Tab Város Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2018. (V.31.) önkormányzati rendelete

A 2017. évi zárszámadásáról

Hatályos: 2018. 05. 31- 2021. 02. 19


Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének
7/2018.(V.31.)
RENDELETE


a 2017. évi zárszámadásról


Tab Város Önkormányzata Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (1) bekezdése f.) pontjában és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 91. §-ában kapott felhatalmazás alapján a 2017. évi zárszámadásáról az alábbiakat rendeli el:



I.

BEVÉTELEK ÉS KIADÁSOK TELJESÍTÉSE


1. §


 (1)    Tab Város Önkormányzat képviselő-testülete a 2017. évi költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolót az 1. mellékletben foglaltaknak megfelelően

                                              

2.937.345 eFt    bevétellel

   877.002 eFt    kiadással

2.060.343 eFt     maradvánnyal                    

jóváhagyja.


(2)     Tab Város Önkormányzata bevételeit és kiadásait - ezen belül a kiemelt kiadásokat - a 2. mellékletben foglaltaknak megfelelően hagyja jóvá.


  1. Az önkormányzat önállóan működő és gazdálkodó és az önállóan működő intézményeinek bevételeit és kiemelt kiadási előirányzatának teljesítését a 3. mellékletben foglaltaknak megfelelően jóváhagyja.


(4)     Az önkormányzat működési célú bevételeit és kiadásait az 5. melléklet szerint, a tőke jellegű bevételeket és kiadásokat a 6. számú melléklet szerint hagyja jóvá.


2. §


Az önkormányzat beruházási, felújítási és egyéb tőkejellegű kiadásainak teljesítését 68.817 ezer Ft főösszegben, valamint célonkénti részletezését a 4. mellékletben foglaltak szerint állapítja meg.


3. §


A képviselő-testület az önkormányzat által nyújtott közvetett támogatásokat a 17. melléklet szerint állapítja meg.


4. §


A képviselő-testület a többéves kihatással járó döntések számszerűsítését évenkénti bontásban a 18. melléklet szerint fogadja el.


5. §


A képviselő-testület az önkormányzat által felvett hitelek állományát lejárat, hitelezők és eszköz szerinti bontásban a 20. melléklet szerint fogadja el, melynek összege 0.Ft.



II.

AZ ÖNKORMÁNYZAT VAGYONA


6. §


(1)     Az önkormányzat 2017. év december 31-i állapot szerinti vagyonát a 10. melléklet szerint és a 12. mellékletben részletezett intézményenkénti mérlegadatok alapján 7.562.957 ezer Ft-ban állapítja meg.


(2)     Az önkormányzat és intézményeinek vagyonleltárát a 13, 14, 15 és 16. melléklet szerint jóváhagyja.


7. §


A képviselő-testület az önkormányzat 2017. december 31-i adósságának és az általa nyújtott hitelek állományának kimutatását a 19. melléklet szerint fogadja el.



III.


MARADVÁNY MEGÁLLAPÍTÁSA, JÓVÁHAGYÁSA


8. §


A költségvetési szervek 2017. évi maradványát a 9. mellékletben foglalt intézményi részletezésnek megfelelően 2.060.343 eFt összegben jóváhagyja.



9. §


Az önkormányzatnak a helyi önkormányzatok 2017. évi általános működéséhez és ágazati feladataihoz kapcsolódó támogatások teljes körű elszámolása, valamint a kötött felhasználású támogatás elszámolása után 2.188 eFt visszafizetési kötelezettsége keletkezett.


IV.


ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK


10. §


(1)     A rendelet a 2018. május 31. napján 17.30 órakor lép hatályba.


(2)     A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2012.(IV.30.) számú, az önkormányzat 2011. évi zárszámadásról szóló rendelete.



T a b, 2018. május 31.




                  Schmidt Jenő                                                       Dr. Vanó Szilárd
                  polgármester                                                                 jegyző




















INDOKOLÁS

a 2017 évi zárszámadásról szóló

rendelethez


Tab Város Képviselő-testülete az 1./2017. (I.30.) sz. rendeletével jóváhagyta a 2017. évi költségvetést. A költségvetés az év folyamán többször módosításra került, az év közben hozott képviselő-testületi határozatok, pótlólag kapott állami támogatások valamint különböző pályázatok pénzügyi kihatása következtében.


Az államháztartásról szóló többször módosított 2011. évi CXCV. törvény 91. §. alapján a zárszámadásról a képviselő-testületnek rendeletet kell alkotni. A pénzügyi teljesítést, a vagyon, a maradvány alakulását mutatják be a rendelet mellékletét képező 1-24. számú mellékletek.


BEVÉTELEK ALAKULÁSA:


A 2017. évi bevételi előirányzatunkat 2.276.475 eFt összegben hagyta jóvá a képviselő-testület, év közben ez 2.245.589 eFt-ra módosult, a teljesítés, pedig 2.937.345 eft, amely 131%-os. Ennek oka, hogy az eu-s támogatások összegei jóváírásra kerültek még 2017.évben.


A működési bevételünk teljesítése önkormányzati szinten 98 %-os. Ezen belül az intézmények 94%-ra teljesítették az előirányzatot. Az előirányzott 162.015 eFt-tal szemben 158.189 eFt a teljesítés.


Az önkormányzat közhatalmi bevételeiből 349 millió Ft bevételünk keletkezett, ebből a helyi adó bevételünk 337.132 eFt-ra teljesült. Eredetileg 418.000 eFt bevétellel számoltunk, de év közben ezt le kellett csökkenteni 338.000 e ft.ra. Adónemenkénti bevételeket a 21.sz. melléklet tartalmazza.


Az átengedett központi adók teljesítése 111 %-os, 2017.évben már csak a gépjárműadóból származó bevétel 40 %-a maradt a helyi önkormányzatoknál, 10.000 eft tervhez képest a teljesítés 11.147 eft.


Az állami támogatások teljesítése 100 %-os, ez a tervezett szinten van.


A felhalmozási és tőke jellegű bevételek alakulása: a bevétel a Tab 821/10 hrsz.-ú terület értékesítéséből keletkezett, valamint egy epson nyomtató értékesítéséből.

A felhalmozási célú átvett pénzeszköz a lakossági szennyvízcsatorna hálózat bővítéshez való hozzájáruláshoz kapcsolódik.


A működési célú pénzeszköz átvételek és a támogatásértékű bevételek köre az elmúlt évekhez képest jelentősen szűkült, mivel a közoktatási feladat egy része kikerült az önkormányzatoktól, így csak az óvodai nevelésre veszünk át támogatást, valamint a közcélú foglalkoztatáshoz kapcsolódó támogatás került elszámolásra.


2017. évben hitelt nem vettünk fel, és hitel állománnyal sem rendelkezünk.





KIADÁSOK ALAKULÁSA:


A kiadások előirányzata a bevételekhez hasonlóan 2.276.475 eFt-ról 2.245.589  eFt-ra változott, ehhez viszonyítva a  teljesítése 39 %-os, összességében 877.002 eFt összegre teljesült, ezen belül a működési kiadások teljesítése 73 %-os. (5. számú melléklet szerint).

A beruházások alulteljesítése mellett a kiadási megtakarítást eredményezett, hogy a tartalékokat nem kellett felhasználni.



Az intézményenkénti teljesítést a 3. számú melléklet tartalmazza.

Köznevelési intézmény


Az általános iskola működtetését 2017. január 1. napjától kezdődően a Klebelsberg Központ vette át, az iskolai étkeztetés és a konyha ellátását az előző évekhez hasonlóan a 2017. évben is a GAMESZ biztosította.

2017-ben is változatlanul két intézményegységgel működött a Tabi Takáts Gyula Óvoda és Bölcsőde többcélú Intézmény, melynek illetékessége, működési köre változatlanul Tab város, Lulla, Sérsekszőlős, Zala, Torvaj, Zics és Somogyegres községek közigazgatási területét fedte le, a településekkel kötött feladatellátási szerződések alapján. Az intézmény struktúrájában változás nem történt.


