Balatonendréd Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2013. (V.17.) önkormányzati rendelete
Balatonendréd Község Önkormányzat vagyonáról, és vagyongazdálkodásának szabályairól
Hatályos: 2013. 05. 25- 2021. 06. 09Balatonendréd Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2013. (V.17.) önkormányzati rendelete
Balatonendréd Község Önkormányzat vagyonáról, és vagyongazdálkodásának szabályairól
Balatonendréd Község Önkormányzat Képviselő-testülete a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3.§ (1) bekezdés 6. és 11. pontjában, 5.§ (2) bekezdés b) és c) pontjában, 5.§ (4) bekezdésében, 11.§ (16) bekezdésében, 13.§ (1) bekezdésében és 18.§ (1) bekezdésében, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 97.§ (2) bekezdésében, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 109.§ (4) bekezdésében, 143.§ (4) bekezdés i) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és e) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. Általános rendelkezések
1. § (1) E rendelet hatálya Balatonendréd Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) tulajdonában lévő, vagy tulajdonába kerülő
- a) ingatlanra;
- b) ingó dologra;
- c) vagyoni értékű jogra;
- d) üzletrészre, társasági részesedésre és részvényre (a továbbiakban együtt: üzletrész) és;
- e) értékpapírra
terjed ki.
(2) E rendelet rendelkezéseit kell alkalmazni
- a) az Önkormányzat által alapított és fenntartott költségvetési szervek vagyonára;
- b) az Önkormányzat társulásba vitt vagyonára;
- c) az Önkormányzat által vállalkozásba vitt vagyonra;
- d) az Önkormányzatot megillető követelésre
is.
(3) Az Önkormányzat a vagyonával az 1. mellékletben meghatározott közép- és hosszú távú vagyongazdálkodási terve szerint gazdálkodik.
2. A vagyonelemek minősítése
2. § (1) Az Önkormányzat törzsvagyonába tartoznak a 2-4. mellékletben meghatározott vagyonelemek.
(2) Az Önkormányzat törzsvagyonából a törvény alapján kizárólagos önkormányzati tulajdonban álló vagyon körébe tartoznak az 2. mellékletben meghatározott vagyonelemek.
(3) Az Önkormányzat törzsvagyonából a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű nemzeti vagyon körébe tartoznak a 3. mellékletben meghatározott vagyonelemek.
(4) Az Önkormányzat törzsvagyonából a korlátozottan forgalomképes vagyon körébe tartoznak a 4. mellékletben meghatározott vagyonelemek.
(5) Az Önkormányzat vagyonából az üzleti vagyon körébe tartoznak az 5. mellékletben fel sorolt vagyonelemek.
(6) Az üzleti vagyonba tartozó ingatlanokról, és az egymillió forint egyedi nyilvántartási értéket meghaladó ingó vagyontárgyakról a jegyző külön nyilvántartást vezet. A nyilvántartás a vagyontárgy azonosításához feltétlenül szükséges adatokat tartalmazza ingatlan vagyon esetén az ingatlanvagyon-kataszteri sorszámának, ingó vagyontárgy esetén a vagyonleltári sorszámának feltüntetésével.
3. § (1) Az önkormányzat vagyonának a 2. § (2)-(5) bekezdésében meghatározott minősítése abban az esetben változtatható meg, ha a vagyonelem által szolgált kötelező önkormányzati feladat megváltozása ezt szükségessé teszi.
(2) A törzsvagyon körébe tartozó vagyonelem üzleti vagyonná abban az esetben minősíthető át, ha megszűnt a vagyonelem által szolgált kötelező önkormányzati feladat, vagy a kötelező önkormányzati feladatkör ellátása, hatáskör gyakorlása az átminősítést követően az átminősített vagyonelem nélkül is biztonságosan megoldható.
(3) Az üzleti vagyonból a törzsvagyon körébe abban az esetben kell átsorolni a vagyonelemet, ha
- a) a vagyonelem kötelező önkormányzati feladatkör ellátását, hatáskör gyakorlását szolgálja, vagy az átminősítést követően ilyenné válik, vagy
- b) az átminősítést településrendezési változás szükségessé teszi.
(4) Az átminősítést kezdeményezheti a polgármester és a jegyző.
3. A vagyonelemek értékelése
4. § (1) Az önkormányzat által megszerezni kívánt vagyonelem, – ide értve a kezelésbe, használatba vagy bérbe adást is - vagy elidegenítésre szánt önkormányzati vagyonelem forgalmi értékét hasznosítás vagy elidegenítés előtt meg kell határozni.
(2) A megszerezni kívánt vagyonelem forgalmi értékét nyilvántartásba vett ingatlanközvetítő és értékbecslő végzettséggel rendelkező személy által készített forgalmi értékbecslés alapján kell meghatározni.
(3) Az önkormányzati vagyon körébe tartozó vagyonelem megterhelésére, hasznosítására irányuló döntést megelőzően az adott vagyontárgy forgalmi értékét a számviteli nyilvántartás szerinti bruttó értékben kell meghatározni.
(4) Az önkormányzati vagyon körébe tartozó vagyonelem elidegenítése, tulajdonjogának bármely formában történő átruházása esetén
- a) az ingatlan vagyonelem forgalmi értékét nyilvántartásba vett ingatlanközvetítő és értékbecslő végzettséggel rendelkező személy által három hónapnál nem régebben készített forgalmi értékbecslés alapján;
- b) az ingó vagyonelem forgalmi értékét a kereskedelmi forgalomban kialakult bruttó érték alapján;
- c) a vagyoni értékű jog forgalmi értékét a számviteli nyilvántartás szerinti bruttó érték alapján;
- d) a tőzsdei forgalomban szereplő üzletrész értékét a Budapesti Értéktőzsdén kialakult napi árfolyam szerinti értéken;
- e) az egyéb üzletrész értékét a kereskedők által a sajtóban közzétett vételi középárfolyamon, ennek hiányában 6 hónapnál nem régebbi üzleti értékelés szerinti értéken, ennek hiányában névértéken;
- f) az értékpapír vagyon értékét a Budapesti Értéktőzsdén kialakult napi árfolyam szerinti értéken, ennek hiányában névértéken
kell meghatározni.
4. A tulajdonosi jog gyakorlása
5. § (1) A törzsvagyon körébe tartozó vagyonelemek felett a tulajdonosi jogokat a képviselő-testület gyakorolja.
(2) Az üzleti vagyon körébe tartozó vagyontárgyak hasznosítása vonatkozásában a tulajdonosi jogokat
- a) 250.000 forint becsült egyedi forgalmi értéket meg nem haladó vagyontárgy esetén a polgármester
- b) 250.000 forint becsült egyedi forgalmi értéket meghaladó vagyontárgy esetén a képviselő-testület
gyakorolja.
(3) Az üzleti vagyon körébe tartozó vagyontárgyak elidegenítése vonatkozásában a tulajdonosi jogokat a képviselő-testület gyakorolja.
(4) Az önkormányzati tulajdonú ingatlant érintő földhasználati jog létesítéséről vagy megszüntetéséről a képviselő-testület dönt.
