források jutnak az egészségügyi és szociális ágazat fejlesztéseire, a társadalmi felzárkóztatást elősegítő programokra, valamint a közigazgatási és közszolgáltatási infrastruktúra modernizálására.


 A gazdaságpolitika egyik legfontosabb célja az államadósság további csökkentése, a GDP-arányos költségvetési hiány tartósan 3% alatti tartása, a foglalkoztatás bővítése, a versenyképesség javítása és a kiegyensúlyozott gazdasági növekedés biztosítása. Ennek érdekében a Kormány 2010 óta jelentős strukturális átalakításokat hajtott végre, többek között a munkaerőpiac, a nyugdíjrendszer, az adórendszer, az oktatás és a közigazgatás területén.

2014-ben 3,7%-kal, majd 2015-ben 2,9%-kal nőtt a GDP reálértéke. Bár 2016-ban a növekedés ütemének enyhe mérséklődése várható, ennek hátterében elsősorban az EU-transzferek lehívásának természetes ciklikussága húzódik meg. Ugyanakkor 2017-től kezdődően ismét tartósan magas GDP-bővülés prognosztizálható.


A 2017. évet jellemző költségvetési politika a már megkezdett utat követi, új eszközök alkalmazásával, új prioritások kitűzésével támogatja a gazdasági növekedést, a családokat, és az adósságteher mérséklése mellett a költségvetés hiányának folyamatos, 3% alatti tartását biztosítja. A Kormány a 2017. évre vonatkozóan a GDP-hez viszonyítva 2,4%-ban határozta meg az európai uniós módszertan szerinti hiánycélt. A kitűzött költségvetési hiány biztosítja, hogy az államadósság GDP-hez viszonyított aránya mérséklődjön.

A Kormány gazdaságpolitikáját szem előtt tartva a 2017. évi főbb célkitűzések a következők:

  •    az otthonteremtési program felfutása,
  •  az alapvető élelmiszerekre rakódó adóteher jelentős mérséklése,
  • a családok adóterheinek további csökkentése a családi adókedvezmény mértékének növelésén keresztül,
  •  a közmunkaprogram folytatása a „segély helyett munkát”-elv érvényesítésének megfelelően,
  •  a nyugdíjkiadások és egyes jövedelempótló ellátások reálértékének megőrzése,
  •  a pedagógus-életpálya, illetve a rendvédelmi és honvédelmi életpálya folytatása, az egészségügyi, a szociális, a felsőoktatási és kulturális területen megszülető bérintézkedések finanszírozása,
  •  a 2016. év második felében bevezetésre kerül az állami tisztviselői életpálya a kormányhivatalok járási (fővárosi kerületi) hivatalainál, majd 2017. január 1. napjától a
     2017-ben a költségvetés számol a Nemzeti Adó- és Vámhivatal foglalkoztatottjainak béremelésével is,
  •  a jövő évben a költségvetés jelentős összeget tartalmaz a hazai forrásból megvalósuló beruházásokra, fejlesztésekre, melyeket részletesen az általános indokolás melléklete mutat be,
  •  az európai uniós programoknál a maximális ütemű forrásfelhasználás prioritásként jelenik meg, azért, hogy a fejlesztési források a kedvezményezettek számára minél hamarabb elérhetővé váljanak,
  •  közlekedési fejlesztések és karbantartási többletek, energetikai beruházások finanszírozása,
     a vidéki nagyvárosokat modernizáló, versenyképességet, kulturális vonzerőt növelő és életminőséget javító Modern Városok Program fejlesztéseinek végrehajtása,
  •  felsőoktatási, kulturális, köznevelési és sportberuházások, nemzetstratégiai gazdaságfejlesztési támogatások,
  •  az online pénztárgépek kötelező használata II. üteméhez kapcsolódó, a bankkártya elfogadóhelyek számának növeléséhez kapcsolódó, valamint az elektronikus számlarendszer bevezetése révén további gazdaságfehérítés elősegítése,
  •  a pénzügyi szervezetek különadójának csökkentése, a hitelintézeti járadék megszüntetése által a hitelezés bővítésének elősegítése.



A helyi önkormányzatok 2017. évi és finanszírozási rendszere


A helyi önkormányzatok feladatainak ellátásához a 2017.évi központi költségvetés által   biztosított forrás az előző évhez képest, 1 %-os növekedést mutat, a támogatások fő céljai jellemzően nem változtak a kiegészítő támogatások belső szerkezetében történt kisebb változás, egyes célok prioritásai alakultak át. Összességében 668,4 Mrd támogatást kap az önkormányzati szféra.


Az  önkormányzati finanszírozás 2017. évi alapelveiben sem történt változás az előző évhez képest:

  • a gépjárműadó 40 %-a illeti meg továbbra is a helyi önkormányzatokat, SZJA átengedés nincs,
  • a költségvetési törvény szerinti egyes támogatások összegét csökkenti az elvárt bevétel (a beszámítási összeg)
  • a támogatások zöme feladatalapú, és kötött felhasználású,
  • szolidaritási hozzájárulás fizetési kötelezettség lépett be az adóerő képesség figyelembe vételével.



Általános működési feladatok támogatása:

Helyi önkormányzatok működésének általános támogatása.

  • Önkormányzati hivatal működésének támogatása: közös önkormányzati hivatal esetében a támogatás a székhely önkormányzatot illeti meg az Mötv. szellemének megfelelően
  • Településüzemeltetéshez kapcsolódó feladatellátás támogatása: településkategóriánkénti fajlagos összegek a támogatás alapja
  • Egyéb önkormányzati feladatok támogatása: 1000 fő lakosságszám alatti települések esetében, ahol az egy lakosra jutó adóerő-képesség 32 000 Ft alatti, ott a támogatás legalább 5 millió forint, 1000 fő lakosság szám felett ahol az egy lakosra jutó adóerő-képesség 32 000 Ft alatti legalább 6 millió forint, egyéb települések esetében legalább 3,5 millió forint.


Településüzemeltetési feladatok támogatása:

  • Támogatási elemek:
    • zöldterület gazdálkodás
    • közvilágítás
    • közutak fenntartása
    • köztemetők fenntartása
  • A támogatások alapja a 2015. december 31. statisztikai adatok, illetve adatszolgáltatások szerint lett megállapítva.

Egyéb önkormányzati feladatok támogatása:

A helyi önkormányzatokat további, a költségvetési törvényben nem nevesített Mötv. szerinti feladataik ellátása érdekében lakos alapú működési támogatás illeti meg az alábbiak szerint:

Támogatási összeg: 2700 Ft/fő (2016. január 1-jei KSH lakosságszám) differenciáltan a település nagyságához, és az adóerő-képesség szerint.