Zichy Mihály Művelődési Központ


A Művelődési Központ kulturális alapellátó intézményként kultúraközvetítő és szolgáltató tevékenységet végzett. A város közösségi színtereként célja a település művészeti életének fellendítése. Az intézmény létszámában és struktúrájában változás nem történt. A feladatok ellátását a közfoglalkoztatottak mellett a szakmai gyakorlatot végző diákok és önkéntesek is segítették. Az intézmény pénzügyi-gazdálkodási feladatait – külön megállapodás alapján – a Tabi Közös Önkormányzati Hivatal látja el. Az intézmény költségvetése a fenntartói finanszírozás mellett saját bevételekből (terembérletből, jegyeladásból, szponzori támogatásból) is biztosított.


Városi Könyvtár Tab


Az intézmény létszámában és struktúrájában változás nem történt. Közgyűjteményi intézményként gyermek könyvtárat, felnőtt olvasószolgálatot tart fenn, könyvtári szolgáltató rendszert működtet. Végzi a könyvtári állomány gyarapítását, nyilvántartását, feltárását, biztosítja azok megőrzését, védelmét. A megyei könyvtárral kötött szerződés alapján a térség településein ellátja a mozgókönyvtári feladatokat. Foglalkozik folyóirat, időszaki kiadvány kiadásával, a Nagy Ferenc Galéria és a Néprajzi Gyűjtemény bemutatásával és megóvásával. Pénzügyi-gazdálkodási feladatait – külön megállapodás alapján – a Tabi Közös Önkormányzati Hivatal látja el. A működéshez szükséges fenntartói támogatás mellett különböző pályázati támogatásokból (érdekeltségnövelő támogatás, NKA könyv és folyóirat támogatás) dokumentumgyarapítást, informatikai fejlesztést valósítottak meg.


Tabi Családsegítő és Gyermekjóléti Központ


A Tabi Családsegítő és Gyermekjóléti Központ két külön szakmai egységben biztosítja a család- és gyermekjóléti szolgálat, valamint a család- és gyermekjóléti központ feladatait. A szolgálat illetékességi területe a Tabi Közös Önkormányzati Hivatalhoz tartozó településekre, a központ illetékességi területe a tabi járás 24 településére terjed ki.

A szolgálatban a közvetlen gyermek-és családsegítő munka folyik, a központban biztosítják a szolgálatok munkájának koordinálását, felügyeletét, készenléti ügyeletet és a gyermekek védelembe vételének előkészítésére vonatkozó hatósági feladatok elvégzését. Az intézmény létszáma a vezetővel együtt 5 fő.

Pénzügyi, gazdálkodási feladatait a Tabi Közös Önkormányzati Hivatal látja el a munkamegosztás és a felelősségvállalás rendjét szabályozó külön megállapodás alapján. Az intézmény működéséhez szükséges tárgyi feltételek (irodák, szociális helyiségek, bútorzat, gépkocsi használat) külön megállapodás alapján a Koppány-völgyi Alapszolgáltatási Központ és a Tabi Közös Önkormányzati Hivatal által biztosítottak.


GAMESZ


A Tabi Gazdasági Műszaki Ellátó és Szolgáltató Szervezet az önkormányzat költségvetési szerveként működik, gazdasági feladatait – külön megállapodás alapján – a Tabi Közös Önkormányzati Hivatal látja el. Az intézmény alaptevékenységében, struktúrájában és létszámában 2017. évben változás nem történt, legfontosabb feladatai az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás, önkormányzati ingatlanok karbantartása, egyéb szárazföldi személyszállítás, közutak, hidak üzemeltetése, fenntartása, piac üzemeltetése, használt eszközök bontása, zöldterület kezelése, közétkeztetés biztosítása a konyha működtetésével, alapfokú oktatási-nevelési intézmények működtetése, üzemeltetése, városi rendezvények lebonyolításában részvétel. Az intézmény két telephellyel rendelkezik.


Tabi Közös Önkormányzati Hivatal


A hivatal létszámkeretét Tab Város Önkormányzata, valamint Bábonymegyer, Lulla, Sérsekszőlős, Torvaj, Zala és Zics települések önkormányzatai az általuk kötött megállapodás alapján 32 főben határozták meg. A 32 fő létszámból mindegyik státusz betöltésre került. A hivatal struktúrájában változás nem történt, a szakmai feladatok ellátását 4 iroda végzi. A hivatal feladatait 2017. évben is két, egymástól jól elhatárolható terület alkotta, egyrészt az önkormányzati feladatok ellátása, különösen a képviselő-testületek és szerveik működésével kapcsolatos feladatok ellátása, a másik az államigazgatási ügyek döntésre való előkészítése.


Városi rendezvények

Tab Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 2017-ben az alábbi jelentősebb rendezvények lebonyolításában, megszervezésében működött közre, melyek előkészítését és szervezését a Művelődési Központ végezte.

  • Magyar Kultúra Napja
  • Március 15-i városi ünnepség illetve a „Tab Városért Emlékplakett” és a „Tab Város Díszpolgára” kitüntetések átadása
  • Tavaszi Fesztivál
  • Takáts Gyula költő emlékszobor avató ünnepség
  • Majális
  • Gyermeknap
  • Városi Pedagógusnap 
  • Augusztus 20-i ünnepség
  • Szüreti Fesztivál 
  • Fogathajtó verseny
  • Tabi Zenei Napok
  • Október 23-i ünnepség
  • Decemberi (mikulás, karácsonyi ünnepség) szervezése.


Testvérvárosi kapcsolatok


Tab Város delegációi több testvértelepülés által szervezett rendezvényen vettek részt. 2017. február 25-én a peredi borversenyen részt vett Tab Város Önkormányzatának küldöttsége, valamint 4 fő szőlősgazda. 2017. június 23-24-én került megrendezésre a XXI. Peredi Falunap, melyen az önkormányzat által delegált tagok, valamint a Tabi Fúvószenekar vett részt. 2017. július 1-2-án Dettenhausenben tartandó Önkéntes Tűzoltóság nyílt napján az önkormányzat és a tűzoltóság delegációja, valamint azok vettek részt, akik vendégül látták a német testvérváros képviselőit a 2016. évi szüreti mulatságon. 2017. augusztus 26-án Tab Város küldöttsége, a Tabi Fúvószenekar vett részt a 6. Szímői Fröccsnapokon.
2017. november 11-én Pereden megemlékező ünnepségen vett részt a tabi delegáció, illetve 3, a kitelepítést elszenvedő személy.


A Tabi Szőlősgazdák Egyesülete által 2017. július 1-jén szervezett hagyományos „Borút” rendezvényen részt vett a szlovákiai Pered 13 fős küldöttsége. A minden évben megrendezésre kerülő Szüreti Fesztivál 2017. szeptember 16-án került megrendezésre, melyre a két szlovákiai testvértelepülésről, valamint Tusnádfürdőről érkeztek az önkormányzatokat képviselő hivatalos vendégek. 2017. október 6-7–én került megrendezésre az V. Tabi Zenei Napok, melyen Dettenhausen fúvószenekara, illetve énekkara is részt vettek.


A testvértelepülési együttműködéssel kapcsolatos költségek a 2017. évben 1.005.907,- forintot tettek ki, amely tartalmazza az utazás, ajándék, szállás, programköltségeket.


Sportegyesületek támogatása


Az ifjúsági, verseny- és szabadidősport célok támogatására felhasználható keretösszeg nagyságáról az önkormányzat helyi sporttevékenységgel kapcsolatos feladatairól és kötelezettségeiről, valamint a sport helyi pénzügyi támogatási rendszeréről szóló módosított 2/2002. (I. 31.) rendelet 6. §-ának (5) bekezdése szerint a képviselő-testület minden évben a költségvetési rendeletében dönt. A keretösszeg megállapítása a Képviselő-testület, míg a felosztása a Humán, Jogi és Ügyrendi Bizottság hatásköre.


