Tab Város Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (III.8.) önkormányzati rendeletének indokolása

az önkormányzat 2021. évi költségvetéséről

Hatályos: 2021. 03. 09

az önkormányzat 2021. évi költségvetéséről

Általános indokolás

I N D O K O L Á S

Tab Város Polgármesterének
7/2021.(III.8.) rendelethez

Általános indoklás

Az Országgyűlés a 2020. évi XC. törvénnyel elfogadta a 2021 évi költségvetés alapját képező Magyarország 2021. évi központi költségvetését.

2021. év a gazdaságvédelem költségvetése a járványügyi készültség fenntartása mellett.

Magyarország Kormánya által elfogadott 2021-es költségvetés fókuszában a járvány elleni védekezés, és a koronavírus járvány által nehéz helyzetbe került gazdaság újraindítása áll. A kormány számára az emberek élete és biztonsága az első. Ezért az Egészségbiztosítási és Járvány Elleni Védekezési Alap magába foglalja a járvány elleni védekezéshez, illetve az egészségügyi ellátórendszer működtetéséhez szükséges forrásokat. Kiemelt cél, hogy a magyar gazdaság minél hamarabb visszaállhasson a korábbi, európai szinten is kiemelkedő növekedési pályára. Ezt a célt szolgálja Magyarország történetének legnagyobb gazdaságvédelmi programja, melynek megvalósítása 2021-ben is folytatódni fog. A program kiemelten támogatja a munkahelyek megvédését és az új munkahelyek létrehozását. A kormány célja, hogy legalább annyi új munkahely jöjjön létre, ahányat a járvány tönkretett. Fontos, hogy Magyarország családbarát hely legyen, ezért a gyermekek és a gyermeket nevelő családok támogatását a 2021-es költségvetés továbbra is teljes mértékben biztosítja.

A további gyarapodás legfontosabb előfeltétele a biztonság, ezért a honvédelemmel és a közbiztonsággal kapcsolatos kiadások továbbra is kiemelt hangsúlyt kapnak a 2021 évi költségvetésben.

A koronavírus-járvány okozta gazdasági nehézségekre adott válaszként a kormány Magyarország eddigi legnagyobb gazdaságvédelmi programját dolgozta ki. A gazdaságvédelmi akcióterv lehetővé teszi a magyar vállalkozások stabilitásának megőrzését és a magyar családok anyagi biztonságának megvédését. A program intézkedései együttesen a teljes magyar éves GDP mintegy 20%-át mozgatják meg, és biztosítják az ország gazdasági szuverenitásának a megőrzését.

Továbbra is fontos cél a teljes foglalkoztatás. A kormány célja, hogy amennyi munkahelyet a vírus tönkretesz, legalább annyi új munkahelyet hozzunk létre. A foglalkoztatottak száma a válság előtt már meghaladta a 4,5 millió főt, miközben a 3,3%-os munkanélküliség a legalacsonyabb volt a rendszerváltás óta. A járvány okozta munkaerőpiaci nehézségeket a kormány nem segélyezéssel, hanem munkahelyteremtéssel és bértámogatással kezeli, amely több százezer munkahely megőrzését biztosíthatja, illetve cégek tömegének teszi lehetővé a minél gyorsabb talpra állást. A gazdaságvédelem költségvetése a gazdaság újraindítását célzó kiemelt programokra, fejlesztésekre, beruházásokra, továbbá a foglalkoztatás elősegítésével kapcsolatos intézkedésekre a Gazdaságvédelmi Alapon keresztül 2021-ben 2550 milliárd forintot meghaladó forrást biztosít.

A kormány továbbra is az adócsökkentés politikájában hisz. Szemben a korábbi kormányok válságkezelési gyakorlatával, amely elsősorban az adóemelésekre és a megszorításokra épült, a koronavírus járvány okozta gazdasági válság kezelése során a kormány az adócsökkentést és a magyar háztartások terheinek mérséklését választotta válságkezelési módszerként. Az átmeneti intézkedések mellett a kormány olyan hosszú távon is fennmaradó adócsökkentésekről döntött, amelyek éves szinten több száz milliárd forintot hagynak a magyar vállalkozásoknál, és közel négymillió munkahely biztonságát erősítik. A kisvállalati adó (kiva) kulcsa 2021. január 1-jétől 11%-ra csökken, ami közel 40 ezer vállalkozás számára jelent könnyebbséget.

A Kormány 639/2020. (XII.22.) Korm.rendelete a koronavírus-világjárvány nemzetgazdaságot érintő hatásának enyhítése érdekében szükséges egyes intézkedésekről szóló rendeletében foglaltak szerint:

A 2021-ben végződő adó évben a helyi iparűzési adó mértéke 1 százalék, akkor is, ha az önkormányzati rendeletben megállapított adómérték ennél több. (A helyi adókról szóló törvény 2 százalékot tartalmaz.) Ez azonban csak a mikro-, kis- és középvállalkozásokra vonatkozik.

A másik szabály pedig arról rendelkezik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozásnak 2021-ben, helyi iparűzési adónak csak a felét kell megfizetniük. A kedvezmény feltétele, hogy a vállalkozó 2021. február 25-ig nyilatkozzon a székhelye, telephelye szerinti önkormányzati adóhatóságnak arról, hogy mikro-, kis- és középvállalkozásnak minősül.

A lecsökkentett iparűzési adó kompenzálását irányozza elő a 25 ezer főnél kisebb lélekszámú településeken.

Krízis idején nem megszorításokra, nem a lakosság megsarcolására van szükség. Ezért a kormány olyan gazdaságvédelmi programot dolgozott ki, amely lehetővé teszi, hogy a gazdaság talpra állhasson úgy, hogy a társadalom anyagi helyzete ne roggyanjon meg. Jövőre több mint 352 milliárd forint jut a családi adókedvezményre és az első házasok kedvezményére.

A család- és nyugdíjasvédelmi program részeként 2021-től kezdődően négy lépésben visszaépül a 13. havi nyugdíj. 2021 februárjában a januári nyugdíjon felül a nyugdíjasok egyheti nyugdíjat fognak kapni, és ez történik majd 2022-ben, 2023-ban és 2024- ben is. Így 2024-től mintegy 2,6 millió nyugdíjas egy teljes hónappal több nyugdíjból gazdálkodhat. Erre 2021-ben 77 milliárd forintot fordít a költségvetés.