Köznevelés:

A helyi önkormányzatok  egyes köznevelési feladatainak támogatásában szerkezeti változás nem következett be, a 3,9%-os  növekedés  az óvodai működtetéshez és az óvodapedagógusok átlagbér növekedés és közterhei miatt van. Továbbra is önkormányzati feladat az:

  • Óvodai nevelés területén az óvodák fenntartása és működtetése (kötelező óvodáztatás 2016 szeptemberétől)
  • Iskolánál 2017.január 1-től a működtetést is átvette az állam.
  • Önkormányzati köznevelés feladatok finanszírozása

Óvodapedagógusok és segítőik bértámogatása

            Elve: Jogszabály szerinti oktatásszervezési paraméterek alapján a havi átlagkeresetek finanszírozása

            Lépései:

  • gyerekszámból, csoportátlagból – elismert csoportszám
  • pedagógus kötelező óraszámból, elismert csoportszámból – elismert pedagógus létszám
  • átlagkeresetből, elismert pedagógus létszám - bértámogatás


A bértámogatás tartalmazza a pedagógus életpálya modell miatti bérnövekedés fedezetét is.

Óvodapedagógusok bértámogatása:                         4 469 000 forint/számított létszám/év

Pótlólagos összeg a 2017/2018. nevelési évre:          38 200 forint/számított létszám/3 hónap

Segítők bértámogatása:                                             1 800 000 forint/létszám/év


Óvodaműködtetés

  • a statisztikai gyermeklétszám és 81 700 forint/fő/év szorzataként kapott összeg.


Szociális feladatok támogatása

A települési önkormányzatok egyes szociális, gyermekjóléti és gyermekétkeztetési feladatainak támogatásában az előző évhez képest 5,8%-os emelkedés tapasztalható.

A rendszerből adódóan csökkent a pénzbeli szociális ellátások kiegészítése, növekszik az önkormányzatok szociális feladatainak egyéb támogatása, egyes szociális és gyermekjóléti feladatok és a gyermekétkeztetés támogatása. Tovább fog bővülni azon jogosultak köre, akik bölcsődében, illetve óvodában térítésmentesen étkezhetnek. A rászoruló gyermeke szünidei étkeztetésének támogatása a 2016.évi felhasználáshoz képest 26%-al nőtt.


A települési önkormányzatok szociális feladatainak egyéb támogatása:

  • Erre a normatívára Tab nem jogosult, mivel csak a 32.000 forint egy lakosra jutó adóerő-képesség alatti települések jogosultak a támogatásra.


Egyes szociális és gyermekjóléti feladatok támogatása:

Család- és gyermekjóléti szolgálat és központ működtetése:

A szociális törvényben valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvényben és külön jogszabályban megfogalmazottak szerint a közös önkormányzati hivatal a szolgálat után, illetve a járás székhely önkormányzat a központ működtetése után a járáshoz tartozó települések alapján jogosult a támogatásra.


Gyermekétkeztetés

  • A gyermekétkeztetés támogatása jogcím a 2017. évi törvényben is a szociális ágazat támogatásai között szerepel
  • A támogatási rendszer az előző évhez hasonlóan van kialakítva, nem gyermekenkénti fajlagos összeg jár, hanem
    • Elismert dolgozók bértámogatása
    • Gyermekétkeztetés üzemeltetési támogatása alapján.

Elismert dolgozók bértámogatása:

  • kapacitástól függő számított dolgozói létszám (ellátotti létszám alapján elismert dolgozói létszám)
  • bértámogatás fajlagos összege: 1 632 000 forint/számított létszám/év (vásárolt szolgáltatás esetén is jár, ilyen esetben a szolgáltatási díjra használható)

Gyermekétkeztetés üzemeltetési támogatása:

  • béren kívüli egyéb kiadások (dologi és kiadások) támogatására szolgál


Kulturális feladatok támogatása

Kulturális feladatok támogatása szerkezetében és szabályozásában követi a 2015. évben bevezetett struktúrát. Támogatás összege 1 140.-forint/fő.


Beszámítás módszere:

  • Egyes költségvetési támogatások összegéig a számított bevételével összefüggő támogatáscsökkenés terheli az elvárt iparűzési adóbevételt.
  • A számított bevétel a 2015.évi iparűzési adóalap 0,55%-a, az alábbi differenciálás szerint:
    • Ha a települési önkormányzat egy lakosra jutó adóerő képessége nem haladja meg az 7000 forintot – 0%
    • Ha a települési önkormányzat egy lakosra jutó adóerő képessége 7001 és 10000 forint közötti – 0%
    • Ha a települési önkormányzat egy lakosra jutó adóerő képessége 10 001 és 12 500 forint közötti – 10%
    • A kategóriánkénti elvonás még tovább van bontva és (ahova Tab is tartozik)…
    • Ha a települési önkormányzat egy lakosra jutó adóerő képessége 42 001 forint és 60 000forint közötti – 105%
  • a legalacsonyabb adóbevételi potenciállal rendelkezőket a beszámítás egyáltalán nem érinti, e felett sávosan jelentkezik az elvonás.


Az elvárt bevétel miatti csökkentést költségvetési törvényben rögzített sorrendben kell érvényesíteni a támogatási jogcímek tekintetében a támogatás összegéig, így:

  1. Egyéb önkormányzati feladatok támogatása jogcím
  2. Lakott külterület támogatása jogcím
  3. Zöldterület-gazdálkodással kapcsolatos feladatok támogatása jogcím
  4. Közvilágítás fenntartásának támogatása
  5. Köztemető fenntartással kapcsolatos feladat
  6. Közutak fenntartásának támogatása
  7. Önkormányzati hivatal működésének támogatása jogcím

A beszámítás összegeit a 12.sz.melléklet mutatja, önkormányzati szinten összesen 98.559 ezer forint, amellyel az állami támogatás csökkentésre került.

A 2016.évi beszámítás összege 84.510 eft volt.


A 2017 évi beszámítási összegek alakulása a fenti feladatok szerint:

a teljes támogatási összeg beszámításra (elvonásra) került az

egyéb önkormányzati feladatok támogatása jogcímen 12.063.600 forint,

lakott külterület támogatása jogcímen 76.500.forint

zöldterület-gazdálkodással kapcsolatos feladatok támogatása jogcímen 8.848.640 forint

közvilágítás fenntartásának támogatása jogcímen 12.608.000 forint

köztemető fenntartással kapcsolatos feladaton 2.036.811 forint

közutak fenntartásának támogatása jogcímen 4.701.170. forint.

Részben került beszámításra az

önkormányzati hivatal működésének támogatása jogcím  122.148.600 forintból 58.223.848 forint.

Összesen 98.558.569 forint a beszámítás összege. Csak a hivatal működésére kapjuk meg részben a normatívát, amely 63.924.752 forint, a többi általános támogatás teljes egészében elvonásra került.


A helyi önkormányzatok kiegészítő támogatásai:

A támogatás öt részből tevődik össze:

  • Helyi önkormányzatok működési célú költségvetési támogatás: itt van többek között a lakossági víz- és csatornaszolgáltatás támogatása.
  • Helyi önkormányzatok felhalmozási célú költségvetési támogatása: pl. önkormányzati feladat ellátást szolgáló fejlesztések támogatása a könyvtári és közművelődési érdekeltségnövelő támogatás
  • Önkormányzatok rendkívüli támogatása: amelyre az önkormányzatok működőképességük megőrzése érdekében nyújthatnak be.
  • Önkormányzati elszámolások
  • Vis maior támogatás

de ezekre a pályázatokra majd év közben külön lehet pályázni.