Tab Város Képviselő-testületének Humán, Jogi és Ügyrendi Bizottsága (átruházott hatáskörben) a sportegyesületek támogatására beérkezett pályázatokat elbírálta, a képviselő-testület által biztosított 7 millió forint keretösszegből 8 sportegyesületet részesített támogatásban. A Pénzügyi Irodával történő egyeztetés alapján két részletben kerül kifizetésre a megítélt összeg. Az első részlet 2017. június 30-ig, a második részlet 2017. október 30-ig kerül átutalásra. A szerződés értelmében a támogatások felhasználásáról 2017. december 31- ig kell elszámolni az egyesületeknek. A legnagyobb támogatást a Tabi Városi Sport Club kapta, összesen 4.500.000,- forintot.


A szerződés értelmében a támogatások felhasználásáról 2017. december 31-ig kellett elszámolni az egyesületeknek, mely kötelezettségüknek a számlamásolatok beküldésével eleget tettek.


Civil szervezetek támogatása


A Képviselő-testület az önkormányzat 2017. évi költségvetésben a civil szervezetek támogatására 1.000.000,- Ft-ot biztosított. A pályázatot minden év április 15. napjáig kell a pályázóknak benyújtaniuk, a határidőig összesen 8 pályázat érkezett, határidőn túl pedig 2. A támogatásról a Képviselő-testület a májusi ülésén döntött és 8 civil szervezetet részesített támogatásban. A határidőn túl érkezett pályázók nem részesültek támogatásban, ezért az 1.000.000,- Ft-ból mindösszesen 870.000,- Ft került felhasználásra.


A támogatási szerződések értelmében a támogatások felhasználásáról 2017. január 31-ig kellett elszámolni az egyesületeknek. Az egyesületek elszámolásukat a szerződésben foglaltak szerint teljes körűen benyújtották. Az elszámolásokból megállapítható, hogy a támogatásokat a pályázatban megfogalmazott célokra használták fel.

           

Közfoglalkoztatás


Tab Város Önkormányzata és a Somogy Megyei Kormányhivatal Siófoki Járási Hivatal Tabi Munkaerőpiaci Pont hatósági szerződést kötött a 2017. évi közfoglalkoztatás támogatására.


Önkormányzatunknál 2017-ben a közfoglalkoztatás keretében az alábbi START-munkaprogramban, illetve egyéb hosszú időtartamú közfoglalkoztatás keretében történt a foglalkoztatás:



Program elnevezése


Foglalkoztatottak száma


Program időtartama


Hosszabb időtartamú program

11 fő

2016. március 7. –

2017. február 28.

Belvíz program –

START-munkaprogram-kubikos

21 fő

2016. március 1. –

2017. február 28.

Hosszabb időtartamú program –

képzés

2 fő

2016. december 20. –

2017. március 31.

Hosszabb időtartamú program

25 fő

2017. március 16. –

2018. február 28.

Belvíz program –

START-munkaprogram-kubikos


17 fő

2017. március 1. –

2018. február 28.

Hosszabb időtartamú program –

intézménytakarítói képzés

2 fő

2017. december 4. –

2018. február 28.


2016-ban 3 program indult, melyek lebonyolítása áthúzódott 2017-re. Ezen programok közül a belvíz program, 2017-ben is folytatódott. A program során megvalósult a belvízelvezető rendszerek rendbetétele, mely megoldotta a belvízzel veszélyeztetett területek vízelvezetését.


A 2017. március 16-tól 2018. február 28-ig tartó hosszabb időtartamú programban Tab Város Önkormányzata által fenntartott intézményeknél történt a munkavégzés (GAMESZ, Városi Könyvtár, Művelődési Központ, Általános Iskola, Tabi Takáts Gyula Óvoda és Bölcsőde Többcélú Intézmény, Tabi Közös Önkormányzati Hivatal).


A Tabi Közös Önkormányzati Hivatalban az egyéb takarító és kisegítő munkakört nem sikerült feltölteni, valamint a levelek kézbesítése is csak 2017. december 12-ig volt megoldott.


2017. december 4-től 2018. február 28-ig tartott a Somogy Megyei Kormányhivatal Siófoki Járási Hivatal Tabi Munkaerőpiaci Pont által szervezett intézmény takarítói képzés 2 fő foglalkoztatásával. A dolgozók egyes napokon közterület takarítói feladatot is elláttak.


A támogatás mindegyik program esetében 100%-os volt.


Működést segítő Eu-s pályázatok:


II. ERASMUS+ Pályázat

Tab Város Önkormányzatának részvétével a Völgy Hangja Fejlesztési Társaság Közhasznú Egyesület által koordinált ERASMUS+ KA2 Stratégiai partnerségek a szakképzésben programból támogatott Szövetség az Európai Megújuló Energetikai Szakképzésért (SZ E M E SZ) című pályázat.

A projekt (Szövetség az Európai Megújuló Energetikai Szakképzésért – SZEMESZ) összértéke 285 000 €, a megvalósítást végző nemzetközi konzorcium négytagú (Völgy Hangja Egyesület, Tab Város Önkormányzata, Berufsförderungsinstitute Burgenland, Kéttannyelvű Középiskola Lendava Szlovénia). Időtartama eredetileg 24 hónap volt (2016.10.01. – 2017.10.01.), amely meghosszabbításra került. Az utolsó kifizetésünk 2018. januárban volt.

Tab Város Önkormányzatának költségvetése 32 850 €, amelyből 16 650 € a szakmai megvalósítók (tanárok, oktatási szakemberek) megbízási díja, míg a fennmaradó rész a menedzsment, utazási és rendezvény költségeket tartalmazza.

A megbízott szakemberek a projekt alábbi szellemi termékeinek kidolgozásában vettek részt:

- a technikus képzés gyakorlati oktatási módszertani kézikönyve;

- kapcsolódó gazdaságtani oktatási segédanyag;

- e-tananyag;

- műhely felszerelési terv;

- gyakorlatértékelési módszertan;

- háromnyelvű szószedet;

- nemzetközi együttműködési koncepció.

A projekt keretében sor került egy 5 napos tanári képzésre (2016. november 9-13.) Ausztriában, majd minden szemeszterben egy 5 napos ausztriai próba gyakorlatra, amelyen 10 diák és két szaktanár vett részt. Ezek költségei az egyes partnerek között szétosztódtak.

Ezenkívül a projekt keretében a fent leírt szellemi termékekhez kapcsolódóan két multiplikációs rendezvény, egy tabi nyílt nap, és egy záró konferencia megrendezésére került sor.

A tabi nyílt nap célja az első lefolytatott, ausztriai, kísérleti gyakorlati oktatási szakaszokhoz és a gyakorlati képzési rendszer kidolgozásához kapcsolódó eredmények bemutatása. A rendezvény szervezését és koordinálását Tab Város Önkormányzata (Rudnay Gyula Szakközépiskola) végezte. A rendezvényen bemutatásra került a tervezett gyakorlati rendszer és az első kísérleti oktatási szakaszok tapasztalatai. A résztvevők körében fel kellett mérni az új forma iránti érdeklődést és a tervezett képzési rendszerre vonatkozó véleményeket.

A záró konferencián a gyakorlati módszertanhoz kapcsolódóan kidolgozott és az értékelési módszertan elemeit is integráló e-learning alapú felület szakmai bemutatása történt meg a szakma képviselői számára. A záró konferencia szervezésének és megvalósításának irányítója és felelőse a konzorciumvezető Völgy Hangja Egyesület volt.


Beruházási felújítási feladatok


A felhalmozási és tőke jellegű kiadások teljesítése 6-%-os, ennek tételes teljesítését mutatja a 4. számú melléklet.


Felújítási kiadások


2017 augusztusában a Virág utcai járda felújítási munkálatai vállalkozási szerződés keretében, bruttó 17.146.130 Ft vállalkozási díjért. A felújítási munkálatokat a kivitelező határidőre befejezte.


2017 szeptemberében Tab, Kossuth Lajos u 51. szám alatti Figura Bisztró fűtéskorszerűsítési munkálatai bruttó 1.958.000,-Ft, vállakozási díjért. A kivitelezés befejeződött.


2017 októberében Tab, Gárdonyi Géza u. 3/3, 5/3, 5/4 számú önkormányzati tulajdonban lévő ingatlanok gázkazánjainak cseréje vállalkozási szerződés keretében bruttó 2.178.600,-Ft-ért. A kivitelezés befejeződött.


