Balatonlelle Város Önkormányzata 12/2015. (V.29.) önkormányzati rendelete

a hivatali helyiségen és hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítéséről és egyéb családi esemény engedélyezésének szabályairól és díjairól.

Hatályos: 2017. 01. 10- 2022. 06. 30

Balatonlelle Város Önkormányzata 12/2015. (V.29.) önkormányzati rendelete

a hivatali helyiségen és hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítéséről és egyéb családi esemény engedélyezésének szabályairól és díjairól.

2017.01.10.

Balatonlelle Város Önkormányzat Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. § a) és b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. A rendelet hatálya1

1. § A rendelet hatálya Balatonlelle város közigazgatási területén történő

a) házasságkötésekre

b) anyakönyvi bejegyzést nem igénylő családi eseményekre, t szolgáltatásokat igénybe vevőkre, valamint a Balatonlellei Polgármesteri Hivatal által foglalkoztatott anyakönyvvezetőkre és az anyakönyvi események lebonyolításában résztvevő köztisztviselő közreműködőkre, az e rendelet alkalmazásában anyakönyvi eseményekre terjed ki. (továbbiakban: anyakönyvi esemény).

2. Értelmező rendelkezések

2. § E rendelet alkalmazásában:

(1) Hivatali helyiség: Balatonlelle Város Polgármesteri Hivatal (8638 Balatonlelle, Petőfi u. 2.) Díszterme, továbbá ha ez a helyiség az önkormányzat részéről felmerülő okból nem vehető igénybe, akkor a jegyző által kijelölt helyiség.

(2) A munkaidőben történő anyakönyvi esemény: a Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában (Ügyrendjében) meghatározott munkarend.

(3) Ünnepnap: A Munka Törvénykönyvében meghatározott munkaszüneti nap

(4) Anyakönyvi bejegyzést nem igénylő családi esemény: névadó, házassági fogadalom megerősítése.

3. Hivatali helyiségben és hivatali időben történő anyakönyvi esemény

3. § Hivatali munkaidőben történő anyakönyvi eseménynél kizárólag a jelen rendelet 1. számú mellékletében meghatározott mértékű alapdíjat kell szolgáltatási díjként megfizetni.

4. Hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény

4. § Hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény díjköteles, és kérelemre engedélyezhető.

(1) A házasságkötés és egyéb családi esemény létesítésének törvényben előírt módját és az eseményhez méltó körülményeit akkor is biztosítani kell, ha az hivatali helységen kívül történik.

(2) A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésére irányuló kérelem ügyében a jegyző esetenként, az anyakönyvvezetővel történt egyeztetést követően dönt.

(3) Meg kell tagadni a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezését, amennyiben az anyakönyvvezető őrizetében lévő alapiratnak a helyszínre történő szállítása és a hivatali helyiségbe való biztonságos visszaszállítása, az anyakönyv helyszínen való biztonságos kezelésének feltételei, továbbá az eseményhez méltó körülmények nem biztosítottak.

(4) A kérelmet írásban, a házasságkötési szándék és egyéb családi esemény bejelentésével egyidejűleg kell benyújtani. A díj befizetését a kérelem benyújtásával egyidejűleg kell igazolni. A kérelem elutasítása esetén a befizetett díjat a kérelmező részére 8 napon belül vissza kell utalni.

(5) A döntést megelőzően az anyakönyvvezető a megjelölt helyszínen szemlét tarthat, melynek eredményéről tájékoztatja a jegyzőt.

(6) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításáért fizetendő díjat e rendelet 1. számú melléklete állapítja meg.

5. § A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolítása díjköteles, és kérelemre engedélyezhető.

(1) A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésére irányuló kérelem ügyében a jegyző esetenként, az anyakönyvvezetővel történt egyeztetést követően dönt.

(2) A kérelmet írásban, a házasságkötési szándék és egyéb családi esemény bejelentésével egyidejűleg kell benyújtani. A díj befizetését a kérelem benyújtásával egyidejűleg kell igazolni. A kérelem elutasítása esetén a befizetett díjat a kérelmező részére 8 napon belül vissza kell utalni.

(3) Vasárnap és munkaszüneti napon történő anyakönyvi esemény nem engedélyezhető.

(4) Hivatali munkaidőn túl történő anyakönyvi esemény hétfőtől csütörtökig 16:00 és 19:00 óra között, pénteken 15:00 és 19:00 óra között, szombaton 8:00 és 19:00 óra között rendezhető meg.

(5) A hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításáért fizetendő díjat e rendelet 1. számú melléklete állapítja meg.

5. Az anyakönyvi esemény engedélyezésével kapcsolatos szolgáltatási díjakról

6. § A jelen rendelet 1. számú mellékletébe meghatározott alapdíjat minden esetben meg kell fizetni.

