Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2019. (V.31.) önkormányzati rendelete

A 2018. évi zárszámadásról

Hatályos: 2019. 05. 31- 2021. 02. 19


Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének
7/2019.(V.31.)
RENDELETE


a 2018. évi zárszámadásról



Tab Város Önkormányzata Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (1) bekezdése f.) pontjában és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 91. §-ában kapott felhatalmazás alapján a 2018. évi zárszámadásáról az alábbiakat rendeli el:



I.

BEVÉTELEK ÉS KIADÁSOK TELJESÍTÉSE


1. §


 (1)    Tab Város Önkormányzat képviselő-testülete a 2018. évi költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolót az 1. mellékletben foglaltaknak megfelelően

                                              

3.279.635 eFt    bevétellel

1.389.664 eFt    kiadással

1.889.971 eFt     maradvánnyal                    

jóváhagyja.


(2)     Tab Város Önkormányzata bevételeit és kiadásait - ezen belül a kiemelt kiadásokat - a 2. mellékletben foglaltaknak megfelelően hagyja jóvá.


  1. Az önkormányzat önállóan működő és gazdálkodó és az önállóan működő intézményeinek bevételeit és kiemelt kiadási előirányzatának teljesítését a 3. mellékletben foglaltaknak megfelelően jóváhagyja.


(4)     Az önkormányzat működési célú bevételeit és kiadásait az 5. melléklet szerint, a tőke jellegű bevételeket és kiadásokat a 6. számú melléklet szerint hagyja jóvá.


2. §


Az önkormányzat beruházási, felújítási és egyéb tőkejellegű kiadásainak teljesítését 530.256 ezer Ft főösszegben, valamint célonkénti részletezését a 4. mellékletben foglaltak szerint állapítja meg.







3. §


A képviselő-testület az önkormányzat által nyújtott közvetett támogatásokat a 17. melléklet szerint állapítja meg.


4. §


  1. A képviselő-testület a többéves kihatással járó döntések számszerűsítését évenkénti bontásban a 18. melléklet szerint fogadja el.


  1. Az önkormányzatnak a tulajdonában álló gazdálkodó szervezetek működéséből származó kötelezettsége nincs.



5. §


A képviselő-testület az önkormányzat által felvett hitelek állományát lejárat, hitelezők és eszköz szerinti bontásban a 20. melléklet szerint fogadja el, melynek összege 0.Ft.



II.

AZ ÖNKORMÁNYZAT VAGYONA


6. §


(1)     Az önkormányzat 2018. év december 31-i állapot szerinti vagyonát a 10. melléklet szerint és a 12. mellékletben részletezett intézményenkénti mérlegadatok alapján 7.683.574 ezer Ft-ban állapítja meg.


(2)     Az önkormányzat és intézményeinek vagyonleltárát a 13, 14, 15 és 16. melléklet szerint jóváhagyja.


7. §


A képviselő-testület az önkormányzat 2018. december 31-i adósságának és az általa nyújtott hitelek állományának kimutatását a 19. melléklet szerint fogadja el.














III.


MARADVÁNY MEGÁLLAPÍTÁSA, JÓVÁHAGYÁSA


8. §


A költségvetési szervek 2018. évi maradványát a 9. mellékletben foglalt intézményi részletezésnek megfelelően 1.889.971. eFt összegben jóváhagyja.



9. §


Az önkormányzat a helyi önkormányzatok 2018. évi általános működéséhez és ágazati feladataihoz kapcsolódó támogatások teljes körű elszámolása, valamint a kötött felhasználású támogatás elszámolása után 460.658.- forint pótlólagos állami támogatásra jogosult.


IV.


ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK


10. §


(1)     A rendelet a kihirdetése napján lép hatályba.


(2)     A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2013.(IV.26.) számú, az önkormányzat 2012. évi zárszámadásról szóló rendelete.


T a b, 2019. május 30.




                  Schmidt Jenő                                                       Dr. Vanó Szilárd
                  polgármester                                                                 jegyző









INDOKOLÁS

a 2018 évi zárszámadásról szóló

rendelethez


Tab Város Képviselő-testülete az 1./2018. (I.30.) sz. rendeletével jóváhagyta a 2018. évi költségvetést. A költségvetés az év folyamán többször módosításra került, az év közben hozott képviselő-testületi határozatok, pótlólag kapott állami támogatások, valamint különböző pályázatok pénzügyi kihatása következtében.


Az államháztartásról szóló többször módosított 2011. évi CXCV. törvény 91. §. alapján a zárszámadásról a képviselő-testületnek rendeletet kell alkotni. A pénzügyi teljesítést, a vagyon, a maradvány alakulását mutatják be a rendelet mellékletét képező 1-24. számú mellékletek.


BEVÉTELEK ALAKULÁSA:


A 2018. évi bevételi előirányzatunkat 3.348.703 eFt összegben hagyta jóvá a képviselő-testület, év közben ez 3.556.591 eFt-ra módosult, a teljesítés, pedig 3.279.635 eft, amely 92%-os.


A működési bevételünk teljesítése önkormányzati szinten 104 %-os. Ezen belül az intézmények 94%-ra teljesítették az előirányzatot. Az előirányzott 182.330 eFt-tal szemben 190.254 eFt a teljesítés.


Az önkormányzat közhatalmi bevételeiből 473 millió Ft bevételünk keletkezett, ebből a helyi adó bevételünk 460.029 eFt-ra teljesült. Eredetileg 369.000 eFt bevétellel számoltunk, de év közben ez megemelésre került 449.000 e ft-ra. Adónemenkénti bevételeket a 21.sz. melléklet tartalmazza.


Az átengedett központi adók teljesítése 109 %-os, 2018.évben már csak a gépjárműadóból származó bevétel 40 %-a maradt a helyi önkormányzatoknál, 11.000 eft-os tervhez képest a teljesítés 12.023 eft.


Az állami támogatások teljesítése 100 %-os, ez a tervezett szinten van.


A felhalmozási és tőke jellegű bevételek alakulása: a bevétel földterület értékesítéséből (Epro), 3 db lakáseladásból keletkezett, valamint a hivatali gépkocsi értékesítéséből származik.


A működési célú pénzeszköz átvételek és a támogatásértékű bevételek köre az elmúlt évekhez képest jelentősen szűkült, mivel a közoktatási feladat egy része kikerült az önkormányzatoktól, így csak az óvodai nevelésre veszünk át támogatást, valamint a közcélú foglalkoztatáshoz kapcsolódó támogatás került elszámolásra.


2018. évben hitelt nem vettünk fel, és hitel állománnyal sem rendelkezünk.





KIADÁSOK ALAKULÁSA:


A kiadások előirányzata a bevételekhez hasonlóan 3.348.703 eFt-ról 3.556.591   eFt-ra változott, ehhez viszonyítva a teljesítése 39 %-os, összességében 1.389.664 eFt összegre teljesült, ezen belül a működési kiadások teljesítése 50 %-os. (5. számú melléklet szerint).

Tartalékok nélkül a teljesítés 86%-os.

A beruházások alul teljesítése mellett a kiadási megtakarítást eredményezett, hogy a tartalékokat nem kellett felhasználni.



Az intézményenkénti teljesítést a 3. számú melléklet tartalmazza.

Köznevelési intézmény

Az általános iskola működtetését 2017. január 1. napjától kezdődően a Klebelsberg Központ vette át, az iskolai étkeztetés és a konyha ellátását az előző évekhez hasonlóan a 2018. évben is a GAMESZ biztosította.


2018-ben is változatlanul két intézményegységgel működött a Tabi Takáts Gyula Óvoda és Bölcsőde többcélú Intézmény, melynek illetékessége, működési köre változatlanul Tab Város, Lulla, Sérsekszőlős, Zala, Torvaj, Zics és Somogyegres Községek közigazgatási területét fedte le, a településekkel kötött feladatellátási szerződések alapján. Az intézmény struktúrájában változás nem történt.


