Zamárdi Város Önkormányzat képviselő-testületének 5/2019 (II.26.) önkormányzati rendelete
Zamárdi Város Önkormányzatának 2019. évi költségvetéséről
Hatályos: 2019. 07. 24- 2019. 11. 25Zamárdi Város Önkormányzat képviselő-testületének 5/2019 (II.26.) önkormányzati rendelete
Zamárdi Város Önkormányzatának 2019. évi költségvetéséről
2019-07-24-tól 2019-11-25-ig
Zamárdi Város Önkormányzata Képviselő-testületének
5/2019. (II.26.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2019. évi költségvetéséről
Zamárdi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht.) 23. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak szerveire (polgármester, bizottságok, polgármesteri hivatal) és az önkormányzat költségvetési szerveire terjed ki.
2. §
(1) A képviselő-testület az önkormányzat és költségvetési szervei együttes 2019. évi költségvetését, költségvetési egyenlegét
1 258 526 317 Ft költségvetési bevétellel,
2 058 824 352 Ft költségvetési kiadással,
800 298 035 Ft „hiánnyal”,
13 656 054 Ft finanszírozási kiadással,
813 954 089 Ft finanszírozási bevétellel állapítja meg,
amelyből:
belső forrásból 326 029 439 Ft működési célú maradvány igénybevétele
487 924 650 Ft felhalmozási célú maradvány igénybevétele.
(2) A működési bevételek és működési kiadások egyenlegét az alábbiak szerint állapítja meg:
- a működési bevételeit 1 069 243 737 Ft-ban
- a működési kiadásait 1 102 367 981 Ft-ban
ebből:
- a személyi juttatásokat 448 185 693 Ft-ban
- a munkaadót terhelő járulékok és
szociális hozzájárulási adót 93 065 376 Ft-ban
- a dologi kiadásokat 454 338 040 Ft-ban
- az ellátottak pénzbeli juttatásait 5 110 000 Ft-ban
- egyéb működési célú kiadásokat 101 668 872 Ft-ban
ebből a működési célú pénzeszközátadások összegét
47 552 500 Ft-ban
ebből az általános tartalékot összegét 54 116 372 Ft-ban
- működési egyenlegét 33 124 244 Ft hiánnyal állapítja meg.
(3) A felhalmozási bevételek és felhalmozási kiadások egyenlegét az alábbiak szerint állapítja meg:
- a felhalmozási bevételeit 189 282 580 Ft-ban
- a felhalmozási kiadásait 956 456 371 Ft-ban
ebből:
- beruházások összegét 885 785 376 Ft-ban
- felújítások összegét 14 300 000 Ft-ban
- egyéb felhalmozási célú kiadásokat 56 370 995 Ft-ban
ebből a felhalmozási célú tartalék összegét 47 000 000 Ft-ban
ebből a felhalmozási célú pénzeszközátadás 9 370 995 Ft-ban
- felhalmozási egyenlegét 767 173 791 Ft hiánnyal állapítja meg.
(4) A finanszírozási bevételeit és finanszírozási kiadásait az alábbiak szerint állapítja meg:
- a finanszírozási bevételeit 813 954 089 Ft-ban
- a finanszírozási kiadásait 13 656 054 Ft-ban állapítja meg.
(5) Az önkormányzatnak 2019. évben nem keletkezik olyan ügylete, amely a 2011. évi CXCIV. törvény 10. § (1) bekezdésének hatálya alá esik, illetve a Kormányt előzetesen tájékoztatni kell.
Az önkormányzatnak adósságot keletkeztető ügylete nincs.
(6) Az önkormányzat engedélyezett létszáma 2019. évben - a közfoglalkoztatottak nélkül- 107 fő.
7) A közfoglalkoztatottak éves létszáma 5 fő.
Az önkormányzat bevételei és kiadásai
3. §
(1) A Képviselő-testület az önkormányzat összevont költségvetési mérlegét az 1. melléklet szerint hagyja jóvá.
(2) A Képviselő-testület az önkormányzat működési bevételeit és kiadásait a 2. melléklet szerint hagyja jóvá.