RÉSZLETES INDOKOLÁS



BEVÉTELEK ALAKULÁSA:


Az intézményeknél keletkezett működési bevételek nagyságrendje jelentősen nem változott az előző évhez képest. Az iskolák étkeztetését továbbra is a helyi önkormányzatok biztosítják, a középiskola étkeztetésnél pedig mi vagyunk a szolgáltatók, így bevételként csak a gyermek által fizetett nyersanyag norma egy része jelentkezik. Belső átszervezés történt a tekintetben, hogy az óvodai és bölcsődei gyermekétkeztetés 2017.január 1-től a Gamesz-on keresztül valósul meg, mivel gyermekétkeztetést csak saját konyhával vagy vállalkozástól vásárolt szolgáltatással lehet biztosítani.

 Intézményenkénti részletezését a 3 sz. melléklet és altáblái tartalmazzák.


Helyi adókból 418.000 eFt bevétellel számolunk. Az iparűzési adóból várhatóan 395.000eft, a magánszemélyek kommunális adójából 12.000 eft és az építményadóból 11.000 eft származik, az építményadó felhasználása út felújítására van tervezve. Az egyéb díjak, bírságok, pótlékok összege 1.000 eft.


Az átengedett központi adóknál az előző évi szabályozáshoz képest változás nincs, ( megszűnt a személyi jövedelemadó településre kimutatott összeg 8 %-a amely az önkormányzatnál maradt, és csak a gépjármű adóból 40% illeti meg a települési önkormányzatot) ebből az adónemből 10.000 eft bevétel várható.


Az önkormányzatnak költségvetési állami támogatásból 224 millió forint bevétele várható. 2017.évben a többcélú kistérségi társulások által ellátott szociális feladatok finanszírozása az önkormányzatokon keresztül történik ezért 42.222 eft támogatás a mi költségvetésünkben szerepel, és ugyanilyen összegű támogatásértékű kiadás is beépült a költségvetésbe. A támogatás jogcímeit és összegeit a 12.sz.melléklet tartalmazza.


Működési célú támogatásra államháztartáson belülről 86.786 eft-tal számolunk, ennek jentős része a közfoglalkoztatáshoz kapcsolódik, ennek összege 57.987 eft, ezen túlmenően az óvodához veszünk még át pénzt 173 eft összegben. A szemléletformálói eu-s program bevétele 20.000 ft lesz, valamint 7.200 eft bevétellel számolunk a hivatal működésére a községektől átvett pénzeszközből. Kölcsön visszatérülés (Pelso-kom)  1.426 eft.


Fejlesztési célú támogatásértékű bevételre 962.500 eFt-ot terveztünk. Ez az összeg tartalmazza valamennyi pályázatunk támogatási összegeit. A beruházások műszaki előrehaladásának függvényében az összeg évközben változhat.


Hitel felvételt 2017 évben nem terveztünk, de a 100.000 eft összegű lakásfelújítások fedezetére a konkrét előterjesztéskor javaslom, hogy 70 millió ft-ot kedvezményes hitelből biztosítsuk.


A kiadások finanszírozásához 196.417 eft előző évi pénzmaradvány igénybevételére van szükség. A rendelet-tervezet 403.000 eft 2016.évi maradványt tartalmaz , melyből 206.583 eft tartalékba helyeztünk.


KIADÁSOK ALAKULÁSA:

A kiadások tervezésénél meghatározó volt, hogy csak a szükséges költségek kerültek a rendelet-tervezetbe. Az intézményekben történt változásoktól eltekintve a béreknél csak a minimálbér változás és a soros előrelépés került figyelembe vételre, egyébként az előző évi kiadási szint terve és a várható teljesítése volt a kiinduló a  2017.évi előirányzat megállapításánál.

Intézményrendszer működtetése:

Köznevelési intézmények

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 74. § (4) bekezdése, valamint köznevelési feladatot ellátó egyes önkormányzati fenntartású intézmények állami fenntartásba vételéről szóló 2012. évi CLXXXVIII. törvény 8. § (1) bekezdése alapján az önkormányzat tulajdonában levő, az intézmény(ek) feladatainak ellátását szolgáló ingatlan és ingó vagyon – ideértve a taneszközöket, továbbá az intézmény(ek)ben levő eszközöket, felszereléseket –, a KLIK ingyenes vagyonkezelésébe kerül. A köznevelési intézmény(eke)t 2017. január 01-től a KLIK működteti.


2017-ban is változatlanul két intézményegységgel működik, az önkormányzat fenntartásában lévő, Tabi Takáts Gyula Óvoda és Bölcsőde Többcélú Intézmény, melynek illetékessége, működési köre a településekkel kötött feladat ellátási szerződések alapján Tab város, Lulla, Sérsekszőlős, Zala, Torvaj, Zics és Somogyegres községek közigazgatási területét érinti.


Zichy Mihály Művelődési Központ

Az intézmény struktúrájában változás nem történt. Ennek alapján a Művelődési Ház végzi a művészeti élet fejlesztésében a gyermek és felnőtt színházi előadások, pódiumestek, zenei események, művészeti találkozók szervezését. Az amatőr művészeti mozgalom ápolásával, a városban működő művészeti csoportok, egyesületek támogatásával közművelődési csoportokat (szakkörök, klubok, művészeti csoportok) működtet. Kiállításokat rendez amatőr és hivatásos alkotók számára. Kiemelt feladatként szervezi a fiatalok szabadidejének hasznos eltöltését sport, játék, kézműves foglalkozás, zenei és táncos rendezvények, rajz- és kézműves, szabadidős tábor lebonyolításával. Fontos szerepet vállal a város kulturális eseményeinek szervezésében, az évente visszatérő eseményként megrendezésre kerülő nagyszabású rendezvények lebonyolításában. Kapcsolatot tart a városban önszerveződő módon létrejött kulturális közösségekkel, egyesületekkel, civil szervezetekkel. Az intézmény költségvetését a fenntartói finanszírozás mellett saját bevételekből (terembérletből, jegyeladásból, szponzori támogatásból) kívánják biztosítani.


Városi Könyvtár Tab

Az intézmény struktúrájában változás nem történt. A Városi Könyvtár továbbra is ellátja a könyvtári állomány gyarapítását, nyilvántartását, feltárását, biztosítja azok megőrzését, védelmét és a könyvtári szolgáltatásokat. Foglalkozik folyóirat, időszaki kiadvány kiadásával, a Nagy Ferenc Galéria és a Néprajzi Gyűjtemény bemutatásával és megóvásával.


