Nagyatád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2018. (IX. 14.) önkormányzati rendelete

a szociális pénzbeli és természetbeni ellátásokról szóló 4/2015. (II. 25.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2018. 09. 15- 2018. 09. 16

NAGYATÁD VÁROS ÖNKORMÁNYZATA

 KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK


13/2018. (IX. 14.) rendelete

  

a szociális pénzbeli és természetbeni  ellátásokról szóló 4/2015. (II. 25.) önkormányzati rendelet módosításáról



Nagyatád Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdése és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésének 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:



1. §


A szociális pénzbeli és természetbeni ellátásokról szóló 4/2015. (II. 25.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Ör.) 21.§ (2) bekezdése hatályát veszti, egyben az Ör. 21.§ (3) bekezdésének számozása 21.§ (2) bekezdésre módosul.




2. §


E rendelet 2018. szeptember 15. napján lép hatályba.




Nagyatád, 2018. szeptember 14.






Ormai István

dr. Kovács Ildikó

polgármester

jegyző





NAGYATÁD VÁROS ÖNKORMÁNYZATA

 KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK


4/2015. (II. 25.) rendelete

  

a szociális pénzbeli és természetbeni  ellátásokról


Egységes szerkezetben*


Nagyatád Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: Szt.) 10. § (1) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ában, 32. § (3) bekezdésében, 45. § (1) bekezdésében, 48. § (4) bekezdésében és 132. § (4) bekezdés g) pontjában kapott felhatalmazás alapján Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdése és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésének 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következő rendeletet alkotja:



I. FEJEZET

 

Általános rendelkezések



1. A rendelet célja


1. §


E rendelet célja, hogy meghatározza Nagyatád Város Képviselő-testülete által települési támogatás keretében nyújtott ellátások jogosultsági feltételeit, valamint az ellátások megállapításának, kifizetésének, folyósításának és felhasználása ellenőrzésének szabályait.


2. A rendelet hatálya


   2.  §.


(1) A rendelet hatálya kiterjed – a 20. § (1) bekezdése, a 21. § és a 22. § kivételével – Nagyatád város közigazgatási területén élő, az Szt. 3. § (1), (2) és (3) bekezdésében meghatározott személyekre. (3)(4)


(2) A rendelet hatálya kiterjed az Szt. 6.§-ban meghatározott, az önkormányzat illetékességi területén tartózkodó hajléktalan személyekre, amennyiben a hajléktalan személy az ellátás igénybevételekor nyilatkozatában Nagyatád város közigazgatási területét tartózkodási helyként megjelölte.


* A módosítások dőlt betűvel, számozva kerültek beszerkesztésre az alábbiak szerint.

(1) 6/2015. (III. 17.) önkormányzati rendelet                                            Hatályos: 2015. március 20.

(2) 6/2016.(II.24.) önkormányzati rendelet                                               Hatályos: 2016. március 1.

(3) 16/2017. (VII. 5.) önkormányzati rendelet                                           Hatályos: 2017. július 10.               

(4) 11/2018. (VIII. 30.) önkormányzati rendelet                                         Hatályos: 2018. szeptember 1.

(5) 13/2018. (IX. 14.) önkormányzati rendelet                                           Hatályos: 2018. szeptember 15.



3. Fogalom meghatározások


3.  §.


E rendelet alkalmazásában:

a.) jövedelem: az Szt. 4. § (1) bekezdés a.) pontja,

b.) vagyon: az Szt. 4. § (1) bekezdés b.) pontja,

c.) család: az Szt. 4. § (1) bekezdés c.) pontja,

d.) közeli hozzátartozó: az Szt. 4. § (1) bekezdés d.) pontja,

e.) egyedül élő: az Szt. 4. § (1) bekezdés e.) pontja,

f.) háztartás: az Szt. 4. § (1) bekezdés f.) pontja,

g.) rendszeres pénzellátás: az Szt. 4. § (1) bekezdés i.) pontja,

szerinti fogalom.


4. Eljárási rendelkezések


4.  §.


(1)  Az e rendeletben szabályozott pénzbeli és természetbeni szociális ellátások megállapítása iránti kérelmeket a polgármesteri hivatal szociális igazgatási ügyekben eljáró irodájához (a továbbiakban: illetékes iroda) lehet szóban, vagy írásban előterjeszteni.



(2) A benyújtott kérelmek alapján a döntés-előkészítő eljárás lefolytatása az (1) bekezdésben megjelölt szerv feladata.


5. §.


(1) A kérelmező a kérelmében a saját, a családja, vagy a vele egy háztartásban lakó személyek adatairól, továbbá az igényelt szociális ellátás jogosultsági feltételeire vonatkozó adatokról köteles nyilatkozni. Az erre vonatkozó iratokat a kérelem benyújtásával egyidejűleg kell becsatolnia.


(2) A jogosultság megállapításakor figyelembe vehető jövedelemre az Szt. 10. § (2)-(5) bekezdései az irányadóak.


(3) Jövedelem igazolható:

      a.) havonta rendszeresen mérhető jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap nettó átlagkeresetéről szóló munkáltatói igazolással, vagy a folyósító szerv által kiállított igazolással,

      b.) munkanélküli ellátásról a munkaügyi kirendeltség által a kérelem benyújtását megelőző hónapban folyósított ellátásról kiállított igazolással,

      c.) munkanélküli ellátásban nem részesülő, regisztrált munkanélküli esetén a munkaügyi kirendeltség erre vonatkozó igazolásával,

      d.) nyugdíj vagy nyugdíjszerű ellátásban részesülő esetén a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság által év elején megküldött, a nyugellátás havi összegére vonatkozó igazolással és az utolsó havi nyugdíjszelvénnyel vagy folyószámla kivonattal,

      e.) a nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem esetében az illetékes adóhatóság által – a kérelem benyújtását megelőző gazdasági év személyi jövedelemadó alapjáról – kiállított igazolással, az adóbevallással le nem zárt időszakra vonatkozóan a vállalkozó által tett nyilatkozattal,

       f.) ösztöndíj esetén a kérelem benyújtását megelőző egy évre vonatkozó, a folyósító szerv

            által kiállított igazolással.


