Balatonendréd Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2013. (V.17.) önkormányzati rendelete

Balatonendréd Község Önkormányzat vagyonáról, és vagyongazdálkodásának szabályairól

Hatályos: 2013. 05. 25- 2021. 06. 09

Balatonendréd Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2013. (V.17.) önkormányzati rendelete

Balatonendréd Község Önkormányzat vagyonáról, és vagyongazdálkodásának szabályairól

Balatonendréd Község Önkormányzat Képviselő-testülete a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3.§ (1) bekezdés 6. és 11. pontjában, 5.§ (2) bekezdés b) és c) pontjában, 5.§ (4) bekezdésében, 11.§ (16) bekezdésében, 13.§ (1) bekezdésében és 18.§ (1) bekezdésében, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 97.§ (2) bekezdésében, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 109.§ (4) bekezdésében, 143.§ (4) bekezdés i) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és e) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Általános rendelkezések

1. § (1) E rendelet hatálya Balatonendréd Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) tulajdonában lévő, vagy tulajdonába kerülő

  • a) ingatlanra;
  • b) ingó dologra;
  • c) vagyoni értékű jogra;
  • d) üzletrészre, társasági részesedésre és részvényre (a továbbiakban együtt: üzletrész) és;
  • e) értékpapírra

terjed ki.

(2) E rendelet rendelkezéseit kell alkalmazni

  • a) az Önkormányzat által alapított és fenntartott költségvetési szervek vagyonára;
  • b) az Önkormányzat társulásba vitt vagyonára;
  • c) az Önkormányzat által vállalkozásba vitt vagyonra;
  • d) az Önkormányzatot megillető követelésre

is.

(3) Az Önkormányzat a vagyonával az 1. mellékletben meghatározott közép- és hosszú távú vagyongazdálkodási terve szerint gazdálkodik.

2. A vagyonelemek minősítése

2. § (1) Az Önkormányzat törzsvagyonába tartoznak a 2-4. mellékletben meghatározott vagyonelemek.

(2) Az Önkormányzat törzsvagyonából a törvény alapján kizárólagos önkormányzati tulajdonban álló vagyon körébe tartoznak az 2. mellékletben meghatározott vagyonelemek.

(3) Az Önkormányzat törzsvagyonából a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű nemzeti vagyon körébe tartoznak a 3. mellékletben meghatározott vagyonelemek.

(4) Az Önkormányzat törzsvagyonából a korlátozottan forgalomképes vagyon körébe tartoznak a 4. mellékletben meghatározott vagyonelemek.

(5) Az Önkormányzat vagyonából az üzleti vagyon körébe tartoznak az 5. mellékletben fel sorolt vagyonelemek.

(6) Az üzleti vagyonba tartozó ingatlanokról, és az egymillió forint egyedi nyilvántartási értéket meghaladó ingó vagyontárgyakról a jegyző külön nyilvántartást vezet. A nyilvántartás a vagyontárgy azonosításához feltétlenül szükséges adatokat tartalmazza ingatlan vagyon esetén az ingatlanvagyon-kataszteri sorszámának, ingó vagyontárgy esetén a vagyonleltári sorszámának feltüntetésével.

3. § (1) Az önkormányzat vagyonának a 2. § (2)-(5) bekezdésében meghatározott minősítése abban az esetben változtatható meg, ha a vagyonelem által szolgált kötelező önkormányzati feladat megváltozása ezt szükségessé teszi.

(2) A törzsvagyon körébe tartozó vagyonelem üzleti vagyonná abban az esetben minősíthető át, ha megszűnt a vagyonelem által szolgált kötelező önkormányzati feladat, vagy a kötelező önkormányzati feladatkör ellátása, hatáskör gyakorlása az átminősítést követően az átminősített vagyonelem nélkül is biztonságosan megoldható.

(3) Az üzleti vagyonból a törzsvagyon körébe abban az esetben kell átsorolni a vagyonelemet, ha

  • a) a vagyonelem kötelező önkormányzati feladatkör ellátását, hatáskör gyakorlását szolgálja, vagy az átminősítést követően ilyenné válik, vagy
  • b) az átminősítést településrendezési változás szükségessé teszi.

(4) Az átminősítést kezdeményezheti a polgármester és a jegyző.

3. A vagyonelemek értékelése

4. § (1) Az önkormányzat által megszerezni kívánt vagyonelem, – ide értve a kezelésbe, használatba vagy bérbe adást is - vagy elidegenítésre szánt önkormányzati vagyonelem forgalmi értékét hasznosítás vagy elidegenítés előtt meg kell határozni.

(2) A megszerezni kívánt vagyonelem forgalmi értékét nyilvántartásba vett ingatlanközvetítő és értékbecslő végzettséggel rendelkező személy által készített forgalmi értékbecslés alapján kell meghatározni.

(3) Az önkormányzati vagyon körébe tartozó vagyonelem megterhelésére, hasznosítására irányuló döntést megelőzően az adott vagyontárgy forgalmi értékét a számviteli nyilvántartás szerinti bruttó értékben kell meghatározni.

(4) Az önkormányzati vagyon körébe tartozó vagyonelem elidegenítése, tulajdonjogának bármely formában történő átruházása esetén

  • a) az ingatlan vagyonelem forgalmi értékét nyilvántartásba vett ingatlanközvetítő és értékbecslő végzettséggel rendelkező személy által három hónapnál nem régebben készített forgalmi értékbecslés alapján;
  • b) az ingó vagyonelem forgalmi értékét a kereskedelmi forgalomban kialakult bruttó érték alapján;
  • c) a vagyoni értékű jog forgalmi értékét a számviteli nyilvántartás szerinti bruttó érték alapján;
  • d) a tőzsdei forgalomban szereplő üzletrész értékét a Budapesti Értéktőzsdén kialakult napi árfolyam szerinti értéken;
  • e) az egyéb üzletrész értékét a kereskedők által a sajtóban közzétett vételi középárfolyamon, ennek hiányában 6 hónapnál nem régebbi üzleti értékelés szerinti értéken, ennek hiányában névértéken;
  • f) az értékpapír vagyon értékét a Budapesti Értéktőzsdén kialakult napi árfolyam szerinti értéken, ennek hiányában névértéken

kell meghatározni.

4. A tulajdonosi jog gyakorlása

5. § (1) A törzsvagyon körébe tartozó vagyonelemek felett a tulajdonosi jogokat a képviselő-testület gyakorolja.

(2) Az üzleti vagyon körébe tartozó vagyontárgyak hasznosítása vonatkozásában a tulajdonosi jogokat

  • a) 250.000 forint becsült egyedi forgalmi értéket meg nem haladó vagyontárgy esetén a polgármester
  • b) 250.000 forint becsült egyedi forgalmi értéket meghaladó vagyontárgy esetén a képviselő-testület

gyakorolja.