2017 októberében a Kossuth Lajos 35. szám alatti rendőrség épületének tetőfelújítása vállalkozási szerződés keretében, bruttó 5.390.104 Ft vállalkozási díjért. A felújítási munkálatokat a kivitelező határidőre befejezte.



Kisebb beruházások, felújítások

Önkormányzati bérlakásokban vízóra cserék bruttó 518.908-Ft-ért.

Városközpontban lévő térfigyelő kamerarendszer korszerűsítése 367.792 Ft-ért.

Tab, Kossuth Lajos u. 96.  II/2.-es önkormányzati bérlakásban 1db Fischer FSAI-SU-122AE2 Summer, oldalfali mono split klíma 3,5 kW beépítése bruttó 225.000 Ft-ért.


Ivóvíz és csatornahálózaton végzett felújítások, beszerzések


Kossuth Lajos út 148. tűzoltó szertár és a Hunyadi utcai kereszteződés között ivóvízvezeték kiváltására kivitelezői szerződés kötése a 2.sz. Mélyépítő Kft-vel. Kivitelezési költség bruttó   14.893.328 Ft. A kivitelezés befejeződött. A műszaki átadás-átvétel megtörtént. A DRV a kiépített új vezetéket üzemeltetésre átvette.


Tab I. sz. (Buszpályaudvar) átemelő szivattyú rekonstrukció bruttó: 1.112.926 Ft.



Tervezési munkák


2016. októberben Bábonymegyer, Kapoly, Sérsekszőlős, Torvaj, Zala községek önkormányzatai megbízták a Tab Város Önkormányzatot a szennyvízelvezetési agglomerációs lehatárolás elkészítésének lebonyolításával. A dokumentáció elkészítésére Tab Város Önkormányzata megbízási szerződést kötött a Kristály Kft.-vel, amelynek költsége bruttó 889.000 Ft. A tervezési költséget Bábonymegyer, Kapoly, Sérsekszőlős, Torvaj, Zala települések között oszlik meg. 2017 februárjában a települések átutalták a rájuk eső részt Tabnak, Tab kifizette a tervezés költségét. A terv elkészült, az benyújtásra került a Dél-Dunántúli Vízügyi Igazgatósághoz jóváhagyásra és jóváhagyást követően az Országos Vízügyi Főigazgatósághoz küldje meg.


2017. februárban vállalkozási szerződés kötése Dr Pácsa Szilviával, az idősek otthona kialakítása tanulmány felülvizsgálatára bruttó 150.000 Ft-ért. a felülvizsgálat elkészült.


2017. februárban az Ívcsarnok Kft.-vel szerződést kötött az önkormányzat bruttó 6.985.000 ft tervezési díjért a Sportpálya területén építendő multifunkciós sportcsarnok engedélyezési tervdokumentáció elkészítésére. A terveket a tervező határidőre elkészítette, jogerős építési engedéllyel rendelkezünk.


2017. áprilisában tervezési szerződést kötött az önkormányzat Právits József tervezővel, az Óvoda utca szélesítés tervezési tervdokumentációjának elkészítésére. Tervezési díj: bruttó 700.000 Ft. A terveket a tervező határidőre leszállította. Jogerős építési engedéllyel rendelkezünk.


2017 augusztusában tervezési szerződés keretében Tab, Virág utca 12. szám alatti önkormányzati épületegyüttesben idősek otthona kialakítása – építési engedélyezési tervdokumentáció elkészítése bruttó 7.486.650,- Ft összegért. A tervezés folyamatban van.


Uniós pályázatok:


A TOP-2.1.3-15 kódszámú „Csapadékvíz elvezető rendszer fejlesztése Tabon és Zalán” pályázat pozitív elbírálásban részesült, az erről szóló döntést 2017. május 5-én kapta meg az önkormányzat. A támogatás összege bruttó 243.221.574 Ft (Tab 79%, Zala 21%). A támogatási szerződés aláírásra került. A kivitelezéshez szükséges Tab város és Zala község területére vonatkozó csapadékvíz hálózat felújítás vízjogi engedélyes és kiviteli terveinek elkészítésére 2017. május 15-én szerződést kötött Tab Város Önkormányzata a Kapos Hidro Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-vel bruttó 8.636.000 Ft összegben. A terv készítése folyamatban van. A beruházás kivitelezőjének kiválasztásához 2017. október 30-án szerződést kötött Tab Város Önkormányzata a Majer Projekt Kft-vel bruttó 2.393.950 Ft összegben, aki a közbeszerzési eljárást le fogja bonyolítani. A kivitelezés műszaki ellenőrzéséhez 2017. október 30-án szerződést kötött Tab Város Önkormányzata a Tri-Koop Kft-vel bruttó 2.400.300 Ft összegben.


A TOP-1.1.3-15 kódszánú „Vásárcsarnok és piac kialakítása Tabon” pályázat pozitív elbírálásban részesült, az erről szóló döntést 2017. május 5-én kapta meg az önkormányzat. A támogatás összege bruttó 499.999.889 Ft. A támogatási szerződés aláírásra került. A kivitelezéshez kiviteli tervek elkészítése szükséges, amelyre szerződést kötött Tab Város Önkormányzata 2017. június 12-én a B Line Építésziroda Kft.-vel bruttó 12.344.400 Ft összegben. A B Line Építésziroda Kft. 2017. augusztus 18-án teljesítette a 2015. szeptember 10-én kötött és 2016. február 27-én valamint 2016.március 23-án kétszer módosított tervezői szerződését, amely bruttó 5.067.300 Ft volt. 2017. szeptember 27-én átutalásra került részére a bruttó 5.067.300 Ft. A beruházás kivitelezőjének kiválasztásához 2017. december 14-én szerződést kötött Tab Város Önkormányzata a Majer Projekt Kft-vel bruttó 4.445.000 Ft összegben, aki a közbeszerzési eljárást le fogja bonyolítani.



A TOP-2.1.2-15 kódszámú „Zöld város kialakítása Tabon” című pályázat pozitív elbírálásban részesült, az erről szóló döntést 2017. május 5-én kapta meg az önkormányzat. A támogatás összege bruttó 598.672.666 Ft. A támogatási szerződés aláírásra került. A kiviteli tervek elkészítéséhez elsősorban közbeszerzési szakértőre volt szükség, mert a tervezés költsége meghaladta a közbeszerzési értékhatárt a szolgáltatás megrendelése esetén, ami nettó 15 millió Ft. 2017. május 12-én Tab Város Önkormányzata az Ész-Ker Kft.-vel kötött szerződést bruttó 5.080.000 Ft összegben a közbeszerzési feladatok ellátására. A projekt megvalósításához több helyszínen is telekrendezés szükséges, amelyet már 2017. márciusában az önkormányzat elkezdett. Tab Város Önkormányzata megbízta Keszeg Béla földmérőt a 1044/99 hrsz.-ú belterületen lévő lebontott épület töröltetéséhez készítse el a dokumentációt. Ennek költsége nettó 36.600 Ft (ÁFA mentes) (földmérési díj + munkadíj). A 1040/6, 1044/99, 1074 hrsz.-ú belterületek megosztása és telekhatár rendezése, amelynek a díja nettó 125.000 Ft (ÁFA mentes). A telekhatár rendezés igazgatási díja, amely összesen 93.000 Ft (60.000 Ft + 33.000 Ft). A Szent István tér kialakításához a 632/1, 632/2 és a 635/1 hrsz.-ú belterületek egyesítése szükséges, amelynek költsége nettó 55.000 Ft (ÁFA mentes). A leendő Szent István tér telekrendezésének eljárásdíja 55.800 Ft volt. A Zöld város pályázat keretében a Kossuth Lajos utca 73. szám alatti üzlet is felújításra kerül. A felújításhoz szükséges kiviteli terv elkészítésére 2017. szeptember 18-án szerződést kötött Tab Város Önkormányzata a B Line Építésziroda Kft.-vel bruttó 1.892.300 Ft összegben. Az Ész-Ker Kft. megindította a tervezési feladatok ellátására a 4 részajánlat tételi eljárásból álló közbeszerzési eljárást. Két rész esetében volt eredményes az eljárás, így a B Line Építésziroda Kft.-vel Tab Város Önkormányzata bruttó 4.191.000 Ft összegű és bruttó 2.413.000 Ft összegű tervezői szerződést köt a szerződéskötési moratórium letelte után. A bruttó 4.191.000 Ft összegű szerződéshez Tab Város Önkormányzata a 225/2017.(XII.14) számú Képviselő-testületi határozat szerint bruttó 254.000 Ft önerőt biztosít.


