Ajak Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2018. (III.13.) önkormányzati rendelete
Az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről
Hatályos: 2018. 03. 13- 2018. 11. 12Ajak Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2018. (III.13.) önkormányzati rendelete
Az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről
2018-03-13-tól 2018-11-12-ig
Ajak Város Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32.cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:
1. A költségvetés bevételei és kiadásai
- §
A Képviselő-testület az önkormányzat 2018. évi
a./ költségvetési bevételi főösszegét 1.834.286.224.-Ft-ban
b./ költségvetési kiadási főösszegét 1.834.286.224.-Ft-ban
Ezen belül:
a./ működési bevételét 537.523.442.-Ft-ban
b./ működési kiadását 537.584.934.-Ft-ban
c./ működési hiányát 61.492.-Ft-ban állapítja meg
c./ felhalmozási bevételét 1.036.637.848.-Ft-ban
d./ felhalmozási kiadását 1.296.701.290.-Ft-ban
e./ felhalmozási hiányát 260.063.442.-Ft-ban állapítja meg.
A hiány finanszírozására szolgáló külső finanszírozási bevételek:
a./ 115.224.973.-maradvány
b./ 144.899.961.-Ft felhalmozási célú hosszú lejáratú hitelfelvétel.
A Képviselő-testület az 1. §-ban megállapított bevételeket – kiadásokat előirányzat-csoportok, illetve kiemelt előirányzatok szerinti részletezettségben az 1. melléklet szerint állapítja meg.
2. A költségvetés részletezése
2.§
Működési bevételek jogcímenként:
1. Működési bevételek 63.480.000.-Ft
2. Önkormányzatok sajátos működési bevételei 47.200.000.-Ft
a./ Helyi adók bevételei 34.000.000.-Ft
b./Gépjárműadó bevétel 11.000.000.-eFt
c./ Pótlékok bevételei 500.000.- Ft
d./ Talajterhelési díj 1.200.000.- Ft
e./ Egyéb közhatalmi bevételek 500.000.- Ft
3.§
Támogatások:
1. Önkormányzatok költségvetési támogatása: 275.773.001.-Ft
a./A helyi önkormányzatok működésének
általános támogatása 150.466.712.-Ft
b./Települési önk. szociális és gyermekjóléti
feladatainak támogatása 120.624.799.-Ft
d./A települési önk-ok kulturális
feladatainak támogatása 4.681.490.-Ft
4.§
Támogatás értékű bevételek: 1.160.632.331.-Ft
1. Támogatás értékű működési bevételek: 135.456.287.-Ft
2. Támogatás értékű felhalmozási bevételek: 1.025.176.044.-Ft
5.§
Véglegesen átvett pénzeszközök: 27.075.958.-Ft
1. Működési célra átvett Áht-on kívülről 26.075.958.-Ft
a./Sportöltöző előleg visszatérülés 23.575.958.-Ft
b./Egyéb fesztivál támogatások 2.500.000.-Ft
2. Felhalmozási célra átvett Áht-on kívülről 1.000.000.-Ft
a./ Lakosságtól 200.000.-Ft
b./ Kölcsön törlesztés 800.000.-Ft
6.§
Működési célú kiadások kiemelt előirányzatonként: 1. Személyi juttatások: 222.004.713.-Ft
2. Munkaadót terhelő járulékok 36.737.172.-Ft
3. Dologi kiadások 211.767.198.-Ft
4. Ellátottak juttatásai 18.042.442.-Ft
6. Egyéb működési célú kiadások 33.002.490.-Ft
7. Tartalék 5.000.000.-Ft
7. §
Működési célú kiadások feladatonként:
- Kötelező feladat kiadásai 1.802.356.044.-Ft
-Önkormányzat 1.654.791.951.-Ft
-Polg.Hivatal 72.504.000.-Ft
-Alapsz. KP 75.060.093.-Ft
- Önként vállalt feladat kiadásai 31.930.180.-Ft
-Önkormányzat 31.930.180.-Ft
- Polg.Hivatal -
- Alapsz.KP -
- Államigazgatási feladatok 72.504.000.-Ft
- Önkormányzat -
-Polg.Hivatal 72.504.000.-Ft
- Alapsz. KP -
Részletesen a rendelet 9.1, 9.2, 9.3 számú mellékletet tartalmazzák.
8. §
Felhalmozási célú kiadások:
- Beruházások 1.214.524.468.-Ft
- Felújítások 61.029.642.-Ft
- Egyéb beruházási kiadások 14.430.180.-Ft
- Hiteltörlesztés 6.717.000.-Ft
Hitelfelvételről a Képviselő-testület dönt.
9. §
A Képviselő-testület az önkormányzat által irányított költségvetési szervek tervezett létszámát 46 főben, a közfoglalkoztatottak létszám-előirányzatát 84 főben állapítja meg a 11. melléklet szerint.