Zichy Mihály Művelődési Központ


A Zichy Mihály Művelődési Központ kulturális alapellátó intézményként kultúraközvetítő és szolgáltató tevékenységet végez. A város közösségi színtereként célja a település művészeti életének fellendítése. Az intézmény létszámában és struktúrájában változás nem történt. A feladatok ellátását a közfoglalkoztatottak mellett a szakmai gyakorlatot végző diákok és önkéntesek is segítették. Az intézmény pénzügyi-gazdálkodási feladatait – külön megállapodás alapján – a Tabi Közös Önkormányzati Hivatal látja el. Az intézmény költségvetése a fenntartói finanszírozás mellett saját bevételekből (terembérletből, jegyeladásból, szponzori támogatásból) is biztosított.


Városi Könyvtár Tab


Az intézmény létszámában és struktúrájában változás nem történt. Közgyűjteményi intézményként gyermek könyvtárat, felnőtt olvasószolgálatot tart fenn, könyvtári szolgáltató rendszert működtet. Végzi a könyvtári állomány gyarapítását, nyilvántartását, feltárását, biztosítja azok megőrzését, védelmét. A megyei könyvtárral kötött szerződés alapján a térség településein ellátja a mozgókönyvtári feladatokat. Foglalkozik folyóirat, időszaki kiadvány kiadásával, a Nagy Ferenc Galéria és a Néprajzi Gyűjtemény bemutatásával és megóvásával. Pénzügyi-gazdálkodási feladatait – külön megállapodás alapján – a Tabi Közös Önkormányzati Hivatal látja el. A működéshez szükséges fenntartói támogatás mellett különböző pályázati támogatásokból (érdekeltségnövelő támogatás, NKA könyv és folyóirat támogatás) dokumentumgyarapítást, informatikai fejlesztést valósítottak meg.



Tabi Családsegítő és Gyermekjóléti Központ


A Tabi Családsegítő és Gyermekjóléti Központ két külön szakmai egységben biztosítja a család- és gyermekjóléti szolgálat, valamint a család- és gyermekjóléti központ feladatait. A szolgálat illetékességi területe a Tabi Közös Önkormányzati Hivatalhoz tartozó településekre, a központ illetékességi területe a tabi járás 24 településére terjed ki.

A szolgálatban a közvetlen gyermek-és családsegítő munka folyik, a központban biztosítják a szolgálatok munkájának koordinálását, felügyeletét, készenléti ügyeletet és a gyermekek védelembe vételének előkészítésére vonatkozó hatósági feladatok elvégzését. Az intézmény létszáma a vezetővel együtt 5 fő volt, mely 2018. szeptember 1-től 1,5 fővel bővült. Az új óvodai, iskolai szociális segítő munkaköröket az év során nem sikerült betölteni.


Pénzügyi-gazdálkodási feladatait a Tabi Közös Önkormányzati Hivatal látja el a munkamegosztás és a felelősségvállalás rendjét szabályozó külön megállapodás alapján. Az intézmény működéséhez szükséges tárgyi feltételek (irodák, szociális helyiségek, bútorzat, gépkocsi használat) külön megállapodás alapján a Koppány-völgyi Alapszolgáltatási Központ és a Tabi Közös Önkormányzati Hivatal által biztosítottak.


GAMESZ


A Tabi Gazdasági Műszaki Ellátó és Szolgáltató Szervezet az önkormányzat költségvetési szerveként működik, pénzügyi-gazdálkodási feladatait – külön megállapodás alapján – a Tabi Közös Önkormányzati Hivatal látja el. Az intézmény alaptevékenységében, struktúrájában és létszámában a 2018. évben változás nem történt, legfontosabb feladatai az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás, önkormányzati ingatlanok karbantartása, egyéb szárazföldi személyszállítás, közutak, hidak üzemeltetése, fenntartása, piac üzemeltetése, használt eszközök bontása, zöldterület kezelése, közétkeztetés biztosítása a konyha működtetésével, alapfokú oktatási-nevelési intézmények működtetése, üzemeltetése, városi rendezvények lebonyolításában részvétel. Az intézmény két telephellyel rendelkezik.


Tabi Közös Önkormányzati Hivatal


A hivatal létszámkeretét Tab Város Önkormányzata, valamint Bábonymegyer, Lulla, Sérsekszőlős, Torvaj, Zala és Zics települések önkormányzatai az általuk kötött megállapodás alapján 32 főben határozták meg. A 32 fő létszámból mindegyik státusz betöltésre került. A hivatal struktúrájában változás nem történt, a szakmai feladatok ellátását 4 iroda végzi. A hivatal feladatait 2018. évben is két, egymástól jól elhatárolható terület alkotta, egyrészt az önkormányzati feladatok ellátása, különösen a képviselő-testületek és szerveik működésével kapcsolatos feladatok ellátása, a másik az államigazgatási ügyek döntésre való előkészítése.


Városi rendezvények


Tab Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 2018-ban az alábbi jelentősebb rendezvények lebonyolításában, megszervezésében működött közre, melyek előkészítését és szervezését a Zichy Mihály Művelődési Központ végezte.


  • Magyar Kultúra Napja
  • Március 15-i városi ünnepség illetve a „Tab Városért Emlékplakett”és a „Tab Város Díszpolgára” kitüntetések átadása
  • Tavaszi Fesztivál
  • Majális
  • Gyermeknap
  • Városi Pedagógusnap 
  • Augusztus 20-i ünnepség
  • Szüreti Fesztivál 
  • Tabi Zenei Napok
  • Nagy Ferenc halálnak 20. évfordulójáról való megemlékezés
  • Október 23-i ünnepség
  • Decemberi (mikulás, karácsonyi ünnepség) szervezése.



Testvérvárosi kapcsolatok


Tab Város delegációi több testvértelepülés által szervezett rendezvényen vettek részt. 2018. február 24-én a peredi borversenyen részt vett Tab Város Önkormányzatának küldöttsége, valamint 3 fő szőlősgazda. 2018. május 26-án képviseltette magát a tabi delegáció a Szímőben tartandó Jedlik Ányos Emlékünnepségen. 2018. június 15-17. között került megrendezésre a XX. Tusnádfürdői Városnapok, melyen az önkormányzat 6 fős küldöttsége részt vett. 2018. június 23-án került megrendezésre a XXII. Peredi Falunap, melyen megünnepelték a peredi csata 169. évfordulóját. A megemlékezésen részt vettek az önkormányzat által delegált tagok valamint a Tabi Fúvószenekar. 2018. augusztus 24-25-én került megrendezésre a 7. Szímői Fröccsnapok, melyen augusztus 25-én Tab Város küldöttsége vett részt.


A Tabi Szőlősgazdák Egyesülete által 2018. július 7-én szervezett hagyományos „Borút” rendezvényen részt vett a szlovákiai Pered 11 fős küldöttsége, a település polgármesterének vezetésével. A minden évben megrendezésre kerülő Szüreti Fesztivál 2018. szeptember 8-án került megrendezésre, melyre a két szlovák testvértelepülésről, Tusnádfürdőről valamint Dettenhausenből érkeztek az önkormányzatokat képviselő hivatalos vendégek.


A testvértelepülési együttműködéssel kapcsolatos költségek 2018. évben 1.408.708,- Forintot tettek ki, amely tartalmazza az utazás, ajándék, szállás, programköltségeket.


Sportegyesületek támogatása


Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat helyi sporttevékenységgel kapcsolatos feladatairól és kötelezettségeiről, valamint a sport helyi pénzügyi támogatási rendszeréről szóló 2/2002. (I. 31.) rendelete 6. § (5) bekezdése szerint a felhasználható keretösszeg megállapításáról a képviselő-testület minden évben a költségvetési rendeletében dönt. A keretösszeg megállapítása a Képviselő-testület, míg felosztása a Humán, Jogi és Ügyrendi Bizottság hatásköre.