A költségvetés egyik meghatározó pillére az Egészségbiztosítási és Járvány Elleni Védekezési Alap, amely magába foglalja a járvány elleni védekezéshez, illetve az egészségügyi ellátórendszer működtetéséhez szükséges forrásokat, mintegy 3000 milliárd forint összegben. Az alap tartalmazza mindazon forrásokat, amelyek – többek között – az alapellátás, a járó- és fekvőbeteg ellátórendszer, a gyógyszerkiadások és a pénzbeli ellátások fedezetét képezik. A járvány elleni védekezés az egész ország közös ügye. A közös teherviselés keretében az alap bevételét képezi a kiskereskedelmi adó és a gépjárműadó teljes bevétele, amely így biztosítja, hogy a járvány elleni védekezésnek 2021-ben se legyen pénzügyi akadálya.

A kormányt a 2021-es költségvetés összeállításakor is a családbarát Magyarország célja vezérelte. Magyarországon az egyik legmagasabb a családtámogatások aránya egész Európában a nemzeti össztermékhez képest. Célunk az elmúlt években bevezetett széleskörű családtámogatási programok megvédése. Ennek megfelelően a költségvetés 2021-ben is biztosítja a családvédelmi akcióterv intézkedéseinek a fedezetét, így mintegy 2295 milliárd forint áll majd rendelkezésre a magyar családok támogatására.

A 2021-es költségvetésben minden kiemelt terület több forrással gazdálkodhat, mint az előző évben. 2010-hez képest a családok támogatására 1360 milliárd forinttal, a nyugdíjakra 1160 milliárd forinttal, az államháztartásban dolgozók bérére 1865 milliárd forinttal, az egészségügyi kiadásokra pedig 918 milliárd forinttal magasabb összeg jut. Az Európát sújtó bevándorlás továbbra is az egyik legfontosabb politikai kérdés. A migráció számunkra nem lehetőséget, hanem kulturális, gazdasági és közbiztonsági kockázatot jelent. Magyarország az egyik legnagyobb nyomásnak kitett migrációs útvonalon fekszik, éppen ezért a jövő évi költségvetésben tovább emeljük a közbiztonságra és a honvédelemre szánt forrásokat. Így a hazánk védelmére és biztonságára fordított kiadások 2010-hez képest több mint 984 milliárd forinttal nőnek. A 2021-es költségvetés célja, hogy a gazdaság újraindításával Magyarország visszaállhasson a korábbi, európai szinten is kiemelkedő növekedési pályára, és így minden magyar ember megélhetése biztonságban legyen.

A helyi önkormányzatok 2021. évi és finanszírozási rendszere

Az önkormányzati finanszírozás 2021. évi alapelveiben kisebb változások történtek az előző évhez képest:

a gépjárműadó bevétellel nem számolhatunk 2020 áprilisától, a gépjárműadó a Járvány Elleni Védekezési Alap fejezet bevételét képezi, ügyintézése: 2021 január 01-től átkerült a NAV-hoz,

a költségvetési törvény szerinti egyes támogatások összege a törvényben rögzített jogcímek szerint alakul,

a támogatások zöme feladatalapú, és kötött felhasználású,

szolidaritási hozzájárulás összege az iparűzési adóerő-képességtől függ.

A 2021. évi központi költségvetésről szóló törvényjavaslat a helyi önkormányzatok támogatására 864,8 Mrd Ft kiadási előirányzatot tervez, amely a 2020. évi 735,8 Mrd Ft előirányzathoz képest 17,5 %-os növekedést mutat.

Ezen belül 52,5 %-kal emelkedik a helyi önkormányzatok működésének általános támogatása, valamint 4,5%-kal a gyermekétkeztetési feladatok támogatása.

Az alábbi támogatási címek esetében növekszik az előirányzat a 2021. évi központi költségvetésről szóló törvényjavaslat szerint:

az önkormányzati hivatal működésének támogatásának fajlagos összege (+0,5%),

az óvodában foglalkoztatott pedagógusok és a nevelőmunkát közvetlenül segítők átlagbéralapú támogatása (+15%),

bölcsödei béralapú támogatás bölcsődei dajkák, középfokú végzettségű kisgyermeknevelők, szaktanácsadók esetén (+42,3)

a települési önkormányzatok szociális, gyermekjóléti és gyermekétkeztetési feladatainak támogatásán belül az egyes szociális és gyermekjóléti feladatok fajlagos támogatása (+9,5%).

Intézményi gyermekétkeztetés fajlagos támogatása (+8%),

Többcélú kistérségi társulás által ellátott feladatok támogatása- szoc.étk., házi segítség nyújtás, idősek nappali ellátása-fajlagos összege az előző évhez képest növekedett (+10,8%),

Kulturális feladatok támogatása (+73,5 %)

Általános működési feladatok támogatása:

Helyi önkormányzatok működésének általános támogatása.

Önkormányzati hivatal működésének támogatása: közös önkormányzati hivatal esetében a támogatás a székhely önkormányzatot illeti meg az Mötv. szellemének megfelelően. A támogatás összege 2021.évben 5.475 eFt/fő összegre emelkedett.

Jelenleg a 2021. évre vonatkozó felmérésből a Kvtv. szerint finanszírozzák az önkormányzatokat.

Településüzemeltetéshez kapcsolódó feladatellátás támogatása:

zöldterület gazdálkodás

közvilágítás

közutak fenntartása

köztemetők fenntartása

A támogatások alapja a 2019. december 31. statisztikai adatok, illetve adatszolgáltatások szerint lett megállapítva.

Egyéb önkormányzati feladatok támogatása:

A helyi önkormányzatokat további, a költségvetési törvényben nem nevesített Mötv. szerinti feladataik ellátása érdekében lakos alapú működési támogatás illeti meg az alábbiak szerint:

Támogatási összeg: 2700 Ft/fő (2020. január 1-jei KSH lakosságszám) differenciáltan a település nagyságához, és az adóerő-képesség szerint.

Köznevelés:

A helyi önkormányzatok egyes köznevelési feladatainak támogatásában szerkezeti változás nem következett be.