Az 1. § szerinti költségvetési bevételek és kiadások főösszegén belül
-a működési bevételek-kiadások mérlegét a 2.1. melléklet
-a felhalmozási bevételek-kiadások mérlegét a 2.2. melléklet
-az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyleteiből fennálló kötelezettségeket a 3.melléklet,
-az önkormányzat saját bevételeinek részletezését a 4.melléklet,
-az adósságot keletkeztető fejlesztési célokat az 5.melléklet tartalmazza,
-a beruházási kiadásokat beruházásonként a 6., a felújítási kiadásokat felújításonként a 7.melléklet mutatja be,
- EU-s felhalmozási kiadások részletezése a 8. mellékletben,
-a költségvetés részletezése költségvetési szervenként a 9.mellékletben,
- adatszolgáltatás az elismert tartozásállományról a 10.mellékletben,
- a létszámelőirányzatokat a 11. sz. melléklet,
Tájékoztató kimutatások:
- sz Ajak Város Önkormányzat 2018. évi költségvetésének összevont mérlege,
- sz Többéves kihatással járó döntések számszerűsítése,
- sz Az önkormányzat által adott közvetett támogatások,
- sz Előirányzat felhasználási terv,
- sz 2018. évi ágazati feladatok támogatása,
- sz 2018. évben céljelleggel juttatott támogatások,
- sz 2018. évi költségvetési évet követő 3 év tervezett bevételei, kiadásai.
.
10. §
Étkezési térítési díjak mértéke:
Az önkormányzat intézményeiben foglalkoztatottak térítési díja:
Térítési díj: 421.- Ft/fő/ebéd
Az önkormányzat közfoglalkoztatottainak térítési díja:
Térítési díj: 356.-Ft/fő/ebéd
Gyermekek étkezési térítési díja:
Óvoda (tízórai, ebéd, uzsonna)
Térítési díj: 293.- Ft/fő/nap (ÁFA nélkül)
Napközi (tízórai, ebéd, uzsonna)
Térítési díj: 358.- Ft/fő/nap (ÁFA nélkül)
Menza (tízórai + ebéd, vagy ebéd)
Térítési díj: 294.- Ft/fő/ nap (ÁFA nélkül)
Térítési díj: 216.- Ft/fő/ebéd (ÁFA nélkül)
Bölcsőde (reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna)
Térítési díj: 351.- Ft/fő/nap (Áfa nélkül)
11. §
A köztisztviselők a Cafeteria juttatás keretében bruttó 200.000.- Ft/fő/év béren kívüli juttatásban részesülnek. A köztisztviselők 20 % illetménykiegészítésben, a felsőfokú végzettségű vezető beosztású köztisztviselők 30 % illetménykiegészítésben részesülnek. Teljesítmény értékeléstől függően a köztisztviselők alapilletménye 15 %-kal eltéríthető. Jutalom kifizetésére két havi illetmény mértékéig kerülhet sor.
12. §
Az önkormányzat fenntartása alá tartozó szolgálati lakások bérleti díját a következők szerint állapítja meg:
Ajak, Hajnal út 11. szám alatti lakás (vendégház) bérleti díja
2.290.- Ft/alkalom + 18% ÁFA
3.A költségvetés végrehajtásának szabályai
13. §
(1) A költségvetési egyensúly fenntartása érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
(2) Fizetési kötelezettséget a jóváhagyott kiadási előirányzatok mértékéig lehet vállalni és a kifizetéseket is ezen összeg határig lehet teljesíteni.
(3) A működési-likviditási célú hiány finanszírozásának érdekében a Képviselő-testület működési célra fordítható pénzeszközökre vonatkozó pályázat benyújtását, valamint folyószámlahitel igénybevételét rendeli el.
4. Az előirányzatok módosítása
14. §
(1) Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a Képviselő-testület dönthet.
(2) A költségvetési szerv a kiemelt előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, azonban az nem irányulhat a személyi juttatások előirányzatának növelésére (kivéve jogszabályváltozás)
(3) A költségvetési szerv vezetője az intézmény éves előirányzatának megváltoztatását csak a pénzügyi és gazdasági feladatainak ellátását végző Polgármesteri Hivatal vezetője útján kezdeményezheti a Képviselő-testületnél.
(4) A Képviselő-testület –az első negyedév kivételével- negyedévenként, de legkésőbb az éves beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét.
5. A gazdálkodás szabályai
15. §
(1) A költségvetési szerv az alapfeladatai ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkezik.
(2) A költségvetési szerv feladatai ellátásáról, munkafolyamatai megszervezéséről oly módon gondoskodik, hogy az biztosítsa a részére a megállapított előirányzatok takarékos felhasználását.
(3) A Polgármesteri Hivatal, valamint a költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.
6. A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
16. §
- Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetéséért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.
- A belső ellenőrzés kialakításáról és megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
7.Záró és vegyes rendelkezések
17. §
A rendelet a kihirdetés napján lép hatályba, azonban rendelkezéseit 2018. január 1. napjától alkalmazni kell.