Tab Város Képviselő-testületének Humán, Jogi és Ügyrendi Bizottsága (átruházott hatáskörben) a sportegyesületek támogatására beérkezett pályázatokat elbírálta, a képviselő-testület által biztosított 7 millió forint keretösszegből 8 sportegyesületet részesített támogatásban. A Pénzügyi Irodával történő egyeztetés alapján két részletben kerül kifizetésre a megítélt összeg. Az első részlet 2018. június 30-ig, a második részlet 2018. október 30-ig került átutalásra. A legmagasabb összegű támogatást a Tabi Városi Sport Club kapta, összesen 4.500.000,- Ft-ot.


A szerződés értelmében a támogatások felhasználásáról 2018. december 31-ig kellett elszámolni az egyesületeknek, mely kötelezettségüknek a számlamásolatok beküldésével eleget tettek.


Civil szervezetek támogatása


A Képviselő-testület az önkormányzat 2018. évi költségvetésben a civil szervezetek támogatására 1.000.000,- Ft forrást biztosított. A pályázatot minden év április 15. napjáig kell a pályázóknak benyújtaniuk, a határidőig összesen 8 pályázat érkezett. A támogatásról a Képviselő-testület a májusi ülésén döntött és 8 civil szervezetet részesített támogatásban.


A támogatási szerződések értelmében a támogatások felhasználásáról 2019. január 31-ig kellett elszámolni az egyesületeknek. Az egyesületek elszámolásukat a szerződésben foglaltak szerint teljes körűen benyújtották. Az elszámolásokból megállapítható, hogy a támogatásokat a pályázatban megfogalmazott célokra használták fel.


Közfoglalkoztatás


Tab Város Önkormányzata és a Somogy Megyei Kormányhivatal Siófoki Járási Hivatal Tabi Munkaerőpiaci Pont hatósági szerződést kötött a 2018. évi közfoglalkoztatás támogatására, az alábbiak szerint:


Program

megnevezése

INTÉZMÉNY

Foglalkoztatás időtartama

Létszám

Belvíz-Start munka

GAMESZ, Tabi Közös Önkormányzati Hivatal


2017.03.01.

2018.02.28

17 fő

Hosszú időtartamú közfoglalkoztatás

GAMESZ

Tabi Közös Önkormányzati Hivatal, könyvtár, művelődési központ

Óvoda

2017.03.16.

2018.02.28.

25 fő

Hosszú időtartamú

közfoglalkoztatás

GAMESZ

Tabi Közös Önkormányzati Hivatal, könyvtár, művelődési központ

Óvoda

2018.03.01.

2018.06.30.

28 fő

Hosszú időtartamú

közfoglalkoztatás

GAMESZ

Tabi Közös Önkormányzati Hivatal,

Óvoda

2018.07.01.

2019.02.28.

14 fő

Hosszú időtartamú

közfoglalkoztatás

GAMESZ

2018.10.05.

2019.02.28.

3 fő

Hosszú időtartamú

közfoglalkoztatás

Óvoda

2019.10.22

1 fő

Hosszú időtartamú

(konyhai kisegítő képzés)


GAMESZ

2018.11.23

2019.02.28

3 fő


2018. évben a közfoglalkoztatásra éves szinten 33 fő foglalkozatását terveztük a költségvetésben, viszont az átlaglétszám 22 fő volt. A közfoglalkoztatottak létszáma a második félévben a felére csökkent a korábbi évek létszámához képest. Ennek oka többek között, hogy nincs az álláskeresők között olyan személy, aki a közfoglalkoztatásba bevonható lett volna, illetve volt, aki nem vállalta a közfoglalkoztatást.


A támogatás mindegyik program esetében 100%-os volt.


Beruházási felújítási feladatok


A felhalmozási és tőke jellegű kiadások teljesítése 6-%-os, ennek tételes teljesítését mutatja a 4. számú melléklet.


Felújítási kiadások


2018 májusban vállalkozási szerződést kötött az Önkormányzat a KÖGÁZ Somszer Kft-vel a Tab, Gárdonyi Géza u. 1/1, 1/3, 5/1 számú önkormányzati tulajdonban lévő lakások gázkazánjainak cseréje bruttó 2.179.e. Ft-összegben. A kivitelezés befejeződött, a számla kifizetésre került.

2018. novemberben Weisz József víz-, gáz-, központi fűtés szerelő egyéni vállalkozóval kötött az Önkormányzat szerződést a Tab, Gárdonyi Géza u. 3/2 számú önkormányzati tulajdonban lévő lakás gázkazánjának cseréje bruttó 698 e. forint értékben. A kivitelezés befejeződött, a számla kifizetésre került.


Kisebb beruházások, felújítások


Közvilágítási hálózatra 1-1 új lámpatest felhelyezés került megrendelésre a Munkás és a Petőfi utcában összesen bruttó 275 e Ft értékben. Solenar Sigma Kft a megrendelést teljesítette a számla kiegyenlítésre került.


Ivóvíz és csatorna hálózaton végzett felújítások, beszerzések


Tab vízmű telepen beépített frekvenciaváltó meghibásodott, új eszköz beszerzés került megrendelésre a DRV Zrt-nél bruttó: 367.e forint értékben. A szennyvízhálózat üzemeltetéséhez a gerincvezetékbe épített átemelő szivattyúkat rendelt az Önkormányzat (meghibásodott eszköz pótlására, illetve tartalékként) bruttó 2.458 e forint értékben, valamint a házi átemelőkhöz tartalék szivattyúkat bruttó 823 e forint értékben. 


Uniós pályázatok:


A TOP-2.1.3-15 kódszámú „Csapadékvíz elvezető rendszer fejlesztése Tabon és Zalán” című pályázathoz a kivitelezéshez szükséges Tab város és Zala község területére vonatkozó csapadékvíz hálózat felújítás vízjogi engedélyes és kiviteli terveinek elkészítésére 2017. május 15-én szerződést kötött Tab Város Önkormányzata a Kapos Hidro Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-vel bruttó 8.636.000 Ft összegben. 2018. évben az engedélyes tervek elkészültek, a hatóság megadta a vízjogi engedélyt, amely után a kiviteli tervek is elkészültek. Az 1. részszámla bruttó 4.318.000,- Ft összegben és a 2. részszámla bruttó 1.727.200,- Ft összegben kifizetésre került a Kapos Hidro Kft. részére. A beruházás kivitelezőjének kiválasztásához 2017. október 30-án szerződést kötött Tab Város Önkormányzata a Majer Projekt Kft-vel bruttó 2.393.950 Ft összegben, aki a közbeszerzési eljárást le fogja bonyolítani. A kivitelezés műszaki ellenőrzéséhez 2017. október 30-án szerződést kötött Tab Város Önkormányzata a Tri-Koop Kft-vel bruttó 2.400.300 Ft összegben. A marketing, kommunikációs tevékenység ellátására a Responsum Kft.vel bruttó 2.400.300,- Ft összegben szerződést kötött Tab Város Önkormányzata. A vízjogi engedélyezés eljárás díjai: bruttó 720.000,- Ft és bruttó 25.000,- Ft. A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. használati jog megfizetését írta elő, melynek összege bruttó 4.877,- Ft.

A kivitelező kiválasztásához a Majer Projekt Kft. képviseletében Majer István lefolytatta a közbeszerzési eljárást. A kivitelező kiválasztásáról 2018. december 20-án döntött a Képviselő-testület, és a Kaposvölgyi Vizitársulat bruttó 182.609.852 Ft összegű árajánlatát fogadta el, amelyhez a Képviselő-testület 237/2018 (XII.20.) számú határozata alapján bruttó 11.680.933 Ft önerőt biztosít. A kivitelezői szerződés megkötésére 2019. februárjában kerül sor.

