Juta Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2022. (X. 7.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2014. (XI. 13.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2022. 10. 08- 2022. 10. 08Juta Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2022. (X. 7.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2014. (XI. 13.) önkormányzati rendelet módosításáról
Juta Község Önkormányzat képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében kapott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:
1. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2014 (XI.13.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: 13/2014 (XI.13.) önkormányzati rendelet) bevezető része helyébe a következő rendelkezés lép:
2. § A 13/2014 (XI.13.) önkormányzati rendelet 6. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„6. § A települési képviselők száma a polgármesterrel együtt 7 fő. A képviselők aktuális névjegyzékét a jegyző az önkormányzat hirdetőtáblájára függeszti ki, továbbá a község honlapján (www.juta.hu) teszi közzé.”
3. § A 13/2014 (XI.13.) önkormányzati rendelet 8. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) Önkormányzati hatósági ügyekben az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény szabályait kell alkalmazni.”
4. § A 13/2014 (XI.13.) önkormányzati rendelet 12. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„12. § Az Mötv 42. §-ában felsoroltakon kívül a képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik a helyi közügy megoldásának vállalása, vagy az arról történő lemondás, valamint a gazdasági társaságba való belépés, kilépés, ezek alapítása, megszüntetése.”
5. § A 13/2014 (XI.13.) önkormányzati rendelet 17. § (2) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A képviselő-testület)
6. § A 13/2014 (XI.13.) önkormányzati rendelet 19. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Előterjesztésnek minősül az ülés napirendi pontjai közé felvett rendelet- és határozat-tervezet, beszámoló, tájékoztató. Előterjesztést nyújthat be:
a) a Képviselő-testület tagja,
b) a bizottság,
c) a jegyző,
d) a polgármester vagy a jegyző által felhatalmazott vagy felkért személy, illetve szervezet vezetője,
e) a munkatervben meghatározott személy.”
7. § A 13/2014 (XI.13.) önkormányzati rendelet 20. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„20. § Sürgősségi indítványnak minősül minden olyan Képviselőtestületi vagy bizottsági ülésre előkészített előterjesztés, amely a képviselőknek - a rendkívüli ülést kivéve - az előterjesztés kiküldésére előüi általános szabályok szerint nem került kiküldésre, de annak tárgyalását tárgyára vagy a döntés határidejére, fontosságára, indokára tekintettel a polgármester, a Képviselő-testület tagja, vagy a jegyző kéri.”
8. § (1) A 13/2014 (XI.13.) önkormányzati rendelet 21. § (12) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(12) Minősített többség szükséges:
a) Önkormányzati rendeletalkotáshoz,
b) Az önkormányzat szervezetének kialakításához és működésének meghatározásához, továbbá a törvény által hatáskörbe utalt választáshoz, kinevezéshez, megbízáshoz, ezek visszavonásához és fegyelmi büntetés kiszabásához,
c) Önkormányzati társulás létrehozásához, társuláshoz, érdekképviseleti szervezethez való csatlakozáshoz,
d) Külföldi önkormányzathoz való együttműködést rögzítő megállapodáshoz, nemzetközi önkormányzati szervhez való csatlakozáshoz,
e) Intézmény alapításához
f) A képviselő kizárásához
g) Zárt ülés elrendeléséhez.
h) A képviselő-testület megbízatásának lejárta előtti feloszlatásához
i) A polgármester elleni kereset benyújtásához
j) Az SZMSZ-meghatározott ügyekben:
ja) gazdasági program elfogadása,
jb) ingatlanértékesítés
jc) 1 millió forint feletti hitelfelvétel
jd) kitüntetés, díszpolgári cím adományozása,”
(2) 13/2014 (XI.13.) önkormányzati rendelet 21. § (15) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(15) Név szerinti szavazást kell elrendelni
a) törvény által előírt esetekben,
b) az önkormányzati képviselők egynegyedének indítványára,
c) az önkormányzat vagyonával kapcsolatos ügyekben,
d) hitelfelvétel esetén,
e) a település jogi státusát érintő ügyekben.”