(4) A jogosultsági feltételek megállapításához az e §-ban szabályozottakon túl szükséges igazolások és bizonyítékok köre a konkrét ellátási forma szabályozásánál kerül felsorolásra.


 6. §.


(1)  A rendszeres ellátások folyósítása havonta utólag, kifizetése minden hónap 5. napjáig elsősorban a jogosult bankszámlájára való utalással történik, bankszámla hiányában a házipénztárból vagy postai utalással kerül kifizetésre. A nem rendszeres ellátások kifizetése a határozat közlését követően a házipénztárból, külön kérelem esetén átutalással történik.


(2) A települési támogatás egészben, vagy részben természetbeni szociális ellátás formájában is nyújtható. A folyósítás módjáról az ellátást megállapító határozatban kell rendelkezni.


7. §.


      Amennyiben a pénzbeli és természetbeni ellátás iránti kérelemben előadott életkörülmények vizsgálata kapcsán a kérelem megalapozott elbírálása szükségessé teszi, az igénylőnél környezettanulmányt kell készíteni, e rendelet 2. melléklete szerinti tartalommal.



II. FEJEZET

 

Pénzbeli és természetbeni települési támogatások


8. §.


(1)  A képviselő-testület települési támogatás keretében – szociális rászorultság esetén – a jogosult számára, e rendeletben meghatározott feltételek szerint:

    a.) lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatást (a továbbiakban:

        lakásfenntartási támogatás),

    b.) gyógyszer-kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatást (a továbbiakban:  gyógyszer-támogatás),

    c.) közműfejlesztési támogatást,

             d.) rendkívüli települési támogatást

      állapít meg.


(2) A képviselő-testület a települési támogatás megállapításával kapcsolatos hatáskörét a polgármesterre ruházza át.



5. Lakásfenntartási támogatás


9. §.


(1) A lakásfenntartási támogatás a szociálisan rászoruló háztartások részére a háztartás tagjai által lakott lakás, vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez nyújtott hozzájárulás.


(2) Lakásfenntartási támogatás nyújtható a villanyáram-, a víz- a gázfogyasztás, a távhő-szolgáltatás, a csatornahasználat díjához, a lakbérhez vagy az albérleti díjhoz, illetve a tüzelőanyag költségeihez.


(3) A támogatást lakásfenntartással összefüggő azon rendszeres kiadásokhoz kell nyújtani, amelyek megfizetésének elmaradása a kérelmező lakhatását a legnagyobb mértékben veszélyezteti.


10. §.


(1) Lakásfenntartási támogatásra jogosult az a személy, akinek a háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át, és a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona. Az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem megegyezik a háztartás összjövedelmének és a fogyasztási egységek összegének hányadosával.


(2) A lakásfenntartási támogatás tekintetében fogyasztási egység a háztartás tagjainak a háztartáson belüli fogyasztási szerkezetet kifejező arányszáma, ahol

      a) a háztartás első nagykorú tagjának arányszáma 1,0,

      b) a háztartás második nagykorú tagjának arányszáma 0,9,

      c) a háztartás minden további nagykorú tagjának arányszáma 0,8,

      d) a háztartás első és második kiskorú tagjának arányszáma személyenként 0,8,

      e) a háztartás minden további kiskorú tagjának arányszáma tagonként 0,7.


(3) Ha a háztartás

      a) (2) bekezdés a)–c) pontja szerinti tagja magasabb összegű családi pótlékban vagy   fogyatékossági támogatásban részesül, vagy

      b) (2) bekezdés d) vagy e) pontja szerinti tagjára tekintettel magasabb összegű családi pótlékot folyósítanak,

      a rá tekintettel figyelembe vett arányszám 0,2-del növekszik.


(4) Ha a háztartásban gyermekét egyedülállóként nevelő szülő – ideértve a gyámot és a nevelőszülőt – él, a rá tekintettel figyelembe vett arányszám 0,2-del növekszik.



11. §.


(1) A lakásfenntartási támogatás esetében a lakásfenntartás elismert havi költsége az elismert lakásnagyság és az egy négyzetméterre jutó elismert költség szorzata. Az egy négyzetméterre jutó elismert havi költség összegét – az energiaárak várható alakulására figyelemmel – az éves központi költségvetésről szóló törvény határozza meg.



(2) A lakásfenntartási támogatás esetében elismert lakásnagyság

     a) ha a háztartásban egy személy lakik 35 m2,

     b) ha a háztartásban két személy lakik 45 m2,

     c) ha a háztartásban három személy lakik 55 m2,

     d) ha a háztartásban négy személy lakik 65 m2,

  e) ha négy személynél több lakik a háztartásban, a d) pontban megjelölt lakásnagyság és       minden további személy után 5-5m2, de legfeljebb a jogosult által lakott lakás nagysága.


(3) A lakásfenntartási támogatás egy hónapra jutó összege

a) a lakásfenntartás elismert havi költségének 30%-a, ha a jogosult háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 50%-át,

b) a lakásfenntartás elismert havi költségének és a támogatás mértékének (a továbbiakban:TM) szorzata, ha a jogosult háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem az a) pont szerinti mértéket meghaladja,

      de nem lehet kevesebb, mint 2500 forint, azzal, hogy a támogatás összegét 100 forintra kerekítve kell meghatározni.


(4) A (3) bekezdés b) pontja szerinti TM kiszámítása a következő módon történik:

TM = 0,3 –

J– 0,5 NYM

´ 0,15

NYM


      ahol a J a jogosult háztartásában egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelmet, az NYM pedig az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét jelöli. A TM-et századra kerekítve kell meghatározni.


(5) A lakásfenntartási támogatást egy évre kell megállapítani. A kérelmezőt a támogatás a kérelem benyújtása hónapjának első napjától illeti meg.



12. §.


(1) Lakásfenntartási támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.