(3) A Képviselő-testület az önkormányzat felhalmozási bevételeit és kiadásait a 3. melléklet szerint hagyja jóvá.
(4) A Képviselő-testület a működési célú támogatásokat pénzeszközátadásokat, közvetett támogatásokat a 4. melléklet szerint hagyja jóvá.
(5) A Képviselő-testület az önkormányzat intézményi szintű összesített bevételeit, kiadásait intézményenként, intézményfinanszírozás szerint az 5. melléklet szerint hagyja jóvá.
(6) A Képviselő-testület az önkormányzat és az önkormányzat által irányított költségvetési szervek bevételeit az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 23.§ (2) bekezdés a) és b) pontja szerint kiemelt előirányzatok, és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok és államigazgatási feladatok szerinti bontásban az 6. melléklet szerint hagyja jóvá.
(7) A Képviselő-testület az önkormányzat és az önkormányzat által irányított költségvetési szervek kiadásait az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 23.§ (2) bekezdés a) és b) pontja szerint kiemelt előirányzatok, és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok és államigazgatási feladatok szerinti bontásban az 7. melléklet szerint hagyja jóvá.
(8) A Képviselő-testület az európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programok, projektek kiadásait, valamint a helyi önkormányzat ilyen projektekhez történő hozzájárulásait a 9. melléklet szerint hagyja jóvá.
(9) A Képviselő-testület a 2019. évi költségvetés bevételi és kiadási előirányzatainak felhasználási ütemtervét havi bontásban a 10. melléklet szerint hagyja jóvá.
A bevételek és kiadások közötti egyensúly megteremtéséhez szükséges intézkedések, a hitelműveletekkel kapcsolatos hatáskörök
4. §
A képviselő-testület a bevételek és kiadások közötti egyensúly folyamatos megteremtése érdekében folyószámla hitelkeret igénylését hagyja jóvá, mely a pénzintézettel történt egyeztetést követően képviselő-testületi döntést igényel.
A bevételi többlet kezelése
5. §
(1) A gazdálkodás során az év közben létrejött bevételi többletet - ha nem céljellegű –pénzintézeti lekötés útján hasznosíthatja.
(2) A költségvetési szervek a jóváhagyott előirányzataikon felül keletkezett többletbevételt a Képviselő-testület jóváhagyásával használhatják fel.
Általános és céltartalék
6. §
- A Képviselő-testület az önkormányzat költségvetésében az évközi többletigények, valamint az elmaradt bevételek pótlására szolgáló általános tartalékot 101 116 372 Ft összegben állapítja meg, mely összegből 1.000.000 Ft felhasználásáról a polgármester jogosult dönteni, az ezt meghaladó mértékű tartalék felhasználásáról a Képviselő-testület az erre vonatkozó igény felmerülésekor egyedi határozatban dönt.
- A Képviselő-testület az önkormányzat felhalmozási célú tartalékát 47 000 000 Ft-ban hagyja jóvá.
Több éves kihatással járó feladatok
7. §
(1) A képviselő-testület a többéves kihatással járó feladatok előirányzatait a 8. melléklete szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi évek előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.
(2) Az önkormányzat a Stabilitási Tv. 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit az adósságot keletkeztető ügyletek futamidejének végéig, illetve a kezesség érvényesíthetőségéig, és a figyelembe vehető saját bevételeit a 11. számú mellékletben határozza meg.
A 2019. évi költségvetés végrehajtásának szabályai
8. §
(1) A költségvetési szervek éves költségvetésének végrehajtásáért, a gazdálkodás jogszerűségéért, a takarékosság érvényesítéséért, a bevételek növeléséért az alapfeladatok sérelme nélkül a költségvetési szerv vezetője a felelős.
(2) A költségvetési szerv éves költségvetését a megállapított önkormányzati támogatás és saját bevételei terhére úgy köteles megtervezni, hogy abból biztosított legyen az éves gazdálkodás, illetve kötelezően ellátandó feladatait maradéktalanul teljesíteni tudja.
(3) A költségvetési szervnél tervezett bevételek elmaradása nem vonja automatikusan maga után a költségvetési támogatás növekedését. A kiadási előirányzatok – amennyiben a tervezett bevételek nem folynak be – nem teljesíthetők.