GAMESZ

Az intézmény struktúrájában 2017. január 1. napjától változást jelent, hogy a köznevelési intézmények működtetésével kapcsolatos jogszabályváltozásra tekintettel 7 fő átkerült a Siófoki Tankerületi Központhoz, valamint további 9 fő fokozatosan megvalósuló létszámcsökkentéséről döntött a képviselő-testület a közétkeztetést igénybevevők létszámának csökkenésére és az egyéb feladatok ellátásában bekövetkezett változásokra figyelemmel. Az intézmény az elmúlt évekhez hasonlóan 2017. évben is végzi az étkeztetés, konyha üzemeltetésének ellátását, a város üzemeltetését és a közterületek rendbe tartását.


Tabi Családsegítő és Gyermekjóléti Központ

A 2016. január 1. napjától létrejött új intézmény 2017. évben is ellátja a szolgálat és a központ jogszabályokban meghatározott feladatait. Az intézmény székhelye a 8660 Tab, Petőfi S. u. 4. szám alatti ingatlanban található. Az irodák használatára vonatkozó közüzemi költségeket a Koppány-Völgyi Alapszolgáltatási Központ és Tab Város Önkormányzata közösen viselik az általuk kötött üzemeltetési megállapodás alapján.  A feladatellátás technikai háttere biztosított.


Tabi Közös Önkormányzati Hivatal

Tab Város Önkormányzata, valamint Bábonymegyer, Lulla, Sérsekszőlős, Torvaj, Zala és Zics települések önkormányzatai által kötött megállapodás alapján 2017. évben is működik a közös önkormányzati hivatal, melynek létszámkeretét a települések 2015. április 1-től 32 főben határozták meg.



Testvérvárosi kapcsolatok

Az előző évek gyakorlatának megfelelően 2017. évben is a szervezési iroda szervezi és egyezteti a hivatalos testvértelepülési programokat. A képviselő-testület a 2017. évi szüreti fesztiválra is meghívja Tab város valamennyi testvértelepülésének küldöttségét.


Civilszervezetek és sport szervezetek támogatása

2017-es évben is várhatóan a képviselő-testület az eddigi gyakorlatának megfelelően és nagyságban támogatja Tab város civilszervezeteit és 7 millió forint összegben a sportszervezeteit.


Közfoglalkoztatás

A korábbi évekhez hasonlóan 2017. évben is tervezzük a településen a közfoglalkoztatást. Önkormányzatunk kérelmet nyújtott be a belvízelvezető rendszerek karbantartása projekt folytatására, hiszen minden évben fontos a folyamatos karbantartás a belvíz kialakulásának megelőzésére.  A programot 2017. március 1-től – 2018. február 28-ig 17 fővel terveztük. A támogatás 100 %-os.

A hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás keretében tervezzük a közterületek karbantartását, parkok gondozását, fűnyírást, parlagfű-mentesítést, hó-eltakarítást, rendezvények előkészítésében és lebonyolításában történő közreműködést, intézményeknél a takarítási, karbantartási feladatokat, kézbesítést, valamint az adminisztratív feladatok ellátását. Szintén a hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás keretében végeznénk el a korábbi erdős program keretében kialakított pihenőerdő folyamatos karbantartását, fűnyírást, aljnövényzet vágását, bokor és cserjeirtást az érintett erdőterületeken. A kivágott, elszáradt, kidőlt fákat fűtésre, vagy szociális támogatásként lehet majd felhasználni.

A hosszabb időtartamú közfoglalkoztatást is 2017. március 1-től – 2018. február 28-ig tervezzük. A támogatás várhatóan itt is 100 % lesz.

A közfoglalkoztatásban résztvevő intézmények: GAMESZ, Tabi Közös Önkormányzati Hivatal, Városi Könyvtár, Zichy Mihály Művelődési Központ, a Tabi Takáts Gyula Óvoda és Bölcsőde Többcélú Intézmény, Tabi Családsegítő és Gyermekjóléti Központ.

Az áthúzódó programokkal együtt éves szintén átlagosan 45 fő foglalkoztatását tervezzük a 2017. évi költségvetésben.


Egyéb

Tab Város Önkormányzata 3974/00469 pályázati azonosító számon nyilvántartásba vett Takáts Gyula író, költő egész alakos szobra és megvalósítására vonatkozóan támogatást nyert a Nemzeti Kulturális Alap Vizuális művészetek Kollégiumától. A beruházás összköltsége: 6.680.000,- Ft, az elnyert támogatás összege: 4.500.000,- Ft, az önrész mértéke: 2.180.000,- Ft.


Folyamatban lévő európai uniós pályázat:


Tab Város Önkormányzatának részvétével a Völgy Hangja Fejlesztési Társaság Közhasznú Egyesület által koordinált ERASMUS+ KA2 Stratégiai partnerségek a szakképzésben programból támogatott Szövetség az Európai Megújuló Energetikai Szakképzésért (SZ E M E SZ) című pályázat.

A  projekt (Szövetség az Európai Megújuló Energetikai Szakképzésért – SZEMESZ) összértéke 285 000 €, a megvalósítást végző nemzetközi konzorcium négytagú (Völgy Hangja Egyesület, Tab Város Önkormányzata, Berufsförderungsinstitute Burgenland, Kéttannyelvű Középiskola Lendava Szlovénia). Időtartama 24 hónap (2015.10.01. – 2017.10.01.).

Tab Város Önkormányzatának költségvetése 32 850 €, amelyből 16 650 € a szakmai megvalósítók (tanárok, oktatási szakemberek) megbízási díja, míg a fennmaradó rész a menedzsment, utazási és rendezvény költségeket tartalmazza.

A megbízott szakemberek a projekt alábbi szellemi termékeinek kidolgozásában vesznek részt:

- a technikus képzés gyakorlati oktatási módszertani kézikönyve;

- kapcsolódó gazdaságtani oktatási segédanyag;

- e-tananyag;

- műhely felszerelési terv;

- gyakorlat értékelési módszertan;

- háromnyelvű szószedet;

- nemzetközi együttműködési koncepció.

A projekt keretében sor került egy 5 napos tanári képzésre (2015. november 9-13.) Ausztriában, majd minden szemeszterben egy 5 napos ausztriai próba gyakorlatra, amelyen 10 diák és két szaktanár vesz részt. Ezek költségei az egyes partnerek között szétosztódnak.

Ezenkívül a projekt keretében a fent leírt szellemi termékekhez kapcsolódóan két multiplikációs rendezvény, egy tabi nyílt nap, és egy záró konferencia megrendezésére kerül sor.

A tabi nyílt nap célja az első lefolytatott, ausztriai, kísérleti gyakorlati oktatási szakaszokhoz és a gyakorlati képzési rendszer kidolgozásához kapcsolódó eredmények bemutatása. A rendezvény szervezését és koordinálását Tab Város Önkormányzata (Rudnay Gyula Szakközépiskola) végzi. A rendezvényen bemutatásra kerül a tervezett gyakorlati rendszer és az első kísérleti oktatási szakaszok tapasztalatai. A résztvevők körében fel kell mérni az új forma iránti érdeklődést és a tervezett képzési rendszerre vonatkozó véleményeket.

