Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2020. (VII.10.) önkormányzati rendelete

A 2019. évi zárszámadásról

Hatályos: 2020. 07. 10


Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének
5/2020. (VII.10.)
RENDELETE


a 2019. évi zárszámadásról



Tab Város Önkormányzata Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (1) bekezdése f.) pontjában és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 91. §-ában kapott felhatalmazás alapján a 2019. évi zárszámadásáról az alábbiakat rendeli el:



I.

BEVÉTELEK ÉS KIADÁSOK TELJESÍTÉSE


1. §


 (1)    Tab Város Önkormányzat képviselő-testülete a 2019. évi költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolót az 1. mellékletben foglaltaknak megfelelően

                                              

2.991.129 eFt    bevétellel

1.394.266 eFt    kiadással

1.596.863 eFt    maradvánnyal                     

jóváhagyja.


(2)     Tab Város Önkormányzata bevételeit és kiadásait - ezen belül a kiemelt kiadásokat - a 2. mellékletben foglaltaknak megfelelően hagyja jóvá.


  1. Az önkormányzat önállóan működő és gazdálkodó és az önállóan működő intézményeinek bevételeit és kiemelt kiadási előirányzatának teljesítését a 3. mellékletben foglaltaknak megfelelően jóváhagyja.


(4)     Az önkormányzat működési célú bevételeit és kiadásait az 5. melléklet szerint, a tőke jellegű bevételeket és kiadásokat a 6. számú melléklet szerint hagyja jóvá.


2. §


Az önkormányzat beruházási, felújítási és egyéb tőkejellegű kiadásainak teljesítését 442.748 ezer Ft főösszegben, valamint célonkénti részletezését a 4. mellékletben foglaltak szerint állapítja meg.







3. §


A képviselő-testület az önkormányzat által nyújtott közvetett támogatásokat a 17. melléklet szerint állapítja meg.


4. §


  1. A képviselő-testület a többéves kihatással járó döntések számszerűsítését évenkénti bontásban a 18. melléklet szerint fogadja el.


  1. Az önkormányzatnak a tulajdonában álló gazdálkodó szervezetek működéséből származó kötelezettsége nincs.



5. §


A képviselő-testület az önkormányzat által felvett hitelek állományát lejárat, hitelezők és eszköz szerinti bontásban a 20. melléklet szerint fogadja el, melynek összege 0.Ft.



II.

AZ ÖNKORMÁNYZAT VAGYONA


6. §


(1)     Az önkormányzat 2019. év december 31-i állapot szerinti vagyonát a 10. melléklet szerint és a 12. mellékletben részletezett intézményenkénti mérlegadatok alapján 7.607.659 ezer Ft-ban állapítja meg.


(2)     Az önkormányzat és intézményeinek vagyonleltárát a 13, 14, 15 és 16. melléklet szerint jóváhagyja.


7. §


A képviselő-testület az önkormányzat 2019. december 31-i adósságának és az általa nyújtott hitelek állományának kimutatását a 19. melléklet szerint fogadja el.





III.


MARADVÁNY MEGÁLLAPÍTÁSA, JÓVÁHAGYÁSA


8. §


A költségvetési szervek 2019. évi maradványát a 9. mellékletben foglalt intézményi részletezésnek megfelelően 1.596.863. eFt összegben jóváhagyja.



9. §


A helyi önkormányzatok 2019. évi általános működéséhez és ágazati feladataihoz kapcsolódó támogatások teljes körű elszámolása, valamint a kötött felhasználású támogatás elszámolása után az önkormányzatnak 1.807.555 ft visszafizetési kötelezettsége keletkezett.


IV.


ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK


10. §


(1)     A rendelet a kihirdetése napján lép hatályba.


(2)     A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2014.(IV.25.) számú, az önkormányzat 2013. évi zárszámadásról szóló rendelete.


T a b, 2020. július 9.




                  Schmidt Jenő                                           Kónyáné dr. Zsarnovszky Judit                                                                polgármester                                                            jegyző







INDOKOLÁS

a 2019 évi zárszámadásról szóló

rendelethez


Tab Város Képviselő-testülete az 1./2019. (II.5.) sz. rendeletével jóváhagyta a 2019. évi költségvetést. A költségvetés az év folyamán többször módosításra került, az év közben hozott képviselő-testületi határozatok, pótlólag kapott állami támogatások, valamint különböző pályázatok pénzügyi kihatása következtében.


Az államháztartásról szóló többször módosított 2011. évi CXCV. törvény 91. §. alapján a zárszámadásról a képviselő-testületnek rendeletet kell alkotni. A pénzügyi teljesítést, a vagyon, a maradvány alakulását mutatják be a rendelet mellékletét képező 1-24. számú mellékletek.


BEVÉTELEK ALAKULÁSA:


A 2019. évi bevételi előirányzatunkat 3.303.325 eFt összegben hagyta jóvá a képviselő-testület, év közben ez 3.044.321 eFt-ra módosult, a teljesítés, pedig 2.991.129 eft, amely 98%-os.


A működési bevételünk teljesítése önkormányzati szinten 101 %-os. Ezen belül az intézmények 84%-ra teljesítették az előirányzatot. Az előirányzott 192.803 eFt-tal szemben 195.910 eFt a teljesítés.


Az önkormányzat közhatalmi bevételeiből 521 millió Ft bevételünk keletkezett, ebből a helyi adó bevételünk 508.072 eFt-ra teljesült, eredetileg 419.500 eFt bevétellel számoltunk. Adónemenkénti bevételeket a 21.sz. melléklet tartalmazza.


Az átengedett központi adók teljesítése 99 %-os, 2019.évben már csak a gépjárműadóból származó bevétel 40 %-a maradt a helyi önkormányzatoknál, 12.000 eft-os tervhez képest a teljesítés 11.844 eft.


Az állami támogatások teljesítése 100 %-os, ez a tervezett szinten van.


A felhalmozási és tőke jellegű bevételek alakulása: a bevétel földterület értékesítéséből és egy db lakáseladásból keletkezett.


A működési célú pénzeszköz átvételek és a támogatásértékű bevételek köre az elmúlt évekhez képest jelentősen szűkült, mivel a közoktatási feladat egy része kikerült az önkormányzatoktól, így csak az óvodai nevelésre veszünk át támogatást, valamint a közcélú foglalkoztatáshoz kapcsolódó támogatás került elszámolásra. A bevételen belül meghatározó volt a Szabadság koncertre kapott 10 millió forint. A támogatásértékű bevételeknél az alul teljesítés oka, hogy az uniós támogatások is a tervezett alatt maradtak, így a hozzákapcsolódó bevételek is elmaradtak.

2019. évben hitelt nem vettünk fel, és hitel állománnyal sem rendelkezünk.





KIADÁSOK ALAKULÁSA:


A kiadások előirányzata a bevételekhez hasonlóan 3.303.325 eFt-ról 3.044.321 eFt-ra változott, ehhez viszonyítva a teljesítése 46 %-os, összességében 1.394.266 eFt összegre teljesült, ezen belül a működési kiadások teljesítése 70 %-os. (5. számú melléklet szerint), tartalékok nélkül a teljesítés 82%-os.

A beruházások alul teljesítése mellett a kiadási megtakarítást eredményezett, hogy a tartalékokat nem kellett felhasználni.



Az intézményenkénti teljesítést a 3. számú melléklet tartalmazza.

Köznevelési intézmény

Az általános iskola működtetését 2017. január 1. napjától kezdődően a Klebelsberg Központ vette át, az iskolai étkeztetés és a konyha ellátását az előző évekhez hasonlóan a 2019. évben is a GAMESZ biztosította.