(4) A költségvetési szervek számadási kötelezettséggel tartoznak a részükre juttatott céljellegű támogatás rendeltetésszerű felhasználására vonatkozóan.
(5) A költségvetési szervek kizárólag a képviselő-testület előzetes jóváhagyásával nyújthatnak be szakmai pályázatokat abban az esetben, ha a pályázattal megvalósuló feladat ellátása költségvetési többlettámogatást igényel.
(6) Az önkormányzat költségvetési szervei éven túli fejlesztési kötelezettséget csak a képviselő-testület jóváhagyásával vállalhatnak.
9. §
A helyi önkormányzat költségvetési szerveinek pénzmaradványát a képviselő-testület hagyja jóvá.
10. §
A helyi önkormányzat gazdálkodásának végrehajtó szerve a költségvetési szervként működő Polgármesteri Hivatal.
11. §
(1) Ha a helyi önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, e tényről a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
(2) A képviselő-testület a (1) bekezdés alapján - az első negyedév kivételével – negyedévenként, döntése szerinti időpontokban, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés – a helyi önkormányzatot érintő módon – a meghatározott hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
A költségvetési szerv előirányzat-módosításának szabályai
12. §
(1) A helyi önkormányzat költségvetési rendeletében megjelenő bevételek és kiadások módosításáról, a kiadási és bevételi előirányzatok közötti átcsoportosításról a (2)-(5) bekezdésekben foglalt kivétellel a Képviselő-testület dönt.
(2) A költségvetési szervek a költségvetésben jóváhagyott kiadási és bevételi előirányzataikat saját hatáskörben módosíthatják, a kiadási előirányzatokon belül átcsoportosítást hajthatnak végre a (3) – (5) bekezdésben foglalt szabályok betartása mellett.
(3) Az átcsoportosítás nem irányulhat a személyi juttatások előirányzatának növelésére kivéve az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról rendelkező 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendeletben foglalt eseteket.
(4) A költségvetési szervek a gazdálkodási év során elért többletbevételeik felhasználásáról a költségvetési szervek vezetői által benyújtott kérelem alapján a képviselő-testület dönt.
(5) A költségvetési szervek esetében az előirányzatok módosítására csak a pénzügyi-gazdasági feladatok ellátására kijelölt költségvetési szerv vezetőjével történő előzetes egyeztetés alapján, annak egyetértésével kerülhet sor.
(6) A költségvetési szervek a saját hatáskörben végrehajtott előirányzat-módosításokat, valamint a többletbevételek felhasználáshoz kapcsolódó módosításokat kötelesek az irányító szervnek beterjeszteni, melyről a polgármester a képviselő-testületet 30 napon belül tájékoztatja. A költségvetési szervek e kötelezettségüknek a pénzügyi-gazdasági feladatok ellátására kijelölt költségvetési szerv adatszolgáltatása útján tesznek eleget.
Létszám- és bérgazdálkodással kapcsolatos előírások
13. §
- A költségvetési szerveknél az egységes rovatrend Normatív jutalmak és a Céljuttatás, projektprémium rovatai költségvetési kiadási előirányzata terhére a költségvetési évben együttesen az egységes rovatrend Törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzatának 12 %-áig vállalható kötelezettség.
(2) A Polgármesteri Hivatalánál foglalkoztatott köztisztviselők vonatkozásában az illetményalap- a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvényben foglaltaktól eltérően - 50.000 Ft.
(3) A költségvetési szervek által foglalkoztatottak éves cafetéria-juttatásának kerete az egyes juttatásokhoz kapcsolódó, a juttatást teljesítő munkáltatót terhelő közterheket is magában foglaló együttes összege a 2019. évben bruttó 200 000 forint/fő.
(4) A fizetési számlához kapcsolódóan törvény alapján az egy foglalkoztatottnak havonta adható bankszámla-hozzájárulás mértéke 1 000 forint.
(5) A Képviselő-testület a 1/2001. számú Közszolgálati Szabályzat 8. §- ában meghatározott illetménykiegészítést a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 234. § (3)-(4) bekezdése alapján 2019. évben biztosítja.