(2) Az (1) bekezdés alkalmazásában külön lakásnak kell tekinteni a társbérletet, az albérletet és a jogerős bírói határozattal megosztott lakás lakrészeit.



13. §.


(1) A lakásfenntartási támogatás megállapítása kérelem – elsősorban – e rendelet 3. melléklete szerinti formanyomtatványon nyújtható be, amelyhez csatolni kell e rendelet 1. melléklete szerinti jövedelem-nyilatkozatot.


(2) Az (1) bekezdésben meghatározott dokumentumokon kívül – a jogosultsági feltételek igazolásaként csatolni kell a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III. 27.) kormány rendelet 1. melléklete szerinti vagyonnyilatkozatot, a lakás nagyságának hitelt érdemlő igazolását, valamint a természetbeni szociális ellátásként nyújtott ellátás esetén az Szt. 18. § l) és la) pontja szerinti adat megállapítására, igazolására szolgáló iratot vagy másolatát.

14. §.


(1) A természetbeni ellátás formájában megállapított lakásfenntartási támogatás folyósítása a szolgáltató részére történik, és annak összegét a támogatással érintett költségek tekintetében a szolgáltató írja jóvá. Ebben az esetben a jogosultságot megállapító határozatban arról is rendelkezni kell, hogy a támogatást mely lakásfenntartási kiadáshoz nyújtják, továbbá fel kell tüntetni az Szt. 18. § l) pontja szerinti azonosító adatokat.


(2) (2)


(3) (3)


(4) Ha a lakásfenntartási támogatásban részesülő személy lakcíme a támogatás folyósításának időtartama alatt megváltozik, vagy a jogosult meghal, a változás, illetve a haláleset hónapjára járó támogatást teljes összegben kell folyósítani, de a támogatás további folyósítását meg kell szüntetni.


6. Közműfejlesztési támogatás


15. §


(1) A közműfejlesztési támogatás a település csatornahálózatának fejlesztése érdekében a közműfejlesztési hozzájárulás megfizetéséhez nyújtott támogatás.


(2) A közműfejlesztési támogatásra jogosult az a személy, aki az (1) bekezdésben foglaltak megfizetésére lakás előtakarékossági szerződést kötött, és családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem összege az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-át, egyedül élő esetén a 250%-át nem haladja meg.


(3) A közműfejlesztési támogatás megállapítása iránti kérelem – elsősorban – e rendelet 4. melléklete szerinti nyomtatványon nyújtható be, amelyhez csatolni kell e rendelet 1. melléklete szerinti jövedelem-nyilatkozatot.


(4) A (3) bekezdésben meghatározott dokumentumokon kívül – a jogosultsági feltételek  igazolásaként – be kell nyújtani kérelmező által megkötött lakás előtakarékossági szerződést. 


(5) A közműfejlesztési támogatás a kérelem benyújtását követő hónap első napjától számított egy évre kell megállapítani.


(6) A támogatás havi összege a kérelmező által megkötött lakás előtakarékossági szerződésben szereplő havi törlesztő részlet összege.


(7) A természetbeni ellátás formájában nyújtott közműfejlesztési támogatás folyósítása a  közműfejlesztési hozzájárulás jogosultja részére történik.



7. Gyógyszer-támogatás


16. §


(1) Gyógyszer-támogatás adható a szociálisan rászorult személy részére egészségi állapota megőrzéséhez és helyreállításához kapcsolódó kiadásainak csökkentése érdekében.


(2) Gyógyszer-támogatásra jogosult az a kérelmező, akinek az egy főre jutó havi nettó jövedelme nem haladja meg

      a) családban élő kérelmező esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át, és a háziorvos vagy szakorvos által kiállított, krónikus betegségeivel összefüggő rendszeresen szedett gyógyszereinek havi költsége  eléri vagy meghaladja az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 20 %-át.

     b) egyedül élő kérelmező esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250 %-át, és a háziorvos vagy szakorvos által kiállított, krónikus betegségeivel összefüggő rendszeresen szedett gyógyszereinek havi költsége  eléri vagy meghaladja az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 20 %-át.


(3) Nem állapítható meg gyógyszer-támogatás annak a kérelmezőnek, aki az Szt. 50. § (1)-(2) bekezdései alapján közgyógyellátásban részesül.


(4) A gyógyszer-támogatás megállapítása iránti kérelem – elsősorban – e rendelet 5. melléklete szerinti nyomtatványon nyújtható be, amelyhez csatolni kell e rendelet 1. melléklete szerinti jövedelem-nyilatkozatot.


 (5) A (4) bekezdésben meghatározott dokumentumokon kívül – a jogosultsági feltételek igazolásaként – be kell nyújtani a kérelmező krónikus betegségével összefüggő, rendszeresen szedett, egy havi gyógyszereiről a háziorvos vagy szakorvos által, és ezen gyógyszerek havi  költségéről a gyógyszertár által kiállított igazolásokat.


(5) A gyógyszer-támogatást a kérelem benyújtását követő hónap első napjától számított egy évre kell megállapítani.


(6) A támogatás éves összege 48.000.- Ft., folyósítása három havonta, egyenlő részletekben történik.(2)




8. Rendkívüli települési támogatás


17. §.


(1) A rendkívüli települési támogatás a létfenntartást veszélyeztető, rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakosan vagy tartósan létfenntartási gondokkal küzdő személyek részére állapítható meg, feltéve, hogy családjukban az egy főre jutó havi nettó jövedelem összege az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át, egyedül élő esetén a 300%-át nem haladja meg.


(2) Az (1) bekezdésében meghatározottakon túl rendkívüli települési támogatásban részesíthető – a temetést követő 60 napon belül – az a személy, aki elhunyt személy eltemetéséről gondoskodott, feltéve, hogy családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem összege az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át, egyedül élő esetén a 300%-át nem haladja meg.  


(3) A rendkívüli települési támogatás egy naptári éven belül legfeljebb hat alkalommal állapítható meg.


