Karád község képviselő-testületének 5/2017 (VI.28..) önkormányzati rendelete

Karád Község Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2017.(VI.27.) önkormányzati rendelete a hivatali helyiségen és hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és egyéb családi események engedélyezésének szabályiról és díjairól

Hatályos: 2017. 07. 01- 2017. 09. 26


Karád Község Önkormányzat Képviselő-testületének

5/2017.(VI.27.)  önkormányzati rendelete

a hivatali helyiségen és hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és egyéb  családi események engedélyezésének  szabályairól és díjairól



Karád Község Önkormányzat  Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi  I. törvény 96. §-a a./ és b./ pontjában kapott felhatalmazás alapján  a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés a./ pontjában és 32 cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


  1. A rendelet hatálya


1.§.  A rendelet hatálya Karád község közigazgatási területén történő

 -      házasságkötésekre

 - anyakönyvi bejegyzést nem igényló családi eseményekre, a            szolgáltatásokat igénybe vevőkre, valamint  a Karádi Közös  Önkormányzati  Hivatal  által foglalkoztatott  anyakönyvvezetőkre és az     anyakönyvi események lebonyolításában résztvevő köztisztviselő           közreműködőkre, az e rendelet alkalmazásában anyakönyvi  eseményekre  terjed ki ( a továbbiakban: anyakönyvi esemény ).


  1. Értelmező rendelkezések


2.§. E  rendelet  alkalmazásában:


(1) Hivatali helyiség: Karádi Közös Önkormányzati Hivatal ( 8676 Karád, Attila

 utca 31. ) nagyterme, továbbá ha e a helyiség az  önkormányzat részéről felmerülő okból nem vehető  igénybe, akkor a  jegyző által kijelölt helyiség.


(2) A munkaidőben történő anyakönyvi esemény: A Karádi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában (Ügyrendjében )  meghatározott  munkarend.


(3) Ünnepnap: A Munka Törvénykönyvében meghatározott  munkaszüneti nap.


(4)  Anyakönyvi bejegyzést nem igénylő családi esemény:   névadó, házassági fogadalom megerősítése.




  1. Hivatali helyiségben  és hivatali időben történő  anyakönyvi esemény

3.§. Hivatali munkaidőben történő anyakönyvi események kizárólag a jelen rendelet 1. számú  mellékletében meghatározott mértékű alapdíjat kell  szolgáltatási díjként megfizetni.


  1. Hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény


4.§  Hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény  díjköteles és kérelemre engedélyezhető.


(1)A házasságkötés és egyéb családi  esemény  létesítésének  törvényben előírt módját és az eseményhez méltó körülményeket  akkor is biztosítani kell, ha az hivatali helyiségen kívül történik.


(2) A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény  engedélyezésére irányuló kérelem ügyében a jegyző esetenként, az anyakönyvvezetővel történt egyeztetést követően dönt.


(3) Meg kell tagadni a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezését amennyiben az  anyakönyvvezető őrizetében lévő alapiratok  a helyszínre történő szállításának és a  hivatali helyiségbe való biztonságos  visszaszállításának feltételei, továbbá    az eseményhez méltó körülmények nem biztosítottak.


(4) A kérelmet írásban, a házasságkötési szándék és  egyéb családi esemény bejelentésével egyidejűleg kell benyújtani. A díj befizetését a kérelem benyújtásával egyidejűleg kell igazolni. A  kérelem elutasítása esetén a befizetett díjat   a kérelmező részére  8 napon  belül vissza kell utalni.


( 5) A döntést megelőzően az anyakönyvvezető a megjelölt helyszínem szemlét tarhat, melynek eredményéről tájékoztatja a jegyzőt.


( 6) A hivatali helyiségen kívüli   anyakönyvi esemény  lebonyolításáért fizetendő díjat  a rendelet 1. számú melléklete állapítja meg.


5.§. A hivatali munkaidőn  kívül történő anyakönyvi  esemény lebonyolítása díjköteles és  kérelemre engedélyezhető.


(1)A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésére irányuló kérelem  ügyében a  jegyző esetenként,  az anyakönyvvezetővel történt egyeztetést követően  dönt.


(2)  a kérelmet írásban a házasságkötési szándék és egyéb családi esemény bejelentésével egyidejűleg  kell benyújtani.  A díj befizetését a kérelem benyújtásával  egyidejűleg kell igazolni. A kérelem elutasítása esetén a befizetett díjat  a kérelmező részére 8 napon belül vissza kell utalni.


(3) Vasárnap és munkaszüneti napon történő anyakönyvi esemény nem engedélyezhető.


(4) Hivatali munkaidőn túl történő anyakönyvi esemény hétfőtől csütörtökig  16:00 és 19:00 óra között , pénteken  15:00  és 19:00 óra között  szombaton  8:00 és 19:00  között rendezhető meg.


  1. Az anyakönyvi esemény engedélyeztetésével kapcsolatos szolgáltatási  díjakról


6.§.  A jelen rendelet 1. számú mellékletében  meghatározott alapdíjat minden esetben meg kell fizetni.