Óvodapedagógusok és segítőik bértámogatása

Elve: Jogszabály szerinti oktatásszervezési paraméterek alapján a havi átlagkeresetek finanszírozása

Lépései:

gyerekszámból, csoportátlagból – elismert csoportszám

pedagógus kötelező óraszámból, elismert csoportszámból – elismert pedagógus létszám

átlagkeresetből, elismert pedagógus létszám - bértámogatás

A bértámogatás tartalmazza a pedagógus életpálya modell miatti bérnövekedés fedezetét is.

Óvodapedagógusok bértámogatása: 4.861.500 forint/számított létszám/év

Pedagógusok munkáját segítők bértámogatása: 2.919.000 forint/létszám/év

Óvodaműködtetés

a statisztikai gyermeklétszám és 97.400 forint/fő/év szorzataként kapott összeg.

Szociális feladatok támogatása

A települési önkormányzatok szociális feladatainak egyéb támogatása:

Erre a normatívára Tab nem jogosult, mivel csak a 35.000 forint egy lakosra jutó adóerő-képesség alatti települések kapják a támogatást.

Egyes szociális és gyermekjóléti feladatok támogatása:

Család- és gyermekjóléti szolgálat és központ működtetése:

A szociális törvényben, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvényben és külön jogszabályban megfogalmazottak szerint a közös önkormányzati hivatal a szolgálat után, illetve a járás székhely önkormányzat a központ működtetése után a járáshoz tartozó települések alapján jogosult a támogatásra.

2018 szeptembertől került bevezetésre az Óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység támogatása jogcím finanszírozása, melyre az a járásszékhely települési önkormányzat jogosult, amely az általa fenntartott család- és gyermekjóléti központ útján ellátja a Gyvt. 40/A. § (2) bekezdés ag) pontja szerinti óvodai és iskolai szociális segítő tevékenységet.

Gyermekétkeztetés

A gyermekétkeztetés támogatása jogcím a 2021. évi költségvetési törvényben is a szociális ágazat támogatásai között szerepel

A támogatási rendszer az előző évhez hasonlóan van kialakítva, nem gyermekenkénti fajlagos összeg jár, hanem

Elismert dolgozók bértámogatása

Gyermekétkeztetés üzemeltetési támogatása alapján.

Elismert dolgozók bértámogatása:

kapacitástól függő számított dolgozói létszám (ellátotti létszám alapján elismert dolgozói létszám)

bértámogatás fajlagos összege: 2.376 000 forint/számított létszám/év (vásárolt szolgáltatás esetén is jár, ilyen esetben a szolgáltatási díjra használható)

Gyermekétkeztetés üzemeltetési támogatása:

béren kívüli egyéb kiadások (dologi és kiadások) támogatására szolgál.

A rászoruló gyermekek szünidei étkeztetésének támogatása továbbra is marad. A támogatás a rászoruló gyermekek Gyvt. 21/C. § (1) bekezdés a) pontjában szereplő gyermekek szünidei étkeztetését biztosító települési önkormányzatokat illeti meg, az étkezési adagok száma alapján. A támogatás összege az egy lakosra jutó adóerő-képességtől függő fajlagos összegek figyelembevételével került meghatározásra, Tabon ez 285 Ft/adag.

Bölcsőde, mini bölcsőde támogatása:

2018 évben változott a bölcsődék támogatásának rendszere, mely egyrészt béralapú támogatás, más részben üzemeltetési támogatás. A központi költségvetés a Kjt., valamint a kereseteket meghatározó más jogszabályok alapján elismert átlagbéralapú támogatást biztosít a bölcsődét, mini bölcsődét fenntartó települési önkormányzatok részére, az általuk foglalkoztatott kisgyermeknevelők és dajkák (a továbbiakban együtt: szakmai dolgozók) béréhez, valamint az ehhez kapcsolódó szociális hozzájárulási adó kifizetéséhez. A bértámogatás szolgál a bölcsődei pótlék és az arra tekintettel fizetendő szociális hozzájárulási adó kifizetésére is.

A béralapú támogatás összege bölcsődei dajkák, középfokú végzettségű kisgyermeknevelők, szaktanácsadók esetén 4.260.000.-Ft/létszám/év.

Bölcsődei üzemeltetési támogatásra a központi költségvetés támogatást biztosít az önkormányzatok számára, az általuk biztosított bölcsődei, mini bölcsődei feladattal összefüggésben felmerülő kiadásokhoz, így várhatóan -a tényleges létszámtól függően- összesen 13.005 eFt támogatásra leszünk jogosultak 2021. évben.

A személyes gondozást, és a házi segítség nyújtást valamint az időskorúak nappali intézményi ellátását a többcélú kistérségi társulás látja el, de a normatívákat csak a települési önkormányzat igényelheti le, ezért ezekre a feladatokra kapott 41.187 eFt összeg támogatási célú pénzeszközként átkerül a társuláshoz.

Kulturális feladatok támogatása

Kulturális feladatok támogatására 2.170 Ft/fő összeget tartalmaz a költségvetési törvény, amely lakosságszám alapján illeti meg az önkormányzatot.

Önkormányzati szolidaritási hozzájárulás

A 22 000 forint feletti egy lakosra jutó iparűzési adóerő-képességgel rendelkező önkormányzat az egy lakosra jutó iparűzési adóerő-képességétől függő mértékű szolidaritási hozzájárulást teljesít a központi költségvetésnek. A szolidaritási hozzájárulás alapja az önkormányzat költségvetési tv.1.3. pont szerinti iparűzési adóerő-képességet meghatározó adóalapja (a továbbiakban: a szolidaritási hozzájárulás alapja, ami Tabnál: 21.236.570 eFt). A szolidaritási hozzájárulás teljesítése a nettó finanszírozás keretében történik.

Tab egy lakosra jutó adóerő képessége 68.806 Ft.

Tab Város Önkormányzatának 2021 évre számolt szolidaritási hozzájárulása 85.490 eFt.

A helyi önkormányzatok kiegészítő támogatásai:

A támogatás három részből tevődik össze:

Helyi önkormányzatok működési célú költségvetési támogatása (pl: itt van többek között a lakossági víz- és csatornaszolgáltatás támogatása, a könyvtári és közművelődési érdekeltségnövelő támogatás))

Helyi önkormányzatok felhalmozási célú költségvetési támogatása: pl. önkormányzati feladat ellátást szolgáló fejlesztések támogatása

Vis maior támogatás

ezekre a támogatásokra majd év közben külön lehet pályázni.