(5) Önkormányzati tulajdonú ingatlant érintő szolgalmi jog létesítéséről a képviselő-testület dönt.
(6) Önkormányzati tulajdonú ingatlant terhelő jelzálogjog létesítéséről a képviselő-testület dönt.
(7) Önkormányzat javára bejegyzett jelzálogjog törléséről – amennyiben a jelzálogjog alapjául szolgáló körülmény már nem áll fenn – a polgármester dönt.
(8) Az Önkormányzatot más ingatlanra megillető visszavásárlási vagy elővásárlási jog érvényesítéséről a képviselő-testület dönt.
6. § Az üzleti vagyontárgy hasznosítása vagy értékesítése esetén a nemzeti vagyonról szóló törvényben előírt versenyeztetés értékhatárára a külön törvényben meghatározott egyedi forgalmi értéket kell alkalmazni.
6. Az Önkormányzat javára történő vagyonlemondás elfogadása
7. § (1) Bármely személy vagy szervezet által a tulajdonában levő vagyontárgyról az Önkormányzat, vagy annak valamely intézménye javára történő térítésmentes lemondás elfogadásáról a képviselő-testület dönt.
(2) Az (1) bekezdésben megjelölt vagyontárgy abban az esetben fogadható el, ha az terhek nélkül kerül az Önkormányzat tulajdonába, és annak az előzetes felmérés szerinti fenntartása nem haladja meg a hasznosításából származó várható bevételt.
(3) Az (1) bekezdésben megjelölt lemondással és annak elfogadásával a vagyontárgy az Önkormányzat tulajdonába kerül. Amennyiben a lemondás kifejezetten az Önkormányzat valamely intézménye javára történik, a vagyon az önkormányzat tulajdonába, és a (4) bekezdésben foglalt kivétellel a kedvezményezett intézmény használatába kerül.
(4) Amennyiben az Önkormányzat valamely intézménye javára történt térítésmentes lemondással az Önkormányzat tulajdonába került vagyontárgy kötelező önkormányzati közfeladat ellátását szolgálja, azt a törzsvagyon körébe kell sorolni, és a kedvezményezett intézmény vezetője kérelmére az intézmény kezelésébe kell adni.
7. Követeléskezelés, követelésről való lemondás
8. § (1) Az önkormányzatot, valamint az általa irányított költségvetési szervet megillető lejárt követelés teljesítése végett a Közös Önkormányzati Hivatal a követelés lejártát követő 15 napon belül, majd legalább havonta az önkéntes teljesítésre történő felhívást küld a követelés kötelezettjének, egy éven túli, 5.000.- Ft-ot meghaladó lejárt követelés teljesítése végett végrehajtási eljárást kezdeményez.
(2) Az önkormányzatot, valamint az általa irányított költségvetési szervet megillető követelésről részben vagy egészben csak akkor lehet lemondani, ha az legalább öt éve behajthatatlan, és
- a) a követelés érvényesítése érdekében indított eljárás során a követelés nem hajtható be, és előreláthatólag nincs lehetőség a követelés későbbiekben való behajthatóságára;
- b) a követelés érvényesítése, behajtása bizonyíthatóan a követelés összegét meghaladó költségekkel járna;
- c) a követelés kötelezettje bizonyíthatóan nem lelhető fel, vagy;
- d) a felszámolási eljárás, a csődeljárás, vagy a bíróság bevonásával történő végrehajtási eljárás során a követelésről való lemondásról felszámolói egyezség, csődegyezség, vagy bírói egyezség megkötésére került sor. Ilyen egyezség abban az esetben köthető, ha a követelés részben vagy egészben előreláthatólag nem realizálható, és a követelésről vagy annak egy részéről való lemondás nem veszélyezteti az önkormányzat fizetőképességét.
(3) A (2) bekezdés d) pontjában említett egyezség a követelés egészének vagy egy részének részletekben történő teljesítésére, a követelés egy része megfizetésének határozott időre szóló elhalasztására, vagy a követelés egészének vagy egy részének elengedésére irányulhat. Az egyezségi tárgyalás során az e bekezdésben leírt sorrend szerinti teljesítést kell megkísérelni.
(4) Az önkormányzatot megillető követelésről való lemondásról, valamint a (2) bekezdés d) pontjában említett egyezség megkötéséről
- a) 50.000 forint értéket meg nem haladó követelés esetén a polgármester;
- b) 50.000 forint értéket meghaladó követelés esetén a képviselő-testület
dönt.
8. Az önkormányzati vagyontárgy értékesítése
9. § (1) A képviselő-testület az éves költségvetési rendelet megalkotásakor meghatározza az értékesítésre kijelölt ingatlanok jegyzékét, mely tartalmazza az ingatlan helyrajzi számát, a földterület térmértékét, a helyi építési szabályzat szerinti övezeti besorolását és becsült forgalmi értékét. Az értékesítésre kijelölt ingatlanok jegyzékét a költségvetési rendelet kihirdetésével egyidejűleg a Kőröshegyi Közös Önkormányzati Hivatal Balatonendrédi Kirendeltségének hirdetőtábláján és az önkormányzat hivatalos - www.balatonendred.hu - honlapján közzé kell tenni.
(2) Amennyiben értékesítésre előzetesen ki nem jelölt ingatlanra érkezik vételi ajánlat, az értékesítés előkészítésére csak abban az esetben kerül sor, ha az értékesítés előkészítésének várható költségeit – különösen az értékbecslés, esetleges rendezési terv módosítás, stb. költségét - az ajánlattevő megelőlegezi. Az értékesítés előkészítéséhez szükséges munkálatokat az önkormányzat rendeli meg és készítteti el.
(3) Amennyiben a (2) bekezdésben megjelölt ajánlat alapján az ajánlattevővel létrejön az adásvételi szerződés, az értékbecslés megelőlegezett költségét a vételárba be kell számítani.
(4) Amennyiben a (2) bekezdésben megjelölt értékbecslés alapján pályázati eljárás kötelező, és
- a) a (2) bekezdésben megjelölt ajánlattevő a pályázat nyertese, és vele az adásvételi szerződés létrejön, az értékbecslés megelőlegezett költségét a vételárba be kell számítani.
- b) a (2) bekezdésben megjelölt ajánlattevő a pályázat nyertese, de a szerződés az ajánlattevő hibájából nem jön létre, az értékesítés előkészítésének megelőlegezett költségét az ajánlattevő viseli, az nem jár vissza az ajánlattevőnek.
- c) nem a (2) bekezdésben megjelölt ajánlattevő a pályázat nyertese, részére az értékesítés előkészítésének általa megelőlegezett teljes költségét a pályázati eljárás befejezését követő öt munkanapon belül vissza kell fizetni.
10. § A képviselő-testület egyedi mérlegelés alapján dönt abban a kérdésben, hogy tárgyalja-e annak a személynek vagy szervezetnek az önkormányzati vagyon tulajdonjogának megszerzésére vagy bérletére vonatkozó kérelmét, akinek az önkormányzattal szemben fennálló lejárt határidejű meg nem fizetett tartozása vagy köztartozása van. E körülmény fennállásáról és a tartozás összegéről az előterjesztésben tájékoztatni kell a képviselő-testületet.