A TOP-3.2.1-15 kódszámú „Önkormányzati épületek energetikai korszerűsítése Tabon” című pályázat pozitív elbírálásban részesült, az erről szóló döntést 2017. június 13-án kapta meg az önkormányzat. A támogatás összege bruttó 188.365.117 Ft. A támogatási szerződés aláírása folyamatban van. A rendőrség, a GAMESZ főépület, az uszoda és a járóbeteg szakrendelő épületének energetikai korszerűsítésének a kiviteli tervek elkészítésére Tab Város Önkormányzata 2017. július 11-én az enerGO ZERO Kft.-vel bruttó 8.978.900 Ft összegben kötött szerződést, amelyhez a Képviselő-testület 123/2017. (VII.6.) számú határozata alapján bruttó 3.500.000 Ft önerőt biztosított. Az enerGO ZERO Kft. 2017. szeptember 28-án leszállította a terveket és átutalásra került a bruttó 8.978.900 Ft. A beruházás kivitelezőjének kiválasztásához 2017. szeptember 14-én szerződést kötött Tab Város Önkormányzata a Majer Projekt Kft-vel bruttó 1.866.900 Ft összegben, aki a közbeszerzési eljárást le fogja bonyolítani. A kivitelezés műszaki ellenőrzéséhez 2017. október 13-án szerződést kötött Tab Város Önkormányzata a Stílus Kft-vel bruttó 1.854.200 Ft összegben. A kivitelező kiválasztására 2017. október 20-án indult meg a közbeszerzési eljárás, amelynek a nyertese a Zselic Konstrukt Kft. volt. A kivitelezésre 2017. december 6-án szerződést kötött Tab Város Önkormányzata a Zselic Konstrukt Kft-vel bruttó 183.869.146 Ft összegben, amelyhez a Képviselő-testület 210/2017 (XI.30.) számú határozata alapján bruttó 13.700.016 Ft önerőt biztosít. A Képviselő-testület 185/2017 (X.19.) számú határozata alapján a pályázatban nem támogatott tartalomhoz bruttó 9.971.659 Ft összeget biztosított. A nem támogatott tartalomra (Rendőrség hátsó épületrészének felújítása) 2017. december 6-án szerződést kötött Tab Város Önkormányzata a Zselic Konstrukt Kft-vel bruttó 9.970.961 Ft összegben. Az e-építési napló megnyitása megtörtént 2017. december 13-án, amelynek költsége bruttó 7.860 Ft volt.


A TOP-3.2.1-15 kódszámú „Rudnay Gyula Középiskola energetikai korszerűsítése” című pályázat pozitív elbírálásban részesült, az erről szóló döntést 2017. június 13-án kapta meg az önkormányzat. A támogatás összege bruttó 277.643.518 Ft. A támogatási szerződés aláírása megtörtént. A Rudnay Gyula Középiskola épületének energetikai korszerűsítésének a kiviteli tervének elkészítésére Tab Város Önkormányzata 2017. június 15-én szerződést kötött az enerGO ZERO Kft.-vel bruttó 11.150.600 Ft összegben. Az enerGO ZERO Kft. az épület felmérését elvégezte, a felmérési jegyzőkönyvet és tervet elkészítette és átadta őket 2017. július 14-én, és átutalásra került bruttó 5.575.300 Ft (1. részszámla). A végszámla bruttó 5.575.300 Ft összegben került átutalásra. A beruházás kivitelezőjének kiválasztásához 2017. július 18-án szerződést kötött Tab Város Önkormányzata a Majer Projekt Kft-vel bruttó 2.649.220 Ft összegben, aki a közbeszerzési eljárást le fogja bonyolítani. A kivitelezés műszaki ellenőrzéséhez 2017. október 13-án szerződést kötött Tab Város Önkormányzata a Stílus Kft-vel bruttó 2.679.700 Ft összegben. A kivitelező kiválasztására 2017. október 20-án indult meg a közbeszerzési eljárás, amelynek a nyertese a Zselic Konstrukt Kft. volt. A kivitelezésre 2017. december 6-án szerződést kötött Tab Város Önkormányzata a Zselic Konstrukt Kft-vel bruttó 271.777.198 Ft összegben, amelyhez a Képviselő-testület 211/2017 (XI.30.) számú határozata alapján bruttó 20.811.814 Ft önerőt biztosít. Az e-építési napló megnyitása megtörtént 2017. december 13-án, amelynek költsége bruttó 7.860 Ft volt.


2016 őszén beadott KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16 kódszámú „Tab Város Önkormányzata ASP központhoz való csatlakozása” pályázat pozitív elbírálását követően 2016 novemberében a támogatási szerződés megkötésre került. A támogatás összege bruttó 7.000.000 Ft. Az ASP központhoz való csatlakozás miatt az adatok migrációjára van szükség. A feladat elvégzésére Tab Város Önkormányzata az E-szoftverfejlesztő Kft.-vel 2016.12.30-án szerződést kötött bruttó 1.540.000 Ft összegben (3 részszámla). Az bruttó 508.199 Ft összegű 1. részszámlát 2017.06.08-án kapta meg az önkormányzat, és júniusban átutalásra is került. A bruttó 508.199 Ft összegű 2. részszámlát 2017. december 13-án kapta meg az önkormányzat, amely átutalásra került. Az ASP rendszerhez először az ADÓ és a Gazdasági rendszer csatlakozott. Ennek megfelelően első körben összesen 17 db kártyaolvasót kellett vásárolnia az önkormányzatnak bruttó 213.741 Ft összegben. Az eszközök vásárlásáról a szerződést 2017. január 13-án írta alá az iPON Computer Kft. és az önkormányzat. További rendszerek csatlakozásával még 17 db kártyaolvasó vásárlása volt indokolt 2017. november 14-én összesen bruttó 220.830 Ft összegben, amely nem elszámolható költség már a pályázat keretében. A pályázat keretében 12 db számítógépet, 1 db szünetmentes tápegységet és 1 db switch eszköz beszerzése valósult meg. Az eszközöket a Boblem Informatikai Kft. szállította összesen bruttó 3.113.786 Ft összegben 2017. április 6-án. A számla benyújtásra került és az önkormányzat átutalta az összeget. A ASP-hez való csatlakozás miatt működésfejlesztési és szabályozási keretek (IT biztonsági szabályzat, Iratkezelési Szabályzat, Kiadmányozási szabályzat) kialakítása szükséges, valamint a kötelezően vállalt elektronikus ügyintézéshez kapcsolódó feltételek kialakítása. A feladatok elvégzésére az Tab Város Önkormányzata szerződést kötött 2017. április 25-én a Responsum Kft.-vel bruttó 1.600.000 Ft összegben. A bruttó 837.500 Ft összegű 1. részszámlát 2017.09.07-én kapta meg az önkormányzat, és átutalásra is került. Célfeladatként a 9 főre került kifizetés összesen bruttó 326.500 Ft összegben. Tab Város Önkormányzata a nyilvánosság biztosítását a Satellit Bt.-től rendelte meg bruttó 34.000 Ft összegben.