RÉSZLETES INDOKOLÁS

BEVÉTELEK ALAKULÁSA:

Az intézményeknél keletkezett működési bevételek nagyságrendje jelentősen nem változott az előző évhez képest. Az iskolák étkeztetését továbbra is a helyi önkormányzatok biztosítják, a középiskola étkeztetésnél pedig mi vagyunk a szolgáltatók, így bevételként csak a gyermek által fizetett nyersanyag norma egy része jelentkezik, mivel egyre több az ingyenes, illetve kedvezményes étkező.

Intézményenkénti részletezését a 3 sz. melléklet és altáblái tartalmazzák.

Helyi adókból 377.000 eFt bevétellel számolunk . Az iparűzési adóból várhatóan 352.000 eFt,

- jelentősen alacsonyabb, mint az előző évi terv- a Kormány 639/2020. (XII.22.) Korm.rendelete a koronavírus-világjárvány nemzetgazdaságot érintő hatásának enyhítése érdekében szükséges egyes intézkedésekről szóló rendeletében foglaltakat figyelembe véve, a fentiek szerint. A magánszemélyek kommunális adójából 12.000 eFt és az építményadóból 13.000 eFt származik. Az egyéb díjak, bírságok, pótlékok összege 1.300 eFt.

Az önkormányzatnak költségvetési állami támogatásból 333.990 eFt bevétele várható. 2021.évben a többcélú kistérségi társulások által ellátott szociális feladatok finanszírozása az önkormányzatokon keresztül történik ezért 41.187 eFt támogatás a mi költségvetésünkben szerepel, és ugyanilyen összegű támogatásértékű kiadás is beépült a költségvetésbe. A támogatás jogcímeit és összegeit a 12.sz. melléklet tartalmazza.

Működési célú támogatásra államháztartáson belülről 29.875 eFt-tal számolunk. A közfoglalkoztatáshoz 11.587 eFt-ot veszünk át, ezen túlmenően az óvodához veszünk még át pénzt 150 eFt összegben, valamint 50 eFt-ot a könyvtárhoz. Az esélyegyenlőség elősegítését célzó programra 14.999 eFt, a klímatudatosságot erősítő szemléletformálás programra 3.089 eFt bevétel szerepel a költségvetésbe.

Fejlesztési célú támogatásértékű bevételre 180.577 eFt-ot terveztünk, ezek a beruházások Eu-s forrásai és a hazai támogatások. A beruházások műszaki előre haladásának függvényében az összeg évközben változhat.

Hitel felvételt a rendelet-tervezetbe beterveztük 200.000 eFt összegben beruházási hitelként, amelyet a „Vásárcsarnok és Piac kialakítása Tabon„ pályázat önerős részéhez igényeltük 2020-ban, a folyósítás 2021 évre áthúzódott .

A rendelet tervezet 815.000 e Ft. előző évi maradvány igénybevételét tartalmaz, amely a zárszámadás után még pontostásra kerül.

KIADÁSOK ALAKULÁSA:

A kiadások tervezésénél meghatározó volt, hogy csak a szükséges költségek kerültek a rendelet-tervezetbe. Az intézményeknél minden jogszabályban előírt bér tervezésre került, a különböző pótlékok is. A minimálbér és a garantált bérminimum 2021. évi összegét a 20/2021.(I.28.) Korm.rendelet szabályozza, mely szerint 2021. február 1-től a kötelező legkisebb munkabér (minimálbér) 167.400 Ft és a garantált bérminimum 219.000 Ft, ezen összegekkel számoltunk a költségvetésben. A 46/2021.(II.5.) Korm. rendelet értelmében a közfoglalkoztatási bér is változott az előző évekhez képest.

Intézményrendszer működtetése:

Köznevelési intézmény:

A 2021. évben is változatlanul két intézményegységgel működik az Önkormányzat fenntartásában lévő Tabi Takáts Gyula Óvoda és Bölcsőde Többcélú Intézmény, melynek illetékessége a településekkel kötött feladatellátási szerződések alapján Tab Város, valamint Lulla, Sérsekszőlős, Zala, Torvaj, Zics és Somogyegres Községek közigazgatási területére terjed ki.

Az intézményben a nevelőmunka személyi és tárgyi feltételei biztosítottak. A nevelő-oktató munkát 10 fő óvodapedagógus és 1 fő intézményvezető látja el 5 gyermekcsoportban. A nevelő-oktató munkát 5 fő dajka, 1 fő pedagógiai asszisztens és 1 fő óvodatitkár segíti. A maximálisan felvehető gyermeklétszám 125 fő. A kihasználtság szinte 100 %-os.

Zichy Mihály Művelődési Központ:

A kulturális intézményekben foglalkoztatottak közalkalmazotti jogviszonyának átalakulásáról, valamint egyes kulturális tárgyú törvények módosításáról szóló 2020. évi XXXII. törvény értelmében a kulturális intézményben foglalkoztatottaknak közalkalmazotti jogviszonya 2020. november 1. napjával a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény szerinti munkaviszonnyá alakult át. A tovább foglalkoztatáshoz 1 fő nem járult hozzá, ezért közalkalmazotti jogviszonya megszűnt.

Az intézmény feladatait a képviselő-testület által jóváhagyott éves munkaterv alapján végzi. Mint kulturális alapellátó intézmény kultúraközvetítő és szolgáltató tevékenységet végez. Tevékenységének fő célja a kultúraközvetítés, a közösségi színtér biztosítása, a megye és a város szellemi és művészeti értékeinek, hagyományainak megismertetése, az amatőr alkotó közösségek munkájának segítése, ösztönzése, az ismeretszerzés, az iskolai rendszeren kívüli oktatás segítése, színtér és kötetlen közművelődési formák biztosítása a fiatalok szabadidejének kulturált eltöltéséhez, az időskorúak közművelődési igényeinek kielégítéséhez. Részt vesz a városi ünnepségek, kiemelt helyi és regionális közművelődési események lebonyolításában, ezzel is hozzájárulva a város művészeti életének fellendítéséhez. Feladatainak megvalósítása érdekében együttműködik más kulturális intézménnyel, oktatási intézményekkel, amatőr művészeti csoportokkal, kultúraközvetítő egyesületekkel, hagyományőrző civil szervezetekkel. Saját rendezvényei mellett helyt ad külső szervek programjainak is. Tárgyi eszközök folyamos beszerzésével biztosítja a rendezvények megfelelő színvonalú megtartását.