2019-ben is változatlanul két intézményegységgel működött a Tabi Takáts Gyula Óvoda és Bölcsőde többcélú Intézmény, melynek illetékessége, működési köre változatlanul Tab Város, Lulla, Sérsekszőlős, Zala, Torvaj, Zics és Somogyegres Községek közigazgatási területét fedte le a településekkel kötött feladatellátási szerződések alapján. Az intézmény struktúrájában változás nem történt.


Zichy Mihály Művelődési Központ

A Zichy Mihály Művelődési Központ kulturális alapellátó intézményként kultúraközvetítő és szolgáltató tevékenységet végez. A város közösségi színtereként célja a település művészeti életének fellendítése. Az intézmény létszámában és struktúrájában változás nem történt. A feladatok ellátását a közfoglalkoztatottak mellett a szakmai gyakorlatot végző diákok és önkéntesek is segítették. Az intézmény pénzügyi-gazdálkodási feladatait – külön megállapodás alapján – a Tabi Közös Önkormányzati Hivatal látja el. Az intézmény költségvetése a fenntartói finanszírozás mellett saját bevételekből (terembérletből, jegyeladásból, szponzori támogatásból) is biztosított.


Városi Könyvtár Tab

Az intézmény létszámában és struktúrájában változás nem történt. Közgyűjteményi intézményként gyermek könyvtárat, felnőtt olvasószolgálatot tart fenn, könyvtári szolgáltató rendszert működtet. Végzi a könyvtári állomány gyarapítását, nyilvántartását, feltárását, biztosítja azok megőrzését, védelmét. A megyei könyvtárral kötött szerződés alapján a térség településein ellátja a mozgókönyvtári feladatokat. Foglalkozik folyóirat, időszaki kiadvány kiadásával, a Nagy Ferenc Galéria és a Néprajzi Gyűjtemény bemutatásával és megóvásával. Pénzügyi-gazdálkodási feladatait – külön megállapodás alapján – a Tabi Közös Önkormányzati Hivatal látja el.


Tabi Családsegítő és Gyermekjóléti Központ

A Tabi Családsegítő és Gyermekjóléti Központ két külön szakmai egységben biztosítja a család- és gyermekjóléti szolgálat, valamint a család- és gyermekjóléti központ feladatait. A szolgálat illetékességi területe a Tabi Közös Önkormányzati Hivatalhoz tartozó településekre, a központ illetékességi területe a tabi járás 24 településére terjed ki.

A szolgálatban a közvetlen gyermek-és családsegítő munka folyik, a központban biztosítják a szolgálatok munkájának koordinálását, felügyeletét, készenléti ügyeletet és a gyermekek védelembe vételének előkészítésére vonatkozó hatósági feladatok elvégzését.

Pénzügyi-gazdálkodási feladatait a Tabi Közös Önkormányzati Hivatal látja el a munkamegosztás és a felelősségvállalás rendjét szabályozó külön megállapodás alapján.


GAMESZ

A Tabi Gazdasági Műszaki Ellátó és Szolgáltató Szervezet az önkormányzat költségvetési szerveként működik, pénzügyi-gazdálkodási feladatait – külön megállapodás alapján – a Tabi Közös Önkormányzati Hivatal látja el. Az intézmény alaptevékenységében, struktúrájában a 2019. évben változás nem történt. 2019. január 1-től létszáma 1 fővel emelkedett. Legfontosabb feladatai az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás, önkormányzati ingatlanok karbantartása, egyéb szárazföldi személyszállítás, közutak, hidak üzemeltetése, fenntartása, piac üzemeltetése, használt eszközök bontása, zöldterület kezelése, közétkeztetés biztosítása a konyha működtetésével, alapfokú oktatási-nevelési intézmények működtetése, üzemeltetése, városi rendezvények lebonyolításában részvétel. Az intézmény két telephellyel rendelkezik.


Tabi Közös Önkormányzati Hivatal

A hivatal létszámkeretét Tab Város Önkormányzata, valamint Bábonymegyer, Lulla, Sérsekszőlős, Torvaj, Zala és Zics települések önkormányzatai az általuk kötött megállapodás alapján 31 főben határozták meg. A 31 fő létszámból mindegyik státusz betöltésre került. A hivatal struktúrájában változás nem történt, a szakmai feladatok ellátását 2019. évben 4 iroda végezte.  A hivatal feladatait 2019. évben is két, egymástól jól elhatárolható terület alkotta, egyrészt az önkormányzati feladatok ellátása, különösen a képviselő-testületek és szerveik működésével kapcsolatos feladatok ellátása, a másik az államigazgatási ügyek döntésre való előkészítése.


Városi rendezvények

Tab Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 2019-ben az alábbi jelentősebb rendezvények lebonyolításában, megszervezésében működött közre, melyek előkészítését és szervezését a Zichy Mihály Művelődési Központ végezte.


  • Magyar Kultúra Napja
  • Március 15-i városi ünnepség illetve a „Tab Városért Emlékplakett”és a „Tab Város Díszpolgára” kitüntetések átadása
  • Tavaszi Fesztivál
  • Majális
  • Gyermeknap
  • Városi Pedagógusnap 
  • Augusztus 20-i ünnepség
  • Szüreti Fesztivál 
  • Tabi Zenei Napok
  • Október 23-i ünnepség
  • Szabadság Napok
  • Decemberi (mikulás, karácsonyi ünnepség) szervezése.


Testvérvárosi kapcsolatok

2019. február 23-án tartották a XVIII. Peredi Borkóstolót, melyen részt vett Tab Város Önkormányzatának delegációja és 4 fő szőlősgazda. (Költsége: 29.986 Ft)

2019. május 18-án képviseltette magát a tabi delegáció 6 fővel Szímőben a Szent Korona fogadására tartandó ünnepségen. (Költsége: 15.000 Ft)

2019. június 22-én került megrendezésre a XXIII. Peredi Falunap, melyen megünnepelték a peredi csata 170. évfordulóját. A megemlékezésen részt vettek az önkormányzat által delegált tagok valamint a Tabi Fúvószenekar részéről 8 fő. (Költsége: 57.400 Ft)

2019. augusztus 30-31.-én került megrendezésre a 8. Szímői Fröccsnapok, melyen augusztus 30-án Tab Város küldöttsége vett részt.  (Költsége: 25.003 Ft)

Tab és Dettenhausen tavaly ünnepelte 25 éves testvérvárosi kapcsolatát, ebből kifolyóan a képviselő-testület 2019. december 6-8.-án kiutazott Dettenhausenbe megünnepelni az évfordulót. 

A Tabi Szőlősgazdák Egyesülete által 2019. június 29.-én szervezett hagyományos „Borút” rendezvényen részt vett a szlovákiai Pered 15 fős küldöttsége, a település polgármesterének vezetésével.

2019. július 27-én a Tabi VSC Öregfiúk és Ifjúsági csapata mérkőzött meg a Peredi testvértelepülés csapataival. (Költsége: 120.000 Ft)

A minden évben megrendezésre kerülő Szüreti Fesztivál 2019. szeptember 6-7. napján került megtartásra, melyre a két szlovák testvértelepülésről érkeztek az önkormányzatokat képviselő hivatalos vendége.

A Tabi Zenei Napok 2019. október 4-5. napján került megtartásra, amin részt vettek a testvértelepülések által delegált fellépők. A fellépők között szerepelt a Szímői Rozmaring Citera és Népdalkör, a Peredi Nőikar és Férfi Daloskör valamint a Tusnádfürdői Néptánccsoport és Népi Zenekar. (Költsége: 40.500 Ft)

(Az önkormányzat költsége 160.500 Ft volt, a testvértelepülésről érkezett vendégek további költségeit a Zichy Mihály Művelődési Központ finanszírozta.)