2017. május 25-én a Képviselő-testület úgy határozott, hogy részt kíván venni az EFOP-1.2.11-16 kódszámú „Esély Otthon” című pályázaton. A pályázat elkészítésére Tab Város Önkormányzata 2017. június 1-én szerződést kötött a Responsum Kft.-vel bruttó 2.400.000 Ft összegben, amelyet közös megegyezéssel 2017. július 3-án felbontottak. A pályázat keretében felújításra kerülő Volánbusz pályaudvaron lévő önkormányzat épület tervezésére Tab Város Önkormányzata 2017. június 1-én szerződést kötött a B Line Építésziroda Kft.-vel. bruttó 1.117.600 Ft összegben. A B Line Építésziroda Kft. a terveket határidőre elkészítette és a megfelelő példányszámban átadta, a szerződés szerinti összeg átutalásra került a részére. A pályázat benyújtási határideje az időszakban 2017. június 27-ig tartott. A pályázat benyújtása a magas épület felújítási költségek miatt át kellett tervezni, és a második időszakban került volna benyújtásra, de a pályázat benyújtását 2017. június 30-án felfüggesztették.



A TOP-3.2.2-15 kódszámú „Napelempark létesítése Tabon” pályázathoz az 502 hrsz.-ú belterület megosztása. A telekmegosztási munkálatok elvégzésére Keszeg Béla földmérővel 2017. március 3-án szerződést kötött Tab Város Önkormányzata nettó 80.000 Ft (ÁFA mentes) összegben. A változási vázrajzot Keszeg Béla elkészítette, de a pályázat elbírálásáig nem kerül benyújtásra.



2017-ben benyújtott Uniós pályázatok:


2017. február 6-án Tab Város Önkormányzata pályázatot nyújtott be a VP6-7.2.1-7.4.1.2-16 kódszámú a „Vidéki térségek kisméretű infrastruktúrájának és alapvető szolgáltatásainak fejlesztése” című felhívásra Lulla és Zics községekkel konzorciumban. A projekt benyújtásához szükséges előkészítő munkákra a B2010 Kft.-vel 435.000 Ft + ÁFA megbízási díjért szerződést kötött 2017. január 2-án Tab önkormányzata. A B2010 Kft. az 1. részszámlát kiállította 2017.02.22-én 215.000 + ÁFA összegről. A fennmaradó rész, azaz 220.000 Ft + ÁFA a pályázat pozitív elbírálása után kerül kifizetésre. A megbízási díj fedezetét a képviselő-testület a 2017. évi költségvetés terhére biztosítja a konzorciumi tagok helyett is. Nyertes pályázat esetén a szükséges önerő 2.000.000 Ft. A 2017 október 17-én érkezett tájékoztatás alapján a jogosultsági feltételeknek megfelelt a pályázati anyag és megkezdték az értékelést.


2017. március 31-én Tab Város Önkormányzata pályázatot nyújtott be az EFOP-1.5.3-16 kódszámú pályázati felhívásra „Humán szolgáltatások fejlesztése Tabon és térségében” címmel. A pályázatban Tab Város Önkormányzata, mint a konzorcium vezetője vesz részt, Bábonymegyer, Lulla, Torvaj, Zala és Zics Község Önkormányzata konzorciumi partnerként vesznek részt. A pályázat benyújtásához szükséges volt a „Helyi emberi erőforrás fejlesztési terv” elkészítése. A feladat elvégzésére Tab Város Önkormányzata szerződést kötött a TENDER-NETWORK Zrt.-vel 6.850.000 Ft + ÁFA összegben, amely nyertes pályázat esetén kerül kifizetésre a pályázatból. 2017. május 18-án értesítést kaptunk, hogy a pályázat megfelelt a jogosultsági szempontoknak és döntésre terjesztették fel. Az EFOP-1.5.3-16 kódszámú „Humán szolgáltatások fejlesztése Tabon és térségében” című pályázat pozitív elbírálásban részesült, az erről szóló döntést 2017. december 07-én kapta meg az önkormányzat. A támogatás összege bruttó 249.920.000 Ft. A támogatási szerződés aláírása folyamatban van.


2017. májusban Tab Város Önkormányzata pályázatot nyújtott be a VP6-7.2.1-7.4.1.3-17 közétkeztetés fejlesztése pályázat című felhívásra. Önerő maximum bruttó 2 millió A nyertes pályázat esetén a Virág utcai főzőkonyha eszközállományát cseréljük le. A pályázat elkészítésére Tab Város Önkormányzata 2017. május 18-án szerződést kötött az AGARÉV Kft.-vel. bruttó 381.000 Ft összegben. A pályázat beadását követően bruttó 127.000 Ft átutalásra került. Eredmény a 2018-as évben várható.


Egyéb Pályázat:


A Norvég Alap Kétoldalú Kapcsolatok Nemzeti Alapja keretében finanszírozott PIERO projektben Tab Város Önkormányzata részt vett. A pályázatot a TÖOSZ adta be. A benyújtott pályázatot 2017. július 12-én befogadták és megkezdődött a formai ellenőrzése. A HU01-0009-PIERO-A1-2017 azonosítószámú „Tab és Etyek: Önkormányzatok a nemek közti nagyobb esélyegyenlőségért – MANORKA 2 - tanulmányút” című pályázat pozitív elbírálásban részesült, az erről szóló döntést 2017. szeptember 20-án kapta meg az önkormányzat. A támogatás összege 19.915 €. A támogatási szerződés aláírásra került 2017. november 15-én. A pályázatból finanszírozott tanulmányútra 2018. márciusában kerül sor.


Egyéb:


A 2015-ben megrendelt Környezetközpontú irányítási rendszer 2017. évi felülvizsgálata 2017. április 3-án megtörtént. A MIKROPLAN Mérnöki Iroda részére bruttó 317.500 Ft átutalásra került. A tanúsítást a TÜV Hessen végezte. A számlát a hazai képviselője a Tequa-Zert Kft. állította ki, amelynek összege bruttó 279.400 Ft volt.


Vagyongazdálkodás alakulása

Önkormányzati bérlakásokban vízóra cserék bruttó 518.908-Ft-ért.

Városközpontban lévő térfigyelő kamerarendszer korszerűsítése 367.792 Ft-ért.

Tab, Kossuth Lajos u. 96.  II/2.-es önkormányzati bérlakásban 1db Fischer FSAI-SU-122AE2 Summer, oldalfali mono split klíma 3,5 kW beépítése bruttó 225.000 Ft-ért.


Tab 2017. évi lakás, ingatlanügyek


A 2017. évben az önkormányzat az alábbi ingatlanok értékesítéséről döntött:


  • Tab belterület 207/5/A/9 hrsz. alatti, természetben a 8660 Tab, József Attila Ltp. B. épület 2. emelet 8. szám alatti lakás értékesítése;
  • Tab belterület 207/7/A/9 hrsz.alatti, természetben a 8660 Tab, József Attila Ltp. D. épület 2. emelet 8. szám alatti lakás értékesítése;
  • 8660 Tab, Kossuth Lajos utca 130. IV/21. szám alatti lakás értékesítése.


A fenti ingatlanok értékesítése 2017. évben megkezdődött, sikeres licittárgyalásra az év végéig nem került sor.


Önkormányzati bérlakásokkal kapcsolatos vagyongazdálkodás:


A 2017. évben önkormányzati bérlakásra vonatkozó szerződések az alábbiak szerint kerültek megkötésre:

  • szociális bérlakásra vonatkozóan 2 esetben;
  • közérdekű bérlakásra vonatkozóan szintén 2 került sor szerződéskötésre.


A szociális bérlakásra való jogosultság megállapítása iránti kérelmek elbírálása során 4 esetben megállapító, 2 esetben elutasító határozat született.


Költségalapú lakásokra vonatkozóan a Tab, Kossuth L. u. 17. szám alatti lakásokat érintve, a licittárgyalásokat követően 3 alkalommal történt szerződéskötés.


Az önkormányzati tulajdonú lakások és helyiségek tekintetében:

  • lakáscserére 1 alkalommal;
  • a bérleti szerződés módosítására (meghosszabbítására) 6 alkalommal;
  • részletfizetési megállapodás megkötésére 6 alkalommal;
  • a bérleti szerződés megszüntetésére 12 alkalommal került sor (ebből 2 esetben haláleset miatt a szerződés megszűnt).

Földhaszonbérleti szerződés meghosszabbítására 1 alkalommal került sor, területbérleti szerződés megkötésére 1 alkalommal, módosítására (1044 hrsz. alatti garázsok alatti földterületre vonatkozóan) 5 alkalommal került sor.