(3) Az üzleti vagyon körébe tartozó vagyontárgyak elidegenítése vonatkozásában a tulajdonosi jogokat a képviselő-testület gyakorolja.

(4) Az önkormányzati tulajdonú ingatlant érintő földhasználati jog létesítéséről vagy megszüntetéséről a képviselő-testület dönt.

(5) Önkormányzati tulajdonú ingatlant érintő szolgalmi jog létesítéséről a képviselő-testület dönt.

(6) Önkormányzati tulajdonú ingatlant terhelő jelzálogjog létesítéséről a képviselő-testület dönt.

(7) Önkormányzat javára bejegyzett jelzálogjog törléséről – amennyiben a jelzálogjog alapjául szolgáló körülmény már nem áll fenn – a polgármester dönt.

(8) Az Önkormányzatot más ingatlanra megillető visszavásárlási vagy elővásárlási jog érvényesítéséről a képviselő-testület dönt.

6. § Az üzleti vagyontárgy hasznosítása vagy értékesítése esetén a nemzeti vagyonról szóló törvényben előírt versenyeztetés értékhatárára a külön törvényben meghatározott egyedi forgalmi értéket kell alkalmazni.

6. Az Önkormányzat javára történő vagyonlemondás elfogadása

7. § (1) Bármely személy vagy szervezet által a tulajdonában levő vagyontárgyról az Önkormányzat, vagy annak valamely intézménye javára történő térítésmentes lemondás elfogadásáról a képviselő-testület dönt.

(2) Az (1) bekezdésben megjelölt vagyontárgy abban az esetben fogadható el, ha az terhek nélkül kerül az Önkormányzat tulajdonába, és annak az előzetes felmérés szerinti fenntartása nem haladja meg a hasznosításából származó várható bevételt.

(3) Az (1) bekezdésben megjelölt lemondással és annak elfogadásával a vagyontárgy az Önkormányzat tulajdonába kerül. Amennyiben a lemondás kifejezetten az Önkormányzat valamely intézménye javára történik, a vagyon az önkormányzat tulajdonába, és a (4) bekezdésben foglalt kivétellel a kedvezményezett intézmény használatába kerül.

(4) Amennyiben az Önkormányzat valamely intézménye javára történt térítésmentes lemondással az Önkormányzat tulajdonába került vagyontárgy kötelező önkormányzati közfeladat ellátását szolgálja, azt a törzsvagyon körébe kell sorolni, és a kedvezményezett intézmény vezetője kérelmére az intézmény kezelésébe kell adni.

7. Követeléskezelés, követelésről való lemondás

8. § (1) Az önkormányzatot, valamint az általa irányított költségvetési szervet megillető lejárt követelés teljesítése végett a Közös Önkormányzati Hivatal a követelés lejártát követő 15 napon belül, majd legalább havonta az önkéntes teljesítésre történő felhívást küld a követelés kötelezettjének, egy éven túli, 5.000.- Ft-ot meghaladó lejárt követelés teljesítése végett végrehajtási eljárást kezdeményez.

(2) Az önkormányzatot, valamint az általa irányított költségvetési szervet megillető követelésről részben vagy egészben csak akkor lehet lemondani, ha az legalább öt éve behajthatatlan, és

  • a) a követelés érvényesítése érdekében indított eljárás során a követelés nem hajtható be, és előreláthatólag nincs lehetőség a követelés későbbiekben való behajthatóságára;
  • b) a követelés érvényesítése, behajtása bizonyíthatóan a követelés összegét meghaladó költségekkel járna;
  • c) a követelés kötelezettje bizonyíthatóan nem lelhető fel, vagy;
  • d) a felszámolási eljárás, a csődeljárás, vagy a bíróság bevonásával történő végrehajtási eljárás során a követelésről való lemondásról felszámolói egyezség, csődegyezség, vagy bírói egyezség megkötésére került sor. Ilyen egyezség abban az esetben köthető, ha a követelés részben vagy egészben előreláthatólag nem realizálható, és a követelésről vagy annak egy részéről való lemondás nem veszélyezteti az önkormányzat fizetőképességét.

(3) A (2) bekezdés d) pontjában említett egyezség a követelés egészének vagy egy részének részletekben történő teljesítésére, a követelés egy része megfizetésének határozott időre szóló elhalasztására, vagy a követelés egészének vagy egy részének elengedésére irányulhat. Az egyezségi tárgyalás során az e bekezdésben leírt sorrend szerinti teljesítést kell megkísérelni.

(4) Az önkormányzatot megillető követelésről való lemondásról, valamint a (2) bekezdés d) pontjában említett egyezség megkötéséről

  • a) 50.000 forint értéket meg nem haladó követelés esetén a polgármester;
  • b) 50.000 forint értéket meghaladó követelés esetén a képviselő-testület

dönt.

8. Az önkormányzati vagyontárgy értékesítése

9. § (1) A képviselő-testület az éves költségvetési rendelet megalkotásakor meghatározza az értékesítésre kijelölt ingatlanok jegyzékét, mely tartalmazza az ingatlan helyrajzi számát, a földterület térmértékét, a helyi építési szabályzat szerinti övezeti besorolását és becsült forgalmi értékét. Az értékesítésre kijelölt ingatlanok jegyzékét a költségvetési rendelet kihirdetésével egyidejűleg a Kőröshegyi Közös Önkormányzati Hivatal Balatonendrédi Kirendeltségének hirdetőtábláján és az önkormányzat hivatalos - www.balatonendred.hu - honlapján közzé kell tenni.

(2) Amennyiben értékesítésre előzetesen ki nem jelölt ingatlanra érkezik vételi ajánlat, az értékesítés előkészítésére csak abban az esetben kerül sor, ha az értékesítés előkészítésének várható költségeit – különösen az értékbecslés, esetleges rendezési terv módosítás, stb. költségét - az ajánlattevő megelőlegezi. Az értékesítés előkészítéséhez szükséges munkálatokat az önkormányzat rendeli meg és készítteti el.

(3) Amennyiben a (2) bekezdésben megjelölt ajánlat alapján az ajánlattevővel létrejön az adásvételi szerződés, az értékbecslés megelőlegezett költségét a vételárba be kell számítani.

