Nagybajom Város Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2014.(III.11.) önkormányzati rendelete

Az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól,valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről

Hatályos: 2021. 10. 22

Nagybajom Város Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2014.(III.11.) önkormányzati rendelete

Az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól,valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről

Nagybajom Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 2010. évi I. törvényében kapott felhatalmazás alapján, a 2. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében a következőket rendeli el:[1]

1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed Nagybajom Város közigazgatási területén történő házasságkötésre, a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésére, egyéb családi esemény (névadó, házassági évforduló, házasságkötés megerősítése) megünneplésére (a továbbiakban együtt: anyakönyvi esemény).

(2) E rendelet alkalmazásában rendkívüli körülmény, ha a felek egyike mozgáskorlátozott, egészségi állapota, kora miatt különös erőfeszítést igényel a hivatalos házasságkötő termek valamelyikében való megjelenés.

2. § (1) Az anyakönyvi események megünneplésére kijelölt helyiségek:

  • a) Nagybajomi Közös Önkormányzati Hivatal 7561 Nagybajom, Fő u. 40. szám alatt az anyakönyvvezető 1. emelet 4. hivatali helyisége,
  • b) Nagybajomi Közös Önkormányzati Hivatal 7561 Nagybajom, Fő u. 40. szám földszinti díszterme

(2) E rendelet alkalmazásában hivatali munkaidő: Hétfő 8.00 – 18.00 Kedd 8.00 – 16.00 Szerda 8.00 – 16.30 Csütörtök 8.00 – 16.00 Péntek 8.00 – 13.30

(3) Hivatali időn kívüli az anyakönyvi esemény, ha lebonyolítására a hivatali munkaidőn túl vagy szabadnapokon kerül sor.

(4) A hivatali munkaidőn túli, illetve a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményekért díjat kell fizetni, kivéve, ha a házasulók valamelyikének állapota közeli halállal fenyeget, és ez indokolja a hivatali helyiségen, valamint a hivatali munkaidőn kívüli házasságkötést.

(5) A közös önkormányzati hivatal anyakönyvi események számára kijelölt hivatali helyiségében és hivatali munkaidőben közreműködő és egyéb szolgáltatás nélkül lebonyolított, továbbá rendkívüli körülmény fennállása miatt megtartott anyakönyvi esemény díjmentes.

3. § (1) A hivatali munkaidőn túli anyakönyvi eseményért nettó 15.000,- Ft alapdíjat kell fizetni. Az alapdíj tartalmazza a zeneszolgáltatást, asztali virágdíszt, és egy üveg pezsgőfelszolgálást a felek és a tanúk részére.

(2) Az anyakönyvi események megtartásakor igénybe vehető többletszolgáltatásokat, ezen szolgáltatások, valamint a közreműködők díját az 1. melléklete tartalmazza.

(3) A külső helyszínen megtartott anyakönyvi esemény díja nettó 20.000,- Ft.

(4) A kérelmező köteles gondoskodni az anyakönyvvezető és az anyakönyv helyszínre, illetve a hivatali helyiségbe történő utazásáról. Ellenkező esetben a 2. számú mellékletben meghatározott útiköltség-térítést köteles megfizetni.

4. § (1) Az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívül, valamint hivatali munkaidőn kívül történő megtartását a jegyző engedélyezi. Az engedély iránti kérelmet a 3. melléklet szerinti nyomtatványon kell kérni az anyakönyvi eseményre történő bejelentkezéskor.

(2) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény megtartása akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvvezető a helyszínen meggyőződött arról, hogy a helyszín az anyakönyvi esemény ünnepélyes és méltó körülmények között megtartható, valamint az anyakönyv védelme és a személyes adatok védelme biztosított.

(3) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a már előjegyzésbe vett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását az engedélyezendő hivatalon kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti. A hivatali helyiségen kívüli házasságkötés létesítése akkor engedélyezheti, ha a felek a törvényi feltételek teljesítésén túl igazolják a 3. §-ban meghatározott díj befizetését.