(4) A természetbeni ellátásként, tűzifára biztosított rendkívüli települési támogatás megállapítására vonatkozó kérelem október 1. napjától április 1. napjáig nyújtható be. Amennyiben a kérelmező személy több kérelmet nyújt be, azok benyújtásának időpontja között legalább 60 napnak kell eltelnie. 

      A támogatás egy naptári évben három alkalommal állapítható meg, egy alkalommal legfeljebb 1,5 m3 mennyiségű tűzifa adható.(2)


(5) A rendkívüli települési támogatás megállapítása iránti kérelem – elsősorban – e rendelet 6. melléklete szerinti nyomtatványon nyújtható be, amelyhez csatolni kell e rendelet 1. melléklete szerinti nyilatkozatot.


(6) Az (5) bekezdésben meghatározott dokumentumokon kívül – a jogosultsági feltételek    igazolásaként – betegség esetén a keresőképtelenséget alátámasztó orvosi vagy kórházi igazolást, a kérelmező krónikus betegségével összefüggő, rendszeresen szedett, egy havi gyógyszereiről a háziorvos vagy szakorvos által, és ezen gyógyszerek havi  költségéről a gyógyszertár által kiállított igazolásokat, várandós anya részére nyújtott támogatás esetén a terhesgondozásról szóló igazolást, elemi kár esetén a helyreállítás költségéről készített kimutatást, a temetési költségek viseléséhez nyújtott támogatás esetén a temetési költségről kiállított számlát, a lakhatással kapcsolatos kiadások támogatása esetén a szolgáltató által kiállított számlát kell csatolni.(2)


18. §


(1) A rendkívüli települési támogatás egyszeri összege nem lehet kevesebb 2000.- Ft-nál, legmagasabb összege az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét nem haladhatja meg.


(2) A temetési költségek viseléséhez nyújtott települési támogatás összege alkalmanként 30.000.- Ft.(2)



(3) Amennyiben az ügy összes körülményeire tekintettel feltételezhető, hogy a készpénzben megállapított rendkívüli települési támogatást nem rendeltetésének megfelelően használja fel a jogosult, akkor azt a házi gondozó, vagy a családsegítő szolgálat részére kell kifizetni. A házi gondozó, illetve a családsegítő szolgálat gondozója a felvett készpénz összegének felhasználásáról 15 napon belül köteles elszámolni.



III. FEJEZET


Egyéb ellátások


9. Köztemetés


19. §


(1)(1) Az eltemettetésre köteles személy a köztemetés költségeinek megtérítése alól mentesül,

      a.) ha családjában az egy főre jutó havi, nettó jövedelem összege az öregségi nyugdíj

           mindenkori legkisebb összegét,  egyedül élő esetén a 150 %-át nem haladja meg;

      b.) ha a hagyaték csak hagyatéki teherből áll.

(2) A képviselő-testület a köztemetés megállapításával kapcsolatos hatáskörét a polgármesterre ruházza át.(1)


10. Helyi autóbusz-közlekedés utazási költségeinek támogatása


20. §


(1) Az önkormányzat rászorultságtól függetlenül, alanyi jogon, természetbeni jutatásként a helyi autóbusz-közlekedés utazási költségeinek támogatására bérletjegyet biztosít annak, aki Nagyatád város területén működő köznevelési intézmény nappali tagozatán tanulói jogviszonyban áll.


(2) A tanulói bérletjegy iránti igényt a polgármesteri hivatal illetékes irodájához kell benyújtani. A támogatást egy tanévre kell megállapítani.


(3) A megállapított támogatás alapján a bérleteket negyedévenként a polgármesteri hivatal pénzügyi irodája vásárolja meg.


(4) A képviselő-testület a helyi autóbusz-közlekedés utazási költségének támogatására irányuló kérelmek elbírálását a polgármesterre ruházza át.


11. Születési támogatás (4)


21.§


(1)   Az önkormányzat rászorultságtól függetlenül, alanyi jogon a gyermek születésekor, a gyermek neveléséhez egyösszegű születési támogatást nyújt.


(2)   A támogatás gyermekenkénti összege 30.000.- Ft, továbbá egy – legfeljebb 5.000.- Ft értékű – babanapló.



22.§


(1)   A születési támogatásra – az alábbi jogosultsági feltételek együttes fennállása esetén – az a gyermekkel azonos bejelentett lakóhellyel rendelkező, szülői felügyeleti jogot gyakorló szülő vagy gyám (a továbbiakban: szülő) jogosult, melynek családjában:


a) legalább az egyik szülő a gyermek születésének időpontjában és a gyermek születését közvetlenül megelőző 12 hónapban, megszakítás nélkül Nagyatádon bejelentett lakóhellyel rendelkezik, és életvitelszerűen Nagyatádon él,

b) a támogatást kérő a gyermeket saját háztartásában neveli.


(2)   A születési támogatás iránti kérelmet a 7. melléklet szerinti formanyomtatványon a gyermek születését követő 120 napos jogvesztő határidőn belül lehet benyújtani.


(3) A kérelemhez csatolni kell:


a) a gyermek születési anyakönyvi kivonatának másolatát,

b) a gyermek és a szülő(k) lakcímet igazoló hatósági igazolványának másolatát,

c) a támogatást kérő nyilatkozatát arról, hogy életvitelszerűen Nagyatádon tartózkodik,

d) a szülői felügyeleti jog vagy a gyámság gyakorlását igazoló okiratot.


(4) A képviselő-testület a születési támogatás megállapítására irányuló kérelmek elbírálását a polgármesterre ruházza át.




IV. FEJEZET


Záró rendelkezések


23. §.

  

(1)  E rendelet 2015. március 1. napján lép hatályba.


(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályukat vesztik a szociális pénzbeli és természetbeni ellátásokról szóló 6/2008. (II. 15.) és az adósságkezelési szolgáltatásról szóló 14/2006. (III.31.) önkormányzati rendeletek.




Nagyatád, 2015. február 25.