A 2017-ben átutalt bruttó 189.166.119,- Ft előlegből eddig összesen bruttó 9.062.027,- Ft elköltésre került, és összesen bruttó 6.584.950,- Ft elszámolása megtörtént már. A kivitelezés 2019. márciusában kezdődik.


A TOP-1.1.3-15 kódszánú „Vásárcsarnok és piac kialakítása Tabon” pályázathoz a kiviteli tervek elkészültek. A B Line Építésziroda Kft-nek a tervezési díj, azaz bruttó 12.344.400,- Ft 2018 májusában kifizetésre került. A beruházás kivitelezőjének kiválasztásához 2017. december 14-én szerződést kötött Tab Város Önkormányzata a Majer Projekt Kft-vel bruttó 4.445.000 Ft összegben, aki a közbeszerzési eljárást le fogja bonyolítani. A közbeszerzési eljárás ex ante ellenőrzésre feltöltésre került, és a hatóság hosszas egyeztetés után jóváhagyta a dokumentációt. A közbeszerzési eljárás 2018 novemberében indult meg. A műszaki ellenőri tevékenység ellátására a Kapos Hidro Kft-vel bruttó 4.318.000,- Ft összegben 2018. február 5-én szerződést kötött Tab Város Önkormányzata. A engedélyezési eljárás során a befizetett igazgatási díjak a következők voltak: bruttó 241.640,- Ft, bruttó 14.000,- Ft és még egyszer bruttó 14.000,- Ft. A megalapozó tanulmány elkészítésére a DDRFÜ-vel kötött szerződést Tab Város Önkormányzata. A DDRFÜ megszűnését követően, annak jogutódjaként a Somogy Társadalmi Felemelkedésért Nonprofit Kft. számlázta ki a bruttó 1.270.000,- Ft-ot, és kifizetésre került 2018 júniusában. A piac előtti park kiviteli tervének elkészítésére bruttó 3.746.500,- Ft összegben kötött szerződést az önkormányzat, a terv elkészült az összeg 2018 júliusában átutalásra került.

A 2017-ben átutalt bruttó 488.201.081,- Ft előlegből eddig összesen bruttó 23.828.140,- Ft elköltésre került, és összesen bruttó 12.586.040,- Ft elszámolása megtörtént már.

A kivitelezés várhatóan 2019. második félévben kezdődik.


A TOP-2.1.2-15 kódszámú „Zöld város kialakítása Tabon” című pályázat 5 helyszínének tervezési munkálataira közbeszerzési eljárás került lefolytatásra. 2017. május 12-én Tab Város Önkormányzata az Ész-Ker Kft.-vel kötött szerződést bruttó 5.080.000 Ft összegben a közbeszerzési feladatok ellátására. A Virág utcai lakótelep környékének rendezésére, és a Szent István utcai parkoló tervezési feladatok ellátására a B Line Építésziroda Kft.-vel Tab Város Önkormányzata bruttó 4.191.000 Ft összegű és bruttó 2.413.000 Ft összegű tervezői szerződést kötött. A tervek elkészültek, a számlák kiállításra kerültek és az önkormányzat átutalta őket 2018-ban. A Szent István tér és a Koppány-tó tervezési feladtok ellátására a Ripszám és Társa Bt-vel Tab Város Önkormányzata bruttó 8.128.000 Ft összegű és bruttó 9.906.000 Ft összegű tervezői szerződést kötött. A Szent István tér tervdokumentációja elkészült, a bruttó 8.128.000 Ft összegű számla kiállításra került, és az önkormányzat átutalta az összeget 2018-ban. A Koppánytó engedélyezési terve és a kiviteli tervei elkészültek,  KFF eljárás alatt van.

A Kossuth Lajos utca 73. szám alatti üzlet felújításához szükséges kiviteli terv elkészítésére 2017. szeptember 18-án szerződést kötött Tab Város Önkormányzata a B Line Építésziroda Kft.-vel bruttó 1.892.300 Ft összegben, a felújítási terv elkészült, az összeget átutalta az önkormányzat. Az engedélyes tervekhez a megfizetett igazgatási szolgáltatási díjak a következőek voltak: bruttó 133.000,- Ft, bruttó 147.300,- Ft, bruttó 14.000,- Ft, bruttó 14.000,- Ft, bruttó 14.000,- Ft, bruttó 14.000,- Ft, bruttó 133.000,- Ft, bruttó 203.700,- Ft. Az ATT készítésére Kulcsár Péter e.v-val megbízási szerződés került aláírásra bruttó 2.500.000,- Ft összegben. Az ATT elkészült, a megbízási díj átutalása megtörtént.

A műszaki ellenőri tevékenység ellátására a Kapos Hidro Kft-vel bruttó 5.580.000,- Ft összegben 2018. május 11-én szerződést kötött Tab Város Önkormányzata. A DDRFÜ megszűnését követően, annak jogutódjaként a Somogy Társadalmi Felemelkedésért Nonprofit Kft. számlázta ki megalapozó tanulmány készítésének költségét, azaz a bruttó 1.270.000,- Ft-ot, és kifizetésre került 2018 júliusában.

A 2017-ben átutalt bruttó 557.107.217,- Ft előlegből eddig összesen bruttó 23.921.600,- Ft elköltésre került, elszámolást még nem adtunk be.


A TOP-3.2.1-15 kódszámú „Önkormányzati épületek energetikai korszerűsítése Tabon” című pályázat kivitelezőjének kiválasztásához a Majer Projekt Kft. képviseletében Majer István lefolytatta a közbeszerzési eljárást. Majer Projekt Kft. az 1. részszámlát 2018.03.22-én állította ki bruttó 1.493.520 Ft összegben, melyet az önkormányzat kifizetet. A kivitelezésre 2017. december 6-án szerződést kötött Tab Város Önkormányzata a Zselic Konstrukt Kft-vel bruttó 183.869.146 Ft összegben, amelyhez a Képviselő-testület 210/2017 (XI.30.) számú határozata alapján bruttó 13.700.016 Ft önerőt biztosít. A Zselic Konstrukt Kft. az 1. részszámlát (25%) 2018.06.04-én állította ki bruttó 45.967.287,- Ft összegben. A 2. részszámlát (50%) 2018.08.03-án állította ki bruttó 45.967.287,- Ft összegben. A 3. részszámlát (70%) 2018.08.03-án állította ki bruttó 36.773.829,- Ft összegben. A végszámlát. (100%) 2018.08.14-én állította ki bruttó 55.160.743,- Ft összegben. A kivitelező részére először az alvállalkozói részek kerültek átutalásra, majd az igazolt átutalások után a fővállalkozói rész is átutalásra került az önkormányzat részéről. A Képviselő-testület 185/2017 (X.19.) számú határozata alapján a pályázatban nem támogatott tartalomhoz bruttó 9.971.659 Ft összeget biztosított. A nem támogatott tartalomra (Rendőrség hátsó épületrészének felújítása) 2017. december 6-án szerződést kötött Tab Város Önkormányzata a Zselic Konstrukt Kft-vel bruttó 9.970.961,- Ft összegben. A számla 2018.08.14-én bruttó 9.970.961,- Ft összegben kiállításra került. A kivitelező részére először az alvállalkozói rész került átutalásra, majd az igazolt átutalások után a fővállalkozói rész is átutalásra került az önkormányzat részéről. A beruházás határidőre elkészült, a műszaki átadás-átvétel megtörtént 2018. július 31-én.