(4) Amennyiben a (2) bekezdésben megjelölt értékbecslés alapján pályázati eljárás kötelező, és

  • a) a (2) bekezdésben megjelölt ajánlattevő a pályázat nyertese, és vele az adásvételi szerződés létrejön, az értékbecslés megelőlegezett költségét a vételárba be kell számítani.
  • b) a (2) bekezdésben megjelölt ajánlattevő a pályázat nyertese, de a szerződés az ajánlattevő hibájából nem jön létre, az értékesítés előkészítésének megelőlegezett költségét az ajánlattevő viseli, az nem jár vissza az ajánlattevőnek.
  • c) nem a (2) bekezdésben megjelölt ajánlattevő a pályázat nyertese, részére az értékesítés előkészítésének általa megelőlegezett teljes költségét a pályázati eljárás befejezését követő öt munkanapon belül vissza kell fizetni.

10. § A képviselő-testület egyedi mérlegelés alapján dönt abban a kérdésben, hogy tárgyalja-e annak a személynek vagy szervezetnek az önkormányzati vagyon tulajdonjogának megszerzésére vagy bérletére vonatkozó kérelmét, akinek az önkormányzattal szemben fennálló lejárt határidejű meg nem fizetett tartozása vagy köztartozása van. E körülmény fennállásáról és a tartozás összegéről az előterjesztésben tájékoztatni kell a képviselő-testületet.

9. Egyes jogügyletekre vonatkozó szabályok

11. § Az Önkormányzat tulajdonában lévő egyes vagyontárgyak hasznosítására, üzemeltetésére a Képviselő- testület a koncesszióról szóló törvényben és más jogszabályok által meghatározott körben koncessziós pályázatot írhat ki. A pályázatot a Képviselő- testület bírálja el.

12. § (1) A mezőgazdasági célra alkalmas ingatlan haszonbérbe adás útján is hasznosítható.

(2) A haszonbérleti szerződés időtartama esetenként egyedi elbírálás alapján kerül meghatározásra. A szerződés időbeli hatályának meghatározásánál a szabályozási terv előírásait is figyelembe kell venni.

(3) A haszonbérlő a bérelt föld művelési ágát csak a bérbeadó előzetes hozzájárulásával változtathatja meg, és csak ideiglenes jellegű gazdasági épületet létesíthet az építésre vonatkozó jogszabályok szerint, melyet a haszonbérlet megszűnésekor kártalanítási igény nélkül köteles elbontani.

(4) A haszonbérbeadásról a Képviselő- testület dönt. A megkötött szerződésről nyilvántartást kell vezetni, amelynek felfektetéséről, folyamatos vezetéséről a Jegyző gondoskodik.

13. § A vagyontárgyak elidegenítése során a vételárat elsősorban a szerződés aláírásával egyidejűleg pénzben kell megfizetni. Amennyiben a vételár vagy annak egy része megfizetése nem a szerződéskötéssel egyidejűleg, hanem később történik, úgy a tulajdonjogot a vételár teljes kiegyenlítéséig fenn kell tartani, egyidejűleg elállási jogot szükséges kikötni arra az esetre, ha a vételár megfizetésére határidőben nem kerül sor.

10. Eljárási szabályok

14. § (1) Az önkormányzati vagyon elidegenítése vagy hasznosítása kérelemre vagy hivatalból indulhat.

(2) Az önkormányzati vagyont értékesíteni, a vagyon használatát (kivéve a térítésmentes használatot, valamint a felesleges vagyontárgyak hasznosítását), illetve a hasznosítás jogát átengedni, nyilvános pályázati versenyeztetési eljárás vagy ajánlatkérési eljárás keretében, a legjobb ajánlattevő részére lehet. A pályázat kiírás feltételeit a Képviselő-testület határozza meg.

(3) A feleslegessé vált önkormányzati vagyont elidegeníteni, a használati, illetve a hasznosítás jogát átengedni 100.000 Ft felett csak nyilvános versenytárgyalás útján a legjobb ajánlattevő részére lehet.

11. A pályázati rendszer

15. § (1) A képviselő testület a 100.000 Ft feletti vagyon hasznosítására pályázatot ír ki. A kiírás alapján a pályázók részéről pályázati ajánlattétel benyújtására kerül sor.

(2) Ingatlan bérbeadására és értékesítésére kiírt pályázat eredménytelensége esetén az ingatlan ajánlatkérési felhívás keretében is hasznosítható vagy értékesíthető, melyre az ajánlott vételár, vagy bérleti díj és a gyakorolni kívánt tevékenységi kör megjelölésével lehet a pályázatot benyújtani. A pályázat nyertese a Képviselő- testület döntése alapján a legkedvezőbb ajánlatot tevő.

12. A pályázat kiírása

16. § (1) A pályázat kiírása a Közös Önkormányzati Hivatal feladata.

(2) A pályázat meghirdetése minden esetben a Közös Önkormányzati Hivatal Kirendeltségének hirdetőtábláján, valamit az Önkormányzat hivatalos internetes honlapján, indokolt esetben helyi vagy megyei napilapokban, vagy országos jellegű napilapban történő megjelentetéssel történhet.

(3) Az ajánlatok benyújtására vonatkozó időpontot a pályázati felhívásban úgy kell meghatározni, hogy a felhívás közzététele és az ajánlatok benyújtására vonatkozó időpontok között legalább 8 nap legyen.

(4) A kiíró a pályázati felhívás visszavonását az ajánlatok benyújtására meghatározott időpontig teheti meg. A felhívás visszavonását a pályázat meghirdetésével azonos módon kell közzétenni.

17. § A pályázati kiírás tartalmazza különösen:

  • a) az ellenszolgáltatás mértékét,
  • b) az ingatlan címét, helyrajzi számát, alapterületének nagyságát, műszaki jellemzőit, tulajdonosi jogosultságot, esetenként az ajánlott funkciót, tevékenységi, illetve üzletkört,
  • c) bérleti díj esetén a várható inflációs ráta érvényesíthetőségét,
  • d) a bérleti, a használati jog időtartamát,
  • e) a pályázati ajánlat benyújtásának helyét és idejét,
  • f) a pályázati tárgyalás helyét, idejét,
  • g) pályázati csomag díjazás ellenében történő átvétel lehetőségét (esetenként),
  • h) az elbírálás szempontjait,
  • i) a hiánypótlás lehetőségének biztosítását, vagy kizárását,
  • j) az indokolás nélküli eredménytelenné nyilvánítás jogának fenntartását,
  • k) egyéb kikötéseket, feltételeket.

14. A pályázati ajánlat

18. § (1) A pályázati ajánlatnak tartalmaznia kell az ajánlattevő nyilatkozatát a pályázati felhívás feltételeinek elfogadásáról.