9. Egyes jogügyletekre vonatkozó szabályok
11. § Az Önkormányzat tulajdonában lévő egyes vagyontárgyak hasznosítására, üzemeltetésére a Képviselő- testület a koncesszióról szóló törvényben és más jogszabályok által meghatározott körben koncessziós pályázatot írhat ki. A pályázatot a Képviselő- testület bírálja el.
12. § (1) A mezőgazdasági célra alkalmas ingatlan haszonbérbe adás útján is hasznosítható.
(2) A haszonbérleti szerződés időtartama esetenként egyedi elbírálás alapján kerül meghatározásra. A szerződés időbeli hatályának meghatározásánál a szabályozási terv előírásait is figyelembe kell venni.
(3) A haszonbérlő a bérelt föld művelési ágát csak a bérbeadó előzetes hozzájárulásával változtathatja meg, és csak ideiglenes jellegű gazdasági épületet létesíthet az építésre vonatkozó jogszabályok szerint, melyet a haszonbérlet megszűnésekor kártalanítási igény nélkül köteles elbontani.
(4) A haszonbérbeadásról a Képviselő- testület dönt. A megkötött szerződésről nyilvántartást kell vezetni, amelynek felfektetéséről, folyamatos vezetéséről a Jegyző gondoskodik.
13. § A vagyontárgyak elidegenítése során a vételárat elsősorban a szerződés aláírásával egyidejűleg pénzben kell megfizetni. Amennyiben a vételár vagy annak egy része megfizetése nem a szerződéskötéssel egyidejűleg, hanem később történik, úgy a tulajdonjogot a vételár teljes kiegyenlítéséig fenn kell tartani, egyidejűleg elállási jogot szükséges kikötni arra az esetre, ha a vételár megfizetésére határidőben nem kerül sor.
10. Eljárási szabályok
14. § (1) Az önkormányzati vagyon elidegenítése vagy hasznosítása kérelemre vagy hivatalból indulhat.
(2) Az önkormányzati vagyont értékesíteni, a vagyon használatát (kivéve a térítésmentes használatot, valamint a felesleges vagyontárgyak hasznosítását), illetve a hasznosítás jogát átengedni, nyilvános pályázati versenyeztetési eljárás vagy ajánlatkérési eljárás keretében, a legjobb ajánlattevő részére lehet. A pályázat kiírás feltételeit a Képviselő-testület határozza meg.
(3) A feleslegessé vált önkormányzati vagyont elidegeníteni, a használati, illetve a hasznosítás jogát átengedni 100.000 Ft felett csak nyilvános versenytárgyalás útján a legjobb ajánlattevő részére lehet.
11. A pályázati rendszer
15. § (1) A képviselő testület a 100.000 Ft feletti vagyon hasznosítására pályázatot ír ki. A kiírás alapján a pályázók részéről pályázati ajánlattétel benyújtására kerül sor.
(2) Ingatlan bérbeadására és értékesítésére kiírt pályázat eredménytelensége esetén az ingatlan ajánlatkérési felhívás keretében is hasznosítható vagy értékesíthető, melyre az ajánlott vételár, vagy bérleti díj és a gyakorolni kívánt tevékenységi kör megjelölésével lehet a pályázatot benyújtani. A pályázat nyertese a Képviselő- testület döntése alapján a legkedvezőbb ajánlatot tevő.
12. A pályázat kiírása
16. § (1) A pályázat kiírása a Közös Önkormányzati Hivatal feladata.
(2) A pályázat meghirdetése minden esetben a Közös Önkormányzati Hivatal Kirendeltségének hirdetőtábláján, valamit az Önkormányzat hivatalos internetes honlapján, indokolt esetben helyi vagy megyei napilapokban, vagy országos jellegű napilapban történő megjelentetéssel történhet.
(3) Az ajánlatok benyújtására vonatkozó időpontot a pályázati felhívásban úgy kell meghatározni, hogy a felhívás közzététele és az ajánlatok benyújtására vonatkozó időpontok között legalább 8 nap legyen.
(4) A kiíró a pályázati felhívás visszavonását az ajánlatok benyújtására meghatározott időpontig teheti meg. A felhívás visszavonását a pályázat meghirdetésével azonos módon kell közzétenni.
17. § A pályázati kiírás tartalmazza különösen:
- a) az ellenszolgáltatás mértékét,
- b) az ingatlan címét, helyrajzi számát, alapterületének nagyságát, műszaki jellemzőit, tulajdonosi jogosultságot, esetenként az ajánlott funkciót, tevékenységi, illetve üzletkört,
- c) bérleti díj esetén a várható inflációs ráta érvényesíthetőségét,
- d) a bérleti, a használati jog időtartamát,
- e) a pályázati ajánlat benyújtásának helyét és idejét,
- f) a pályázati tárgyalás helyét, idejét,
- g) pályázati csomag díjazás ellenében történő átvétel lehetőségét (esetenként),
- h) az elbírálás szempontjait,
- i) a hiánypótlás lehetőségének biztosítását, vagy kizárását,
- j) az indokolás nélküli eredménytelenné nyilvánítás jogának fenntartását,
- k) egyéb kikötéseket, feltételeket.
14. A pályázati ajánlat
18. § (1) A pályázati ajánlatnak tartalmaznia kell az ajánlattevő nyilatkozatát a pályázati felhívás feltételeinek elfogadásáról.
(2) A pályázathoz mellékelni kell – ha a kiíró előírta – a tevékenység végzésére feljogosító engedély (30 napnál nem régebbi cégkivonat; cégbejegyzés vagy változásbejegyzés esetén az eljárást tanúsító cégbírósági igazolás és az annak tárgyát képező, cégbírósági bélyegzővel ellátott okiratok) hiteles másolatát is, amennyiben a tevékenység jogszabályban meghatározott engedélyhez kötött, valamint mindazon nyilatkozatokat, igazolásokat, amelyeket a kiíró a pályázati kiírásban meghatározott.
(3) Az ajánlattevő az ajánlat egyes elemeinek nyilvánosságra hozatalát megtilthatja, kivéve a nevét és az általa felajánlott ellenszolgáltatást és azon adatokat, amelyek bírálati szempontok lehetnek.
(4) Az ajánlatot zárt borítékban kell benyújtani és fel kell tüntetni rajta az adott pályázatra utaló jelzést.
(5) Az ajánlattevő az ajánlatához az elbírálástól számított 30 napig, amennyiben a döntést testület hozza, a testület soron következő ülésétől számított 30 napig kötve marad, kivéve, ha a kiíró ezt megelőzően valamelyik más ajánlattevővel szerződést köt, vagy közli, hogy egyik ajánlattevővel sem kíván szerződést kötni.
19. § (1) A beérkezett zárt pályázatok egyidejű felbontását kell biztosítani a Jegyző által kijelölt, legalább 2 fő köztisztviselő jelenlétében.
(2) A pályázatok bontásáról jegyzőkönyvet kell felvenni.