Sportegyesületek támogatása

Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat helyi sporttevékenységgel kapcsolatos feladatairól és kötelezettségeiről, valamint a sport helyi pénzügyi támogatási rendszeréről szóló 2/2002. (I.31.) rendelete 6. § (5) bekezdése szerint a felhasználható keretösszeg megállapításáról a képviselő-testület minden évben a költségvetési rendeletében dönt. A keretösszeg megállapítása a Képviselő-testület, míg felosztása a Humán, Jogi és Ügyrendi Bizottság hatásköre.


Tab Város Képviselő-testületének Humán, Jogi és Ügyrendi Bizottsága (átruházott hatáskörben) a sportegyesületek támogatására beérkezett pályázatokat elbírálta, a képviselő-testület által biztosított 7 millió forint keretösszegből 8 sportegyesületet részesített támogatásban. A Pénzügyi Irodával történő egyeztetés alapján két részletben kerül kifizetésre a megítélt összeg. Az első részlet 2019. június 30-ig, a második részlet 2019. október 30-ig került átutalásra. A legmagasabb összegű támogatást a Tabi Városi Sport Club kapta, összesen 4.400.000,- Ft-ot.

A szerződés értelmében a támogatások felhasználásáról 2019. december 31-ig kellett elszámolni az egyesületeknek, mely kötelezettségüknek a számlamásolatok beküldésével eleget tettek.


Civil szervezetek támogatása

A Képviselő-testület az önkormányzat 2019. évi költségvetésben a civil szervezetek támogatására 1.000.000,- Ft forrást biztosított. A pályázatot minden év április 15. napjáig kell a pályázóknak benyújtaniuk, a határidőig összesen 7 pályázat érkezett. A támogatásról a Képviselő-testület az áprilisi ülésén döntött és7 civil szervezetet részesített támogatásban.


A támogatási szerződések értelmében a támogatások felhasználásáról 2020. január 31-ig kellett elszámolni az egyesületeknek. Az egyesületek elszámolásukat a szerződésben foglaltak szerint teljes körűen benyújtották. Az elszámolásokból megállapítható, hogy a támogatásokat a pályázatban megfogalmazott célokra használták fel.


Támogatások

Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2019. (II.5.) számú rendeletében foglaltak alapján a Tabi Szőlősgazdák Egyesületét 150.000,- Ft vissza nem térítendő támogatásban részesítette az egyesület 2019. évi szüreti fesztiválon való részvételi költségei biztosításának céljára.

Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2019. (II.5.) számú rendeletében foglaltak alapján a Pro Maternitas Kft.-t 100.000,- Ft vissza nem térítendő támogatásban részesítette az Anyatejes Világnapi Ünnepség megrendezésének céljára.

Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2019. (X.10.) számú rendeletében foglaltak alapján a Nyugdíjasok Szervezetének Somogy Megyei Szövetségét 30.000,- Ft vissza nem térítendő támogatásban részesítette a Somogyi Szépkorúak Vegyes Műfajú Megyei Művészeti Gálájának Tabon történő megszervezésének céljára.


Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének135/2019. (VIII.28.) számú határozata alapján 200.000,- Ft vissza nem térítendő támogatást nyújtott a Finnországban megrendezésre kerülő Junior Masters Open Fekvenyomó Európabajnokság versenyre való felkészülés céljára.


Közfoglalkoztatás

Tab Város Önkormányzata és a Somogy Megyei Kormányhivatal Siófoki Járási Hivatal Tabi Munkaerőpiaci Pont hatósági szerződést kötött a 2019. évi közfoglalkoztatás támogatására az alábbiak szerint (a táblázat tartalmazza az áthúzódó programokat is):


Program

megnevezése

INTÉZMÉNY

Foglalkoztatás időtartama

Létszám

Hosszú időtartamú

közfoglalkoztatás

GAMESZ

Tabi Közös Önkormányzati Hivatal, Óvoda

2018.07.01.

2019.02.28.

14 fő

Hosszú időtartamú

közfoglalkoztatás

GAMESZ

2018.10.05.

2019.02.28.

3 fő

Hosszú időtartamú

közfoglalkoztatás

Óvoda

2018.10.22

2019.02.28.

1 fő

Hosszú időtartamú

(konyhai kisegítő képzés)


GAMESZ

2018.11.23

2019.02.28

3 fő

Hosszabb időtartamú (képzés)

GAMESZ

2019.02.15-

2019.03.31.

2 fő

Hosszabb időtartamú

GAMESZ

Tabi Közös Önkormányzati Hivatal, Óvoda, Könyvtár

2019.03.01-

2020.02.29.

17 fő


2019. évben a közfoglalkoztatásra éves szinten 17 fő foglalkozatását terveztük a költségvetésben. A támogatásaz éves program keretében 80 %-os, a többi program esetében 100%-os volt.


Beruházási felújítási feladatok


A felhalmozási és tőke jellegű kiadások teljesítése 26-%-os, ennek tételes teljesítését mutatja a 4. számú melléklet.


Uniós pályázatok:


A TOP-2.1.3-15 kódszámú „Csapadékvíz elvezető rendszer fejlesztése Tabon és Zalán” című pályázathoz a kivitelező kiválasztására a Majer Projekt Kft. képviseletében Majer István lefolytatta a közbeszerzési eljárást. A kivitelező kiválasztásáról 2018. december 20-án döntött a Képviselő-testület, és a Kaposvölgyi Vizitársulat bruttó 182.609.852,- Ft összegű árajánlatát fogadta el, amelyhez a Képviselő-testület 237/2018 (XII.20.) számú határozata alapján bruttó 11.680.933 Ft önerőt biztosít. A kivitelezői szerződés megkötésére 2019.02.18-án került sor. A kivitelező 2019.02.27-én vette át a munkaterületet. A Kaposvölgyi Vizitársulattal megkötött bruttó 182.609.852,- Ft összegű kivitelezési szerződésben foglalt munkálatok elkészültek, a kivitelező a műszaki átadás-átvételt követően (2019.10.02.) kiállította a végszámlát.

A Kapos Hidro Kft. a kiviteli tervek átadását követően kiállított a végszámlát bruttó 2.590.800,- Ft összegben.

A kivitelezéssel összhangban a műszaki ellenőrzéssel megbízott Tri-Koop Kft. is benyújtotta részszámláit és a végszámlát összesen bruttó 2.400.300,- Ft összegben.

A marketing, kommunikációs tevékenység ellátására a Responsum Kft. elkészítette a szemléletformálási stratégiai tervet, valamint információs napot tartott 2019.05.01-én. A tevékenységek ellátását követően az 1. részszámlát bruttó 1.143.000,- Ft összegben kiállította. A Responsum Kft. elkészítette a tájékoztató kiadványt, az ajándékokat, a sajtóanyagot és a 2. információs nap is megrendezésre került. A tevékenységek ellátását követően a végszámlát bruttó 1.257.300,- Ft összegben kiállította.

A pályázathoz további önerő biztosítása vált szükségessé bruttó 666.417,- Ft összegben, így a pályázathoz biztosított összes önerő összege 12.347.350,- Ft.

A 2017-ben átutalt bruttó 189.166.119,- Ft előleg elköltésre került, és a teljes összeg elszámolása megtörtént.