A kivitelezés műszaki ellenőrzéséhez 2017. október 13-án szerződést kötött Tab Város Önkormányzata a Stílus Kft-vel bruttó 1.854.200 Ft összegben. Az 1. részszámla 2018.06.18-án került kiállításra bruttó 463.550,- Ft összegben. A 2. részszámla 2018.07.24-én került kiállításra bruttó 463.550,- Ft összegben. A 3. részszámla 2018.07.24-én került kiállításra bruttó 370.840,- Ft összegben. A végszámla 2018.07.31-én került kiállításra bruttó 556.260,- Ft összegben. A megalapozó tanulmány elkészítésére a DDRFÜ-vel kötött szerződést Tab Város Önkormányzata. A DDRFÜ megszűnését követően, annak jogutódjaként a Somogy Társadalmi Felemelkedésért Nonprofit Kft. számlázta ki a bruttó 2.540.000,- Ft-ot, és kifizetésre került 2018 júniusában.

A 2017-ben átutalt bruttó 183.346.117,- Ft előleg elköltésre került. Az összesen elköltött összeg 199.728.525,- Ft. Az önerő nagysága a jóváhagyott ráemelési kérelem függvénye. Az eddig elszámolt összeg bruttó 129.615.961,- Ft.


A TOP-3.2.1-15 kódszámú „Rudnay Gyula Középiskola energetikai korszerűsítése” című pályázat kivitelezőjének kiválasztásához 2017. július 18-án szerződést kötött Tab Város Önkormányzata a Majer Projekt Kft-vel bruttó 2.649.220 Ft összegben. A közbeszerzési eljárás lefolytatásra került. Majer Projekt Kft. az 1. részszámlát bruttó 2.119.376,- Ft összegben benyújtotta, és átutalásra került. A kivitelezésre 2017. december 6-án szerződést kötött Tab Város Önkormányzata a Zselic Konstrukt Kft-vel bruttó 271.777.198 Ft összegben, amelyhez a Képviselő-testület 211/2017 (XI.30.) számú határozata alapján bruttó 20.811.814 Ft önerőt biztosít.

Az 1. részszámlát a Zselic Konstrukt Kft. benyújtotta 2018.06.04-én bruttó 67.944.299,- Ft összegben. A 2. részszámlát a Zselic Konstrukt Kft. benyújtotta 2018.06.11-én bruttó 67.944.299,- Ft összegben. A 3. részszámlát a Zselic Konstrukt Kft. benyújtotta 2018.08.10-én bruttó 54.355.440,- Ft összegben. Az alvállalkozói rész kifizetésének igazolását követően Tab Város Önkormányzata átutalta a fővállalkozói összeget. A kivitelező határidőre nem fejezete be a szerződésében vállaltakat, így az önkormányzat 2018. augusztus 23-án kötbérigényt nyújtott be nettó 21.399.779,- Ft összegben.

A kivitelezés műszaki ellenőrzéséhez 2017. október 13-án szerződést kötött Tab Város Önkormányzata a Stílus Kft-vel bruttó 2.679.700 Ft összegben. Az 1. részszámlát 2018.06.18-án állította ki bruttó 669.925,- Ft összegben. A 2. részszámlát 2018.06.26-án állította ki bruttó 669.925,- Ft összegben, és a 3. részszámlát 2018.07.26-án állította ki bruttó 535.940,- Ft összegben. A számlák teljesítése megtörtént.

A megalapozó tanulmány elkészítésére a DDRFÜ-vel kötött szerződést Tab Város Önkormányzata. A DDRFÜ megszűnését követően annak jogutódjaként a Somogy Társadalmi Felemelkedésért Nonprofit Kft. a megalapozó tanulmány elkészítésének költségét a bruttó 2.540.000,- Ft-ot kiszámlázta, és kifizetésre került 2018 júniusában.

A 2017-ben átutalt bruttó 270.332.432,- Ft előlegből eddig összesen bruttó 209.818.548,- Ft elköltésre került, és összesen bruttó 87.361.753,- Ft elszámolása megtörtént már.Várható befejezés 2019. május 31.


2016 őszén beadott KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16 kódszámú „Tab Város Önkormányzata ASP központhoz való csatlakozása” pályázat során az adatok migrációjára volt szükség. A feladat elvégzésére Tab Város Önkormányzata az E-szoftverfejlesztő Kft.-vel 2016.12.30-án szerződést kötött bruttó 1.540.000 Ft összegben (3 részszámla). A 3. részszámlát (végszámla) 2018.05.03-án kapta meg az Önkormányzat. Az ASP-hez való csatlakozás miatt működésfejlesztési és szabályozási keretek (IT biztonsági szabályzat, Iratkezelési Szabályzat, Kiadmányozási szabályzat) kialakítása volt szükséges, valamint a kötelezően vállalt elektronikus ügyintézéshez kapcsolódó feltételek kialakítása. A feladatok elvégzésére Tab Város Önkormányzata szerződést kötött 2017. április 25-én a Responsum Kft.-vel bruttó 1.600.000 Ft összegben. A bruttó 762.500 Ft összegű végszámlát 2018.05.25-én kapta meg az önkormányzat, és átutalásra is került. Célfeladatként 5 főre került kifizetés összesen bruttó 87.500 Ft összegben. A pályázat záró elszámolása 2018 augusztus 29-én benyújtásra került.


Tab Város Önkormányzata által benyújtott VP6-7.2.1-7.4.1.2-16 kódszámú a „Helyi közutak állapotjavításához szükséges gépek beszerzése Tab. Lulla és Zics települések számára” című pályázata 2018 áprilisában pozitív elbírálásban részesült. A projekt benyújtásához szükséges előkészítő munkákra a B2010 Kft.-vel 435.000 Ft + ÁFA megbízási díjért szerződést kötött 2017. január 2-án Tab önkormányzata. A végszámlát, azaz bruttó 279.400,- Ft összegű számla kiállításra került 2018.04.05-én. Az eszközök beszerzésére Dr. Gönczöl Adriennel e.v-val kötött szerződést Tab Város Önkormányzata bruttó 200.000,- Ft összegben. Az eljárás lefolytatásra került. A legjobb árajánlatot az Agrolánc Kft. adta, mely összesen bruttó 27.764.105,- Ft (szerződéskötés 2019 januárjában várható). A Képviselő-testület 236/2018 (XII.20.) számú határozata alapján bruttó 10.946.292 Ft önerőt biztosít. A projektmenedzseri feladatok ellátására a Somogy Társadalmi Felemelkedésért Nonprofit Kft-vel kötött szerződést Tab Város Önkormányzata bruttó 406.400,- Ft összegben.


Tab Város Önkormányzata az EFOP-1.5.3-16-2017-00006 kódszámú „Humán szolgáltatások fejlesztése Tabon és térségében” című pályázatára a Támogatási szerződést 2018 márciusában írta alá. A támogatási szerződés 2018.03.28-án lépett hatályba. A pályázat benyújtásához szükséges volt a „Helyi emberi erőforrás fejlesztési terv” elkészítése. A feladat elvégzésére Tab Város Önkormányzata szerződést kötött a TENDER-NETWORK Zrt.-vel 6.850.000 Ft + ÁFA, a pályázati előleg megérkezését követően az összeg átutalásra került 2018 júliusában. A projekt megvalósításához 2018. május 18-án szerződést kötött Tab Város Önkormányzata a Nagy és Kiss Ügyvédi Irodával bruttó 1.473.200,- Ft összegben, aki a közbeszerzési eljárást le fogja bonyolítani. A pályázat keretében 5 fő mentor került alkalmazásra 2018.05.01-től munkaszerződéssel. A mentorok bére bruttó 200.000,- Ft/ fő/hó.

A szakmai megvalósítók:

  • 1 fő pénzügyi vezető megbízási szerződéssel bruttó 50.000,- Ft/hó
  • 1 fő szakmai vezető megbízási szerződéssel bruttó 250.000,- Ft/hó és
  • 1 fő projektmenedzser megbízási szerződéssel bruttó 90.000,- Ft/hó lettek alkalmazva 2018.05.01-től.

