Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2022. (II. 4.) önkormányzati rendelete

Az önkormányzat 2022. évi költségvetésről

Hatályos: 2022. 02. 05- 2022. 09. 08

Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2022. (II. 4.) önkormányzati rendelete

Az önkormányzat 2022. évi költségvetésről

2022.02.05.

Tab Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés f) pontjában és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, 2022. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:

A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya a 2022. évi költségvetés gazdálkodás vonatkozásában a képviselő-testületre és annak bizottságaira, az önkormányzat által irányított költségvetési szervekre - ideértve a Tabi Közös Önkormányzati Hivatalt is (a továbbiakban: Hivatal)- terjed ki.

2. § (1) Az önkormányzat összevont költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban a 1. melléklet tartalmazza.

(2) Az önkormányzat – elemi költségvetés szerinti- költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban a 2. melléklet tartalmazza.

(3) Az önkormányzat által alapított költségvetési szervek - ideértve a Hivatalt is - engedélyezett létszámát, valamint költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok, kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban a 3. melléklet tartalmazza.

(4) Az önkormányzat beruházási és felújítási kiadásait feladatonként a 12. melléklet tartalmazza.

(5) A Tabi Takáts Gyula Óvoda és Bölcsőde Többcélú Intézmény 5. melléklet szerint, mint költségvetési szerv intézményegységének engedélyezett létszámát, valamint költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban a 6. melléklet és a 7. melléklet tartalmazza.

(6) Az önkormányzat költségvetésében szereplő támogatási célokat és összegeit a 18. melléklet tartalmazza.

A költségvetés bevételei és kiadásai

3. § (1) A Képviselő-testület a helyi önkormányzat és a helyi önkormányzat által irányított költségvetési szervek (ideértve Hivatalt is) együttes 2022. évi költségvetését 5551639 eFt bevétellel és kiadással, ezen belül: 4972639 eFt tárgyévi bevétellel, 579000 eFt finanszírozási bevétellel (előző évi maradvány) 5551639 eFt tárgyévi kiadással. A főösszegen belül: 1591555 eFt működési célú bevétellel, 1339893 eFt működési célú kiadással, 251662 eFt működési célú többlettel, 4211746 eFt felhalmozási célú kiadással, 3960084 eFt felhalmozási célú bevétellel, 251662 eFt felhalmozási célú hiánnyal állapítja meg. Tab Város Önkormányzatának kormányzati funkciónkénti bevételeit a 23. melléklet tartalmazza.

(2) Az önkormányzatnak 2021. évben keletkezett olyan ügylete – beruházási hitel felvétel- , amely a 2011. évi CXCIV. törvény 10. § (1) bekezdésének hatálya alá esik. A saját bevételeket és az adósságot keletkeztető ügyleteiből eredő fizetési kötelezettségeket a 14. melléklet tartalmazza, a saját bevételek és az adósságot keletkeztető ügyletekől eredő fizetési kötelezettségek bemutatását a 22. melléklet tartalmazza.

(3) A bevételi és kiadási főösszegen belül a kiemelt előirányzatokat –a finanszírozási műveleteket is figyelembe véve- az alábbiak szerint állapítja meg: működési költségvetés tárgyévi bevétel 1092608 eFt, működési költségvetés finanszírozási bevétele 498947 eFt, működési költségvetés tárgyévi kiadás 1339893 eFt, ebből: - a személyi juttatások kiadásai 487876 eFt, a munkaadókat terhelő járulékok 67455 eFt, a dologi kiadások 317547 eFt, az ellátottak pénzbeli juttatásai ,10012 eFt, finanszírozási kiadás 37068 eFt, az egyéb működési célú kiadás 419935 eFt, Ebből: egyéb működési célú támogatás államháztartáson belülre 142177 eFt, egyéb működési célú támogatás államháztartáson kívülre 58250 eFt, az általános tartalék 199508 eFt, a céltartalék 20000 eFt,, a felhalmozási költségvetés tárgyévi bevétel 3880031 eFt, a felhalmozási költségvetés finanszírozási bevétele 80053 eFt, a felhalmozási költségvetés tárgyévi kiadása 4211746 eFt, ebből: a beruházások összege 4206746 eFt, a felújítások összege 5000 eFt.