             Ormai István s.k.                                                   Dr. Kovács Ildikó s.k.

                polgármester                                                                   jegyző 



Egységes szerkezetbe foglalva:


Nagyatád, 2018. szeptember 14.






                Ormai István                                                          Dr. Kovács Ildikó

                polgármester                                                                    jegyző 




1. melléklet  a 4/2015.( II.25.) önkormányzati rendelethez


JÖVEDELEM NYILATKOZAT


Név:        __________________________________________________________________

Szül. hely: idő:______________________________________________________________

Lakcíme:__________________________________________________________________


I/ munkáltató tölti ki

Tárgyidőszakban jövedelem igazolása (megelőző egy hónap)

Munkavállaló neve, címe:_____________________________________________________

Munkáltató neve és címe:  _____________________________________________________

20…………  év ......................hó.........  naptól   20……....év..............................hó........napig

A munkaviszony jellege: szerződéssel, kinevezéssel, közfoglalkoztatással

(a megfelelő aláhúzandó)

                                         

Tárgyidőszakban kifizetett összeg:                           Bruttó:                                               Nettó:

1./ Munkabér (túlóra is)                                 _________________             _______________

2./ Táppénz                                                    _________________             _______________

3./ GYED, GYES                                         _________________             _______________

4./ Jutalom                                                     _________________             _______________

5./ Egyéb bérjellegű kifizetés                        _________________             _______________

6./ 1-5. pontban kifizetett összeg összesen:_________________              _______________

Kelt:____________________________

                                                                           ________________________________

                                                                           munkáltató aláírása, bélyegzőlenyomata


II/  nyilatkozatot tevő tölti ki

Alulírott kijelentem, hogy    

1./ Egyéb jövedelmem nem volt.                  

2./ Jövedelmem származik                                          Bruttó                                               Nettó

     a./  társas vagy egyéni vállalkozásból       _________________             _______________

     b./ ingatlan, ingó vagyontárgyak

            értékesítéséből, vagyoni értékű

            jog átruházásából                               _________________             _______________

     c./ nyugellátás, baleseti nyugellátás,

            egyéb nyugdíjszerű ellátásból

            (árvaellátás, stb.)                                _________________             _______________

     d./ gyermek ellátásához és gondozásához

            kapcsolódó támogatásokból (GYES,

            GYED, GYET, családi pótlék, gyermek-

            tartásdíj, stb.)                                     __________________           _______________

     e./  járási hivatal és munkaügyi szervek

            által folyósított rendszeres pénzbeli

            ellátásból (pl. aktív korúak ellátása)  ________________              ______________

f./   föld bérbeadásából származó jövedelem

                                                                       __________________           _______________

   

 g./ egyéb (mezőgazdasági termelés,

            ösztöndíj, stb.)                                   __________________           _______________

3./ Jövedelemből tartásdíjat

     - fizetek                                                    _____________ fő után

     - kapok                                                      _____________ fő után

     a./ összege: (havi)                          ___________________         _______________

     b./ tartásdíjat megállapító ítélet száma,  _______________________________________                  bíróság megnevezése              _______________________________________


Kijelentem, hogy tulajdonomban  az alábbi ingatlan és ingó vagyon van:                                                                                                                                                   érték (Ft) :


      a./ ingatlan megjelölése, címe:     ________________________           _______________

           

      b./ gépjármű:                                            ____db________típus           _______________

                                                                        ____db________típus          _______________

      c./ ingóságok megjelölése:_____________________________             _______________

      d./ értékpapír, betétben elhelyezett összeg, készpénz:                            _______________


Az alábbi vagyoni értékű jogokkal rendelkezem:


      a./ haszonélvezet    :______________________________________________________

      b./ használat, bérlet:______________________________________________________


Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy (kérem a megfelelőt aláhúzással jelölje)      -  életvitelszerűen a lakóhelyemen élek vagy

                  -  életvitelszerűen tartózkodási helyemen élek

                  -  a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

                  


Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a Nyilatkozatban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ban foglaltak alapján az önkormányzat a nemzeti adóhatóság útján ellenőrizheti.



Nagyatád, ______________________



                                                                                              ____________________

                                                                                          aláírás                     




2. melléklet  a 4/2015.(II.25.) önkormányzati rendelethez


Környezettanulmány


Készült: Nagyatád, _______________________________________________sz. alatti címen ________________________________________________________________án/én ______________________________________ügyben.


Ügyfél adatai:


neve:_____________________________________ln:______________________________

szül.helye , ideje: ___________________________________________________________

an:_______________________________________________________________________

neme: nő / férfi ;              állampolgársága : magyar / ___________bevándorolt/menekült

Nagyatád, ______________________________________________szám alatti lakos,

(nem) bejelentett tart.helye:____________________________________________________

lakcímig. száma:_____________________________________________________________

postai címe: ________________________________________________________________

aki személyazonosságát a felmutatott ______________________________számú személyi igazolványával igazolta ;  


Ügyfél havi jövedelme ______________________________________________________


Közgyógyellátási igazolvánnyal rendelkezik: igen/nem


A lakás / családi ház adatai:

Alapterülete: kb. ________ m2         

  • A lakást az ott élők tulajdonosként, főbérlőként, albérlőként, ____________ használják.
  • Albérlet esetén havi albérleti díj összege______________________________________
  • A lakás havi rezsi kiadásainak összege_______________________________________
  • Lakáscélú hitel havi törlesztő részletének összege:______________________________

A család gépjárművel rendelkezik / nem rendelkezik.

A gépjármű tulajdonosa:___________________________________________________

A gépjármű típusa: _________________________________________________­­­­­­­­______

A gépjármű kora :________________________________________________________

A gépjármű kérelmező által becsült forgalmi értéke:_____________________________

Részletfizetés esetén a havi törlesztő részlet összege:____________________________


              ___________________                                          ____________________

                            ügyfél                                                                    ügyintéző

2.