(2) A pályázathoz mellékelni kell – ha a kiíró előírta – a tevékenység végzésére feljogosító engedély (30 napnál nem régebbi cégkivonat; cégbejegyzés vagy változásbejegyzés esetén az eljárást tanúsító cégbírósági igazolás és az annak tárgyát képező, cégbírósági bélyegzővel ellátott okiratok) hiteles másolatát is, amennyiben a tevékenység jogszabályban meghatározott engedélyhez kötött, valamint mindazon nyilatkozatokat, igazolásokat, amelyeket a kiíró a pályázati kiírásban meghatározott.

(3) Az ajánlattevő az ajánlat egyes elemeinek nyilvánosságra hozatalát megtilthatja, kivéve a nevét és az általa felajánlott ellenszolgáltatást és azon adatokat, amelyek bírálati szempontok lehetnek.

(4) Az ajánlatot zárt borítékban kell benyújtani és fel kell tüntetni rajta az adott pályázatra utaló jelzést.

(5) Az ajánlattevő az ajánlatához az elbírálástól számított 30 napig, amennyiben a döntést testület hozza, a testület soron következő ülésétől számított 30 napig kötve marad, kivéve, ha a kiíró ezt megelőzően valamelyik más ajánlattevővel szerződést köt, vagy közli, hogy egyik ajánlattevővel sem kíván szerződést kötni.

19. § (1) A beérkezett zárt pályázatok egyidejű felbontását kell biztosítani a Jegyző által kijelölt, legalább 2 fő köztisztviselő jelenlétében.

(2) A pályázatok bontásáról jegyzőkönyvet kell felvenni.

15. A szerződéskötés

20. § (1) A pályázat eredményéről az ajánlattevőket az elbírálást követő 8 napon belül írásban értesíteni kell. A bírálat eredményének kézhezvételét követő 90 napon belül a nyertes pályázó köteles a vonatkozó (elő)szerződést megkötni.

(2) Az ingatlan értékesítése során – a bérlakások eladása kivételével – a forgalmi értékbecslés és a szerződésszerkesztés költségei a vevőt terhelik.

(3) A szerződésekről a Jegyző nyilvántartást vezet.

(4) Amennyiben a szerződés az (1) bekezdésben rögzített határidőn belül nem jött létre, úgy a határidő lejártát követően új eljárás lefolytatása szükséges.

16. Záró rendelkezések

21. § (1) E rendelet a kihirdetését követő nyolcadik napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszti Balatonendréd Község Önkormányzata 6/2005. ( VII.29. ) sz. önkormányzati rendelete az önkormányzat vagyon hasznosításának, használatának, forgalmának rendjéről.

1. melléklet a 6/2013. (V.17.) önkormányzati rendelethez

Az önkormányzat közép- és hosszú távú vagyongazdálkodási terve

Balatonendréd Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény (Nvtv.) 9. § (1) bekezdése alapján az önkormányzat vagyongazdálkodásának az Alaptörvényben, valamint az Nvtv. 7. § (2) bekezdésében meghatározott rendeltetése biztosításának céljából közép-és hosszú távú vagyongazdálkodási tervét az alábbiak szerint határozza meg:

Bevezetés

A vagyongazdálkodási terv feladata, hogy kijelölje a vagyongazdálkodás különböző területein szükséges intézkedések irányvonalát, valamint a jövőre vonatkozóan – más koncepciókkal, stratégiákkal összhangban – megfogalmazza a hatékony és felelős vagyongazdálkodás legfontosabb célkitűzéseit.

A vagyongazdálkodási terv alapvető célkitűzései:

- a biztonságos feladatellátás feltételeinek megteremtése;

- kiszámítható és átlátható gazdálkodás;

- pénzügyi egyensúly biztosítása;

- a vagyon értékének megőrzése, növelése;

- a vagyon piacorientált bérbeadására törekvés;

- a vagyonelemek piaci értéken történő értékesítése;

- a gazdaságosan nem hasznosítható vagyonelemek értékesítése.

A vagyongazdálkodás alapjául szolgáló alapvető központi és helyi jogszabályok

Magyarország Alaptörvényének 38. cikke rögzíti, hogy az állam és a helyi önkormányzatok tulajdona nemzeti vagyon. A nemzeti vagyon kezelésének és védelmének célja a közérdek szolgálata, a közös szükségletek kielégítése és a természeti erőforrások megóvása, valamint a jövő nemzedékek szükségleteinek figyelembe vétele. A nemzeti vagyon megőrzésének, védelmének és a nemzeti vagyonnal való felelős gazdálkodásnak a követelményeit sarkalatos törvény határozza meg.

A nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény (a továbbiakban: Nvtv.) 7. § (1) – (2) bekezdése szerint a nemzeti vagyon – ezen belül az önkormányzati vagyon – alapvető rendeltetése a közfeladat ellátásának biztosítása. A nemzeti vagyonnal felelős módon, rendeltetésszerűen kell gazdálkodni. Az Nvtv. 9. § (1) bekezdése előírja, hogy a helyi önkormányzatnak a vagyon fentiek szerinti rendeltetés biztosítása céljából közép- és hosszú távú vagyongazdálkodási tervet kell készítenie. E tervek elkészítéséhez az önkormányzatnak ki kell jelölnie a vagyongazdálkodás irányvonalát, stratégiát kell felállítania, hogy a célkitűzések következtében végrehajthatóak legyenek.

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) megfogalmazza az átláthatóság követelményét.

Az Áht. végrehajtására kiadott 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendeletúj szabályokat határoz meg az önkormányzat számára. Elkülönülten kell tervezni és kezelni az önkormányzat és az általa irányított költségvetési szervek költségvetési bevételeit és kiadásait. A kötelezettségvállalásokat, pénzügyi ellenjegyzéseket a végrehajtási rendelet rendelkezéseinek megfelelően kell kezelni. A vagyont fő szabályként az önkormányzat könyveiben kell nyilvántartani.

A lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény a lakás- és helyiséggazdálkodás szabályait tartalmazza azzal, hogy rendelkezik egyes részletszabályok önkormányzati rendeletben történő meghatározásáról is.

Az önkormányzati vagyon hasznosításának és használatának és forgalmának rendjéről szól az önkormányzati rendelet, mely meghatározza az önkormányzati vagyon csoportosítását, rendelkezik a vagyon feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról, hatáskörökről. Tartalmazza a vagyon hasznosításának, értékesítésének szabályait.

( A vagyongazdálkodásra vonatkozó helyi önkormányzati rendeleteknek meg kell felelnie a magasabb szintű jogszabályokban meghatározott elveknek, rendelkezéseknek.)

A közterület-használatról és a használati díj megállapításáról szól a 13./2005. (XII.14.) önkormányzati rendelet, mely meghatározza a közterület-használat szabályait, a közterület-használatért fizetendő díjak mértékét.

