Igal Város Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2020. (II.14.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről

Hatályos: 2020. 02. 15- 2021. 05. 25

Igal Város Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2020. (II.14.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről

Igal Város Önkormányzat Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 23. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011 évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva az önkormányzat 2020.évi költségvetéséről a következőket rendeli el:

1. § 1. A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak szerveire (polgármester, bizottságok, képviselő-testület hivatala) és az önkormányzat költségvetési szerveire terjed ki.

2. Az Önkormányzat által irányított költségvetési szervek:

  • a) Igali Közös Önkormányzati Hivatal

b) Arany János Művelődési Ház

I. A költségvetés bevételeinek és kiadásainak fő összege, költségvetési egyenleg

2. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat és költségvetési szervei együttes 2020. évi költségvetését

Bevételek mindösszesen: 1.242.335.224 Ft

Kiadások mindösszesen: 1.242.335.224 Ft

Hiány: 0 Ft

KÖLTSÉGVETÉS ÖSSZESEN:

Költségvetési bevételek összesen: 740.425.081 Ft

Költségvetési kiadások összesen: 1.230.451.599 Ft

Költségvetési hiány: 490.026.518 Ft

Költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló pénzforgalom nélküli bevételek:

Előző évi költségvetési maradvány (várható): 501.910.143 Ft

Áh-on belüli megelőlegezések visszafizetése 11.883.625 Ft

Belső finanszírozás egyenlege: 490.026.518 Ft

MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGVETÉS: (7. sz. melléklet szerint)

bevételek összesen: 572.391.297 Ft

kiadások összesen: 564.896.826 Ft

Költségvetési többlet: 7.494.471 Ft

FELHALMOZÁSI KÖLTSÉGVETÉS: (7. sz. melléklet szerint)

bevételek összesen: 669.943.927 Ft

kiadások összesen: 677.438.398 Ft

Költségvetési hiány: 7.494.471 Ft

A költségvetési főösszegen belül:

- a működési célú bevételt 572.391.297 Ft-ban

ebből:

- Működési célú támogatások áht.-n belül 354.611.905 Ft-ban

- Közhatalmi bevételek 139.300.000 Ft-ban

- Működési bevételek 55.100.000 Ft-ban

- Működési célú átvett pénzeszközök 200.000 Ft-ban

- előző évi pénzmaradványt (működési) 23.179.392 Ft-ban

- vállalkozási maradványt ------ Ft-ban

- a működési célú kiadásokat 564.896.826 Ft-ban ebből:

- a személyi juttatások kiadásait 128.902.302 Ft-ban

- a munkaadókat terhelő járulékokat 21.219.820 Ft-ban

- a dologi kiadásokat 151.907.798 Ft-ban

- az ellátottak pénzbeli juttatásai 12.000.000 Ft-ban

- egyéb működési célú kiadásokat 238.983.281 Ft-ban ebből:

- a tartalékot 6.000.00. Ft-ban

- a felhalmozási célú bevételt 669.943.927 Ft-ban

- a felhalmozási célú kiadást 677.438.398 Ft-ban, ebből:

- a beruházások összegét 95.638.638 Ft-ban

- a felújítások összegét 581.799.760 Ft-ban

- egyéb felhalmozási célú kiadások --------Ft-ban

- az intézményi felhalmozási kiadások összegét -------- Ft-ban

- felhalmozási célú hiteltörlesztés összegét -------- Ft-ban

állapítja meg.

Az önkormányzat összesített bevételeiből:

a. kötelező feladatok bevételei: 1.103.035.224 Ft

b. önként vállalt feladatok bevételei: 139.300.000 Ft

c. állami (államigazgatási) feladatok bevételei: 0 Ft

Az önkormányzat összesített kiadásaiból:

a. kötelező feladatok kiadásai: 1.228.114.629 Ft

b. önként vállalt feladatok kiadásai: 1.500.000 Ft

c. állami (államigazgatási) feladatok kiadásai: 12.720.595 Ft

Az önkormányzat bevételei és kiadásai

3. § 1. Az önkormányzat költségvetési bevételeit e rendelet 1. melléklete tartalmazza.

2. Az önkormányzat költségvetési kiadásait e rendelet 2. melléklete tartalmazza.

3. Az önkormányzat nevében végzett beruházási és felújítási kiadásokat beruházásonként a 3. melléklete szerint állapítja meg.

4. A képviselő-testület Európai Uniós támogatással megvalósuló programok, projektek bevételeit és kiadásait e rendelet 4. melléklete tartalmazza.