A család/háztartás tulajdonában álló ingatlanok (lakás, családi ház, telek, nyaraló, stb.):

_________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________


1. Tulajdonos neve, tulajdoni hányad:___________________________________________

      Ingatlan címe:___________________________________________________________


      Ingatlan becsült forgalmi értéke:_____________________________________________


      Ingatlan becsült forgalmi értéke:_____________________________________________


A család havi jövedelme, amely ingatlan bérbeadásából származik:____________________


Ügyintéző megállapításai: _____________________________________________________


___________________________________________________________________________


___________________________________________________________________________


___________________________________________________________________________






              ___________________                                          ____________________

                            ügyfél                                                                    ügyintéző







A vele közös háztartásban élők adatai és jövedelmi viszonyai:



név:

születési hely, idő:

an:

családi állapota:

rokoni kapcsolat:

munkahelye,

foglalkozása

jövedelem összege / Ft/ hó:








































Tartásdíjat kapok/fizetek   ___________________________________________havi  összesen_____________ összegben


_____________________________  __-tól/nak  ____________________________________________________________  nevű gyermek után.



Nagyatád, 20      . __________________________         

                                                                                        

                                         

____________________                                                                                                                                          _____________________

         ügyfél aláírása                                                                                                                     ügyintéző aláírása 



3. melléklet  a 4/2015.( II.25.) önkormányzati rendelethez


KÉRELEM
lakásfenntartási támogatás megállapítására

I. Személyi adatok

1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:

Neve:.......................................................................................................................................................

Születési neve: .......................................................................................................................................

Anyja neve: ............................................................................................................................................

Születés helye, ideje: ............................................................................................................................


Lakóhely: ………… irányítószám ......................................................................................... település .......................................utca/út/tér ............... házszám ............ épület/lépcsőház ............. emelet, ajtó


Tartózkodási hely………… irányítószám ............................................................................. település .......................................utca/út/tér ............... házszám ............ épület/lépcsőház ............. emelet, ajtó


Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ……………………………………………………………….

Telefonszám (nem kötelező megadni): ................................................................................................

E-mail cím (nem kötelező megadni): …………………………………………………………….....


2. Kérelmezővel közös háztartásában élők száma: ………… fő


3. Kérelmező háztartásában élők személyi adatai:


Név

Születési helye, ideje

Anyja neve




















4. Kijelentem, hogy a kérelem benyújtásának időpontjában a háztartásom táblázatban feltüntetett tagjai között van olyan személy:

- aki után vagy részére súlyos fogyatékosság vagy tartós betegség miatt magasabb összegű családi pótlékot folyósítanak; ha igen, akkor e személyek száma ............ fő


- aki fogyatékossági támogatásban részesül; ha igen, akkor e személyek száma .......... fő


- aki gyermekét egyedülállóként neveli; ha igen, akkor e személyek száma .......... fő





II. Jövedelmi adatok


A kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élő személyeknek a havi jövedelme forintban:



A.

B.

C.


A jövedelem típusa

Kérelmező

A kérelmezővel közös háztartásban élő további személyek


1.

Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó







2.

Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó







3.

Táppénz, gyermekgondozási támogatások (pl. gyes, csp)







4.

Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások







5.

Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások







6.

Egyéb jövedelem








7.

Összes jövedelem








III. Lakásviszonyok


A támogatással érintett lakás nagysága: …………..m2

A lakásban tartózkodás jogcíme: …………………………………(pl. tulajdonos, bérlő, stb.)


IV. Nyilatkozatok


1.    A kérelemmel érintett lakásba előrefizetős gáz- vagy áramszolgáltatást mérő készülék került-e felszerelésre:

igen - nem (a megfelelő rész aláhúzandó)


Amennyiben igen, kérjük nevezze meg a szolgáltatót: ……………. ………………………………



2.    A lakhatást a legnagyobb mértékben veszélyeztető lakásfenntartási kiadás(ok):


____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________




3.    Felelősségem tudatában kijelentem, hogy


- életvitelszerűen a lakóhelyemen vagy a tartózkodási helyemen élek* (a megfelelő rész aláhúzandó),

- a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.


Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – a NAV hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján - ellenőrizheti.


Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.



Nagyatád, ……….....................................




..................................................................
kérelmező aláírása

....................................     ......................................
a háztartás nagykorú tagjainak aláírása





* Ezt a nyilatkozatot csak abban az esetben kell megtenni, ha bejelentett lakó- és tartózkodási hellyel is rendelkezik.




4. melléklet  a 4/2015.(II.25.) önkormányzati rendelethez



KÉRELEM

közműfejlesztési támogatás megállapítására


1. Kérelmező személyes adatai:

Kérelmező neve (leánykori név is): ...............................................................................................................

Anyja neve: ....................................................................................................................................................

Születési helye, ideje: ....................................................................................................................................

Családi állapota: egyedülálló / házastársával él / élettársával él

Lakcímigazolvány adatai alapján:  Lakóhelye: ............................................................................................

                                                        Tartózkodási  helye:...............................................................................

Társadalombiztosítási azonosító jele (TAJ száma):  __ __ __  - __ __ __- __ __ __

 Telefonszám (nem kötelező megadni) : ………………………………………………………..

2. Kérelmező családjának személyi adatai:


          Név

Születési helye, ideje

 Anyja neve

TAJ száma

Kérelmező házastársa







Kérelmező

élettársa







   Gyermeke








   Gyermeke








   Gyermeke








   Gyermeke










2


3. A család jövedelmi adatai

Kérelmező, valamint házastársának (élettársának) és gyermekeinek havi jövedelme forintban:

A jövedelem típusa

Kérelmező havi nettó jövedelme

Házastársa/élettársa    havi nettó jövedelme

Gyermekei jövedelme, az utánuk folyósított ellátás havi nettó  összege

1. Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó (ebből: közfoglalkoztatásból származó)






2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó






3. Táppénz, gyermekgondozási támogatások (gyes, gyed, gyet, családi pótlék, tartásdíj, árvaellátás stb.)






4. Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások






5.Járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások






6. Egyéb jövedelem







7. Összes jövedelem







Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki): ................................. Ft/hó.