A mentorok és a szakmai vezető alkalmazásához az orvosi vizsgálat költsége összesen bruttó 35.000,- Ft volt. Az összeg 2018 októberében került átutalásra.

A rendezvények összesen nem haladták meg a közbeszerzési értékhatárt, ezért 3 árajánlatos beszerzési eljárás került lebonyolításra. A nyertes ajánlattevővel, azaz a SMART Projektfejlesztő Kereskedelmi és Szolgáltató Kft-vel bruttó 8.763.000,- Ft összegben szerződést kötött az önkormányzat. Az 1. részszámla bruttó 1.206.500,- Ft összegben került kiállításra, amelyet az önkormányzat átutalt. 2018. október-novemberében eszközök beszerzése valósult meg, melyről a Képviselő-testület 236/2018 (XII.20.) számú határozatában döntött. Az eszközök többsége megérkezett. Az eszközökre elköltött összeg összesen bruttó 8.158.734,- Ft volt.


2018-ban benyújtott Uniós Pályázatok:


2018. június 11-én a KEHOP-1.2.1 kódszámú Helyi Klímastratégiák kidolgozása, valamint a klímatudatosságot erősítő szemléletformálás elnevezésű pályázatra KEHOP-1.2.1-18-2018-00169 azonosító számon pályázat került benyújtásra. Eredmény a 2019. év első felében várható.


Egyéb Pályázat:


A Norvég Alap Kétoldalú Kapcsolatok Nemzeti Alapja keretében finanszírozott PIERO projektben Tab Város Önkormányzata részt vett. A pályázatot a TÖOSZ adta be. A HU01-0009-PIERO-A1-2017 azonosítószámú „Tab és Etyek: Önkormányzatok a nemek közti nagyobb esélyegyenlőségért – MANORKA 2 - tanulmányút” című pályázat 19.915 € összegű támogatásban részesült 2017-ben. A pályázatból finanszírozott tanulmányútra 2018. márciusában került sor. A Bookers Kft. a repülőjegyekről állított ki számlát bruttó 1.554.700,- Ft összegben. A KS 7010 euró összegű számlát állított ki. A konzorciumi partner Etyek bruttó 56.400,- Ft összegű workshopos számláját Tab Város Önkormányzata fizetett ki a Sonkamester Kft-nek. A tabi workshop szervezésével kapcsolatban bruttó 340.000,- Ft összegű számla került kifizetésre. A TÖOSZ szakértői díja bruttó 2.002.910,- Ft volt, amely kifizetésre került. A pályázat záró kifizetési kérelme beadásra került, és 2018. június 29-én jóváhagyták, az önkormányzat a teljes megelőlegezett összeget 100%-ban megkapta.  A projekt fenntartási időszaka 2018.06.30-tól 1 évig terjedő időszak.


Mentőállomás


A Belügyminisztérium a helyi érdekű települési fejlesztések érdekében szükséges források biztosításáról, valamint a IX. Helyi önkormányzatok támogatásai és a XX. Emberi Erőforrások Minisztériuma költségvetési fejezetek közötti előirányzat-átcsoportosításról szóló 1717/2017. (X. 3.) Korm. határozat alapján Támogatói Okiratban rögzíti, hogy Tab Város Önkormányzata bruttó 119.760.000,- Ft vissza nem térítendő támogatásban részesül.


A kiviteli terveket a Tab, Petőfi Sándor utca 4. szám alatt üresen álló épületrész átalakítására Ripszám és Társa Építész Iroda Bt elkészítette. A tervezési díj bruttó 3.683.000 Ft, melyről a számlát tervező benyújtotta.


A közbeszerzési eljárás lefolyatására Májer Istvánnal a bruttó 1.100.000 Ft, a műszaki ellenőrzésre a Stílus Kft-vel bruttó 1.803.400 Ft összegű szerződések aláírásra kerültek.


Kivitelezésre kiírt közbeszerzés nyertesével a Lenhoffer Kft-vel a bruttó 113.143.741 Ft összegű vállalkozási szerződés 2018. október 08-án aláírásra került.

A kivitelezés folyamatban van, 2018 évben 25 %-os készültségnél az 1 számú részszámlát benyújtotta kivitelező.

A kivitelezés várhatóan 2019. év második negyedévében fejeződik be.


Egyéb:


A Környezetközpontú irányítási rendszer újra auditálása vált szükségessé. A felülvizsgálat 2018. május 8-án megtörtént. A MIKROPLAN Mérnöki Iroda részére bruttó 584.200 Ft átutalásra került. A tanúsítást a TÜV Hessen végezte. A számlát a hazai képviselője a Tequa-Zert Kft. állította ki, amelynek összege bruttó 406.400 Ft volt.


Az Ovi-Sport Közhasznú Alapítvány sikeres pályázatot nyújtott be Ovi-Sport Pálya tető szerkezetére helyezendő árnyékoló háló felszerelésére. A pályázatban részt vett Tab Város Önkormányzata is. A megvalósításhoz az önkormányzat bruttó 87.630,- Ft-ot utalt át az Ovi-Sport Közhasznú Alapítvány számára. Az elszámolást az Ovi-Sport Közhasznú Alapítvány benyújtotta 2018. augusztusában.


A 2015. évi CCXXII. törvény 109. § (3) bekezdése alapján az Információ átadási szabályzat elkészítése kötelező Tab Város Önkormányzata számára. A szabályzat elkészítésére bruttó 190.500,- Ft összegben szerződés került aláírásra a Responsum Kft-vel 2018.03.01-én. Az összeg 2018. májusában kifizetésre került.


Tab 2018. évi lakás, ingatlanügyek


Önkormányzati ingatlanok értékesítése:


A 2018. évben a képviselő-testület döntése alapján az alábbi ingatlanok értékesítése történt meg:


  • 8660 Tab, József Attila Ltp. B. épület 2. emelet 8. szám alatti társasházi lakás;
  • 8660 Tab, József Attila Ltp. D. épület 2. emelet 8. szám alatti társasházi lakás;
  • 8660 Tab, Kossuth Lajos utca 130. IV/21. szám alatti társasházi lakás;
  • Tab belterület 1146/4 hrsz. alatti, természetben a Munkás utca végén található építési telek;
  • Tab külterület 010152/9 hrsz. alatti szántó ingatlanban fennálló 352/59463 tulajdoni illetőség;
  • Tab külterület 010400/2. hrsz. alatti szántó ingatlanban fennálló 55437/105437 tulajdoni illetőség.


A 2018. évben a képviselő-testület továbbá értékesítésre jelölte ki az alábbi ingatlanokat:


  • 8660 Tab, Kisfaludy utca 1. fszt. 3. szám alatti társasházi lakás;
  • 8660 Tab, Kisfaludy utca 43. fszt. 3. szám alatti társasházi lakás;
  • 8660 Tab, Kisfaludy utca 43. fszt. 4. szám alatti társasházi lakás.


A fenti ingatlanok értékesítése 2018. évben megkezdődött, sikeres licittárgyalásra azonban az év végéig nem került sor.


Önkormányzati ingatlanok bérbeadása:


A 2018. évben önkormányzati bérlakásokra vonatkozó szerződések az alábbiak szerint kerültek megkötésre:

  • költségalapú bérlakásra vonatkozóan 1 esetben;
  • szociális bérlakásra vonatkozóan 2 esetben;
  • közérdekű bérlakásra vonatkozóan 3 került sor szerződéskötésre.


A szociális bérlakásra való jogosultság megállapítása iránti kérelmek elbírálása során 3 esetben megállapító, 2 esetben elutasító határozat született.


Az önkormányzati tulajdonú lakások tekintetében:

  • a bérleti szerződés módosítására (meghosszabbítására) 14 alkalommal;
  • a bérleti szerződés megszüntetésére 11 alkalommal került sor (ebből 2 esetben a szerződés bérbeadói felmondással szűnt meg).