A záró konferencián a gyakorlati módszertanhoz kapcsolódóan kidolgozott és az értékelési módszertan elemeit is integráló e-learning alapú felület szakmai bemutatása történik meg a szakma képviselői számára. A záró konferencia szervezésének és megvalósításának irányítója és felelőse a konzorciumvezető Völgy Hangja Egyesület.

Az előleget 2015.évben megkaptuk, a várható kiadásokat a rendelettervezet tartalmazza. 



Szociális kiadások alakulása:


A jogosult részére jövedelme kiegészítésére, pótlására szociális ellátás nyújtható.


A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. (továbbiakban: szociális törvény) értelmében a szociális ellátás feltételeinek biztosítása az állam központi szerveinek és a helyi önkormányzatnak a feladata.

Az önkormányzat a szociális és gyermekjóléti feladatait a központi költségvetésből biztosított állami normatív támogatásból, valamint az önkormányzat saját bevételeiből látja el.


Az elmúlt években bekövetkezett hatásköri változások miatt mára már csak két ellátás, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény és a szünidei gyermekétkeztetés, amelynek a költségét az állam normatív alapon finanszírozza.


A képviselő-testület a szociális törvényben és az önkormányzati rendeletben meghatározott feltételek alapján települési támogatást, valamint más pénzbeli támogatásokat nyújt.


Tab Város Önkormányzata - 2015. március hó 1. napjától - a Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni ellátások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 3/2015. (II. 27.) rendeletében (továbbiakban: helyi rendelet) szabályozza az önkormányzat által nyújtandó és nyújtható ellátási formákat és a jogosultsági feltételeket. Ezek a következők:


Települési támogatások:


Rendkívüli élethelyzetre tekintettel nyújtott települési támogatás:

Rendkívüli települési támogatásban kell részesíteni kérelemre azt a személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem a 10.000,- Ft-ot nem haladja meg, és az alkalmanként jelentkező, nem várt többletkiadások – elemi kár elhárítása, hosszabb kórházi kezeléssel járó betegség – miatt anyagi segítségre szorul. Az támogatás összege a 20.000.- forintot nem haladhatja meg.

2016. évben a beszámoló készítéséig nem került megállapításra ezen ellátási forma, ezért 2017. évre igen alacsony, azaz 5 fő támogatásával számoltunk.


Létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatás:

Települési támogatásban lehet részesíteni azt a személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem a 45.000,- Ft-ot nem haladja meg. Évente legfeljebb egy alkalommal jövedelemre való tekintet nélkül is megállapítható települési támogatás, különösen betegséghez, elemi kár elhárításához, iskoláztatáshoz, hosszabb kórházi kezeléssel járó betegséghez. Az így megállapított támogatás összege maximum 20.000.- forint lehet.


A 2016. évi időarányos tényadatok figyelembe vételével az előző évinél lényegesen alacsonyabb összegben került megtervezésre a létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatásra fordítandó előirányzat.



Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás céljából nyújtott települési támogatás:

Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként megállapított települési támogatás összege 25.000,- Ft, ha az eltemettető családjában az egy főre jutó jövedelem a 45.000,- Ft-ot nem haladja meg. A támogatás iránti kérelemhez a jövedelemigazolásokon kívül csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonatot, és a temetés költségeiről a támogatást kérő nevére kiállított számlák eredeti példányát.

2017. egész évre az előző évivel azonos, azaz 8 hozzátartozó segélyezésével számoltunk.


Gyógyszerkiadások viselése céljából nyújtott települési támogatás:

A gyógyszerkiadások viseléséhez egy éven keresztül havi 5.000.- forint települési támogatásra jogosult az a rászorult személy, akinek a családjában az egy főre jutó nettó jövedelem az 50.000,- Ft-ot, egyedül élő esetén a 65.000,- Ft-ot nem haladja meg, és a havi rendszeres gyógyszerköltségének és gyógyászati segédeszközének a költsége meghaladja a 15.000,- Ft-ot.

2017. évre az előző évihez képest 3 fővel kevesebb (5) személy támogatásával számoltunk, mivel ezen ellátásra jogosultak száma 2016. évben 1-4 fő között változott.


Ápolási célú települési támogatás

Ápolási célú települési támogatás (továbbiakban: ápolási támogatás) állapítható meg Tab Város közigazgatási területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó nagykorú személy részére, amennyiben 18. életévét betöltött tartós beteg közeli hozzátartozója gondozását, ápolását végzi; regisztrált álláskereső és a munkanélküliek ellátására, társadalombiztosítási ellátására, valamint nyugellátásra nem jogosult;

- a családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem a 28.000,- Ft-ot, egyedülálló esetén a 45.000,- Ft-ot nem haladja meg, és

- az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyonnal nem rendelkeznek;

- nem jogosult az Szt. 41. §-a alapján ápolási díjra és keresőtevékenységet nem folytat.

Az ápolási célú települési támogatás a kérelem benyújtásának napjától 12 hónapra kerül megállapításra, összege 20.000,- Ft/hó.


A támogatást igénybe vevők száma elmaradt a tervezettől, ezért 2017. évre az előző évihez képest 14 %-al alacsonyabb létszámmal és előirányzattal került megtervezésre ezen ellátás.


Kamatmentes kölcsön:

Tab Város Képviselő-testülete - az éves költségvetésben meghatározott keretösszeg mértékéig – pénzügyi tevékenységnek nem minősülő kamatmentes kölcsönben részesítheti évente egy alkalommal legfeljebb 85.000.- forint erejéig azt a rászoruló személyt, akinek a családjában az egy főre jutó nettó jövedelem a 28.000.- forintot eléri.

A támogatást igénylők száma elmaradt a tervezettől, ezért 14 %-al alacsonyabb létszámmal és előirányzattal került megtervezésre a 2017. évi kamatmentes kölcsön.


Köztemetés:

A köztemetés megállapításának feltételeit a szociális törvény szabályozza. A 2016. évi időarányos tényadatokat figyelembe vételével 22 %-al alacsonyabb létszámmal és előirányzattal került megtervezésre a 2017. évi köztemetés.


Üdülési támogatás:

Tab Város Képviselő-testülete évente egy alkalommal üdülési támogatásban részesíti az oktatási intézmény által belföldön szervezett, legalább 5 napos üdülésen, illetve táborozáson részt vevő tabi bejelentett lakóhellyel vagy bejelentett tartózkodási hellyel rendelkező gyermekeket.

A képviselő-testület Tabi Takáts Gyula Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 1-4 évfolyamos, illetve 5-8 évfolyamos tanulói üdülésének támogatására egyaránt 150.000 – 150.000 forintot, míg a Szent Gellért Római Katolikus Iskola diákjai üdülésének, táborozásának támogatására 50.000 forintot biztosít.

A fentiekre tekintettel az előző évivel azonosan, 2017. évre is 350.000 forint előirányzattal számoltunk.