(3) A 13/2014 (XI.13.) önkormányzati rendelet 21. § (17) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(17) Név szerinti szavazás úgy történik, hogy a jegyző felolvassa a tagok nevét, és a jelenlévő tagok pedig a nevük felolvasásakor igennel vagy nemmel szavaznak.”
9. § A 13/2014 (XI.13.) önkormányzati rendelet 22. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A rendeletalkotás főbb szabályai:
a) Önkormányzati rendelet alkotását a polgármesternél kezdeményezhetik:
aa) a települési képviselők,
ab) a képviselőtestület bizottsága,
ac) a polgármester,
ad) ajegyző,
ae) a települési kisebbségi önkormányzat testülete,
af) a település társadalmi, érdekképviseleti és más civil szervezeteinek döntéshozó testülete.
b) A rendelet-tervezet előkészítése, előzetes hatásvizsgálat:
ba) a képviselőtestület a rendeletek előkészítésénél elveket, szempontokat állapíthat meg,
bb) a rendelet előkészítője előzetes hatásvizsgálat elvégzésével felméri a szabályozás várható következményeit és enől a képviselőtestületet tájékoztatja.
bc) a rendelet előkészítésével megbízható a tárgy szerint illetékes bizottság, szakértő.
bd) szakértő bevonására a jegyző tesz javaslatot.
be) a jegyzőt akkor is be kell vonni az előkészítésbe, ha a rendelet-tervezetet a bizottság vagy szakértő készíti el.
c) A rendelet előkészítésében való társadalmi részvétel
ca) Az önkormányzati rendelet előkészítése során széles körü elemzésből kell krtndulni.
cb) a tervezet módosításához a javaslatokat a testületi ülés előtt legkésőbb 3 nappal kell a kötjegyzőhöz írásban /javaslattal együtt/ eljuttatni.
cc) ennek elsődleges forrásai:
cd) Szabályozandó tárgy szerint érintett szervek,
ce) szakemberek véleménye,
cf) A lakossági közvélemény-kutatás.
cg) A polgármester a jegyző véleményének meghallgatása után - egyes rendelet tervezeteket az érdemi vita előtt - közmeghallgatásra bocsáthat.
d) A tervezet képviselő-testület elé te1jesztése és elfogadása:
da) A jegyző /illetve más előterjesztő/ az előkészítést és véleményezést követően a rendelet-tervezetet indoklással együtt a képviselő-testület elé te1jeszti. Egyidejűleg tájékoztatja a testületet az előkészítés és véleményezés során felvetett, de a tervezetben nem szereplő kisebbségi javaslatokról is, utalva a mellőzés indokaira.
db) A rendelet hiteles, végleges szövegét a jegyző szerkeszti meg. Az önkormányzati rendeletet a polgármester és a jegyző írják alá. Az önkormányzati rendeleteket a naptári év elejétől folyamatos sorszámmal és a kihirdetés idejével kell ellátni a következők szerint: Juta Község Önkormányzat Képviselő-testület ... /20... (kihirdetés hónapja és napja) önkormányzati rendelete a .. -ról.
e) Az önkormányzati rendelet kihirdetése és közzététele
ea) Az önkormányzati rendeletet a helyben szokásos módon ki kell hirdetni, hirdetőtáblára helyezéssel.
eb) Az önkormányzati hivatalban és a községi könyvtárban a rendelet 1-1 példányát el kell helyezni, a honlapon közzé kell tenni a módosításokkal egységes szerkezetbe foglaltan.
ec) A rendelet alkalmazása szempontjából érintett szervekhez 1 példányt meg kell
ed) küldeni. A jegyző gondoskodik arról, hogy az érintett szervek és személyek tudomást szerezzenek az őket érintő rendeletekről.
f) Az önkormányzati rendelet végrehajtása és az utólagos hatásvizsgálat:
fa) Az önkormányzati rendeletek végrehajtására kötelezettek a polgármester indítványára tájékoztatást adnak a végrehajtás helyzetéről és a fontosabb tapasztalatokról.
fb) A képviselő-testület előtti beszámoltatásnak része a szakterületet érintő rendelet végrehajtásának helyzetéről szóló jelentés is. Egyes rendeletek hatályosulásának ellenőrzését a képviselő-testület bizottság hatáskörébe utalhatja.
fc) Aljegyző köteles a hatályos rendeletek jegyzékét naprakész állapotba vezetni.”