A TOP-1.1.3-15 kódszánú „Vásárcsarnok és piac kialakítása Tabon” pályázathoz a kiviteli tervek elkészültek. A beruházás kivitelezőjének kiválasztására a közbeszerzési eljárás 2018 novemberében indult meg. 2019.01.31-én a Képviselő-testület kiválasztotta a kivitelezőt, de a közbeszerzési eljárás ellenőrzéséről nemleges tanúsítványt kaptunk, így újabb közbeszerzési eljárás kiírására került sor 2019.06.17-én. A Képviselő-testület a 2019.01.31-én hozott kivitelező kiválasztásáról szóló döntését 2019.05.30-án hatály kívül helyezte. A kivitelező kiválasztásáról 2019. szeptember 13-án döntött a Képviselő-testület, és a Pillér Invest Építőipari Kft. bruttó 655.416.661,- Ft összegű árajánlatát fogadta el, amelyhez a Képviselő-testület 150/2019 (IX.13.) számú határozata alapján bruttó 202.775.580 Ft önerőt biztosít. A kivitelezői szerződés megkötésére 2019.11.20-án került sor (a kért előleg átutalásra került). A kivitelező 2019.11.29-én vette át a munkaterületet, az építkezési munkálatok elkezdődtek.

A kivitelezői szerződés aláírását követően Majer Projekt Kft. az 1. részszámlát 2019.12.03-án állította ki bruttó 3.556.000,- Ft összegben, melyet az önkormányzat kifizetet.

A 2017-ben átutalt bruttó 488.201.081,- Ft előlegből eddig összesen bruttó 89.369.806,- Ft elköltésre került, és összesen bruttó 12.586.040,- Ft elszámolása megtörtént.


A TOP-2.1.2-15 kódszámú „Zöld város kialakítása Tabon” az ÉSZ-KER Zrt. 2019.02.18-án megindította a kivitelező kiválasztására a közbeszerzési eljárást „Tab Város infrastruktúrális fejlesztése 4 részben” címen. A Képviselő-testület 2019.06.25-én döntött 3 rész tekintetében a kivitelezőről (Az 1. részt a Közbeszerzési Hatóság által megküldött tanúsítvány értelmében a Képviselő-testület 139/2019.(VIII.28.) számú határozatában érvénytelenné nyilvánította és új eljárás megindításáról döntött.). A Szabadics Közmű és Mélyépítő Kft-vel a 2., 3., és 4. rész tekintetében a szerződések aláírásra kerültek 2019.08.26-án (részenként a kért előlegek átutalásra kerültek). A kivitelező 2019.09.03-án vette át a munkaterületeket, az építkezési munkálatok elkezdődtek.

Az ÉSZ-KER Zrt. az 1. részszámlát bruttó 1.016.000,- Ft összegben benyújtotta, az önkormányzat 2019 februárjában átutalta.

A Koppány-tó engedélyes terveit Ripszám és Társa Bt. készítette el. A Koppány-tó vízjogi engedélyének jogerőre emelkedésével kiállította az 1. részszámlát bruttó 4.953.000,- Ft összegben 2019.02.15-én. Ripszám és Társa Bt. 2019.03.12-én elkészítette a Koppány-tó kiviteli tervét, a végszámlát benyújtotta bruttó 4.953.000,- Ft összegben. Az ÉSZ-KER Zrt. 2019.02.18-án megindította a kivitelező kiválasztására a közbeszerzési eljárást „Koppány-tó kialakítása és környezetrendezés” címen. A Képviselő-testület 2019.09.13-án döntött a nyertes ajánlattevőről, amely a Globe Aqua Szolgáltató Kft. bruttó 265.660.619,- Ft-os ajánlata. A Képviselő-testület a 149/2019.(IX.13.) határozatában döntött a Koppány-tó kivitelezési munkálatainak biztosításához bruttó 65.000.619,- Ft önerőről. A Globe Aqua Szolgáltató Kft-vel a szerződés aláírásra került 2019.12.05-én (a kért előleg átutalásra került). A kivitelező 2019.12.13-án vette át a munkaterületet, az építkezési munkálatok elkezdődtek.

Az ÉSZ-KER Zrt. 2019.09.26-án megindította a kivitelező kiválasztására a közbeszerzési eljárást „Szent István utcai parkoló kialakítása” címen. A Képviselő-testület 2020.02.07-én döntött a nyertes ajánlattevőről, amely az Ökobau Kft. bruttó 39.110.780,- Ft-os ajánlata. A Képviselő-testület a 29/2020.(II.7.) határozatában döntött a parkoló kivitelezési munkálatainak biztosításához bruttó 13.583.780,- Ft önerőről. A közbeszerzési eljárás ellenőrzése folyamatban van.

A 2017-ben átutalt bruttó 557.107.217,- Ft előlegből eddig összesen bruttó 61.016.997,- Ft elköltésre került, elszámolást még nem adtunk be.


A TOP-3.2.1-15 kódszámú „Önkormányzati épületek energetikai korszerűsítése Tabon”. A beruházás határidőre elkészült, a műszaki átadás-átvétel megtörtént 2018. július 31-én. A GAMESZ és a Rendőrség épületének felújítása során akadálymentesítési munkálatok is elvégzésre kerültek, amelynek megfelelőségéről rehabilitációs szakmérnök nyilatkozata szükséges. A munkát Molnár Géza e.v.-tól megrendeltük 2018 decemberében és 2019.03.12-én állította ki a nyilatkozatot és a nettó 100.000,- Ft (0% ÁFA) összegű számlát, amely átutalásra került.

Az épületek felújításának befejezését követően a megvalósított állapotra vonatkozóan energetikai tanúsítványok elkészítése volt szükséges. A munkát az EnerGO ZERO Kft-től megrendeltük 2018 decemberében és 2019.09.27-én elkészültek a tanúsítványok és a bruttó 254.000,- Ft összegű számlát kiállította, amely átutalásra került.

A 2017-ben átutalt bruttó 183.346.117,- Ft előleg elköltésre került, az eddig elszámolt összeg bruttó 129.615.961,- Ft. A ráemelési kérelem pozitív elbírálásban részesült, amelynek összege 2.722.551,- Ft.


A TOP-3.2.1-15 kódszámú „Rudnay Gyula Középiskola energetikai korszerűsítése” című pályázat kivitelezőjének kiválasztására a közbeszerzési eljárás lefolytatásra került. A kivitelezésre 2017. december 6-án szerződést kötött Tab Város Önkormányzata a Zselic Konstrukt Kft-vel bruttó 271.777.198 Ft összegben, amelyhez a Képviselő-testület 211/2017 (XI.30.) számú határozata alapján bruttó 20.811.814 Ft önerőt biztosít.

A kivitelező határidőre nem fejezete be a szerződésében vállaltakat, így az önkormányzat 2018. augusztus 23-án kötbérigényt nyújtott be nettó 21.399.779,- Ft összegben. A kivitelező készre jelentette a munkát és a műszaki átadás-átvétel 2019.05.30-án megtörtént. A Zselic Konstrukt Kft. 2019.06.05-én állította ki a bruttó 81.533.161,- Ft összegű végszámlát.

A kivitelezés műszaki ellenőrzéséhez 2017. október 13-án szerződést kötött Tab Város Önkormányzata a Stílus Kft-vel bruttó 2.679.700 Ft összegben. Végszámla kiállítására 2019.05.30-án vált jogosulttá a kivitelezési munkálatok végeztével.

A középiskola épületének felújítása során akadálymentesítési munkálatok is elvégzésre kerültek, amelynek megfelelőségéről rehabilitációs szakmérnök nyilatkozata szükséges. A munkát Molnár Géza e.v.-tól megrendeltük 2018 decemberében és 2019.03.12-én állította ki a nyilatkozatot és a nettó 50.000,- Ft (0% ÁFA) összegű számlát, amely átutalásra került.

Az épület felújításának befejezését követően a megvalósított állapotra vonatkozóan energetikai tanúsítvány elkészítése volt szükséges. A munkát az EnerGO ZERO Kft-től megrendeltük 2018 decemberében és 2019.09.27-én elkészült a tanúsítvány és a bruttó 63.500,- Ft összegű számlát kiállította, amely átutalásra került.