Területbérleti szerződés megkötésére 8 alkalommal került sor.


Önkormányzati tulajdonú, nem lakáscélú ingatlan licittárgyaláson történő bérbeadására 1 alkalommal került sor.


Szociális kiadások alakulása:

A jogosult részére jövedelme kiegészítésére, pótlására szociális ellátás nyújtható.


A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) értelmében, a szociális ellátás feltételeinek biztosítása az állam központi szerveinek és a helyi önkormányzatnak a feladata.

Az önkormányzat a szociális és gyermekjóléti feladatait a központi költségvetésből biztosított állami normatív támogatásból, valamint az önkormányzat saját bevételeiből látja el.


Az elmúlt években bekövetkezett hatásköri változások miatt mára már csak két ellátás, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény és a szünidei gyermekétkeztetés, amelynek a költségét az állam normatív alapon finanszírozza.


Tab Város Önkormányzata Képviselő-testülete (továbbiakban: képviselő-testület) az Szt.-ben és az önkormányzati rendeletben meghatározott feltételek alapján települési támogatást, valamint más pénzbeli támogatásokat nyújt.


Tab Város Önkormányzata - 2015. március hó 1. napjától - a Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni ellátások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 3/2015. (II. 27.) rendeletében szabályozza az önkormányzat által nyújtandó és nyújtható ellátási formákat és a jogosultsági feltételeket. Ezek a következők:


Települési támogatások:


Rendkívüli élethelyzetre tekintettel nyújtott települési támogatás:

Rendkívüli települési támogatásban kell részesíteni kérelemre azt a személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem a 10.000,- Ft-ot nem haladja meg, és az alkalmanként jelentkező, nem várt többletkiadások – elemi kár elhárítása, hosszabb kórházi kezeléssel járó betegség – miatt anyagi segítségre szorul. Az támogatás összege a 20.000,- forintot nem haladhatja meg.

Rendkívüli élethelyzetre tekintettel nyújtandó települési támogatás iránti igény nem érkezett 2018. évben.


Létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatás:

Települési támogatásban lehet részesíteni azt a személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem a 45.000,- Ft-ot nem haladja meg. Évente legfeljebb egy alkalommal jövedelemre való tekintet nélkül is megállapítható települési támogatás, különösen betegséghez, elemi kár elhárításához, iskoláztatáshoz, hosszabb kórházi kezeléssel járó betegséghez. Az így megállapított támogatás összege maximum 20.000,- forint lehet.

A településen 2018. év során 82 fő részesült létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatásban, a támogatási alkalmak száma 103 volt. Ebből pénzbeli ellátásként 64 alkalommal biztosítottuk a támogatást, míg 39 alkalommal a támogatást természetbeni ellátásként nyújtottuk. Az ellátás iránti kérelem elutasítására 4 esetben került sor.

2018. év során összességében a segélyezési esetek száma (64 + 39 = 103) az egész évre tervezettnek (180) 57,2 %-a.

Előző év azonos időszakában a segélyezési alkalmak száma 124 volt, így egy év alatt a segélyezési alkalmak számának 16,9 %-os csökkenését figyelhetjük meg. 2017. évben a segélyezettek száma 95 fő volt, így megállapíthatjuk, hogy a segélyezettek számában kisebb mértékű, azaz 13,7 %-os csökkenést tapasztalhatunk. A segélyezési alkalmak nagymértékű csökkenésének részben az az oka, hogy a helyi rendelet módosítása miatt a kérelmezők 2017. február hó 1. napja után negyedévente csak egy alkalommal részesülhetnek települési támogatásban.


Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás céljából nyújtott települési támogatás:

Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként megállapított települési támogatás összege 25.000,- Ft, ha az eltemettető családjában az egy főre jutó jövedelem a 45.000,- Ft-ot nem haladja meg. A támogatás iránti kérelemhez a jövedelemigazolásokon kívül csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonatot, és a temetés költségeiről a támogatást kérő nevére kiállított számlák eredeti példányát.

2018. évben 5 hozzátartozó részére került megállapításra a települési támogatás ezen formája, ezen támogatás iránti kérelem elutasítására nem került sor a vizsgált időszakban.

2018. évre 5 hozzátartozó segélyezésével számoltunk. Előző év azonos időszakában 1 hozzátartozó részére került megállapításra a fenti támogatás.


Gyógyszerkiadások viselése céljából nyújtott települési támogatás:

A gyógyszerkiadások viseléséhez egy éven keresztül havi 5.000,- forint települési támogatásra jogosult az a rászorult személy, akinek a családjában az egy főre jutó nettó jövedelem az 50.000,- Ft-ot, egyedül élő esetén a 65.000,- Ft-ot nem haladja meg, és a havi rendszeres gyógyszerköltségének és gyógyászati segédeszközének a költsége meghaladja a 15.000,- Ft-ot.

2018. december hó 31. napján 2 fő részesült gyógyszerkiadások viselése céljából nyújtott települési támogatásban, ezen ellátás iránti kérelem elutasítására nem került sor a vizsgált időszakban.


Ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás:

Ápolási célú települési támogatás állapítható meg Tab Város közigazgatásai területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó nagykorú személynek, amennyiben az igénylő 18. életévét betöltött tartós beteg, közeli hozzátartozója gondozását, ápolását végzi; munkanélküliek ellátására, társadalombiztosítási ellátására, valamint nyugellátásra nem jogosult; a családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem a 28.000,- Ft-ot, egyedülálló esetén a 45.000,- Ft-ot nem haladja meg, és az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyonnal nem rendelkeznek; nem jogosult az Szt. 41. §-a alapján ápolási díjra, és keresőtevékenységet nem folytat.

Az ápolási célú települési támogatás a kérelem benyújtásának napjától 12 hónapra kerül megállapításra, összege 20.000,- Ft/hó.

2018. december hó 31. napján senki nem részesült ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatásban. A fenti ellátás megszüntetésére a vizsgált időszakban két esetben került sor. A megszüntetés oka egyik esetben az ápolt halála volt, a másik esetben az ápolt egészségi állapota rosszabbodott, így az ápoló az általunk folyósított ellátásnál magasabb összegű ápolási díjra vált jogosulttá.

A vizsgált időszakban e támogatás iránti kérelem elutasítására nem került sor.


Kamatmentes kölcsön:

Az elmúlt évben Tab Város Képviselő-testülete - az éves költségvetésben meghatározott keretösszeg mértékéig – pénzügyi tevékenységnek nem minősülő kamatmentes kölcsönben részesíthette évente egy alkalommal legfeljebb 85.000,- forint erejéig azt a rászoruló személyt, akinek a családjában az egy főre jutó nettó jövedelem a 22.800,- forintot elérte.

A vizsgált időszakban 15 fő részére került megállapításra a kamatmentes kölcsön, ezen ellátás iránti kérelem elutasítására 1 esetben került sor. 2018. évre 24 fő támogatásával számoltunk, 1200 e Ft összegben. Az év során a megállapított kamatmentes kölcsönök száma a tervezettnek a 62,5 %-a volt. Előző év azonos időszakában 17 fő részesült ezen ellátásban.


Köztemetés:

A haláleset helye szerint illetékes települési önkormányzat képviselő-testülete gondoskodik az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről, ha nincs vagy nem lelhető fel az eltemettetésre köteles személy, vagy az eltemettetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik.

2018. évre 7 köztemetéssel számoltunk, a tervezett összeg 1.100 e Ft volt. 2018. évben köztemetés elrendelésére 1 alkalommal került sor, további 2 alkalommal más településen elhunyt tabi lakos köztemetésének költségét kellett megtérítenünk a haláleset helye szerint illetékes önkormányzatnak. A vizsgált időszakban 57,1 %-al a tervezett alatt alakult az ellátást igénybevevők száma.