15. A szerződéskötés
20. § (1) A pályázat eredményéről az ajánlattevőket az elbírálást követő 8 napon belül írásban értesíteni kell. A bírálat eredményének kézhezvételét követő 90 napon belül a nyertes pályázó köteles a vonatkozó (elő)szerződést megkötni.
(2) Az ingatlan értékesítése során – a bérlakások eladása kivételével – a forgalmi értékbecslés és a szerződésszerkesztés költségei a vevőt terhelik.
(3) A szerződésekről a Jegyző nyilvántartást vezet.
(4) Amennyiben a szerződés az (1) bekezdésben rögzített határidőn belül nem jött létre, úgy a határidő lejártát követően új eljárás lefolytatása szükséges.
16. Záró rendelkezések
21. § (1) E rendelet a kihirdetését követő nyolcadik napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti Balatonendréd Község Önkormányzata 6/2005. ( VII.29. ) sz. önkormányzati rendelete az önkormányzat vagyon hasznosításának, használatának, forgalmának rendjéről.
1. melléklet a 6/2013. (V.17.) önkormányzati rendelethez
Az önkormányzat közép- és hosszú távú vagyongazdálkodási terve
Balatonendréd Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény (Nvtv.) 9. § (1) bekezdése alapján az önkormányzat vagyongazdálkodásának az Alaptörvényben, valamint az Nvtv. 7. § (2) bekezdésében meghatározott rendeltetése biztosításának céljából közép-és hosszú távú vagyongazdálkodási tervét az alábbiak szerint határozza meg:
Bevezetés
A vagyongazdálkodási terv feladata, hogy kijelölje a vagyongazdálkodás különböző területein szükséges intézkedések irányvonalát, valamint a jövőre vonatkozóan – más koncepciókkal, stratégiákkal összhangban – megfogalmazza a hatékony és felelős vagyongazdálkodás legfontosabb célkitűzéseit.
A vagyongazdálkodási terv alapvető célkitűzései:
- a biztonságos feladatellátás feltételeinek megteremtése;
- kiszámítható és átlátható gazdálkodás;
- pénzügyi egyensúly biztosítása;
- a vagyon értékének megőrzése, növelése;
- a vagyon piacorientált bérbeadására törekvés;
- a vagyonelemek piaci értéken történő értékesítése;
- a gazdaságosan nem hasznosítható vagyonelemek értékesítése.
A vagyongazdálkodás alapjául szolgáló alapvető központi és helyi jogszabályok
Magyarország Alaptörvényének 38. cikke rögzíti, hogy az állam és a helyi önkormányzatok tulajdona nemzeti vagyon. A nemzeti vagyon kezelésének és védelmének célja a közérdek szolgálata, a közös szükségletek kielégítése és a természeti erőforrások megóvása, valamint a jövő nemzedékek szükségleteinek figyelembe vétele. A nemzeti vagyon megőrzésének, védelmének és a nemzeti vagyonnal való felelős gazdálkodásnak a követelményeit sarkalatos törvény határozza meg.
A nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény (a továbbiakban: Nvtv.) 7. § (1) – (2) bekezdése szerint a nemzeti vagyon – ezen belül az önkormányzati vagyon – alapvető rendeltetése a közfeladat ellátásának biztosítása. A nemzeti vagyonnal felelős módon, rendeltetésszerűen kell gazdálkodni. Az Nvtv. 9. § (1) bekezdése előírja, hogy a helyi önkormányzatnak a vagyon fentiek szerinti rendeltetés biztosítása céljából közép- és hosszú távú vagyongazdálkodási tervet kell készítenie. E tervek elkészítéséhez az önkormányzatnak ki kell jelölnie a vagyongazdálkodás irányvonalát, stratégiát kell felállítania, hogy a célkitűzések következtében végrehajthatóak legyenek.
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) megfogalmazza az átláthatóság követelményét.
Az Áht. végrehajtására kiadott 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendeletúj szabályokat határoz meg az önkormányzat számára. Elkülönülten kell tervezni és kezelni az önkormányzat és az általa irányított költségvetési szervek költségvetési bevételeit és kiadásait. A kötelezettségvállalásokat, pénzügyi ellenjegyzéseket a végrehajtási rendelet rendelkezéseinek megfelelően kell kezelni. A vagyont fő szabályként az önkormányzat könyveiben kell nyilvántartani.
A lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény a lakás- és helyiséggazdálkodás szabályait tartalmazza azzal, hogy rendelkezik egyes részletszabályok önkormányzati rendeletben történő meghatározásáról is.
Az önkormányzati vagyon hasznosításának és használatának és forgalmának rendjéről szól az önkormányzati rendelet, mely meghatározza az önkormányzati vagyon csoportosítását, rendelkezik a vagyon feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról, hatáskörökről. Tartalmazza a vagyon hasznosításának, értékesítésének szabályait.
( A vagyongazdálkodásra vonatkozó helyi önkormányzati rendeleteknek meg kell felelnie a magasabb szintű jogszabályokban meghatározott elveknek, rendelkezéseknek.)
A közterület-használatról és a használati díj megállapításáról szól a 13./2005. (XII.14.) önkormányzati rendelet, mely meghatározza a közterület-használat szabályait, a közterület-használatért fizetendő díjak mértékét.
Az önkormányzat közművelődési feladatairól és a helyi közművelődési tevékenység támogatásáról szól a 7./2004.(III.25.) önkormányzat rendelet, mely meghatározza a közművelődési intézmény fenntartásával és működtetésével kapcsolatos feladatokat.
A vagyongazdálkodás vagyonelemek szerinti csoportosítása
NEMZETI VAGYON
ÁLLAMI VAGYON ÖNKORMÁNYZATI VAGYON
1.TÖRZSVAGYON 2. ÜZLETI VAGYON
FORGALOMKÉPTELEN 1.3 KORLÁTOZOTTAN mezőgazdasági
FORGALOMKÉPES földterület
1.1Nemzetgazdasági 1.2Kizárólagos közmű jellegű művelés alá nem
szempontból önkormányzati létesítmények tartozó földterület
kiemelt jelentőségű tulajdonban álló
nemzeti vagyon Önkormányzat lakások
Belterület költségvetési
szervek halastó
Zártkert használatában
lévő vagyon egyéb épületek
Külterület
sportlétesítmény
A helyi önkormányzat vagyona:
1. törzsvagyon vagy
2. üzleti vagyon
lehet.
A törzsvagyon közvetlenül a kötelező önkormányzati feladatkör ellátását vagy hatáskör gyakorlását szolgálja.
Csoportjai:
1.1. Az önkormányzat tulajdonát képező, nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű nemzeti vagyon.
1.2. Kizárólagos önkormányzati tulajdonban álló forgalomképtelen nemzeti vagyon.
1.3. Az önkormányzat tulajdonát képező, korlátozottan forgalomképes törzsvagyon.
1.1. Az önkormányzat tulajdonát képező, nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű nemzeti vagyon körébe Balatonendréd Község Önkormányzata esetében vagyonelem nem tartozik.