(6) A Képviselő-testület az önkormányzat és a költségvetési szervek közalkalmazottjai számára a 2019. évi költségvetésében az illetménykiegészítést biztosítja.
(7) A költségvetési szerv vezetője önálló létszám- és bérgazdálkodási jogkörében eljárva a költségvetési szerv részére engedélyezett létszám-keretet a tényleges foglalkoztatás során köteles betartani.
(8) Az egyes foglalkoztatási formákra (teljes munkaidős, részmunkaidős, valamint a megbízási, tiszteletdíjas foglalkoztatás) álláshelyenként, illetve összességében az elemi költségvetésben tervezett (módosított személyi juttatás) előirányzatot nem lépheti túl.
(9) A költségvetési szerv csak abban az esetben fordulhat a fenntartóhoz személyi juttatási pótelőirányzat kérelemmel, ha előirányzata, illetve maradványa nem biztosítja törvényben előírt kötelezettségei teljesítését.
Támogatási szerződés
14. §
(1) A támogatások átadása előtt a támogatás címzettjével megállapodást kell kötni.
(2) Az elszámolási kötelezettséget nem teljesítő, illetve a támogatást nem célirányosan felhasználó szervezetek, személyek részére újabb támogatás 1 évig nem ítélhető meg.
15. §
A nettó 5 millió Ft-ot elérő, vagy azt meghaladó értékű az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 1. melléklet III. Gazdálkodási adatok 4. pontjában meghatározott szerződéseket közzé kell tenni a helyben szokásos módon, illetve e törvénynek megfelelően a szerződés létrejöttét követő 60 napon belül.
Önkormányzati biztos kirendelése
16. §
(1) Ha a helyi önkormányzat által irányított költségvetési szerv harminc napon túli elismert tartozásállományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át vagy a százötven millió forintot, és e tartozását egy hónapon belül nem tudja harminc nap alá szorítani, a képviselő-testület a költségvetési szervhez – az Áht. 71. § (2) és (3) bekezdésben foglalt hatáskörrel rendelkező önkormányzati biztost jelöl ki.
(2) Az önkormányzati biztos kirendelését az (1) bekezdésben meghatározott mértékű elismert tartozásállomány elérése esetén a képviselő-testületnél a polgármester kezdeményezi.
(3) Ha a polgármester a kötelezettségének nem tesz eleget, a biztos kirendelését indítványozhatja
a) az önkormányzat képviselő-testületének Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottsága,
b) a helyi önkormányzat jegyzője a polgármesteren keresztül,
c) a helyi önkormányzat képviselő-testülete által megbízott könyvvizsgáló,
d) a költségvetési szerv vezetője.
(4) Az önkormányzati biztost a jelölhető személyek, illetve szervezetek közül a képviselő-testület döntése alapján a polgármester bízza meg, és ennek tényét a helyben szokásos módon teszi közzé.
Záró és egyéb rendelkezések
17. §
(1) A képviselő-testület a polgármesternek e rendelet elfogadásáig az átmeneti időszakban tett intézkedéseiről (bevételek beszedése, az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítése) szóló beszámolóját elfogadja. Az átmeneti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások e rendeletbe beépítésre kerültek.
(2) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Zamárdi, 2019. február 25.
Csákovics Gyula dr. Kerekes Gyöngyi
polgármester jegyzői feladatok ellátásával megbízott aljegyző
Kihirdetési záradék:
Zamárdi, 2019. február 26.
dr. Kerekes Gyöngyi
jegyzői feladatok ellátásával megbízott
aljegyző
I N D O K O L Á S
Zamárdi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete
5/2019. (II.26.) rendelethez
Önkormányzatunk 2019. évi költségvetési rendelet-tervezetét Magyarország 2019. évi központi költségvetéséről szóló 2018. évi L. törvény és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény és végrehajtási rendelete alapján állítottuk össze.
Költségvetési bevételek elemzése
I. Működési költségvetési bevételek
1. Működési célú támogatások államháztartáson belülről kiemelt előirányzatán belül kerültek tervezésre azok a bevételek, amelyek az államháztartáson belülről működési célból kapott támogatásokból és más ellenérték nélküli bevételekből származnak.
