Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2018.(IX.28.) önkormányzati rendelete

Kadarkút Város Önkormányzata tulajdonát képező, illetve üzemeltetésében lévő egyes közutak használatának rendjéről

Hatályos: 2018. 10. 28

Kadarkút Város Önkormányzata az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott jogalkotói hatáskörében eljárva, a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 3. § (1) bekezdésében, 34. § (2) bekezdésében, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (2) pontjában kapott felhatalmazás alapján a Kadarkút Város Önkormányzata tulajdonát képező, illetve üzemeltetésében lévő egyes közutak használatának rendjéről az alábbiakat rendeli el.



I. Általános rendelkezések



1. A rendelet hatálya


1. §


E rendelet területi hatálya a Kadarkút Város Önkormányzata tulajdonában, továbbá üzemeltetésében és kezelésében lévő, súlykorlátozással érintett közutakra terjed ki.



2. §


A rendelet személyi hatálya minden

a) gépjármű tulajdonosra,

b) üzemeltetőre, és

c) gépjárművezetőre

kiterjed, aki az e rendelet 1. számú mellékletében felsorolt közutakra hajt be.


3. §


(1) Az 1. számú mellékletben megjelölt közutakon a tilalmat a „Súlykorlátozás” – a táblán megjelölt 12,5 és 25 tonnánál nagyobb össztömegű járművel behajtani tilos –, valamint a „Korlátozott forgalmú övezet (zóna)” jelzőtábla jelzi.

 (2) A súlykorlátozással érintett közutakra és övezetekbe a tilalmi táblán meghatározottnál nagyobb tömegű járművel behajtani csak Kadarkút Város Önkormányzata által kiadott behajtási engedély birtokában lehet.

4. §


A rendelet hatálya nem terjed ki a közfeladat ellátásának idejére:


a) a fegyveres erők, a rendőrség, a nemzetbiztonsági szolgálatok, a büntetés-végrehajtás, a tűz-, polgári és katasztrófavédelem, valamint a Nemzeti Adó- és Vámhivatal szervezete által üzemben tartott,

b) a katasztrófa elhárítást, - megelőzést és segítségnyújtást végző,

c) a műszaki és baleseti mentést ellátó,

d) a kommunális feladatot ellátó (ideértve a településtisztasági szolgáltatásokhoz, települési hulladékok kezeléséhez, köztisztasági tevékenységhez, valamint közüzemi hibaelhárításhoz használt),

e) az út-, vagy közműépítést, illetve az út vagy közműfenntartást, javítást vagy tisztítást végző,

f) a külön jogszabályban meghatározott postai szolgáltatást végző tehergépkocsira,

g) a menetrend szerint közlekedő autóbuszjáratokra.

2. A behajtási engedély kiadása


5. §


(1) A Képviselő-testület a behajtási engedélyek kiadására és használatuk jogosultságának felülvizsgálatára, az engedélyek esetleges visszavonására vonatkozó hatáskört a Polgármesterre ruházza át és ő gyakorolja az e rendeletben meghatározottak szerint.


(2) Az engedély tartalmazza, hogy

a) mely járműre vonatkozik (forgalmi rendszámmal, ill. más azonosításra alkalmas módon),

b) a forgalmi engedélyben üzembentartóként,(tulajdonosként) feltüntetet személy nevét és lakóhelyét (székhelyét),

c) az engedély az e rendelet mely szakasza szerint került kiadásra,

d) az engedély érvényességi idejét,

e) a súlykorlátozással érintett út, útszakasz meghatározását, amelyre az engedély érvényes.

3. A behajtási engedély kiadásának feltételei


6. §


 (1) Az engedély kiadása iránti kérelmet egy adott járműre vonatkozóan, a jogosultság feltételeinek egyidejű igazolásával a jármű üzembentartója, tulajdonosa, valamint az utóbbiak képviseletében eljáró személy nyújthat be (a továbbiakban: kérelmező).


(2) Engedély egy adott járműre adható ki az e rendelet által előírt feltételek fennállásának megfelelő igazolása esetén. Amennyiben egy kérelmező több járműre vonatkozóan kíván benyújtani engedély kiadása iránti kérelmet, úgy a kiadás feltételeinek fennállását mindegyik gépjárműre vonatkozóan külön kell igazolnia. Megfelelő igazolás esetén minden járműre külön engedélyt kell kiadni.


