Ajak Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2016. (VII.29.) önkormányzati rendelete

Egyes anyakönyvi események engedélyezésének helyi szabályairól, és az eseményhez kapcsolódó többletszolgáltatásért fizetendő díjak mértékéről

Hatályos: 2016. 08. 01- 2016. 09. 22


egyes anyakönyvi események engedélyezésének helyi szabályairól, és az eseményhez kapcsolódó többletszolgáltatásért fizetendő díjak mértékéről


Ajak Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96.§-ában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 42.§-ában kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdése a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


1. Értelmező rendelkezések

1.§

E rendelet alkalmazásában:

  1. anyakönyvi esemény: a házasságkötés, a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése.
  2. kérelmezők: a hivatali helyiségen-, illetőleg a hivatali munkaidőn belül és kívül tartandó anyakönyvi eseményeket az anyakönyvi jogszabályok szerint bejelentő ügyfelek.
  3. hivatali helyiség: Ajak, Ady E. út 25. szám alatti Polgármesteri Hivatal nagyterme, illetve Ajak, Hajnal út 20. szám alatt Ajak Város Önkormányzatának tulajdonában lévő Kultúra Háza díszterme.
  4. hivatali munkaidő: Ajak Város Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló rendeletében meghatározott munkaidő.


2. A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai

2.§

Anyakönyvi eseményt lebonyolítani – a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvényben meghatározott munkaszüneti nap kivételével – hivatali munkaidőn túl pénteken 13:30 óra és 18:00 óra, szombaton 10:00 és 19:00 óra között lehet.

3.§


(1) Az anyakönyvvezető hivatalos helyiségen kívüli, illetve hivatali munkaidőn kívüli  közreműködését, a jegyzőtől kell kérelmezni.

(2) A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezése előtt az anyakönyvvezető helyszíni szemlét köteles tartani.

(3) Hivatali helyiségen kívüli helyszínen az anyakönyvi esemény akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvi esemény méltósága, tekintélye nem csorbul, a személyes adatok és az anyakönyv megfelelő védelme biztosított, a szükséges technikai eszközök rendelkezésre állnak.

(4) Hivatali helyiségen kívül anyakönyvi esemény lebonyolításához a házasulóknak, élettársi kapcsolatot létesítőknek kell biztosítani a (2) bekezdés szerinti helyszínt, ezen belül a megfelelő létszámú ülőhelyet és a szükséges technikai feltételeket.

(5) Szabadtéren anyakönyvi esemény kizárólag április 1. és október 31. között engedélyezhető azzal a feltétellel, hogy rossz időjárási viszonyok – eső, szélvihar, 20 °C alatti hőmérséklet- esetén az anyakönyvi esemény lebonyolításához zárt helyiséget kell biztosítani.

(6) Sem a hivatali helyiségen kívüli, sem a hivatali időn kívüli anyakönyvi esemény a már jegyzőkönyvvel előjegyzésbe vett anyakönyvi esemény lebonyolítását nem veszélyeztetheti.


3. Az anyakönyvi események lebonyolítása esetén az önkormányzat részére fizetendő díj mértéke


4.§

(1) A hivatali helyiségben, továbbá a hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi eseményért az igénybe vevők, e rendeletben meghatározott díjat kötelesek fizetni, kivéve, ha a hivatalos helyiségen kívüli anyakönyvi eseményre rendkívüli körülmény miatt került sor.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott rendkívüli körülménynek minősül különösen, ha valamely házasuló orvosi igazolással alátámasztott súlyos egészségi állapota, mozgásképtelensége miatt különös erőfeszítés lenne számára a hivatalos helyiségben való megjelenés.

5.§

(1) Hivatali munkaidőben vagy munkaidőn kívül, de hivatali helységben történő anyakönyvi esemény díja bruttó 10.000 Ft, mely díjat az önkormányzat részére kell befizetni. Ezen összeg magába foglalja a szervezési költséget, a gépzene biztosítását, az anyakönyvvezető rendelkezésre állását.

(2) Anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívüli lebonyolításáért – a (5) bekezdésben foglalt kivétellel – hivatali munkaidőben vagy hivatali munkaidőn kívül egységesen bruttó 15.000 Ft szolgáltatási díjat kell fizetni az önkormányzat részére. Ezen összeg magába foglalja a szervezési többletköltségeket, és az anyakönyvvezető rendelkezésre állásának huzamosabb időtartamát.

(3) A szolgáltatási díjat, az anyakönyvi eseményt megelőzően 10 nappal csekken vagy a Polgármesteri Hivatal házi pénztárában kell megfizetni, melyről a befizető számlát kap. A szolgáltatási díj megfizetésnek hiányában a rendezvény nem tartható meg.

(4) Az elmaradt anyakönyvi esemény esetén a befizetett díj visszafizetésre kerül.

(5) Nem kell a (2) bekezdésben meghatározott díjat megfizetni, ha a házasságkötésre az Ajaki Nemzetközi és Hagyományőrző Fesztivál keretén belül kerül sor. Az önkormányzat az ifjú pár részére 30.000.- Ft értékű ajándéktárgyat adományoz.


4. Az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértéke

6.§.

(1) A hivatali munkaidőn kívül, de hivatali helyiségben történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt, amennyiben a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvényben meghatározott szabadidő kiadását nem kéri – eseményenként bruttó 5.000,- Ft díjazás illeti meg.

 (2) A hivatali munkaidőn kívül, hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt, amennyiben a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő kiadását nem kéri – eseményenként bruttó 7.500,- Ft díjazás illeti meg.


5. Záró rendelkezések

7. §

(1) Ez a rendelet 2016. augusztus 1. napján lép hatályba. Rendelkezéseit a (2) bekezdés kivételével a hatályba lépését követően indult ügyekben kell alkalmazni.

(2)A rendelet 6 § (1)-(2) bekezdését 2016. január l-től kell alkalmazni.

(3) Hatályát veszti Ajak Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének  „A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezéséről, valamint a fizetendő díjakról” szóló 14/2011.(VII.27.) önkormányzati rendelet.