Az intézmény költségvetését a fenntartói finanszírozás mellett saját bevételekből (terembérleti díjból, jegyeladásból, szponzori támogatásból) is kívánja biztosítani.

Városi Könyvtár Tab:

A kulturális intézményekben foglalkoztatottak közalkalmazotti jogviszonyának átalakulásáról, valamint egyes kulturális tárgyú törvények módosításáról szóló 2020. évi XXXII. törvény értelmében a kulturális intézményben foglalkoztatottaknak közalkalmazotti jogviszonya 2020. november 1. napjával a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény szerinti munkaviszonnyá alakult át. A tovább foglalkoztatáshoz 1 fő nem járult hozzá, ezért közalkalmazotti jogviszonya megszűnt. A Városi Könyvtárban mindenki hozzájárult a tovább foglalkoztatáshoz.

Az intézmény feladatait a képviselő-testület által jóváhagyott éves munkaterv alapján végzi. Működteti a felnőtt olvasószolgálatot és a gyermek könyvtárat, ellátja a könyvtári állomány gyarapítását, nyilvántartását, feltárását, a helytörténeti dokumentumok feldolgozását, valamint biztosítja azok megőrzését, védelmét. Az intézmény munkatársai számos rendezvényt, kiállítást, csoportos foglalkozásokat tartanak a Magyar Néprajzi Gyűjtemény és a Nagy Ferenc Galéria bevonásával. Az intézmény a Könyvtári Szolgáltató Rendszert 23 településen működteti.

GAMESZ

Az intézmény a helyi önkormányzat költségvetési szerveként működik, két telephelyen. A konyha- és üzemfenntartási feladatokat a Virág utca 12. szám alatt, a műszaki feladatokat pedig a Dózsa György utca 2. szám alatt látják el.

A műszaki szekció feladatai:

zöldterület-karbantartás: iskolák, óvoda, művelődési intézmények, közterek, közparkok, parkolók, piac- és vásártér, külterületi földutak, erdők, sportpályák, önkormányzati ingatlanok karbantartása (kis- és nagyjavítások), önkormányzati épületek bontása (bontás, szortírozás, értékesítés), gépi földmunkák (terep előkészítése, földutak javítása, árkok tisztítása);

köztisztasági tevékenység: kiskukázás, padkázások, zöldhulladék-szállítás, piac- és vásártéren keletkezett hulladék elszállítása, utak;

út és közterület karbantartás: hidak javítása, téli síkosság-mentesítés, hótolás, sózás, kátyúzások, hídfestések, forgalmi táblák kihelyezése, utcabútorok javítása;

piac és vásár üzemeltetése;

sportlétesítmények üzemeltetése;

közfoglalkoztatási projektek irányítása, lebonyolítása.

Feladatként jelentkezik a közétkeztetés megszervezése mellett a szabad kapacitás terhére rendezvények lebonyolítása is (középiskolai szalagavató, katolikus egyházközösségi bál és lakodalmi rendezvények). Az intézményben 26 fő közalkalmazott látja el a városüzemeltetés és az étkeztetés feladatait. A működés tárgyi feltételei biztosítottak.

Tabi Családsegítő és Gyermekjóléti Központ

Az intézmény 2016. január 1. napjától működik, ellátja a családsegítés és gyermekjóléti szolgáltatás feladatait. Települési szinten a család- és gyermekjóléti szolgálatot működteti, járási szinten pedig a család- és gyermekjóléti központot. A települési önkormányzatok feladatkörébe tartozó szolgáltatásokat a Tabi Közös Önkormányzati Hivatalhoz tartozó települések (Tab, Bábonymegyer, Lulla, Sérsekszőlős, Torvaj, Zala, Zics), a járási szolgáltatásokat pedig 24 település vonatkozásában látja el. Működési területén négy Gyermekjóléti Szolgálat, három önálló, egyszemélyes Család- és Gyermekjóléti Szolgálat, valamint Tabon a Központ integrált szakmai egysége működik. A gyermekjóléti szolgáltatás keretében a gyermekek testi és lelki egészségének, családban történő nevelkedésének elősegítése, a gyermek veszélyeztetettségének megelőzése, a kialakult veszélyeztetettség megszüntetése, illetve a családjából kiemelt gyermek visszahelyezése a legfontosabb feladata.

A családsegítés a szociális vagy mentálhigiénés problémák, illetve egyéb krízishelyzet miatt segítségre szoruló személyek, családjuk számára az ilyen helyzethez vezető okok megelőzése, a krízishelyzet megszüntetése, valamint az életvezetési képesség megőrzése céljából nyújtott szolgáltatás.

Tabi Közös Önkormányzati Hivatal

A Tabi Közös Önkormányzati Hivatal a 2021. évben is a Tab Város Önkormányzata, valamint Bábonymegyer, Lulla, Sérsekszőlős, Torvaj, Zala és Zics Községek Önkormányzatai által kötött megállapodás alapján működik. A hivatal létszámkerete 31 fő, ebből jelenleg 1 álláshely betöltetlen, 1 fő pedig fizetés nélküli szabadságon van.

Testvérvárosi kapcsolatok

Az előző évek gyakorlatának megfelelően a 2021. évben is a Szervezési Iroda szervezi és egyezteti a hivatalos testvér-települési programokat. A Képviselő-testület a 2021. évi szüreti fesztiválra is meghívja Tab Város valamennyi testvértelepülésének küldöttségét, gondoskodik szállásukról és ellátásukról.

Civil szervezetek és sport szervezetek támogatása

A 2021. évben a Képviselő-testület várhatóan az eddigi gyakorlatának megfelelően 1 millió forint keretösszegben támogatja Tab Város civil szervezeteit és 7 millió forint keretösszegben a sport szervezeteket.

Közfoglalkoztatás

A korábbi évekhez hasonlóan 2021. évben is tervezzük a településen a közfoglalkoztatást, az áthúzódó programokkal együtt éves szinten átlagosan 15 fő foglalkoztatásával. A hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás keretében a foglalkoztatottak a közterületek karbantartását, parkok gondozását, fűnyírást, parlagfű-mentesítést, hóeltakarítást, rendezvények előkészítésében és lebonyolításában történő közreműködést, intézményeknél a takarítási, karbantartási feladatokat.