(4) A képviselő-testület a működési és a felhalmozási célú bevételeket és kiadásokat az 13. melléklet és 14. melléklet szerint állapítja meg.

(5) Az önkormányzat engedélyezett létszáma 2022. évben -a közfoglalkoztatottak nélkül – 101,5 fő.

(6) A közfoglalkoztatottak éves létszáma 15 fő.

Az önkormányzat bevételei

4. § A 3. §-ban megállapított bevételi főösszeg kiemelt előirányzatonkénti megbontását és a kiadási főösszeget előirányzat csoportonként, ezen belül kiemelt előirányzatonként és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok az 1. melléklet tartalmazza.

5. § A 4. §-ban megállapított bevételeket az önkormányzat által alapított költségvetési szervenként a 3. melléklet tartalmazza, melyből a GAMESZ-t a 8. melléklet, a Művelődési Központot a 9. melléklet, a Könyvtárt a 10. melléklet, a Családsegítő és Gyermekjóléti Központot a 11. melléklet tartalmazza.

Az önkormányzat kiadásai

6. § A képviselő-testület a 2022. évi költségvetés kiadásait költségvetési szervenként - és ezen belül kiemelt előirányzatait, engedélyezett létszámát, valamint az intézményi támogatásokat a 3. melléklet szerint állapítja meg. A költségvetési szervek a személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival, valamint a működéshez, a vagyon használatához, a közfeladatai ellátásához szükséges egyéb előirányzataival rendelkeznek. Tab Város Önkormányzatának kormányzati funkciónkénti kiadásait a 24. melléklet tartalmazza.

7. § A képviselő-testület a Hivatal költségvetésében szereplő kiadásokat, valamint a létszámkeretet a 4. melléklet szerint állapítja meg. A személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival, valamint a működéshez, a vagyon használatához, a közfeladatai ellátásához szükséges egyéb előirányzataival e rendeletben foglaltak szerint, és a gazdálkodásról szóló belső szabályzatoknak megfelelően a jegyző rendelkezik.

Tartalékok

8. § Az önkormányzat 219508 eFt tartalékot képez, melyből 199508 eFt általános tartalék, és 20000 eFt a céltartalék. A tartalékok felett a képviselő-testület rendelkezik.

Több éves kihatással járó feladatok

9. § A képviselő-testület a több éves kihatással járó feladatok előirányzatait éves bontásban a 15. melléklet szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi évek előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.

10. § (1) Az előirányzat felhasználási tervet a 16. melléklet tartalmazza.

(2) A 2022. évi közvetett támogatások tervezett összegét a 17. melléklet tartalmazza.

(3) Az Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházások kimutatását a 19. melléklet tartalmazza.

(4) A központi költségvetésből származó támogatások jogcímeit és összegeit a 20. melléklet tartalmazza.

(5) Az önkormányzat által a lakosságnak juttatott támogatások, szociális, rászorultsági ellátások jogcímeit és összegeit a 21. melléklet tartalmazza.

A 2022. évi költségvetés végrehajtásának szabályai

11. § (1) A költségvetési szervek saját hatáskörében -kivéve a kiemelt előirányzatokon belül- nem módosíthatják a költségvetési előirányzatukat. A szükséges előirányzat változásról a polgármester előterjesztésében a képviselő testület negyedévente, de legkésőbb a költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendelet módosításáról. Ha évközben az Országgyűlés az önkormányzatot érintő központi adókból származó részesedést, a helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatai támogatásait, valamint a részükre juttatandó költségvetési támogatásokat zárolja, azokat csökkenti, vagy törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.

(2) A jóváhagyott bevételi előirányzatokon felüli, a többletfeladatokkal összefüggő többletbevételt – a céljelleggel juttatott pénzeszköz kivételével- a költségvetési rendeletmódosítást követően használható fel.