( 1) A hivatali helyiségen kívül történő  továbbá a hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi  események esetén a jelen rendelet 1. számú mellélete szerinti díjakat  az igényelt szolgáltatások szerint külön-külön megállapítva, de  összeszámolva kell megfizetni.


(2) A jelen rendeletben meghatározott szolgáltatási díjakat a Közös Önkormányzati Hivatal  költségvetési elszámolási számlájára  kell befizetni.


(3) Az  anyakönyvi események valamelyik  igénybe vevő vagy  az igénybe evők mindegyike részéről történő meghiúsulása esetén a díj az alábbiak szerint  fizethető vissza:_

a.) 100 %-os a szolgáltatási díj visszafizetése, amennyiben valamelyik igénybe vevő halála miatt  hiúsul meg az anyakönyvi esemény.

b./ 75 %-os a szolgáltatási díj visszafizetése, amennyiben az anyakönyvi eseményt  megelőző 90 nap és 180 nap között  történik a kérelem visszavonása.

c./ 50 %-os a szolgáltatási díj visszafizetése, amennyiben az anyakönyvi eseményt megelőző 30 nap   és 90 nap között történi a kérelem visszavonása.

d./ nem téríthető vissza a szolgáltatási díj, amennyiben  az anyakönyvi eseményt megelőző 30 napon belül történik a kérelem visszavonása.


  1. Mentesség  a szolgáltatási díjfizetés alól


7.§.  A jelen rendelet 1. számú mellékletében meghatározott díjak megfizetése alól kizárólag valamelyik fél  közeli halálával fenyegető egészségi állapota miatt a jegyző előzetese engedélye alapján adható mentesség, ha a  házasságkötésre a házasulandó  tartózkodási helyén kerül sor.


7. Az  anyakönyvvezetőt megillető juttatások


8.§. A hivatali helyiségen kívüli, illetve a hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény  lebonyolításáért  az anyakönyvvezetőt, valamint a munkaidőn kívüli anyakönyvi eseményen közreműködő köztisztviselőt  választása szerint  a köztisztviselőkről szóló törvényben meghatározott  szabadidő vagy  helyette az e rendeletben meghatározott mértékű díjazás illeti meg.


( 1)  A díj mértékét e rendelet 2. számú melléklete állapítja meg.


(2) Az anyakönyvvezető havonta egy alkalommal köteles elkészíteni és a jegyző részére átadni a megbízási szerződéseket, amelynek kifizetésére a jegyző írásbeli utasítása alapján  kerül sor.



  1. Záró rendelkezések


9.§.

(1) ez a rendelet 2017. július 1-én lép hatályba.

(2) A rendelet  hatályba lépésével egyidejűleg a 11/2011. (VIII.31.) önkormányzati rendelet hatályát veszti.

(3) A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.



Karád, 2017. június 27.



Schádl  Szilárd                                                         Dr. Nagy Gábor

 polgármester                                                                  jegyző



Kihirdetési záradék:


Ez a rendelet  2017. június 28-án a Karádi Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőbábláján történő kifüggesztéssel kihirdetésre került.


Karád, 2017. június  28.


                                                                                   Dr. Nagy Gábor

                                                                                       jegyző

  1. számú melléklet  az   5/2017.(VI.27.)  önkormányzati  rendelethez.



                                 Szolgáltatási  díjak


A szolgáltatás tartalmazza:

  • gépi zeneszolgáltatás  ( mely tartalmazza a szerzői jogvédelmi díjat )
  • pezsgő felszolgálás
  • emléklap
  • házassági anyakönyvi kivonat  díszborító
  • teremhasználat



  1. Alapdíj:

Díja:  2000.-ft+ÁFA/anyakönyvi esemény


  1. A hivatali munkaidőn   túl történő  anyakönyvi esemény:

Többlegszolgáltatás díja:  5000.-Ft+ÁFA/anyakönyvi esemény


  1. A  hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény:

Többletszolgáltatás díja:  5000.-Ft+ÁFA/anyakönyvi esemény
























  1. számú melléklet az 5/2017. (VI.27.)  önkormányzati rendelethez


Az anyakönyvvezetőt megillető juttatás



1./ A Közös Önkormányzati Hivatalban munkaidőben  megtartott anyakönyvi   

      esemény esetén:

      anyakönyvvezető részére bruttó  3000.-Ft/anyakönyvi esemény


2./ A Közös Önkormányzati Hivatalban munkaidőn kívül megtartott anyakönyvi   

     esemény esetén  anyakönyvvezető részére  bruttó 6000.-Ft/anyakönyvi  

     esemény,

     közreműködő köztisztviselő részére 3000.-Ft/anyakönyvi esemény


3./ Hivatali helyiségen és hivatali  munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény esetén:

     anyakönyvvezető részére bruttó  10.000.- Ft/anyakönyvi esemény


Mellékletek