A hosszabb időtartamú közfoglalkoztatást 2021. március 1. napjától tervezzük. A támogatás még nem ismert, a korábbi években a bér és járulékok 70 %-a volt, ezért 2021. évben is várhatóan 70 %-os intenzitású lesz.

A közfoglalkoztatásban résztvevő intézmények: GAMESZ, Tabi Közös Önkormányzati Hivatal, Városi Könyvtár, Zichy Mihály Művelődési Központ, a Tabi Takáts Gyula Óvoda és Bölcsőde Többcélú Intézmény.

Szociális kiadások alakulása:

A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: szociális törvény) értelmében a szociális ellátás feltételeinek biztosítása az állam központi szerveinek és a helyi önkormányzatnak a feladata.

Az önkormányzat a szociális és gyermekjóléti feladatait a központi költségvetésből biztosított állami normatív támogatásból, valamint az önkormányzat saját bevételeiből látja el.

Az elmúlt években bekövetkezett hatásköri változások miatt mára már csak két ellátás, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény és az ehhez szorosan kapcsolódó kiegészítő pénzbeli ellátás és a szünidei gyermekétkeztetés maradt, amelynek a költségét az állam normatív alapon finanszírozza.

A képviselő-testület a szociális törvényben és az önkormányzati rendeletben meghatározott feltételek alapján települési támogatást, valamint más pénzbeli támogatásokat állapíthat meg.

Tab Város Önkormányzata - 2015. március hó 1. napjától - a Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni ellátások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 3/2015. (II. 27.) önkormányzati rendeletében (továbbiakban: helyi rendelet) szabályozza az önkormányzat által nyújtható ellátási formákat és a jogosultsági feltételeket. A helyi rendelet által nyújtható ellátások a következők:

Települési támogatások:

Rendkívüli élethelyzetre tekintettel nyújtott települési támogatás:

Rendkívüli települési támogatásban kell részesíteni kérelemre azt a személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembevételével az egy főre jutó nettó jövedelem a 10.000,- Ft-ot nem haladja meg, és az alkalmanként jelentkező, nem várt többletkiadások – elemi kár elhárítása, hosszabb kórházi kezeléssel járó betegség – miatt anyagi segítségre szorul. Az támogatás összege a 20.000,- forintot nem haladhatja meg.

2020. évben a beszámoló készítéséig nem került megállapításra ezen ellátási forma, ezért 2021. évre csak 5 fő támogatásával számoltunk.

Létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatás:

Települési támogatásban lehet részesíteni negyedévente egy alkalommal kérelemre vagy hivatalból – különösen nevelési-oktatási intézmény, gyámhatóság, továbbá más családvédelemmel foglalkozó intézmény, illetve természetes személy vagy a gyermekek érdekeinek védelmét ellátó társadalmi szervezet kezdeményezésére – azt a személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembevételével az egy főre jutó nettó jövedelem a 45.000,- Ft-ot nem haladja meg.

A 2020. évi időarányos tényadatok figyelembevételével az előző évinél alacsonyabb létszámmal és előirányzattal került megtervezésre a létfenntartási gondok enyhítésére nyújtható települési támogatás.

Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás céljából nyújtott települési támogatás:

Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként megállapított települési támogatás összege 25.000,- Ft, ha az eltemettető családjában az egy főre jutó jövedelem a 45.000,- Ft-ot nem haladja meg. A támogatás iránti kérelemhez a jövedelemigazolásokon kívül csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonatot, és a temetés költségeiről a támogatást kérő nevére kiállított számlák eredeti példányát.

A 2020. évi időarányos tényadatok figyelembevételével 2021. évre az előző évivel azonos összegben került megtervezésre a fenti támogatásra fordítható előirányzat.

Gyógyszerkiadások viselése céljából nyújtott települési támogatás:

A gyógyszerkiadások viseléséhez egy éven keresztül havi 5.000,- forint települési támogatásra jogosult az a rászorult személy, akinek a családjában az egy főre jutó nettó jövedelem az 50.000,- Ft-ot, egyedül élő esetén a 65.000,- Ft-ot nem haladja meg, és a havi rendszeres gyógyszerköltségének és gyógyászati segédeszközének a költsége meghaladja a 15.000,- Ft-ot.

2021. egész évre az előző évinél 1 fővel kevesebb, azaz 4 fő segélyezésével számoltunk.

Ápolási célú települési támogatás

Ápolási célú települési támogatás állapítható meg Tab Város közigazgatásai területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó nagykorú személy részére, amennyiben 18. életévét betöltött tartós beteg közeli hozzátartozója gondozását, ápolását végzi; munkanélküliek ellátására, társadalombiztosítási ellátására, valamint nyugellátásra nem jogosult; a családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem a 28.000,- Ft-ot, egyedülálló esetén a 45.000,- Ft-ot nem haladja meg, és az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyonnal nem rendelkeznek; nem jogosult az Szt. 41. §-a alapján ápolási díjra és keresőtevékenységet nem folytat;

Az ápolási célú települési támogatás a kérelem benyújtásának napjától 12 hónapra kerül megállapításra, összege 20.000,- Ft/hó.

2020. évben ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás iránti kérelem nem érkezett, ezért a 2020. évi tervvel egyezően, csak 2 fő támogatásával számoltunk 2021. évre.

Kamatmentes kölcsön:

Tab Város Képviselő-testülete - az éves költségvetésben meghatározott keretösszeg mértékéig – pénzügyi tevékenységnek nem minősülő kamatmentes kölcsönben részesítheti évente egy alkalommal legfeljebb 85.000,- forint erejéig azt a rászoruló személyt, akinek a családjában az egy főre jutó nettó jövedelem a 22.800,- forintot eléri.

A 2020. évi időarányos tényadatok figyelembevételével 2021. évre 12,5 %-kal alacsonyabb összegben került megtervezésre a fenti támogatásra fordítható előirányzat.

Köztemetés:

A köztemetés megállapításának feltételeit a szociális törvény szabályozza. 2020. évi időarányos tényadatok figyelembevételével, 2 fővel kevesebb létszámmal és 23 %-al alacsonyabb előirányzattal számoltunk 2021. évre.

