Balatonlelle Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2016. (IV. 1.) önkormányzati rendelete

a köztisztaságról szóló 23/2008.(XII.19.) rendelet módosításáról

Hatályos: 2016. 04. 15- 2016. 04. 15

Balatonlelle Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2016. (IV. 1.) önkormányzati rendelete

a köztisztaságról szóló 23/2008.(XII.19.) rendelet módosításáról

2016.04.15.

Balatonlelle Város Önkormányzata az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdése alapján a 23/2008 (XII.19.) Önkormányzati rendeletet az alábbiak szerint módosítja:

1. § A rendelet 1. §-a helyébe az alábbi rendelkezés lép:

A rendelet célja azoknak a helyi szabályoknak a megállapítása, amelyek biztosíthatják a város köztisztaságával, a közterületek rendeltetéstől eltérő, közterület bontással járó használatával összefüggő feladatok végrehajtását, valamint a levegő tisztaságvédelmi követelményeinek érvényre juttatása érdekében szabályozzák az avar és kerti hulladék nyílttéri égetésének rendjét.

2. § A rendelet 12. § -a helyébe az alábbi rendelkezés lép:

A közterület felbontás szabályai

(1) Utak, járdák, zöldterületek és egyéb közterületek területén az alatti vagy feletti létesítmények elhelyezése, áthelyezése, megszűntetése miatti közterületek bontását megelőzően az igénybevevő köteles Balatonlelle Város Önkormányzata tulajdonosi, valamint Balatonlelle város jegyzője közútkezelői hozzájárulását beszerezni.
A tulajdonosi hozzájárulást az önkormányzat képviseletében a polgármester jogosult megadni.
A közútkezelői hozzájárulásban a közút kezelője a közterület bontásra és helyreállításra vonatkozó feltételeket állapíthat meg.
A közútkezelői hozzájárulás megadása során a közút kezelője mérlegelheti, hogy a közterület felbontása más műszaki megoldással ( pl. átfúrással ) nem váltható-e ki.
(2) A közútkezelő hozzájárulás iránti kérelem mintát a rendelet 1.sz. melléklete tartalmazza.
A kérelem tartalmazza a kivitelező megnevezését, a munkakezdés időpontját, a munkavégzés időtartamát, a kivitelező építés vezetőjének és a felbontott terület helyreállításáért felelős személynek a nevét. A kérelemhez csatolni kell a létesítmény 1:500, vagy 1: 1000 méretarányú helyszínrajzát. Közműépítés, közműbekötés esetén csatolni kell a közmű üzemeltetők által elfogadott műszaki terveket, tervegyeztetési jegyzőkönyveket.
(3) A város területén május 31. és szeptember 01. közötti időszakban közterületet felbontani és a bontást helyreállítani csak közmű üzemzavarának halasztást nem tűrő elhárítása érdekében lehet. Kivételt képez az önkormányzati érdekből történő munkavégzés, illetve különösen indokolt esetben, egyedi elbírálás alapján, a 7. sz. főközlekedési úttól D-re eső területen történő munkavégzés.
(4) Az üzemzavar miatt végzett felbontásra vonatkozó bejelentést – a helyszín megjelölésével illetve a kivitelezést és a helyreállítást végző szerv adatainak megadásával - a közmű üzemeltetője vagy megbízottja utólagosan, 24 órán belül köteles benyújtani.
Az üzemzavar miatt végzett közterület felbontást a hibaelhárítást követő 8 napon belül helyre kell állítani és a felbontás és helyreállítás során az (5), (6), (7), (8) bekezdés előírásait alkalmazni kell.
(5) A közterület felbontása esetén a bontás és a helyreállítás teljes időtartama alatt az igénybevevő köteles gondoskodni a gyalogos és a járműforgalom biztonságos lebonyolításának feltételeiről és az érintett ingatlanok területére gyalogosan és járművel történő bejutás biztosításáról.
(6) Amennyiben a munkálatok végzése során építési törmelék, illetve hulladék anyag keletkezik, úgy azt folyamatosan, de legkésőbb a munka befejezésétől számított 48 órán belül el kell szállítani, és a közterületet helyre kell állítani, illetőleg meg kell tisztítani.
(7) A jegyző vagy megbízottja a bontással érintett közterületet az igénybevevőtől átadás-átvételi eljárás során veszi át. Az eljárás során meggyőződik az igénybevevő által elvégzett, illetőleg elvégeztetett helyreállítási munkák minőségi és mennyiségi megfelelőségéről.
Amennyiben bármiféle hibát, hiányosságot tapasztal – határidő kitűzésével - felszólítja igénybevevőt a megfelelő teljesítésre. Ha igénybevevő határidőn belül nem teljesít, az önkormányzat jogosult igénybevevő költségére és kárára a szükséges munkálatokat elvégezni.
A bontás helyreállításának minimális műszaki paramétereit a rendelet 2.sz.melléklete tartalmazza.
(8) A közterület tulajdonosa az igénybevevővel szemben a közterületek helyreállításával kapcsolatosan 2 évig garanciális ( jótállási ) jogot érvényesít.