5. Az önkormányzat által lakosságnak juttatott támogatásokat, szociális, rászorulósági jellegű ellátásokat e rendelet 5. melléklete tartalmazza.

6. A képviselő-testület az intézmények költségvetését külön-külön e rendelet 6. melléklete szerint hagyja jóvá.

7. Az önkormányzat költségvetési mérlegét e rendelet 7. melléklete tartalmazza.

8. A képviselő-testület az önkormányzat 2020. évi előirányzat felhasználási ütemtervét a 8. melléklet szerint hagyja jóvá.

9. A lakosság számára nyújtandó közvetett, valamint lakossági és közösségi szolgáltatások támogatását a 9. melléklet szerint hagyja jóvá.

10. A képviselő-testület Környezetvédelmi Alap bevételt nem tervez.

11. A kötelező, nem kötelező és államigazgatási feladatok bevételeit és kiadásait feladatonként e rendelet 11. melléklete tartalmazza

Létszámkeret megállapítása

4 §.

A képviselő-testület az önkormányzat és intézményei létszámkeretét, beleértve a közfoglalkoztatottak létszámát is 38 főben, a 10. melléklet szerinti bontásban hagyja jóvá.

A bevételek és kiadások közötti egyensúly megteremtéséhez szükséges intézkedések

5. § (1) A képviselő-testület a bevételek és kiadások közötti egyensúly megteremtése érdekében az előző évi pénzmaradvány felhasználását hagyja jóvá 501.910.143 Ft összegben.

Általános és céltartalék, a bevételi többlet kezelése

6. §

1. Az önkormányzat tartaléka: 6.000.000 Ft, ebből:

Általános tartalék: 2.000.000 Ft

Céltartalék: 4.000.000 Ft

2. A tartalékot a képviselő-testület a felsorolt célokra állapítja meg az alábbiak szerint:

a. Általános tartalék év közben a működési kiadások fedezetére,

b. a céltartalék az állami normatíva miatti visszafizetési kötelezettségekre, egyéb előre nem látható kiadásokra használható fel.

3. A képviselő-testület a céltartalékkal való rendelkezés jogát a polgármesterre átruházza, aki a tartalékkal történő rendelkezésről a legközelebbi képviselő testületi ülésen a tájékoztatást ad.

4. A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a gazdálkodás során az év közben létrejött bevételi többletet pénzintézeti lekötés útján hasznosíthatja.

II. A 2018. évi költségvetés végrehajtásának szabályai

7. § (1) A költségvetési szervek éves költségvetésének végrehajtásáért, a gazdálkodás jogszerűségéért, a takarékosság érvényesítéséért, a bevételek növeléséért az alapfeladatok sérelme nélkül a költségvetési szerv vezetője a felelős.

(2) A költségvetési szerv éves költségvetését a megállapított önkormányzati támogatás és saját bevételei terhére úgy köteles megtervezni, hogy abból biztosított legyen az éves gazdálkodás, illetve kötelezően ellátandó feladatait maradéktalanul teljesíteni tudja.

(3) A költségvetési szervnél tervezett bevételek elmaradása nem vonja automatikusan maga után a költségvetési támogatás növekedését. A kiadási előirányzatok – amennyiben a tervezett bevételek nem folynak be – nem teljesíthetők.

(4) A költségvetési szervek számadási kötelezettséggel tartoznak a részükre juttatott céljellegű támogatás rendeltetésszerű felhasználására vonatkozóan.

(5) A költségvetési szervek kizárólag a képviselő-testület előzetes jóváhagyásával nyújthatnak be szakmai pályázatokat abban az esetben, ha a pályázattal megvalósuló feladat ellátása költségvetési többlettámogatást igényel.

(6) Az önkormányzat költségvetési szervei éven túli fejlesztési kötelezettséget csak a képviselő-testület jóváhagyásával vállalhatnak.

(7) Az állami támogatásokat megalapozó adatok évközi változásáról a tárgyév április 10.ig, június 10.-ig, október 10.-ig a költségvetési szerv vezetője köteles az Igali Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője részére adatot szolgáltatni.

(8) A költségvetési szervek vezetői felelősek az állami támogatásokat megalapozó adatok (létszám, stb.) valóságtartamáért, az elszámoláshoz szükséges dokumentumok helyességéért, valamint kötelesek az elszámolások alapját képező nyilvántartásokat, dokumentumokat naprakészen vezetni.

8. § (1) Az év közben engedélyezett központi pótelőirányzatok felosztásáról - ha az érdemi döntést igényel - a testület dönt a polgármester előterjesztésére a költségvetési rendelet egyidejű módosításával.