Az önkormányzat közművelődési feladatairól és a helyi közművelődési tevékenység támogatásáról szól a 7./2004.(III.25.) önkormányzat rendelet, mely meghatározza a közművelődési intézmény fenntartásával és működtetésével kapcsolatos feladatokat.

A vagyongazdálkodás vagyonelemek szerinti csoportosítása

NEMZETI VAGYON

ÁLLAMI VAGYON ÖNKORMÁNYZATI VAGYON

1.TÖRZSVAGYON 2. ÜZLETI VAGYON

FORGALOMKÉPTELEN 1.3 KORLÁTOZOTTAN mezőgazdasági

FORGALOMKÉPES földterület

1.1Nemzetgazdasági 1.2Kizárólagos közmű jellegű művelés alá nem

szempontból önkormányzati létesítmények tartozó földterület

kiemelt jelentőségű tulajdonban álló

nemzeti vagyon Önkormányzat lakások

Belterület költségvetési

szervek halastó

Zártkert használatában

lévő vagyon egyéb épületek

Külterület

sportlétesítmény

A helyi önkormányzat vagyona:

1. törzsvagyon vagy

2. üzleti vagyon

lehet.

A törzsvagyon közvetlenül a kötelező önkormányzati feladatkör ellátását vagy hatáskör gyakorlását szolgálja.

Csoportjai:

1.1. Az önkormányzat tulajdonát képező, nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű nemzeti vagyon.

1.2. Kizárólagos önkormányzati tulajdonban álló forgalomképtelen nemzeti vagyon.

1.3. Az önkormányzat tulajdonát képező, korlátozottan forgalomképes törzsvagyon.

1.1. Az önkormányzat tulajdonát képező, nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű nemzeti vagyon körébe Balatonendréd Község Önkormányzata esetében vagyonelem nem tartozik.

1.2. Kizárólagos önkormányzati tulajdonban álló forgalomképtelen nemzeti vagyon körébe tartoznak az alábbi vagyonelemek:

- a helyi közutak és műtárgyaik,

- a helyi önkormányzat tulajdonában álló terek, parkok,

- helyi önkormányzat tulajdonában álló – külön törvény rendelkezése alapján részére átadott – vizek, közcélú vízi létesítmények, ide nem értve a vízi közműveket.

1.3. Az önkormányzat tulajdonát képező, korlátozottan forgalomképes törzsvagyon körébe tartozó vagyonelemek:

- a helyi önkormányzat tulajdonában álló, a helyi önkormányzat képviselő-testülete és szervei, továbbá a helyi önkormányzat által fenntartott, közfeladatot ellátó intézmény, költségvetési szerv elhelyezését, valamint azok feladatának ellátását szolgáló épület, épületrész;

- amelyet az önkormányzat rendelete korlátozottan forgalomképes vagyonelemként határoz meg.

Az 1.2. csoportba tartozó vagyonelemek, mint forgalomképtelen törzsvagyon fenntartásáról és karbantartásáról folyamatosan gondoskodni kell. E vagyonelemek felett a rendelkezési jog gyakorlását a jogszabály feltételekhez köti. Azaz az Nvtv-ben meghatározott kivétellel nem idegeníthető el, vagyonkezelői jog, jogszabályon alapuló, továbbá az ingatlanra közérdekből külön jogszabályban feljogosított szervek javára alapított használati jog, vezetékjog vagy ugyanezen okokból alapított szolgalom, továbbá a helyi önkormányzat javára alapított vezetékjog kivételével nem terhelhető meg, biztosítékul nem adható, azon osztott tulajdon nem létesíthető.

Az éves vagyongazdálkodási irányelvek meghatározásakor tételesen vizsgálni kell, hogy melyek azok a vagyontárgyak ahol a besorolás indoka fennáll, avagy a körülmények változása folytán szükséges a besorolás megváltoztatása.

Az 1.3. csoportba tartozó vagyonelemek, mint korlátozottan forgalomképes törzsvagyon felett a törvényben vagy önkormányzati rendeletben meghatározott feltételek szerint lehet rendelkezni.

Az e csoportba tartozó közművek, intézmények és középületek esetében biztosítani kell a vagyonmegóvást, a vagyon értékmegőrző fenntartását és hasznosítását a közfeladat, valamint a kötelező és önként vállalt feladatok ellátásának biztosítása céljából.

E vagyonelemek hasznosítása történhet használatba adással, bérbeadással, valamint vállalkozási tevékenység folytatásával. Mindezeket az önkormányzat kötelező feladatának veszélyeztetése nélkül kell folytatni.

2. Az önkormányzat tulajdonát képező, forgalomképes üzleti vagyonnal az önkormányzat – a jogszabályokban meghatározott keretek között – szabadon rendelkezik.

Idetartoznak az önkormányzati lakások, mezőgazdasági földterületek, halastó

E vagyonelemek hasznosítása történhet elidegenítéssel, valamint használatba adással, bérbeadással, illetve vállalkozási tevékenység folytatásával.

Az önkormányzat vagyongazdálkodásának fő területei:

- a vagyon növekedésének, gyarapításának elősegítése (beruházás, fejlesztés, kisajátítás, adomány elfogadása, térítésmentes juttatás stb.)

- a meglévő vagyon fenntartása (üzemeltetés, karbantartás, felújítás)

- vagyonhasznosítás (bérbeadás, haszonbérlet, használatba adás)

- értékesítés, térítésmentes átadás, csere.

Középtávú vagyongazdálkodási célok meghatározása (2013-2018)

1. Az önkormányzati vagyonnal felelős módon, rendeltetésszerűen kell gazdálkodni.

2. A vagyongazdálkodás feladata az önkormányzat teherbíró képességéhez igazodó, elsődlegesen a közfeladatok ellátásához és a mindenkori társadalmi szükségletek kielégítéséhez szükséges, egységes elveken alapuló, átlátható, hatékony és költségtakarékos működtetés, a vagyon értékének megőrzése, állagának védelme, értéknövelő használata, hasznosítása, gyarapítása, továbbá a feleslegessé váló vagyontárgyak értékesítése.

3. Az önkormányzati vagyonfejlesztés (létrehozás, bővítés, felújítás) céljait a Képviselő-testület döntései és az éves költségvetési rendelet határozza meg.