1. Az önkormányzatok működési támogatásaiból 372.058.537 Ft bevétel várható, ebből
1.1. A helyi önkormányzatok működésének általános támogatása 263.931.571 Ft, ebből:
1.1.1. Hivatal működésének támogatása 61.875.800 Ft,
1.1.2. Településüzemeltetéshez kapcsolódó feladatellátás támogatása 71.627.554 Ft,
1.1.2.1. Zöldterület-gazdálkodással kapcsolatos feladatok támogatása 14.936.540 Ft,
1.1.2.2. Közvilágítás fenntartásának támogatása 36.064.000 Ft,
1.1.2.3. Köztemető fenntartással kapcsolatos feladatok támogatása 2.194.614 Ft,
1.1.2.4. Közutak fenntartásának támogatása 18.432.400 Ft,
1.1.3. Egyéb önkormányzati feladatok támogatása 7.052.400 Ft,
1.1.4. Üdülőhelyi feladatok támogatása 149.398.104 Ft,
1.1.5. Lakott külterülettel kapcsolatos feladatok támogatása 186.150 Ft.
1.1.6. Polgármester illetmény támogatása 243.100 Ft.
1.2. Települési önkormányzatok egyes köznevelési feladatainak támogatása 58.568.900 Ft.
1.3. Települési önkormányzatok szociális gyermekjóléti és gyermekétkeztetési feladatainak támogatása 46.397.546 Ft, ebből:
1.3.1. Család és gyermekjóléti szolgálat 3.400.000 Ft;
1.3.2. Házi segítségnyújtás 5.280.000 Ft;
1.3.3. Gyermekétkeztetés támogatása 33.740.546 Ft
- Települési önkormányzatok kulturális feladatainak támogatása 3.160.520 Ft.
Az általános támogatások összegéig a települések támogatását csökkenti a számított bevétel. A 2019. évi beszámítás összege összesen 26.4514.537 Ft, amellyel az állami támogatás összege csökkentésre került.
2. Egyéb működési célú támogatások áht-n belülről kiemelt előirányzatán belül rovaton 11.755.200 Ft-ot terveztünk.
3. Közhatalmi bevételek kiemelt előirányzatán belül, amelyek a helyi adókból, bírságokból, díjakból és más fizetési kötelezettségekből származnak, 519.100.000 Ft összegben terveztünk. Megbontását a rendelet 2. számú melléklete tartalmazza.
Adóemelés 2019-ben nem történt. A gépjárműadó bevétel 40 %-val terveztünk mivel az Önkormányzatot „a gépjárműadóról szóló törvény alapján a belföldi gépjárművek után a települési önkormányzat által beszedett adó 40%-a” illeti meg.
4. Működési bevételekből 141.330.000 Ft-ot terveztünk, amelyek a készletek és szolgáltatások értékesítésekor kapott ellenértékből, a tulajdonosi bevételekből, a kapott kamatokból és más hasonló, a működés során keletkező bevételekből származnak.
4.1. Önkormányzat (saját) működési bevételeit 2019. évre 111.729.000 Ft-tal terveztük. (lakbér, közterület használat, hirdetési díj, termőföld bérlet, kikötőbérlet, MÁV takarítás)
4.2. Hivatal működési bevételeit 2019. évre 1.045.000 Ft-tal terveztük. (továbbszámlázott telefonköltség, házasságkötés külső helyszínen)
4.3. Gamesz működési bevételeit 2019. évre 17.135.000 Ft-tal terveztük. (étkezési térítési díjak (iskola konyha), temetkezési szolgáltatás)
4.4. Óvoda működési bevételeit 2019. évre 2.921.000 Ft-tal terveztük. (étkezési térítési díjak)
4.5. Tourinform Iroda, Közösségi Ház és Városi Könyvtár működési bevételeit 2019. évre 8.500.000 Ft-tal terveztük. (készletértékesítés, tájház belépőjegy értékesítés, könyvtár bevételei, közösségi Ház bevétele, szolgáltatások ellenértéke)
5. Működési célú átvett pénzeszközök kiemelt előirányzatán belül azok a bevételek kerültek tervezésre, amelyek az államháztartáson kívülről működési célból kapott támogatásokból és más ellenérték nélküli bevételekből származnak.