5.  Nyilatkozatok

A személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. tv. 3. §. (3) bekezdés alapján hozzájárulok, hogy az önkormányzat az általam közölt személyes adataimat kezelje, a szükséges iratokat megkérje.

Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – az állami adóhatóság útján – ellenőrizheti.

A feltüntetett adatokban bekövetkezett változást köteles vagyok 15 napon belül az eljáró hatóságnak bejelenteni.

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

Alulírott kérelmező felelősségem tudatában kijelentem, hogy életvitelszerűen a lakóhelyemen vagy a tartózkodási helyemen élek és a kérelemben közölt adatok a valóságnak megfelelnek. (a megfelelő rész aláhúzandó!)

Alulírott, mint kérelmező házastársa / élettársa / nagykorú gyermeke felelősségem tudatában kijelentem, hogy

életvitelszerűen a lakóhelyemen vagy a tartózkodási helyemen élek és a kérelemben közölt adatok a valóságnak megfelelnek.  (a megfelelő rész aláhúzandó!)


A kérelemhez csatolni kell a család jövedelméről kiállított igazolásokat. 

A havi rendszerességgel járó jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző utolsó havi nettó jövedelem igazolását.

A nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző 12 hónap alatt szerzett jövedelmet (egyéni vállalkozó esetén a NAV igazolása)

Nyugdíj és nyugdíjszerű ellátásban részesülő esetén az utolsó havi nyugdíjszelvény vagy folyószámla kivonat és a nyugdíjfolyósító által év elején megküldött igazolást.



Dátum: ……………………………………………



________________________          __________________________      _________________________   

             kérelmező                                   házastárs   /   élettárs                        nagykorú gyermek

              aláírása                                                  aláírása                                           aláírása




5. melléklet  a 4/2015.(II.25.) önkormányzati rendelethez



KÉRELEM

gyógyszer-támogatás megállapítására

 

1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:

    Neve: ............................................................................................................................

    Születési neve: .............................................................................................................

    Anyja neve: …..............................................................................................................

          Születési helye, ideje (év, hó, nap): .............................................................................

    Lakóhelye: ……...........................................................................................................

    Tartózkodási helye: .....................................................................................................

    Társadalombiztosítási Azonosító Jele: …….................................................................

    Állampolgársága:……………………………………………………………………..

    Telefonszám (nem kötelező megadni): .......................................................................

 

2. Alulírott büntetőjogi felelőségem tudatában nyilatkozom, hogy a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 50.§ (1)-(2) bekezdései  alapján  közgyógyellátásra jogosult vagyok:

                             IGEN                        NEM              (megfelelő aláhúzandó)

A megállapító / elutasító határozat száma: ……………………………………………….

Nem kértem a közgyógyellátás megállapítását:…………………………………………...

 

3. A közeli hozzátartozókra és jövedelmükre vonatkozó adatok

A kérelmező családi körülménye:

 egyedül élő

 családban élő

A kérelmező családjában élő közeli hozzátartozók száma:.........fő.

4. A kérelmező családjában élő közeli hozzátartozók adatai

 

A

B

C

D

1.

Közeli hozzátartozó neve

születési helye, ideje

anyja neve

TAJ száma

2.





3.





4.





5.





6.






* Ebben az oszlopban kell feltüntetni, ha
- a 20 évesnél fiatalabb gyermek nem jár oktatási intézménybe, de önálló keresettel még nem rendelkezik,
- életkortól függetlenül a gyermek tartós betegségének vagy fogyatékosságának fennállását, amennyiben ez az állapot a gyermek 25. életévének betöltését megelőzően is fennállt.

5. Jövedelmi adatok

A kérelmező, valamint a családban élő közeli hozzátartozóinak a havi jövedelme forintban:


A

B

C

1.

A jövedelem típusa

Kérelmező

A családban élő közeli hozzátartozók

2.

Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó







3.

Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó







4.

Táppénz, gyermekgondozási támogatások







5.

Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások







6.

Járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások







7.

Egyéb jövedelem







8.

Összes jövedelem







 


6. Kijelentem, hogy

 - életvitelszerűen a lakóhelyemen vagy a tartózkodási helyemen élek  (a megfelelő rész aláhúzandó),

- a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

7. Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - a Nemzeti Adó- és Vámhivatal hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján - ellenőrizheti.

8. Kijelentem, hogy az ellátásra való jogosultság feltételeit érintő lényeges tények, körülmények megváltozásáról 15 napon belül értesítem az ellátást megállapító szervet.


Kelt: .................................................................

          ....................................................                                           
                    kérelmező aláírása

           

.................................    ………………………

kérelmező házastársának/élettársának/nagykorú gyermekének aláírása





6. melléklet  a 4/2015.(II.25.) önkormányzati rendelethez


KÉRELEM

rendkívüli település támogatás megállapítására


1.  Kérelmező személyes adatai:

Kérelmező neve (leánykori név is): ...............................................................................................................

Anyja neve: ....................................................................................................................................................

Születési helye, ideje: ....................................................................................................................................

Családi állapota: egyedülálló / házastársával él / élettársával él

Lakcímigazolvány adatai alapján:  Lakóhelye: ............................................................................................

                                                        Tartózkodási  helye:...............................................................................

Társadalombiztosítási azonosító jele (TAJ száma):  __ __ __  - __ __ __- __ __ __

 Telefonszám (nem kötelező megadni) : ………………………………………………………..

2. Kérelmező családjának személyi adatai:


          Név

Születési helye, ideje

 Anyja neve

TAJ száma

Kérelmező házastársa







Kérelmező élettársa







   Gyermeke








   Gyermeke








   Gyermeke








   Gyermeke










2


3. A család/ háztartás jövedelmi adatai

Kérelmező, valamint házastársának (élettársának) és gyermekeinek havi jövedelme forintban:

A jövedelem típusa

Kérelmező havi nettó jövedelme

Házastársa/élettársa    havi nettó jövedelme

Gyermekei jövedelme, az utánuk folyósított ellátás havi nettó  összege

1. Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó (ebből: közfoglalkoztatásból származó)






2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó






3. Táppénz, gyermekgondozási támogatások (gyes, gyed, gyet, családi pótlék, tartásdíj, árvaellátás stb.)






4. Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások






5.Járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások






6. Egyéb jövedelem







7. Összes jövedelem







Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki): ................................. Ft/hó.

