Karád község képviselő-testületének 7/2017 (IX.26.) önkormányzati rendelete
az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
Hatályos: 2017. 09. 27- 2024. 05. 02Karád község képviselő-testületének 7/2017 (IX.26.) önkormányzati rendelete
az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
Karád Község Önkormányzat Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a.) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.
Általános rendelkezés
1. § A rendelet hatálya kiterjed Karád Község Önkormányzat (a továbbiakban : Önkormányzat ) illetékességi területén történő házasságkötések létesítésére ( a továbbiakban: anyakönyvi esemény ).
2. § E rendelet alkalmazásában:
a./ hivatali helyiség: Karád Község Önkormányzat nagyterme Karád, Attila utca 31
b./ hivatali munkaidő: a Karádi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend
2. A hivatali helyiségen kívüli , valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai
3. § (1) A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény engedélyezését kell kérni az anyakönyvi eseményre történő bejelentkezéskor.
(2) A kérelemről a jegyző az anyakönyvvezető javaslatának figyelembe vételével dönt.
(3) Anyakönyvi eseményt lebonyolítani - az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény ) a továbbiakban : A etv. ) 27. §. (2) bekezdésében megállapított időpontok kivételével, valamint a (4) bekezdésben leírtak alkalmazásával - munkanapokon és szombaton 10 és 20 óra között lehet.
(4) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyese során figyelemmel kell lenni a már előjegyzésbe vett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását az engedélyező hivatalon kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.
(5) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény megtartása akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvvezető a helyszínem meggyőződött arról, hogy a helyszínem az anyakönyvi esemény ünnepélyes és méltó körülmények között megtartható, valamint az anyakönyvi alapiratok és a személyes adatok védelme biztosított. A külső helyszínem zajló anyakönyvi események lebonyolításakor az anyakönyvi alapiratok biztonságos szállításáért és épségéért az anyakönyvvezető felel.
3. Az anyakönyvi események díja
4. § (1) Hivatali munkaidőben a hivatali helyiségben lebonyolított anyakönyvi esemény díjmentes.
(2) Hivatali munkaidőn kívül, valamint a hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításának díjait a rendelet l. melléklete tartalmazza.
(3) Rendkívüli körülmény, különösen a házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetén az egészségügyi és szociális intézményben vagy lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény mentes a díjfizetési kötelezettség alól.
5. § (1) A hivatali munkaidőn kívüli és a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményért a szolgáltatási díjfizetési kötelezettséget az anyakönyvvezető által biztosított készpénz átutalási megbízással, vagy a Karádi Közös Önkormányzati Hivatal pénztárába történő befizetéssel lehet teljesíteni.
(2) A szolgáltatási díjnak a befizetését a feladóvevény, vagy a számla bemutatásával kell az eljáró anyakönyvvezető felé igazolni. A szolgáltatási díjat legkésőbb az anyakönyvi esemény létesítését megelőzően egy héttel kell teljesíteni.
(3) Amennyiben az anyakönyvi esemény az Önkormányzat vagy a Karádi Közös Önkormányzati hivatal hibájából meghiúsul, a kérelmező részére a befizetett szolgáltatási díjat vissza kell fizetni.
4. Az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértéke
6. § (1) Az anyakönyvvezető évente január 15-ig írásban nyilatkozik a jegyzőnél arról, hogy a hivatali munkaidőn kívüli, valamint a hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolítása után választása szerint a közszolgálati tisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy eseményeként díjazás illesse meg.
(2) Amennyiben az anyakönyvvezető az (1) bekezdés szerinti nyilatkozatában díjazás kifizetését kéri:
a./ hivatali helyiségben, hivatali munkaidőn kívül lefolytatott egyes anyakönyvi eljárásokért bruttó 6000.- Ft anyakönyvi esemény
b./ hivatali helyiségen kívül és hivatali munkaidőn kívül lefolytatott egyes anyakönyvi eljárásért bruttó 10.000.- Ft anyakönyvi esemény díjazás illeti meg.
(3) A díjazás kifizetése havonta utólag történik.
Záró rendelkezések
7. § (1) A rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba és rendelkezéseit a hatályba lépést követően bejelentett, e rendelet szerinti anyakönyvi események létesítése iránti eljárásokban kell alkalmazni.
(2) E rendelet hatályba lépésével egyidőben hatályát veszti Karád Község Önkormányzat Képviselő-testületének a hivatali helyiségen és hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és egyéb családi események engedélyezésének szabályiról és díjairól szóló 5/2017. (VI.27.) önkormányzati rendelet.
Schádl Szilárd |
Dr. Nagy Gábor |
Kihirdetési záradék: |
|
Dr. Nagy Gábor |
1. melléklet a 7/2017. (IX. 27.) önkormányzati rendelethez
1. Hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításának díja hivatali helyiségben 5000.- Ft + ÁFA
2. Hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításának díja 10.000.- Ft +ÁFA