Itt terveztük a 25.000.000 Ft-ot Parkolási Kft. működési célú visszatérítendő kölcsön visszafizetését.
II. Felhalmozási költségvetési bevételek
A felhalmozási bevételek kiemelt előirányzatán belül, amelyek az immateriális javak, tárgyi eszközök értékesítésekor kapott ellenértékből, valamint a részesedések értékesítésekor, megszűnésekor kapott bevételekből származnak.
- Itt terveztük az Önkormányzati tulajdonban lévő Szent István utca déli oldalán lévő építési telkek értékesítésével 150.000.000 Ft összegben.
- A felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről rovaton 39.282.580 Ft-ot terveztünk. Ez az összeg tartalmazza az európai uniós és hazai pályázatunk támogatási összegeit.
Költségvetési kiadások elemzése
I. Működési költségvetési kiadások
A működési kiadások tervezése során kiemelt szempont a takarékosság és hatékonyság érvényesítése.
A működési költségvetési kiadások a kiemelt előirányzatok szerint a következők szerint alakultak:
Ft-ban
Megnevezés | 2018. évi eredeti előirányzat | 2019. évi eredeti előirányzat |
Személyi juttatások | 401.983.000 | 448.185.693 |
Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó | 83.751.000 | 93.065.376 |
Dologi kiadások | 403.716.000 | 454.338.040 |
Ellátottak pénzbeli juttatásai | 5.110.000 | 5.110.000 |
Egyéb működési célú kiadások | 42.381.000 | 101.668.872 |
Összes működési kiadás | 936.941.000 | 1.102.367.981 |
1. A személyi juttatások a foglalkoztatottaknak kifizetett illetményből, munkabérből és más juttatásokból, valamint a nem foglalkoztatott természetes személyeknek juttatott más jövedelmek megfizetéséből származnak.
A személyi juttatások tervezésénél a Polgármesteri Hivatal köztisztviselőinél 2017. évben jóváhagyott 50.000 Ft-os mértékű illetményalappal, az önkormányzat és az intézmények közalkalmazottjainál a közalkalmazotti illetménytáblával számoltunk. Az önkormányzatnál és minden intézménynél terveztük a minimálbér és garantált bérminimum emelkedésével járó többlet költségeket (2019. január 1-től a minimálbér összege bruttó 149.000.- Ft, a garantált bérminimum összege bruttó 195.000.- Ft), valamint a hatályos jogszabályi előírások alapján a kötelező előre lépést. A jogszabályban előírt bérelemek mellett terveztük az 1/2001. számú Közszolgálati Szabályzat 8. §-ában meghatározott köztisztviselői illetménykiegészítést, valamint a Képviselő-testület által a közalkalmazottak részére jóváhagyott helyi kereset kiegészítést, illetve a törvényi előírás alapján maximálisan adható cafeteria keretet (bruttó 200 ezer Ft) és a bankszámla költségtérítést (1000 Ft/hó).
2. A munkaadókat terhelő járulékokat és a szociális hozzájárulási adót a hatályos jogszabályok alapján terveztük. A törvény rendelkezése értelmében 2018. január 1-jétől a szociális hozzájárulási adó és az egészségügyi hozzájárulás mértéke 22 százalékról 19,5 százalékra csökkent.
3. A dologi kiadásokat a 2018. évi eredeti előirányzatból és a 2018. évi döntésekből kiindulva, a 2018. évi várható teljesítési adatok és a 2019. évre szóló kötelezettségeink figyelembevételével terveztük. A dologi kiadások a készletek és szolgáltatások vásárlása, más befizetési kötelezettségek teljesítése, kamatfizetés és más, a működés során keletkező kiadások teljesítéséből származnak.
4. Az ellátottak pénzbeli juttatásai a társadalombiztosítási ellátásokból, családi támogatásokból és a természetes személyeknek betegséggel, lakhatással vagy más okból megfizetett ellátási típusú kifizetésekből származnak.