1.2. Kizárólagos önkormányzati tulajdonban álló forgalomképtelen nemzeti vagyon körébe tartoznak az alábbi vagyonelemek:
- a helyi közutak és műtárgyaik,
- a helyi önkormányzat tulajdonában álló terek, parkok,
- helyi önkormányzat tulajdonában álló – külön törvény rendelkezése alapján részére átadott – vizek, közcélú vízi létesítmények, ide nem értve a vízi közműveket.
1.3. Az önkormányzat tulajdonát képező, korlátozottan forgalomképes törzsvagyon körébe tartozó vagyonelemek:
- a helyi önkormányzat tulajdonában álló, a helyi önkormányzat képviselő-testülete és szervei, továbbá a helyi önkormányzat által fenntartott, közfeladatot ellátó intézmény, költségvetési szerv elhelyezését, valamint azok feladatának ellátását szolgáló épület, épületrész;
- amelyet az önkormányzat rendelete korlátozottan forgalomképes vagyonelemként határoz meg.
Az 1.2. csoportba tartozó vagyonelemek, mint forgalomképtelen törzsvagyon fenntartásáról és karbantartásáról folyamatosan gondoskodni kell. E vagyonelemek felett a rendelkezési jog gyakorlását a jogszabály feltételekhez köti. Azaz az Nvtv-ben meghatározott kivétellel nem idegeníthető el, vagyonkezelői jog, jogszabályon alapuló, továbbá az ingatlanra közérdekből külön jogszabályban feljogosított szervek javára alapított használati jog, vezetékjog vagy ugyanezen okokból alapított szolgalom, továbbá a helyi önkormányzat javára alapított vezetékjog kivételével nem terhelhető meg, biztosítékul nem adható, azon osztott tulajdon nem létesíthető.
Az éves vagyongazdálkodási irányelvek meghatározásakor tételesen vizsgálni kell, hogy melyek azok a vagyontárgyak ahol a besorolás indoka fennáll, avagy a körülmények változása folytán szükséges a besorolás megváltoztatása.
Az 1.3. csoportba tartozó vagyonelemek, mint korlátozottan forgalomképes törzsvagyon felett a törvényben vagy önkormányzati rendeletben meghatározott feltételek szerint lehet rendelkezni.
Az e csoportba tartozó közművek, intézmények és középületek esetében biztosítani kell a vagyonmegóvást, a vagyon értékmegőrző fenntartását és hasznosítását a közfeladat, valamint a kötelező és önként vállalt feladatok ellátásának biztosítása céljából.
E vagyonelemek hasznosítása történhet használatba adással, bérbeadással, valamint vállalkozási tevékenység folytatásával. Mindezeket az önkormányzat kötelező feladatának veszélyeztetése nélkül kell folytatni.
2. Az önkormányzat tulajdonát képező, forgalomképes üzleti vagyonnal az önkormányzat – a jogszabályokban meghatározott keretek között – szabadon rendelkezik.
Idetartoznak az önkormányzati lakások, mezőgazdasági földterületek, halastó
E vagyonelemek hasznosítása történhet elidegenítéssel, valamint használatba adással, bérbeadással, illetve vállalkozási tevékenység folytatásával.
Az önkormányzat vagyongazdálkodásának fő területei:
- a vagyon növekedésének, gyarapításának elősegítése (beruházás, fejlesztés, kisajátítás, adomány elfogadása, térítésmentes juttatás stb.)
- a meglévő vagyon fenntartása (üzemeltetés, karbantartás, felújítás)
- vagyonhasznosítás (bérbeadás, haszonbérlet, használatba adás)
- értékesítés, térítésmentes átadás, csere.
Középtávú vagyongazdálkodási célok meghatározása (2013-2018)
1. Az önkormányzati vagyonnal felelős módon, rendeltetésszerűen kell gazdálkodni.
2. A vagyongazdálkodás feladata az önkormányzat teherbíró képességéhez igazodó, elsődlegesen a közfeladatok ellátásához és a mindenkori társadalmi szükségletek kielégítéséhez szükséges, egységes elveken alapuló, átlátható, hatékony és költségtakarékos működtetés, a vagyon értékének megőrzése, állagának védelme, értéknövelő használata, hasznosítása, gyarapítása, továbbá a feleslegessé váló vagyontárgyak értékesítése.
3. Az önkormányzati vagyonfejlesztés (létrehozás, bővítés, felújítás) céljait a Képviselő-testület döntései és az éves költségvetési rendelet határozza meg.
4. A vagyonhasznosítás alternatívái:
a.) Használatba adás, bérbeadás: a lakás és nem lakás céljára szolgáló helyiségek, önkormányzati tulajdonban lévő termőföldek hasznosítása elsősorban bérleti, haszonbérleti szerződés keretében történhet. Az önkormányzat által nem használt és bérlet útján sem hasznosított ingatlanok esetében törekedni kell arra, hogy minél rövidebb ideig legyen kihasználatlan állapotban.
b.) A vagyon értékesítése: a rendelkezésre álló szabad vagyon értékesítésénél a vagyonrendelet és a magasabb szintű jogszabályokban foglaltak szerint kell eljárni. A vagyon értékesítéséből származó bevétel elsősorban fejlesztési kiadások, fejlesztési célú hitelek törlesztésének fedezetéül, valamint fejlesztési célú pályázatok önerejeként szolgálhat.
5. Az önkormányzat vagyonában történő változások nyomon követése érdekében kiemelt figyelmet kell fordítani a vagyonnyilvántartás naprakészségére.
6. A meglévő épületállomány üzemeltetési költségeinek csökkentése, energia megtakarítást eredményező felújítási munkák elvégzése – elsősorban pályázati forrás igénybe vételével – energetikai tanulmányban foglaltak alapján.
7. A fenntartott intézmények részére a feladatellátáshoz szükséges gépek, berendezések, felszerelések biztosítása.
8. Az önkormányzatnak lehetőségeihez mérten elő kell segítenie a munkahelyteremtő vállalkozások letelepítését arra alkalmas terület, vagy ingatlan biztosításával.
9. Az önkormányzatnak lehetőségeihez mérten elő kell segítenie a fiatalok letelepedését.
Hosszú távú vagyongazdálkodási terv (2013-2023)
1. A hosszú távú vagyongazdálkodási terv alapjául a középtávú vagyongazdálkodási terv szolgál.
2.A vagyonhasznosítás során a bevételszerzés, illetve a kiadáscsökkentés mellett szem előtt kell tartani azt, hogy ne eredményezzen vagyonfelélést.
3. A piaci helyzet ismeretében minden évben felül kell vizsgálni az értékesítendő, illetve a más módon hasznosítandó vagyonelemeket.
4. Az önkormányzat számára kedvező, a vagyongyarapodást eredményező pályázati lehetőségek maximális kihasználására kell törekedni.