4. A rendkívüli települési támogatás megállapítását azért kérem, mert családunkban az alábbi okokhoz kapcsolódó váratlan kiadások merültek fel:

  • betegség (csatolni kell a keresőképtelenséget alátámasztó orvosi vagy kórházi igazolást, a gyógyszerköltséget tanúsító háziorvosi és gyógyszertári igazolásokat)
  • haláleset (csatolni kell kérelmező vagy családtagja nevére kiállított temetési számla eredeti példányát)
  • elemi kár elhárítása (csatolni kell a helyreállítás költségeiről készített kimutatást)
  • válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartása (csatolni kell a terhes-gondozásról szóló igazolást)
  • gyermek fogadásának előkészítése (csatolni kell a terhes-gondozásról szóló igazolást)
  • iskoláztatás
  • nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartás
  • a gyermek családba való visszakerülésének elősegítése
  • gyermek hátrányos helyzete
  • egyéb: ………………………………………….………………………………………………..

 (a megfelelőt kérem X-el jelölni)


3

5.  Nyilatkozatok

A személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. tv. 3. §. (3) bekezdés alapján hozzájárulok, hogy az önkormányzat az általam közölt személyes adataimat kezelje, a szükséges iratokat megkérje.

Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – az állami adóhatóság útján – ellenőrizheti.

A feltüntetett adatokban bekövetkezett változást köteles vagyok 15 napon belül az eljáró hatóságnak bejelenteni.

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

Alulírott kérelmező felelősségem tudatában kijelentem, hogy életvitelszerűen a lakóhelyemen vagy a tartózkodási helyemen élek és a kérelemben közölt adatok a valóságnak megfelelnek. (a megfelelő rész aláhúzandó!)

Alulírott, mint kérelmező házastársa / élettársa / nagykorú gyermeke felelősségem tudatában kijelentem, hogy

életvitelszerűen a lakóhelyemen vagy a tartózkodási helyemen élek és a kérelemben közölt adatok a valóságnak megfelelnek.  (a megfelelő rész aláhúzandó!)

A kérelemhez csatolni kell a család jövedelméről kiállított igazolásokat. 

A havi rendszerességgel járó jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző utolsó havi nettó jövedelem igazolását.

A nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző 12 hónap alatt szerzett jövedelmet (egyéni vállalkozó esetén a NAV igazolása)

Nyugdíj és nyugdíjszerű ellátásban részesülő esetén az utolsó havi nyugdíjszelvény vagy folyószámla kivonat és a nyugdíjfolyósító által év elején megküldött igazolást.



Dátum: ……………………………………………



________________________          __________________________      _________________________   

             kérelmező                                   házastárs   /   élettárs                        nagykorú gyermek

              aláírása                                                  aláírása                                           aláírása



7. melléklet a 4/2015. (II. 15.) önkormányzati rendelethez


KÉRELEM

születési támogatás megállapítására


1.  Kérelmező személyes adatai:

Kérelmező neve (leánykori név is): ………………………………………………………….

Anyja neve: …………………………………………………………………………………..

Születési helye, ideje: ………………………………………………………………………...

Családi állapota: egyedülálló / házastársával él / élettársával él: ……………………………...

Lakcímigazolvány adatai alapján:

Lakóhelye: ............................................................................................

bejelentkezés ideje: …………………………………………….

Tartózkodási  helye:...............................................................................

bejelentkezés ideje: ……………………………………………

Társadalombiztosítási azonosító jele (TAJ száma):  __ __ __  - __ __ __- __ __ __

Telefonszám (nem kötelező megadni) : ………………………………………………………..


2. A gyermek adatai, akire tekintettel a támogatás megállapítását kéri:

Gyermek neve

Születési helye

Születési ideje

Anyja neve

Bejelentett lakóhelye

TAJ száma









3. Kérelmező családjának személyi adatai:


          Név

Születési helye, ideje

 Anyja neve

Bejelentett lakóhelye

TAJ száma

Kérelmező házastársa








Kérelmező élettársa








   Gyermeke









   Gyermeke









   Gyermeke









   Gyermeke











5.  Nyilatkozatok

Nyilatkozom, hogy újszülött gyermekemet saját háztartásomban nevelem.


Anyagi és büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy az általam közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

A személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. tv. 3. §. (3) bekezdés alapján hozzájárulok, hogy az önkormányzat az általam közölt személyes adataimat kezelje, a szükséges iratokat megkérje.


Alulírott kérelmező felelősségem tudatában kijelentem, hogy életvitelszerűen a lakóhelyemen vagy a tartózkodási helyemen élek és a kérelemben közölt adatok a valóságnak megfelelnek. (a megfelelő rész aláhúzandó!)

Alulírott, mint kérelmező házastársa / élettársa / nagykorú gyermeke felelősségem tudatában kijelentem, hogy életvitelszerűen a lakóhelyemen vagy a tartózkodási helyemen élek és a kérelemben közölt adatok a valóságnak megfelelnek.  (a megfelelő rész aláhúzandó!)


A kérelemhez csatolni kell:

  • a gyermek születési anyakönyvi kivonatának másolatát,
  • a gyermek és a szülő(k) lakcímet igazoló hatósági igazolványának másolatát,
  • a támogatást kérő nyilatkozatát arról, hogy Nagyatád városban életvitelszerűen tartózkodik,
  • a szülői felügyeleti jog vagy a gyámság gyakorlását igazoló okiratot



Dátum: ……………………………………………





________________________          __________________________      ________________________  

             kérelmező                                   házastárs   /   élettárs                        nagykorú gyermek

              aláírása                                                  aláírása                                           aláírása