3. § (1) E rendelet 2016. április 15-én lép hatályba. Kihirdetéséről - a rendelet

Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján való kifüggesztésével - a jegyző gondoskodik.
(2) E rendelet a hatályba lépést követő napon hatályát veszti.

1. melléklet

Közútkezelői hozzájárulás iránti kérelem
Balatonlelle Város Jegyzőjének
Balatonlelle
Petőfi u. 2.
8638
Alulírott…………………………………………………………………………………………
az alábbi közterület igénybevételére irányuló kérelemmel fordulok T. Címhez, mint
Balatonlelle város önkormányzati tulajdonú közútjainak kezelőjéhez:

1. Az igénybevétel

a) helye:

b) célja:

2. Annak a személynek (szervezetnek) a neve és címe, akinek az érdekében az igénybevétel történik (a hozzájárulás jogosultja):

3. Az elfoglalni kívánt zöldterület, járda, illetve útterület ( részletezve )

a) hosszúsága:

b) szélessége:

c) nagysága: ............ m2

4. Az igénybevétel

a) kezdetének tervezett időpontja:

b) befejezésének tervezett időpontja:

5. A kezelői hozzájárulásban foglalt feltételek betartásáért felelős személy

a) neve:

b) címe:

c) telefonszáma:

6. Az igénybevétel eredményeként a közút területén (az alatt vagy felett) elhelyezett építmény (létesítmény)

neve:

címe:

neve:

címe:

Kelt: ......................................................

..............................................

(cégszerű) aláírás

Melléklet:

- 3 000.- Ft illetékbélyeg

- az igénybevételt feltüntető terv (helyszínrajz, vázlat, műszaki leírás) 3 példányban,

- a közterület érintett szakaszának hossz- és keresztszelvénye 3 példányban,

- az igénybevétel miatt szükséges forgalomszabályozás (korlátozás, forgalomelterelés) terve 3 példányban.

a) tulajdonosának

b) üzemeltetőjének

2. melléklet

A közterület bontás utáni helyreállítását az alábbiak szerint kell végezni:
1./ A helyreállítást az eredetivel legalább azonos teherbírású és minőségű és anyagú szerkezet építésével, a szükséges mértékű talajtömörítés elvégzése mellett kell végezni.
2./ Ha a bontással érintett út burkolatát hosszirányban sávban bontják fel, úgy a burkolatot a nyomvonal teljes hosszában félpályásan kell helyreállítani, úttengely felbontása esetén az út teljes szélességében helyreállítandó.
3./ ha a bontással érintett út burkolatát keresztirányban, sávosan bontják fel, úgy a burkolatot a munkaárok szélétől számított 1-1m szélességben kell helyreállítani.
4./ Ha a bontással érintett,3 méternél keskenyebb járda burkolatát hosszirányban sávban bontják fel a burkolatot teljes szélességben kell helyreállítani.
5./ Ha a bontással érintett, 3 méternél keskenyebb járda burkolatát keresztirányban sávosan bontják fel, úgy a burkolatot a munkaárok szélétől számított 1-1m szélességben kell helyreállítani.
6./ A bontási és helyreállítási felületszéleket egyenes vonalban, négyszög alakban kell kialakítani.
7./ Az út, illetve a járda helyreállítása során szükség esetén a szegélyt és a burkolatban levő szerelvényeket szintre kell hozni.
8./ Zöldterület helyreállítása során szükséges mértékű talajtömörítést, minimum 15 cm mélységű termőtalaj elhelyezést és füvesítést kell végezni.