(2) Az (1) bekezdésben nem szereplő központi pótelőirányzatok felosztásáról és az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervek saját hatáskörben kezdeményezett rendelet módosításáról a képviselő testület a 9. § (3) bekezdésben foglalt módon dönt.

9. § (1) A helyi önkormányzati költségvetési szerv pénzmaradványát a képviselő-testület hagyja jóvá.

(2) A képviselő-testület gazdasági szükséghelyzetben a költségvetési szervet megillető pénzmaradvány felhasználását korlátozhatja. Gazdasági szükséghelyzetnek minősül különösen az, amikor az önkormányzat működése fizetésképtelenség miatt veszélybe kerül.

(3) Az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek elhárítása érdekében (veszélyhelyzetben) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti – Áht. rendelkezéseitől eltérő – intézkedést hozhat, amelyről a képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.

(4) A (3) bekezdésben meghatározott jogkörben a polgármester az előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet.

10. § (1) A polgármester az Áht. 23. § (2) bekezdés h) pontja, valamint a Mötv. 68. § (4) bekezdése alapján a 9. § (3) bekezdésén foglaltakon túl 1.000.000 Ft értékhatárig dönt a forrásfelhasználásról, döntéséről tájékoztatja a testületet.

(2) A polgármester az Áht. 34. § (2) bekezdés alapján 9. § (3-4) bekezdésén foglaltakon túl 1.000.000 Ft-ig a helyi önkormányzat kiadásait és bevételeit módosíthatja és a kiadási előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre.

A költségvetési szerv előirányzat-módosításának szabályai

11. § (1) Az önkormányzat és a költségvetési szervek bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatók az előirányzat módosításával. Az előirányzatok megváltoztatása e költségvetési rendeletben meghatározottak szerint történik.

(2) A költségvetési szerv saját hatáskörű előirányzat módosítást csak abban az esetben hajthat végre, ha a személyi juttatások és/vagy a munkaadót terhelő járulék előirányzatból dologi kiadásokra csoportosít át. Az átcsoportosítást a képviselő-testület rendelet-módosításban hagyja jóvá.

(3) A költségvetési szervek a jóváhagyott bevételi előirányzataikon felüli többletbevételeiket a költségvetési rendeletbe történő átvezetése, annak módosítása után használhatják fel.

(4) A jóváhagyott kiemelt előirányzatokon belül az átcsoportosításról a költségvetési szerv vezetője saját hatáskörben dönt.

(5) A költségvetési szerv a saját hatáskörű előirányzat módosításokról az irányító szervét negyedévenként tájékoztatja.

Létszám- és bérgazdálkodással kapcsolatos előírások

12. § (1) A költségvetési szerv vezetője önálló létszám- és bérgazdálkodási jogkörében eljárva a költségvetési szerv részére engedélyezett létszám (álláshely)-keretet a tényleges foglalkoztatás során köteles betartani.

(2) Az egyes foglalkoztatási formákra (teljes munkaidős, részmunkaidős, valamint a megbízási, tiszteletdíjas foglalkoztatás) álláshelyenként, illetve összességében az elemi költségvetésben tervezett (módosított személyi juttatás) előirányzatot nem lépheti túl.

(3) A költségvetési szerv csak abban az esetben fordulhat a fenntartóhoz személyi juttatási pótelőirányzat kérelemmel, ha előirányzata, illetve maradványa nem biztosítja törvényben előírt kötelezettségei teljesítését.

13. § A költségvetési szerv költségvetési támogatását a képviselő-testület a költségvetési szervek pénzellátási rendje szerint biztosítja. Az egyéb szervezetek részére nyújtott támogatások a megállapodásoknak megfelelően, illetve negyedévente egyenlő részletekben kerüljenek kiutalásra.

Szolgáltatási szerződés

14. § Az önkormányzat által irányított költségvetési szervekben szakmai alapfeladat keretében szellemi tevékenység szolgáltatási szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételének szabályai:

(1) Az önkormányzat által felügyelt költségvetési szervnél, szakmai alapfeladat keretében szellemi tevékenység végzésére szolgáltatási szerződéssel, számla ellenében külső személy vagy szervezet az e §-ban meghatározott feltételekkel vehető igénybe.

(2) A szolgáltatási szerződést írásban kell megkötni.

(3) A szerződéskötés feltétele, hogy

a.) a költségvetési szerv az adott feladat ellátáshoz megfelelő szakértelemmel rendelkező személyt nem foglalkoztat, vagy

b.) eseti, nem rendszeres jellegű feladat ellátása szükséges és a költségvetési szerven belül a feladat ellátásához megfelelő szakértelemmel rendelkező személy átmenetileg nem áll rendelkezésre.