Üdülési támogatás:

Tab Város Képviselő-testülete évente egy alkalommal 5.000,- Ft üdülési támogatásban részesítheti az oktatási intézmény által belföldön szervezett, legalább 5 napos üdülésen, illetve táborozáson részt vevő, tabi bejelentett lakóhellyel vagy bejelentett tartózkodási hellyel rendelkező, tabi alapfokú oktatási intézményben tanulói jogviszonnyal rendelkező gyermekeket.

A képviselő-testület a Tabi Takáts Gyula Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola alsó, illetve felső tagozatos tanulói üdülésének táborozásának támogatására egyaránt 150.000,- forintot, míg a Szent Gellért Római Katolikus Iskola és Óvoda diákjai üdülésének, táborozásának támogatására 50.000,- forintot biztosít.

A fentiekre tekintettel, a 2020. évivel azonosan, 2021. évre is 350.000,- forint előirányzattal, és változatlan létszámadatokkal számoltunk.

Bursa Hungarica Ösztöndíj:

A képviselő-testület e támogatásra 2021. évben felhasználható előirányzatot 400.000,- forintban határozta meg a 130/2020. (X. 1.) számú képviselő-testületi határozatával. Az ösztöndíjak odaítélésére 2020. novemberében került sor, 11 „A” típusúra pályázó részére került megállapításra az ellátás.

Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:

Ezen ellátásra jogosultak nem részesülnek havi rendszerességgel pénzellátásban, csak egy évben két alkalommal, augusztusban és novemberben kapnak jelenleg gyermekenként 6000,- forint, illetve 6.500,- forint összegű támogatást.

A jogosultak részére fizetendő esetenkénti támogatás összege a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetben lévő gyermekek esetén 6.500,- forint, míg a többi gyermek esetében 6.000,- forint.

A település tekintetében 2021. évre a 2020. évinél 14,3 %-kal alacsonyabb, azaz 30 gyermek támogatásával számoltunk, mivel 2020. évben ezen ellátásban részesülők száma elmaradt a tervezettől. Az ellátásra jogosultak számának a folyamatos csökkenésének oka egyrészt a gyermekek után járó adókedvezmény bevezetése, valamint a minimálbér emelkedése, másrészt az ellátásra való jogosultság jövedelemhatárának az elmúlt 10 év átlagában az átlagjövedelem emelkedéstől messze elmaradó mértéke.

Kiegészítő pénzbeli ellátás

A rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult gyermek után a gyermek családba fogadó gyámjául kirendelt hozzátartozó kiegészítő pénzbeli ellátásra, valamint egy évben két alkalommal 8400 forint pótlékra jogosult, ha a gyermek tartására köteles, és nyugdíjban, vagy nyugdíjszerű ellátásban részesül.

A kiegészítő pénzbeli ellátás havi összege – gyermekenként – az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 22 százaléka, azaz jelenleg 6.270 forint.

Jelenleg egy kiskorú gyámjául kirendelt személy részére fizetjük a fenti ellátást.

Szociális étkezésben és nappali ellátásban részesülők támogatása:

A 2020. évi időarányos tényadatok, a veszélyhelyzet miatt bekövetkezett ellátotti szám csökkenés, valamint az étkezési térítési díjak várható emelésének figyelembe vételével került megtervezésre a szociális étkezésre és a nappali ellátásban részesülők támogatására fordítandó előirányzat.

Szünidei gyermekétkeztetés:

A szünidei gyermekétkezés ellátásra jogosultak számának a tervezésénél a 2020. évi tényadatokat, a 2021. évi igényfelmérés eredményét, és az étkezési térítési díj várható emelését vettük figyelembe.

Újszülöttek támogatása:

A képviselő-testület a Tab Város közigazgatási területén lakóhellyel rendelkező és a lakóhelyén életvitelszerűen élő, újszülött gyermeket nevelő, a gyermekkel egy lakcímen élő szülőt egyszeri, 30.000,- Ft értékű babacsomag formájában nyújtott támogatásban részesítheti.

2020. évi időarányos tényadatok figyelembevételével, 2021-re 25 szülő támogatásával számoltunk.

Beruházások-felújítások

Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházások-felújítások:

Vásárcsarnok építésére a TOP Európai Regionális Fejlesztési Alaphoz benyújtott pályázat támogatási szerződése 2017. június 01-én lépett hatályba.

A pályázat keretében új vásárcsarnok épül, a meglévő épület részben bontásra illetve felújításra kerül. A piac l és piac 2, valamint az általuk közre zárt terület összevonásra került, ahol fedett árusító helyek, parkolók, szilárd burkolatú tér épül.

A tervezett beruházás összes költsége 691 millió forint, az EU támogatás összesen 500 millió forint, tervezett önerő 203 millió forint. A 2021. évi beruházási érték, amely kifizetésre vár 223,951 millió forint, dologi kiadás 0,8 millió forint lesz.

Zöld város program a TOP Európai Regionális Fejlesztési Alaphoz benyújtott pályázat támogatási szerződése 2017. június 07-én lépett hatályba. A pályázat keretében Szent István tér építése – Kossuth 118-120 ingatlanokon, Virág úti lakótelep felújítása, csónakázó tó kialakítása, zöldterületek korszerűsítése, épület felújítás, parkoló kialakítása történik.

A tervezett beruházás összes költsége 660 millió forint, az EU támogatás összesen 582 millió forint, önerő 78 millió forint. A 2021. évi beruházási értéke, amely kifizetésre vár 62,605 millió forint, a dologi kiadás 3,810 millió forint lesz.

Humán szolgáltatások fejlesztése Tabon és térségében” az EFOP Európai Szociális Alap Alaphoz benyújtott pályázat pozitív bírálatban részesült. A pályázat konzorciumi formában került benyújtásra, ahol Tab Város Önkormányzata a konzorcium vezetője. Konzorciumi tagok: Bábonymegyer Község Önkormányzata, Lulla Község Önkormányzata, Torvaj Község Önkormányzata, Zala Község Önkormányzata, Zics Község Önkormányzata. A támogatási szerződés 2018. március 28-án lépett hatályba. A tervezett fejlesztés összes költsége 250 millió forint EU támogatás, az önerő 80 e Ft. A 2018-ban átutalt előleg 66 millió forint volt. A 2021. évi beruházási értéke várhatóan 10 millió forint, a dologi kiadás 62,956 millió forint és 19,5 millió forint munkabér és járulék lesz.