5. A vagyonhasznosítás bevételeit minél nagyobb arányban a vagyontárgyak megóvására, felújítására kell fordítani.
2. melléklet a 6/2013. (V.17.) önkormányzati rendelethez
Az Önkormányzat törzsvagyonából a törvény alapján kizárólagos önkormányzati tulajdonban álló vagyonelemek
FORGALOMKÉPTELEN Kizárólagos | |||
|---|---|---|---|
Helyrajzi | Megnevezés | terület m2 | Bruttó érték |
BELTERÜLETI UTAK | |||
12 | FÖLDÚT | 622 | 205 |
24 | FÖLDÚT | 513 | 217 |
39 | KÖZÚT | 13835 | 17658,25 |
45 | FÖLDÚT | 327 | 170 |
66 | FÖLDÚT | 403 | 210 |
74 | KÖZÚT | 1566 | 2273 |
83 | FÖLDÚT | 1587 | 588 |
114 | HOMOKBÁNYAI ÚT | 2331 | 228 |
118 | VÁSÁRTÉRI ÚT | 890 | 478 |
124/9 | KÖZÚT sport | 6825 | 8873,612 |
124/14 | KÖZÚT | 1929 | 289,35 |
124/15 | FÖLDÚT ÚJTELEP VÉGE | 7291 | 1131 |
124/25 | KÖZÚT ÁRPÁD U. | 7452 | 10874,572 |
124/44 | KÖZÚT BEM U. | 5652 | 8311,44 |
124/54 | ÚJTELEP-ORSZÁGÚT KÖZÖTT | 1507 | 446 |
124/57 | ÚJTELEP-SPORT KÖZÖTT | 211 | 119 |
255 | FÖLDÚT PÁSZTOR KÖZ | 3290 | 780 |
256 | FÖLDÚT FŐ UTCA VÉGE | 6068 | 1031 |
290 | FÖLDÚT ARANY J.UTCA MOGYORÓS D. | 153 | 48 |
294/1 | FÖLDÚT ARANY J.UTCA | 6703 | 13256 |
294/4 | FÖLDÚT ARANY J.UTCA VÉGE | 781 | 131 |
303 | FÖLDÚT TEMETŐ | 224 | 495,816 |
391/6 | KÖZÚT SZABADSÁG U. | 14952 | 16069,85 |
401 | FÖLDÚT JÓKAI KÖZ | 391 | 203 |
405 | KÖZÚT JÓKAI U | 2124 | 4977,863 |
416 | FÖLDÚT RÁKÓCZI-JÓKAI KÖZ | 837 | 394 |
440 | SZABADSÁG UTCA FOLYTATÁSA | 7460000 | 601 |
443 | FÖLDÚT RÁKÓCZI U. | 5644 | 6638 |
454 | FÖLDÚT RÁKÓCZI KÖZ | 622 | 128 |
485 | FÖLDÚT TÁNCSICS U. | 4724 | 1214,213 |
501 | FÖLDÚT SZÉCHENYI-TÁNCSICS | 329 | 171 |
533/1 | KÖZÚT SZÉCHENYI | 7138 | 4998,476 |
533/2 | FÖLDÚT PETŐFI U. VÉGE | 4564 | 1829,429 |
562 | FÖLDÚT DÓZSA GY. U. | 1474 | 664 |
574/5 | FÖLDÚT PETŐFI KÖZ | 586 | 205 |
601 | KÖZÚT PETŐFI U | 4978 | 5436,355 |
620/1 | KÖZÚT VÖRÖSMARTY | 10696 | 14792,3 |
620/2 | FÖLDÚT VÖRÖSMARTY VÉGE | 487 | 182 |
659/1 | KÖZÚT JÓZSEF ATTILA | 7481 | 6090 |
710 | FÖLDÚT JÓZSEF ÉS ADY KÖZÖTT | 1063 | 313 |
714 | KÖZÚT ADY U. | 9220 | 9419,5 |
731/1 | FÖLDÚT ADY-TSZ | 214 | 111 |
792 | FÖLDÚT BEM U. VÉGE | 1793 | 304 |
ÖSSZESEN: | 7609477 | 142556,026 | |
VÍZEK, CSATORNÁK | |||
73 | BELVÍZCSATORNA | 3657 | 256 |
373 | BELVÍZCSATORNA | 3175 | 222 |
483 | BELVÍZCSATORNA CSENTLI ÁROK | 2207 | 154 |
623 | ENDRÉD PATAK | 1262 | 88 |
ÖSSZESEN: | 10301 | 720 | |
SPORT LÉTESÍTMéNY | |||
123 | SPORT | 16243 | 15020,97 |
BELTERÜLET ÖSSZESEN: | 7636021 | 158296,996 | |
ZÁRTKERT | |||
1507 | FÖLDÚT | 1010 | 114 |
1511/1 | FÖLDÚT | 418 | 397 |
1536 | FÖLDÚT | 654 | 94 |
1540/6 | FÖLDÚT | 649 | 179 |
1545 | FÖLDÚT | 823 | 92 |
1551 | FÖLDÚT | 793 | 90 |
1561 | FÖLDÚT | 515 | 74 |
1564/1 | FÖLDÚT | 3246 | 365 |
1598 | FÖLDÚT | 2300 | 259 |
1612 | FÖLDÚT | 1855 | 209 |
1632 | FÖLDÚT | 359 | 52 |
1635 | FÖLDÚT | 805 | 115 |
1642 | FÖLDÚT | 449 | 64 |
1662/2 | FÖLDÚT | 201 | 29 |
1663/2 | FÖLDÚT | 4131 | 465 |
1663/5 | FÖLDÚT | 98 | 14 |
1689 | FÖLDÚT | 1951 | 220 |
1706 | FÖLDÚT | 5472 | 531 |
1719 | FÖLDÚT | 2046 | 230 |
1738 | FÖLDÚT | 1093 | 122 |
1778 | FÖLDÚT | 2313 | 261 |
1801 | FÖLDÚT | 351 | 40 |
1805/10 | FÖLDÚT | 1127 | 126 |
1805/12 | FÖLDÚT | 862 | 97 |
1805/15 | FÖLDÚT | 859 | 97 |
2024 | FÖLDÚT | 2661 | 299 |
2051 | FÖLDÚT | 536 | 77 |
2063/1H | FÖLDÚT | 3971 | 447 |
2081 | FÖLDÚT | 3376 | 380 |
2088 | FÖLDÚT | 131 | 19 |
2117 | FÖLDÚT | 355 | 51 |
2203 | FÖLDÚT | 249 | 35 |
2241 | FÖLDÚT | 1223 | 137 |
2251 | FÖLDÚT | 3689 | 415 |
2272/2H | FÖLDÚT | 1548 | 174 |
2294 | FÖLDÚT | 1580 | 178 |
2296 | FÖLDÚT | 465 | 67 |
2300 | FÖLDÚT | 323 | 46 |
2320 | FÖLDÚT | 2355 | 266 |
2332 | FÖLDÚT | 567 | 81 |
2348/1H | FÖLDÚT | 641 | 72 |
2348/3H | FÖLDÚT | 204 | 23 |
2349 | FÖLDÚT | 186 | 26 |
2350 | FÖLDÚT | 636 | 92 |
2358 | FÖLDÚT | 286 | 41 |