(3) A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 900 eFt összeghatárig – mely esetenként a 150 eFt összeghatárt nem haladhatja meg - a polgármesterre átruházza a személyi juttatás előirányzata és a lakásfelújítási keret kivételével. Az átruházott hatáskörben hozott döntésről a polgármester a soron következő ülésen köteles beszámolni a képviselő-testületnek.

(4) A képviselő-testület a rendeletben biztosított lakás felújítási keret terhére egyszeri 500 eFt összeghatárig az előirányzat felhasználási jogot a polgármesterre átruházza azzal, hogy az átruházott hatáskörben felhasznált összeg egy lakásra éves szinten az 900 eFt-ot nem haladhatja meg. A polgármester a hozott döntéséről a következő képviselő-testületi ülésen köteles beszámolni a képviselő-testületnek.

(5) A költségvetési szerveknél az egységes rovatrend Normatív jutalmak és a Céljuttatás, projektprémium rovatai terhére a költségvetési évben együttesen az egységes rovatrend Törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzatának 12 %-áig vállalható kötelezettség.

(6) Magyarország 2022.évi központi költségvetéséről szóló 2021. évi XC. törvény 62. §. (6) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Képviselő-testület az illetményalapot 2022. január 1-től 45000 forintban határozza meg.

12. § (1) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött hiány finanszírozására a képviselő-testület a számlavezető pénzintézettől likviditási hitelt vesz fel.

(2) Amennyiben a képviselő-testület által meghatározott folyószámla hitelkeret összege nem nyújt fedezetet a bérkifizetésekhez, akkor a képviselő-testület munkabér hitel felvételt engedélyez.

(3) Valamennyi az (1)–(2) bekezdésben meghatározott esetekben felhatalmazza a polgármestert és a pénzügyi ellenjegyzőt az ezzel kapcsolatos hitelszerződés megkötésére. A polgármester a hitelszerződésről, az annak aláírását követő soron következő képviselő-testületi ülésen köteles beszámolni.

(4) A szabad pénzeszközök pénzintézeti lekötésével kapcsolatos szerződések illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását a képviselő-testület értékhatártól függetlenül a polgármester hatáskörébe utalja, úgy, hogy ennek lebonyolítása csak a számlavezető pénzintézetnél történhet. A polgármester a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen beszámol.

(5) Az államháztartásról szóló 2011.évi CXCV. törvény ( a továbbiakban: Áht.)109. §-ának (6) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Képviselő-testület az önkormányzatnál és költségvetési szerveinél a kiadások készpénzben történő kifizetését az alábbi esetekben engedélyezi:

a) készpénzfizetési számlák kifizetése

b) vásárlási előleg, ellátmány

c) munkavállalók illetményelőlege

d) munkavállalók utazási költségtérítése

e) munkavállalók belföldi és külföldi kiküldetése

f) közcélú dolgozók munkabére

g) hóközi pénztári munkabér és személyi juttatás kifizetések

h) szociális ellátások, segélyek

i) lakosságnak kifizetett visszatérítések (pl.víziközmű)

j) pályázati, letéti díjak visszafizetése

k) térítési díjak visszafizetése

bérleti és egyéb közüzemi díjak túlfizetésének kifizetése.

13. § A költségvetési szervek költségvetési támogatását - finanszírozási szükségletüknek megfelelően - biztosítja a képviselő-testület, amely összességében nem haladhatja meg a támogatás időarányos összegét.

ZÁRÓ ÉS EGYÉB RENDELKEZÉSEK

14. § A Képviselő-testület tudomásul veszi, hogy az átmeneti időszakban a polgármester -az Áht 25. § (3) bekezdése szerint – a 2022.évi költségvetési rendeletnek megfelelően intézkedett a bevételek beszedéséről, a kiadások teljesítéséről. Az átmeneti időszakban beszedett bevételek, teljesített kiadások az Áht 25. § (4) bekezdése értelmében e költségvetési rendeletbe beépültek.

15. § Ez a rendelet 2022. február 5-én lép hatályba.