A 2017-ben átutalt bruttó 270.332.432,- Ft előleg elköltésre került, és összesen bruttó 87.361.753,- Ft elszámolása megtörtént már. A ráemelési kérelem jóváhagyásáról még nincs információnk.

2016 őszén beadott KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16 kódszámú „Tab Város Önkormányzata ASP központhoz való csatlakozása” pályázat záró elszámolása 2018 augusztus 29-én benyújtásra került egy változás bejelentéssel együtt. A változás bejelentést 2019.01.30-án jóváhagyták. A záró elszámolásról még nincs döntés.


Tab Város Önkormányzata által benyújtott VP6-7.2.1-7.4.1.2-16 kódszámú a „Helyi közutak állapotjavításához szükséges gépek beszerzése Tab. Lulla és Zics települések számára” című pályázat kapcsán a közbeszerzési eljárás lefolytatásra került. A legjobb árajánlatot adó Agrolánc Kft-vel az adásvételi szerződés 2019.01.21-én került aláírásra. A közbeszerzési eljárásról megkaptuk a tanúsítványt. Dr. Gelencsér-Gönczöl Adrienn közbeszerzési szaktanácsadó a bruttó 200.000,- Ft összegű számláját benyújtotta.

Az Agrolánc Kft. 2019.03.21-én leszállította az eszközöket és kiállította a bruttó 25.820.618,- Ft összegű számláját. Ezen a napon a konzorciumi partnerek is megkapták a számlájukat. A projektmenedzseri feladatokat a Somogy Társadalmi Felemelkedésért Nonprofit Kft. teljesítette, és benyújtotta a bruttó 406.400,- Ft összegű számláját.

A záró kifizetési kérelem 2019.05.16-án benyújtásra került. Az elszámolás 2019.08.07-én elfogadásra került.


Tab Város Önkormányzata az EFOP-1.5.3-16-2017-00006 kódszámú „Humán szolgáltatások fejlesztése Tabon és térségében” című pályázatára a támogatási szerződés 2018.03.28-án lépett hatályba. A pályázat keretében 5 fő mentor került alkalmazásra 2018.05.01-től munkaszerződéssel. A mentorok bére bruttó 200.000,- Ft/ fő/hó.

A szakmai megvalósítók:

  • 1 fő pénzügyi vezető megbízási szerződéssel bruttó 50.000,- Ft/hó
  • 1 fő szakmai vezető megbízási szerződéssel bruttó 250.000,- Ft/hó és
  • 1 fő projektmenedzser megbízási szerződéssel bruttó 90.000,- Ft/hó lettek alkalmazva 2018.05.01-től.

A rendezvények tekintetében a SMART Projektfejlesztő Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. 2019.06.10-én tartotta meg az első, 2019.09.06-án a második Tabi napokat, valamint 2019.08.17-én a második Egészségnapot. Az eszközbeszerzés részeként notebookok (bruttó 596.400,- Ft) és ülőgarnitúra került beszerzésre.

2019.09.05-én küldte meg a Nagy és Kiss Ügyvédi Iroda az állásfoglalást a pályázat megvalósítására vonatkozó közbeszerzésekről, és benyújtotta a bruttó 1.473.200,- Ft összegű végszámláját. Állásfoglalásuk alapján nem tartozunk közbeszerzési kötelezettség alá, így elkezdtük a beszerzési eljárásokat lefolytatni.

2019 őszén egészségmegőrző programok (vizitorna, gyógytorna, zumba, jóga, mentálhigiéné, szexuális felvilágosítás) tartására kötött szerződést az önkormányzat. A programok heti rendszerességgel kerülnek megtartásra, a Megbízottak havonta számlát nyújtanak be. Akkreditált képzések tartására a SMART Projektfejlesztő Kereskedelmi és Szolgáltató Kft-vel kötöttünk szerződést nettó 12.255.000,- Ft összegben.

2018 decemberében benyújtott 2. számú kifizetési kérelmet jóváhagyták, elszámolásra került bruttó 19.193.514,- Ft. A 3. számú kifizetési kérelem is jóváhagyásra került bruttó 434.911,- Ft összegben. 2019. október végén és 2019. decemberében 1-1 kifizetési kérelem került benyújtásra.

A pályázat megvalósítása folyamatosan zajlik. Az 1. mérföldkőhöz tartozó szakmai beszámoló elfogadásra került.


2018. június 11-én beadott KEHOP-1.2.1-18-2018-00169 azonosító számú „Klímatudatosságot erősítő szemléletformálás Tabon” című pályázat 2019.07.16-án pozitív elbírálásban részesült. A megítélt támogatási összeg 6.055.000,- Ft, amelyből 2.965.224,- Ft támogatási előleg átutalásra került. A támogatói okirat 2019.10.01–én került aláírásra. A pályázat szakértői szolgáltatásainak biztosítására 2019.12.11-én a Responsum Kft-vel kötött megbízási szerződést az önkormányzat bruttó 5.713.915,- Ft összegben.


A TOP-3.2.2-15 kódszámú „Napelempark létesítése Tabon” pályázat nem részesült pozitív elbírálásban, kérelmünket elutasították.


2019-ben benyújtott Pályázatok:


Tab Város Önkormányzata a horvátországi Ludberg Város Önkormányzatával együttműködve pályázatot nyújtott be „Eco smart cities2” címen. A pályázat elbírálás alatt van.


A Magyar Falu Program keretében az MFP-AEE/2019 kódszámú „Orvosi eszköz” alprogramra Tab Város Önkormányzata pályázatot nyújtott be 3007220932 iratazonosító számon „Orvosi eszközök beszerzése Tabon” címen. A pályázat 2019.07.24-én pozitív elbírálásban részesült. A megítélt támogatási összeg 3.138.590,- Ft, amely átutalásra is került. A pályázat megvalósítása 2020. első félévében várható.


Balaton Fejlesztési Tanács által kiírt „Településfejlesztési beruházások támogatása” című felhívásra pályázat került benyújtásra 2019.08.02-án „Közösségi terek fejlesztése Tabon” címmel. A támogatás intenzitása 50%-os, ezért bruttó 10.975.736,- Ft önerő biztosítása szükséges. A pályázat pozitív elbírálásban részesült, az erről szóló tájékoztatót 2019.10.09-én kapta meg önkormányzat. A megítélt támogatás összege bruttó 10.975.735,- Ft. A Támogatási Szerződés 2019.11.11-én került aláírásra.

A pályázat benyújtásához a kiviteli tervek elkészítésére az S-tér Sándor Kertépítészet Tervező, Építő és Kereskedelmi Kft-vel kötött az önkormányzat tervezési szerződést bruttó 1.524.000,- Ft összegben (a tervezés költsége elszámolható), a számla kifizetésre került. A pályázat benyújtásához rehabilitációs szakmérnök nyilatkozata is szükséges volt az akadálymentesítés tekintetében, amelyet Varjas András rehabilitációs környezettervező szakmérnöktől rendelt meg az önkormányzat 30.000,- Ft összegben (költsége elszámolható), a számla kifizetésre került. Az 1848-as Szabadságharc emlékére készülő szobor Leyer Kornél szobrászművésztől megrendelésre került bruttó 5.865.000,- Ft összegben.


2019. december 31-én Tab Város Önkormányzata pályázatot nyújtott be a VP6-19.2.1-53-10-17 kódszámú felhívásra „REAL iskolai műhelyek fejlesztése Tabon” címmel. A pályázott összeg 14.999.266,- Ft. A pályázat elbírálása folyamatban van, a döntés 2020 első félévében várható.