(3) Az engedély kiadásának együttes feltétele a meghatározott napon történő egyszeri be és kihajtásra történő engedély (továbbiakban: eseti behajtási engedély) esetében:

a) a járművel a kérelemben megjelölt ingatlanhoz, vagy onnan árut szállítanak, és az áru szállítása, be- és kirakodása másként nem oldható meg és

b) a kérelemben megjelölt ingatlan kizárólag az e rendelet 1. számú mellékletben, illetve 2. §. b) pontjában megjelölt közút valamelyikén közelíthető meg.


(4) A (3) bekezdésben meghatározott feltételek fennállását a kérelmezőnek kérelme benyújtásakor megfelelően igazolnia kell.


(5) A (4) bekezdés szerinti igazolás akkor megfelelő, ha a kérelmező az eredeti okiratokat a kérelem benyújtásakor az ügyben eljáró ügyintézőnek bemutatja, vagy a kérelemhez az eredeti okiratok hitelesített másolatát mellékeli.

4. A behajtási engedély iránti kérelem



7. §


 (1) Az engedély kiadása iránti kérelemben pontosan meg kell jelölni azt a behajtási tilalom hatálya alá tartozó utat, útszakaszt, valamint azt az ingatlant, amelyre vonatkozóan a kérelmező az engedély kiadását igényli. A kérelmet az e rendelet 2. számú mellékletét képező nyomtatványon kell benyújtani a Kadarkúti Közös Önkormányzati Hivatalnál.


(2) Az ingatlan pontos meghatározásához szükség van a helyrajzi szám, vagy a házszám megadására.

(3) Amennyiben az adott helyrajzi számon/házszámon nyilvántartott  ingatlanra a megközelítési lehetőségek számából adódóan több, a 3. §-ban foglalt súlykorlátozási tilalom vonatkozik, a kérelemben pontosan meg kell jelölni, hogy az adott ingatlan tekintetében a kérelmező mely súlykorlátozási tilalommal érintett útszakaszra igényli az engedély kiadását.


(4) A kérelemben fel kell tüntetni a jármű hatósági jelzését (forgalmi rendszámát). Amennyiben a járművet a vonatkozó jogszabályok szerint nem kell ellátni hatósági jelzéssel, úgy azt más azonosításra alkalmas módon kell meghatározni. Meg kell adni továbbá a járműnek a megengedett legnagyobb össztömegét, valamint azt, hogy a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II.5.) KPM-BM együttes rendelet (továbbiakban: Rendelet) 1. számú függelékében meghatározott közúti járművekkel kapcsolatos fogalomtár szerint a jármű mely kategóriába tartozik.

5. A behajtási engedély érvényességi ideje



8. §



Az engedély formái:



a) eseti behajtási engedély esetén meghatározott napon történő be- és kihajtásra,

b) ideiglenes behajtási engedély 7 napra,

c) ideiglenes behajtási engedély 30 napra,

d) áruszállítási- szolgáltatási- behajtási engedély, 1 évre

6. A behajtási engedély felülvizsgálata  és visszavonása



9. §



Az engedély ellenőrzésére jogosult szerv (rendőrség, Kadarkúti Közös Önkormányzati Hivatal) kezdeményezésére a Polgármester az érvényes engedélyt felülvizsgálhatja, és amennyiben az indokolt visszavonhatja.


7. A behajtási engedély használata



10. §



 (1) Az engedély csak az abban meghatározott járművel való behajtásra használható fel, más járműre nem érvényes. Az eseti behajtási engedélyt a gépjármű vezetőjének a gépjárműben jól látható helyen kell elhelyeznie. Az engedélyt az e rendelet 3. számú melléklete szerinti tartalommal kell kiadni.


(2) Az engedélyről bármilyen formában készített másolat nem használható fel.


(3) Az eseti behajtási engedély csak a ki- és berakodáshoz feltétlenül szükséges ideig, az ideiglenes behajtási engedély csak az indokolható és engedélyezett ideig jogosítja fel a jármű használóját a járművel a súlykorlátozással érintett területre történő behajtásra.

8. Jogkövetkezmények



11. §



 (1) A rendeletben meghatározott szabályok megtartását a rendőrség és a Kadarkúti Közös Önkormányzati Hivatal ellenőrzi.


(2) Az e rendeletben foglalt szabályozás megsértése esetén a Rendelet irányadó szabályai alapján kell szankcionálni.