Az ellátottak pénzbeli juttatásai kiemelt előirányzatán belül a következők kerültek tervezésre:
Ft-ban
Megnevezés | 2018. évi eredeti előirányzat | 2019. évi eredeti előirányzat |
Települési támogatás (átmeneti segély, temetési segély, gyógyszertámogatás) | 930.000 | 930.000 |
Újszülöttek támogatása | 1.200.000 | 1.200.000 |
Felsőoktatási intézményben tanulók támogatása | 1.200.000 | 1.200.000 |
65 év felettiek támogatása | 1.530.000 | 1.530.000 |
90 év felettiek támogatása | 200.000 | 200.000 |
Arany János Tehetséggondozó program ösztöndíj (Papp Zsombor) | 50.000 | 50.000 |
Összesen | 5.110.000 | 5.110.000 |
5. Az egyéb működési célú kiadások az államháztartáson belülre vagy kívülre működési célból adott támogatásokból és más ellenérték nélküli kifizetésekből, valamint a más kiemelt előirányzaton nem szerepeltethető működési jellegű kiadásokból származnak. A működési célú pénzeszközátadásokat, támogatásokat részletesen a 4. melléklet tartalmazza.
II. Felhalmozási kiadások
A felhalmozási költségvetési kiadások a kiemelt előirányzatok szerint a következők szerint alakultak:
Ft-ban
Megnevezés | 2018. évi eredeti előirányzat | 2019. évi eredeti előirányzat |
Beruházások | 905.345.000 | 885.785.376 |
Felújítások | 117.033.000 | 14.300.000 |
Egyéb felhalmozási kiadások | 33.992.000 | 56.370.995 |
Összesen | 1.056.370.000 | 956.456.371 |
1. A beruházások az ingatlanok, tárgyi eszközök és más tartósan használt eszközök megszerzéséből, részesedések megszerzéséhez vagy növeléséhez kapcsolódó kiadások teljesítéséből származnak.
2. A felújítások a tartósan használt eszközök felújításának kiadásaiból származnak.
A beruházásokat feladatonként, a felújításokat célonként a 3. sz. melléklet részletesen tartalmazza.
III. Tartalékok
Tartalékként szerepel a költségvetési rendelettervezetben 101.116.372 Ft. A nem várt kiadások finanszírozhatósága érdekében 54.116.372 Ft általános tartalékot képeztünk.
A céltartalék tervezett összege 47.000.000 Ft, ami felhalmozási célú.
B. Finanszírozási bevételek és kiadások
A finanszírozási bevételek kiemelt előirányzatán belül terveztük az intézmények finanszírozását, mely biztosítja az intézmények működését.
Ft-ban
Megnevezés | 2019. évi eredeti előirányzat |
1. Zamárdi Polgármesteri Hivatal | 160.323.275 |
2. Gamesz | 427.697.102 |
3. Zamárdi Napköziotthonos Óvoda | 99.920.711 |
4. Tourinform Iroda, Közösségi Ház és Városi Könyvtár | 73.087.852 |
Összesen | 761.028.940 |
Továbbá a finanszírozási bevételek között terveztük az Áht. 23. §. (2) bekezdés d) pontja alapján a költségvetési rendelettervezetben a hiány belső finanszírozására az előző évek maradványának igénybevételét.
Ft-ban
Megnevezés | 2019. évi eredeti előirányzat |
1. Önkormányzat (saját) | 808.623.469 |
2. Zamárdi Polgármesteri Hivatal | 3.978.508 |
3. Gamesz | 918.898 |
4. Zamárdi Napköziotthonos Óvoda | 21.294 |
5. Tourinform Iroda, Közösségi Ház és Városi Könyvtár | 411.920 |
Összesen | 813.954.089 |
A finanszírozási kiadások tervezett előirányzata 13.656.054 Ft, amely az államháztartáson belüli megelőlegezések visszafizetését jelenti. Az Államháztartások belüli megelőlegezések visszafizetése rovaton kell elszámolni az Áht. 78.§ (4) és (5) bekezdése, valamint a 83.§ (3) bekezdése szerinti megelőlegezések visszafizetésével kapcsolatban felmerült kiadásokat. A kincstár a következő év január 5-ig esedékes járandóságok fedezetének biztosítása érdekében – december 20-át követően- megelőlegezi az önkormányzatoknak.