4. A vagyonhasznosítás alternatívái:

a.) Használatba adás, bérbeadás: a lakás és nem lakás céljára szolgáló helyiségek, önkormányzati tulajdonban lévő termőföldek hasznosítása elsősorban bérleti, haszonbérleti szerződés keretében történhet. Az önkormányzat által nem használt és bérlet útján sem hasznosított ingatlanok esetében törekedni kell arra, hogy minél rövidebb ideig legyen kihasználatlan állapotban.

b.) A vagyon értékesítése: a rendelkezésre álló szabad vagyon értékesítésénél a vagyonrendelet és a magasabb szintű jogszabályokban foglaltak szerint kell eljárni. A vagyon értékesítéséből származó bevétel elsősorban fejlesztési kiadások, fejlesztési célú hitelek törlesztésének fedezetéül, valamint fejlesztési célú pályázatok önerejeként szolgálhat.

5. Az önkormányzat vagyonában történő változások nyomon követése érdekében kiemelt figyelmet kell fordítani a vagyonnyilvántartás naprakészségére.

6. A meglévő épületállomány üzemeltetési költségeinek csökkentése, energia megtakarítást eredményező felújítási munkák elvégzése – elsősorban pályázati forrás igénybe vételével – energetikai tanulmányban foglaltak alapján.

7. A fenntartott intézmények részére a feladatellátáshoz szükséges gépek, berendezések, felszerelések biztosítása.

8. Az önkormányzatnak lehetőségeihez mérten elő kell segítenie a munkahelyteremtő vállalkozások letelepítését arra alkalmas terület, vagy ingatlan biztosításával.

9. Az önkormányzatnak lehetőségeihez mérten elő kell segítenie a fiatalok letelepedését.

Hosszú távú vagyongazdálkodási terv (2013-2023)

1. A hosszú távú vagyongazdálkodási terv alapjául a középtávú vagyongazdálkodási terv szolgál.

2.A vagyonhasznosítás során a bevételszerzés, illetve a kiadáscsökkentés mellett szem előtt kell tartani azt, hogy ne eredményezzen vagyonfelélést.

3. A piaci helyzet ismeretében minden évben felül kell vizsgálni az értékesítendő, illetve a más módon hasznosítandó vagyonelemeket.

4. Az önkormányzat számára kedvező, a vagyongyarapodást eredményező pályázati lehetőségek maximális kihasználására kell törekedni.

5. A vagyonhasznosítás bevételeit minél nagyobb arányban a vagyontárgyak megóvására, felújítására kell fordítani.

2. melléklet a 6/2013. (V.17.) önkormányzati rendelethez

Az Önkormányzat törzsvagyonából a törvény alapján kizárólagos önkormányzati tulajdonban álló vagyonelemek

FORGALOMKÉPTELEN Kizárólagos
Önkormányzati tulajdonban álló

Helyrajzi
szám

Megnevezés

terület m2

Bruttó érték
ezer Ft

BELTERÜLETI UTAK

12

FÖLDÚT

622

205

24

FÖLDÚT

513

217

39

KÖZÚT

13835

17658,25

45

FÖLDÚT

327

170

66

FÖLDÚT

403

210

74

KÖZÚT

1566

2273

83

FÖLDÚT

1587

588

114

HOMOKBÁNYAI ÚT

2331

228

118

VÁSÁRTÉRI ÚT

890

478

124/9

KÖZÚT sport

6825

8873,612

124/14

KÖZÚT

1929

289,35

124/15

FÖLDÚT ÚJTELEP VÉGE

7291

1131

124/25

KÖZÚT ÁRPÁD U.

7452

10874,572

124/44

KÖZÚT BEM U.

5652

8311,44

124/54

ÚJTELEP-ORSZÁGÚT KÖZÖTT

1507

446

124/57

ÚJTELEP-SPORT KÖZÖTT

211

119

255

FÖLDÚT PÁSZTOR KÖZ

3290

780

256

FÖLDÚT FŐ UTCA VÉGE

6068

1031

290

FÖLDÚT ARANY J.UTCA MOGYORÓS D.

153

48

294/1

FÖLDÚT ARANY J.UTCA

6703

13256

294/4

FÖLDÚT ARANY J.UTCA VÉGE

781

131

303

FÖLDÚT TEMETŐ

224

495,816

391/6

KÖZÚT SZABADSÁG U.

14952

16069,85

401

FÖLDÚT JÓKAI KÖZ

391

203

405

KÖZÚT JÓKAI U

2124

4977,863

416

FÖLDÚT RÁKÓCZI-JÓKAI KÖZ

837

394

440

SZABADSÁG UTCA FOLYTATÁSA

7460000

601

443

FÖLDÚT RÁKÓCZI U.

5644

6638

454

FÖLDÚT RÁKÓCZI KÖZ

622

128

485

FÖLDÚT TÁNCSICS U.

4724

1214,213

501

FÖLDÚT SZÉCHENYI-TÁNCSICS

329

171

533/1

KÖZÚT SZÉCHENYI

7138

4998,476

533/2

FÖLDÚT PETŐFI U. VÉGE

4564

1829,429

562

FÖLDÚT DÓZSA GY. U.

1474

664

574/5

FÖLDÚT PETŐFI KÖZ

586

205

601

KÖZÚT PETŐFI U

4978

5436,355

620/1

KÖZÚT VÖRÖSMARTY

10696

14792,3

620/2

FÖLDÚT VÖRÖSMARTY VÉGE

487

182

659/1

KÖZÚT JÓZSEF ATTILA

7481

6090

710

FÖLDÚT JÓZSEF ÉS ADY KÖZÖTT

1063

313

714

KÖZÚT ADY U.

9220

9419,5

731/1

FÖLDÚT ADY-TSZ

214

111

792

FÖLDÚT BEM U. VÉGE

1793

304

ÖSSZESEN:

7609477

142556,026

VÍZEK, CSATORNÁK

73

BELVÍZCSATORNA

3657

256

373

BELVÍZCSATORNA

3175

222

483

BELVÍZCSATORNA CSENTLI ÁROK

2207

154

623

ENDRÉD PATAK

1262

88

ÖSSZESEN:

10301

720

SPORT LÉTESÍTMéNY

123

SPORT

16243

15020,97

BELTERÜLET ÖSSZESEN:

7636021

158296,996

ZÁRTKERT

1507

FÖLDÚT

1010

114

1511/1

FÖLDÚT

418

397

1536

FÖLDÚT

654

94

1540/6

FÖLDÚT

649

179

1545

FÖLDÚT

823

92

1551

FÖLDÚT

793

90

1561

FÖLDÚT

515

74

1564/1

FÖLDÚT

3246

365

1598

FÖLDÚT

2300

259

1612

FÖLDÚT

1855

209

1632

FÖLDÚT

359

52

1635

FÖLDÚT

805

115

1642

FÖLDÚT

449

64

1662/2

FÖLDÚT

201

29

1663/2

FÖLDÚT

4131

465

1663/5

FÖLDÚT

98

14

1689

FÖLDÚT

1951

220

1706

FÖLDÚT

5472

531

1719

FÖLDÚT

2046

230

1738

FÖLDÚT

1093

122

1778

FÖLDÚT

2313

261

1801

FÖLDÚT

351

40

1805/10

FÖLDÚT

1127

126

1805/12

FÖLDÚT

862

97

1805/15

FÖLDÚT

859

97

2024

FÖLDÚT

2661

299

2051

FÖLDÚT

536

77

2063/1H

FÖLDÚT

3971

447

2081

FÖLDÚT

3376

380

2088

FÖLDÚT

131

19

2117

FÖLDÚT

355

51

2203

FÖLDÚT

249

35

2241

FÖLDÚT

1223

137

2251

FÖLDÚT

3689

415

2272/2H

FÖLDÚT

1548

174

2294

FÖLDÚT

1580

178

2296

FÖLDÚT

465

67

2300

FÖLDÚT

323

46

2320

FÖLDÚT

2355

266

2332

FÖLDÚT

567

81

2348/1H

FÖLDÚT

641

72

2348/3H

FÖLDÚT

204

23

2349

FÖLDÚT

186

26

2350

FÖLDÚT

636

92

2358

FÖLDÚT

286

41

2362/9H

FÖLDÚT

279

31

2366

FÖLDÚT

469

67

ZÁRTKERT ÖSSZESEN

60110

7360

KÜLTERÜLET

o3

KÜLTERÜLETI ÚT

796

90

o7/1

KÜLTERÜLETI ÚT

969

93

o7/3

KÜLTERÜLETI ÚT

1850

180

o8/108

KÜLTERÜLETI ÚT

3208

360

o8/123

KÜLTERÜLETI ÚT

1438

162

o14

KÜLTERÜLETI ÚT

42

6

o16

KÜLTERÜLETI ÚT

6380

618

o17

KÜLTERÜLETI ÚT

4230

476

o21

KÜLTERÜLETI ÚT

5993

674

o32

KÜLTERÜLETI ÚT

8388

812

o34

KÜLTERÜLETI ÚT

20025

1940

o36

KÜLTERÜLETI ÚT

3518

396

o38

KÜLTERÜLETI ÚT

22104

2141

o41

KÜLTERÜLETI ÚT

1394

157

o42

KÜLTERÜLETI ÚT

3107

349

o44

KÜLTERÜLETI ÚT

5760

648

o45

KÜLTERÜLETI ÚT

5295

596

o50/1

KÜLTERÜLETI ÚT

15797

1777

o50/3

KÜLTERÜLETI ÚT

2032

229

o51/1

KÜLTERÜLETI ÚT

9688

1089

o51/2

KÜLTERÜLETI ÚT

1350

152

o52/1

KÜLTERÜLETI ÚT

3594

349

052/3

KÜLTERÜLETI ÚT

1779

172

054/1

KÜLTERÜLETI ÚT

1332

150

054/3

KÜLTERÜLETI ÚT

818

92

o59/9

KÜLTERÜLETI ÚT

528

59

o60/1

KÜLTERÜLETI ÚT

918

103

o60/3

KÜLTERÜLETI ÚT

762

86

o62/1

KÜLTERÜLETI ÚT

10334

3524

o62/3

KÜLTERÜLETI ÚT

5925

1799

o66/1

KÜLTERÜLETI ÚT

1904

214

o66/3

KÜLTERÜLETI ÚT

1986

223

o68/3

KÜLTERÜLETI ÚT

302

43

o68/30

KÜLTERÜLETI ÚT

1816

176

o68/32

KÜLTERÜLETI ÚT

1238

120

o71

KÜLTERÜLETI ÚT

6942

781

o72

KÜLTERÜLETI ÚT

3613

407

o74

KÜLTERÜLETI ÚT

5915

666

o77

KÜLTERÜLETI ÚT

1129

127

o79/1

KÜLTERÜLETI ÚT

11185

1258

090/2

KÜLTERÜLETI ÚT

3528

397

o91/2

KÜLTERÜLETI ÚT

1820

205

o92

KÜLTERÜLETI ÚT

1415

159

o93/1

KÜLTERÜLETI ÚT

3354

378

o93/3

KÜLTERÜLETI ÚT

429

48

o99

KÜLTERÜLETI ÚT

45822

3748

o101

KÜLTERÜLETI ÚT

2672

301

o102/9

KÜLTERÜLETI ÚT

506

72

o107/4

KÜLTERÜLETI ÚT

2305

259

o122

KÜLTERÜLETI ÚT

4306

417

o130/12

KÜLTERÜLETI ÚT

3315

373

o130/17

KÜLTERÜLETI ÚT

4617

520

o130/19

KÜLTERÜLETI ÚT

2821

317

o131/2

KÜLTERÜLETI ÚT

10239

1152

o133/4

KÜLTERÜLETI ÚT

3401

382

o135/3

KÜLTERÜLETI ÚT

7529

658

o135/5

KÜLTERÜLETI ÚT

1710

150

o135/7

KÜLTERÜLETI ÚT

3720

326

o138/2

KÜLTERÜLETI ÚT

3021

340

o139

KÜLTERÜLETI ÚT

8596

833

o141

KÜLTERÜLETI ÚT

172

25

o144/4

KÜLTERÜLETI ÚT

464

67

o144/14

KÜLTERÜLETI ÚT

1246

140

o147

KÜLTERÜLETI ÚT

2277

256

o151

VÍZMŰ RÉT

15598

312

o152

KÜLTERÜLETI ÚT VÍZMŰHÖZ

1204

420

o156/13

KÜLTERÜLETI ÚT

596

86

o157

KÜLTERÜLETI ÚT

408

58

o159/1

KÜLTERÜLETI ÚT

8234

798

o159/2

KÜLTERÜLETI ÚT

1781

200

o160/1

KÜLTERÜLETI ÚT

1589

178

o160/6

KÜLTERÜLETI ÚT

709

79

o160/9

KÜLTERÜLETI ÚT

2797

315

o161

KÜLTERÜLETI ÚT

454

66

o175

KÜLTERÜLETI ÚT

2955

333

o176

KÜLTERÜLETI ÚT

4330

488

o177

KÜLTERÜLETI ÚT

8652

839

o178/1

KÜLTERÜLETI ÚT

2141

241

o178/3

KÜLTERÜLETI ÚT

724

81

o182/5

KÜLTERÜLETI ÚT

300

33

o182/7

KÜLTERÜLETI ÚT

823

90

o183/6