(1) A hivatali munkaidőn kívül történő, továbbá a hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény esetén a jelen rendelet 1. számú melléklete szerinti díjakat az igényelt szolgáltatások szerint külön-külön megállapítva, de összeszámolva kell megfizetni.

(2) A jelen rendeletben meghatározott szolgáltatási díjakat a Polgármesteri Hivatal költségvetési elszámolási számlájára kell befizetni.

(3) Az anyakönyvi eseménynek valamelyik igénybevevő, vagy az igénybevevők mindegyike részéről történő meghiúsulása esetén a díj az alábbiak szerint fizethető vissza:

a) 100%-os a szolgáltatási díj visszafizetése, amennyiben valamelyik igénybevevő halála miatt hiúsul meg az anyakönyvi esemény,

b) 75%-os a szolgáltatási díj visszafizetése, amennyiben az anyakönyvi eseményt megelőző 90 nap és 180 nap között történik a kérelem visszavonása,

c) 50%-os a szolgáltatási díj visszafizetése, amennyiben az anyakönyvi eseményt megelőző 30 nap és 90 nap között történik a kérelem visszavonása

d) nem téríthető vissza a szolgáltatási díj, amennyiben az anyakönyvi eseményt megelőző 30 napon belül történik a kérelem visszavonása.”

6. Mentesség a szolgáltatási díjfizetés alól

7. § A jelen rendelet 1. számú mellékletben meghatározott díjak megfizetése alól kizárólag valamelyik fél közeli halálával fenyegető egészségi állapota miatt, a jegyző előzetes engedélye alapján adható mentesség, ha a házasságkötésre a házasulandó tartózkodási helyén kerül sor.

7. Az anyakönyvvezetőt megillető juttatások

8. §2 (1) A hivatali helységen kívüli, illetve a hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításáért az anyakönyvvezetőt, valamint a munkaidőn kívüli anyakönyvi eseményen a közreműködő köztisztviselőt díjazás illeti meg a 2010. évi I. tv 19. §(2) bekezdésében foglaltak figyelembe vételével.

(2) A díj mértékét e rendelet 2. számú melléklete állapítja meg.

(3) Az anyakönyvvezető havonta egy alkalommal köteles elkészíteni és a Jegyző részére átadni a megbízási szerződéseket, amelynek kifizetésére a Jegyző írásbeli utasítása alapján kerül sor.

8. Záró rendelkezések

9. § (1) Ez a rendelet 2015. június 1-jén lép hatályba.

(2) A folyamatban lévő ügyek tekintetében a 10/2011.(VIII.26.) számú önkormányzati rendeletben foglaltakat kell alkalmazni.

(3) Ezzel egyidejűleg 9. § (2) bekezdés figyelembevételével hatályát veszti a 10/2011.(VIII.26.) számú önkormányzati rendelet.

A kihirdetésről a jegyző gondoskodik.

1. melléklet

Szolgáltatási díjak
A szolgáltatás tartalmazza:

a) gépi zeneszolgáltatás (mely tartalmazza a szerzői jogvédelmi díjat)

b) pezsgő felszolgálása

c) emléklap

d) házassági anyakönyvi kivonat díszborító

e) teremhasználat

1. Alapdíj:

Díja: 9.000.- Ft + Áfa /anyakönyvi esemény

2. A hivatali munkaidőn túl történő anyakönyvi esemény:

Többletszolgáltatás díja: 14.000.- Ft + Áfa /anyakönyvi esemény

3. A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény:

Többletszolgáltatás díja: 20.000.- Ft + Áfa/anyakönyvi esemény”

2. melléklet

Az anyakönyvvezetőt, közreműködő köztisztviselőt megillető juttatás

1. Polgármesteri Hivatalban munkaidőben megtartott anyakönyvi esemény esetén:

anyakönyvvezető részére:bruttó 6.000.- Ft/anyakönyvi esemény

2. Polgármesteri Hivatalban munkaidőn kívül megtartott anyakönyvi esemény esetén

anyakönyvvezető részére: bruttó 10.000.- Ft/anyakönyvi esemény

közreműködő köztisztviselő részére: bruttó 5000.-Ft/ anyakönyvi esemény

3. Hivatali helyiségen és hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény esetén:

anyakönyvvezető részére: bruttó 15.000.- Ft/anyakönyvi esemény

1

Módosította a 3/2016.(II.26.) önkormányzati rendelet 2.§-a. Hatályos: 2016.03.01.

2

Módosította a 3/2016.(II.26.) önkormányzati rendelet 3.§-a. Hatályos: 2016.03.01