Bursa Hungarica Ösztöndíj :

A képviselő-testület a 217/2017. (XI. 30.) számú határozatával döntött 12 fő felsőoktatási intézményben tanuló hallgató támogatásban részesítéséről. A támogatás mértéke havonta, személyenként 2.000,- és 5.000,- forint között változott.

A költségvetés tervezése során az ösztöndíjra 400.000,- forint támogatást ítélt meg a képviselő-testület.


Üdülési támogatás:

Tab Város Képviselő-testülete évente egy alkalommal 5.000,- Ft üdülési támogatásban részesítheti az oktatási intézmény által belföldön szervezett, legalább 5 napos üdülésen, illetve táborozáson részt vevő, tabi bejelentett lakóhellyel vagy bejelentett tartózkodási hellyel rendelkező, tabi alapfokú oktatási intézményben tanulói jogviszonnyal rendelkező gyermekeket.

A képviselő-testület a Tabi Takáts Gyula Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola alsó, illetve felső tagozatos tanulói üdülésének táborozásának támogatására egyaránt 150.000,- forintot, míg a Szent Gellért Római Katolikus Iskola és Óvoda diákjai üdülésének, táborozásának támogatására 50.000,- forintot biztosít.

2018. évben 18 alkalommal került megállapításra a fenti ellátás. 16 esetben a Takáts Gyula Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Iskola alsó, két esetben a felső tagozatos tanulói részére.


Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:

Ezen ellátásra jogosultak nem részesülnek havi rendszerességgel pénzellátásban, csak egy évben két alkalommal, augusztusban és novemberben kapnak jelenleg gyermekenként 6000,- forint, illetve 6.500,- forint összegű támogatást Erzsébet utalvány formájában. Az utalványokat élelmiszer, ruházat és tanszer vásárlására lehet felhasználni.

A jogosultak részére fizetendő esetenkénti támogatás összege a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetben lévő gyermekek esetén 6.500,- forint, míg a többi gyermek esetében 6.000,- forint.

2018. december hó 31. napján 33 gyermek részesült ebben az ellátásban. 2018. évre 65 gyermek támogatásával számoltunk, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre rendelkezésre álló előirányzat 800 e Ft.

Ezen ellátás iránti kérelem 2 gyermek esetében került elutasításra, mindkét esetben a család jövedelemi viszonyai haladták meg a jogszabályban előírt összeget.

Előző év azonos időpontjában 47 fő részesült rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben.

A támogatásban részesítettek számának folyamatos csökkenését figyelhetjük meg a gyermekek után járó adókedvezmény bevezetése óta.


Szünidei gyermekétkeztetés:

A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 21/C. § (1) bekezdés a) pontja szerint, a települési önkormányzat a szünidei gyermekétkeztetés keretében a szülő, törvényes képviselő kérelmére a déli meleg főétkezést a hátrányos helyzetű gyermek és a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő, halmozottan hátrányos helyzetű gyermek részére ingyenesen biztosítja.

2018. évben a településről ezen ellátást igénybe vevők száma az alábbiak szerint alakult: tavaszi szünet 7 fő; nyári szünet 6 fő; őszi szünet 5 fő; téli szünet 10 fő.


Szociális étkezésben és nappali ellátásban részesülők támogatása:

2018. évben a nappali ellátást átlagosan 32 fő vette igénybe, továbbá a szociális étkezés igénybe vevők közül átlagosan 24 fő részesült jövedelmi helyzetére tekintettel kedvezményben.




Maradvány alakulása:

A maradványok megállapítását és intézményenkénti összegeit a 9. számú melléklet tartalmazza.

Önkormányzati szinten 1.889.971 eFt a 2018. évi maradvány összege, melyet csökkent a kötelezettséggel terhelt maradvány.

Intézmények részére, a Városi Könyvtár kivételével -mivel itt volt csak kötelezettséggel terhelt maradvány- nem került visszaadásra a maradvány összege.

Az önkormányzatnak a helyi önkormányzatok 2018. évi általános működéséhez és ágazati feladataihoz kapcsolódó támogatások teljes körű elszámolása után 460.658 ft, pótlólagos támogatás illeti meg. 683.726 forint többlettámogatásra vagyunk jogosultak és 223.068 forint visszafizetési kötelezettség áll fenn .


Közvetett támogatások indokolása:

A közvetett támogatások kimutatását a 17. számú melléklet tartalmazza.

A magánszemélyek kommunális adójánál 4 fő, késedelmi pótléknál 1 fő és a talajterhelési díjnál 1 fő esetében alkalmaztuk az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. tv. 134. §-ban meghatározott adómérséklést, adóelengedést összesen 506 eft összegben.


Többéves kihatással járó döntések indokolása:

A többéves kihatással járó kiadásokról készült kimutatást a 18. számú melléklet tartalmazza.

A beruházásokhoz kapcsolódó kötelezettségeket a 2019. évi költségvetésbe tervezésre kerültek.



A gazdálkodás elemzése néhány mutatószám alapján:

A mérleg elemzése az eszközök és források év végi állományának alakulásáról nyújt információt.

Vagyoni helyzet vizsgálata:


  • a befektetett eszközök aránya az összes eszközön belül 65 %-os. Az oktatási intézmények vagyona átkerült állami fenntartásba. Ezért nálunk ez az 500 milliós érték a követelések között szerepel, mint vagyonkezelésbe adott eszközökkel kapcsolatos visszapótlási követelés elszámolása.

Ezen belül meghatározó az ingatlanok aránya, amely 93 %-ot tesz ki.

Az előző évhez képest 4.722.187 Ft-ról 4.973.742 eFt-ra változott a nettó befektetett eszközök értéke


A vagyon nőtt az évközben beruházott saját eszközökkel, és csökkent az elszámolt értékcsökkenésekkel.


  • A követelések összege 43.884 e ft-tal nőtt, jelenleg 735.960 ezer forint, ez tartalmazza az 500 millió ft-os vagyonkezelésbe adást és a 2019.évben esedékes, de előírt helyi adó előlegeket, amely 197 millió ft, valamint a szokásos működéshez kapcsolódó követeléseket is.
  • A pénzeszközök aránya a forgóeszközökön belül jelentős, 72 % az aránya, abszolút összegben 1.961.044 ezer Ft, ez az előző évhez képest 179.351 ezer forinttal csökkent.


  • A saját forrás aránya a mérleg főösszegéhez:

2017 évben 67% volt és jelenleg is 67%.


  • A kötelezettségeink aránya a forrásokon belül:

  2017.évben 1,5% és jelenleg is 1,5 %.

  • A hosszúlejáratú kötelezettség alakulása:

Hosszú lejáratú kötelezettségünk nincs.


  • Vagyon fedezeti mutató:

Az önkormányzat a vagyonát 67%-os értékben saját tőkéből tudja fedezni.

A befektetett eszközök 97%-a a saját tőkéből van fedezve, idegen forrás nincs igénybe véve.


  • Az eladósodási mutató /hosszúlejáratú/ nagysága 0 %, jelenleg nem rendelkezünk hosszú lejáratú hitellel.


  • A likviditási I. mutató (f.eszk/röv.lej.köt.)  2348 %-os, likviditási II.mutató (p.eszk-köv./röv.lej.köt.) 1875 %-os.


  • A likviditási gyors ráta értéke 17,3 (1703 %). Az év végén meglévő összes kötelezettség (a szállítókkal szembeni tartozásnak és az egyéb rövidlejáratú kötelezettségek) fedezete 17,3-szerese áll pénzeszközben rendelkezésre,


  • T a b, 2019. május 18.



                                                                                                 Schmidt Jenő
                                                                                                  polgármester


















































Mellékletek