Zamárdi, 2019. február 21.
Csákovics Gyula sk.
polgármester
Zamárdi Város Önkormányzata Képviselő-testületének
15/2019. (VII.24.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2019. évi költségvetéséről szóló 5/2019. (II.26.) rendelet módosításáról
Zamárdi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht.) 23. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Az Önkormányzat 2019. évi költségvetéséről szóló 5/2019. (II.26.) önkormányzati rendelet 2.§ (1)-(4) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
A költségvetés bevételeinek és kiadásainak
fő összege, a hiány/többlet mértéke
2. §
(1) A képviselő-testület az önkormányzat és költségvetési szervei együttes 2019. évi költségvetését, költségvetési egyenlegét
1 458 895 842 Ft költségvetési bevétellel,
2 258 909 006 Ft költségvetési kiadással,
800 013 164 Ft „hiánnyal” állapítja meg, mely belső finanszírozását az előző évi működési célú maradvány 800 013 164 Ft összeggel biztosítja.
(2) A működési bevételek és működési kiadások egyenlegét az alábbiak szerint állapítja meg:
- a működési bevételeit 1 071 315 922 Ft-ban
- a működési kiadásait 1 137 628 614 Ft-ban
ebből:
- a személyi juttatásokat 457 471 622 Ft-ban
- a munkaadót terhelő járulékok és
szociális hozzájárulási adót 94 956 201 Ft-ban
- a dologi kiadásokat 480 590 708 Ft-ban
- az ellátottak pénzbeli juttatásait 5 110 000 Ft-ban
- egyéb működési célú kiadásokat 99 500 083 Ft-ban
ebből a működési célú pénzeszközátadások összegét
24 352 500 Ft-ban
ebből a működési célú visszatérítendő támogatások, kölcsönök
25 000 000 Ft-ban
ebből a működési célú tartalékot összegét 47 278 435 Ft-ban
ebből előző évi elszámolásból származó kiadás 2 869 148 Ft-ban
- működési egyenlegét 66 312 692 Ft hiánnyal állapítja meg.
(3) A felhalmozási bevételek és felhalmozási kiadások egyenlegét az alábbiak szerint állapítja meg:
- a felhalmozási bevételeit 387 579 920 Ft-ban
- a felhalmozási kiadásait 1 121 280 392 Ft-ban
ebből:
- beruházások összegét 1 038 427 532 Ft-ban
- felújítások összegét 26 481 865 Ft-ban
- egyéb felhalmozási célú kiadásokat 56 370 995 Ft-ban
ebből a felhalmozási célú támogatásokat 9 370 995 Ft-ban
ebből a felhalmozási célú tartalék összegét 47 000 000 Ft-ban
- felhalmozási egyenlegét 733 700 472 Ft hiánnyal
állapítja meg, mely finanszírozását az előző évi 325 744 568 Ft összegű működési és 407 955 904 Ft felhalmozási célú maradványból biztosítja.
(4) A finanszírozási bevételeit és finanszírozási kiadásait az alábbiak szerint állapítja meg:
- a finanszírozási bevételeit 813 669 218 Ft-ban
- a finanszírozási kiadásait 13 656 054 Ft-ban állapítja meg.
3. §
A Rendelet 1-11. melléklete helyébe e rendelet 1-11. melléklete lép.
Általános és céltartalék
4. §
- A Képviselő-testület az önkormányzat működési célú tartalékát 47 278 435 Ft összegben, felhalmozási célú tartalékát 47 000 000 Ft-ban hagyja jóvá.
Záró és egyéb rendelkezések
5. §
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Zamárdi, 2019. július 23.
Csákovics Gyula dr. Kerekes Gyöngyi
polgármester jegyzői feladatok ellátásával megbízott
aljegyző
Kihirdetési záradék:
Zamárdi, 2019. július 24.
dr. Kerekes Gyöngyi
jegyzői feladatok ellátásával megbízott
aljegyző