A pályázat benyújtásához rehabilitációs szakmérnök nyilatkozata is szükséges volt az akadálymentesítés tekintetében, amelyet Németh Ágota rehabilitációs környezettervező szakmérnöktől rendelt meg az önkormányzat 220.000,- Ft összegben (költsége elszámolható). Németh Ágota az 1. részszámlát benyújtotta 80.000,- Ft összegben.


Egyéb Pályázat:


A Norvég Alap Kétoldalú Kapcsolatok Nemzeti Alapja keretében finanszírozott PIERO projektben Tab Város Önkormányzata részt vett. A pályázatot a TÖOSZ adta be. A HU01-0009-PIERO-A1-2017 azonosítószámú „Tab és Etyek: Önkormányzatok a nemek közti nagyobb esélyegyenlőségért – MANORKA 2 - tanulmányút” című pályázat 19.915 € összegű támogatásban részesült 2017-ben. A pályázat záró kifizetési kérelme beadásra került, és 2018. június 29-én jóváhagyták. A projekt fenntartási időszaka 2018.06.30-tól 1 évi terjedő időszak. A fenntartási időszak lejárta előtt, 2019.06.14-én helyszíni ellenőrzésre került sor, ahol mindent rendben találtak.


2016. július 13-án Tab Város Önkormányzata a Nemzeti Szabadidős – Egészség Sportpark Programban egy „B” és egy „C” típusú sportpark kialakítására adta be pályázatát. 2019.04.04-én a „C” típusú sportparkot BMSK Zrt. jóváhagyta. A terület felmérése megtörtént az eszközök telepítéséhez. A BMSK Zrt-vel az együttműködési megállapodás aláírásra került 2019.06.24-én. 2020 januárjában elkezdődtek a kivitelezési munkálatok a BMSK Zrt. részéről, amelyhez az önkormányzat biztosította a terület vízszintes kialakítását.


Egyéb:

A Környezetközpontú irányítási rendszer felülvizsgálatát a MIKROPLAN Mérnöki Iroda 2019. május 6-án elvégezte. A MIKROPLAN Mérnöki Iroda részére bruttó 355.600 Ft átutalásra került. A tanúsítást a TÜV Hessen végezte. A számlát a hazai képviselője a Tequa-Zert Kft. állította ki, amelynek összege bruttó 279.400 Ft volt.


Energiahatékony Önkormányzat pályázat került benyújtásra 2019.02.13-án. A nevezési díj bruttó 76.200,- Ft volt. A pályázat pozitív elbírálásban részesült 2019.03.14-én. A védjegy-és logóhasználati jogosultságról a nyilatkozat aláírásra került, az akkreditáció érvényessége 1 év.


A Központi Állami Beruházás Ellenőrzési Rendszerben teljesítendő adatszolgáltatáshoz a regisztráció megtörtént.


Felújítási kiadások

Tab, Kossuth L u. 80. és a Tab, Kossuth L. u. 17 szám alatti társasházak lépcsőháza és alagsori közös helyiségeinek festésére kötött szerződést az Önkormányzat a Lenhoffer Kft-vel összesen bruttó 1.742 e forint összegben. A kivitelezés befejeződött, a számla kifizetésre került.


Tab, Kossuth L. u. 17. szám alatti társasház tető felújítási munkálataira kötött szerződést az Önkormányzat a Lenhoffer Kft-vel összesen bruttó 5.339 e forint összegben. A kivitelezés befejeződött, a számla kifizetésre került.


Kisebb beruházások, felújítások


VOLÁN telep villámvédelem kiépítése nettó 501.953 Ft +ÁFA összegért. Kivitelező a B-ELEKTRO 2006 Bt. A kivitelezés befejeződött, a számla kifizetésre került.


Tab, Kossuth Lajos u. 63. szám alatti Áruház épületének ereszcsatorna javítása 400 e + ÁFA összegben.


Tab, Kossuth Lajos u. 80. fsz. 4. szám alatti önkormányzati bérlakás szobáinak laminált parkettázása 292.250 Ft + ÁFA összegben.


Ivóvíz és csatorna hálózaton végzett felújítások, beszerzések


Tab ivóvíz hálózathoz:

  • 2 db frekvenciaváltó beszerzés került megrendelésre a DRV Zrt-nél 2018-ban nettó 442.e forintértékben. A teljesítés és a számla kiegyenlítése 2019 év elején történt.
  • 1 db nyomásfokozó szivattyú beszerzése a felső zónai hálózathoz nettó 600 e. forintértékben.
  • Tab X-es kútban meghibásodott szivattyú pótlására új eszköz beszerzés került megrendelésre nettó 420 e forint összegben


Szennyvízelvezetés és tisztításhoz:

  • szennyvízhálózat üzemeltetéséhez a gerincvezetékbe épített átemelő szivattyúkat rendelt az Önkormányzat (meghibásodott eszköz pótlására, illetve tartalékként) 3 darab eszköz összesen nettó 2.159 e forintértékben.
  • a szennyvíz telepen csurgalék átemelő és szippantott szennyvíz előkezelő felújítása nettó 3.500 e forintértékben, valamint szennyvíz keverő berendezés beszerzését rendelte meg az Önkormányzat nettó 1.190 e forint összegben, a házi átemelőkhöz 5 db tartalék szivattyúkat nettó 850 e forintértékben.


Kutak tervezése a Képviselő-testület 234/2018.(XII. 20.) számú határozatának megfelelően 2019. január hónapban a bruttó 400 e Ft összegre tervezési szerződés került aláírásra az AQUA-NÁD Bt-vel 2 db ivóvíztermelő kút tervezésére és engedélyeztetésére. A 2 db kút melléfúrásos javítására szóló engedélyes tervek elkészültek, a vízjogi létesítési engedélyt a Katasztrófavédelmi igazgatóság 2019 május hónapban megadta.

A megvalósításra az Innovációs és Technológiai Minisztérium által a Víziközművek Állami Rekonstrukciós Alapjának terhére meghirdetett pályázati felhívására a Képviselő-testület 19/2019. (II. 15.) számú határozata szerint 37.660 e Ft támogatási igénnyel, 16.140 e Ft önrész vállalása mellett benyújtásra került.

A Tab 4-es és 9-es ivóvíz kutak melléfúrásos javítására benyújtott pályázat a 2019. június 24-én kelt értesítés szerint elutasításra került, az indokolás szerint a melléfúrásos felújítás nem minősül rekonstrukciónak, így az nem elszámolható.


Munkásszálló

A Képviselő-testület 14/2019. (I.31.) számú határozatának megfelelően nettó 3.350 e Ft összegű tervezői szerződés került aláírásra a B Line Építészeti Iroda Kft-vel a Tab Kossuth L. u. 22 szám alatti telekre 80 férőhelyes munkásszálló engedélyezési tervdokumentáció elkészítésére, építési hatósághoz történő benyújtására.

A tervek elkészültek, az SMKH Siófoki Járási Hivatal Építésügyi Osztály az engedélyező határozatot 2019 május hónapban kiadta.

A Pénzügyminisztérium által meghirdetett pályázati felhívásra a Képviselő-testület 49/2019. (III.28.) számú határozata szerint 298.400 e Ft támogatási igénnyel 165.023 e Ft önerő biztosítása mellet benyújtásra került az Önkormányzat pályázata.

Az SM Kormányhivatal 2019. 06. 26-i dátummal kelt értesítése szerint a pályázat pozitív elbírálásban részesült. A Képviselő-testület a támogatást visszautasította.



Útépítések

Az Óvoda utca és a Jókai utca aszfaltozása, valamint az Óvoda utcában az Óvoda előtti területen burkolt felület kialakítása közbeszerzési eljárás keretében. Kivitelező a Kővágó-Ép Kft. beruházás értéke nettó 62.649.008,- Ft +ÁFA. A kivitelezés befejeződött, a számla kifizetésre került. Műszaki ellenőrzést Incze Domonkos vállalkozó végezte külön szerződés keretében bruttó 600.000,-Ft vállalkozási díjért.