Klímatudatosságot erősítő szemléletformálás Tabon című pályázat a Kohéziós Alap kiírására benyújtott pályázat. A támogatási szerződés 2019. október 01-én lépett hatályba. A pályázat keretében a klímatudatosságot erősítő programok (előadások, vetélkedők, rendezvények, képzések) megvalósítására kerül sor az iskolások és a nyugdíjasok számára.

Az EU támogatás összesen 6 millió forint. A 2021. évi dologi kiadás értéke várhatóan 3,49 millió forint és a munkabér és járulék 0,1 millió forint lesz.

Önkormányzati épületek energetikai korszerűsítése Tabon II. (Könyvtár, Uszoda, Művelődési ház, Galéria) a TOP Európai Regionális Fejlesztési Alap felhívására 2019-ben pályázatot nyújtunk be. A pályázat elbírálás alatt van.

Az uszoda épületére napkollektor kerül tervezésre. A Könyvtár, a Művelődési ház és a Galéria épületén homlokzati hőszigetelés, nyílászáró csere kerül betervezésre.

A tervezett beruházás összes költsége várhatóan 95,7 millió forint, az EU támogatás összesen 95,7 millió forint.

Bölcsőde bővítése Tabon című pályázat a TOP Európai Regionális Fejlesztési Alap felhívására 2019-ben pályázatot nyújtott be az önkormányzat. A pályázat elbírálás alatt van.

A meglévő bölcsőde épületének bővítése, új eszközök, játékok beszerzése.

A tervezett beruházás összes költsége várhatóan 195 millió forint, az EU támogatás összesen 195 millió forint, ebből Tab részesedése 184,5 millió forint. A 2021. évi beruházási értéke várhatóan 172 millió forint, a dologi kiadás 12,450 millió forint lesz.

REAL iskolai műhelyek fejlesztése Tabon című pályázat a VP Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap kiírására benyújtott pályázat.

A pályázat keretében a Zichy Mihály Művelődési Központban kerülne felújításra 2 helyiség és eszközök beszerzése valósulna meg.

A tervezett beruházás összes költsége várhatóan 15 millió forint, az EU támogatás összesen 15 millió forint.

Hazai támogatással megvalósuló beruházások-felújítások:

Tab, Kossuth utca északi oldalán lévő kerékpárút (Hrsz: 525/5.) burkolat felújítási munkái című pályázat című pályázat a Magyar Falu Program kiírására benyújtott pályázat. A Támogatói Okirat 2020. július 25-én lépett hatályba. A hazai támogatás összesen 22 millió forint, szükséges önerő nagysága várhatóan 5 millió forint. A 2021. évi beruházási értéke várhatóan 27,5 millió forint és a dologi kiadás 0,5 millió forint lesz.

Nemzetközi támogatással megvalósuló pályázat:

ECO smart cities 2 című pályázat a HU-HR Interreg CBC megnevezésű konstrukcióra benyújtott pályázat a horvátországi Ludberg Város Önkormányzatával konzorciumban. A támogatás intenzitás mértéke 100%, mely 85% Európai Regionális Fejlesztési Alap támogatásából és 15% hazai költségvetési támogatásból áll össze. A projekt célja egy okos város mintaprogram megvalósítása. A tervezett pályázat Tabra jutó költsége várhatóan 105 561,8 euró, az EU támogatás összesen 105 561,8 euró.

Egyéb kiadások:

Tervezés (idősek otthona, társasházi homlokzatok felújítása, zöld város, ipari park, csapadékvíz elvezetés, Tab Város gazdasági intézkedési tervének kidolgozása, uszoda energetikai korszerűsítése).

Kisebb javítások, felújítások (kazáncserék,…stb).

Hivatal - belső karbantartási munkálatok – központi klíma kialakítása, festés, zárszerkezetek cseréje.

Szivattyúk cseréje ivóvíz, szennyvíz hálózatban.

Kossuth 17 karbantartási munkálatok (kazánok cseréje, fűtésrendszer karbantartása).

Kossuth 80. 4 db lakás karbantartása – festés, mázolás.

Útépítések (Május 1. utca Arany János utca felöli oldala, játszótér melletti murvás út kétrétegű felületi zárása, Dobó K. és Széchenyi utcát összekötő út felújítása, Kossuth Lajos u. járda burkolat felújítása – a körforgalomtól az autóbusz állomásig, valamint az Óvoda utca Zeneiskola épülete előtti szakasz felújítása - térkő).

Szoboráthelyezések – Szent István szobor a Szent István térre.

Szent István szobor helyére esőbeálló telepítése.

Városközpont térburkolat átalakítás, szökőkút, kaszkád javítás, pihenőpark faszerkezet javítás.

Könyvtár épület energetikai felújítást megelőzőtetőszerkezet és villámvédelem felújítása.

KIR rendszer felülvizsgálatának költsége.

Energia megtakarítási intézkedési tervek készítése.

Sportpálya felújítási munkálataihoz a Tabi Városi Sport Club részére önerő biztosítása.

Energiahatékonysági Kiválósági pályázat nevezési díj

Urnafal építése a temetőben.

Tűzoltóság melletti téren a kihelyezett táblára óriásplakát készítése, valamint pihenőpark közepére terepasztal építése.

Koppány -tóhoz villamos csatlakozás kiépítése, vízforgató rendszer telepítése.

Galéria tetőszerkezet és villámvédelem felújítása

A működési célra átadott pénzeszközök összegét tételesen a 10. sz. melléklet tartalmazza

A 2021. évi közvetett támogatások tervezett összegének indoklása:

Közvetett támogatások tervezésénél az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. tv. 134. § alapján a méltányosság gyakorlásának lehetőségét vettük figyelembe (adó mérséklése, elengedése, törlése stb.).

Többéves kihatással járó kiadások:

A többéves kihatással járó kötelezettségeink 2030-as évig vannak, a 200 MFt beruházási hitel tőke és kamatvisszafizetési kötelezettsége.

Tartalékként szerepel a költségvetési rendelettervezetben 340.112 eFt, melyből 320.112 eFt általános tartalék, és 20.000 eFt a céltartalék.

Tab, 2021. március 4.

Schmidt Jenő