5. § (1)[2]

(2) A mellékletben feltüntetett díjakat az anyakönyvi esemény lebonyolítása előtt legkésőbb 10 nappal az anyakönyvvezető által biztosított átutalási megbízáson (csekk) kell teljesíteni. A befizetett díj az Önkormányzat bevétele. Az anyakönyvvezető a feladóvevény bemutatásával ellenőrzi a díjfizetés megtörténtét.

(3) Ha az anyakönyvi esemény elmarad, az ügyfél a befizetett díj visszatérítésére akkor tarthat igényt, ha a szertartás lemondására a tervezett időpontot megelőzően legalább 3 nappal korábban, írásban kerül sor.

(4) Amennyiben a lemondásra a tervezett időpontot megelőzően kevesebb, mint 3 napon belül került sor, vagy a szertartás írásbeli lemondás nélkül elmarad, a befizetett szolgáltatási díj 50%-a téríthető vissza.

(5) A hivatali helyiségben hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy eseményenként nettó 3.000,- Ft díjazás illeti meg.

(6) A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy eseményenként nettó 5.000,- Ft díjazás illeti meg.

6. § Hivatali időn túli és hivatali helységen kívüli egyéb családi esemény megünneplése térítésmentes, azonban a kérelmezőnek gondoskodnia kell az anyakönyvvezető helyszínre, illetve visszautazásáról, ellenkező esetben a 2. számú melléklet szerinti útiköltség-térítést kell fizetnie

Záró rendelkezések

7. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) E rendelet rendelkezéseit a hatályba lépést követően bejelentett szándék alapján indult eljárásokban kell alkalmazni.

1. melléklet

Díjtételek házasságkötési ünnepségeken

1. Pezsgő (az alapszolgáltatáson felül üvegenként)

1.500.-Ft

Teremdíszítés

2.000.-Ft

Kivetítő használat

2.000.-Ft

2. melléklet

Útiköltség-térítés

1. Útiköltség-térítés 30Ft/Km

3. melléklet

Kérelem

Hivatali helyiségen és/vagy hivatali időn kívüli házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének engedélyezéséhez

Alulírottak kérjük házasságkötés/bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének hivatali helyiségen kívüli / hivatali munkaidőn kívüli engedélyezését.*

Név:

Lakcím:

Kézbesítési cím:

Név:

Lakcím:

Kézbesítési cím:

A hivatali helyiségen kívüli cím:

Tudomásul vesszük, hogy az anyakönyvi esemény díját esetleges útiköltséget legkésőbb a szertartást megelőző 10. napig meg kell fizetnünk.

Tudomásul vesszük, hogy engedély esetén az anyakönyvvezető kizárólag akkor működik közre az anyakönyvi esemény lebonyolításánál, ha

a. a tanúk – szükség esetén - a tolmács vagy a jelbeszédben jártas személy jelenlétét biztosítjuk

b. gondoskodunk az anyakönyvi esemény megünneplésének méltó keretéről

c. gondoskodunk az anyakönyvvezető helyszínre és a hivatali helyiségbe való utazásáról vagy útiköltség megfizetéséről

d. gondoskodunk az anyakönyv helyszínen való biztonságos kezelése feltételeinek megteremtéséről

Engedélyezni kért időpont: __________év__________hónap______nap___________óra

_________________, _______év__________hó_________nap

________________________________ __________________________________

aláírás aláírás

Az engedély kibocsátását javasolom/nem javasolom.*

A hivatali időn kívüli engedélyezés esetén a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben

meghatározott szabadidőt/az önkormányzati rendeletben meghatározott mértékű díjazást kérem.*

__________________________________


[1] A bevezető a Nagybajom Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2021. (X. 21.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
[2] Az 5. § (1) bekezdését a Nagybajom Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2021. (X. 21.) önkormányzati rendelete 2. §-a hatályon kívül helyezte.