Tab Munkás utca hrsz (EPRO) közművesítés útcsatlakozás: Munkás utca 1146/3 hrsz-ú útcsatlakozás tervezése bruttó 140.000 Ft értékben. Az engedélyes tervdokumentáció elkészült, a hatósági engedéllyel rendelkezik.


Lakossági ivóvízdíj támogatás


A lakossági víz- és csatornaszolgáltatás 2019 évi támogatására a vízgazdálkodásért felelős miniszter által kiírt pályázati felhívásra Tab Város Önkormányzat a Képviselő-testület 102/2019. (VI. 25.) számú határozata szerint benyújtásra került 37.396,3 e forintra.

Bírálat alapján Tab város nem részesült támogatásban. 



Szociális kiadások alakulása:

A jogosult részére jövedelme kiegészítésére, pótlására szociális ellátás nyújtható.


A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) értelmében, a szociális ellátás feltételeinek biztosítása az állam központi szerveinek és a helyi önkormányzatnak a feladata.

Az önkormányzat a szociális és gyermekjóléti feladatait a központi költségvetésből biztosított állami normatív támogatásból, valamint az önkormányzat saját bevételeiből látja el.


Az elmúlt években bekövetkezett hatásköri változások miatt mára már csak két ellátás, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény és a szünidei gyermekétkeztetés, amelynek a költségét az állam normatív alapon finanszírozza.


Tab Város Önkormányzata Képviselő-testülete (továbbiakban: képviselő-testület) az Szt.-ben és az önkormányzati rendeletben meghatározott feltételek alapján települési támogatást, valamint más pénzbeli támogatásokat nyújt.


Tab Város Önkormányzata - 2015. március hó 1. napjától - a Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni ellátások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 3/2015. (II. 27.) önkormányzati rendeletében szabályozza az önkormányzat által nyújtandó és nyújtható ellátási formákat és a jogosultsági feltételeket. Ezek a következők:


Települési támogatások:


Rendkívüli élethelyzetre tekintettel nyújtott települési támogatás:

Rendkívüli települési támogatásban kell részesíteni kérelemre azt a személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem a 10.000,- Ft-ot nem haladja meg, és az alkalmanként jelentkező, nem várt többletkiadások – elemi kár elhárítása, hosszabb kórházi kezeléssel járó betegség – miatt anyagi segítségre szorul. A támogatás összege a 20.000,- forintot nem haladhatja meg.

Rendkívüli élethelyzetre tekintettel nyújtandó települési támogatás iránti igény nem érkezett 2019. évben.


Létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatás:

Települési támogatásban lehet részesíteni azt a személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem a 45.000,- Ft-ot nem haladja meg. Évente legfeljebb egy alkalommal jövedelemre való tekintet nélkül is megállapítható települési támogatás, különösen betegséghez, elemi kár elhárításához, iskoláztatáshoz, hosszabb kórházi kezeléssel járó betegséghez. Az így megállapított támogatás összege maximum 20.000,- forint lehet.

A településen 2019. év során 61 fő részesült létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatásban, a támogatási alkalmak száma 71 volt. Ebből pénzbeli ellátásként 40 alkalommal biztosítottuk a támogatást, míg 31 alkalommal a támogatást természetbeni ellátásként nyújtottuk. Az ellátás iránti kérelem elutasítására 5 esetben került sor.

2019. év során összességében a segélyezési esetek száma (40 + 31 = 71) az egész évre tervezettnek (160) a 44,4 %-a.

Előző év azonos időszakában a segélyezési alkalmak száma 103 volt, így egy év alatt a segélyezési alkalmak számának 31,1 %-os csökkenését figyelhetjük meg. 2018. évben a segélyezettek száma 82 fő volt, így megállapíthatjuk, hogy a segélyezettek számában kisebb mértékű, azaz 25,6 %-os csökkenést tapasztalhatunk. A segélyezési alkalmak nagymértékű csökkenésének részben az az oka, hogy a helyi rendelet módosítása miatt a kérelmezők 2017. február hó 1. napja után negyedévente csak egy alkalommal részesülhetnek települési támogatásban.


Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás céljából nyújtott települési támogatás:

Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként megállapított települési támogatás összege 25.000,- Ft, ha az eltemettető családjában az egy főre jutó jövedelem a 45.000,- Ft-ot nem haladja meg. A támogatás iránti kérelemhez a jövedelemigazolásokon kívül csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonatot, és a temetés költségeiről a támogatást kérő nevére kiállított számlák eredeti példányát.

2019. évben 3 hozzátartozó részére került megállapításra a települési támogatás ezen formája, a fenti támogatás iránti kérelem elutasítására nem került sor a vizsgált időszakban. Ugyanakkor megállapítható, hogy több érdeklődő a jövedelemhatár ismeretében inkább létfenntartási gondok enyhítésére nyújtandó települési támogatást igényel.

2019. évre 6 hozzátartozó segélyezésével számoltunk. Előző év azonos időszakában 5 hozzátartozó részére került megállapításra a fenti támogatás.


Gyógyszerkiadások viselése céljából nyújtott települési támogatás:

A gyógyszerkiadások viseléséhez egy éven keresztül havi 5.000,- forint települési támogatásra jogosult az a rászorult személy, akinek a családjában az egy főre jutó nettó jövedelem az 50.000,- Ft-ot, egyedül élő esetén a 65.000,- Ft-ot nem haladja meg, és a havi rendszeres gyógyszerköltségének és gyógyászati segédeszközének a költsége meghaladja a 15.000,- Ft-ot.

2019. december hó 31. napján 3 fő részesült gyógyszerkiadások viselése céljából nyújtott települési támogatásban, ezen ellátás iránti kérelem elutasítására nem került sor a vizsgált időszakban.


Ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás:

Ápolási célú települési támogatás állapítható meg Tab Város közigazgatásai területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó nagykorú személynek, amennyiben az igénylő 18. életévét betöltött tartós beteg, közeli hozzátartozója gondozását, ápolását végzi; munkanélküliek ellátására, társadalombiztosítási ellátására, valamint nyugellátásra nem jogosult; a családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem a 28.000,- Ft-ot, egyedülálló esetén a 45.000,- Ft-ot nem haladja meg, és az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyonnal nem rendelkeznek; nem jogosult az Szt. 41. §-a alapján ápolási díjra, és keresőtevékenységet nem folytat.

Az ápolási célú települési támogatás a kérelem benyújtásának napjától 12 hónapra kerül megállapításra, összege 20.000,- Ft/hó.

2019. december hó 31. napján senki nem részesült ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatásban. A vizsgált időszakban e támogatás iránti kérelem elutasítására nem került sor.


Kamatmentes kölcsön:

Az elmúlt évben Tab Város Képviselő-testülete - az éves költségvetésben meghatározott keretösszeg mértékéig – pénzügyi tevékenységnek nem minősülő kamatmentes kölcsönben részesíthette évente egy alkalommal legfeljebb 85.000,- forint erejéig azt a rászoruló személyt, akinek a családjában az egy főre jutó nettó jövedelem a 22.800,- forintot elérte.

A vizsgált időszakban 11 fő részére került megállapításra a kamatmentes kölcsön, ezen ellátás iránti kérelem elutasítására nem került sor. 2019. évre 20 fő támogatásával számoltunk, 1000 e Ft összegben. Az év során a megállapított kamatmentes kölcsönök száma a tervezettnek az 55 %-a volt. Előző év azonos időszakában 15 fő részesült ezen ellátásban.