KÜLTERÜLETI ÚT

2015

227

o183/21

KÜLTERÜLETI ÚT

5416

525

o183/25

KÜLTERÜLETI ÚT

1226

138

o185/22

KÜLTERÜLETI ÚT

2647

297

o185/28

KÜLTERÜLETI ÚT

316

46

o185/30

KÜLTERÜLETI ÚT

2157

243

o185/32

KÜLTERÜLETI ÚT

378

54

o186

KÜLTERÜLETI ÚT

2278

256

o189/1

KÜLTERÜLETI ÚT

3306

320

o189/3

KÜLTERÜLETI ÚT

1261

122

o191/1

KÜLTERÜLETI ÚT

3459

389

o192/114

KÜLTERÜLETI ÚT

2282

257

o192/141

KÜLTERÜLETI ÚT

351

40

o192/143

KÜLTERÜLETI ÚT

2798

315

o192/160

KÜLTERÜLETI ÚT

2470

278

o192/162

KÜLTERÜLETI ÚT

833

94

o192/172

KÜLTERÜLETI ÚT

2665

300

o192/174

KÜLTERÜLETI ÚT

1263

142

ÖSSZESEN

395085

43477

VÍZEK, CSATORNÁK (KÜLTERÜLET)

o35/12

BELVÍZCSATORNA

516

26

o35/14

BELVÍZCSATORNA

530

27

o35/16

BELVÍZCSATORNA

416

21

o35/18

BELVÍZCSATORNA

592

30

o35/20

BELVÍZCSATORNA

2027

101

o37/1

BELVÍZCSATORNA

3059

153

o115

BELVÍZCSATORNA

5980

299

o143

BELVÍZCSATORNA

1461

73

o144/17

BELVÍZCSATORNA

1426

71

o145/3

BELVÍZCSATORNA

1610

81

o150

BELVÍZCSATORNA

1020

71

o162/1

BELVÍZCSATORNA

397

20

ÖSSZESEN:

19034

973

o184

TEMETŐ (ravatalozó)

22746

6938,756

KÜLTERÜLET ÖSSZESEN:

436865

51057,756

MINDÖSSZESEN:

8132996

217045,752

3. melléklet a 6/2013. (V.17.) önkormányzati rendelethez

Az Önkormányzat törzsvagyonából nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű nemzeti vagyon körébe tartozó vagyonelemek

Helyrajzi
szám

Megnevezés

cím

m2

Bruttó érték
ezer Ft

4. melléklet a 6/2013. (V.17.) önkormányzati rendelethez

Az Önkormányzat törzsvagyonából a korlátozottan forgalomképes vagyon körébe tartozó vagyonelemek

KORLÁTOZOTTAN FORGALOMKÉPES VAGYON ELEMEK

Helyrajzi
szám

Megnevezés

cím

m2

Bruttó érték
ezer Ft

1 HRSZ

ÓVODA

FŐ UTCA 77.

1166

10317,611

2/1 HRSZ

POLGÁRMESTERI HIVATAL

FŐ UTCA 75.

1589

19082,008

387 HRSZ

ÁLTALÁNOS ISKOLA

SZABADSÁG UTCA20-22

6031

50243,218

439 HRSZ

KÖZÖSSÉGI HÁZ

SZABADSÁG UTCA 9.

2298

36502,022

442 HRSZ

POSTAHIVATAL

SZABADSÁG UTCA 7.

344

688,757

ÖSSZESEN:

116833,616

5. melléklet a 6/2013. (V.17.) önkormányzati rendelethez

Az önkormányzat forgalomképes vagyon körébe tartozó üzleti vagyonelemek

FORGALOMKÉPES VAGYON

Helyrajzi
szám

Megnevezés

cím

TERÜLET
M2

Bruttó érték
ezer Ft

MEZŐGAZDASÉGI TERÜLETEK

o24

LEGELŐ

KÜLTELEK

178561

3571

o28

LEGELŐ

KÜLTELEK

601585

1927

o47/1

LEGELŐ HÁRSMÁNDI

KÜLTELEK

369017

1108

o140

LEGELŐ DEGESZI

KÜLTELEK

45595

511

o149/3

LEGELŐ

Vízmű mellett

8410

168

O132

LEGELŐ, ERDŐ

KÜLTELEK

101648

3625

o183/3

LEGELŐ

TEMETŐ PARKOLÓ

5770

2885

o183/2

LEGELŐ, ERDŐ

DUDAHEGY KÜLTERÜLET

29655

4122

o183/2

GYEP

Temető és ARANY J. SAROK

611

12

o138/5

RÉT

VÁRCSIGE KÜLTELEK

819308

1637

o137

ERDŐ

VÁRCSIGE KÜLTELEK

88238

1428

o85

ERDŐ

KÜLTELEK

29459

2946

o48

ERDŐ

HÁRSMÁNDI KÜLTELEK

106578

5329

o53

SZÁNTÓ (pedagógus)

KÜLTERÜLET

50486

5049

81

BEÉPÍTETLEN TERÜLET

TÁNCSICS U (BALOGHÉK)

383

192

624

BEÉPÍTETLEN TERÜLET

VÍZMŰ TERÜLET

332

50

625

BEÉPÍTETLEN TERÜLET

VÍZMŰ

90

14

640/1

KERT

JÓZSEF ATTILA U. 20.

2246

63

486

BEÉPÍTETLEN TERÜLET

TÁNCSICS UTCA

796

56

összesen

2438768

34693

MÜVELÉSALÁ NEM TARTOZÓ FÖLD

124/8

BEÉPÍTETLEN TERÜLET

FŐ UTCA

796

398

361

BEÉPÍTETLEN TERÜLET

FŐ UTCA BOLT KERT

4464

2232

481

BEÉPÍTETLEN TERÜLET

CSENTLI GÖDÖR

619

310

484

BEÉPÍTETLEN TERÜLET

CSENTLI GÖDÖR

274

312

96

BEÉPÍTETLEN TERÜLET

KOSSUTH L. UTCA

162

81

494

BEÉPÍTETLEN TERÜLET

TÁNCSICS UTCA

2130

500

490

BEÉPÍTETLEN TERÜLET

TÁNCSICS UTCA

961

481

összesen:

9406

4314

LAKÁSOK

639/1

LAKÓHÁZ

JÓZSEF ATTILA U. 20.

2270

3524,079

HALASTÓ

o25

HALASTÓ

KÜLTERÜLET

56771

284

o27

HALASTÓ

KÜLTERÜLET

63056

316

ÖSSZESEN:

119827

600

EGYÉB ÉPÜLETEK

485/2

SZESZFŐZDE

TÁNCSICS UTCA

50

207,486

47

IRODAHÁZ

FŐ UTCA 81/A

1241

5344,627

összesen:

1291

5552,113

Forgalomképes vagyon összesen:

2171562

48683,192