Ajak Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2018. (III.13.) önkormányzati rendelete

Az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről

Hatályos: 2018. 03. 13- 2018. 11. 12

Ajak Város Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32.cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:


1. A költségvetés bevételei és kiadásai


  1. §


A Képviselő-testület az önkormányzat 2018. évi


                  a./ költségvetési bevételi főösszegét   1.834.286.224.-Ft-ban

                  b./ költségvetési kiadási főösszegét    1.834.286.224.-Ft-ban


Ezen belül:

            a./ működési bevételét   537.523.442.-Ft-ban

            b./ működési kiadását    537.584.934.-Ft-ban

           c./ működési hiányát               61.492.-Ft-ban állapítja meg

             

          c./ felhalmozási bevételét    1.036.637.848.-Ft-ban

          d./ felhalmozási kiadását     1.296.701.290.-Ft-ban

          e./ felhalmozási hiányát          260.063.442.-Ft-ban állapítja meg.


     

         A hiány finanszírozására szolgáló külső finanszírozási bevételek:

                               a./ 115.224.973.-maradvány

                               b./ 144.899.961.-Ft felhalmozási célú hosszú lejáratú hitelfelvétel.


A Képviselő-testület az 1. §-ban megállapított bevételeket – kiadásokat előirányzat-csoportok, illetve kiemelt előirányzatok szerinti részletezettségben az 1.  melléklet szerint állapítja meg.



2. A költségvetés részletezése

2.§

Működési bevételek jogcímenként:

      1. Működési bevételek                                                                  63.480.000.-Ft      

     2. Önkormányzatok sajátos működési bevételei                      47.200.000.-Ft

         a./ Helyi adók bevételei                     34.000.000.-Ft

          b./Gépjárműadó bevétel                     11.000.000.-eFt

         c./ Pótlékok bevételei                             500.000.- Ft

         d./ Talajterhelési díj                              1.200.000.- Ft

          e./ Egyéb közhatalmi bevételek               500.000.- Ft


3.§

      Támogatások:

      1. Önkormányzatok költségvetési támogatása:                         275.773.001.-Ft

             a./A helyi önkormányzatok működésének

                 általános támogatása                                   150.466.712.-Ft  

             b./Települési önk. szociális és gyermekjóléti

                 feladatainak támogatása                             120.624.799.-Ft

            d./A települési önk-ok kulturális

                feladatainak támogatása                                  4.681.490.-Ft


4.§


Támogatás értékű bevételek:                                                          1.160.632.331.-Ft

     1. Támogatás értékű működési bevételek:                  135.456.287.-Ft

     2. Támogatás értékű felhalmozási bevételek:          1.025.176.044.-Ft



5.§


Véglegesen átvett pénzeszközök:                                                         27.075.958.-Ft

            1. Működési célra átvett Áht-on kívülről                       26.075.958.-Ft

                     a./Sportöltöző előleg visszatérülés            23.575.958.-Ft

                b./Egyéb fesztivál támogatások                  2.500.000.-Ft

            2.  Felhalmozási célra átvett Áht-on kívülről                1.000.000.-Ft

                   a./ Lakosságtól                                               200.000.-Ft

                   b./ Kölcsön törlesztés                                     800.000.-Ft

                   

6.§


   Működési célú kiadások kiemelt előirányzatonként:                                                                  1. Személyi juttatások:                                    222.004.713.-Ft

                  2. Munkaadót terhelő járulékok                          36.737.172.-Ft

                  3. Dologi kiadások                                             211.767.198.-Ft

                  4. Ellátottak juttatásai                                          18.042.442.-Ft

                6. Egyéb működési célú kiadások                        33.002.490.-Ft

                7. Tartalék                                                              5.000.000.-Ft


7. §


   Működési célú kiadások feladatonként:

  1. Kötelező feladat kiadásai                   1.802.356.044.-Ft

-Önkormányzat    1.654.791.951.-Ft

-Polg.Hivatal             72.504.000.-Ft

-Alapsz. KP               75.060.093.-Ft

  1. Önként vállalt feladat kiadásai             31.930.180.-Ft

-Önkormányzat  31.930.180.-Ft

- Polg.Hivatal          -

- Alapsz.KP             -

  1. Államigazgatási feladatok                    72.504.000.-Ft

- Önkormányzat     -

-Polg.Hivatal       72.504.000.-Ft

- Alapsz. KP           -

            Részletesen a rendelet 9.1, 9.2, 9.3 számú mellékletet tartalmazzák.


8. §

Felhalmozási célú kiadások:

  1. Beruházások                                 1.214.524.468.-Ft
  2. Felújítások                                         61.029.642.-Ft
  3. Egyéb beruházási kiadások               14.430.180.-Ft
  4. Hiteltörlesztés                                      6.717.000.-Ft

Hitelfelvételről a Képviselő-testület dönt.


9. §


A Képviselő-testület az önkormányzat által irányított költségvetési szervek tervezett létszámát 46 főben, a közfoglalkoztatottak létszám-előirányzatát 84 főben állapítja meg a 11. melléklet szerint.