Köztemetés:

A haláleset helye szerint illetékes települési önkormányzat képviselő-testülete gondoskodik az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről, ha nincs vagy nem lelhető fel az eltemettetésre köteles személy, vagy az eltemettetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik.

2019. évre 7 köztemetéssel számoltunk, a tervezett összeg 1.100 e Ft volt. 2019. évben köztemetés elrendelésére 4 alkalommal került sor, további 4 alkalommal más településen elhunyt tabi lakos köztemetésének költségét kellett megtérítenünk a haláleset helye szerint illetékes önkormányzatnak. A vizsgált időszakban 14,3 %-al a tervezett felett alakult az ellátást igénybe vevők száma. Előző év azonos időszakában 3 tabi lakos eltemettetésére került sor köztemetés formájában.


Bursa Hungarica Ösztöndíj:

A képviselő-testület a 223/2018. (XI. 29.) számú határozatával döntött 14 fő felsőoktatási intézményben tanuló hallgató támogatásban részesítéséről. A támogatás mértéke havonta, személyenként 2.000,- és 4.000,- forint között változott.

A költségvetés tervezése során az ösztöndíjra 400.000,- forint támogatást ítélt meg a képviselő-testület.


Üdülési támogatás:

Tab Város Képviselő-testülete évente egy alkalommal 5.000,- Ft üdülési támogatásban részesítheti az oktatási intézmény által belföldön szervezett, legalább 5 napos üdülésen, illetve táborozáson részt vevő, tabi bejelentett lakóhellyel vagy bejelentett tartózkodási hellyel rendelkező, tabi alapfokú oktatási intézményben tanulói jogviszonnyal rendelkező gyermekeket.

A képviselő-testület a Tabi Takáts Gyula Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola alsó, illetve felső tagozatos tanulói üdülésének táborozásának támogatására egyaránt 150.000,- forintot, míg a Szent Gellért Római Katolikus Iskola és Óvoda diákjai üdülésének, táborozásának támogatására 50.000,- forintot biztosít.

2019. évben a fenti ellátás iránti kérelem nem érkezett az önkormányzathoz.


Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:

Ezen ellátásra jogosultak nem részesülnek havi rendszerességgel pénzellátásban, csak egy évben két alkalommal, augusztusban és novemberben kapnak jelenleg gyermekenként 6000,- forint, illetve 6.500,- forint összegű támogatást készpénz formájában. A jogosultak részére fizetendő esetenkénti támogatás összege a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetben lévő gyermekek esetén 6.500,- forint, míg a többi gyermek esetében 6.000,- forint.

2019. december hó 31. napján 27 gyermek részesült ebben az ellátásban. 2019. évre 50 gyermek támogatásával számoltunk, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre rendelkezésre álló előirányzat 650 e Ft.

Ezen ellátás iránti kérelem 2 gyermek esetében került elutasításra, mindkét esetben a család jövedelemi viszonyai haladták meg a jogszabályban előírt összeget.

Előző év azonos időpontjában 33 fő részesült rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben.

A támogatásban részesítettek számának folyamatos csökkenését figyelhetjük meg a gyermekek után járó adókedvezmény bevezetése óta.



Maradvány alakulása:

A maradványok megállapítását és intézményenkénti összegeit a 9. számú melléklet tartalmazza.

Önkormányzati szinten 1.596.863 eFt a 2019. évi maradvány összege, melyet csökkent a kötelezettséggel terhelt maradvány.

Intézmények részére nem került visszaadásra a maradvány összege, kivéve a Művelődési Központ és Gamesz ahol volt a kötelezettséggel terhelt maradvány, itt annak különbözetével került az elvonás megállapításra.

Az önkormányzatnak a helyi önkormányzatok 2019. évi általános működéséhez és ágazati feladataihoz kapcsolódó támogatások teljes körű elszámolása után 1.807.555 ft visszafizetési kötelezettégünk áll fenn, melyből 786.000 forint a központi tüzelőanyag támogatás (12.000 forint/fő) számolásából ered és 426.272 forint a többcélú kistérségi társulás elszámolása.


Közvetett támogatások indokolása:

A közvetett támogatások kimutatását a 17. számú melléklet tartalmazza.

A magánszemélyek kommunális adójánál 2 fő, a talajterhelési díjnál 1 fő esetében alkalmaztuk az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. tv. 134. §-ban meghatározott adómérséklést, adóelengedést összesen 52 eft összegben.



Többéves kihatással járó döntések indokolása:

A többéves kihatással járó kiadásokról készült kimutatást a 18. számú melléklet tartalmazza, önkormányzatunknak ilyen jellegű kötelezettsége nincs.

A beruházásokhoz kapcsolódó kötelezettségek a 2020. évi költségvetésbe tervezésre kerültek.



A gazdálkodás elemzése néhány mutatószám alapján:

A mérleg elemzése az eszközök és források év végi állományának alakulásáról nyújt információt.

Vagyoni helyzet vizsgálata:


  • a befektetett eszközök aránya az összes eszközön belül 64%-os. Az oktatási intézmények és a mentőállomás vagyonértéke a kezelésbeadott eszközök értékében szerepel ezért a befektetett eszközök közül átkerült a követelés jellegű sajátos elszámolások közé. Ezért nálunk ez a 838 milliós érték a követelések között szerepel, mint vagyonkezelésbe adott eszközökkel kapcsolatos visszapótlási követelés elszámolása.

Ezen belül meghatározó az ingatlanok aránya, amely 95%-ot tesz ki.

Az előző évhez képest 4.973.742 Ft-ról 4.858.995 eFt-ra változott a nettó befektetett eszközök értéke


A nettó vagyon csökkent az elszámolt értékcsökkenésekkel, és a fent említett vagyonkezelésbe adással, 2019 évben kevés volt a saját beruházásól a növekmény, mivel a nagy beruházások még folyamatban vannak.


  • A követelések összege 415.034 e ft-tal nőtt, jelenleg 1.150.994 ezer forint, ez tartalmazza a 837.667 eft -os vagyonkezelésbe adást és a 2020.évben esedékes, de előírt helyi adó előlegeket, amely 216 millió ft, valamint a szokásos működéshez kapcsolódó követeléseket és adott előlegeket.
  • A pénzeszközök aránya a forgóeszközökön belül jelentős, 58 % az aránya, abszolút összegben 1.597.056 ezer Ft, ez az előző évhez képest 363.988 ezer forinttal csökkent.


  • A saját forrás aránya a mérleg főösszegéhez:

2018 évben 67% volt és jelenleg  72%.


  • A kötelezettségeink aránya a forrásokon belül:

  2018.évben 1,5% és jelenleg 1,2 %.

  • A hosszúlejáratú kötelezettség alakulása:

Hosszú lejáratú kötelezettségünk nincs.


  • Vagyon fedezeti mutató:

Az önkormányzat a vagyonát 72%-os értékben saját tőkéből tudja fedezni.

A befektetett eszközök 89%-a a saját tőkéből van fedezve, idegen forrás nincs igénybe véve.


  • Az eladósodási mutató /hosszúlejáratú/ nagysága 0 %, jelenleg nem rendelkezünk hosszú lejáratú hitellel.


  • A likviditási I. mutató (f.eszk/röv.lej.köt.)  29,85, likviditási II.mutató (p.eszk-köv./röv.lej.köt.) 17,32.


  • A likviditási gyors ráta értéke 17,32 (1732 %). Az év végén meglévő összes kötelezettség (a szállítókkal szembeni tartozásnak és az egyéb rövidlejáratú kötelezettségek) fedezete 17,32-szerese áll pénzeszközben rendelkezésre,


T a b, 2020. július 9.



                                                                                                 Schmidt Jenő
                                                                                                  polgármester






























Mellékletek