II. Záró rendelkezések



12. §


(1) E rendelet a kihirdetését követő 30. napon lép hatályba.

(2) E rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszíti a Kadarkút Város Önkormányzata tulajdonát képező, illetve üzemeltetésében lévő egyes közutak használatának rendjéről szóló 11/2017.(VIII.25.) önkormányzati rendelet.







                            Karsai József                                                                Dr. Horváth Zsolt

                           polgármester                                                                        jegyző






Kihirdetési záradék:



A rendelet kihirdetésre került:

Kadarkút, 2018. szeptember 28.




Dr. Horváth Zsolt

        jegyző



1. melléklet a 15/2018.(IX.28.) önkormányzati rendelethez




25 tonna súlykorlátozással érintett önkormányzati utak jegyzéke:

  1. 6607. sz. közút 24 + 194 km szelvényétől induló Hencse 017, 024 és 036 helyrajzi számú, Hencse szennyvíztelepi út


12,5 tonna súlykorlátozással érintett önkormányzati utak jegyzéke:

  1. Béke utca


12,5 tonna korlátozott forgalmú övezetbe (zóna) tartozó önkormányzati utak jegyzéke:

1. övezet: Körmendi utca, Rákóczi utca, Petőfi utca, Hódos utca, Nagy utca,

    Kadarkút 064 hrsz-ú Kadarkút, Körmendi utca – Vótapuszta

    összekötő út

                               2. övezet: Ady E. utca, Vasút utca, Óvoda utca, Szabadság utca, Sport utca

                               3. övezet: Pipacs utca, Virág utca




2. melléklet a 15/2018.(IX.28.) önkormányzati rendelethez




Kadarkút Város Önkormányzata

* 7530 Kadarkút, Petőfi u. 2.

( 82/581-003.  Fax: 82/385-250.

e-mail: hivatal@kadarkutph.hu



Behajtási engedély iránti kérelem

Kérelmező

Neve:

Címe:

Adóigazgatási száma:

Cégjegyzékszáma:

Telefonszáma:


A gépjármű üzembentartójának/tulajdonosának

Neve:

Címe:  

Telefonszáma: 


A gépjármű

Forgalmi rendszáma:

Típusa:

Össztömege:

Kategóriája:


A behajtással érintett ingatlan

Megnevezése:

Címe:

Helyrajzi száma:


A kérelem benyújtásának indoka:




Az útvonal maghatározása

az érintett utak, utcák megnevezése:




A behajtás időpontja, időtartama

20… év ………………… hó …… napjától 20… év ………………… hó …… napjág.


Kérelmező tudomásul veszi, hogy a szállítás folyamán keletkezett út-vagy egyéb károsodást 8 napon belül saját költségen köteles helyreállítani, az okozott károkért a polgári jog általános szabályai szerint kártérítési felelősséggel tartozik.


Kadarkút,  20…….év………………hó…………….nap


                                                                                                    ……………………………………

                                                                                                              Kérelmező aláírása


3. melléklet a 15/2018.(IX.28.) önkormányzati rendelethez



Behajtási engedély


Záradék:




kérelmező részére, Kadarkút Város területén a súlykorlátozás alá eső útszakaszokon való közlekedéshez a kérelemben szereplő gépjármű adatok alapján a


közútkezelői hozzájárulást megadom az alábbiak szerint


Az igénybe vehető útvonal:




A behajtás engedélyezett időpontja, időtartama:


20… év ………………… hó …… napjától 20… év ………………… hó …… napjág.


A gépjárművezető köteles a számára megadott útvonalat igénybe venni!


A hozzájárulást a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 14.§ (1), 33.§ (1) bekezdés c, pontja és a 34.§ (2) bekezdése, az utak forgalomszabályozásáról és a közúti jelzések elhelyezéséről szóló 20/1984. évi (XII.21.) KM sz. rendelet 2.§ (1) és 10.§ (2) bekezdése, valamint Kadarkút Város Önkormányzat Képviselő-testületének Kadarkút város egyes területeire való behajtás rendjéről szóló …./2017.(III….) önkormányzati rendelete alapján, mint a helyi közút tulajdonosa és kezelője nevében adtam ki.


Kadarkút,  20…….év………………hó…………….nap






                                                                                   ……………………………….

                                                                                                polgármester