10. § A 13/2014 (XI.13.) önkormányzati rendelet 25. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(8) A képviselő-testület ülésének a jegyzőkönyvét a polgármester és a jegyző írják alá.”
11. § A 13/2014 (XI.13.) önkormányzati rendelet 28. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A Bizottság feladata a települési képviselők vagyon-nyilatkozatainak nyilvántartása, és az összeférhetetlenségi ügyek vizsgálata, az önkormányzati rendeletek hatályosulásának ellenőrzése, a civil szervezetek támogatásával kapcsolatos ügyekben történő döntéshez javaslattétel.”
12. § A 13/2014 (XI.13.) önkormányzati rendelet 31. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A képviselő-testület a hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyek előkészítésére, az önkormányzati döntések végrehajtására, a testületek működésével kapcsolatos adminisztratív feladatok és a jogszabályokban előírt államigazgatási feladatok ellátására Juta Község Önkormányzata Képviselő-testületével, Kaposszerdahely Községi Önkormányzat Képviselő testületével , Magyaregres Községi Önkormányzat Képviselő testületével, Csombárd Községi Önkormányzat Képviselő-testületével, Várda Községi Önkormányzat Képviselő-testületével, Bodrog Község Önkormányzata Képviselő-testületével közös önkormányzati hivatalt működtet. A hivatal elnevezése: Jutai Közös Önkormányzati Hivatal. A hivatal székhelye: Juta.
(2) A hivatal megalakításának ideje: 2020. január 1.”
13. § A 13/2014 (XI.13.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe a 1. melléklet lép.
a) 8. § (1) bekezdés b) pontjában az „illetőleg” szövegrész helyébe az „és” szöveg,
b) 8. § (2) bekezdésében a „szaké1iői” szövegrész helyébe a „szakértői” szöveg és az „illetőleg” szövegrész helyébe az „és” szöveg,
c) 27. § (1) bekezdésében az „ , illetőleg” szövegrész helyébe az „és” szöveg
lép.
15. § Hatályát veszti a 13/2014 (XI.13.) önkormányzati rendelet
b) „A társulásra vonatkozó átfogó szabályok” alcím címe,
c) 1. melléklete.
16. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. melléklet
011130 |
Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége |
013320 |
Köztemető-fenntartás és -működtetés |
013350 |
Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
041231 |
Rövid időtartamú közfoglalkoztatás |
041232 |
Start-munka program- Téli közfoglalkoztatás |
041233 |
Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás |
041236 |
Országos közfoglalkoztatási program |
041237 |
Közfoglalkoztatási mintaprogram |
045160 |
Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése fenntartása |
064010 |
Közvilágítás |
066010 |
Zöldterület-kezelés |
066020 |
Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások |
074031 |
Család és nővédelmi egészségügyi gondozás |
081030 |
Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése |
082044 |
Könyvtári szolgáltatások |
082091 |
Közművelődés - Közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése |
082092 |
Közművelődés - Hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása |
082093 |
Közművelődés - egész életre kiterjedő tanulás, amatőr művészetek |
082094 |
Közművelődés - kulturális alapú gazdaságfejlesztés |
096010 |
Óvodai intézményi étkeztetés |
096020 |
Iskolai intézményi étkeztetés |
104042 |
Gyermekjóléti szolgáltatások |
106020 |
Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások |
107051 |
Szociális étkeztetés |
107052 |
Házi segítségnyújtás |
107053 |
Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás |
107054 |
Családsegítés |
107080 |
Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok” |