(4) Jogszabályban vagy a költségvetési szerv szervezeti és működési szabályzatában meghatározott vezetői feladat ellátására szolgáltatási szerződés nem köthető.

(5) A feladat ellátásának – a fenntartóval egyeztetett - részletes feltételeit, az ellátható feladatokat a költségvetési szerv szervezeti és működési szabályzatban határozza meg.

(6) A szerződésnek tartalmaznia kell különösen:

a.) az ellátandó feladatot,

b.) a díjazás mértékét,

c.) részletes utalást arra, hogy a (3) bekezdésben írt feltétel mely körülményre tekintettel áll fenn,

d.) a szerződés időtartamát,

e.) szervezettel kötendő szerződés esetén azt, hogy a szervezet részéről személy szerint ki(k) köteles(ek) a feladat ellátására, valamint,

f.) a teljesítés igazolására felhatalmazott személy megnevezését.

Önkormányzati biztos kirendelése

15. § (1) Ha a helyi önkormányzati költségvetési szerv 30 napon túli, elismert tartozásállományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át, vagy egyébként a 150 millió forintot, és e tartozását egy hónapon belül nem tudja 30 nap alá szorítani, akkor a képviselő-testület a költségvetési szervnél az Áht. 71. § (2) és (3) bekezdésében foglalt hatáskörrel rendelkező önkormányzati biztost jelöl ki.

(2) Az önkormányzati biztos kirendelését az (1) bekezdésben meghatározott mértékű elismert tartozásállomány elérése esetén a képviselő-testületnél a polgármester kezdeményezi.

(3) Ha a polgármester a kötelezettségének nem tesz eleget, a biztos kirendelését indítványozhatja

  • a) az önkormányzat képviselő-testületének pénzügyi bizottsága,
  • b) a helyi önkormányzat jegyzője a polgármesteren keresztül,
  • c) a helyi önkormányzat képviselő-testülete által megbízott könyvvizsgáló,
  • d) a költségvetési szerv vezetője.

(4) Az önkormányzati biztost a jelölhető személyek, illetve szervezetek közül a képviselő-testület döntése alapján a polgármester bízza meg, és ennek tényét a helyben szokásos módon teszi közzé.

(5) Amennyiben az önkormányzatnál időközben az Ámr. 167. § (1) bekezdése szerinti adósságrendezési eljárást kezdeményeztek az általa fenntartott költségvetési szervek körében, az önkormányzati biztos további tevékenységére az alábbi szabályok alkalmazandók:

a.) az önkormányzati biztos tevékenységéről a képviselő-testületnek havonta köteles beszámolni,

b.) az önkormányzati biztos haladéktalanul köteles tájékoztatni a polgármestert, ha a költségvetési szervvel szemben adósságrendezési eljárást kezdeményeztek.

Támogatási szerződés

16. § (1) A képviselő-testület a társadalmi közösségek, sportegyesületek, klubok, alapítványok, egyházi közösségek stb. részére pénzbeli támogatást nyújt a költségvetésben betervezett keret erejéig.

(2) A támogatás folyósítására azt követően kerülhet sor, hogy a támogatott szervezetekkel/magánszemélyekkel az Önkormányzat nevében a polgármester megállapodást köt, mely az alábbiakat tartalmazza:

a. támogatás célja

b. támogatott tevékenységek

c. a támogatás összege

d. a felhasználás határideje

e. a rendelkezésre bocsátásának (folyósításának) módja, feltételei

f. elszámolási kötelezettség határideje, módja

g. a jogosulatlanul igénybevett támogatás visszafizetési rendje

(3) Amennyiben a támogatott az elszámolási kötelezettségének nem tesz eleget, a továbbiakban önkormányzati támogatásban nem részesülhet.

Záró és egyéb rendelkezések

17. § (1) A képviselő-testület a polgármesternek e rendelet elfogadásáig az átmeneti időszakban tett intézkedéseiről (bevételek beszedése, az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítése) szóló beszámolóját elfogadja. Az átmeneti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások e rendeletbe beépítésre kerültek.

18. § (1) E rendeletben nem szabályozott kérdésekben az Áht , és az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.) Korm. rendelet és az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatának előírásait kell alkalmazni.

1. melléklet

01.pdf

2. melléklet

02.pdf

3. melléklet

03.pdf

4. melléklet

04.pdf

5. melléklet

05.pdf

6. melléklet

06.pdf

7. melléklet

07.pdf

8. melléklet

08.pdf

9. melléklet

09.pdf

10. melléklet

10.pdf

11. melléklet

11.pdf