Szociális kiadások alakulása:


2013. január hó 1. napjától - több lépcsőben - számos addig jegyzői hatáskörben lévő szociális ellátás való jogosultság elbírálása a járási hivatal hatáskörébe került.

A 2015. március hó 1. napjától megszűnő ellátások helyébe az önkormányzatok döntésére bízta a jogalkotó, hogy mely élethelyzetekre állapítanak meg települési támogatást. Tab Város Önkormányzatának Képviselő-testülete (továbbiakban: képviselő-testület) a Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni ellátások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 3/2015. (II. 27.) rendeletében rendkívüli élethelyzetre, létfenntartási gondok enyhítésére, elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás céljából nyújtott települési támogatás megállapítását a polgármester, míg a gyógyszerkiadások viselése céljából és az ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatások megállapítását a Humán, Jogi és Ügyrendi Bizottság hatáskörébe utalta.



A jogosult részére jövedelme kiegészítésére, pótlására szociális ellátás nyújtható.


A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. (továbbiakban: szociális törvény) értelmében a szociális ellátás feltételeinek biztosítása az állam központi szerveinek és a helyi önkormányzatnak a feladata.

Az önkormányzat a szociális és gyermekjóléti feladatait a központi költségvetésből biztosított állami normatív támogatásból, valamint az önkormányzat saját bevételeiből látja el.


Az elmúlt években bekövetkezett hatásköri változások miatt mára már csak két ellátás, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény és a szünidei gyermekétkeztetés, amelynek a költségét az állam normatív alapon finanszírozza.


A képviselő-testület a szociális törvényben és az önkormányzati rendeletben meghatározott feltételek alapján települési támogatást, valamint más pénzbeli támogatásokat nyújt.


Tab Város Önkormányzata - 2015. március hó 1. napjától - a Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni ellátások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 3/2015. (II. 27.) rendeletében (továbbiakban: helyi rendelet) szabályozza az önkormányzat által nyújtandó és nyújtható ellátási formákat és a jogosultsági feltételeket. Ezek a következők:


Települési támogatások:


Rendkívüli élethelyzetre tekintettel nyújtott települési támogatás:

Rendkívüli települési támogatásban kell részesíteni kérelemre azt a személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem a 10.000,- Ft-ot nem haladja meg, és az alkalmanként jelentkező, nem várt többletkiadások – elemi kár elhárítása, hosszabb kórházi kezeléssel járó betegség – miatt anyagi segítségre szorul. Az támogatás összege a 20.000.- forintot nem haladhatja meg.

Rendkívüli élethelyzetre tekintettel nyújtandó települési támogatás iránti igény nem érkezett 2017. évben.


Létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatás:

Települési támogatásban lehet részesíteni azt a személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem a 45.000,- Ft-ot nem haladja meg. Évente legfeljebb egy alkalommal jövedelemre való tekintet nélkül is megállapítható települési támogatás, különösen betegséghez, elemi kár elhárításához, iskoláztatáshoz, hosszabb kórházi kezeléssel járó betegséghez. Az így megállapított támogatás összege maximum 20.000.- forint lehet.

A településen 2017. év során 95 fő részesült létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatásban, a támogatási alkalmak száma 124 volt. Ebből pénzbeli ellátásként 64 alkalommal biztosítottuk a támogatást, míg 60 alkalommal a támogatást természetbeni ellátásként nyújtottuk. Az ellátás iránti kérelem elutasítására 8 esetben került sor.

2017. év során összességében a segélyezési esetek száma (64+60=124) az egész évre tervezettnek (280) 44,3 %-a.

Előző év azonos időszakában a segélyezési alkalmak száma 184 volt, így egy év alatt a segélyezési alkalmak számának 32,6 %-os csökkenését figyelhetjük meg. 2017. évben a segélyezettek száma 99 fő volt, így megállapíthatjuk, hogy a segélyezettek számában csak 4 %-os csökkenést tapasztalhatunk. A segélyezettek számának szinte változatlan mértéke mellett a segélyezési alkalmak nagymértékű csökkenésének az az oka, hogy a helyi rendelet módosítása miatt a kérelmezők 2017. február hó 1. napja után negyedévente csak egy alkalommal részesülhetnek települési támogatásban.


Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás céljából nyújtott települési támogatás:

Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként megállapított települési támogatás összege 25.000,- Ft, ha az eltemettető családjában az egy főre jutó jövedelem a 45.000,- Ft-ot nem haladja meg. A támogatás iránti kérelemhez a jövedelemigazolásokon kívül csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonatot, és a temetés költségeiről a támogatást kérő nevére kiállított számlák eredeti példányát.

2017. évben 1 hozzátartozó részére került megállapításra a települési támogatás ezen formája, ezen támogatás iránti kérelem elutasítására szintén 1 esetben került sor.

2017. évre 8 hozzátartozó segélyezésével számoltunk. Előző év azonos időszakában 5 hozzátartozó részére került megállapításra a fenti támogatás.


Gyógyszerkiadások viselése céljából nyújtott települési támogatás:

A gyógyszerkiadások viseléséhez egy éven keresztül havi 5.000.- forint települési támogatásra jogosult az a rászorult személy, akinek a családjában az egy főre jutó nettó jövedelem az 50.000,- Ft-ot, egyedül élő esetén a 65.000,- Ft-ot nem haladja meg, és a havi rendszeres gyógyszerköltségének és gyógyászati segédeszközének a költsége meghaladja a 15.000,- Ft-ot.

2017. december hó 31. napján 2 fő részesült gyógyszerkiadások viselése céljából nyújtott települési támogatásban, ezen ellátás iránti kérelem elutasítására 1 alkalommal került sor.


Ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás:

Ápolási célú települési támogatás állapítható meg Tab Város közigazgatásai területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó nagykorú személynek, amennyiben az igénylő 18. életévét betöltött tartós beteg, közeli hozzátartozója gondozását, ápolását végzi; munkanélküliek ellátására, társadalombiztosítási ellátására, valamint nyugellátásra nem jogosult; a családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem a 28.000,- Ft-ot, egyedülálló esetén a 45.000,- Ft-ot nem haladja meg, és az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyonnal nem rendelkeznek; nem jogosult az Szt. 41. §-a alapján ápolási díjra, és keresőtevékenységet nem folytat.

Az ápolási célú települési támogatás a kérelem benyújtásának napjától 12 hónapra kerül megállapításra, összege 20.000,- Ft/hó.

2017. évben ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás iránt 3 kérelem érkezett. Egy ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás az év során az ápolt elhalálozása miatt megszüntetésre került, így 2017. december hó 31. napján csak 2 fő részesült a fenti ellátásban.


Kamatmentes kölcsön:

Az elmúlt évben Tab Város Képviselő-testülete - az éves költségvetésben meghatározott keretösszeg mértékéig – pénzügyi tevékenységnek nem minősülő kamatmentes kölcsönben részesíthette évente egy alkalommal legfeljebb 85.000.- forint erejéig azt a rászoruló személyt, akinek a családjában az egy főre jutó nettó jövedelem a 22.800.- forintot elérte.

A vizsgált időszakban 17 fő részére került megállapításra a kamatmentes kölcsön, ezen ellátás iránti kérelem elutasítására 1 esetben került sor. 2017. évre 24 fő támogatásával számoltunk, 1200 eFt összegben. Az év során a megállapított kamatmentes kölcsönök száma a tervezettnek az 70,8 %-a volt. Előző év azonos időszakában 16 fő részesült ezen ellátásban.


Köztemetés:

A haláleset helye szerint illetékes települési önkormányzat képviselő-testülete gondoskodik az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről, ha nincs vagy nem lelhető fel az eltemettetésre köteles személy, vagy az eltemettetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik.

2017. évre 7 köztemetéssel számoltunk, a tervezett összeg 1.100 eFt volt. 2017. évben köztemetés elrendelésére 2 alkalommal került sor, további 4 alkalommal más településen elhunyt tabi lakos köztemetésének költségét kellett megtérítenünk a haláleset helye szerint illetékes önkormányzatnak. A vizsgált időszakban 14,3 %-al a tervezett alatt alakult az ellátást igénybe vevők száma.