Bursa Hungarica Ösztöndíj:

A képviselő-testület e támogatásra 2017. évben felhasználható előirányzatot 400.000 forintban határozta meg a 192/2016. (IX. 29.) sz. képviselő-testületi határozatával. Az ösztöndíjak odaítélésére 2016. novemberében került sor, 8 „A” és 1 „B” típusúra pályázó részére került megállapításra, illetve továbbfolyósításra az ellátás.


Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:

Ezen ellátásra jogosultak nem részesülnek havi rendszerességgel pénzellátásban, csak egy évben két alkalommal augusztusban és novemberben kapnak jelenleg gyermekenként 5800 – 5800 forint támogatást, Erzsébet utalvány formájában. Az utalványokat élelmiszer, ruházat és tanszer vásárlására lehet felhasználni.


A jogosultak részére fizetendő esetenkénti támogatás összege 2017. évben 5800 forintról 6000 forintra emelkedik, illetve a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetben lévő gyermekek esetén 6500 forintra.

A település tekintetében a 2017. évre az előző évinél 60 fővel kevesebb, azaz 80 gyermek támogatásával számoltunk, mivel 2016. évben ezen ellátásban részesülők száma jelentősen elmaradt a tervezettől. Az ellátásra jogosultak számának a folyamatos csökkenésének az oka, egyrészt a gyermekek után járó adókedvezmény bevezetése, valamint a minimálbér emelkedése, másrészt az ellátásra való jogosultság jövedelemhatárának évek óta változatlan mértéke.


Szociális étkezésben és nappali ellátásban részesülők támogatása:

A 2016. évi időarányos tényadatok figyelembe vételével került megtervezésre a szociális étkezésre és a nappali ellátásban részesülők támogatására fordítandó előirányzat.


Szünidei gyermekétkeztetés:

Új ellátási forma a szünidei gyermekétkezés, mely ellátásra jogosultak számának a tervezésénél a 2016. évi tényadatokat, és az ellátásban részesülők folyamatosan növekvő számát vettük figyelembe.



Beruházások-felújítások


Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházások-felújítások:

VP Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap finanszírozásában a külterületi helyi közutak fejlesztése – gépbeszerzés – nyertes pályázat esetén. Tervezett EU támogatás összesen 20.000 e forint, önerő 2.000 e forint. Tab Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 246/2016. (XII.15.) számú határozatával döntött arról, hogy részt vesz a pályázaton és vállalja a 2.000 e forint önerőt.


TOP Európai Regionális Fejlesztési Alap finanszírozásából nyertes pályázat esetén Vásárcsarnok építése. A Képviselő-testület a 49/2016. (II.25.) számú határozatában döntött a TOP-1.1.3-15 kódszámú, „Helyi gazdaságfejlesztés” pályázati felhívásra pályázat benyújtásáról. Tervezett EU támogatás összesen 500.000 e forint, önerő 10.000 e forint, melyből 2017. évi beruházási érték 160.000e forint.


TOP Európai Regionális Fejlesztési Alap finanszírozásából nyertes pályázat esetén Zöld város program építési munkálatai /Szent István tér építése – Kossuth 118-120 ingatlanokon, Virág úti lakótelep felújítása, csónakázó tó kialakítása, zöldterületek korszerűsítése. A Képviselő-testület a 28/2016. (II.10.) számú határozatában döntött a pályázat benyújtásáról. Pályázott EU támogatás 586.573 e forint, önerő 12.100 e forint. A pályázati anyag megfelelt a jogosultsági szempontoknak és 2016.06.25-én a tájékoztató levél alapján döntésre terjesztették elő. A 2017. évre tervezett beruházás értéke 150.000 e forint.


TOP Európai Regionális Fejlesztési Alap finanszírozásából nyertes pályázat esetén Napelempark létesítése Tabon. Tervezett EU támogatás összesen 232.100 e forint, a pályázati kiírás módosulása miatt önerő biztosítása szükséges, amelyről a Képviselő-testülete a 177/2016. (VIII.25.) számú határozatában döntött. Az önerő nagysága 29.443 e forint. A pályázati anyag megfelelt a jogosultsági szempontoknak és 2016.07.22-én a tájékoztató levél alapján döntésre terjesztették elő. A 2017 évre tervezett beruházás értéke 210.000 e forint.


TOP Európai Regionális Fejlesztési Alap finanszírozásából nyertes pályázat esetén csapadékvíz elvezető rendszer kiépítése – fejlesztése a város árvízzel veszélyeztetett kritikus pontjain. Tervezett EU támogatás összesen 254.321 e forint, önerő 0 forint. A Képviselő-testület a 48/2016. (II.25.) számú határozatában döntött a TOP-2.1.3-15 kódszámú, „Települési környezetvédelmi infrastruktúra-fejlesztések” című felhívásra pályázat benyújtásáról. A pályázati anyag megfelelt a jogosultsági szempontoknak és 2016.05.23-án a tájékoztató levél alapján döntésre terjesztették elő. A 2017.évre tervezett beruházás értéke 127.000 e forint.


TOP Európai Regionális Fejlesztési Alap finanszírozásából nyertes pályázat esetén Rudnay Gyula Középiskola épületének energetikai korszerűsítése. Tervezett EU támogatás összesen 282.863 e forint, önerőt nem kell biztosítani. A Képviselő-testület a 94/2016. (IV.15.) számú határozatában döntött a TOP-3.2.1-15 kódszámú pályázati felhívásra pályázat benyújtásáról. A pályázati anyag megfelelt a jogosultsági szempontoknak és 2016.09.07-én a tájékoztató levél alapján döntésre terjesztették elő. A 2017. évre tervezett beruházás értéke 141.000 e forint.


TOP Európai Regionális Fejlesztési Alap finanszírozásából nyertes pályázat az önkormányzat tulajdonában lévő középületek energetikai korszerűsítése /Járóbeteg, GAMESZ épülete, rendőrőrs, és az uszoda. Tervezett EU támogatás összesen 254.321 e forint, önerő 0 forint. A Képviselő-testület a 94/2016. (IV.15.) számú határozatában döntött a TOP-3.2.1-15 kódszámú pályázati felhívásra pályázat benyújtásáról. 2016.12.03-án a tartalmi értékelés során felszólítást kaptunk a támogatási kérelemhez kapcsolódó tisztázó kérdések megválaszolására, amelynek 2016.12.19-én eleget tettünk. A 2017. évre tervezett beruházás értéke 90.000 e forint.


Európai Szociális Alap finanszírozásából ASP rendszer kiépítése. Tervezett EU támogatás összesen 7.000 e forint (önerő nincs). Képviselő-testület a 194/2016. (IX.29.) számú határozatában döntött a pályázaton való részvételről. Tab Város Önkormányzata a támogatói okiratot 2016.11.24-én megkapta. Az ASP Szolgáltatási szerződés mindkét fél részéről aláírásra került 2016.12.15-én. A támogatási összeget, azaz 7.000 e forintot előlegként Tab Város Önkormányzata 2016.12.13-án megkapott. A támogatás felhasználására 2017. évben kerül sor.