2362/9H | FÖLDÚT | 279 | 31 |
2366 | FÖLDÚT | 469 | 67 |
ZÁRTKERT ÖSSZESEN | 60110 | 7360 | |
KÜLTERÜLET | |||
o3 | KÜLTERÜLETI ÚT | 796 | 90 |
o7/1 | KÜLTERÜLETI ÚT | 969 | 93 |
o7/3 | KÜLTERÜLETI ÚT | 1850 | 180 |
o8/108 | KÜLTERÜLETI ÚT | 3208 | 360 |
o8/123 | KÜLTERÜLETI ÚT | 1438 | 162 |
o14 | KÜLTERÜLETI ÚT | 42 | 6 |
o16 | KÜLTERÜLETI ÚT | 6380 | 618 |
o17 | KÜLTERÜLETI ÚT | 4230 | 476 |
o21 | KÜLTERÜLETI ÚT | 5993 | 674 |
o32 | KÜLTERÜLETI ÚT | 8388 | 812 |
o34 | KÜLTERÜLETI ÚT | 20025 | 1940 |
o36 | KÜLTERÜLETI ÚT | 3518 | 396 |
o38 | KÜLTERÜLETI ÚT | 22104 | 2141 |
o41 | KÜLTERÜLETI ÚT | 1394 | 157 |
o42 | KÜLTERÜLETI ÚT | 3107 | 349 |
o44 | KÜLTERÜLETI ÚT | 5760 | 648 |
o45 | KÜLTERÜLETI ÚT | 5295 | 596 |
o50/1 | KÜLTERÜLETI ÚT | 15797 | 1777 |
o50/3 | KÜLTERÜLETI ÚT | 2032 | 229 |
o51/1 | KÜLTERÜLETI ÚT | 9688 | 1089 |
o51/2 | KÜLTERÜLETI ÚT | 1350 | 152 |
o52/1 | KÜLTERÜLETI ÚT | 3594 | 349 |
052/3 | KÜLTERÜLETI ÚT | 1779 | 172 |
054/1 | KÜLTERÜLETI ÚT | 1332 | 150 |
054/3 | KÜLTERÜLETI ÚT | 818 | 92 |
o59/9 | KÜLTERÜLETI ÚT | 528 | 59 |
o60/1 | KÜLTERÜLETI ÚT | 918 | 103 |
o60/3 | KÜLTERÜLETI ÚT | 762 | 86 |
o62/1 | KÜLTERÜLETI ÚT | 10334 | 3524 |
o62/3 | KÜLTERÜLETI ÚT | 5925 | 1799 |
o66/1 | KÜLTERÜLETI ÚT | 1904 | 214 |
o66/3 | KÜLTERÜLETI ÚT | 1986 | 223 |
o68/3 | KÜLTERÜLETI ÚT | 302 | 43 |
o68/30 | KÜLTERÜLETI ÚT | 1816 | 176 |
o68/32 | KÜLTERÜLETI ÚT | 1238 | 120 |
o71 | KÜLTERÜLETI ÚT | 6942 | 781 |
o72 | KÜLTERÜLETI ÚT | 3613 | 407 |
o74 | KÜLTERÜLETI ÚT | 5915 | 666 |
o77 | KÜLTERÜLETI ÚT | 1129 | 127 |
o79/1 | KÜLTERÜLETI ÚT | 11185 | 1258 |
090/2 | KÜLTERÜLETI ÚT | 3528 | 397 |
o91/2 | KÜLTERÜLETI ÚT | 1820 | 205 |
o92 | KÜLTERÜLETI ÚT | 1415 | 159 |
o93/1 | KÜLTERÜLETI ÚT | 3354 | 378 |
o93/3 | KÜLTERÜLETI ÚT | 429 | 48 |
o99 | KÜLTERÜLETI ÚT | 45822 | 3748 |
o101 | KÜLTERÜLETI ÚT | 2672 | 301 |
o102/9 | KÜLTERÜLETI ÚT | 506 | 72 |
o107/4 | KÜLTERÜLETI ÚT | 2305 | 259 |
o122 | KÜLTERÜLETI ÚT | 4306 | 417 |
o130/12 | KÜLTERÜLETI ÚT | 3315 | 373 |
o130/17 | KÜLTERÜLETI ÚT | 4617 | 520 |
o130/19 | KÜLTERÜLETI ÚT | 2821 | 317 |
o131/2 | KÜLTERÜLETI ÚT | 10239 | 1152 |
o133/4 | KÜLTERÜLETI ÚT | 3401 | 382 |
o135/3 | KÜLTERÜLETI ÚT | 7529 | 658 |
o135/5 | KÜLTERÜLETI ÚT | 1710 | 150 |
o135/7 | KÜLTERÜLETI ÚT | 3720 | 326 |
o138/2 | KÜLTERÜLETI ÚT | 3021 | 340 |
o139 | KÜLTERÜLETI ÚT | 8596 | 833 |
o141 | KÜLTERÜLETI ÚT | 172 | 25 |
o144/4 | KÜLTERÜLETI ÚT | 464 | 67 |
o144/14 | KÜLTERÜLETI ÚT | 1246 | 140 |
o147 | KÜLTERÜLETI ÚT | 2277 | 256 |
o151 | VÍZMŰ RÉT | 15598 | 312 |
o152 | KÜLTERÜLETI ÚT VÍZMŰHÖZ | 1204 | 420 |
o156/13 | KÜLTERÜLETI ÚT | 596 | 86 |
o157 | KÜLTERÜLETI ÚT | 408 | 58 |
o159/1 | KÜLTERÜLETI ÚT | 8234 | 798 |
o159/2 | KÜLTERÜLETI ÚT | 1781 | 200 |
o160/1 | KÜLTERÜLETI ÚT | 1589 | 178 |
o160/6 | KÜLTERÜLETI ÚT | 709 | 79 |
o160/9 | KÜLTERÜLETI ÚT | 2797 | 315 |
o161 | KÜLTERÜLETI ÚT | 454 | 66 |
o175 | KÜLTERÜLETI ÚT | 2955 | 333 |
o176 | KÜLTERÜLETI ÚT | 4330 | 488 |
o177 | KÜLTERÜLETI ÚT | 8652 | 839 |
o178/1 | KÜLTERÜLETI ÚT | 2141 | 241 |
o178/3 | KÜLTERÜLETI ÚT | 724 | 81 |
o182/5 | KÜLTERÜLETI ÚT | 300 | 33 |
o182/7 | KÜLTERÜLETI ÚT | 823 | 90 |
o183/6 | KÜLTERÜLETI ÚT | 2015 | 227 |
o183/21 | KÜLTERÜLETI ÚT | 5416 | 525 |
o183/25 | KÜLTERÜLETI ÚT | 1226 | 138 |
o185/22 | KÜLTERÜLETI ÚT | 2647 | 297 |
o185/28 | KÜLTERÜLETI ÚT | 316 | 46 |
o185/30 | KÜLTERÜLETI ÚT | 2157 | 243 |
o185/32 | KÜLTERÜLETI ÚT | 378 | 54 |
o186 | KÜLTERÜLETI ÚT | 2278 | 256 |
o189/1 | KÜLTERÜLETI ÚT | 3306 | 320 |
o189/3 | KÜLTERÜLETI ÚT | 1261 | 122 |
o191/1 | KÜLTERÜLETI ÚT | 3459 | 389 |
o192/114 | KÜLTERÜLETI ÚT | 2282 | 257 |
o192/141 | KÜLTERÜLETI ÚT | 351 | 40 |
o192/143 | KÜLTERÜLETI ÚT | 2798 | 315 |
o192/160 | KÜLTERÜLETI ÚT | 2470 | 278 |
o192/162 | KÜLTERÜLETI ÚT | 833 | 94 |