Az 1. § szerinti költségvetési bevételek és kiadások főösszegén belül


-a működési bevételek-kiadások mérlegét a 2.1. melléklet

-a felhalmozási bevételek-kiadások mérlegét a 2.2. melléklet    

-az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyleteiből fennálló kötelezettségeket a 3.melléklet,

-az önkormányzat saját bevételeinek részletezését a 4.melléklet,

-az adósságot keletkeztető fejlesztési célokat az 5.melléklet tartalmazza,

-a beruházási kiadásokat beruházásonként a 6., a felújítási kiadásokat felújításonként a 7.melléklet mutatja be,

- EU-s felhalmozási kiadások részletezése a 8. mellékletben,

-a költségvetés részletezése költségvetési szervenként a 9.mellékletben,

- adatszolgáltatás az elismert tartozásállományról a 10.mellékletben,

- a létszámelőirányzatokat a 11. sz. melléklet,


Tájékoztató kimutatások:

  1. sz Ajak Város Önkormányzat 2018. évi költségvetésének összevont mérlege,
  2. sz Többéves kihatással járó döntések számszerűsítése,
  3. sz Az önkormányzat által adott közvetett támogatások,
  4. sz Előirányzat felhasználási terv,
  5. sz 2018. évi ágazati feladatok támogatása,
  6. sz 2018. évben céljelleggel juttatott támogatások,
  7. sz 2018. évi költségvetési évet követő 3 év tervezett bevételei, kiadásai.

.

10. §

Étkezési térítési díjak mértéke:

Az önkormányzat intézményeiben foglalkoztatottak térítési díja:

            Térítési díj: 421.- Ft/fő/ebéd

Az önkormányzat közfoglalkoztatottainak térítési díja:

            Térítési díj: 356.-Ft/fő/ebéd


      Gyermekek étkezési térítési díja:

      Óvoda (tízórai, ebéd, uzsonna)           

                 Térítési díj: 293.- Ft/fő/nap  (ÁFA nélkül)

      Napközi (tízórai, ebéd, uzsonna)

                 Térítési díj: 358.- Ft/fő/nap (ÁFA nélkül)

      Menza (tízórai + ebéd, vagy ebéd)

                Térítési díj: 294.- Ft/fő/ nap (ÁFA nélkül)

                Térítési díj: 216.- Ft/fő/ebéd (ÁFA nélkül)

     Bölcsőde (reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna)

                Térítési díj: 351.- Ft/fő/nap (Áfa nélkül)

  

11. §

A köztisztviselők a Cafeteria juttatás keretében bruttó 200.000.- Ft/fő/év béren kívüli juttatásban részesülnek. A köztisztviselők 20 % illetménykiegészítésben, a felsőfokú végzettségű vezető beosztású köztisztviselők 30 % illetménykiegészítésben részesülnek. Teljesítmény értékeléstől függően a köztisztviselők alapilletménye 15 %-kal eltéríthető. Jutalom kifizetésére két havi illetmény mértékéig kerülhet sor.


12. §


Az önkormányzat fenntartása alá tartozó szolgálati lakások bérleti díját a következők szerint állapítja meg:

   

   Ajak, Hajnal út 11. szám alatti lakás (vendégház) bérleti díja

                            2.290.- Ft/alkalom + 18% ÁFA


         3.A költségvetés végrehajtásának szabályai


13. §


(1) A költségvetési egyensúly fenntartása érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.

(2) Fizetési kötelezettséget a jóváhagyott kiadási előirányzatok mértékéig lehet vállalni és a kifizetéseket is ezen összeg határig lehet teljesíteni.

(3) A működési-likviditási célú hiány finanszírozásának érdekében a Képviselő-testület működési célra fordítható pénzeszközökre vonatkozó pályázat benyújtását, valamint folyószámlahitel igénybevételét rendeli el.


4. Az előirányzatok módosítása


14. §


(1) Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a Képviselő-testület dönthet.

(2) A költségvetési szerv a kiemelt előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, azonban az nem irányulhat a személyi juttatások előirányzatának növelésére (kivéve jogszabályváltozás)

(3) A költségvetési szerv vezetője az intézmény éves előirányzatának megváltoztatását csak a pénzügyi és gazdasági feladatainak ellátását végző Polgármesteri Hivatal vezetője útján kezdeményezheti a Képviselő-testületnél.

(4) A Képviselő-testület –az első negyedév kivételével- negyedévenként, de legkésőbb az éves beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét.


5. A gazdálkodás szabályai


15. §


(1) A költségvetési szerv az alapfeladatai ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkezik.

(2)  A költségvetési szerv feladatai ellátásáról, munkafolyamatai megszervezéséről oly módon gondoskodik, hogy az biztosítsa a részére a megállapított előirányzatok takarékos felhasználását.

(3) A Polgármesteri Hivatal, valamint a költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.



6. A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése


16. §

  1. Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetéséért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.
  2. A belső ellenőrzés kialakításáról és megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.


7.Záró és vegyes rendelkezések

17. §


A rendelet a kihirdetés napján lép hatályba, azonban rendelkezéseit 2018. január 1. napjától alkalmazni kell.

Mellékletek