Bursa Hungarica Ösztöndíj :

A képviselő-testület a 234/2016. (XI. 24.) számú határozatával döntött 9 fő felsőoktatási intézményben tanuló hallgató támogatásban részesítéséről. A támogatás mértéke havonta, személyenként 4.000 – 5.000 forint között változott.

A költségvetés tervezése során az ösztöndíjra 400.000 forint támogatást ítélt meg a képviselő-testület.


Üdülési támogatás:

Tab Város Képviselő-testülete évente egy alkalommal üdülési támogatásban részesíti az oktatási intézmény által belföldön szervezett, legalább 5 napos üdülésen, illetve táborozáson részt vevő tabi bejelentett lakóhellyel vagy bejelentett tartózkodási hellyel rendelkező gyermekeket.

A képviselő-testület Tabi Takáts Gyula Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola (a továbbiakban: Takáts Gyula Általános Iskola) 1-4 évfolyamos, illetve 5-8 évfolyamos tanulói üdülésének támogatására egyaránt 150.000 – 150.000 forintot, míg a Szent Gellért Római Katolikus Iskola diákjai üdülésének, táborozásának támogatására 50.000 forintot biztosít.

2017. évben csak a Takáts Gyula Általános Iskola nyújtott be üdülési támogatás iránti kérelmet. A képviselő-testület 2017. évben a júliusi ülésén döntött a támogatások odaítéléséről, mely során a Takáts Gyula Általános Iskola 1-4, és 5-8 évfolyamos tabi diákjai részére 150.000 forint, illetve 110.250 forint támogatás ítélt meg. A fenti összegből a számlával igazolt felhasználás összege 119.553 forint, illetve 90.511 forint volt, így ez az összeg került kifizetésre.


Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:

Ezen ellátásra jogosultak nem részesülnek havi rendszerességgel pénzellátásban, csak egy évben két alkalommal augusztusban és novemberben kapnak jelenleg gyermekenként 6.000 – 6.500 forint közötti támogatást, Erzsébet utalvány formájában.

2017. december hó 31. napján 47 gyermek részesült ebben az ellátásban. 2017. évre 80 gyermek támogatásával számoltunk, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre rendelkezésre álló előirányzat 1000 e forint.

Ezen ellátás iránti kérelem 7 gyermek esetében került elutasításra, döntő többségben a család jövedelemi viszonyai haladták meg a jogszabályban előírt összeget.

Előző év azonos időpontjában 63 fő részesült rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben.

A támogatásban részesítettek számának folyamatos csökkenését figyelhetjük meg a gyermekek után járó adókedvezmény bevezetése óta.


Szünidei gyermekétkeztetés:

A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 21/C. § (1) bekezdés a) pontja szerint, a települési önkormányzat a szünidei gyermekétkeztetés keretében a szülő, törvényes képviselő kérelmére a déli meleg főétkezést a hátrányos helyzetű gyermek és a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő, halmozottan hátrányos helyzetű gyermek részére ingyenesen biztosítja.

2017. évben a településről ezen ellátást igénybe vevők száma az alábbiak szerint alakult: tavaszi szünet 8 fő; nyári szünet 10 fő; őszi szünet 8 fő; téli szünet 7 fő.


Szociális étkezésben és nappali ellátásban részesülők támogatása:

2017. évben a nappali ellátást átlagosan 31 fő vette igénybe, továbbá a szociális étkezés igénybe vevők közül átlagosan 25 fő részesült jövedelmi helyzetére tekintettel kedvezményben.


Maradvány alakulása:

A maradványok megállapítását és intézményenkénti összegeit a 9. számú melléklet tartalmazza.

Önkormányzati szinten 2.060.343 eFt a 2017. évi maradvány összege, melyet csökkent a kötelezettséggel terhelt maradvány.

Intézmények részére, a Művelődési Központ kivételével -mivel itt volt csak kötelezettséggel terhelt maradvány- nem került visszaadásra a maradvány összege.

Az önkormányzatnak a helyi önkormányzatok 2017. évi általános működéséhez és ágazati feladataihoz kapcsolódó támogatások teljes körű elszámolása után 2.188.109 ft, visszafizetési kötelezettsége keletkezett. 1.934.447 forint többlettámogatásra vagyunk jogosultak és 4.122.556 forint visszafizetési kötelezettség áll fenn (a visszafizetendő összegből 4.121.416 forint a többcélú kistérségi társulást terheli)


Közvetett támogatások indokolása:

A közvetett támogatások kimutatását a 17. számú melléklet tartalmazza.

A magánszemélyek kommunális adójánál 4 fő, késedelmi pótléknál 1 fő esetében alkalmaztuk az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. tv. 134. §-ban meghatározott adómérséklést, adóelengedést összesen 119 eft összegben.


Többéves kihatással járó döntések indokolása:

A többéves kihatással járó kiadásokról készült kimutatást a 18. számú melléklet tartalmazza.

A beruházásokhoz kapcsolódó kötelezettségeket a 2018. évi költségvetésbe tervezésre kerültek.



A gazdálkodás elemzése néhány mutatószám alapján:

A mérleg elemzése az eszközök és források év végi állományának alakulásáról nyújt információt.

Vagyoni helyzet vizsgálata:


  • a befektetett eszközök aránya az összes eszközön belül 62 %-os, ez az előző évekhez képest csökkent, mert az oktatási intézmények vagyona átkerült állami fenntartásba. Nálunk ez az 500 milliós érték a követelések között szerepel, mint vagyonkezelésbe adott eszközökkel kapcsolatos visszapótlási követelés elszámolása.

Ezen belül meghatározó az ingatlanok aránya, amely 96 %-ot tesz ki.

Az előző évhez képest 5.344.258 Ft-ról 4.722.187 eFt-ra változott a nettó befektetett eszközök értéke, a vagyonkezelésbe adás mellett látszik, hogy ez évben jelentősebb aktivált beruházás nem volt, a 2017 évet a beruházások előkészítése jellemezte.


A vagyon nőtt az évközben beruházott saját eszközökkel, és csökkent az elszámolt értékcsökkenésekkel és a vagyonkezelésbe adott eszközök értékével.


  • A követelések összege 670.509 e ft-tal nőtt, jelenleg 692.076 ezer forint, ez tartalmazza az 500 millió ft-os vagyonkezelésbe adást és a 2018.évben esedékes, de előírt helyi adó előlegeket amely 173 millió ft, valamint a szokásos működéshez kapcsolódó követeléseket is.
  • A pénzeszközök aránya a forgóeszközökön belül jelentős, 75 % az aránya, abszolút összegben 2.140.395 ezer Ft, ez az előző évhez képest 1.736.668 ezer forinttal nőtt.


  • A saját forrás aránya a mérleg főösszegéhez:

2016 évben 87% volt és jelenleg 67%.


  • A kötelezettségeink aránya a forrásokon belül:

  2015.évben 0,4%. 2016.évben 0,5% és jelenleg 0,2 %.

  • A hosszúlejáratú kötelezettség alakulása:

Hosszú lejáratú kötelezettségünk nincs.


  • Vagyon fedezeti mutató:

Az önkormányzat a vagyonát 67%-os értékben saját tőkéből tudja fedezni.

A befektetett eszközök 93%-a a saját tőkéből van fedezve, idegen forrás nincs igénybe véve.


  • Az eladósodási mutató /hosszúlejáratú/ nagysága 0 %, jelenleg nem rendelkezünk hosszú lejáratú hitellel.


  • A likviditási I. mutató (f.eszk/röv.lej.köt.)  2479 %-os, likviditási II.mutató (f.eszk-köv./röv.lej.köt.) 1875 %-os.


  • A likviditási gyors ráta értéke 18,7 (1870 %). Az év végén meglévő összes kötelezettség (a szállítókkal szembeni tartozásnak és az egyéb rövidlejáratú kötelezettségek) fedezete 18,7-szerese áll pénzeszközben rendelkezésre, (az előző évi érték 14 volt).


T a b, 2018. május 31.

                                                                                                 Schmidt Jenő
                                                                                                  polgármester

Mellékletek