o192/172 | KÜLTERÜLETI ÚT | 2665 | 300 |
o192/174 | KÜLTERÜLETI ÚT | 1263 | 142 |
ÖSSZESEN | 395085 | 43477 | |
VÍZEK, CSATORNÁK (KÜLTERÜLET) | |||
o35/12 | BELVÍZCSATORNA | 516 | 26 |
o35/14 | BELVÍZCSATORNA | 530 | 27 |
o35/16 | BELVÍZCSATORNA | 416 | 21 |
o35/18 | BELVÍZCSATORNA | 592 | 30 |
o35/20 | BELVÍZCSATORNA | 2027 | 101 |
o37/1 | BELVÍZCSATORNA | 3059 | 153 |
o115 | BELVÍZCSATORNA | 5980 | 299 |
o143 | BELVÍZCSATORNA | 1461 | 73 |
o144/17 | BELVÍZCSATORNA | 1426 | 71 |
o145/3 | BELVÍZCSATORNA | 1610 | 81 |
o150 | BELVÍZCSATORNA | 1020 | 71 |
o162/1 | BELVÍZCSATORNA | 397 | 20 |
ÖSSZESEN: | 19034 | 973 | |
o184 | TEMETŐ (ravatalozó) | 22746 | 6938,756 |
KÜLTERÜLET ÖSSZESEN: | 436865 | 51057,756 | |
MINDÖSSZESEN: | 8132996 | 217045,752 | |
3. melléklet a 6/2013. (V.17.) önkormányzati rendelethez
Az Önkormányzat törzsvagyonából nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű nemzeti vagyon körébe tartozó vagyonelemek
Helyrajzi | Megnevezés | cím | m2 | Bruttó érték |
4. melléklet a 6/2013. (V.17.) önkormányzati rendelethez
Az Önkormányzat törzsvagyonából a korlátozottan forgalomképes vagyon körébe tartozó vagyonelemek
KORLÁTOZOTTAN FORGALOMKÉPES VAGYON ELEMEK | ||||
|---|---|---|---|---|
Helyrajzi | Megnevezés | cím | m2 | Bruttó érték |
1 HRSZ | ÓVODA | FŐ UTCA 77. | 1166 | 10317,611 |
2/1 HRSZ | POLGÁRMESTERI HIVATAL | FŐ UTCA 75. | 1589 | 19082,008 |
387 HRSZ | ÁLTALÁNOS ISKOLA | SZABADSÁG UTCA20-22 | 6031 | 50243,218 |
439 HRSZ | KÖZÖSSÉGI HÁZ | SZABADSÁG UTCA 9. | 2298 | 36502,022 |
442 HRSZ | POSTAHIVATAL | SZABADSÁG UTCA 7. | 344 | 688,757 |
ÖSSZESEN: | 116833,616 | |||
5. melléklet a 6/2013. (V.17.) önkormányzati rendelethez
Az önkormányzat forgalomképes vagyon körébe tartozó üzleti vagyonelemek
FORGALOMKÉPES VAGYON | ||||
|---|---|---|---|---|
Helyrajzi | Megnevezés | cím | TERÜLET | Bruttó érték |
MEZŐGAZDASÉGI TERÜLETEK | ||||
o24 | LEGELŐ | KÜLTELEK | 178561 | 3571 |
o28 | LEGELŐ | KÜLTELEK | 601585 | 1927 |
o47/1 | LEGELŐ HÁRSMÁNDI | KÜLTELEK | 369017 | 1108 |
o140 | LEGELŐ DEGESZI | KÜLTELEK | 45595 | 511 |
o149/3 | LEGELŐ | Vízmű mellett | 8410 | 168 |
O132 | LEGELŐ, ERDŐ | KÜLTELEK | 101648 | 3625 |
o183/3 | LEGELŐ | TEMETŐ PARKOLÓ | 5770 | 2885 |
o183/2 | LEGELŐ, ERDŐ | DUDAHEGY KÜLTERÜLET | 29655 | 4122 |
o183/2 | GYEP | Temető és ARANY J. SAROK | 611 | 12 |
o138/5 | RÉT | VÁRCSIGE KÜLTELEK | 819308 | 1637 |
o137 | ERDŐ | VÁRCSIGE KÜLTELEK | 88238 | 1428 |
o85 | ERDŐ | KÜLTELEK | 29459 | 2946 |
o48 | ERDŐ | HÁRSMÁNDI KÜLTELEK | 106578 | 5329 |
o53 | SZÁNTÓ (pedagógus) | KÜLTERÜLET | 50486 | 5049 |
81 | BEÉPÍTETLEN TERÜLET | TÁNCSICS U (BALOGHÉK) | 383 | 192 |
624 | BEÉPÍTETLEN TERÜLET | VÍZMŰ TERÜLET | 332 | 50 |
625 | BEÉPÍTETLEN TERÜLET | VÍZMŰ | 90 | 14 |
640/1 | KERT | JÓZSEF ATTILA U. 20. | 2246 | 63 |
486 | BEÉPÍTETLEN TERÜLET | TÁNCSICS UTCA | 796 | 56 |
összesen | 2438768 | 34693 | ||
MÜVELÉSALÁ NEM TARTOZÓ FÖLD | ||||
124/8 | BEÉPÍTETLEN TERÜLET | FŐ UTCA | 796 | 398 |
361 | BEÉPÍTETLEN TERÜLET | FŐ UTCA BOLT KERT | 4464 | 2232 |
481 | BEÉPÍTETLEN TERÜLET | CSENTLI GÖDÖR | 619 | 310 |
484 | BEÉPÍTETLEN TERÜLET | CSENTLI GÖDÖR | 274 | 312 |
96 | BEÉPÍTETLEN TERÜLET | KOSSUTH L. UTCA | 162 | 81 |
494 | BEÉPÍTETLEN TERÜLET | TÁNCSICS UTCA | 2130 | 500 |
490 | BEÉPÍTETLEN TERÜLET | TÁNCSICS UTCA | 961 | 481 |
összesen: | 9406 | 4314 | ||
LAKÁSOK | ||||
639/1 | LAKÓHÁZ | JÓZSEF ATTILA U. 20. | 2270 | 3524,079 |
HALASTÓ | ||||
o25 | HALASTÓ | KÜLTERÜLET | 56771 | 284 |
o27 | HALASTÓ | KÜLTERÜLET | 63056 | 316 |
ÖSSZESEN: | 119827 | 600 | ||
EGYÉB ÉPÜLETEK | ||||
485/2 | SZESZFŐZDE | TÁNCSICS UTCA | 50 | 207,486 |
47 | IRODAHÁZ | FŐ UTCA 81/A | 1241 | 5344,627 |
összesen: | 1291 | 5552,113 | ||
Forgalomképes vagyon összesen: | 2171562 | 48683,192 | ||