Kohéziós Alap finanszírozásából nyertes pályázat esetén a KEHOP-5.4.1. Szemléletformálási program lefolytatása. Tervezett EU támogatás összesen 20.000 e forint, önerő szintén nem kell biztosítani. Képviselő-testület a 118/2016. (IV.28.) számú határozatában döntött a pályázat benyújtásáról.


TAO finanszírozásából nyertes pályázat esetén, a sportpálya területén a meglévő sportsátor elbontása után új korszerű sportcsarnok építése. Tervezett TAO támogatás összesen 217.000 e forint, önerő 93.000 forint. Támogatás elnyerése esetén 2017 évben várható költség 150.000 e forint.

Nemzeti Szabadidős – Egészség Sportpark Program keretében, nyertes pályázat esetén kültéri sporteszközök telepítése a Virág úti lakótelepen és a József Attila lakótelepen. Az állami támogatás 100%, önerő 2.000 forint, melyből a telepített eszközök akadálymentes megközelítését kell megvalósítani. A támogatás pontos összege nem ismert a forrást a Kormány 1980/2015. (XII.23.) Korm. határozata alapján biztosítja (a pályázott eszközök becsült értéke 7.000 e Ft). Építtető a Nemzeti Sportközpont, a lebonyolító a BMSK Zrt.


A saját erőből megvalósítandó beruházások tervezésére, az évközben esetlegesen megjelenő új pályázatok tervezésére 5.000 e Ft-ot tartalmaz a rendelet-tervezet.

Az önkormányzati épületekben felmerülő kisebb javításokra felújításokra beruházásokra 4.000 e Ft-ot terveztünk.

Hivatal – „Bagolyvár” homlokzatának festése, nyílászárók javítása-festése 1.500 e Ft, ez beépült a hivatal költségvetésébe.

Óvoda épület csapadékvíz elvezetésének kivitelezése 500 e Ft, az épület udvara felöli oldalon a meglévő Óvoda közben lévő vízelvezető árokba bekötve.

Óvoda tornaszoba padlóburkolatának felújítása. 1.000 e Ft, vízszigetelés, új burkolat fektetése, ezek szintén az intézmény költségvetésébe kerültek.

Művelődési ház kazánház felújítása – tetőszigetelés. 2.000 e Ft, mely az intézményi kiadások között került tervezésre.

Település ivóvízhálózatán, valamint szennyvízhálózatán található szivattyúk év közbeni cseréjére 6.000 e Ft került tervezésre.

Útépítések: Önkormányzat tulajdonában lévő járdák, utak építése-felújítására, előző években meghatározott elgondolások folytatására 50.000 e Ft-ot tartalmaz az előterjesztés.

Dózsa György utcai utasváró építése. 1.800 e Ft értékben.


Önkormányzat tulajdonában lévő ingatlanok (Kossuth 21, 23, Virág u lakótelep A épületek)felújítása. / nyílászárók cseréje, homlokzati szigetelés, tetőszigetelés/ 100.000 e Ft.

Ennek fedezete a saját források között szerepel de megvalósítás esetén a lakásalap egy részének felhasználása mellett kedvezményes kamatozású hitel felvételét javaslom a képviselő testületnek.

 Kossuth Lajos utcában a Tűzoltóság és az Hunyadi utca közötti, valamint a Május 1. utcai „ac”ivóvíz-gerincvezeték-szakasz kiváltása 13.000 e Ft-ot terveztünk.

.

A működési célra átadott pénzeszközök összegét tételesen a 10. sz. melléklet tartalmazza


A 2017. évi közvetett támogatások tervezett összegének indoklása:


Közvetett támogatások tervezésénél az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. tv. 134. § alapján a méltányosság gyakorlásának lehetőségét vettük figyelembe (adó mérséklése, elengedése, törlése, stb.).


Többéves kihatással járó kiadások:


A többéves kihatással járó kötelezettségeinkben a 7.sz.melléklet szerint az ispa költségekhez való hozzájárulást és a Saubermacher kft-nek, megállapodás alapján részletben fizetett szolgáltatási díjat terveztük.


Tartalékként szerepel a költségvetési rendelettervezetben 206.583 eFt, melyből 196.583 eFt általános tartalék, és 10.000 eFt a céltartalék.


Tab, 2017. január 26.

                                                                                                         Schmidt Jenő















I N D O K O L Á S


a 8/2017. (VII.14.) rendelethez


A Képviselő-testület az 1./2017.(I.30.) sz. rendeletével elfogadta az önkormányzat 2017. évi költségvetését.

Jelen rendelet-tervezet az alábbi változást tartalmazza:

  • 24./2017.(II.23).  sz. képviselő testületi határozat: Tab. 1146/4 hrsz.-ú ingatlan megvásárlása 1.365 eft összegben.
  •  Az állami támogatás 16.417 eft-tal növekedett a különböző ágazati bérpótlékok összegeivel. A kulturális ágazatban történt bérrendezésre 1.906 eft várható év végéig, a szociális ágazati pótlék összege 10.531 eft, a kisgyermeknevelők pótléka 1.294 eft és a bérkompenzáció összege 2.686 eft. Ezek az összegek beépültek az intézmények költségvetésébe, illetve a többcélú kistérségi társulás támogatásába.
  • A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény (Kttv.) 132. §-a értelmében az illetményalap összegét évente az állami költségvetésről szóló törvény állapítja meg úgy, hogy az nem lehet alacsonyabb, mint az előző évi illetményalap. A Magyar Köztársaság 2008. évi költségvetéséről szóló 2007. évi CLXIX. törvény 156. §-a a köztisztviselői illetményalapot 2008. január 1-jétől 38.650 forintban határozta meg, azóta az illetményalap nem került emelésre. Magyarország 2017. évi központi költségvetését meghatározó 2016. évi XC. törvény 59. §. (1) bekezdése az illetményalapot 2017. évben változatlanul 38.650 forintban állapította meg. Az említett szakasz (6) bekezdése értelmében azonban a helyi önkormányzat képviselő-testülete rendeletben a 2017. évben – az önkormányzat saját forrásai terhére – a képviselő-testület hivatalánál foglalkoztatott köztisztviselők vonatkozásában – a Kttv-ben foglaltaktól eltérően az (1) bekezdésben meghatározottnál magasabb összegben állapíthatja meg az illetményalapot. A magasabb illetményalap szerint megállapított illetmény nem haladhatja meg a Központi Statisztikai Hivatal által hivatalosan közzétett, a tárgyévet megelőző évre vonatkozó nemzetgazdasági havi átlagos bruttó kereset tízszeresét. Számos területen javult a közszféra dolgozóinak életszínvonala, elismertsége, béremelések valósultak meg (pl. állami tisztviselők, köznevelési, egészségügyi, szociális ágazat stb.) kivéve az önkormányzatoknál dolgozó köztisztviselőket. Az állami szféra számos területén végbement illetményemelés veszélyezteti a kvalifikált munkaerő megtartását és ezzel az önkormányzati feladatok színvonalas ellátását is. A fentiek alapján 2017. július 1-től az illetményalap 45.000 Ft-ban kerülne meghatározásra.

