Homokszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (XII. 9.) önkormányzati rendelete
A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2014.(X.27.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 12. 10- 2025. 12. 10Homokszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (XII. 9.) önkormányzati rendelete
A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2014.(X.27.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] Homokszentgyörgy Község Önkormányzat Képviselő-testülete működésének részletes szabályainak, helyi közügyek intézésének, a lakosság közszolgáltatásokkal való ellátásának, illetve a helyi hatalom önkormányzati típusú gyakorlásának szervezeti és működési kereteinek az önkormányzati jogok kiteljesítése, a demokratikus működés feltételeinek megteremtése, a település önfenntartó képességének biztosítása és a helyi közösség öngondoskodásra való képességének erősítése céljából,
[2] Homokszentgyörgy Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2014.(X.27.) önkormányzati rendelet bevezetője helyébe a következő rendelkezés lép:
2. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2014.(X.27.) önkormányzati rendelet 5. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az önkormányzat a Mötv. 13. § (1) bekezdésben felsorolt önkormányzati feladatokat az adott évi költségvetési lehetőségei szerint látja el.”
3. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2014.(X.27.) önkormányzati rendelet 38. §-a a következő (1a)–(1e) bekezdéssel egészül ki:
„(1a) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti: polgármester, alpolgármester, önkormányzati képviselő, jegyző, helyi civil szervezet képviselője, önkormányzati intézmény vezetője.
(1b) A rendeletalkotásra vonatkozó kezdeményezést a polgármesternél vagy a képviselő-testületnél írásban lehet előterjeszteni.
(1c) Az indítvány tárgyában a jegyző a törvényességi szempontok és a szakmai megvalósíthatóság figyelembe vételével, előzetesen állást foglal.
(1d) A kezdeményezésről a polgármester a soron következő testületi ülésen tájékoztatja a képviselő-testületet.
(1e) A képviselő-testület:
a) állást foglal a rendeletalkotás szükségességéről;
b) meghatározza a rendelet-tervezet elkészítésének főbb elveit, menetét, az egyeztetés rendjét;
c) szakértőket kérhet fel az előkészítésben való részvételre.”
4. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2014.(X.27.) önkormányzati rendelet 55. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:
„(3) A képviselő a képviselő-testület ülésén írásban vagy szóban kezdeményezheti rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát.”
5. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2014.(X.27.) önkormányzati rendelet 65. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat a Közös Önkormányzati Hivatal felsőfokú végzettséggel rendelkező köztisztviselője látja el maximum 3 hónap időtartamra.”
6. § Ez a rendelet 2025. december 10-én lép hatályba.