Ez 2017.évben 4239 eft személyi juttatás és 933 e ft  járulék növekményt jelent. A körjegyzőséghez tartozó községek 2017-től 5 millió forinttal járulnak hozzá a hivatal működéséhez, így a bérrendezés összegét 2017. évben teljes összegben a későbbiekben éves szinten várhatóan 50 % arányba fedezik.

  • A zárszámadási rendeletnek megfelelően valamennyi intézménynél a maradványok elszámolása megtörtént.


  • A Gamesznál 450 eft átvezetés történt a beruházási és felújítási kiadás között.
  • Az urnafal létesítésére 490 eft összeg került a rendelet-tervezetbe.
  • A Hegyközség támogatása –céllal- 2016.évben 150. e ft-tal szerepelt a költségvetésbe ennek kifizetése áthúzódott 2017 évre, ezért bekerült a módosított előirányzatba.
  • Egy fő jubileumi jutalma  nem volt tervezve 2017 évi költségvetésbe így a hivatal költségvetése módosításra került.
  • A felszíni vízelvezetésre 4.000 e ft-ot kaptunk a Vizi társulattól, mely beépült a költségvetésbe.
  • Közvilágítás bővítésére – Petőfi- Tűzoltó utcák összekötése- 293 eft szerepel a rendelet-tervezetbe.
  • A Koppány-Völgye KEK nonprofit Kft  támogatása az előző évi tényleges kiadási szinten került megtervezésre, az üzleti terv elfogadását követően látható, hogy várhatóan 10 millió forinttal nagyobb  összegre lesz szüksége a társaságnak a működés zavartalan biztosítása érdekében, ez beépült a rendelet-tervezetbe.
  • A fentiek hatására a tartalék 19.033 eft-tal csökkent.


Tab, 2017. július 6.              

                                                                           


                                                                                                            Schmidt Jenő   













I N D O K O L Á S


a 13/2017.(XII.5.) rendelethez


A Képviselő-testület az 1/2017.(I.30.) sz. rendeletével elfogadta az önkormányzat 2017. évi költségvetését, majd a 8/2017.(VII.14.) számú rendeletével módosította.

Jelen rendelet-tervezet az alábbi változásokat tartalmazza:


  • 101/2017.(V.25).. sz. képviselő testületi határozat: Rudnay középiskola energetikai beruházásához 3.000.eft önerő biztosítása.
  • 106/2017.(V.25). sz. képviselő testületi határozat: Esély Otthon pályázat előkészítéséhez 2.896 eft tervezői díj biztosítása.
  • 134/2017.(VII.17 ). sz. képviselő testületi határozat: Településképi arculati kézikönyv 1.651 eft.
  • 138/2017.(VII.17 ). sz. képviselő testületi határozat: Evangélikus Egyházközség támogatása 100 eft-tal.
  • 149/2017.(VIII.31 ). sz. képviselő testületi határozat: Szeretet Alapítvány támogatása 70.e ft-tal a tartalék terhére.
  • 150/2017.(VIII.31 ). sz. képviselő testületi határozat: Fő tér bormúzeum fűtési rendszerének bővítése 1.958 eft.
  • 184/2017.(X.19 ). sz. képviselő testületi határozat: rendőrség épületének tető cseréje  5.390 eft.
  • 187/2017.(X.19 ). sz. képviselő testületi határozat: Gárdonyi u. 1-5 kazáncsere 2.179 eft.
  • A Gamesz-nál a bontásokból felgyülemlett törmeléket le kellett daráltatni, melyet folyamatosan utak kátyúzásokra használnak fel, ennek költsége 3.193 e ft volt.
  • Az óvoda 75 eft támogatást kapott vállalkozástól ezzel a dologi kiadás nőtt, továbbá az intézménynél a dologi kiadás csökkent 700 eft-tal mellyel a bér és járulék előirányzata nőtt.
  • A normatív állami támogatások összege nőtt 3.515 e ft-tal, melyből a többcélú kistérségi társulás támogatás 1.635 e ft.
  • A 2016.évi normatív állami támogatás elszámolásából eredő visszafizetési kötelezettségünk –a zárszámadási rendeletnek megfelelően- 2.337.e ft.
  • Az augusztusi adóbevallások után várhatóan 80.000 eft.-tal csökken az iparűzési adó bevételünk.
  • A saját forrásból tervezett társasházak felújítása 2017.évben elmarad, ezért a felújítási kiadást 100.000 e ft-tal csökkentettük.
  • A tartalék előirányzata a fentiek hatására 3.644 eft-tal nőtt.


Tab, 2017. november 30.

                                                                                          Schmidt Jenő           


[1]

Módosította a 8/2017.(VII.14.) rendelet 1. § (1) bekezdése, a 13/2017.(XII.5.) rendelet 1. § (1) bekezdése, hatályos 2017. december 6. napjától.

[2]

Módosította a 8/2017.(VII.14.) rendelet 1. § (2) bekezdése, a 13/2017.(XII.5.) rendelet 1. § (2) bekezdése, hatályos 2017. december 6. napjától.

[3]

Módosította a 8/2017.(VII.14.) rendelet 1. § (3) bekezdése, a 13/2017.(XII.5.) rendelet 1. § (3) bekezdése, hatályos 2017. december 6. napjától.

[4]

Módosította a 8/2017.(VII.14.) rendelet 1. § (4) bekezdése, a 13/2017.(XII.5.) rendelet 1.§ (4) bekezdése, hatályos 2017. december 6. napjától.

[5]

Módosította a 8/2017.(VII.14.) rendelet 1. § (5) bekezdése, a 13/2017.(XII.5.) rendelet 1. § (5) bekezdése, hatályos 2017. december 6. napjától.

[6]

Módosította a 8/2017.(VII.14.) rendelet 2. § (1) bekezdése, a 13/2017.(XII.5.) rendelet 2. § (1) bekezdése, hatályos 2017. december 6. napjától.

[7]

Módosította a 8/2017.(VII.14.) rendelet 2. § (2) bekezdése,a 13/2017.(XII.5.) rendelet 2. § (2) bekezdése, hatályos 2017. december 6. napjától.

[8]

Módosította a 8/2017.(VII.14.) rendelet 2. § (3) bekezdése, a 13/2017.(XII.5.) rendelet 2. § (3) bekezdése, hatályos 2017. december 6. napjától.

[9]

Módosította a 8/2017.(VII.14.) rendelet 3. §-a, a 13/2017.(XII.5.) rendelet 3. §-a, hatályos 2017. december 6. napjától.

[10]

Módosította a 8/2017.(VII.14.) rendelet 4. §-a, a 13/2017.(XII.5.) rendelet 4. §-a, hatályos 2017. december 6. napjától.

[11]

Beiktatta a 8/2017.(VII.14.) rendelet 5. §-a, hatályos 2017. július 14. napjától.

Mellékletek